build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2020 / Skopje 2020

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #81 Posted: 07-Feb-2010 at 02:17
Браво за трудот и анализите, за почеток од овлаш читање во очи ми падна дека;

- Употребуваш огромно шаренило на типови и производители, што повлекува огромни средства за разни депоа, обука, одржување, резервни делови, ... градење на два типа контактни мрежи ... и нејзино одржување ...

Flexity Berlin од Bombardier
Flexity Swift од Bombardier
Desiro од Siemens
Solaris Trollino од Bolechowo-Osiedle и Środa Wielkopolska

И постоечки автобуси

И сега стави ја и таа заборавена цена на сето тоа.


- И нагибот кој го спомнуваш од макс. 7% за подземниот прелаз кај ГЖС неможеш да го добиеш на должина од 150 метра а воедно да ги зачуваш сообраќајниците (останува негде ~30 метри употреблива должина ако ја рачунаме една висина од 6 метара на тунелот!
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #82 Posted: 07-Feb-2010 at 14:28
И рачунај на уште една станица кај моменталното ДЕПО во Кисела вода.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #83 Posted: 07-Feb-2010 at 14:59
Дечки на сите ќе ви одговорам денеска, по комплетното завршување на презентацијата. Мислам дека зборуваме за исти работи но поради обемноста на идејава, веројатно се работи за недоразбирање. Да продолжам:

Мрежата на ЛРТ/С-Бан доколку има потреба би можела да се надолплни со следниве видови на сообраќајни решенија за јавен масовен транспорт:

* ТРОЛЕЈБУСНА МРЕЖА: Во последно време стана многу актуелно вовоедувањето на тролејбусот како средство за транспорт во Скопје. Јасно е дека тоа ја нема потребната ефикасност, капацитет и брзина за да биде стожрот на јавниот транспорт на град од типот и големината на Скопје, туку само би можело да служи како надополнување на шинската мрежа. Јас изработив една бегла карта на Скопје, која има 5 тролејбусни линии, која ги покрива регионите каде што линиите 1-6 на ЛРТ/С-Бан не ги покриваат. Сите тие 5 линии се сливаат во Транспортниот Центар, каде што се сливаат и повеќето од примарните линии на ЛРТ/С-Бан.

Карта на тролејбусните линии во Скопје:



Тб 1: Ѓорче Петров - ГЖС (преку ул. Теодосиј Гологанов и ул. Железничка)
Тб 2: Карпош 4 - ГЖС (преку бул. Илинден и бул. Гоце Делчев)
Тб 3: нас. Бутел -  ГЖС (преку нас. Топаанско Поле и бул. Александар Македонски)
Тб 4: нас. Ченто - ГЖС (преку бул. Ал. Македонски и бул. Војводина)
Тб 5: Кисела Вода - ГЖС

Тролејбусната трежа и трансферните станици на линиите од ЛРТ/С-Бан.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #84 Posted: 07-Feb-2010 at 15:05
* ЕКСПРЕС БУС: Се работи за експресни автобуски линии, кои застануваат само на мал број на станици и имаат за цел да ги превезат патниците од еден крај на градот (или од еден транспортен јазол) до друг, за најкратко можно време. Неколку линии се во прашање кои ефективно ги поврзуваат наголемите транспортни јазли во Скопје. Имаат скоро иста улога, како тролејбусната мрежа.

Линиите на ЕксресБус, заедно со ЛРТ/С-Бан мрежата (обележана со црвено):



Линиите на ЕксресБус, заедно со ЛРТ/С-Бан мрежата (обележана со црвено), како и станиците на кои застанува (автобуски знак на каратат) и железничките станици кои ги опслужува (знак за железничка станица на картата):


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #85 Posted: 07-Feb-2010 at 15:16
* ПРЕНАМЕНА НА ДЕЛ ОД СЕГАШНИТЕ АВТОБУСИ ВО ТН. ДОНОСНИ/ПОВРЗУВАЧКИ АВТОБУСИ: Целта на овој модел би била како најдобро да се искористи автобускиот потенцијал и возен парк, со кој располага ЈСП по воведувањето на линиите на ЛРТ/С-Бан. Самиот факт дека оваа мрежа го превзема приматот и улогата на стожер на јавниот транспорт во Скопје од сегашната автобуска мрежа, се наметнува реорганизација и намалување на бројот на градските автобуски линии. Овие автобуси јас би ги распоредил по нови линии, кои покриваат голем дел од навидум малите улици, кои досега не биле покриени со градски транспорт и нивна цел би било само придвижување на луѓето на мали дистанци до примарната мрежа на ЛРТ/С-Бан.

Скопје поделено на неколку автобусно-доносни региона:



Со црвено се обележани трасите на ЛРТ/С-бан мрежата, а со трамванјите знакчиња, трамвајните станици, каде се извршува конекција на патниците со автобусите. Сите други бои ги претставуваат различните предложени автобуски  линии.

1 РЕГИОН (КАРПОШ)



2 РЕГИОН (ЗАПАДЕН - Ѓорче Петров):



4 РЕГИОН (АЕРОДРОМ):



СЕ РАЗБИРА ОВА СЕ САМО ИДЕИ КОИ БИ БИЛЕ НАДОПОЛНУВАЊЕ НА ПРИМАРНИОТ СИСТЕМ, БЕЗ ГОЛЕМА ПРЕТХОДНА АНАЛИЗА ЗА ПОТРЕБАТА, ЕФИКАСНОСТА ИЛИ ИСПЛАТЛИВОСТА НА ИСТИТЕ!


Edited by Andrej_LJ - 07-Feb-2010 at 15:19
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #86 Posted: 07-Feb-2010 at 15:38
Понатаму, во рамките на проектов, како дел од третата фаза или може и четврта, би се вовела тн. регионална железница, која би го поврзувала Скопје со Велес, Куманово и Тетово (како и сите важни меѓу-станици) со  ЕМУ возовикои би сообраќале на мали интервали од околу час-час и половина. За ова е потребна темелна реконструкција на постоечките пруги (доколку се смета за потребно би предложил и електрификација на западната пруга барем до Тетово), како и набавка на околу 10 модерни ЕМУ/ДМУ гарнитури.

Скопскиот С-Бан (или Приградска Железница) и РегиоВоз (обележан со црвено):



Системот на П+Р и П+Трам во Скопје:



Целта е да се изнесе приградскиот и регионалниот транспорт од и до Скопје на периферијата на градот. Со поставување на неколку надлежни транспортни терминали (кои би содржеле мала железничка станица, мала автобуска станица за потребите на приградскиот и градскиот автобуски транспорт, како и изградба на П+Р и П+Трам терминали) би се овозможило овие возила да не влегуваат во  градот, туку како побрз и поефикасен начин на придвижување да се наложи користењето на постоечкиот градски траснпорт. Ова додатно би се овозможило и потпомогнало со воведување на електронски систем за наплата на јавниот транспорт. Еден билет би важел во рок од 1 час, со неограничен број трансфери низ мрежата, потоа билетот за П+Р и П+Трам би содржел еден бесплатен билет за градскиот транспорт на Скопје, исто во валидност од еден час. Оние пак кои ја користеле мрежата на РегиоВоз би биле облагородени со повратен билет во рамките на 1 ден, значи два билета, секој со важност од еден час низ мрежата на градскиот транспорт на Скопје.

Како вакви терминали се откојуваат Ѓорче Петров (приградски превоз за западните села, РегиоВоз за Тетово, С-Бан линија 5, како и возила на градскиот автобуски превоз и П+Р и П+Трам), Драчево, Скопје Север...
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #87 Posted: 07-Feb-2010 at 15:45
Еве како би требало да изгледа еден ваков транспортен терминал на периферијата на Скопје:










"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #88 Posted: 07-Feb-2010 at 15:51
Трите би рекол најбитни сообраќајни проекти булеварски решенија за Илинденска и Првомајска како и тунелот со два краци под плоштад Македонија.

Останува и кружниот тек кај католичка црква како и целосно решение за Јужен булевар.

NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #89 Posted: 07-Feb-2010 at 15:52
ЗНАЦИТЕ НИЗ СИСТЕМОТ:

Се одлучив да нашкрабам знаци за најважните станици. Полштад Македонија:

Планот на станицата:


Знак 1:



Знак 2:



Знак 3:



Знак 4:



Знак 5:


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #90 Posted: 07-Feb-2010 at 15:57
Главна Железничка Станица (недовршен):

Планот на станицата (светло сиво подходи на -1 ниво, темно сиво подходи на -2 ниво, бројките го покажуваат типот на знакот и неговата поставеност а бројките во квадрати излезите од целиот комплекс):



Знак 1:



Знак 2:



Знак 3:



Знак 4:



Знак 5:



Знак 8:




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #91 Posted: 07-Feb-2010 at 15:59
СО ОВА ЈАС ЗАВРШИВ, СИТЕ КОМЕНТАРИ, КРИТИКИ И ЗАБЕЛЕШКИ СЕ ПОЖЕЛНИ И ДОБРЕДОЈДЕНИ, СО ЦЕЛ ДА СЕ УВИДАТ И ОДСТРАНАТ ГРЕШКИТЕ. ВИ БЛАГОДАРАМ НА СИТЕ ОДНАПРЕД И ВЕТУВАМ ДЕКА СЕКОЕ ВАШЕ ПРАШАЊЕ ЌЕ БИДЕ ОДГОВОРЕНО.

Cheers


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #92 Posted: 07-Feb-2010 at 16:00
Originally posted by Andrej_LJ

СО ОВА ЈАС ЗАВРШИВ, СИТЕ КОМЕНТАРИ, КРИТИКИ И ЗАБЕЛЕШКИ СЕ ПОЖЕЛНИ И ДОБРЕДОЈДЕНИ, СО ЦЕЛ ДА СЕ УВИДАТ И ОДСТРАНАТ ГРЕШКИТЕ. ВИ БЛАГОДАРАМ НА СИТЕ ОДНАПРЕД И ВЕТУВАМ ДЕКА СЕКОЕ ВАШЕ ПРАШАЊЕ ЌЕ БИДЕ ОДГОВОРЕНО.

Cheers




Cheersјас ќе дадам коментари кога сето ова ќе го испроцесирам
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #93 Posted: 07-Feb-2010 at 16:18
@ mirakuliks:

Забелешката ти е на место, но јас го одбрав ова решение од неколку причини: лептокарија е многу развижено место, но не и убаво. Прашањето со транспортот и паркирањето не е решено и мислам дека ова е добар и изводлив начин да се реши. Мислам дека имањето на модерен плоштад во тој дел на градот е многу важно. Трамвајот оди по северната страна на бул. Партизански Одреди, за да се заштеди на времето и трошоците за изградба. Ако трамвајот беше на средината на булеварот, тоа значи дека и станиците би биле на истото место. Тоа пак ја наметнува потребата за изградба на подземни премини под булеварот, што дополнително ќе го поскапи и пролонгира градењето. Воопшто не се согласувам дека изведбата (како и потребата) на паркинг и плоштад се нереални, непотребни или неизводливи. Ако сакаме Партизанска да ја постигне својата вистинска цел на брз булевар, ќе мора да се ослободи од паркираните коли и многуте крстосници. Таа пред изградбата на Јужниот булевар ќе ја има главната тежина на сообраќајот за западно Скопје. Па дури и по неговата изградба, Партизанска ќе остане булеварот кон кој гравитира цел Карпош.
Ти си поставил слики од трамвајни шини во негусто населени места од градот, неодделени од останатиот сообраќај и на исто ниво  со автомобилите. Ова е рецепт за неуспешно воведување на брз јавен транспорт кај нас (пред се поради менталитетот), но и поради карактеристиките на класичен трамвај, наместо брз ЛРТ.

@ Vladimir P:

Мислам дека станува збор за недоразбирање. Пред се мислам дека мрежата на системот би делувала како целина, но всушност тој е поделен на 3 подмрежи: 1) Линиите 1 и 2 кои би користеле трамвајни возила и би делувале како ЛРТ. 2) Линиите 3, 4 и 5 кои би делувале како приградска железница или С-бан, кои користата железнички пруги и возови со сите нивни карактеристики. 3) Линијата 6 која е тролејбусна, но е во главном одделена од останатиот сообраќај. Таа се преклопува со линијата 2 само во тунелот, каде ионака поради некомпатибилноста на трамвајните и тролејбусните контактни мрежи би се наложила изведба и на двете. Тоа го има во многу германски градови и изведбата не е проблем. Така што никаде не е споменато користењето на трам-реил возила, односно немаме линија која полу би одела на трамвајни шини а пола на железнички.

Што се однесува до депоата, депото 11ти Октомври би било надлежно за линиите 3, 4 и 5, односно за С-Банот, а депоата Ново Лисиче и Ѓорче Петров за линиите 1 и 2. Депото во Автокоманда може со минимални средства да се делумно пренамени и во тролејбусно депо за трите тролејбусни возила на линијата 6.

За наклонот на ГЖС. Всушност трамвајот во насока НБМ-ГЖС е целосно подземен, а единствен наклон е излегувањето на тунелот долж бул. Јане Сандански во насока кон Аеродром, каде има повеќе од доволно простор низ Скопјанка, за тој да понира над земја и со многу помал наклон. Инаку наклон од 7% значи дека на 100 метри, тунелот понира за 7 метри под земја.

@ Supervisor:

Станица кај постоечкото депо во нас. 11ти Октомври е предвидена. Се вика 11 ти Октомври и е во склоп на линијата 4 кон Драчево.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #94 Posted: 02-Mar-2010 at 00:08
Еве го и тука ќе го поставам (затоа што системите би можеле да се дополнуваат), па и можеби ќе поттикне некого да пушти некој коментар... Ohno



МЕТРО СКОПЈЕ, СПОРЕД МЕТОДОТ НА СОВЕТСКИОТ МЕТРО-ТРИАГОЛНИК:

Во последно време го проучував т.н. систем за изградба на метро мрежи - Советскиот Триаглоник. Се работи за метро систем составен од 3 линии, кои се сечат меѓусебно на три трансферни станици на најфрекфрентните точки во градовите. Наменети се за млади метро системи (во градовите поголеми од 1,5 милиони жители, Киев, Софија, Будимпешта), како и за градови под 1,5 милиони жители (Прага, Баку, Тбилиси). Оваа организација на мрежата овозможува патување низ целата мрежа на метрото со само едно сменување на линија (затоа што секоја линија се сече со останатите две). ... така решив да направам една скица, како би изгледал евентуален советски метро-триаголник во нашиот главен град.



ЛИНИЈА М1 (Влае - пл. Македонија - 11 Октомври - Ново Лисиче). Се трудев далечината на станиците да биде околу 1000 метри, со што се запазуваат стандардите за изградба на тешко (класично) метро. Линијата би била долга околу 9, 5 километри и би имала 11 станици, вклучително и две трансферни. Средното растојание помеѓу станиците би било 900 метри.

ЛИНИЈА М2 (Усје - 11 Октомври - Универзитет - Скопје Север). Линијата е долга 6, 2 километри и има 8 станици (вкл. и две трансферни), поставени на средно растојание од околу 800 метри.

ЛИНИЈА М3 (Клинички Центар - пл. Македонија - Универзитет - Железара). Ова е најкусата линија во мрежата. Долга е 5,2 километри и по нејзината должина се расположени 7 станици (вкл. и две трансферни), на просечна далечина од околу 750 метри.

ВКУПНО мрежата била долга 21 километар и би  броела 25 станици, кои би биле на просечна далечина една од друга од околу 850 метри. За изградбата на метрото би биле доволни околу 600 милиони евра (ако сметаме дека конструкцијата би била 20% поскапа од онаа на Софија - 25 милиони евра на километар тунели плус една подземна станица).  Значи со 200 те милиони евра кои одат за Скопје 2014,  ќе се издлабеа 7 километри тешко метро со 7 станици, или како М1 од Аеродром (кај Мајчин Дом), до Лептокарија, во Карпош 3, преку пл. Македонија.

Метрото во центарот на градот:



Подоцна метрото може да се надополни и со приградска железница (со жолто) и трамвајна мрежа (со лилаво), кои ќе имаат за цел опфаќање на регионите кои не се опфатени со метрото, односно придвижување на луѓето кон станиците на метрото:





ЗАКЛУЧОЦИ:

-Метро во тешка форма, на Скопје во никаков случај не му е потребно. Јас се згранав, од фактот дека нашиов град е толку мал (од север до југ на пример е само 6 километри).
-Станиците на линиите М2 и М3 се распоредени на растојание, под 1000 метри, што е минимален стандард (во повеќето случаи).
-Друг услов за изградба на линија на тешко метро е минимум 25000 - 30000 патници по линија на ЧАС. (Дали се мери 24 часа или само времето кога работи метрото, односно максимум 19 часа навистина неможам да кажам, но доколку некој знае би било супер да сподели. Мене не ми се верува дека се мерат толкав број на часови, затоа што линијата 1 во Софија превезува околу 200 000 патници на ден и по тој критериум не го задоволува овој стандард. Можеби се мери пикот на потокот на патници, односно сутрешен и вечерен пик.). Таков поток на патници не верувам да има на линиите освен на М1.
-На Скопје, во среднорочен/долгорочен план, има перспектива само една метро линија, односно М1 Ново Лисиче - пл. Македонија - Влае. Таму станиците се распоредени доволно далеку (дури имаме пример од Прага, кадешто линијата А има должина од само 11 километри и опфаќа 13 станици), а потокот на патници би бил доволен (особено кон/од центарот кон населбите), односно над 25 000 патници на час.

И за крај уште малку да посонуваме... Во текот на изградбата на Јужниот булевар, би можело да се вметне и изградба на четврта метро линија М4, која би се протегала од Влае, преку Капиштец, Буњаковец, Градскиот Стадион, Музејот на современа уметност и би завршувала кај железничката станица Скопје Север.



Се разбира дека ова го праам сонувајќи и од задоволство, инаку сум комплетно свесен колку непотребно  е тешкото метро за град како Скопје. Но, вака визуелно се уверив уште повеќе колку всушност мало е нашево градче и колку малку луѓе живеат во него, за да се гради метро.

Cheers
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #95 Posted: 02-Mar-2010 at 00:30
Originally posted by Andrej_LJ

Еве го и тука ќе го поставам (затоа што системите би можеле да се дополнуваат), па и можеби ќе поттикне некого да пушти некој коментар... Ohno


Андреј, не знам за другите, ама јас се уште не сум искоментирал единствено бидејќи материјалите што ги постираше се многу опсежни и детални и бараат многу анализа. Не би сакал да протрчам низ темава, туку чекам да ми се погодат ден-два слободни, да можам убаво да прочитам и разгледам се што си постирал. Дури после тоа би се осмелил да коментирам.

Верувам не е страшно и ако се закасни со коментар, бидејќи нишкава секако е evergreen    Cheers
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #96 Posted: 27-Mar-2010 at 09:54
Со овој пост ќе реплицирам само на тоа што е презентирано на првата страница, односно генерално за ЛРТ линијата бр1 и предлогот за Партизанска.

Бидејќи ми се допаѓаат грото идеи и замисли на Андреј, за да не се повторувам по него, ќе ги изнесам само забелешките.


1. На ЛРТ линијата бр.1 обавезно би ставил уште една станица во центарот на градот. Не бива токму во центар да биде второто најголемо меѓустанично растојание (Плоштад Македонија - НБРМ, 900 метри), треба токму обратно. Мислам дека во близина на Холидеј Ин би било идеално место за станица, особено ако земеме во предвид дека големиот паркинг од карши извесно ќе се пополни со нешто масивно.

2. Не би ја дивертирал линијата на сред Ново Лисиче. Да го земеме во предвид Реонски центар Аеродром кој веќе се оформува. Со тоа мислам дека е многу пологично линијата да биде токму во продолжение на булевар Јае Сандански. Исто така на тој начин се остава и отворена можност за продолжување на линијата кон исток, во пакет со идното продолжување на булеварот. А пруги во срцето на Ново Лисиче, поточно по „детската улица“ не ми се допаѓаат ни сами по себе - тоа оди против концептот на населбата чија внатрешност треба да е искулирана. И конечно, доколку линијата се насочи на сред Ново Лисиче, тоа влијае на зголемување на растојаниетоп помеѓу станиците, а тука го имаш најголемото меѓустанично растојание - 1100 метри, кое мислам дека е премногу за олку населена зона.

3. Би ја продолжил линијата на запад кон Ѓорче Петров, за да опфати што повеќе население, а и последната станица да биде на место погодно за Park & Ride.

4. Ми се допаѓа целиот концепт кај Лептокарија, само името на плоштадот ми е малку неумесно за плоштад пред комплекс од таков тип

5. Не би ги затварал улиците кај универзална и кај апче. Иако обезбедуваат само вртење во десно, сепак се корисен сообраќаен вентил за огромни површини од двете страни на Партизанска, кои инаку би останале прилично далеку од најблиските точки на поврзување, а тоа би било и дополнителен проблем за секундарната мрежа која ќе треба да се справи со тој новонастанат „транзит“. Мислам дека улиците кај универзална и апче не пречат баш (особено ако сообраќајната полиција стави ред во тој реон), а Партизанска сепак нема потреба ниту е пожелно (ради опкружувањето) да ја подигаме на ниво на урбан автопат, па да ни сметаат вакви припојни улици.

6. Не е забелешка туку прашање: дај објасни каков концепт е Парки Рај и како функционира Smile

7 . Не дека ти е лоша визијата за Партизанска кај Соборна, ама мислам основната замисла на lslcrew (со подземна крстосница и плоштад на површина) е уште подобра. Со тоа би се добила една голема пешачка зона на убава локација, а отпаѓа и потребата за подземни пешачки премини, кои јасно не можат да се мерат со широка слободна површинска комуникација. Со порано понирање на тунелот се решава и проблемот со Тифани (прекрасна е твојата идеја Тифани да се збрише и на завршетокот на Партизанска да има полукружен плоштад, но тргам од попесимистичка и пореална варијанта дека Тифани ќе остане Wallbash). Со еден величествен плоштад пред Соборна ваљда би се оладила и по некоја од главите што сакаа да збутаат црква на нелогична маркичка на Плоштад Македонија.

Еве симплифицирано како го замислувам сообраќајното решение на тој потег.

црвено -
надземна сообраќајна лента
портокалово - косина
жолто - подземна сообраќајни лента

темно сино - надземна пруга
светло сино - косина
цијан - подземна пруга

(пругите понираат „после“ крстосницата помеѓу Партизанска и Климент Охридски затоа што таа ионака би била оптеретена крстосница и би било добро да не се оптеретува дополнително, а сметам дека низ плоштад од типот каков би бил пред соборна, не би пречело да поминува јавен шински превоз).




Еве ги и само деловите кои би ја тангирале состојбата на површината, за да се добие претстава за пешачката зона и комуникации што би се оформиле.




Edited by Cloverstack - 27-Mar-2010 at 10:11
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #97 Posted: 04-May-2010 at 20:01
По неколку неуспешни обиди да најдам време да ја прочитам целата анализа/проект во еден здив, решив да коментирам дел по дел.

Бидејќи не сум вичен во фотошоп, ќе се обидам сите мои размисли околу проектов да ги дадам вербално.

Денеска ќе се осврнам само на првата страница од нишкава, т.е. на црвената линија од Порта Влае до Соборниот храм.

Бидејќи во воведот Андреј имаш забележано дека планот предвидува реализација на постоечките сообраќајни решенија од ГУП како што се јужен булевар и слично, хипотетички ќе земам во предвид дека тие се веќе изградени при изложување на размислите околу црвената линија и нејзината поставеност во однос на Партизанска.

Почетната идеја ми се допаѓа генерално иако сметам дека линијата треба да почнува подлабоко во Ѓорче Петров не кај Порта Влае. Зборувам за уште две станици на продолжението на Партизанска кон населбата некаде скоро кај вкрстувањето со постоечката пруга кон Тетово. Не приметив каде би го сместил депото, претпоставувам во индустрискиот дел кој е залепен блиску до пругата. Во секој случај јас би го сместил таму а тука некаде би ја ставил и свртницата за трамваите а со тоа би заштедил и релативно квалитетен простор за развој на недвижнини покрај Порта Влае (локација која сакаат да ја упропастат со уште еден "плоштад" по рецептот на оној во Автокоманда).

Идеите кои ги нудиш во понатамошниот дел се мошне интересни но лично сметам дека во не мала мерка се непотребно предимензионирани. Пред се зборувам за потезите кај Лептокарија и Буњаковец. Но да одам со ред.

Никогаш не сум размислувал за траса кој би одела покрај Партизанска (во делот од Порта Влае до мостот обединети нации) но идејата ми се допаѓа. Добиваме комплетно одделен јавен превоз, булеварот го задржува полниот профил а трошоците се минимални. Единствено несреќно решение (условно кажано) би бил дијагоналниот премин кај мостот обединети нации, но за ова би сакал да размислам дополнително како би било најпрактично да се реши.

Одиме на сегментот Партизанска-Љубљанска. Овој дел од улицата не е преоптеретен со сообраќај и тука би преферирал надеземена траса. Една варијанта е онаа која си ја предложил, друга е дури да се оди на сметка на една од коловозните ленти но поради конзистентност би ја држел партизанска слободна комплетно за патен сообраќај. Поскапата варијанта е веднаш после мостот трасата да понира а доколку е сепак надземна, понирањето би го направил во секој случај пред почетокот на Љубљанска. Од тука па се до соборна црква би одел со едно монотоно и решение кое иако не е ефтино мислам дека е доста поефтино од она кое ти го предлаш. Зборувам за подземна траса по целата должина на Партизанска која би била прилично straight forward а постојат две варијанта. Или двата правца да бидат во средината на улицата со платформи и влезови од двете страни на булеварот или пак една заедничка централна платформа со заеднички влез на средината на булеварот и заеднички платформи. И двете варијанти имаат свои предности и маани но јас тежнеам кон посебни платформи.

Површината на Партизанска би ја задржал во голема мерка иста со семафоризација, со пешачки премини и евентуално со затворање на некои од понебитните вкрстувачки правци кои ги наброја. Сметам дека јужниот булевар ќе го превземе брзиот проток на возила кои транзитираат а дополнително Илинденска (која исто така би се продолжила со мост како што е планирано) дополнително ќе ја растерети Партизанска. Трет момент е што комплетно би ги укинал автобускиот сообраќај на Партизанска со што мислам дека би се добил оптимален проток.

Со тоа мислам дека улицата ќе може да го задржи својот профил на градски булевар, брзина од 60км/ч а сепак квалитетно да ги опслужува граѓаните. Истовремено ќе се добие и проточен јавен превоз кој сепак мислам дека доста поевтино ќе чини од она во твојот предлог иако немам бројки да го поткрепам ова.

ВО однос на двата нови плоштада. Генерално сум за облагодорување на градот но не гледам потенцијал на двете локации кои ги наброја особено не на онаа кај Лептокарија. Мислам дека центарот на циркулација на луѓе во Карпош дополнително ќе се дивертира кон новите комерцијални, спортски и рекреативни содржини кои никнуваат во близина на салата Борис Трајковски. Не гледам ниту урбанистичка логика кај Лептокарија да оформуваме плоштад кој би ми бил вон контекст во оваа пред се станбена населба. Паркингот кој го предлагаш е во ред, но мислам дека доволно би било да се изгради едно подземно ниво на постоечкиот паркинг за да се опслужат потребите.

За плоштадот кај Градежен сум помалку скептичен и можеби со една темелна реконструкција може да се постигне нешто. Сепак мислам дека "идејата" зад него ти е преамбициозна, позади имаме едно основно школо а околу 2 факултети кои и немаат толку многу студенти.

Тука некаде ќе завршам со овој мој прв пост, мислам дека имав уште нешто да додадам за сегментов за кој говорев па доколку ми текне ќе се дополнам.

Се надевам дека не бев прекритичен , всушност не е ова ни критика само ја изложувам својата визија за овој дел.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #98 Posted: 05-May-2010 at 12:27
Ја поминав и втората страница. Тоа е делницата од соборниот храм до НБРМ на црвената линија.

Кај соборниот храм и на плоштадот концептите се супер. Особена добра "финта" е користењето на истата инфраструктура од стрна на црвената и жолтата линија под плоштадот со што се заштедуваат мнооогу пари доколку би се одело со засебна денивелација на двете линии и се што треба да се направи е оптимизација и синхронизација на возниот ред (поназад имаш наведено дека планираш дневната фреквенција на трамови да биде на 5 минути што значи дека секој правец има по 2.5минути за запирање, промена на патници и тргнување. Мене ми звучи сосема доволно (под услов да имаме прецизен електронски диспечерски систем кој сето тоа ќе го контролира) но имам блага скепса околу тоа дали има некои стандарди за вакво нешто.

Замерка кај плоштадот би дал за сообраќајното решение, но ова не е замерка за тебе туку за тековното решение кое го имаме во ГУП според кое и си работел. Се работи за подземната семафоризација против која сум изричито против. Дури и максимално проточен тунел мора да има исклучително добра вентилација а неможам да замислам што би било доколку имаме колони пред семафорите кои стојат во место и го полнат просторот со издувни гасови. Значи јас сум генерално за континуиран проток на возила во овој дел (макар и по цена на функционалноста на целиот систем), барем додека моторите на внатрешно согорување се сеуште примарна влечна сила на возилата.

Кај станицата НБРМ имам една единствена замерка а тоа е фактот дека трасата си ја сместил над подземниот пешачки премин. Мислам дека логично тие да си ги сменат местата. Ваков тип на премини инаку би поставил и кај Буњаковец и Соборна црква (пропуштив можеби такви и си испланирал).

коментари за страница бр. 3.... наскоро
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #99 Posted: 05-May-2010 at 13:16
Конечно тргна работава
Се разбира дека не сфаќам ништо како критика, туку како идеи за натамошен развој и надоградба на овој план со цел најоптимални, најефикасни а воедно и најефтини/изводливи решенија за Скопје. Инаку јас веќе работам на нова верзија од планов, инспирирана од решенијата на Абу Даби, која ќе вклучува многу нови работи, но ќе трае долго пред да стане реалност, а пред се оставам време за да ги вклучам и вашите добри предлози. Почнувам да изнесувам објаснувања зошто нешто такво е решено.

[quotе]На ЛРТ линијата бр.1 обавезно би ставил уште една станица во центарот на градот. Не бива токму во центар да биде второто најголемо меѓустанично растојание (Плоштад Македонија - НБРМ, 900 метри), треба токму обратно. Мислам дека во близина на Холидеј Ин би било идеално место за станица, особено ако земеме во предвид дека големиот паркинг од карши извесно ќе се пополни со нешто масивно.[/quotе]

Да, во првичниот план имаше ваква станица, но после незнам ни јас зошто ја исклучив. Идејата е добра а и релативно лесно изводлива. Патниот коридор би се изместил на југ, со што би се оставил простор линијата на Т1 да има станица помеѓу патниот коридор и коритото на Вардар, некаде околу Холидеј Ин. Овој недостаток некако се компензира од постоењето на станицата кај МНТ, на линија Т2 која навистина е блиску. Инаку најидеална положба на станицата на Т1 би била директно под ГТЦ, но тоа е прескапо за наши стандарди решение.

[quotе]2. Не би ја дивертирал линијата на сред Ново Лисиче. Да го земеме во предвид Реонски центар Аеродром кој веќе се оформува. Со тоа мислам дека е многу пологично линијата да биде токму во продолжение на булевар Јае Сандански. Исто така на тој начин се остава и отворена можност за продолжување на линијата кон исток, во пакет со идното продолжување на булеварот. А пруги во срцето на Ново Лисиче, поточно по „детската улица“ не ми се допаѓаат ни сами по себе - тоа оди против концептот на населбата чија внатрешност треба да е искулирана. И конечно, доколку линијата се насочи на сред Ново Лисиче, тоа влијае на зголемување на растојаниетоп помеѓу станиците, а тука го имаш најголемото меѓустанично растојание - 1100 метри, кое мислам дека е премногу за олку населена зона.[/quotе]

Доста размислував на оваа тема. Се сложувам дека не е најсреќно решение, но би рекол дека и само продолжување по В С Бато, исклушува најмалку половина дела од Ново Лисиче, односно зградите се премногу далеку од станицата. Затоа мислам дека најефикасно би било трамвајот да прави едносмерен круг околу Ново Лисиче (3,2 км) по булеварите, при што би имало 5 станици, од кои едната би била токму на пресечката меѓу Србија и Јане Сандански, со што би се скратило растојанието помеѓу Бисер и Реонски центар од 1100 метри на половина. Инаку не би се сложил дека трамвајот би нарушил некаква концепција но Ново Лисиче, затоа што истиот во овој дел би возел навистина бавно, новите трамваи се практично безшумни и нема да пречат никако на околните жители, кои би биле оддалечени од линијата и до неколку стотини метри. Ефективна станица би го облагородила просторот (преголемиот простор/нива), но пред се би заштедила многу време за движењето на линијата Т1. Не е исто дали ќе има 1-2 станици повеќе или 5 нови станици, за да ја опфатиме целата населба. Тоа го зголемува времетраењето на патувањето на линија Т1.

[quotе]3. Би ја продолжил линијата на запад кон Ѓорче Петров, за да опфати што повеќе население, а и последната станица да биде на место погодно за Park & Ride.[/quotе]

Апсолуно се сложувам. Само што постои еден не мал проблем. Мислам дека следната станица на запад би требала да биде некаде околу СП Планет, односно паркот во Ѓ Петров. Следната би можела да биде директ кај жел. ст. Ѓ. Петров, со што би имала конекција со линијата 5 и евентуален П+Р. Проблемот е што после Порта Влае, линијата би требало да се движи подземно, треба уште една целосно подземна станица (онаа кај СП Планет) и понатаму по бул. Македонска Војска да оди северно до жел. ст. Тоа бара проширување на булеварот, како и изградба на нов патен и железнички мост на пругите Скопје-Кичево. Се разбира сметам дека ова не е болка за умирање, односно е оправдано и возможно, но скапичко.

[quotе]4. Ми се допаѓа целиот концепт кај Лептокарија, само името на плоштадот ми е малку неумесно за плоштад пред комплекс од таков тип.[/quotе]

Забележката ти е на место. Пообар избор би бил токму предложениот пл. кај Соборниот Храм.

[quotе]5. Не би ги затварал улиците кај универзална и кај апче. Иако обезбедуваат само вртење во десно, сепак се корисен сообраќаен вентил за огромни површини од двете страни на Партизанска, кои инаку би останале прилично далеку од најблиските точки на поврзување, а тоа би било и дополнителен проблем за секундарната мрежа која ќе треба да се справи со тој новонастанат „транзит“. Мислам дека улиците кај универзална и апче не пречат баш (особено ако сообраќајната полиција стави ред во тој реон), а Партизанска сепак нема потреба ниту е пожелно (ради опкружувањето) да ја подигаме на ниво на урбан автопат, па да ни сметаат вакви припојни улици.[/quotе]

Е тука веќе громко не се согласуваме. Напротив, сметам и дека со изградени јужна тангента (мислам дека наименованието булевар е лошо, насекаде овие магистрали кои одат во покрајнините на градот се викаат логично тангенти) и проболжена Илинденска, сепак мислам дека околу Партизанска живеат најмногу луѓе во западно Скопје, така што Партизанска ќе остане оптоварена отсечка. Поентата е барем кај Рузвелтова и Лептокарија да се направат овие денивелации, со што добиваме брза врска од Железничката станица до Аеродром. Ова се многу ефтини решенија, кои се брзо изводливи, истовремено носат големи ползи. Особено ако се земе в предвид периодот кога ќе се гради Јужната тангента, градот ќе биде целосно парализиран, така што овие решенија можат многу да олеснат. Сепак Партизанска би си останал градска авенија а не магистрала, а зградите се доволно далеку од коловозите. Всушност бучавата од колоните кои чекаат на семафор е далеку поголема од онаа на возилата во движење, за загадувањето да не зборуваме.


[quotе]6. Не е забелешка туку прашање: дај објасни каков концепт е Парки Рај и како функционира[/quotе]

Не е ништо посебно. Ова е мрежа на паркинзи управувани од градот. Нивните локации се престижни и на најфрекфрентни места (што ги разликува од Парк и Рајд). Всушност е т.н. зонско паркирање, но не такво лоповско и непрофесионално какво што го имаме, туку во катни гаражи или подземни паркинзи. На пример ваков паркинг е нужен околу Буњаковец, не само заради посетителите на околните комерциални и административни објекти, туку и за околните резиденти, со што на Партизанска би се ослободила целосно третата лента. Со ставањето на шините во средина на булеварот, ако и третата лента е узурпирана ќе биде пекол.



Edited by Andrej_LJ - 05-May-2010 at 13:20
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #100 Posted: 05-May-2010 at 13:33
Originally posted by Andrej_LJ



Е тука веќе громко не се согласуваме. Напротив, сметам и дека со изградени јужна тангента (мислам дека наименованието булевар е лошо, насекаде овие магистрали кои одат во покрајнините на градот се викаат логично тангенти) и проболжена Илинденска, сепак мислам дека околу Партизанска живеат најмногу луѓе во западно Скопје, така што Партизанска ќе остане оптоварена отсечка. Поентата е барем кај Рузвелтова и Лептокарија да се направат овие денивелации, со што добиваме брза врска од Железничката станица до Аеродром. Ова се многу ефтини решенија, кои се брзо изводливи, истовремено носат големи ползи. Особено ако се земе в предвид периодот кога ќе се гради Јужната тангента, градот ќе биде целосно парализиран, така што овие решенија можат многу да олеснат. Сепак Партизанска би си останал градска авенија а не магистрала, а зградите се доволно далеку од коловозите. Всушност бучавата од колоните кои чекаат на семафор е далеку поголема од онаа на возилата во движење, за загадувањето да не зборуваме.


Само краток коментар околу денивелациите кои ги предлагаш (Лептокарија и Рузвелтова). Иако се слагам дека се релативно ефтини решенија, сепак мислам дека се непотребни. Имено у во оваа ситуација кога не постои јужен булевар и Илинденска во полн профил а Партизанска е главната артерија од Ѓорче/Влае/Карпош кон центар, протокот  од Порта Влае до некаде универзална сала (во двата правца) е прилично добар, зелениот бран релативно функционира и целата траса се проаѓа многу брзо. Иако сообраќајот во Скопје ќе се зголемува, со изградбата на јужен и илинденска притисокот на Партизанска и понатаму би се намалувал. Затоа овие решенија ми се нецелоисходни.

Во делот од универзална сала до соборна црква пак е друга приказна но теоретски и тамошната ситуација би требало значајно да се ублажи кога еден проточен тунел под плоштад би ја заменил моменталната дисперзија кон Гоце Делчев и Димитрие Чуповски. Меѓу другото затоа инсистирам на исклучително проточен тунел под плоштад без никаква семафоризација.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.188 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.