build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2014

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 122123124125126 328>
Poll Question: Мислење за Скопје 2014
Poll Choice Votes Poll Statistics
103 [53.93%]
83 [43.46%]
5 [2.62%]
You can not vote in this poll

Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
DtheGreat View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 04-Jul-2011
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote DtheGreat Quote  Post ReplyReply #2461 Posted: 20-May-2012 at 19:07
Значи вака, пак некој си ја врти работата како него му одговара. Нема ВЕШТАЧКО билдање на БДП-то! Тоа е привремено, секако, не можеме да очекуваме долгорочен раст на основа на владините потрошувачки, меѓутоа тоа е она што СИТЕ држави, влади припадници на Кејнезијанските економски струи го прават! И тоа е поради кризата која моментално ни се случува, и се разбира никој не очекува таа вечно да трае!

Андреј, се сложувам дека задолжување со цел исплата на плати и пензии е неефективно, но кажи им на луѓево колку Словенија се задолжи во последните 5 години и колку пари потроши за атикризните акции кои ги презеде владата во смисол субвенционирање на плати, нови запослувања итн. кои дадоа ефект 0 (НУЛА!).

Ако убаво го прочитате мојот претходен пост за инфраструктурните вложувања, ќе видите дека не сум јас тој којшто велам дека концесионери или ЕУ фондови ќе завршат работа (мене ми е многу јасно дека ниту еден автопат во Македонија не е рентабилен за да би се нашол приватен инвеститор), јаз го напишав МОЕТО МИСЛЕЊЕ ЗОШТО ВЛАДАТА НЕ ВЛОЖУВА, а сите останати работи објаснете му ги на премиерот

Во врска со странските инвестиции, па луѓе разберете веќе еднаш дека во средината/крајот на 90' кога се случи бумот со странски инвестиции во Кина, ниту таа немаше никаква инфраструктура, денеска е тоа сосема поинаку, меѓутоа се почна откако некои пари дојдоа во земјата! И ефтината работна сила во Македонија, која би била главен адут зошто странците би инвестирале кај нас не ни помага, значи уште ендаш ќе повторам СФАТЕТЕ дека проблемот кај нас е многу ниска продуктивност и неписменоста!

Не можете да очекувате странски инвестиции во политичко-социјално екстремно нестабилна околина. Или во држава каде сите знаат сѐ, а всушност никој не знае ништо. Огромен непрофесионализам меѓу народот! Државата нема асални статистички податоци со кои некој би почнал анализа за било каков проект! Па сите истражувања за Македонија (и целиот) Балкан се прават во Словенија. Се прашувам зошто? па во Македонија нема стучен кадар и луѓе кои би направиле било што. Имам миљон лични примери бидејќи нон-стоп комуницирам со македонски фирми и државни институции од работа дека секој ден луѓето ме фрапираат со своето елементарно непознавање на своите фирми, немаат податоци за тоа што работат, во главном ниту самите не знаат што е нивната работа. И вие очекувате странците да инвестираат во МК. Проблемот е што никој во државата не сака да си ги признае своите недостатоци (а ги има богами многу) и да работи на нив.


Edited by DtheGreat - 20-May-2012 at 20:31
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #2462 Posted: 20-May-2012 at 20:07

Секоја економија се заснова на јавното трошење и капиталните инвестиции... Владата, односно државата можеби треба и повеќе да троши... но прашање е на што... тука е проблемот... на нешто што ќе ни биде од голема корист и ќе биде поттик за понатамошен развој... или на украси...

на нешто што ќе вреди да плаќаме камати од/на кредити (нешто што ќе продолжи значително да влијае на зголемување на БДП-то и економијата и по неговата реализација, со што и полесно ќе ги плаќаме каматите)... или пак на нешто што може да однесе во бездна со плаќање камати за истото...



Edited by FoSsiL - 20-May-2012 at 20:17
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2463 Posted: 20-May-2012 at 20:23
секој случај е засебен и немора да значи правило дека е.и јас сум за градење на инфраструктура, но има примери каде било обратно.

Хрватска влегува во рецесија најмногу поради градењето на инфраструктура!!!!!! до пред неколку години.

имено што се случи кај нив.држата се зајми големи средства за градење на автопати, и нормално локалните фирми купија огромна количина на механизација која ги градеше патиштата.

сега откога се изградија автопатите(остана уште Плоче-Дубровник),целата таа механизација нема што да работи,за нејзе фирмите зеле огромни кредити(цела држава има бруто долг поголем од 90 милијарди евра,од кој државен е 47-48 милијарди),ратите стигаат за наплаќање,а работа се нема.огромен број на работници останаа без работа,а фирмите се неконкурентни во странство.Хрватите на шала ја превземаат англискиот виц за Ровер,од Месечина се гледале две работи на Земјата-кинескиот ѕид и полигоните со камиони и градежна механизација во Хрватска.придобивка им је само некој раст на туризмот,но тоа ни од далеку не е доволно да ги покрие црните бројки во економијата и да ги впие вишокот на работници.

истииот овој случај сега им се дешава во Шпанија само таму се градеа станови и апартмани на море и сега зјаат празни,а работниците се на улица.

Несакам да бидам сватен погрешно,но фирмиве што го градат Ск2014 кога ќе заврши проектот,слободно можат да настават да го градат тоа што го градеа дотогаш-станови и патишта,ништо нема да им биди вишок..


Значи не е добро да се форсира нешто што кратко трае,а неможе да се искористи за во иднина.


Моја замерка на Ск2014 е брзото темпо на градење.по мое мислење ова требаше да се гради во етапи до некаде 2020 година.голем струен удар е за нашата мала економија
Back to Top
Block View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 18-Dec-2011
Location: Карпошово
Online Status: Offline
Posts: 377
  Quote Block Quote  Post ReplyReply #2464 Posted: 20-May-2012 at 20:26
Како и да е,Скопје моментално е единствен и тотален приоритет,мене искрено за човек кој има три стана во Скопје е супер...но што правиме со останатиот дел од Македонија?

без инфраструктура идеме право кон колапс,сигурно за тоа се и подготвуваат па решиле Скопје да го прават град-држава и цела источна,централна и јужна Македонија да је преместат тука,ете сега и ски центар на Водно ќе имаме.

Во исто време цел джавен врв ти патува по цел свет-но не во Европа туку иде да прави тури по Сингапур,Хонг Конг,Кина,Индија и брка инвестиции и пак инвестициите кои стигнуваат се мизерни.

Добра им е стратегијата до негде као да идат во делот на светот кој не е во криза но Македонија како мала земја без ресурси неможе да се поврзува со земји од тој калибар и од таа далечина,интересите треба да ги бараме во Европа.

Сега повеќе пари потрошиа на турите отколко на евентуалната инвестиција која ќе дојде.

А реално даваме невидени бенефиции и субвенции на тие што ќе се одлучат да дојдат тука,ние фактички и им даваме до некој степен и плати до одреден стадиум на работниците што ќе ги вработат,уште да почнеме да ги масираме...пречекуваш премиери на Катар со цереномија како се дочекуваа меѓусебно комунистичките лидери...даваш милиони за веќе неколку години непрестано рекламирање по светски медиуми и правење на безброј високобуџетни реклами...

покрај сето тоа имаш мизерна бројка на капитал кој доаѓа,што значи нешто длабоко не е како што треба.

Edited by Block - 20-May-2012 at 20:28
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #2465 Posted: 20-May-2012 at 20:26
Originally posted by DtheGreat

Значи вака, пак некој си ја врти работата како него му одговара. Нема ВЕШТАЧКО билдање на БТП-то!



БДП, but that's besides the point. Го знаеме Кејнс, јасно ни е, ама пак е прашање на фразеологија. Ако веќе не го наречеме вештачко, ај да го наречеме unsustainable. Бидејќи во моментот кога ќе секнат државните вложувања во џиновски проекти (а тоа ќе се случи, дали по „Скопје 2014“, или по некој хипотетички „Македонија 2020“, бидејќи кредитоспособноста не ни е неограничена, баш напротив!), која ќе биде движечката сила на нашиот БДП? Џонсон Мети, Минчо и Митал и уште две хипотетички кои ќе влезат до 2020?
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #2466 Posted: 20-May-2012 at 20:39

@gjoko - Хрватска може и претера... според мене тие имаа фетиш на инфраструктура, како што ние сега имаме на ‘‘барок‘‘... 

Тоа не значи дека ние треба да го следиме примерот на Хрватска... не секој автопат е рентабилен (иако кај нив може и да е, незнам каква им е ситуацијата)... значи... сакам да кажам... треба да се направи добра анализа на потребата, исплатливоста, искористеноста, и проекциите за идниот развој... не е само гради... 

Тоа и му фали на Скопје 2014... не е проект кој е замислен како определба за иднината... не е план за градот кој ќе биде добро разработен и подготвен и кој ќе биде одредница за градот во наредните 20 години... Скопје е проект кој треба да го преслече градот ‘‘преку ноќ‘‘... зошто? Најмногу поради тоа што владејачката партија сака да го истера за краток период за да биде завршен додека не и заврши мандат... односно не биде сменета со друга опција... тоа што го прави владејачката партија е угнетување на нејзини замисли за градот за многу краток период... и тоа е многу лошо... инаку проектов почна по започнувањето на вториот мандат на ДПМНЕ... од 2006 до 2008 сеуште ја немаа сигурноста за да отпочнат нешто... иако можеби имале планови... по 2008 проектот почна... а по 2011 кога си го осигура мандатот за уште 4 години... доби огромен замав и занес... мислам дека е прилично очигледно што се случува... И како што реков Скопје 2014 денес, секој ден му се додава нешто ново... не е проект кој е зацртан и по кој треба некој да се води... туку е од ден за ден... од кои причини... од многу најверојатно... сите ги знаеме... ама ај да не навлегувам во тоа... клише стана....

Значи... било што и да е... треба најпрвин добро да се испита па да се гради... а не само да се гради... тоа се однесува на се... инфраструктура, енергетика итн...

Иако генерално инвестициите во инфраструктурата се многу подобри и пооправдани отколку во украсување на градов...

а за Шпанија... па нешто слично ни се случува и на нас тука во Скопје... кој ќе биде исходот ќе видиме... мислам на становите...



Edited by FoSsiL - 20-May-2012 at 20:41
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
DtheGreat View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 04-Jul-2011
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote DtheGreat Quote  Post ReplyReply #2467 Posted: 20-May-2012 at 20:52
Епа затоа направете простор и услови да влезат уште 100, а не 2 до 2020. И немојте пак да ми кажете дека инфраструктурата е проблем, па Полска има катастрофална инфраструктура и Варшава е оддалечена 350км од пристаништето Гдањск без автопат и слаба пруга, па се најуспешната транзициска приказна во Европа. Индустријата расте и огромен број фабрики се преселија од Германија во Полска.
И грешката која што ненамерно сум ја направил е чисто техничка, и не ја повторувам во својот пост!

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #2468 Posted: 20-May-2012 at 20:54
Да... ама види што прави Полска денес со инфраструктурата.... растура... добро можеби поттик беше и ЕУРО 2012... ама сепак... направија растур...
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #2469 Posted: 20-May-2012 at 20:55

Само да се дополнам на претходниот мој пост (тој подолгиот  )...

Значи без разлика на тоа дали на нас естетски ни се допаѓа или не... самиот концепт, суштина на проектот, како и неговата реализација се тотално погрешни... не се прави град така... баш Словенецот што беше во Скопје пред некое време рече... ‘‘треба да знаете што сакате од градот‘‘... и град се прави да биде функционален... да функционира... и да ги задоволува потребите на граѓаните... за град треба да се има концепт, претходно разработен, концепт и план кој ќе се следи... а не ќе се менува секоја година... како што прават на пример со Мал Ринг...

Значи без разлика на тоа дали на некој му се допаѓа или не... тоа што му се случува на градот е тотално погрешно од аспекти на неговата смисла за/на постоење и функционирање... зошто постои еден град воопшто... сигурно примарната функција не му е да биде музеј на отворено... или забавен парк...



Edited by FoSsiL - 20-May-2012 at 20:57
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Tiveriopol View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 18-Sep-2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Tiveriopol Quote  Post ReplyReply #2470 Posted: 20-May-2012 at 21:17
Абе во ред зградите кои според мене се со напумпана цена и со 50 анекси на договор.Но колку се тие најмногу 10.
Најмногу од овој проект ја развивме леарницата Фернандо Маринели во Фиренца и Јеремич во Србија.Овие 50 споменици просек 2 милиони и главните кој сакам некој да ми ги објасни зошто мора да се толку мегаломански од по 30 метри и да коштат по 10 милиони.


Само да повторам на една рака се бројат општините во Македонија што имат над 2 милиони годишно пари за капитални инвестиции.

Малку ми е смешно да велиме подобро споменици и некоја зграда отколку инфраструктура.

Ајде некој да ми објасни која е ползата за Македонската економија од милионската ограда,врбите,спомениците.
Јас мислам овие леарниците подобар муштерија од Македонија немале.




Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #2471 Posted: 20-May-2012 at 21:21
E се опарија леарниците... тоа е точно... ај што се потрошија многу пари за споменициве... уште полошо е што тие пари не се потрошија во државава... туку отидоа надвор...
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #2472 Posted: 20-May-2012 at 21:25
Само ќе ги прокоментирам грешните споредби на Македонија со Кина, Полска или Хрватска.

Што се однесува до Кина, мислам дека од космосот е јасно колку невкусна и неточна е споредбата со Македонија. Прво не е точно дека Кина пред 10 години немала развиена инфраструктура-земјата си имаше развиени острови (Шангхај, ХК, Пекинг...). Второ потенциалот кој го има(ше) во Кина е неспоредлив со било која земја во светот-најголемиот внатрешен пазар, така што инвестициите во производство ќе следеа дури и само за задоволување на внатрешниот пазар (иако знаеме дека Кина е исклучително извозно ориентирана-нешто што започна веќе да се менува).

За Полска може да се кажат слични работи, но во европски рамки. Имено земјата е помеѓу 5те најголеми во ЕУ, со географска положба веднаш до двете најголеми европски земји-Германија и Русија. Покрај тоа тие се огромен внатрешен пазар чиишто потреби мораат да се задоволат. Така што инфраструктурата не играше пресудна улога, бидејќи земјата имаше многу други позитивни фактори кои делуваат како магнет за инвестициите (географска положба, големина на внатрешен пазар, една од најголемите земји во ЕУ),

Ние од друга страна сме затворена држава без излез на море, без квалифициран кадар (тука се сложувам со колегата дека Македонците не се од најобразованите, работливи, исполнителни и сериозни нации). Белким нема да се оставиме единствени предности да ни бидат владините субвенции и бесплатната (скоро) работна рака. Треба да имаме некој посилен адут што посилно ќе привлекува и инвестиции кои имаат поголема додадена вредност.

Што се однесува до Ѓоко, апсолутно неможам да се сложам со тебе околу Хрватска. Прво лага е дека земјата е презадолжена заради изградбата на автопати. Па освен Загреб-Сплит, Загреб-Вараждин-Унгарија и Сл. Брод-Винковци, државата не изгради ништо друго значајно. Крапинската и Истарските автопатишта се под концесија. Мит е дека држава како Хрватска пропаднала заради изградба на 500 километри автопат. Да не зборуваме што во време на криза само хрватскиот туризам расте (повторно не е точно дека незначително расте, тој расте со 8-10% годишно) и директно ја спасува ситуацијата на земјата. Голем поттик на туризмот во Хрватска пак даде добрата патна инфраструктура. Замислете да го немаше нити туризмот, туку да градеа имбецилни чуда во Загреб, што ќе ги извлечеше од кризата (кој не настана заради автопатите а заради кризата кај нивните најголеми извозни партнери).
Вотра работа е што доколку фирмите наши работат на реални инфраструктурни проекти, нивната шанса да работат во странство и да носат девизи дома, значително се зголемува. Значи со тоа би им створила владата услови да се конкурентни во странство, а до нив е тоа добро да го искористат (за разлика од Хрватите кои како што велиш ти не го искористиле тоа). Не е точно дека фирмите туку така можат да се пренасочат од градење на згради кон градење на мостови или патишта. Сепак технологијата, знаењето и механизацијата се различни, а нив нашите компании ги немаат! Поготово што технологиите и методите во светот се менуваат и усовршуваат секоја година, така што ако не си во тоа друштво многу брзо го губиш ритамот и позициите, со што назадуваш! Ајде биди реален, мислам дека тоа е многу логично и разбирливо.


Околу Словенија повторно неточни информации. Владата на Словенија не се задолжуваше заради плати или нови вработувања, туку за да се спасуваат државните претпријатија на Словенија. Тоа се на пример НЛБ, Адриа и Словенске железнице. За разлика од кај нас, кои ако сакаме утре да продадеме некое претпријатие нема да можеме, бидејќи малтене не остана ништо за продавање! Словенија е во криза не заради големата задолженост, туку заради тајкунските криминали, криминалните приватизации и кризата кај најголемите извозни партнери! Кризата во Словенија не е должничка (како кај Грција или Шпанија), туку економска и финансиска!


Не сакам на база на лажни, несфатени или грешно интерпретирани информации да се прават споредби помеѓу Македонија и други непримерливи држави, да се омаловажува исклучителната важност за инвестирање во инфраструктурата (која е примарен темел за развојот не само на економијата, туку на секое друго поле во било која земја и тоа го имаат сите сфатено освен ние), како и да се посочуваат неточни информации дека кризата се должи на инвестиции во инфраструктурата (напротив!).

Иначе едно прашање до колегата од Љубљана! Дали се знаеме? Предвидувам дека си на ЕФ. Можеш и преку лична порака да ми одговориш! Поздрав!

Cheers


Edited by Andrej_LJ - 20-May-2012 at 21:32
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4077
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #2473 Posted: 20-May-2012 at 21:28
Дечки само сакам да кажам WOW во какво ниво се дискутира. Сум многу позитивен изненаден а не се мешам пошто немам врска од БДП ама ги читам со ќеф постовите 😉
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #2474 Posted: 20-May-2012 at 21:37
па можеби и ова му е најмногу потребно на форумот... ако ништо друго барем за оваа нишка/тема... 
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
DtheGreat View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 04-Jul-2011
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote DtheGreat Quote  Post ReplyReply #2475 Posted: 20-May-2012 at 22:08
инаку, набрзинка, целта не ми е да правам споредби на МК, Кина и Полска, целта ми беше да кажам дека инфраструктурата не ни е единствената недостаток и дека би била занемарлива односно брзо би се изградила за толку мала држава доколку имавме други јаки адути да конкурираме на европскиот/светскиот пазар на инвеститори.

Инфраструктурата во Македонија не е толку јадна за да не може да се прави бизнис, а по друга страна не сме ние некоја богата држава да создадеме супер инфраструктура, па повелете градете фабрики. Некои пари најпрво треба да дојдат.

Второ никаква дезинформација не е тоа дека во Словенија се субвенционираше деловното време на вработените и тоа беше финансирано директно од буџетот! Јас не велам дека словенечкиот долг порасна од 23% на 47% од 2007 до 2011 поради тоа, фала богу дека не, меѓутоа ниту во Македонија сите пари од задолжувањата не одат за пензии. Е сега, јас Грција не ја ниту споменав и не ми беше цел да паралела со неа и Словенија.

Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2476 Posted: 20-May-2012 at 22:25
нереков дека нетреба инвестирање во инфраструктура,туку напротив треба и тоа на прво место.нетреба тоа да е нагло и брзо,краткотрајно и скапо како во Хрватска.а таму нема баш малку изградени автопати.ќе проверам ама мислам дека се многу повеќе од 500 км.проблемот е што кога ќе се изградат.што да работат оние работници и механизација која ги градеше автопатите.лучно сум гледал слики на плацеви со камиони и разна градежна механизација во Хрватска која лежи таму со години,верувајте глетката е страшна.па таму пробаѓаат стотици милиони евра.железото се претвора во `рѓа.


исто така немислам дека Ск2014 треба да има предност пред инфраструктурни проекти,туку наведов што е предноста на оваа споредба.исклучиво во фактот што оние работници што се качени на куполине,пред тоа а и после тоа ќе си работат тоа што секогаш го работеле.нема да останат на улица така лесно.

најнегативата страна од Ск2014 е лиењето на бронзата во Италија и Србија,таму одат чисти девизи,а можеби можеше поголем дел од спомениците да бидат како споменикот на Цар Самоил од прилепски мермер.немаше да се фрлаат пари надвор.

да се вратам на инфраструктурата.мислам дека и оваа влада и сите други имаа СТРАВ од све поголемите цени на градба на инфраструктурни објекти.ако се види што се можеше да се направи со тие пари,ќе се видеше дека ќе испадне многу малу.еве за пример демир капија-Смоквица ќе кошта приближно колку Ск2014.а што ќе добиеше владата ако само тоа го направеше?од политички аспект ништо,од реален аспект странците што не прошишуваат одејќи нагоре низ србија и обратно ќе имаа поудобен превоз.на фирмите тоа многу баш не им значи,бидејќи тие воглавном ја користат железницата кон Солун(ова најдобро го знае Томо441)

ми се чини дека оваа влада кога ќе го заврши уште тој дел од коридорот 10 кај Д.Капија,нема да гради автопати бидејќи ќе коштаат премногу.мислам дека ќе форсира на локални и магистрални патишта.а автопатите мислам дека повторно ќе ги нуди на концесија-кој сака нека ги гради и нека ги управува.

тоа шти на првиот тендер за концесијата на автопатите не се јави ниедна фирма од странство кажува и докажува дека на тие места каде нема автопати а се предлага градба, таму не би биле рентабилни.ако не се рентабилни за приватни фирми(конзорциуми и инвестициски фондови) значи уште помалку ќе бидат рентабилни за државата како управител на нив.

за Кина најважно за развојот е големиот пазар од 1.3 милијарди луже и ниската плата што ја примаат работниците,како и послушноста на работната сила.нема кај нив `чекај шефе,јас мислам вака треба да биде`

мислам дека овде го имам споменато еден факт ќе го поновам пак.на оние компании кои се имаат откажано ов инвестирање во РМ,правена им је анкета и прашувани се што најмогу им влијаело за да се откажат од инвестирање во РМ(инфраструктура,образованост,корупција.лоши зџакони или било што).најголем дел од одговорите биле НЕДИСЦИПЛИНИРАНА РАБОТНА СИЛА.едноставно овде никој никого не шиша.секој си прави како сака и мисли дека тоа е исправно
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #2477 Posted: 20-May-2012 at 23:17
Ѓоко мислам дека погрешно ме сфати. Ризикот работниците да останат на улица по завршувањето на било кој проект е реален. Она што сакав да го кажам е дека на нашите компании им даваме многу подобра подготовка и услови доколку ги намениме малкуте пари што ги имаме на инфраструктура! Доколку работат на реални проекти кои се градат низ целиот свет ќе спечелат искуство и знаење (веќе во сите тендери има и услов учество во неколку проекти во последните неколку години, кои нашите компании не ги исполнуваат па неможат ниту да учествуваат). Така сум сигурен ќе им дадеме многу добар џокер во рацете на нашите градежници што би можеле да го уновчат понатаму низ светот и ги вратат парите во Македонија!
Зошто сметаш дека работниците кои работат на барокни фасади и гипс-фасади имаат подобра шанса во светот понатаму отколку оние компании специализирано во сфери кои се  барани низ целиот свет? Сигурен сум дека не е така а обратното, просто бидејќи обемот на градба на инфраструктура во светот е неспоредливо поголем. Плус големите пари се во инфратруктурата, не во малите проекти за згради и куполи.

Се согласувам дека владата (не само оваа туку сите до сега) имаат страв од започнување на големи инфраструктурни проекти! И голема доза на незнаење и кратковидност! Токму затоа општеството треба да биде уште толку проактивно кога овие прашања се отвораат и да ја принудат и притиснат владата конечно да се посвети на приоритетите кои значат децениски развој! Навистина треба да престанеме со оваа пасивност и само примање на одлуките кои ни ги носат властите, крајно време е да земем потврда лична позиција и да бараме и учествуваме во процесот на носење на одлуки, како и одредувањето на приоритети! Народот генерално мора да започне да врши притисок врз властите да ги вршат правилните работи, со што би бил вистински коректор! Стравот на владата може да биде само објаснување, но никако оправдание за нивниот тотално негаторски однос кон инфраструктурата!

Огромен проблем е што јавноста никогаш не ја знае точната бројка колку ова задоволство наречено Ск2014 чини! Тоа освен што е јавна државна тајна, многу иритира бидејќи во лице си правен мајмун и ти се потценува твојата можност за размислување и преценка!
Е, сега ти навистина не го даде соодветниот пример со Демир Капија - Смоквица! Го даде апсолутно најскапиот проект во Мкедонија, кој заради тешкиот терен има 3 пати повисока цена од другите делници! Го прочита ли мојот дел дека за 300 милиона евра можеше да се направт сите 3 делници кои погоре ги споменав, во должина од 100 километри. Под претпоставка дека Ск2014 чини 300 милиони евра, а се погласни се информациите дека би можел да чини и два пати повеќе. Е извини, но наместо 5 згради, 50 споменици и огради+врби+фасади, немаше ли да е подобро да имаме 100 километри автопат, 10 нови композиции, воведен јавен транспорт во неколку други наши града, железница кон Бугарија или реновирање на постојните железнички делници?!?

Ако се оствари твојата црна прогноза дека Македонија ќе остане со 250 км автопат по завршувањето на ДК-Смоквица, тогаш тоа ќе биде гроб за Македонија и нашиот сиромав но прост народ. Таа реална закана е само повод повеќе за притисок врз властите, мислам дека ќе се согласиш, а не да се примируваме со се што ни се сервира! Како боксинг вреќа сме, ниеднаш да не вратиме, да кажеме наше/спротивно мислење, да се рече НЕ, подобро е на друг начин да се направи нешто!

Што се однесува до улогата на државата. Јас слушав на факултет предмет наречен Економска политика, во кој се зборува токму за улогата на државата во снабдување на населението со основни услуги како транспорт, вода, телефони итн. По големиот и неуспшен тест, во 90тите години во цел свет започна реверзибилна политика, со која државата превзема се поголема улога во економијата и услугите од примарно значење. Така државата само во ретки примери (кога навистина има реална можност и потреба за тоа) се повлекува од сектори како транспорт или комуникации! Тие сектори имаат примарно социално значење и не можат да се остават во рацете на приватниот хаотичен пазар! Особено не во држави, каде државата како институција е слаба и неможе да има добра контрола врз инвеститорите (горчливите искуства со ЕВН, Телеком, ОКТА, банките...)! Не смееме тоа да дозволиме да ни се случи и со транспортната инфраструктура. Кој и дава право на државата така кукавички да крева раце од сектори кои се нејзина директна ингеренција, дури и под претпоставка дека во Македонија ќе има заинтересирани за вложување во автопати!? Тоа е криминал и треба да се спречи бидејќи сите ќе го плаќаме и трпиме тоа!

Што се однесува пак  до конкретниот тендер за оддавање на патиштата под концесија, истиот беше тотално пигрешно и неуспешно замислен и воден, така што за никого не беше изненадување дека пропадна. Но не треба така капиталистички да се гледа на работите (само низ призмата денеска не е исплатливо). Бенефитите од изградбата на автопат (и воопшто транс. инфраструктура) се мнооогу поопширни отколку наплаќањето на патарина и директното враќање на инвестицијата. Инаку дајте да ги укинеме сите возови затоа што целиот патнички дел на МЖ е во загуба. Дајте сите приградски линии да ги укине ЈСП и да остане со 10те профитабилни линии. Каде води тоа, што значи за идниот развој и квалитетот на живот?
Затоа сметам дека државата мора да се успериози и си ги исполнува своите задолженија. Ако не може самата, тогаш јавноста треба да ја притисне кон тоа! Затоа многу се нервирам кога гледам дека народот само се примирува со одлуките што му се сервираат!






Edited by Andrej_LJ - 20-May-2012 at 23:21
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #2478 Posted: 20-May-2012 at 23:28
Originally posted by DtheGreat

инаку, набрзинка, целта не ми е да правам споредби на МК, Кина и Полска, целта ми беше да кажам дека инфраструктурата не ни е единствената недостаток и дека би била занемарлива односно брзо би се изградила за толку мала држава доколку имавме други јаки адути да конкурираме на европскиот/светскиот пазар на инвеститори.

Инфраструктурата во Македонија не е толку јадна за да не може да се прави бизнис, а по друга страна не сме ние некоја богата држава да создадеме супер инфраструктура, па повелете градете фабрики. Некои пари најпрво треба да дојдат.

Второ никаква дезинформација не е тоа дека во Словенија се субвенционираше деловното време на вработените и тоа беше финансирано директно од буџетот! Јас не велам дека словенечкиот долг порасна од 23% на 47% од 2007 до 2011 поради тоа, фала богу дека не, меѓутоа ниту во Македонија сите пари од задолжувањата не одат за пензии. Е сега, јас Грција не ја ниту споменав и не ми беше цел да паралела со неа и Словенија.

Ама објасни како инфраструктурата не е проблем кога имаш пруги на кои се вози со 20 км/час, голем дел од фирмите молат за пруги до Кавадарци и од Битола до грчка граница, патничкиот железнички сообраќај е во очајна состојба (со оглед дека живееш во Љубљана можеш да забележиш колку во Словенија е развиен патничкиот сообраќај и колку е голема мобилноста меѓу градовите), реално извозот према Бугарија зависи од лошата поврзаност со оваа земја и сл. Јасно е дека Словенија имаше проблеми токму со железницата, но полесно е да средиш нешто што е прилично ново, реновирано, додека што се случува со Македонија? Железницата тоне, нема нови пруги, нема нови вагони, нема ништо. Од шупливо во празно.

Во секој случај многу поголем недостаток е инфраструктурата наместо потребата од зграда за АЕК или финансова полиција. 

И точно е дека за дел од фирмите не им е толку важно каква е инфраструктурата, особено на оние кои не се дел од индустријата, но во секој случај не може да се очекува уште поголем развој на град како Струмица рецимо, кој што единствено е поврзан со пат изграден од калдрма. Недозволиво за 21ви век! И да, неспособен е поголем дел од народот, но за тоа пак е виновна државната политика. Не дадов ја предлог да формираат нови факултети и уште еден универзитет, кои што нудат нус-појава студенти, и кои на ниту еден друг начин квалитетно не придонесуваат.

И покрај одличнава дебата, не гледам никаква здрава економска логика да се вложуваат милиони евра во споменици, кои патем и не се изработуваат во Македонија, со што процентот на одлеани девизи од Македонија станува се поголем. Наша најголема "економска" придобивка се парите кои стигаат од дијаспора и по основа на разни невладини проекти, па затоа и трговскиот дефицит и не е така голем (еден мој професор излезе со бројка од над 1 милијарда евра влезени во Македонија врз база на пари испратени од иселениците).

23ka.wordpress.com
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #2479 Posted: 20-May-2012 at 23:32
нека не ми се налутат фирмите од РМ,но сметам дека во денешно време немаат квалитет да излезат на странските пазари како конкурентни.цел живот сум се наслушал дека нашите фирми правеле најдобри патишта,дека во Ирак и Саудиска Арабија во времето на СФРЈ правеле ова,она.едноставно нема аргумент за такви трдења.ова сум го дискутирал со еден подрачен директор на Гранит,и за чудо и тој го повтори истото.Гранит и сите наши фирми прават најдобри патишта.на мое прашање да ми посочи било која делница во македонија со исклучок на тоа парче од неколку км Скопје-Велес кај аеродромот ,каде кога се вози со кола можи да се вози мирно,без пропаднат асфалт,без возење слалом итн.остана нем.

стварно нека секој се запраша каде имаме ние делница од било каков пат каде би можел да речиме да возам со `Брабус` кој е доста ниско поставен.

а нашите автопати не се ништо поевтини па да се правдаме со пониска цена на изработка.

економијата во една земја е повеќе прашање на глобална политика,него ли на вистински вредности.

пример е Полска која преѓе не ја спомнав.нејзиниот подем во економијата се поклопува временски со добивањето на приближно 1/3 од територијата на Ирак после заливската војна,нормално кажано од бизнис распределба на влијанија.ова не е нешто тајно,ова се кажа на сите ТВ-а.тие земји кои најмногу учествуваа во акцијата,тие добија најмногу од колачот за јадење.тука спаѓаат реконструкции на инфраструктура,бизнис со концесии за нафта,снабдување со сите видови неопходни продукти(сетете се на Косово и нашите шлепери кои го преплавија после завршувањето на војната).

за жал и искрено мислам дека ниедна наша влада досега незнаела да игра `прљаво` за да влези во вакви шеми ,нормално од `хуманитарни побуди`
Back to Top
DtheGreat View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 04-Jul-2011
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote DtheGreat Quote  Post ReplyReply #2480 Posted: 21-May-2012 at 21:21
Originally posted by N23

Originally posted by DtheGreat

инаку, набрзинка, целта не ми е да правам споредби на МК, Кина и Полска, целта ми беше да кажам дека инфраструктурата не ни е единствената недостаток и дека би била занемарлива односно брзо би се изградила за толку мала држава доколку имавме други јаки адути да конкурираме на европскиот/светскиот пазар на инвеститори.

Инфраструктурата во Македонија не е толку јадна за да не може да се прави бизнис, а по друга страна не сме ние некоја богата држава да создадеме супер инфраструктура, па повелете градете фабрики. Некои пари најпрво треба да дојдат.

Второ никаква дезинформација не е тоа дека во Словенија се субвенционираше деловното време на вработените и тоа беше финансирано директно од буџетот! Јас не велам дека словенечкиот долг порасна од 23% на 47% од 2007 до 2011 поради тоа, фала богу дека не, меѓутоа ниту во Македонија сите пари од задолжувањата не одат за пензии. Е сега, јас Грција не ја ниту споменав и не ми беше цел да паралела со неа и Словенија.

Ама објасни како инфраструктурата не е проблем кога имаш пруги на кои се вози со 20 км/час, голем дел од фирмите молат за пруги до Кавадарци и од Битола до грчка граница, патничкиот железнички сообраќај е во очајна состојба (со оглед дека живееш во Љубљана можеш да забележиш колку во Словенија е развиен патничкиот сообраќај и колку е голема мобилноста меѓу градовите), реално извозот према Бугарија зависи од лошата поврзаност со оваа земја и сл. Јасно е дека Словенија имаше проблеми токму со железницата, но полесно е да средиш нешто што е прилично ново, реновирано, додека што се случува со Македонија? Железницата тоне, нема нови пруги, нема нови вагони, нема ништо. Од шупливо во празно.

Во секој случај многу поголем недостаток е инфраструктурата наместо потребата од зграда за АЕК или финансова полиција. 

И точно е дека за дел од фирмите не им е толку важно каква е инфраструктурата, особено на оние кои не се дел од индустријата, но во секој случај не може да се очекува уште поголем развој на град како Струмица рецимо, кој што единствено е поврзан со пат изграден од калдрма. Недозволиво за 21ви век! И да, неспособен е поголем дел од народот, но за тоа пак е виновна државната политика. Не дадов ја предлог да формираат нови факултети и уште еден универзитет, кои што нудат нус-појава студенти, и кои на ниту еден друг начин квалитетно не придонесуваат.

И покрај одличнава дебата, не гледам никаква здрава економска логика да се вложуваат милиони евра во споменици, кои патем и не се изработуваат во Македонија, со што процентот на одлеани девизи од Македонија станува се поголем. Наша најголема "економска" придобивка се парите кои стигаат од дијаспора и по основа на разни невладини проекти, па затоа и трговскиот дефицит и не е така голем (еден мој професор излезе со бројка од над 1 милијарда евра влезени во Македонија врз база на пари испратени од иселениците).



Ситуацијата во Словенија е следна - Словенските железници се загубар (во 2009 год. 30мио ЕУР, во 2010 год. 19мио ЕУР загуба). Како во патничкиот, така и во товорниот превоз од 2004 год. наваму има намалување на бројот на патници/стока. Во моментов се шушка дека се преговара со Германските железници за превземање, меѓутоа нема никакви информации дали тоа ќе донесе и инвестиции или само преструктурирање и нов менаџмент. Исто така Гермаците во пакет го сакаат и најголемото пристаниште - Копер.

Е сега, Словенија направи автопати, меѓутоа во железницата не се вложува ама ништо, од истите причини како и во Македонија - проектите се скапи и доколку се направи стратегија за инвестиции/пренос на стоката на шини, тоа би значело намалување на патниот сообраќај, а патиштата се изградени на кредит и треба да се отплаќаат.

Е сега во врска со Македонија, јас не велам дека инфраструктура не е потребна, далеку од тоа, ама почнав од тоа зошто СК2014, а не инфраструктура? Затоа што пари за градење на двата коридора одеднаш Македонија нема, а и да се задолжи тоа би било огромно задолжување со огромен прашалник како тие пари ќе се вратат во услови на некој минимален транспорт. И не може да очекувате дека секој град ќе биде поврзан со нов автопат и нова железница со Скопје. Се знае, направивте студии, имате два главни коридора, останатото нека се реновира и тоа е тоа. Понатаму тврдам дека инфраструктурата не е единствената маана на Македонија и не би требало да се земе како главен адут којшто треба да се реши, да би имале инвестиции. Постојат иљадници други прашања кои треба да се решат и би се решиле поефтино. нпр. поквалитетно образование, стабилна политичка околина за бизнис, средување на судството, па Македонија е социјално нестабилна држава во која секоја недела има немири и опасност за избивање на граѓанска војна. При такви услови, дури и со перфектна инфраструктура странци нема да ви инвестираат.

За СК2014 јас цело време зборувам од економска и не естетска, архитектонска перспектива. Нека излезе некој со податок колку пари имаат потрошено сите досегашни влади за кирии и одржување на објекти таму кајшто не поседувала простори за своите институции, цената на административните згради на СК2014 ја знаеме и ќе направиме пресметка колку овој проект е исплатлив, а не овака збориме на памет колку огромни пари се фрлиле, а немаме основа за споредба! За спомениците не коментирав ниту во претходните постови ниту сега нема ништо посебно да кажам, се знае дека од туризам тие пари нема да се повратат, е сега прашањето е колку Скопје имало потреба од музеи/споменици, културните придобивки од тоа итн. кои не би ги дебатирал.

Во врска со образованието, да се разбереме, јас немав намера да увредам некој и не кажав дека Македонците се глупави, туку неедуцирани (во смисол дека поминуваат низ слаб образовен систем). И да, државата тука има голема вина во смисол наместо да фрла пари на компјутери, ова она као да му покажеме на светот колку добар образовен систем имаме, или не знам ни јас колку спортски сали као сега сите професионални спортисти ќе станат, во Македонија се потребни вложувања во доедукација на професорите (новите да станат попрофесионални од старите, а старите да излезат од своите социалистички сфаќања и теории од пред 40 год), искоренување на непотизмот и кронизмот, корупцијата во образованието, нови лаборатории и услови за развој и истражувања, укинување на партиципации итн. има уште миљони. А студентите од приватните универзитети ќе ги будне самиот пазар доколку не бидат компетентни и конкуренчни.


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 122123124125126 328>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.852 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.