build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од регионот (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 23>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #241 Posted: 29-Mar-2011 at 21:53
Белкоммунмаш тролејбуси




ТролЗа



Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #242 Posted: 29-Mar-2011 at 21:59
Једна антологија руских аутобуса ЛиАЗ 5256.26, код путника познатих као ”комбајн”



Необус-Волво



Икарбус ИК-201


На свима раде дисплеји, али тако када се фотографише апарат их не ухвати како треба.


Edited by Александар - 29-Mar-2011 at 22:04
Back to Top
build.mk View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-May-2010
Online Status: Offline
Posts: 216
  Quote build.mk Quote  Post ReplyReply #243 Posted: 07-Apr-2011 at 23:30
ОСВРТ: ЈСП Скопје регионален лидер според староста на автобусите

ЈСП – Скопје по подолг период се поднови со 24 автобуси од украинскиот производител ЛАЗ. Замената на  автобусите е нужност за јавниот градски превоз во Скопје, ако се земат во предвид староста на автобусите во Скопје споредено со јавниот транспорт на околните балкански метрополи.

Просечната старост на возилата на ЈСП – Скопје изнесува 19,19 години, вклучувајќи ги единечните, дуплите, туристичките автобуси и минибусите. Последната набавка на новите автобуси за ЈСП – Скопје се случи во 1998 година, што укажува на фактот дека не постои континуирана обнова на возниот парк. Во споредба со соседните метрополи, Скопје има убедливо најстар возен парк во градскиот сообраќај.

 

#

Статистичките показатели за Градското сообраќајно претпријатие – Белград покажуваат дека староста на единечните автобуси е 7,3 години, наспроти староста на дуплите автобуси од 8,33 години. Покрај, автобускиот сообраќај, Белград континуирано го обновува возниот парк на тролејбусите, бидејќи староста на единечните тролејбуси е 15,77 години, додека на дуплите тролејбуси е 7,6 години. По староста на возниот парк, скопските автобуси можат да се натпреваруваат со белградските трамваи, бидејќи нивната просечна старост е преку 25 години. Минатата година Белград доби и градска железница со една линија, која во моментов се надградува и проширува.

 

#

Подружницата „Загребачки електрични трамвај“ го организира јавниот сообраќај во Загреб со автобуси и трамваи. Староста на возилата во Загреб е помала и од онаа во Белград. Во периодот од 2005 до 2010 година се набавени 142 нископодни трамваи и 214 нископодни автобуси. Денес, 84% од автобусите и 46% од трамваите во Загреб претставуваат нископодни и климатизирани возила. Загреб има и развиена градска и приградска железница.

 

#

Многу важна карактеристика за соседните метрополи е  купувањето на нови возила од домашно производство. Сите нископодни трамваи во Загреб се купени од хрватската фирма „Crotram“, исто како и најголемиот дел од автобусите на „ГСП – Белград“ купени од српскиот производител „Икарбус“. За жал, по подолг период, ЈСП – Скопје ќе се поднови со автобуси кои не се произведени во скопската фабрика за автобуси „Санос“.

 

#

И Љубљана може да се пофали со многу понов возен парк од оној на ЈСП – Скопје, иако се работи за објавени податоци од 31.12.2006 година. Староста на љубљанските автобуси во 2006 година изнесувала 11 години и 6 месеци, а во тој период Љубљана имала 111 нископодни и 70 климатизирани автобуси во рамките на јавниот градски сообраќај. Приградскиот автобуски сообраќај се одвивал со автобуси, чија просечна старост изнесува 7 години и 1 месец.

 

Во модернизацијата на возниот парк не престигна и Сараево, град кој претрпи огромни оштетувања во мрежата на градскиот сообраќај за време на војната. Податоците на претпријатието „Грас“ од Сараево покажуваат дека во Сараево се набавуваат автобуси континуирано од 2005 до 2009 година од марките Ман, Икарбус и Фап. Истовремено, во 2004 година се купени нови трамваи „Satra 2“ за модернизација на сараевскиот трамвајски превоз. Сараево може да му конкурира на Скопје во староста на тролејбусите, бидејќи најновите сараевски тролејбуси се произведени во 1996 година.

 

Статистичките бројки од околните метрополи покажуваат дека Скопје има најстар возен парк во јавниот градски сообраќај. Новите еднокатни и двокатни автобуси на ЈСП – Скопје ќе ја решат моменталната старост на автобусите, но аргументите од соседните балкански градови одат спроти нас. Сите соседни метрополи, покрај автобуси, имаат и други видови на превозни средства (тролејбуси, трамваи, градска железница), кои успеваат паралелно да ги заменуваат со нови возила. Наспроти нив, ЈСП – Скопје заедно со локалните скопски власти едвај успеваат да го оддржат во живот моменталниот возен парк на градот. Состојбата во јавниот сообраќај во Скопје со новите автобуси е подобрена, но истовремено треба да се размислува што му недостига на системот на јавниот превоз во Скопје. ЈСП – Скопје подолг период не може самостојно да набави нови возила, а истовремено работи со загуба. Ако продолжи со ова темпо, за 10 години ќе треба некоја друга влада повторно да вложи од државниот буџет за купување на нови автобуси во главниот град.


Бојан Блажевски

http://www.build.mk/?p=6850
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #244 Posted: 08-Apr-2011 at 00:39
Белград - солиден градски превоз, најголем дел од луѓето се возат гага (меѓу кои и јас континуирано ), а и како што е спомнато во текстот трамваите се најстари, а и голем дел од нив се добиени од Базел ако не се лажам.
Љубљана - имаат нови автобуси, но и кај нив има значителен број на постари автобуси, стари околу 15 години, а личат слично на нашине од '98.
Загреб - иако им се домашни трамваите, прогласени се за едни од најлошите во Европа. Досега ниту еден друг град не сакал да ги купи овие. Имаат одвратен звук при возење. Иако се научна фантастика за наши прилики, сепак доказ се дека ако е домашниот производ неквалитетен не мора да го купиме. Иако и такви не би биле лоши за Скопје.
Ме интересира дали има инфо за Тирана, во каква состојба е нивниот возен парк. Задњи пут коа бев не беа нешто подобри од Скопје.
Од сите овие градови, единствен што целосно ми се свиѓа е загребачкиот. Според чистота, изглед, опременост и сл. Маната на трамвајот се елиминира со сите пропратни елементи.
Но најважна забелешка е дека во Загреб и во Белград речиси сите се возат бесплатно. Затоа што студенти, пензионери, ученици, добиваат гратис карти од градот, па нашиве уместо у Лондон би требало да отидат до Белград и Загреб да видат како таму не работат со загуби. Да не бидам разбран погрешно, има и луѓе кои купуваат билети по редовен пат, но оние кои се возат гага се во ногу поголем број отколку кај нас.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #245 Posted: 08-Apr-2011 at 08:10
Во Загреб не е баш возењето бесплатно. Казните се астрономски.

А да се каже дека Белград има солиден превоз, не да е преувеличување. Солиден во споредба со што? Па дури и Скопскиот не би го котирал многу подоле од Белградскиот. Автобусите им се валкани и нередовни, трамваите им се стари, расклатени тотално, дува од сите страни. Единствено што добија некои нови јапонски автобуси донација и замачкаа очи.
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 722
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #246 Posted: 08-Apr-2011 at 08:29
Можам да ѕборувам ѕа Белград, но не сакам да го споредувам со Скопје бидејки има премногу разлики. Според самите грагани градскиот превоѕ е очај. Постојано се вршат споредувања со Виена , Будимпешта или слични европски градови и резултатите се катастрофални. ПО мене, не е така ни лошо, во секој случај подобро е од Скопје и сараево. Љубљана е помал град така да е полесно да се органиѕира превозот таму, во Ѕагреб не сум се воѕел со нивниот градски превоз. Во Белград е проблем самиот сообракај, кој е сам по себе катастрофа, така да многу често градските автобуси заглавуваат и заради тоа и доцнат. Најдобро е да се избегне шпицот. градската железница има само една линија со неколку станици, а и таа скоро ја пуштија така да има само ограничено знашење.
Што се однесува за цената точно е дека големд ел од патниците се возат бесплатно, и тука градските власти никако не можат да воведат ред. По мене виновен е системот на наплата од 19 век. Се подслушна дека системот ан наплата ке го дадат на Турска фирма, но изгледа дека од тоа нема ништо. Интересни ми се и самите грагани, кои мислат дека имаат право на бесплатно возење, па се лутат кога ке им се рече дека треба да платат карта!
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #247 Posted: 08-Apr-2011 at 09:24
Крале, па белградскиот е најмалце 20 години пред скопскиот. Ако им ја споредиме историјата на двата града во последните 20 години, Скопје требаше да биде 20 години пред Белград. Значи тука се спие, таму не. А тоа дека домашните граѓани го критикуваат градскиот превоз, се дешава насекаде низ свет. Хрватине што за нас имаат ко што кажав јавен превоз-научна фантастика, па не се задоволни. Во психата на човекот е да се жали. Па слободно глеј ги погоре моделите на автобусите што се возат низ Белград, а не паушално да зборуваш. А што ако им се астрономски казните, кога 90% од трамвајот во кој бев јас, никој не плати карта. Значи дека иако се големи, ретко се наплаќаат. И кај нас има казни, па пак има луѓе шо се возат гага и што не се казнуваат. Ние сме дупка у Европа со јавниот превоз. Дај боже да беше ко белградскион, барем ќе седевме на поасални столчиња. Трамваите им се ужас, тоа никој не го порекнува, ама и тоа за 5 години сигурно ќе се среди.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #248 Posted: 08-Apr-2011 at 09:32
Во загреб речиси сите што се возат со јавен транспорт имаат месечни карти, ти јадниот си сфатил дека треба да се шверцаш...

А во Белград реков, купија нешто нови автобуси (т.е. добија), ама се тоа е мачкање на очи. Тотално се нередовни, преполни со луѓе, за сликање се одлични, во живо се валкани. За трамваите па да не збориме - такво трускање што подобро да немаш трамвај него во таква состојба.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #249 Posted: 08-Apr-2011 at 11:23
Ν23, покажувањето на месечната карта на шоферот при влез е нешто што го имам видено само во Македонија. Да не е работата како што вика krale, тие да си имале сите месечна карта па затоа не ваделе? Ако е така, си се спасил од казна, ќути, ум за друг пат.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #250 Posted: 08-Apr-2011 at 12:04
Originally posted by гитардемон

Ν23, покажувањето на месечната карта на шоферот при влез е нешто што го имам видено само во Македонија. Да не е работата како што вика krale, тие да си имале сите месечна карта па затоа не ваделе? Ако е така, си се спасил од казна, ќути, ум за друг пат.


Истиот принцип е речиси секаде во свет, па и во источна Европа. Еве на пример во Прага никој не проверува ни во автобус, трамвај, метро. Секаде влегуваш слободно - амааааа ако влезе инспекција или те провери на излез од метро, е тогаш мисли му ја.
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #251 Posted: 08-Apr-2011 at 12:37
Vo Berlin praviloto generalno so avtobusite e da se vleguva na predna i red e da se pokazhe karta, ama koga ima mnogu narod se vleguva i na sredna. Dodeka kaj shinskiot prvoz kako S-bahn i U-bahn si velguvash vo voz i ponekogash ima kontroli i ako pri kontrola nemash validna karta togash kazna e 40 evra. E sega tochno e deka ima odreden procent shto si pravat presmetka i im se isplati rizikot da vozat bez karta bidejki mesechna e 80 evra a nego kontrola kje go fati najmnogu ednash na mesec i pol. Samo pak normalno povekje od dvapati mislam deka ima i drugi mehanizmi koi navistina kje te nateraat da zazhalish shto ne si plakjal.
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 722
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #252 Posted: 08-Apr-2011 at 13:12
Originally posted by гитардемон

Ν23, покажувањето на месечната карта на шоферот при влез е нешто што го имам видено само во Македонија. Да не е работата како што вика krale, тие да си имале сите месечна карта па затоа не ваделе? Ако е така, си се спасил од казна, ќути, ум за друг пат.



Sega sakaat toa da go vovedat i vo Belgrad, veke funkcionira na nekolku linii.
A sto se odnesvua do akznite, niv retko koj gi plaka, a vo nekolku slacai kontrolorite jadeja i cotek!
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #253 Posted: 08-Apr-2011 at 15:02
Крале немој јаден на мене! Имам колега од Хрватска, значи оваа работа ја зборам со 100% сигурност. Ако ги пратиш моите постови секаде пишувам каде што имам искуство директно со работите. Убаво пишав погоре, студенти, ученици и пензионери имаат карти, тачно е тоа. Ама вработени, лица кои фигурираат надвор од овие групи треба да купат карти. Ама голем дел од нив не го прават тоа. Плус у трамвај не можеш да купиш карта, едино место за купување се трафики. Знам што зборам, затоа и напишав така. Исто е и во Белград, со познаник од таму се возиме нон-стоп гага, а и тој самиот речиси никогаш не купува карта. Иако во Белград коа бев задњи пут граѓаните почнуваат да купуваат билети, затоа што ГСП Белград воведе пошироки акции на контрола на билети.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #254 Posted: 08-Apr-2011 at 15:12
Ај кога сите си кажуваме со искуствата, имам и јас да споделам едно од тука... Имено, на билетот пишува нели датум, број на линија, кога е поништен билетот и слично, нели. Епа сега ако се симнеш, и при симнувањето му го дадеш некому што се качува во тој момент, ако дојде контролор нема шанса да знае дали тој човек се качил пред 30 минути и уште се вози или не. Па така, бидејќи шоферот не изиграва и контролор, можеш слободно да си земеш од некој што се симнува.

Е цела работа е што многу многу луѓе одбиваат да го земат, и секогаш си вадат билети, бидејќи верувале или не, свесни се дека ако не плаќаат за билети, ни „а“ од автобуси ќе немаат. Интересно, би рекол

____

P.S. Нели и во Скопје исто така работат билетите? Е што бидува ако тој што се симнува на средната врата, му го даде на некој што се качува, и тој што се качува кога влегува да се направи дека го удира билетот, и да си продолжи. Мислам дека е изводливо, не? Цела работа е што ако нема гужва, тие што влегуваат додека да го земат од тие што излегуваат ќе им дојде редот да влезат.

Edited by гитардемон - 08-Apr-2011 at 15:14
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 722
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #255 Posted: 08-Apr-2011 at 15:58
a za koja drzava i grad ti zborish?
Kade ima tolkava svest?
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #256 Posted: 08-Apr-2011 at 16:19
Originally posted by N23

Крале немој јаден на мене! Имам колега од Хрватска, значи оваа работа ја зборам со 100% сигурност. Ако ги пратиш моите постови секаде пишувам каде што имам искуство директно со работите. Убаво пишав погоре, студенти, ученици и пензионери имаат карти, тачно е тоа. Ама вработени, лица кои фигурираат надвор од овие групи треба да купат карти. Ама голем дел од нив не го прават тоа. Плус у трамвај не можеш да купиш карта, едино место за купување се трафики. Знам што зборам, затоа и напишав така. Исто е и во Белград, со познаник од таму се возиме нон-стоп гага, а и тој самиот речиси никогаш не купува карта. Иако во Белград коа бев задњи пут граѓаните почнуваат да купуваат билети, затоа што ГСП Белград воведе пошироки акции на контрола на билети.


Не е место да изнесувам приватни работи, меѓутоа за Загреб си страшно грешка, тоа јас лично ти го кажувам не преку втора трета рака. Ако имаш некои колеги што се шверцаат, не значи дека тоа е пракса - напротив, мнозинството имаат месечни карти.

За Белград си во право, тоа не го ни спорев.
Back to Top
Tuvok View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 173
  Quote Tuvok Quote  Post ReplyReply #257 Posted: 08-Apr-2011 at 19:11
Од искуство во Белград во автобуси имам платено само на тие вечерните линии кога еден човек на лице место во автобус наплаќаше за карти, иначе преку ден ело време се возев гага.
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #258 Posted: 08-Apr-2011 at 19:40
Originally posted by krale


Не е место да изнесувам приватни работи, меѓутоа за Загреб си страшно грешка, тоа јас лично ти го кажувам не преку втора трета рака. Ако имаш некои колеги што се шверцаат, не значи дека тоа е пракса - напротив, мнозинството имаат месечни карти.

За Белград си во право, тоа не го ни спорев.


Значи испаѓа според тебе дека тоа што со него се возев гага, тоа што неговите другари се возеа гага значи дека е само поединечен случај. Како ондак ти си сигурен дека е обратно, кога и он ми збореше дека голем дел од луѓето што немаат месечни карти се возат гага. Не ми е намерата да се натегам кој у кој град гага се вози, ама муабетот ми е дека кај нас многу помалце се возат гага него во соседните држави. А за Белград ми текна уште еден пример, прв пат кога се возев, му реков на шоферот колку е карта, а тој ми се уби од смеење и си продужи да вози.
Back to Top
Djole88 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-May-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 611
  Quote Djole88 Quote  Post ReplyReply #259 Posted: 09-Apr-2011 at 10:57
Најава за метро во Белград

Белград добива метро, кое ќе го гради Париз


Претседателите на Србија и на Франција, Борис Тадиќ и Никола Саркози разговараа во Париз за можностите на Спогодбата за стратешко партнерство меѓу двете земји, а една од точките беше и изградбата на белградско метро

Во изградбата на метрото во Белград ќе учествува француската фабрика „Алстом“.

- Во Спогобата се наведува дека француската фабрика е во трката за изградба на првата линија на белградското метро за износ од околу една милијарда до 1,2 милијарди евра. Но преостанува договорот околу финансиските модалитети за изградба на метрото, се наведува во соопштението на кабинетот на Саркози.

Тадиќ изјави дека следните месеци ќе биде пронајден модалитетот за финансирање на изградбата на метрото.

Тој додаде дека овој проект ќе биде конкретен споменик на српско-француската соработка


http://sitel.com.mk/dnevnik/balkan/belgrad-dobiva-metro-koe-ke-go-gradi-pariz



Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #260 Posted: 09-Apr-2011 at 11:16
За Загреб не знам, но морам да признаам дека во Белград навистина многу луѓе се возат без карти. Градските власти се обидуваат некако тоа да го спречат, но попусто. Едноставно, Белград има голем буџет, па има и финансиски средства да инвестира во сопствениот јавен превоз, а и да го финансира неговото опстојување. Скопскиот буџет е смешен и затоа во Скопје ни се случува владата да купува автобуси на ЈСП, а не градот. Дополнително, се воведоа приватни превозници, затоа ЈСП работи со загуби, така што не доаѓа в предвид самото претпријатие да купува автобуси.

Згора на се`, кога ќе се купи нов автобус во Скопје се крева таква пропаганда, иако всушност со децентрализација на финансиските средства од државниот буџет, град Скопје самиот би си ги купил тие автобуси.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 23>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.125 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.