build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2020 / Skopje 2020

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
gorco View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Google Maps: Regional Expert

Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
  Quote gorco Quote  Post ReplyReply #41 Posted: 22-Dec-2009 at 13:55
Глеам некој се потрудил и навистина потрошил и време и нерви на ова ... браво
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #42 Posted: 22-Dec-2009 at 15:37
WOW! Човече секоја чест за трудот. Навистина. Добро е што имаш идеи, штета што нема кој да ги слушне (макар и да се лоши, не знам, да ги прочитам еднаш). Браво, ќе го разгледам кога ќе имам повеќе време.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1315
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #43 Posted: 22-Dec-2009 at 16:28
И јас само би кажал браво за трудот што си го вложил.
Коментар или сугестија не би можел да дадам од проста причина што не сум од Скопје и немам доволно информации колку е проток на возила,каде се прават големи гужви и сл.

Уште еднаш БРАВО
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #44 Posted: 22-Dec-2009 at 17:38
Андреј   Master

Ќе почекам да испостираш се, а и јас да имам време детално да го проучам сето тоа, па дури после ќе коментирам. Нема дилема дека ќе има доволно материјал за долго да дискутираме

Инаку ова во што софтвер е правено и како е внесено во google earth? И дали си експерт на тоа поле или се учеше низ процесот на работа на презентацијава? Јас имам чепкано нешто sketchup за донекаде слична идеја, ама ми се виде непрактичен.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #45 Posted: 27-Jan-2010 at 19:34
ОК, доста беше затишје, продолжуваме понатаму! Запревме после станицата кај Народната Банка на Република Македонија. Како што споменатв претходно, по раскрсницата кај НБМ, автомобилските ленти кои одат кон Железничката Станица Скопје, по бул. К. Ј. Питу, се искачуваат на ниво на земјата и од 4 во една насока, стануваат 3, како што е всушност и сегашната ситуација. За разлика од нив трамвајот продолжува подземно во средината на булеварот до Железничката, каде што се наоѓа можеби најголемиот транспортен јазол во Скопје.



На оваа станица (ГЖС понатаму, кратко од Главна Жел. Ст, Скопје), покрај линијата 1 (Влае-Аеродром), застануваат и возовите на линиите 3 (ГЖС - Аеродром Петровец), линијата 4 (ГЖС - Драчево) и линијата 5 (ГЖС - Ѓорче Петров). Не смее да се заборават и возовите на тн. РегиоВоз (за кои ќе стане збор кон крајот) и регуларните возови на МЖ. Тука е и Меѓуградската Автобуска Станица на Скопје и терминалот на ЈСП за приградските линии. Се на се се работи за навистина голем транспортен јазол, кој во иднина има капацитет и реални можности да опслужува и над 100 000 патници на ден. Самата станица на Линијата 1 би се наоѓала централно под коловозните ленти на булеварот К. Ј. Питу, кој поминува под Железничката. Се работи за станица, на која платформите и се одвоени. Поврзувањето на сите насоки на движење низ Транспортниот Центар е прилично едноставно и покрај големиот број на јазли.



Имаме неколку излези и тоа; 1) Тротоар на бул. К. Ј. Питу (северна страна). 2) Тротоар на бул. К. Ј. Питу (јужна страна). 3) Холот на Железничкиот терминал (некаде помеѓу билетарницата и ресторанот ако добро помнам). 4) Холот на Меѓуградската Автобуска Станица.

На нивото -1,  платформите на трамвајната станица се сврзани со тротоарите на булеварот, кои лежат на истата страна на улицата, како и јужната платформа (онаа кон влезот на Железничкиот Терминал) е директно врзана со истиот Железнички Терминал.

На ниво -2 (кој е создаден предимно да се оствари топла врска меѓу северната платформа на трамвајот и останатите насоки), се поврзуваат сите можни насоки (4 на број). Влезовите и излезите се замислени да содржат по едни скали, еден пар ескалатори и по еден лифт за инвалидизирани лица и лица со потреби.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #46 Posted: 27-Jan-2010 at 19:52
Непосредно по раскрсницата кај зградата на Космофон/Неоком, трамвајот плавно се искачува кон површинатат, по средишниот дел на булеварот Јане Сандански. Низ населбите Аеродром и Ново Лисиче минува без никакви особености. Средишното зеленило е доволно големо, да собере по две трамвајни ленти, како и станиците. Онаму каде што ќе бидат самите платформи на станиците, ќе биде потребно минимално поместување на автомобилските ленти на булеварот, за сметка на огромното зеленило и патеки, од двете страни на истиот. Семафорите долж бул. Јане Сандански, би останале исти како и сега. Главната насока на движење по овој булевар е в право, а вртењата в лево се прилично незначителни. Насоката право долж булеварот дава  додатна предност на трамваите, затоа што тие не би го оптоварувале додатно движењето по него, а брзината на нивното сообраќање не би била намалена.  Доколку дојде до масовен број на несреќи, онаму каде што трамвајот ги преминува раскрсниците, би предложил вакво вкопано решение:



Овие, вкопани во земјата бариери, се поставени паралелно со трамвајските шини, на неколку метри раздалеченост од нив. Кога сигналот за движење право, долж булеварот е вклучен (вклучувајќи ги и трамваите), бариерите се подигаат на околу 20-30 цм над земјата и физички го попречуваат конфликтот помеѓу шинските возила и автомобилите. Времето на подигање/спуштање на нив е од 3-5 секунди, што не би придизвикувало дополнително чекање по семафорите.

Станиците се поставени во централното зеленило на булеварот Јане Сандански. Нивните платформи се сврзани со соодветните тротоари на булеварот преку подземен премин (подход). Потходите би биле поставени крај секоја трамвајна станица, а автобуските станици би се преместиле во нивна непосредна близина, олеснувајќи ја смената на тип на транспорт автобус/трамвај.  Со нив се креира безконфликтно преминување на улицата на пешаците, што ја зголемува безбедноста и брзината на автомобилите кои возат по Јане Сандански. Груб нацрт на станиците:



Самата расположеност на трамвајската линија 1 во населбата Аеродром:
Станица Скопјанка:



Станица Три Бисери:



Станица Бисер:




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #47 Posted: 27-Jan-2010 at 20:00
Трамвајот, на тој начин пристигнува на раскрсницата помеѓу булеварите Јане Сандански и Србија. Според многу студии за трамвајот во Скопје, замислата е тој да продолжи долж бул. Видое Смилевски - Бато. Јас се одлучив за една поинаква варианта. Заради фактот дека населението во овој регион, главно е сконцентрирано во населбата Ново Лисиче (која пак е составена од 4 конгломерата на згради, расположени во хвадрат, со должина на страна од 750 метри), и големиот земел простор помеѓу зградите, се одлучив трамвајот да врти северо-источно кон бул Србија и потоа да навлезе во срцето на нас. Ново Лисиче. Таму би била последната станиоца на оваа линија , каде што би се наоѓало и свртувачкото тркало за трамвајот и одделувањето кон депото Ново Лисиче. Депото Ново Лисиче би било најголемото во Скопје, кое би опслужувало поголем број на возила од линиите 1 и 2.





Со ова, линијата 1 завршува а повторно ќе ја спомнеме, кога ќе зборуваме за типот на возилата во мрежата, начинот и трошоците на изградбата, интегрираноста на целиот систем итн.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #48 Posted: 27-Jan-2010 at 20:17
ЛИНИЈА 2 (ЖОЛТА ЛИНИЈА)

Главната цел на оваа линија е да ги поврзе сите клучни објекти и институции во центарот на Скопје, а понатаму и да придонесе за брзото придвижување на луѓе од северните населби кон центарот и општо во насока север-југ. Линијава би ја поделил на неколку фази на изградба, како и на експлоатација, во зависност од интензитетот на патници во секој дел. Целата линија и некои општи карактеристики.














Edited by Andrej_LJ - 27-Jan-2010 at 22:57
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #49 Posted: 27-Jan-2010 at 21:01


ФАЗА 1 (ЛИНИЈА 2 Клинички центар - Чаир): Делот на линијата, обележан со жолто е, спаѓа во првата фаза на изградба. Овој дел поинува низ целиот строг центар на градот и во близина на најважните објекти во него. Исто така на пл. Македонија се наоѓа трансферната станица со Линија 1, која се очекува да биде најоптоварена, но и и го минува Вардар, спојувајќи објекти како Македонската Опера и Балет, Судовите 1 и 2, зградата на МТВ и Универзитетот во Скопје. Северно од нив се наоѓа Бит Пазар, несомнено едно од најраздвижените места во Скопје и продолжува по бул Цветан Димов до зградата на општината Чаир.  Предвидено е овој сегмент да оди целосно подземно, се до паркот пред општината Чаир. Тоа е наложено од неколку фактори како што се:
1) Трасата минува под строгиот центар на градот и низ најфрекфрентната пешачка зона во Скопје, а имено ул. Македонија.
2) Трасата минува под неколкуте најоптоварени булевари во Скопје, каде што просторот е исклучително ограничен.
3) Густината на населението во овој дел на линијата е најголема и тоа: Општина Центар 6000+ жители на квадратен километар и Чаир со неверојатните 18 000 жители на километар квадратен.

ФАЗА 2 (ЛИНИЈА 2А Клинички центар - Скопје Север, односно додаток од 2 станици помеѓу Чаир и железничката станица Скопје - Север): Ова продолжение на линијата 2 е пред се мотивирано од расположеноста на големи блоковски населби во овој регион, како и самата железничка станица Скопје Север, каде што е планирано да минува линијата 5 (која има релација ГЖС - Ѓорче Петров) и со тоа овозможува трансфер на патниците помеѓу овие две линии. Трасата е исклучително надземна и тука добива карактеристики на класичен трамвај. Слободниот простор е присутен во изобилство, а сообраќајните гужви се реткост за овие неколку улици и булевари. Возилата на Линијата 2А ќе сообраќаат со помала фрекфренција заради помалата густина на населението.

ФАЗА 3 (ЛИНИЈА 2Б Клинички центар - централни гробишта Бутел, односно продолжение на линијата до градските гробишта):  Овој додаток е мотивиран од неопходноста за добра поврзаност помеѓу градските гробишта и постатокот на градот. Особена фрекфренција се јавува за време на празници и големи настани, но и секојдневната фрекфренција не е за подценување. Во овој одсек, возилата би минувале на секој саат, во текот на работењето на системот и со засилена фрекфренција за време на викендите и празниците.

Всушност оваа поделба не значи разграноци на линијата, туку едноставни продолженија, кои налагаат различен ритам на опслужување, заради помалата фрекфренција на патници во соодветните делови. Треба да се напомене дека возилата од сите подлинии на 2 (имено 2, 2А и 2Б) го опслужуваат делот Клинички - Чаир, само некои делот Клинички - Скопје - Север (2А и 2Б) и најмалку делот Клинички - Бутел. Еве како тоа го замислувам, графички потпомогнато:



ТРГНУВАЊЕ НА ВОЗИЛО ОД ПОСЕТНА СТАНИЦА КЛ. ЦЕНТАР:
1)
Час 8
Мин 00    Линија 2 (Кл. центар - Чаир) - жолт интервал на сликава
2)
Час 8
Мин 10    Линија 2А (Кл центар - Ск. Север) - портокалов интервал на сликава
3)
Час 8
Мин 20    Линија 2 (Кл. центар - Чаир) - жолт интервал на сликава
4)
Час 8
Мин 30    Линија 2А (Кл центар - Ск. Север) - портокалов интервал на сликава
5)
Час 8
Мин 40    Линија 2 (Кл. центар - Чаир)  - жолт интервал на сликава
6)
Час 8
Мин 50   Линија 2Б (Кл. центар - Бутел) - кафен интервал на сликава

Со таква шема, се добива потполна искористениост и ефикасност на возилата и ресурсите. Во делот на линијата 2 имаме 6 возила на еден час или интервал од 10 минути. На делот од линијата 2А имаме 3 возила на час или интервал од 20 минути и на делот на линијата 2Б имаме едно возило на секој час.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #50 Posted: 27-Jan-2010 at 21:28
Бидејќи просечната раздалеченост на станиците е околу 470 метри и трасата на оваа линија, всушност минува низ самиот центар на градот, добива карактеристики на метро-трам, односно подземно ЛРТ, по кое сообраќаат класични трамвајски возила. Целосната должина од Клинички до Чаир е нешто под 5 километри и е целосно подземна.
Линијата 2 започнува од станицата Клинички центар, која е поставена под бул. Водњанска во непосредна близина на влезот на центарот. Почетната станица е подлабока од оние кои не се наоѓаат на падините на Водно, за да се израмни наклонот и го направи трамвајот побрз.



Потоа линијата се спушта кон плоштадот на Журналистите, каде е втората станица, наречена Нова Македонија, поради близината на истоимената зграда-симбол во Скопје. Трамвајот прави завој на раскрсницата кај Нова Македонија и потоа продолжува под ул. Мито Хаџивасилев Јасмин, се до Музејот на Градот Скопје, односно Старата Железничка. Во непосредна близина до Музејот и ТЦ Рамстор, односно под паркот каде што сега е поставена статуата Феникс, е поставена следната подземна станица. Оваа постојка е особено важна поради постоењето на трговскиот центар, музејот и многубројните околни високи згради (да не збориме што јас живеам таму Crazy)




Тунелот на трамвајот потоа води кон север, под улицата Македонија. Всушност овој дел, се до плоштадот Македонија може да се направи и надземно, како да речеме Илица во Загреб или Витошка во Софија, додавајќи шарм и урбаност во пејзажот на градот. Сепак јас се одлучив за подземна траса, имајќи ја в предвид културата на нашите сограѓани и вообичаено-големата фрекфренција на луѓе по улицата. Подземноста на делов значително ја зболемува брзината на трамвајот и дава можност за полесна изградба на евентуалниот пешачки премин под Рекорд.
Следна е станицата кај платото пред домот на Армијата на Македонија. Иако овие 3 станици се многу близу една од друга (Музеј на Град Скопје --- 250м --- АРМ --- 350м --- пл. Македонија), се одлучив дека без евентуална станица кај домот на АРМ, центарот не би бил доволно покриен. Сепак околу АРМ се наоѓа Собранието, неколку министерства, многубројни локали но и една од централните автобуски постојки - Рекорд.

По оваа станица, трамвајскиот тунел минува под ул. Димитрија Чуповски кон пл. Македонија, каде прави врска со линијата 1. Делот околу Плоштадот и кеј 13ти Ноември е објаснет во Линијата 1, затоа што трасите во овој дел се преклопуваат.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #51 Posted: 27-Jan-2010 at 21:47
По преминувањето на реката Вардар, по денивелиран и незабележлив мост-тунел, пристигнуваме на следната станица, онаа сместена во паркот околу Македонската Опера и Балет или МНТ. Оваа станица засега е малку важна затоа што просторот околу неа е прилично празен, но во иднина бројот на згради значително се очекува да нарасне.



Тунелот потоа минува околу училиштето Кирил и Методиј и Националната Универзитетска Библиотека, каде што се вклучува во оските на бул. Крсте Петков Мисирков. Под површината на сегашниот паркинг  пред Универзитетот Св. Кирил и Методиј, се наоѓа станицата Универзитетска. Исплатливоста на оваа станица е неоспорна. Се наоѓа помеѓу образовно-административното срце на Скопје и Македонија, како и голем број на трговски центри и локали.  Оваа станица исто така ја дели со евентуалната Линија 6 (линија опслужувана од брзи тролејбуси, односно водени (guided) тролејбуси. Оваа можност ќе ја разгледуваме на крајот. Треба само да се напомене дека доколку отсекот на линијата 2 помеѓу оваа станица и следната - Бит Пазар се дели со линијата 6, тогаш тунелите во овој дел треба да бидат зголемени, поради поголемиот габарит на тролејбусните возила.



Следна во низот станици е онаа лоцирана до поликлиниката Бит Пазар. Со тоа, овој транспортен јазол и тесно грло на градот е интегрирано во мрежата за брз и ефикасен транспорт во градот.

Трасата на трамвајот се спушта за неколку додатни метри под земјата, за да се премости клучката кај Бит Пазар, која е на неколку нива и потоа пак се издигнува на нивото од 7-8 метри под земјата. Следејќи го булеварот Цветан Димов, пристигнуваме до срцето на Чаир, односно ТЦ Чаирчанка, каде е сместена претпоследната станица.



Тунелите потоа продолжуваат до паркот пред општината Чаир, каде е крајот на првиот дел на линијата 2. Таму завршува подземниот дел на линијата. Во паркот е сместена самата надземна станица, како и кругот за свртување на возилата кои ја опслужуваат само линијата 2 (Кл. центар - Чаир).  Возилата пак кои продолжуваат кон Скопје Север (2А) и Бутел (2Б) по оваа станица се одделуваат и возат на западната страна на бул. Х. Т. Карпош.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #52 Posted: 27-Jan-2010 at 21:59
Трасата, како што реков продолжува по бул. Х. Т. Карпош, по неговата западна страна (или во зеленилото помеѓу зградите и коловозите), се до раскрсницата со бул Босна и Херцеговина. Таму е сместена следната станица, именувана како Х. Т. Карпош (а на сликава како Патот за Бутел).



Свртуваме по бул. Босна и Херцеговина, се до железничката станица Скопје Север, во едноимената населба. Тука, трамвајот се искачува на ниво на пругата, каде се прават дополнителни трамвајски колосеци. На самата станица е овозможена смена на линиите 2 и 5 (ГЖС - Ѓорче Петров). Тука има можност за Парк и рајд паркинг, како и терминал за автобуските линии од северните предградија. Целта е да се премести транспортниот  јазол на северно Скопје, од Бит Пазар, околу железничката станица Скопје Север. Дојдовме и до крајот на линијата 2А.

По ова, трамвајот ги сече и преминува железничките колосеци и од насипот се симнува на улицата Боца Ивановска, односно онаа улица која води до централните скопски гробишта Бутел. Со ефтин пробив и ископ од десната страна на улицата, би се створил простор за непречено и безконфликтно возење на трамвајот, се до влезната капија на гробиштата, каде е крајот на целокупната линија 2, односно 2Б.



Со тоа линијата 2 ја завршив во целост. Како и кај сите други линии, начинот и цената на изградбата, како и соодветниот тип на возила (ако забележавте не споменав за свртувачки кругови кај Клинички и Скопје Север така што веќе сте заклучиле дека ќе предложам дво-управувачки возила), ќе стане збор во посебна тема, кога ќе ги обработуваме овие прашања малку подетално.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #53 Posted: 27-Jan-2010 at 22:02
За заокружување на линиите 1 и 2, предлагам да погледнеме мапа со сите станици на мрежата во центарот на градот:



"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #54 Posted: 27-Jan-2010 at 22:29
ЛИНИЈА 3 (СИНА ЛИНИЈА) ГЛАВНА ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА - АЕРОДРОМ ПЕТРОВЕЦ.

Оваа линија ги поврзува двата различни по вид, транспортни центри на Скопје. Се работи за Железничката Станица и Аеродромот Петровец. Доколку се исполнат очекувањата на ТАВ за 1,5 милиони патници годишно и таа бројка ја поделиме со 365 дневно просечно оптоварување на аеродромот, доаѓаме до бројката од 4100 патници на ден. Доколку половината од нив се одлучат за удобниот, брз и ефтин  јавен транспорт од аеродромскиот до железничкиот терминал на градот, добиваме бројка од 2000 патници на ден. Но таа бројка е креирана само од последната станица на линијава. Кои се останатите?



Оваа линија би имала функција како приградска железница, односно С-Бан (да не се мешаат двете значења на С-Бан:  Strassbahn i Schnellbahn. Првиот е класичен трамвај, а вториот е брз воз, односно приградска железница). Тука се разбира станува збор за вториот поим. Поради прекрасно поставената но за жал неискористена железничка инфраструктура во и околу градот Скопје, се одлучив линијата да ги користи веќе постоечките капацитети на Македонски Железници. Се разбира би биле неопходни некакви доградувања и осовременувања, но тие се сврзани со далеку помали трошоци отколку изградбата на целосно нова траса. Да не зборуваме дека со ова би се подобрил и квалитетот и брзината на услугите кои ги нуди МЖ на овие делници. Осовременувања на делницата ГЖС - Илинден - Аеродром Скопје се:

-проширување и осовременување на колосеците, кои сега генерално се со еден колосек и дрвени прагови.
-електрификација на истата делница
-надоградба на Железничкиот Терминал Скопје (ГЖС) и тоа на колосеците 7 и 8, како и нивно целосно покривање
-изградба и осовременување/прилагодување на неколку железнички станици долж линијата
-изградба на железничка делница Илинден - Терминал 2 Аеродром Скопје (со можност за подземна железничка станица на аеродромот).

Тука е местото да ги помолам железничарите од форумот, да подобјаснат дали, како и што има потреба за реновирање, во делот на железничката мрежа Скопје - Петровец.







Како што се гледа, просечното растојание помеѓу две станици е нешто над 2500 метри, со што оваа линија упте повеќе добива карактеристики на приградска железница.








Edited by Andrej_LJ - 27-Jan-2010 at 23:01
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #55 Posted: 27-Jan-2010 at 22:45
Првата станица после Главната Железничка е тн. Индустриска зона Исток. Се наоѓа во близост до бул. Војводина и Пиварата. Тука се сместени голем број на фабрики и претпријатија и нивните вработени би можеле да ја користат оваа станица за придвижување од и кон работните места (наместо одвратните Ф - автобуси кои сега се сретнуваат низ градот).



Следна е станицата во Маџари. Оваа станица и нејзината околија (заедно со станицата Илинден) има потенцијал да се претвори во транспортен јазол на источно Скопје, односно на граѓаните кои патуваат од Куманово и Велес. Тоа би се постигнало со градски и приградски автобуски терминал, како и Парк и Рајд паркинг.



Пругата ја минува клучката кај Хиподром и автопатот Скопје - Велес и стигнуваме до следната станица, Идустриска зона Илинден. Оваа станица би ја користеле вработените во големиот број на нови погони и фирми кои никнуваат покрај автопатот.



Станицата во населбата Илинден, веќе си постои, но се сомневам дека жителите на општината ја користат масовно. Затоа токму таа ќе биде следната станица. Воопшто овој дел се одцртува со растечки број на фирми и претпријатија, кои варираат од мали и средни, до навистина големи (според плановите барем). Затоа следна станица е Индустриската зона Бунарџик. Се разбира успешното функционирање на оваа станица , па и на линијата како цело е условено во голема мера со успешноста и растот на токму оваа зона.





По свтопатската клучка за Бунарџик, линијата продолжува по новоизградената пруга кон Аеродромот Скопје. Последната станица, нејзината поставеност и карактеристики се во голема мерка условени и во взаимнодејствие со плановите на ТАВ за развој на аеродромот и новата Терминална Зграда со придружните објекти.



Затоа што трасата минува по пруга со класични карактеристики за железнички сообраќај, очекувано на линијава би возеле кратки возови од типот на шпанецот, Сиемнс Дезиро или пак други верзии на возови  за превоз на патници на кратки и оптоварени растојанија.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #56 Posted: 27-Jan-2010 at 23:25
ЛИНИЈА 4 (ЛИЛАВА ЛИНИЈА) ГЛАВНА ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА - ДРАЧЕВО

Слично како и линијата 3 (а подоцна и линијата 5), оваа линија ги користи веќе постоечките траси на МЖ. Ги сврзува југо-источните региони, фабрики и населби, со останатиот дел на градот, преку Транспортниот центар. Опфаќа 5 станици и тоа: ГЖС --- нас. 11 ти Октомври --- нас. Лисиче --- ОХИС --- Драчево:








"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #57 Posted: 27-Jan-2010 at 23:26
Еве го и распоредот на сите станици. Целта на крајната станица (Драчево), освен поврзување на населбата, е и изградба на Пари и Рајд паркинг за оние кои пристигнуваат од Велес или околните села, како и мал автобуски терминал за приградските населби во овој регион.











"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #58 Posted: 27-Jan-2010 at 23:35
ЛИНИЈА 5 (ЗЕЛЕНА ЛИНИЈА) ГЛАВНА ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА СКОПЈЕ - ЃОРЧЕ ПЕТРОВ

Линијава би требало да ги користи постоечките пруги на МЖ, во скопскиот регион и тоа од Главната Железничка, преку Скопје Север, до станицата Ѓорче Петров. Нејзината цел е да ги поврзе западните и северните населби со остатокот на Скопје. Мислам дека предноста за патување од Ѓорче Петров до центар со воз е исклучителна и уникална за Скопје и истат не треба да се пропушти. Се разбира тука освен проширување на колосеците и станиците, нивна целосна модернизација и обнова, е потребана и електрификација на пругата. Сепак, мислам дека бенефитите на Скопје и населбите кои би ја користеле оваа траса се огромни и очигледни.










Edited by Andrej_LJ - 27-Jan-2010 at 23:36
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #59 Posted: 27-Jan-2010 at 23:57
Линијава, по напуштањето на Железничката станица и одделувањето од пругата кон Маџари, стигнува до првата станица - (нас.) Железара. Освен населбата, веднаш до станицата е и групата на фабрики од железарската индустрија.



Следна е станицата Железара 2:



Станицата Скопје Север, е место каде што се вкрстуваат две линии и тоа 2 и 5.

Станицата, која се наоѓа непосредно до бул. Словенија (од каде истата го диби своето име) е прилично важна, поради отворениот простор околу неа што овозможува изградба на Парк и Рајд паркинг, кој би ги опслужувал немалкуте возила кои секојдневно доаѓаат во Скопје од Приштина и цело Косово. Исто така предвиден е и автобуски терминал за северните приградски линии.



Станиците кои следат се населбите Злокуќани и Даме Груев.



Крајната станица е лоцирана во Ѓорче Петров, односно Дексион (последната станица на сегашната 5ка на ЈСП). Тука би се изградил уште еден Парк и Рајд паркинг, за потребите на жителите на западните скопски села и Тетово/Охрид. Тука би се наоѓала и крајната/почетната станица на приградските автобуси кон западните села (Сарај, Матка, Кондово итн).



Со тоа ги презентирав 5 од 6те линии предвидени во мојов план. Следно, покрај линијата со број 6, се и начинот и фазите на изградба, приближната цена на проектов, типот на шинските возила по линиите, поврзаноста на мрежава со автобускиот и останатиот транспорт во Скопје...
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #60 Posted: 31-Jan-2010 at 23:42
ЛИНИЈА 6  ТРОЛЕЈБУСНА ЛИНИЈА (УНИВЕРЗИТЕТСКА - АВТОКОМАНДА/ИНДУСТРИЈАЛНА/)

Оваа линија е можеби најнестандардната но и најиновативната во целиот план Скопје 2020. Се работи за надежен систем, кој се повеќе се применува во превозот на луѓе во градовите - Кerb-guided (trolley)buses KGB или Тролејбуси водени на прагови. Водените тролејбуси се возила водени во целост по својата линија или само на делови од линијата, со помош на специални, странични писти и прагови. Праговите оневозможуваат на непожелните возила да влезат во маршрутата на тролејбусите, со што дури и најтесните интервали на движење и ефикасност можат да бидат остварени.

Обично системите за насочување можат да бидат физички (како гореспоменатиот со писти и прагови/граничници) или дистанциони, како оптичко или радио ориентирање на возилата. Втората варијанта моментално се испробува на Терминалот 5 на Хитроу во Лондон и е исклучително иновативен, но сеуште многу скап и недоволно испитан начин на водење, кој дури ги исклучува возачите како фактор.

На овие водени возила (автобуси или тролејбуси, тоа е сосема сеедно), мали тркалца се прикачени на страните на возилата, кои вертикално се лизгаат по поставените прагови, на двете страни на тн. писта/коловоз. Обично овие писти се користат на простори, каде што димензијата на коловозите е ограничена со цел да се постигне поголема брзина и сигурност на возилата кои сообраќаат по нив, но и да се олесни достапот на патниците до возилото, затоа што возилата се позиционираат на најадекватното и идеално растојание од пероните на станиците.




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.094 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.