build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2020 / Skopje 2020

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 7>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Скопје 2020 / Skopje 2020
    Posted: 21-Dec-2009 at 22:02
Отворив нова тема (не под Скопје преку мои замисли и решенија) затоа што навистина многу голго време работам на ова и сакав да му се посвети нужното внимание, дискусија, критики и идеи. Сега почнувам со постирање чекор по чекор, Би требало до крајов на овој ден да сум готов, но незнам. Исто така решив да постирам по помалку од 5 слики во пост затоа што ќе се дојде до 100 слики на една страница и тоа никој не го посакува. Се надевам дека последново нема да е проблем. Ајде да се започнува!

Edited by Andrej_LJ - 22-Dec-2009 at 02:06
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 21-Dec-2009 at 23:36
Скопје денеска...
Скопје, главниот град , е јазолот и моторот на на 2 милионска Македонија. Тој е главниот административен, културен, образовен и економски центар. Но, што се случува кога моторот се претвора во кочница? Она, на кое што секогаш забораваме, е дека Скопје има потенцијал да биде и транспортен центар не само на Македонија, но и пошироко. За да се ппостигне ова и да се искористи потенцијалот на положбата на градот, треба да се започне со внатрешна реорганизација на превозот во самиот град, а жителите и гостите на градот да добијат квалитете, брз, редовен, удобен, и урбано-еколошко- пријатен транспорт.

Скопје ја дочекува 2010...
Главниот град, по мои слободни и скромни проценки брои повеќе од 600 000 жители и околу 100 000 луѓе (и прилично ист број на возила) дневна миграција во градот. Што е направено во последниве 40 години во Скопје погледната од транспортен аспект. Освен полу-изградениот и неискористен Транспортен центар, ништо! Рбетот на градот е ЈСП и уште неколку транспорти компании. Нашиот рбет е скичмен! Ако се занемати фактот дека цивилизирани градови од големината и типот на Скопје имаат повеќе алтернативни видови на транспорт, а нашата мрежа која ја сочинуваат само автобуси е стара, нередовна, неудобна и бавна, правејќи го јавниот транспорт крајно непримамлив, состојбата преминува во трагична! Да не зборуваме дека целиот свет, без исклучоци се префрлува на шини и Македонија и Скопје мораат да го следат овој тренд.

Што претставува Скопје 2020?
Ова е еден проект-замисла и субјективна визија, изработена на база на моите согледувања, потреби, искуства и проучувања (па и желби) за реорганизација на транспортот во Скопје (како индивидуален така и јавен). Проектот е поделен на две големи теми, односно сфери на интерес.
А) Автомобилскиот,
Б) Јавниот градски сообраќај.
Морам да нагласам дека во никој случај овие идеи не ги исклучуваат постоечките, зацртани во ГУП (Јужен, Северен, Крушевска), туку го надополнува и додава нова корисна вредност во потокот на патници во градот. Овој проект пред се е концентриран на внатрешниот сообраќај во Скопје и заслужената приоретизација на јавниот (особено шинскиот) превоз.

ЈАВНИОТ ТРАНСПОРТ ВО СКОПЈЕ 2020:
Самиот овој дел е поделен во неколку групи (3 или 4 во зависност од гледната точка), во зависност од типот на јавниот превоз. Содржи неколку типа на превоз, почнувајќи од класичен трамвај, ЛРТ, О-Бан и Приградска железница, како и веќе постоечките автобуси.  Сите овие системи се преплетуваат правејќи корисна, брза, ефикасна и редовна мрежа, која ги поврзува сите важни точки во градот и надвор од него, со густо-населените региони (тн. спални на градот како Аеродром или Карпош). Ајде за почеток, чисто на кратко малку информација за секој систем пооделно:

Класичен трамвај: застарена форма на транспорт која заради својата бавност и мал капацитет (породена од фактот што трамвајските возила ги делат трасите со останатите видови надземен сообраќај) се употребува во помалите градови како основно средство за транспорт, или во поголмите градови како додаток на останатите видови јавен транспорт.

ЛРТ (Лесен Железнички Транспорт) има поголем капацитет и брзина од класичниот трамвај, но помал од класичното метро. Возилата се поголеми од класичните трамваи, имаат врати и шоферски кабини на обете страни на возилата, како и можност за полу-автоматизација на движењето на истите. Големата предност доаѓа од тн. Право на предност односно трасите по кои минува системот се во главно одделени од останатиот вид на сообраќај со помош на ескади, тунели или програмирани семафори. 

Приградска Железница е класична железница, опслужувана од широк спектар (по брзина и капацитет) на шински возила. Го поврзува центарот на градот со околните периферни населби, предградија, соседни градови и аеродроми. Возат по претходно зацртан распоред и интервал во зависност од потребите и времето во денот.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 21-Dec-2009 at 23:52
Рбетот на градот, постепено од гумите, се префрлува на шините. Се работи за 6 приоритетни линии, кои меѓусебно се разликуваат по скоро сите параметри: приоритет на изградба, капацитет на возилата и линијата, бројот на станици и нивната густина, како и интервалот на движење. Целата трамвајна (и не само) мрежа е обележана со црвено на долната слика. Таа е долга 60 километри и има 45 станици, 8 паркинзи од типот Park and Ride/Park+Tram.



Мрежата, како што кажав е сочинета од 6 линии:
(1) ЦРВЕНА ЛИНИЈА тргнува од Влае и оди до Ново Лисиче, притоа ги сече најгусто населените градски зони и центарот, како и прави конекција со 4 други линии. Таа е со највисок приоритет и број на очекувани патници, затоа што ги врзува двете скопски спални зони преку центарот на градот и Транспортниот Центар.
(2)ЖОЛТА ЛИНИЈА е втора по приоритет и е доста пократка од претходната. Тргнува од Водно (Универзитетски болници/Клинички центар), преку строгиот центар на градот и завршува во северните делови на Скопје. Се состои од 3 дела според приоритет на изградба и пуштање во употреба. Тој одсек (Водно-Чаир), всушност е замислена како пред се трансферна линија на плоштад Македонија, со линијата (1). Линијата (2) ги поврзува сите точки од особено значење и висока фрекфренција во центарот на градот. Постепено е планирана експанзија на истата линија се до Гробиштата Бутел.
(3) СИНА ЛИНИЈА почнува од транспортниот центар и преку источните индустриски делови на градот, стигнува до Аеродромот Петровец.
(4) ЛИЛЈАКОВА ЛИНИЈА исто така тргнува од Транспортен Центар, но ги спојува јужните индустриски зони и населбата Драчево.
(5) ЗЕЛЕНА ЛИНИЈА од Транспортниот Центар ги врзува северните и западните скопски предели како СКопје Север, и Ѓорше Петров.
(6) ВОДЕНА ТРОЛЕЈБУСНА ЛИНИЈА поврзува неколку неопфатени точки од особен интерес на градот(Саем, ЈСП, Пивара, Автокоманда...) со Универзитетот и Бит Пазар.



(3), (4) и (5) линија ги користат постоечките пруги на МЖ во скопскиот регион. За секоја линија ќе стане збор доста подетално подоцна.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 22-Dec-2009 at 00:08
ЛИНИЈА (1) (ЦРВЕНА ЛИНИЈА)

Линијата, како што беше споменато ги спојува најголемите скопски спални Карпош и Аеродром, виа нивните најголеми и најфрекфрентни булевари, правејќи ја достапна за најголем број на потенцијални корисници. Линијата минува по бул. Партизански одреди, преку пл. Македонија и транспортен центар и бул. Јане Сандански, се до Ново Лисиче. Еве некои општи информации за истата:












Идеата е оваа линија да е најоптоварена, заради густо-населените региони низ кои поминува истата. Замислена е да функционира како комбинација од ЛРТ и во мал дел класичен трамвај. Класичниот трамвај би бил само на почетокот и крајот на линијата. Во останатиот дел таа е ЛРТ а во не-малку делови е и подземна, со доста подземни станици, особено во центарот на градот и во неговата близина. Треба да се нагласи дека линијата ќе биде целосно приоретизирана од останатиот сообраќај, со помош на тунели и подземни станици, како и на семафори и барикади кои ќе даваат предност при наближување на самото возило. Фрекфренцијата на возила по истата ќе биде од 5 минути во утринскиот и попладневниот шпиц, преку 10 минути во текот на денот, и 15 минути во текот на ноќта. Истата се предвидува да биде и ноќна линија (од 00-05 часот), при што нема да ги опфаќа сите станици (тоа се главно подземните, дел од кои би се затварале навечер од очигледни причини).



Edited by Andrej_LJ - 27-Jan-2010 at 22:58
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 22-Dec-2009 at 00:22
ПОЧЕТОК НА ЛИНИЈАТА (1): ВЛАЕ

Линијата започнува во непосредна близина на комплексот Порта Влае, јужно по бул. Партизански одреди. Тука е сместен кругот за свртување на возилата и се дели траса кон идното Депо Ѓорче петров каде ќе се складираат дел од возилата на линиите (1) и (2). Потоа трасата оди на исток, кон мостот на Обединетите Нации, исто така по јужниот дел на Партизанска, каде што има повеќе од доволен простор за шините, како и малку фрекфренција на луѓе и возила.





Поминува во непосредна близина на спортскиот комплекс Влае и продолжува по новиот и специално за таа намена изграден трамвајски мост на Вардар, паралелен со сегашниот Обединети Нации.



Веднаш после мостот, се наоѓа втората станица на линијата, во близина на кулите Убавици, во Карпош 4. Тука живеат многу жители и неопходноста за станица пред блоковите е очигледна. Станицата (како и секоја друга) е долга 50 метри и секоја платформа е широка по 5 метри.
По станицата Мост Обединети Нации, доаѓаме до првиот проблем, односно премостување на бул. Партизански одреди, заради повеќето простор на северната страна на булеварот, како и погустата населеност на истата. Раскрсницата е регулирана со семафори и е на ниво на земјата, но трамваите ќе бидат пропуштани со специален режим на приоретизација. Кога наближува возилото, семафорот за автомобили во сите насоки преминува на црвен режим. правејќи простор за трамвајското возило. Сметам дека на оваа раскрсница на секои 5 минути, доколку се прекине автомобилскиот сообраќај за 30 секунди, нема да доведе до гужви и неудобства. Сметам дека јавниот транспорт (а особено шинскиот) треба да се стимулира и да биде врвен приоритет пред личниот, кој треба да се дестимулира.




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 22-Dec-2009 at 00:33
Трамвајот, во овој дел е веќе преминат на северната страна на Партизанска, сечејќи ја населбата Карпош 4. Малку пред раскрсницата на Партизанска со Љубљанска, се наоѓа третата станица, а имено Карпош 4, која по ништо не се разликува од претходните, стандардни надземни станици, разделени на 2 платформи, меѓу-кои минуваат трамвајските шини. По истата, трамвајот ја сече ул. Љубљанска, а раскрсницата е регулирана со семафори кои го приоретизираат трамвајот (исто како и на претходната раскрсница).



Трамвајот без некакви особености минува натаму кон исток, и влегува во Карпош 3 и Лептокарија. На раскрсницата со улица Манапо (која е само со вртење  в десно), е предвидено или таа да се затвори, или да се постави светлосна и звучна сигнализација, која ќе ги предупредува шоферите за трамвајот кој се наближува.



"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 22-Dec-2009 at 01:20
И преминуваме во зоната на Лептокарија која освен  што е првата густо-населена точка во градов на која наидовме, е и првиот комуникациски јазол во овој дел на градот. Тука има многу згради за жувеење, доста државни објекти и институции а премалку зеленило и паркинг места. Затоа се предлага комплексно решение за пределот од Лептокарија, се до Драмскиот треатар (насока запад-исток по Партизанска).

Најголемата промена доаѓа од потребата за паркинг простор на трговскиот центар и околните објекти, а сегашниот паркинг пред зградите во Лептокарија, ќе се претвори во плоштад (јас го крстив На Незнајниот воин-ми се стори смислено да имаме плоштад кој ќе оддава благодарност и на непознатите борци).Истиот богато ќе се озелени и урбанизира, предвидена е и фонтана-плато. Тој освен што ќе ниде место за комуникација и оддих на граѓаните во околината, ќе ја изолира звучно населбата од ближниот булевар и ќе создаде поеколошка средина. На самиот плоштад би била сместена и трамвајската станица Лептокатија/Плоштад на Незнајниот воин, чијшто дизајн е инспириран од Стразбуршката главна трамвајна станица и претставува модерно решение за истата.
Под самиот булевар и сегашниот паркинг, по целата должина и ширина ќе биде прокопан паркинг со површина од над 26 000 квадратни метри, на 1 ниво под земја, кој ќе биде поделен на 2 дела: за граѓани и за гости и ќе функционира на плаќање. Промена е тоа што местата ќе бидат доставени на база на број на станови и ќе бидат гарантирани за они кои живеат во неговата близина, а половината или каква е потребата би бил оставен за користење на гости. Паркингот е поврзан со земјата, од двете страни на Партизанска со ескалатори и лифтови. Од едната страна ќе излага директно на платформите на трамвајната станица, а од другата пред блоковите, јужно од Партизанска. Автомобилскиот влез и излез на паркингот е овозможен на неговите почетоци, преку додавање на четврта, крајна десна лента на Партизанска, во должина од по 100 метри во секој насока. Еве како тоа изгледа просто покажано, следува и АвтоКад:



СЛИКА 1: Се гледа целата замисла околу овој дел, паркингот е во преден план. Со светло сино се обележани трамвајните шини, а со темно сино автомобилските коловозни ленти. Видливи се ѕидовите на паркингот, како и ескалаторите кои водат до двете страни на Партизанска. Со жолто се обележани платформите на трамвајната станица која се наоѓа над паркингот. Во далечината се гледа останатиот дел од проектот (клучката со бул. 8ми Септември и едноимената подземна трамвајна станица).



СЛИКА 2: Паркингот со неговите приод како за автомобили, така и за пешаци. Рампите се обележани со портокалово, а столбовите со сиво.



СЛИКА 3: Паркингот и станицата на пл. на Незнајниот воин.




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 22-Dec-2009 at 01:30
Уште неколку димензии од паркингот и самата станица во Лептокарија. Инаку круговите се всушност направен од рамки од метал, на кои има затемнети стакла. Тие го заштитуваат перонот од надворешните влианија, како и ескалаторите за паркингот, односно преминување на улицата под земјата.








"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 22-Dec-2009 at 01:41
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 22-Dec-2009 at 01:47
Потоа, самиот булевар Партизански одреди, се наближува кон две раскрсници кои што се многу блиску една од друга. Тоа се кај Романска болница и со бул. 8ми Септември. Затоа што движењето во насока исток-запад (Центар-Карпош-Влае) е од врвен приоритет за проектов, тука булеварот делумно понира под земја. Средните 2 ленти во секоја насока врват надолу под тунелот (кој е на 7 метри под земја) и постепено се оддалечуваат една од друга, правејќи место за трамвајните шини кои ќе дојдат меѓу нив, и така ќе продолжат се до пл. Македонија. Крајните 2 ленти во секоја насока остануваат на нивото на земја, и стигнуваат на раскрсницата на Партизанска и 8ми Септември. Оваа раскрсница е регулирана со семафори, на ниво на земја. На прво подземно ниво, покрај автомобилскиот тунел (овде движењето е непречено и беконфликтно) е сместена и трамвајската станица 8ми Септември, а на второ подземно ниво, пасажите и премините кои ја поврзуваат страницата со четирите страни на раскрсницата.

Треба да се нагласи дека раскрсницата кај Романска болница, заради својата маловажност ќе се затвори, а сите кои сакаат да се поврзат со околните улици, тоа можат да го сторат од Партизанска, преку 8ми Септември и Лондонска

Самата станица 8 ми Септември, е расположена под земја, на среде раскрсницата на булеварите Партизански и 8ми Октомври. Таа се наоѓа на 7 метри под земја (тоа јас произволно го добив, ако 5 метри е потребната висина на тунелите и платформите и уште 2 метри меѓу секој плас како подпора). на -2 ниво, се наоѓаат пасажите кои прават врска меѓу двата краја на платформите на станицата и четирите страни на раскрсницата. Еве како изгледа тоа:








Edited by Andrej_LJ - 22-Dec-2009 at 01:48
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 22-Dec-2009 at 01:51
За крај на овој дел од градот, излезите на тунелите (како што кажав сите три тунела, кои на практика се еден тунел, одвоен на три сегмента), понираат некаде кај хотел Карпош. И целиот концепт на една слика, малку поедноставно погледнато:




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 22-Dec-2009 at 01:57
По ова чудо, трамвајот има зад себе цели 5 станици, а тој е во средината меѓу коловозите на булевар Партизански одреди. Така е се до раскрсницата со ул. Франклин Рузвелт, во чијашто близина е сместена станицата број 6, ул. Франклин Рузвелт. Веднаш после неа, целиот тунел повторно на истион принцип ( 2 коловозни ленти//трамвајни шини//2 коловозни ленти) под земја, за да ја избегне раскрсницата на ул. Рузвелтова. Понирањето трае 150 метри, е целосно подземно во должината на раскрсницата со ул. Рузвелтова. Всушност не станува збор за тунел, а повеќе за подвозник, над којшто во форма на надвозник се јавува улица Рузвелтова и раскрсницата. Повторно 2 ленти остануваат над земја, за вртење лево или десно (северно или јужно) по ул. Рузвелтова.




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 22-Dec-2009 at 02:04
Ние сме веќе пред Буњаковец, односно во делот на Универзалната Сала. Тука се предвидува затвворање на улиците кои доаѓаат од кај Апче и Универзална, заради нивната незначителност, а пак на Партизанска брзината во надземните делови е 80 км/ч.
На местото на сегашниот паркинг на Градежен факултет би се изградил вториот паркинг од системот ПаркиРај, и тоа катна гаража, која убаво би се вклопила во постоечката универзитетска зграда.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 22-Dec-2009 at 02:05
ДЕЧКИ СЛОБОДНО КАЖЕТЕ СИ СВОЕ МИСЛЕЊЕ ДОКОЛКУ ИМАТЕ ЗАБЕЛЕШКИ ИЛИ КРИТИКИ, ЈАС ГЛЕДАМ ДЕКА ОВА (ПОСТИРАЊЕВО) ЌЕ ТРАЕ СО ДЕНОВИ. OhnoCrazy
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 22-Dec-2009 at 02:16
Стигнуваме во зоната на Буњаковец. Овој простор иако е исклучително фрекфрентно место, на еден од најоптоварените булевари и градски пазари, е во исклучително незадоволителна состојба. Затоа овој простор исто како Лептокарија (тука нуждата за такво нешто е уште поголема), ќе претрпи детална измена.
1) Изградба на надземна трамвајна станица Архитектонски и Градежен Факултет.
2) Изградба на подземен паркинг.
3) Изградба на подземен пешачки премин под Партизанска.
4) Целосно реновирање на здрадите на факултетите, библиотеката Браќа Миладинови, ТЦ Буљаковец.
5) Рушење на градскиот пазар. На негово место треба да стои затворен пазар со многу културен и просторен вид кој освен тезги би содржел и разни локали за забава и оддих. Над пазарот би била централата на Скопски Пазари АД.
6) Изградба на плоштад во квадратот меѓу факултетите, библиотеката и ОУ Коле Неделковски. Би го крстил плоштад на Македонската наука/просвета.

СЛИКА 1: Контурите на сообраќајните ленти (жолто), трамвајните шини (црвено), влезовите во паркингот, како и самата станица за трамваи.



СЛИКА 2: Вцртан и плоштадот и подземниот премин за пешаци (всушност коридор во паркингот).



"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 22-Dec-2009 at 02:22
СЛИКА 3: Паркингот со вцртани контури, организација на движење и влезови/излези.



СЛИКА 4: Идеи за новиот простор околу Буњаковец. 1) Нов, модерен вид на фасадата и внатрешноста на самата библиотека. 2) Фонтана која би била изработена од некој студент на фак. по архитектура и би ги урнала сите клишиња за изглед на фонтана. 3) Целиот тој простор е наменет за младите, кои во регионот се движат во особено голем број. Целта е да добиеме зелен простор, со голем број на нестандардни елементи за седење (нпр. не клупи), учење и  дружење во слободното време. 4) Нова фасада за факултетот и нејзина целосна модернизација.



Еве го и првиот тип знак, кој го направив (направив само за позабележителните места во градов). Тој би бил поставен на средината на пасажите, наспроти ескалаторите кои водат од/до платфоримте за трамваи. Ориентира на која страна од булеварот, кој и каков објект се наоѓа:


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 22-Dec-2009 at 02:34
Продолжуваме на исток, кон Соборниот Храм. Како што се наближуваме кон центарот на градот, неопходноста и потребата за поголем капацитет и ефикасност растат, а со тоа и заплетеноста на решенијата. Следна е трамвајната станица Соборен Храм. Таа е подземна и се наоѓа на раскрсницата на булеварите Партизанска и Св. Климент Охридски. Трамвајниот тунел, кој се наоѓа на средината на булеварот понира под земја, на околу 100-150 метри пред самата станица и раскрсница. Автомобилскиот сообраќај пак на оваа раскрсница останува на ниво на земјата и е регулиран со семафори како и до сега. Веднаш по раскрсницата започнува тунелот под плоштадот, се до Народната Банка, кога практично на трамвајните шини (кои се веќе под земја), од двете страни им се приклучуваат по две коловозни ленти на секоја страна. Трамвајот и во тунелот е во средината, раздвоен со столбови и ограда од коловозите. Коловозите во секоја насока се широки по 2 ленти, а 2 ленти остануваат над земја (на бул. Партизанска) со цел да направат конекција со бул. ВМРО и Васил Главинов.

СЛИКА 1: Проста скица на новата станица и пасажите кои водат до неа.



СЛИКА 2: Скица на целосното сообраќајно решение:



СЛИКА 3: Организација на раскрсницата кај Тифани.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 22-Dec-2009 at 02:43
СЛИКА 1: Решението е погледнато од птичја перспектива. Со светло сино се обележани рампите, каде што трамвајот (во лево) и автомобилските тунели (в десно) понираат под земја. Со бежово, се обележани станицата, како и пасажите кои водат до неа, од четирите страни на раскрсницата. Поради заплетеноста на теренот, ове пасажи се два и немаат меѓусебна конекција. Тие делумно ја тангираат самата станица, дури и навлегуваат во неа. Неправилната форма на истите е наложена заради конфигурацијата на околните градби.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 22-Dec-2009 at 02:45
СЛИКА 2/3/4:Повторен поглед од различни агли на рампите на тунелите, без самата станица:






"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 22-Dec-2009 at 02:52
СТАНИЦА СОБОРЕН ХРАМ СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ:

СЛИКА 1:Поглед кон самата станица и почетокот на автомобилскиот тунел пред Тифани. Ѕидовите на самиот тунел како и на станицата се обележани во светло сино, а на ѕидовите на пасажите со темно сино. Самите пасажи со својата нестандардна форма диктираат нестандардна и мека станица. Тие делумно навлагаат (се сечат) со платформите. Може да се забележи дека плафоните на тие места се спуштени (обележани во темно сина боја) и даваат чувство за одвоеност меѓу двата дела (пасажи и платформи). Потоа столбовите се наоѓаат во другиот дел на платформата се декорирани со пробушено стакло со нестандардна форма, низ кое поминува светлина, со што сака да се долови  небо или облаци, инспирирано од близината на катедралниот скопски храм.






"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.188 seconds.

Copyright ©2007 - 2018  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.