build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Проекти > Паркинзи и гаражи
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Зонско паркирање во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <12345 18>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #41 Posted: 24-Aug-2009 at 13:59
Фала ти многу за објаснувањето. Оваа надокнада е занемарлива доколку се обезбедени паркинг места за сите станари и доколку имаш секогаш загарантирано место како што е во Загреб од каде што една деценија го копираа системов. Ќе го видиме!
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3664
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #42 Posted: 24-Aug-2009 at 14:10
Молам! Абе убаво се надоврзува погорниот текст со цените на  официјалната најава за знаците подоле, само влета случајно посреди она постот со турските тротоари, требаше тој муабет да се заврши во темата жардињери, но ок е и вака, кој бара ќе најде  
Back to Top
micko_v View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Jun-2009
Location: Firenze, Italia
Online Status: Offline
Posts: 123
  Quote micko_v Quote  Post ReplyReply #43 Posted: 24-Aug-2009 at 15:16
Сега го гледав сајтот и првата забелешка е што не може детално да се видат зоните на паркирање.
Друго нешто е времето на паркирање: само 2 часа !!!
А што ако имам потреба да се задржам 3 часа ???!!!
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #44 Posted: 24-Aug-2009 at 17:15
Мислам дека не функционира така. Поентата е да се обесхрабри долго паркирање во центарот на градот (зона 1) со цената и со условите. Вака е решено и во други градови. Значи ако процениш дека ќе се задржиш повеќе од 2 часа комотно паркирај во зона 2 или зона 3 ако мислиш да висиш цел ден. Во зона 1 како најоптеретена треба да има динамика за секој да може да најде место.

Е сега дали што ако се паркира човек со цел да остане пола саат и ради објективни причини остане 2 ипол часа незнам. Мора веројатно да има некој систем на толеранција и ако се пробијат двата часа, но немам идеја каков. Евентуално да може да се продолжи паркирањето за 2 часа како исклучок а не како навика (такво нешто лесно може да евидентираат и пресметуваат во базата на податоци).
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3664
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #45 Posted: 24-Aug-2009 at 17:16
Originally posted by micko_v

Сега го гледав сајтот и првата забелешка е што не може детално да се видат зоните на паркирање.
Друго нешто е времето на паркирање: само 2 часа !!!
А што ако имам потреба да се задржам 3 часа ???!!!
 
Ќе си доплатиш за следните два 1300 денара Big%20smile
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #46 Posted: 24-Aug-2009 at 17:17
хаххаха! Малку ти биле 2 часа? А овие во Љубљана со 15 минути? Нема зашто некој да го ремети мирот на граѓаните кои живеат на тоа место, само затоа што сакаат да си висат цел ден во центар. Си има јавен превоз, со него во центар цел ден. Во центар со кола се задржуваш колку да платиш сметка, оставиш документ или отидеш до пошта.
Back to Top
igorius View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 187
  Quote igorius Quote  Post ReplyReply #47 Posted: 25-Aug-2009 at 02:43
super e ideava bas mi se dopagja i mislam deka e  cekor napred....me interesira edno tehnicko prasanje mozebi nekoj znae da mi odgovori ...sto se slucuva ako se najavis za aprking mesto i vo megjuvreme ti se iskluci mobilniot...znaci ne go isklucis brojacot so poraka S...ke si kuca i ponataka ili ne?
Back to Top
micko_v View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Jun-2009
Location: Firenze, Italia
Online Status: Offline
Posts: 123
  Quote micko_v Quote  Post ReplyReply #48 Posted: 25-Aug-2009 at 14:32
Originally posted by Andrej_LJ

хаххаха! Малку ти биле 2 часа? А овие во Љубљана со 15 минути? Нема зашто некој да го ремети мирот на граѓаните кои живеат на тоа место, само затоа што сакаат да си висат цел ден во центар. Си има јавен превоз, со него во центар цел ден. Во центар со кола се задржуваш колку да платиш сметка, оставиш документ или отидеш до пошта.


Веројатно 15мин во Љубљана е бесплатно, додека во Скопје плаќаш и тоа солено, според македонскиот стандард.
Од тоа што знам, барем во Рим, колку плаќаш толку остануваш, било каде.
Од друга страна пак, можеби ќе има едукативна цел, во смисла дека луѓето ќе гипаркираат автомобилите на паркинзи (цената е пониска), или ќе користат друг превоз...
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #49 Posted: 25-Aug-2009 at 14:47

Никаде во Европските градови немам видено да има во централната зона неограничено паркирање и секаде не минумим 5-6 пати поскапо отколку во Македонија. Во Португалија плаќав по 19 евра на ден паркинг во хотелот во кој престојував а на улица максимум беше 4 сата по цена од 5,5 Евра. Во Прага, Берлин, Мадрид е далеку поскапо. Во Лондон се наплаќа и самото влегување во центар со автомобил, без паркинг услуга. Во Скопје, најскапиот паркинг во градот кај Лотарија е 170 денари цел ден. Значи на линија сум со Андреј, 2 часа не се малку време, цените не се скапи. Впрочем ако некому му е скапо нека си дојде со велосипед, автобус или такси, па немора сите со кола во центар да влагаме.

Back to Top
kire85 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote kire85 Quote  Post ReplyReply #50 Posted: 25-Aug-2009 at 16:10
Originally posted by UrbanFreak

Никаде во Европските градови немам видено да има во централната зона неограничено паркирање и секаде не минумим 5-6 пати поскапо отколку во Македонија. Во Португалија плаќав по 19 евра на ден паркинг во хотелот во кој престојував а на улица максимум беше 4 сата по цена од 5,5 Евра. Во Прага, Берлин, Мадрид е далеку поскапо. Во Лондон се наплаќа и самото влегување во центар со автомобил, без паркинг услуга. Во Скопје, најскапиот паркинг во градот кај Лотарија е 170 денари цел ден. Значи на линија сум со Андреј, 2 часа не се малку време, цените не се скапи. Впрочем ако некому му е скапо нека си дојде со велосипед, автобус или такси, па немора сите со кола во центар да влагаме.



Toa ke si dojde so vreme.....nie ne moze da se sporeduvame so golemite i pred se daleku porazvieni evropski metropoli, zatoa sto toa zavisi od povekje faktori...na zapad primer ima neverojatno dobro razvieni mrezi na javen soobrakjaj, od avtobus pa se do metro i tramvaj.....kaj nas osven onie kontejneri od JSP na 4 trkala nema nisto drugo...zatoa lugjeto si imaat navika celo vreme so kola da doagjaat vo centarot....da se razvie javniot soobrakjaj prvo, pa se drugo ke si dojde samo po sebe...
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #51 Posted: 25-Aug-2009 at 19:02
За оние кои мислат дека е прескапо или премалку време на дозволено паркирање, еве извадок од ограничувањата и цените на ЗагребПаркинг. Цените во зависност од минутажата. * 7 кн (куни) = 1 евро!

"Cijena parkirališne karte za pojedinu zonu određuje se kako slijedi:

za I.zonu   parkiranje u trajanju do 30 minuta 7,00 kuna
za I.zonu   parkiranje u trajanju do 60 minuta 14,00 kuna
za II.zonu   parkiranje u trajanju do 60 minuta 7,00 kuna
za II.zonu   parkiranje u trajanju do 120 minuta 14,00 kuna
za III.zonu točkama III.1. i III.2. parkiranje u trajanju do 60 minuta 3,00 kune
za III.zonu točkama III.1. i III.2. parkiranje u trajanju do 120 minuta 6,00 kuna
za III.zonu točkama III.1. i III.2. parkiranje u trajanju do 180 minuta 9,00 kuna
za III.zonu točki III.2. parkiranje u trajanju do 240 minuta 12,00 kuna
za III.zonu točki III.2. parkiranje u trajanju do 300 minuta 15,00 kuna
za III.zonu točki III.2. parkiranje u trajanju do 360 minuta 15,00 kuna
za IV.zonu   parkiranje u trajanju do od 00:00
do 24:00 sati
5,00 kuna

Како што можете да видите, во Загреб (град по многу фактори сличен на Скопје), во 1 зона дозволено задржување е 1 саат по цена од 120 денари! И немојте да мислите дека нивниот стандард е повисок, па затоа се повисоки цените. Ваков тип на паркинг решенија се конструирани за да поттикнат паркирање надвор од центар и користење на градски превоз! И затоа секаде се скапи, без разлика од стандардот во земјата.
ФАКТ е дека во Загреб (и секаде), паркинзите се навистина средени, многу катни гаражи, добра услуга и најважно изградени за таа цел и не сметаат никому. За жал во Скопје си зедоа за право да заградуваат маалски паркинзи и наплаќаат за истите, што не смее да биде.
Back to Top
igorius View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 187
  Quote igorius Quote  Post ReplyReply #52 Posted: 25-Aug-2009 at 19:13
treba da napravis uslovi za da se razvie javen soobrakaj...ako razmisljas taka ne terba da se prosiruvaat bulevarite,ne treba da se stavat novi semafori,ne treba da se pravat obikolnici,ne terba da se praval klucki za da cekame da se razvie javniot soobrakaj? ne te kapiram kako da se razvie koga se rzviva...isto ne  kapiram ti kao ne go opravduvas predlogov za parkiranje u grad...? so rasteretuvanje na centralniot soobrakaen  metez ke se donesat vo red mnogu raboti vo  gradov...ete  gi spomna avtobusite...pomalce ke kasnat na primer ..ke imas pomalce uzurpirani pesacki pateki i da ne redam.... ete se sekavam vo Oslo, Norveska vo cenrtalna gradska zona i pokraj site opstesveni objekti imas pravo na 30 min parkiranje i cenata bese 8 evra.kaj nas kapiram deka cenata e 8-10 pati poevtina sto e sosema ok ako se zeme predvid deka i platite ni se tolku poniski
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #53 Posted: 25-Aug-2009 at 19:32
Originally posted by igorius

treba da napravis uslovi za da se razvie javen soobrakaj...ako razmisljas taka ne terba da se prosiruvaat bulevarite,ne treba da se stavat novi semafori,ne treba da se pravat obikolnici,ne terba da se praval klucki za da cekame da se razvie javniot soobrakaj? ne te kapiram kako da se razvie koga se rzviva...isto ne  kapiram ti kao ne go opravduvas predlogov za parkiranje u grad...? so rasteretuvanje na centralniot soobrakaen  metez ke se donesat vo red mnogu raboti vo  gradov...ete  gi spomna avtobusite...pomalce ke kasnat na primer ..ke imas pomalce uzurpirani pesacki pateki i da ne redam.... ete se sekavam vo Oslo, Norveska vo cenrtalna gradska zona i pokraj site opstesveni objekti imas pravo na 30 min parkiranje i cenata bese 8 evra.kaj nas kapiram deka cenata e 8-10 pati poevtina sto e sosema ok ako se zeme predvid deka i platite ni se tolku poniski


Незнам од каде ти идејата дека не го оправдувам зонското паркирање?!? Супер е идеата, изведбата ми се чини многу површна и незадоволителна за град како Скопје. Може би ова е пошеток, но се сомневам дека следен проект на претпијатиево ќе биде изградба на гаража кај Лотарија или под Буњаковец (како што треба да биде).
1) Паркинзите (или преферирано гаражи било подземни или надземни) треба да бидат изградени и ставени во функција на САМО таа цел-паркирање на посетители. Не како сега, заградувај мали паркизи, хаос на истите, недоволно места итн.
2) Скопје си има парцели наменети за катни гаражи. Како најургентни би ги посочил кај Лотарија, кај Клинички, Буњакове, Соборна Црква. Бујрум да ги изградат тие, па да добиеме ем на квалитет, ем на капацитет.
3) Многу ми е јасно дека центарот нити трошка ќе се расчисти од автомобили и хаос од ова понудено решение. Не ги задоволува потребите нити локациски, нити количински.
4) Центарот (и целиот град) се расчистува со координација на половина градски и државни претпријатија. Треба да се воведе во Скопје квалитетен, брз и разнообразен градски транспорт. Парк и Рајд паркинзи, како и тн. комјутер трејнс од околните градови и предградија.
5) Јас не гледам никаков развој на настаните кога е во прашање ЈСП и неговата нова ветена флота. И со овој план, подобро така!
ЗАКЛУЧОК: Со 3 паркинзи, кои имаат капацитет од вкупно макс. 300 возила, ова не е решение. Доволно за почеток, но не и за трајно решение. И се сомневам дека ќе се стигне до трајно решение, според начинот на кој сме започнале и најавите за развој!
Back to Top
medo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 24-Dec-2007
Online Status: Offline
Posts: 217
  Quote medo Quote  Post ReplyReply #54 Posted: 25-Aug-2009 at 22:23
Вчера има прилика да се паркирам во I зона, А4, пратив SMS за почеток на паркирање и за крај, но не добив никакво известување назад. Дали треба воопшто да имам некаков извештај или не?
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #55 Posted: 25-Aug-2009 at 22:53
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #56 Posted: 26-Aug-2009 at 00:34

И на контролорите не им е јасен новиот паркинг-систем

Иако не им беше доволно јасно како ќе се одвива зонското паркирање во центарот на Скопје, контролорите вчера беа на трите паркинзи на кои беше означен почетокот на новиот систем со кој треба делумно да се реши сообраќајниот хаос во главниот град. Граѓани се собираа околу нив и се распрашуваа како ќе оди наплатата, а тие делеа летоци на кои е објаснето како ќе функционира моделот што веќе се применува во повеќе градови.

Контролорите велат дека и ним им е потребен период на адаптација и да се обучат на апаратот со кој ќе се контролира дали сопствениците на возилата платиле за паркингот.

- Дури и нам не ни е баш најјасно - вели контролорот на паркингот спроти ТЦ „Плаза“, каде што е црвената зона за паркирање, во најстрогото централно подрачје.Засега се означени само три паркинзи - оној спроти ТЦ „Плаза“, паркингот зад сообранието и спроти хотелот „Бристол“, со вкупен капацитет од 300 возила. Граѓаните што ќе паркираат на овие простори ќе бидат обучувани, без да им се наплати за паркинг, но само за време на тест-периодот, кој ќе трае до 15 септември.

- Се надеваме дека од октомври комплетно ќе профункционира зонското паркирање - објаснува Славчо Јованов, помошник-шеф на секторот за паркирање, кој со контролорот делеше упатства и летоци за граѓаните на паркингот зад зградата на Собранието.

- Во сите градови во Србија до Ниш веќе успешно функционира зонското паркирање, исто како и во поголемите градови во Хрватска. Наши екипи претходно беа во Белград и во Крагуевац, од каде што црпевме искуства за да ги примениме и кај нас - објаснува Јованов.Тој вели дека граѓаните најмногу реагираат на високите цени, но истакнува дека на поинаков начин не би можеле возилата да се тргнат од строгиот центар.

Скопјани се збунети и се скептици кога е во прашање зонското паркирање. За поголем дел од нив тоа е скапо и сметаат дека нема долго да функционира, бидејќи нема да го даде саканиот ефект.

- Ова е хаварија. Има луѓе што не знаат да напишат СМС. Постарите луѓе знаат само да одговорат на телефонскиот повик на мобилниот - вели револтиран скопјанец, кој својот автомобил го паркирал на паркингот зад зградата на Собранието.Тој појаснува дека иако се' уште неупатени граѓаните за начинот на плаќање веќе биле казнети уште во првиот ден.

- Уште првиот ден, иако беше најавено дека нема да се казнува, бев сведок кога пајакот подигна неколку возила од паркингот спроти ТЦ „Плаза“. Кого лажат - протестира тој. Скопјанка, која го паркира својот автомобил на паркингот спроти ТЦ „Рамстор“, реагира на несоодветно организираниот начин на наплата и на високите цени.

- Во текот на денот треба да сменам пет локации. Сето тоа се плаќа. Само да испратам една СМС ме чини 5 денари. Прво треба да се среди јавниот превоз, да се изградат катни гаражи. Станарите од околните згради во близина на паркинзите каде што се воведува зонското паркирање се загрижени за своите паркинг места.  За нив ќе има повластена месечна карта од 200 денари - врели Киро Христовски, контролор на паркингот спроти ТЦ „Рамстор“.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=E75132EC65A2E8429BFB24F6358D580D

За тие што незанаат редно време е да се научат СМС да пишат. Неможе да го држат општеството во заложништво на нивниот простотилак!
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #57 Posted: 26-Aug-2009 at 00:35

Ќе воведеме ред во паркирањето

Точно е дека можеби прво требаше јавниот превоз да се среди, но ако некој не повлече иницијатива, работите ќе стојат во место. Ние почнавме, иако сме свесни дека ќе има отпор кај граѓаните

Најавата од Јавното претпријатие „Градски паркинг“ за воведување на зонското паркирање во центарот на градот ги крена скопјани на нозе. Граѓаните негодуваат што ќе нема бесплатно паркирање, за високите цени, за тоа што ќе мора да плаќаат и за место пред сопствената зграда. Љупчо Јованов, директор на „Градски паркинг“, вели дека со новиот систем ќе се воведе ред во паркирањето. Тој се надева дека и останатите претпријатија ќе го следат нивниот пример, па сите ќе придонесат за решавањето на проблемите со сообраќајниот хаос во Скопје.

- Со зонското паркирање ќе се стави ред во паркирањето. Главната идеја со зонско паркирање е да се воведат или да се обезбедат повеќе паркинг-места и поголема фреквенција на возила. Тоа значи секој што има потреба да заврши некоја обврска, се задржува само два часа и потоа му го ослободува местото на друг. Така секогаш ќе има место за паркирање. За граѓаните што сакаат да останат во центарот подолго од два или четири часа, има посебни паркиралишта. Со зонското паркирање ќе се одредат точните места каде може да се паркира. Тоа може да биде на тротоар или на улица, но само ако возилата не влијаат на сообраќајот и да не се на места каде што минуваат пешаци, велосипеди или на пристап за лица со посебни потреби. Се надевам дека веќе нема да има возила во паркови, во зеленило, на велосипедски или на пешачки патеки.

*Која е предноста на зонското паркирање и кои поволности ќе ги добијат граѓаните?

- Наша тенденција е во центарот на градот на нема повеќе бесплатно паркирање. Живееме во град и треба да создаваме урбани навики. Ако некој нема пари да плати паркинг за да оди на работа, тогаш ќе користи јавен превоз. Точно е дека можеби редот беше прво јавниот превоз да се среди, но ако некој не повлече иницијатива, работите ќе стојат во место. Ние почнавме, иако сме свесни дека ќе има отпор и револт кај граѓаните. Тоа се случувало и во Белград и во Загреб. 

* Но, во тие градови јавниот превоз се врши и со трамваи, тролејбуси, а не само со стари и бавни автобуси.

- Наша тенденција е „Градски паркинг“ да стане современо јавно претпријатие. Ако чекавме другите јавни претпријатија да ја завршат работата пред нашата, тогаш ни во следните пет години ќе немаме ред во паркирањето. Некој мора да почне. Ова е лекција и за градските власти и за граѓаните, за сите нас. Треба да се навикнеме на урбано живеење. 

* Што добиваат граѓаните со тоа што ќе платат 90 денари за два часа паркинг. Сигурно паркинг место, обезбедување или...?

- Никаде никој не гарантира место за паркинг, освен ако не се закупи.

Во третата зона возилото може да остане неограничено, ако сака и цел ден, но ќе плаќа по 25 денари од час. Во првата зона дозволени се два часа паркинг, но секој час чини по 45 денари. 

* Како граѓаните ќе ги препознаат дозволените места за паркирање?

- Местата за паркирање ќе бидат одбележани со бели ленти на асфалтот, со сообраќајни табли и со знаци. За сите други потребни информации таму ќе бидат контролорите за да ги објаснат нејаснотиите. 

* Дали со зонското паркирање ќе бидат опфатени и другите општини?

- Секогаш ќе има три зони, но црвената, најскапата, нема да остане во овие рамки. Таа понатаму ќе станува се' поголема. Тоа значи дека жолтата и зелената ќе добијат нови граници, во другите општини. Планот е да се опфати целиот град. На дел од градот ќе се поставуваат и т.н. паркомати. Би требало зонското паркирање да се воведе во сите градски општини, особено каде што има голема фреквенција на луѓе. На пример, околу трговскиот центар „Бисер“ во Аеродром. Поентата е да се организира паркирањето и да се избегне метежот. Но, прво ќе треба да се ослободи јадрото на градот. Зонско паркирање ќе се спроведе само на паркинзите што ги одредува Градот. Паркинзите што го направила општина не можеме да им ги одземеме. 

* Дали ќе се прошируваат зоните?

- В година би требало да се дефинираат зоните. Прво ќе го минеме нивото на едукација кај граѓаните. Тие треба да стекнат навика каде и како треба да паркираат. Сега, во првата зона дозволивме паркирање ограничено на два часа, но за една година ќе биде ограничено на еден час, во втора зона на два часа наместо досегашните четири и во третата - три часа. Таму каде што има сообраќаен проект, одобрен од Градот и од Министерството за внатрешни работи, ќе има зонско паркирање. Се разбира, зонското паркирање не подразбира паркинг на возила на сите тротоари и пешачки патеки, туку на површините каде што е можно. Тоа ќе се наплаќа по тарифникот за одредени зони. На пример, тротоарите на улиците Ленинова и Орце Николов наскоро ќе влезат под режимот на зонско паркирање. 

* Како ќе плаќаат оние што постојано живеат во центарот на градот?

- Станарите што живеат во центарот ќе треба прво тоа да го докажат по основа на жителство и со сообраќајна дозвола. Нивното возило прво ќе треба да се евидентира. Еве еден пример како Белград и Загреб го решија проблемот со нерегистрирани возила. Значи, ако возилото не е регистрирано, не може да се паркира. Ако граѓаните живеат на една адреса, а личните документи им се на друга, нема да можат да добијат привилегирана цена.

*Колку ќе трае кампањата и што треба граѓаните да знаат?

- Толеранцијата за бесплатно паркирање ќе биде до 15 септември, а до 1 октомври бесплатно ќе биде секое прво паркирање. Постојат два начина на плаќање: преку мобилен телефон и преку два типа картички со грепки.

Картичките што се пуштени во промет може да бидат за еден или за два часа паркирање. На пример, ако некој сака да паркира еден час, ќе си купи таква картичката, ако некој сака да паркира три часа, на видно место ќе стави две или три картички - три по еден час или една од два часа и една од еден час. Ова се однесува само на тие што ќе плаќаат со картичка. Ако се плаќа по мобилен телефон, тогаш правило е да се испрати порака, тогаш операторот враќа со СМС дека повикот е регистриран и се' додека возачот не прати порака дека го напушта паркингот, се наплатува секој час. По истекот на дозволеното време операторот праќа предупредувачка порака дека за 15 минути треба да се напушти паркингот. Ако и тогаш возачот не го стори тоа, ќе биде казнет. 

* Како ќе се плаќаат казните?

- Казните ќе се наплатуваат исклучително преку судовите, ниту преку мобилен телефон, ниту преку полиција. Ако контролорите забележат неправилност, според регистарскиот број на возачот му издаваат доплатна казна. Казната за првата А-зона е 1.300 денари, ако прекршокот е во Б-зона казната е 1.000 денари, а во третата - 700 денари. Овие казни се однесуваат и на оние возачи што непрописно ќе паркираат или ќе зафатат повеќе паркинг или места резервирани за лица со хендикеп. Од мобилен телефон се земаат само пари за паркирање. Парите одат во касата на „Градски паркинг“ и потоа се распределуваат.

* Како се формирани цените?

- Од постоењето на „Градски паркинг“ до денеска направивме анализа и на таа основа формиравме реална цена за зонското паркирање. Нашиот предлог го прифати Советот на Град Скопје. Цената е како во Загреб и Белград. 

* Дали поради зонското паркирање ќе се зголемат цените на веќе постојните паркинзи?

- Не верувам дека цената на паркинзите ќе се зголемува. Има делови од градот кои треба посебно да се третираат, на пример, паркингот на улицата Максим Горки, но за тоа ќе размислуваме дополнително.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=1CC7239F48155543A5F2CAAF28C6572C
Back to Top
igorius View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 187
  Quote igorius Quote  Post ReplyReply #58 Posted: 26-Aug-2009 at 22:07
Andrej ne replicirav na tvojot post tuku na postot na kire ... dodeka go pisuvav tekstot negoviot post bese posleden vo megjuvreeme ti si napisal post  i taka...ne staviv @kire jbg




Edited by igorius - 26-Aug-2009 at 22:11
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #59 Posted: 26-Aug-2009 at 23:23

Зонското паркирање ги испразни паркиралиштата

Грепките вчера ги немаше во продажба, а граѓаните плаќаа за паркинг само со СМС-пораки

Снежана Калабакова

Зонското паркирање почна, но за голем дел од скопјани се' уште е нејасно како, каде и на колку време можат да ги паркираат своите возила во централното градско подрачје. Веројатно поради тоа паркиралиштата кои се дел од зонското паркирање деновиве се полупразни. Некои од граѓаните што ги затековме вчера околу паркиралиштата од првата зона се прашуваа дали ќе треба да излегуваат од состанок за да го продолжат времето за паркирање и колку пати ќе можат да го сторат тоа.

Иако главната цел на зонското паркирање е помалку возила да се паркираат во централното подрачје, со новиот начин на организирано паркирање особено се вознемирени оние чии работни места се во центарот на Скопје, па веќе прават математики колку скапо ќе ги чини ако во текот на целиот месец доаѓаат на работа со автомобил. Дотолку повеќе што немаат друга алтернатива, бидејќи, освен старите и искршени градски автобуси, во Скопје нема никаков друг превоз, нема брза подземна железница или трамвај, како што е тоа случај во европските градови.

„Не знам како ќе функционира ова за вработените во централното подрачје, бидејќи на своите работни места се по осум и повеќе часа. Како можат тие да се приспособат на овој систем на паркирање од два часа, дали ќе биде со продолжување, бидејќи тоа ќе биде огромен трошок за нив“, се прашуваше вчера Неџди Селами.

Засега само малкумина граѓани лесно се снаоѓаат во зонското паркирање. Вчера се паркираа исклучиво со праќање СМС-пораки, бидејќи грепките ги немаше во продажба. Се добива впечатокот дека ЈП „Градски паркинг“, заедно со граѓаните, во од ќе ги решаваат проблемите што почнаа да се појавуваат уште на првиот ден од воведувањето на зонското паркирање.

За сите нејаснотии кои вчера ги имаа оние што се паркираа на паркингот спроти полициската станица „Беко“, тука беа контролорите на претпријатието. Тие им помагаа на неинформираните граѓани, па дури и им ја пишуваа и содржината на СМС-пораката за паркирање.

Скопјанката Фанка Додевска рече дека од медиумите се информирала за зонското паркирање. Таа ги прашуваше контролорите како да се паркира ако нема мобилен телефон, бидејќи вчера во трафиките ги немаше и билетите-грепки.

Контролорите тврдат дека граѓаните не се жалат на висината на цената за паркирање. Дури велат дека зонското паркирање сега им дава повеќе шанса за паркинг-место на станарите кои живеат во централното градско подрачје, бидејќи сега месечно ќе плаќаат 200 денари за паркинг, додека претходно плаќале по 40 денари за цел ден паркирање на градските паркинзи. Сепак, месечната претплата не им гарантира слободен паркинг во секое време, а доколку сакаат резервирано место, може да го обезбедат со посебна дозвола. Но, таа ќе ги чини 10.000 денари.

Скопјанецот Никола Максимовски живее во централното градско подрачје на булеварот „Маркс и Енгелс“. Тој го поддржува новиот принцип на паркирање, кој одамна постои во светските метрополи од каде што тој имал само позитивни искуства. Сега вели и во Скопје прв пат му се случило за пет минути да најде паркинг и да оди на состанок.

„Не знам каде слушнав или прочитав за зонското паркирање во Скопје и сметам дека идејата е добра. Почнуваме да се однесуваме европски и добро е што одиме да се приближиме до европските стандарди. Само така ќе се среди хаосот во паркирањето. Добро е што може да се изврши наплата и по мобилен телефон, а како треба да се напише пораката, ќе ми кажат контролорите“, ни изјави Михаил Мерџановски-Џони, адвокат од Струга, кој вчера беше дојден во Скопје службено.

Контролорите на паркингот кај ТЦ „Плаза“ велат дека засега граѓаните преку СМС-пораки уредно си плаќаат паркирање. Не знаат зошто толку брзо, уште по првиот ден, снема грепки, но тврдат дека наскоро во трафиките ќе има нова серија билети-грепки. Сепак, не можат да прецизираат кога ќе биде тоа.



http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=72B2361574C5F841A21A2E04CD89BBDD
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #60 Posted: 26-Aug-2009 at 23:25
ќе се воведе ред со драстично зголемување на цените и без осигурана безбедност на возачите и автомобилите, без целосно уредени и регулирани паркинзи?
па целиот паркинг ќе се премести на друго диво место
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.188 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.