build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Скопје 2014
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2014

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 318319320
Poll Question: Мислење за Скопје 2014
Poll Choice Votes Poll Statistics
102 [54.26%]
82 [43.62%]
4 [2.13%]
You can not vote in this poll

Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
xnx View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 05-Apr-2009
Online Status: Offline
Posts: 1817
  Quote xnx Quote  Post ReplyReply #6381 Posted: 19-Jul-2017 at 10:26
turbo folk. sve se raspagja, a voedno mi sozdava ochobol.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3153
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #6382 Posted: 25-Jul-2017 at 13:13
Зошто сограѓаните од поранешна Југославија не гледаат чудно и не прашуваат што направивте со „Скопје 2014“?

Еве зошто:
“The Federal Assembly had, indeed, passed a law fixing the national contribution to the “normalization” stage of Skopje’s reconstruction (1965-71) at 400 billion dinars, or about ten per cent more than the official estimate of the total cost of the earthquake damage. The law further provided that this was to be a free, non-repayable grant…” (UN 1970: 117).
“The Macedonian and Skopje authorities had themselves contributed 130 billion dinars” (UN 1970: 117).

Сограѓаните од поранешна Југославија всушност се прашуваат и зошто го уништуваме нивниот град, бидејќи Скопје не е само наше. А „Скопје 2014“ е дефинитивно на само еден лудак.
Back to Top
iGi_PoP View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 154
  Quote iGi_PoP Quote  Post ReplyReply #6383 Posted: 25-Jul-2017 at 14:35
Smeski
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3552
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #6384 Posted: 26-Jul-2017 at 09:34
Originally posted by BOJAN

Зошто сограѓаните од поранешна Југославија не гледаат чудно и не прашуваат што направивте со „Скопје 2014“?

Еве зошто:
“The Federal Assembly had, indeed, passed a law fixing the national contribution to the “normalization” stage of Skopje’s reconstruction (1965-71) at 400 billion dinars, or about ten per cent more than the official estimate of the total cost of the earthquake damage. The law further provided that this was to be a free, non-repayable grant…” (UN 1970: 117).
“The Macedonian and Skopje authorities had themselves contributed 130 billion dinars” (UN 1970: 117).

Сограѓаните од поранешна Југославија всушност се прашуваат и зошто го уништуваме нивниот град, бидејќи Скопје не е само наше. А „Скопје 2014“ е дефинитивно на само еден лудак.


да се прашаат зошто го уништиле нашиот попрво ... прво бидејки е направен касапана за да се исфинансира од nwo тајфата трета армиска област на јна како оваа би била маша утре за дресирање на непослушното куче сталин односно негоите болшевички амалгами понего, кои ете би ги корегирале најлезет нормално со "неутралниот" кучкарник на тиле&ко само што овој ги напраил абдали та освен преку скОТјани ги цедел и преку југОСовенските нотеси на Поточник и мекици од Тара планина [1] заради што компензација требаше да бидат то петпарачките југовци и стојадини за амерички извозен мајтап, за ето кога сонова ја прелеа чашата конечно ко сфрј колективно не искисна кога тоа ционистите од циа цел негов галиматијас си го наплатија стократно преку расплантацијата на ете соживотот во телеславија ... битно Грчев сеуште држи икона на телето в канцеларија ко заслужен посттелеславски пионер на архитектонски .. бреј ќе беше фора кај Ефтов во емисија сред сцена да здрмаше некое потрешче и да му отупеше рамка а овој да земи да ја лепи за другарите да не го пуштат на одмор в грчка ..

што е за цената само ќе кажам аирлија на китапот ситнопаланечки нели што од ракав се треси то најубо легнует преку хартија по вијуги ... еве да фрлиме тро варикина по истиот за утре кога ќе сакаат да прават ревија носталгичните телеславци да не им биде толку розева глобалистичката пелерина со која се гордеат и ден денес ... ексик од потпросечни метросексуалци чиј сон заглаил на визијата на телето (сите да ги напраи абдали и понадвор и подома) ех судбини удбини .. југоносталгичари да те табаат ко узурпатори на нивна касапана в наша метропола со есап од под тезга .. еве им еден за на маса та нек си трезнат бунилото кој кому мунја украл среќата ...

[1] http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=114&PID=33705#33705

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11798
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #6385 Posted: 26-Jul-2017 at 16:33
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1139
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #6386 Posted: 26-Jul-2017 at 19:46
go zaboravi soros toj bil oficer vo jna vo 1951 godina ama go izbrkale deka kradel i sakal da stane tito pa ot togas ja mrzi jugoslavija i zatoa ja rasturi i napravi zemjotres za da ne ni bide ubaf gradot da bide komunisticki
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2359
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #6387 Posted: 26-Jul-2017 at 23:52
Во моментот на земјотресот холандски авион го надлетувал Скопје.. мислите случајно е тоа така? :o
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 406
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #6388 Posted: 31-Jul-2017 at 11:36
_RJS3434 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3433 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3431 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3267 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3273 by Richard Silver, on Flickr

Интересен агол, ЕВН целосно затскриена.
_RJS3264 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3234 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3233 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3215 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3212 by Richard Silver, on Flickr

_RJS3221 by Richard Silver, on Flickr

Edited by <Fresno> - 31-Jul-2017 at 11:48
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 10743
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #6389 Posted: 31-Jul-2017 at 15:40
Груб и дилетантски проект - „Скопје 2014“

Владимир Величковски

Проектот со текот на времето наречен „Скопје 2014“, кој почна и трае со партиско-државно решение, ги објективизира состојбите во општеството и во ликовната уметност (М.Б. Протиќ). Создавање дела за јавен простор, нарачани од државата е позната практика, затоа што станува збор за самоидентификација на националната заедница. Во малку поразвиени средини за секое дело, скулптура или споменик во јавен простор се води јавна и стручна дебата. Кај нас, спротивно на тоа се практикува самоволие и диктат далеку од сите законски норми, од грижа за градот и за зачувување на неговите хумани и уметнички вредности. Добивме на еден груб и дилетантски начин изведен проект на кој не може да му се согледа вистинското место и функција во општеството без никаков удел на стручни личности (архитекти, урбанисти, историчари на уметноста и ликовната критика), како и на пошироката јавност.

Последиците од овој грд проект се големи, без реални шанси нешто да се промени. За проектот се објавени голем број текстови, изјави и неколку книги од кои мал дел се однесува на професионалната проблематика. Секој сегмент на општеството е опфатен од политика и политиканство, со омраза и етикетирање. Делата од проектот се работени во кратки временски интервали, набрзина и без доволна подготвеност во технички и занаетски поглед. За уметност не станува збор туку одвај за коректно изработени дела (лиени во најскапи леарници) кои се движат во рамки на блед академизам, неуверлив (фотографски) реализам и мошне бледа и лоша варијанта на соцреализам.

Готови обрасци

На увид е дадена шума од скулптури, со неартикулирани пропорции, ниту осмислени движења и поставеност во просторот, како посебно значајна проблематика за вистински монументализам. Целиот проект, всушност не е добро осмислен ниту успешно реализиран. Очигледно е дека не постои јасно и сигурно утврден национален Пантеон на значајни личности, како што се практикува во светот, ниту ангажирање стручњаци што на вистински начин ќе ги одределе локациите и сите просторни и содржински аспекти на монументот. Местото на поставување на споменикот е главно неавтентично, решено единствено по логиката на случајот и онаму каде што имало слободно место.

Меѓутоа, проблемите не завршуваат со тоа; „монументите“ се дислоцирани во повеќе наврати, со исто така лоши и несоодветни решенија, како и фактот дека за исти личности се подигнати повеќе скулптури или споменици. Посебен проблем е преземањето готови обрасци и плагијатството како и отсуството на авторски печат со индивидуални стилски белези на обликувањето. Во една мултикултурна и мултиконфесионална средина каква што е Македонија се појавуваат споменици на личности и настани кои на населението не му се воопшто познати ниту главно може да дојде до идентификување со нив на поголема група или заедница во земјата. Прашањето на т.н. антиквизација и барок се мотивирани, како и целиот проект од политички причини, при што земјата и нејзината култура се здобија само со негативни поени. На секој чекор може да се утврдат истите слабости и недоследности. Еден сегмент од градот зборува, всушност за целиот проект и за неговата збрканост и кич компонираност во сите сегменти.

Ќе го одберам примерот со делата на Петар Хаџи Бошков, кои се во духот на актуелното понижување и потценување на модернизмот, меѓутоа не со квалитет туку обратно - со многу несоодветни и неквалитетни дела (значителен дел од нив се изработени од помлади неафирмирани автори). Треба да потсетиме дека за повеќе „монументи“ не се познати имињата на авторите. Освен тоа факт е дека во оваа апсурдно подредена „историска читанка“, која наместо со споменици треба да биде обработена во студии и книги е применет ретрограден традиционалистички стил, читлив и разбирлив за секој човек со нагласка на репрезентативниот фигуративен стил на претставување. Апстрактната уметност, од друга страна не се потврди како доминантен облик на јавен споменик. Хаџи Бошков е автор на монументот посветен на „Климент Охридски“ поставен пред истоимената Народна и универзитетска библиотека (дело на архитектот Петар Муличковски, автор на познатата модернистичка зграда на Владата, денес преоблечена во ново бело руво, во „антички“ стил, постапка непозната во светот на архитектурата). Монументот, издлабен во црн гранит (1972-1973 година) е поставен директно на тлото (ќе се потсетиме на примерот на Огист Роден) и делува впечатливо како успешна синтеза меѓу стилизираните симболични црти на ликот и мотивот на геометриски „набори“ препознатлив белег на неговите апстрактни скулптури.

Понижувачки услови

Делото многу добро се вклопува со чистите линии со орнаментални форми на архитектурата за разлика од двете коњанички фигури посветени на револуционерите „Пере Тошев“ и „Никола Петров Русински“, поставени на високи постаменти во кои се изработени и рустикални делови покрај релјефните композиции со сцени од нивниот живот и активноста. Нивната поставеност и статички движења, изработени најверојатно по инструкции на историчарите делуваат издвоено и бесмислено во однос на околината. Првиот споменик (на левата страна) е чудно поставен до грубо „апстрактно“ обработен камен со нечиток натпис на добре дојде од Општина Центар. Двата споменика на „чувари“ јавачи на коњ (многу често се среќава во делата од проектот) се перцепираат од жабја перспектива и погледнато посебно се изработени грижливо и коректно, освен првиот кој се граничи со карикатуралност, но не во смисла на жанрот карикатура (што изобилува во делата од проектот). Конечно, околу „монументите“ се наоѓа куп ѓубре од секаков вид.

Уште поголема негрижа и грда слика може да се види преку улицата пред модерното здание „скијачница“ на Македонската опера и балет. „Монументот“ посветен на револуционерот „Петар Чаулев“ е изработен во истиот непромислен „стил“ и многу послабо со неусогласеност меѓу движењето на јавачот и статичната поставеност на коњот. Споменикот е поставен веднаш до спомен-белегот чиј автор е Петар Хаџи Бошков од 1977 година, а се однесува на куќата на Папа Теодосиј во која на 26 јуни 1944 година се одржала првата конференција на НО Фронт. На неколку чекори е поставена една од новите „барокни“ сендвичарници со неонско осветлување.

И, повторно, сето тоа опкружено со живописна слика на секакви отпадоци. Врв на нечистотија и грда слика во центарот на градот е една (од многуте посеани по градот) пластична кабина-„нужник“ која оддава непријатна „градска“ смрдеа, поставена во вирче вода на автобуска станица пред новата „тесна“ зграда со идна административна функција речиси залепена до белата бетонска зграда на МОБ. Што му недостасува на овој опис и дали воопшто е потребен коментар? Јавно се манифестира важност на спомениците, а тие се ставени во понижувачки просторни и други услови. А за блиското опкружување можеме само уште повеќе да жалиме, меѓутоа не е важно - и без тоа никој не е загрижен за ваквата состојба.

http://plusinfo.mk/mislenje/3116/grub-i-diletantski-proekt--skopje-2014
За сè има вторпат
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 10743
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #6390 Posted: 04-Aug-2017 at 14:26
„Инспирација“ за дизајн на урбана опрема

Покрај многуте контроверзии и недоследности на проектот Скопје 2014, денес ви презентираме малку и од „инспирацијата“ за дизајнот на дел од урбаната опрема.

Случајно наидовме на оригиналите во Мадрид и Париз, за некои од кандилабрите низ центарот на Скопје, кои се искористени делумно или целосно во реализацијата. Се разбира онолку колку успеал да „препише“ изведувачот

Споредете сами:







http://marh.mk/%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%98%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B0/
За сè има вторпат
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2359
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #6391 Posted: 12-Aug-2017 at 23:00
Originally posted by Џоле

Груб и дилетантски проект - „Скопје 2014“

Владимир Величковски


Глеј глеј, жив бил човеков. Не го чув ни видов 10+ години, мислев отишол.

Мало и големо, никакво (1)

Владимир Величковски

Само да потсетам дека на клучката кај хотел „Континентал“ е насаден „монумент“ посветен на генерал Михаило Апостолски, понижувачка локација за една значајна личност од народноослободителната борба. Вниманието го насочувам на една поголема беда на македонскиот нов монументализам. Станува збор за комплексот скулптури кои го симболизираат ликот и фамилијата на Филип Втори Македонски, физички малку повисок од камбанаријата на македонската православна црква „Св. Димитрија“, чија ограда е тргната за да се поврзе верскиот објект со другите градби и новата античко-барокна фасада на зградите на Домот Ибни Пајко.

Скулптурите, дело на Валентина Стефановска, вајарка со ограничени способности, се поставени на висок постамент и во фонтана каде што доминираат женски фигури симболизирајќи мајчинство и заедништво, со пренагласени женски атрибути и натурализам во претставувањето (припиена облека на бујните гради и тело). Објектот на Националната галерија „Даут-пашин амам“ се изгуби опкружен од зголемените збиени новоградби. На кејот на реката Вардар е подигнат Музејот на македонската борба, со сликарски илустрации на историски личности и настани, изработени во манир на фотографски „реализам“ (однапред одреден пристап) кои доминираат во просторот (како и восочните фигури).


Историчарите решаваа


За разлика од овие дела-дескрипции на поставката се изложени мал број оригинални музејски предмети и материјали. Концептот, во глобални црти, бил однапред подготвен и тој им беше познат на одреден круг посветени (политичари и историчари). Јас, од професионален аспект (повеќе години работев во Музеј на Македонија, на дела со историска тематика) прифатив да ја следам реализацијата на делата исклучиво од сликарски аспект, кои се моја постојана преокупација и предизвик како што е и националната историја (од ВМРО се до поновата историја). Главните инструкции и одлуки ги донесуваа историчарите и овие (прекубројни) дела, со оглед на концептот не треба да се сметаат (бидејќи таква намера не постоеше) за уметнички дела, туку пред сè претставуваат израз на сликарска вештина. Музејот е решен во класичен дух, со елементи на модифициран традиционалистички, античко-барокен „стил“. Вкусот, сфаќањата и потребите се менуваат. Дали некој светски музеј денес би одбил вредно дело од Бугеро, Дејнека или Брекер чие творештво има идеолошка мотивација и познат политички контекст? На ист потег, во продолжение на музејот е подигнат обновениот стар Македонски народен театар со ентериерен простор кој делува стеснето и нападно со густата „златна“ обоеност и кич украсите. Веднаш спроти овие зданија е изграден Еврејскиот музеј пред кој се наоѓа фигуративна класична композиција, со жанр сцена од трагичната историја на овој народ. Музејот е решен во модернистички дух, како и катната гаража (градби, меѓу кои има добри современи остварувања, кои добија имиња на војводи и востанија).

На платото на расцепканиот плоштад се поставени фонтани со мотиви на коњска глава и лав кои се налик на невешти, картонски декорации (што да се каже за двата пара лавови инсталирани на двете страни на мостот „Гоце Делчев“, едните изведени во реалистички манир кои можеби симболизираат сила и опстој - автор е Д. Дуковски, а другите во еден стриповски „футуристички“ манир, чиј автор е К. Јанев ?).


Фалсификување на историјата


Од фонтаните на платото погледот, за кратко се фокусира на монументите посветени на сесловенските просветители „Св. Кирил и Методиј“ и „Св. Климент и Наум Охридски“, статични фигури и типизирани ликови симнати од иконите и фрескоживописот. Одбрана е единствената фронтална визура, што значи дека од другата страна на Камениот мост (жално соголен од знаковно запаметените историски атрибути) се гледаат како темна контурна маса, само од грб. Пред скулптурите, дело на Жарко Башевски, уште еден вајар со просечен талент но занаетска подготвеност биле поставени плочки со опис и легенда, но тие се сосем уништени, што е вообичаена вандалска практика и за други корисни предмети во нашиот урбан хаос и безредие. На други „монументи“ не е испишано името на авторот (негрижа, незнаење или срам од своето дело, што може да предизвика збрка и неточност на информациите).

Инаку, позната практика е да не се спомене името на уметникот кој го изработил монументот пред кој се одржуваат политички говори по повод некој празник (на “Мечкин камен“, во Скопје итн.). Се добива впечаток, не само пред споменичката антиквизирачка композиција посветена „Филип 2“ дека станува збор за грубо насилие врз старото градско ткиво и инсталирање на нова просторно компонирана, бледа фигуративно предадена приказна која ве збунува и создава противречни чувства и размисли кои се однесуваат на личниот и националниот идентитет, на потребата од селективност и оправданост на споменици кои се подигнати во урбан амбиент. На овој непромислен и неквалитетен начин беа предизвикани реакции не само од граѓаните туку и од соседните земји како мешање и фалсификување на историјата и со други политички конотации.

http://plusinfo.mk/mislenje/3184/malo-i-golemo-nikakvo-1
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 318319320

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.624 seconds.

Copyright ©2007 - 2017  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.