build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Инфраструктура (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 10>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 11-Nov-2008 at 04:00
Да биде барем половина од најавено, ја ќе бидам пресреќен.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8804
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 11-Nov-2008 at 10:43
Особено ме радува тоа дека го има Сончев град во листава. Не е само заради сончев град кој треба да се гради но воопшто таа комуникација е потребна. Само да ја изведат како што треба.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 12-Nov-2008 at 00:47

За новиот буџет ќе плаќаме со децении

Сите држави ги намалуваат трошоците, само нашата инвестира и го игнорира падот на трговската размена со светот и растечката загуба во платниот биланс, вели професор Мирољуб Шукарев


Една петтина од буџетот од 2,680 милијарди евра ќе биде инвестирана во инфраструктурни проекти

Храбро, но многу ризично. Вака економските експерти го коментираат владиниот план да ги зголеми буџетските расходи в година и со повеќе јавни инвестиции да ги неутрализира ефектите од глобалната криза и да поттикне економски раст. Министерот за финансии Трајко Славески во минатата недела соопшти дека една петтина од досега најголемиот буџет ќе биде инвестирана во инфраструктурни проекти. Буџетот во наредната година ќе биде за 9,5 отсто поголем од годинашниов и ќе изнесува 2,680 милијарди евра. Владата храбро влегува во голем ризик. Тој можеби ќе биде исплатлив, но можеби не. Во многу критични времиња Владата го зголемува буџетскиот дефицит и ги задолжува идните генерации да го исплатуваат долгот што сега ќе расте поради инвестициите. Учеството на дефицитот во бруто-домашниот производ е премногу високо. Тој ни најавува дека во иднина ќе го плаќаме владиниот план - предупредува професор Ванчо Узунов.

Владата најави дека најголемиот дел од проектите ќе ги кредитира со пари од Светската банка, Европската банка за обнова и развој, Европската инвестициска банка и од домашните банки. Експертите се загрижени дека тоа ќе ја зголеми надворешната задолженост на државата. Тие предупредуваат дека Владата, ако користи кредити за инвестициите од домашните банки, индиректно ќе им го отежне пристапот до кредити на приватните фирми.Буџетскиот дефицит в година ќе изнесува 2,8 отсто од БДП, односно 190 милиони евра. Тој ќе биде поголем од годинашниов, кој се очекува да биде 1,5 отсто од БДП.

Според Мирољуб Шукарев, професор на Универзитетот на Југоисточна Европа, во светската практика не е непознато владите преку буџетските инвестиции да ја поттикнуваат домашната економија. Тој го наведува примерот на Шведска, во која околу 70 отсто од бруто-домашниот производ се создава од буџетските инвестиции. Сепак, тој признава дека, во услови кога државите ги намалуваат трошоците, невообичаено е само нашата да инвестира и да го игнорира падот на трговската размена со светот и растечката загуба во платниот биланс. Трговскиот дефицит до крајот на септември се искачи на 2,2 милијарди евра, а загубата во платниот биланс е во висина од 7 отсто од БДП на Македонија.

- Правило е во услови на криза владите секогаш да штедат. Напротив, нашата влада планира да ги зголеми трошоците. Предлог-буџетот за 2009 година и политиката што владата планира да ја реализира со него се чиста алхемија. Со неа сигурно ќе постигне еднократен ефект, економски раст. Но предимензионираното инвестирање, и тоа во услови на општа криза, може да биде меч со две сечила. Јавните инвестиции треба да бидат плански, дозирани и во сектори што ќе поттикнат раст - вели Шукарев.Според економистите, кога ќе почнат да се реализираат инфраструктурните проекти, градежништвото, кое најмногу ќе ќари од владиниот план, ќе ангажира и други услужни и производствени сектори.

- Планот сепак не ги опфаќа сите стопански сектори. Тој ќе создаде дебаланс на пазарот и нерамноправни услови за стопанските субјекти. Едни ќе ги собираат плодовите од владиниот инвестициски план, а други ќе живуркаат под товарот на глобалната криза. Владата треба да се замисли како тие ќе ги исполнуваат своите даночни обврски. Тоа не е незначајно прашање ако се знае дека во 2009 година даноците ќе полнат 59 отсто од државната каса - предупредува Узунов.

ИНФО-Нови кредити

Дури 41 отсто од буџетот ќе се полни со кредити од Светската банка, Европската банка за обнова и развој, Европската инвестициска банка и домашните банки. Експертите се загрижени дека тоа ќе ја зголеми надворешната задолженост и предупредуваат дека Владата, ако користи кредити од домашните банки за инвестициите, индиректно ќе ја ослабне нивната кредитна способност да инвестираат во развојот на домашното стопанство.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=E0A7A62881F1BB4FB27F1D928C4C3297


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 12-Nov-2008 at 00:50
Мене ова ми изгледа дека се прави во Хрвацка мустра. Она што го направи Хрватска пред неколку години тоа сега ние вањда ќе го правиме. Преголемо задолжување надвор кое би требало да резултира со зголемен економски раст кој пак ќе придонесе за  враќање на кредитите. Но Хрватска има 7 миљарди приход само од туризам, а да не праиме муабет за другите гранки, а ние од што ќе враќаме?! Од земјоделие и селски туризам?!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11846
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 12-Nov-2008 at 01:18


Ваљда нема да забегаме колку Хрватска. Ако се работи одговорно и ако парите се строго и обмислено канализирани, тогаш трендот е добар. Но тука има големи прашалници колку одговорно и обмислено ќе се работи...
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 12-Nov-2008 at 01:22
Мене ме фаќа страв од онаа не толку јавно зборена метода што се применува кај нас, посебно по општините. Реди бекатон како будала на секој ќош и задужи се, па тој после тебе нека враќа, па по него нека плука народ дека не праел ништо. 
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 20-Nov-2008 at 01:29

Автопати и далноводи за три милијарди евра

Најголемиот дел од парите ќе биде позајмен како заем од Светската банка

Доизградба на Коридорот 8, кој ги поврзува Албанија, Македонија и Бугарија, патот до ски-центарот Кожув, обиколницата на Охрид и далноводот Штип-Ниш се дел од проектите што Владата најави дека ќе ги гради во следните три години. Дознаваме дека е планирано да бидат потрошени 2,7 милијарди евра, но ниту една државна институција не сакаше да ја потврди информацијата. Со овој инвестициски циклус во сообраќајната и во енергетската инфраструктура власта сака да ја заштити земјата од негативните последици од светската економска криза. Според најавите на Комитетот за инвестиции, со кој раководи премиерот Никола Груевски, најголемиот дел од парите ќе бидат заем од Светската банка, а остатокот ќе бидат од Буџетот.

ИНФО-Владина третолетка

Со тригодишната инвестициска програма за сообраќајната и за енергетската мрежа, Владата се надева дека ќе ги неутрализира негативните ефекти од светската криза. Планирана е изградба и модернизација на патиштата, изградба на далновод, хидроцентрала, брана, отворање нови рудници и набавка на стотина товарни вагони. Најголемиот дел од парите ќе бидат заем од Светската банка, а остатокот ќе бидат буџетски средства.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=9EC1A94E3A0AA947953DF053E2DCE9AA


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 26-Nov-2008 at 03:59
Регионална средба за Коридорот 8 на 2 декември во Тирана

Тирана, 25 ноември (МИА) - На 2 декември во Тирана ќе се одржи регионална средба посветена на Коридорот 8, на која ќе присуствуваат премиерите на Македонија, Никола Гуевски, на Албанија, Сали Бериша, на Бугарија, Георги Парванов и на Италија, Силвио Берлускони, информира тиранската телевизија Топ-ченел.

Како што јави дописникот на МИА од Тирана, четворицата премиери ќе разговараат за начините и можностите за повторно популаризиање на Коридорот 8.

Шефот на италијанската дипломатија Франко Фратини при неодамнешниот престој во Тирана истакна дека изградбата на Коридорот 8 претставува приоритет  за Италија.

Во Тирана ќе престојуваат и министрите за транспорт и врски на четирите земји, кои ќе потпишат повеќе спогодби.

Според албанските медиуми, Бериша со неговиот стар пријател Берлускони одвоено ќе разговара и околу изградбата на нуклеарка во Албанија со финансиска подршка на Италија.

http://www.mia.com.mk/default.aspx?vId=59422101&lId=1


Back to Top
Б.Ѓ.Т View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 15-Nov-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 311
  Quote Б.Ѓ.Т Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 04-Dec-2008 at 16:13
Во август минатата година Општина Кисела Вода изгради трим-патека за возење на ролерки и велосипеди покрај железничката пруга.



ne da ne ja biva ovaa trim pateka,koga ja pravea ni go izramnia mestoto ubavo, ni go istanponiraa ni pa trevata ja iscistija,patekata e cela so dupki i cela e neramna tumbi rumbiBig%20smile ako ja napravat i taa vo dracevo vaka propala investicija ke bide,za trcanje sigurno nema da bide a za vozenje na kros moze,zasto ovaa sto ja ima sea vo k.voda samo i za toa ja biva.


Edited by Б.Ѓ.Т - 04-Dec-2008 at 16:15
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 08-Dec-2008 at 23:34
Коридорот 8 приоритет на Бугарија и Албанија
Покрај Македонија и нашите соседи, Бугарија и Албанија сметаат дека е неоходно да се интензивираат активностите за конкретизирање на изградбата на Коридорот 8. Ова во Тирана го нагласија претседателите на Албанија и Бугарија, Бамир Топи и Георги Прванов, кои притоа нагласија дека овој коридор е од големо значење за земјите од регионот.
Прванов во Тирана изјави дека официјална Софија се залага земјите од регионот на западен Балкан целосно да се интегрираат во НАТО и ЕУ.

http://vecer.com.mk/?ItemID=AB7CAC32AFA9704E9AE421CF7C30335F

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 09-Dec-2008 at 00:09
Нема да болдирам ништо, зашто ќе треба да го болдирам цел текст....

Изволте оптимизам......
За железница, двокатни автобуси, трибини - 4 милијарди денари

Агенцијата за државни патишта во наредната година ќе има на располагање 130 милиони евра

Билјана Ангеловска


Министерството за транспорт и врски во наредната година ќе располага со буџет малку поголем од 4 милијарди денари. Најмногу пари ќе бидат инвестирани во железничката инфраструктура, но ќе се трошат и за изградба на источната и западна трибина на градскиот стадион во Скопје, потоа за набавка на нови автобуси за јавниот градски превоз во Скопје, за изградба на социјални станови, на водоводи во Тетово, Свети Николе и во Прилеп, како и за изработка на детални урбанистички планови, за што се предвидени 50 милиони денари.

Глобалната економска криза несомнено ќе го погоди и градежништвото, кое до неодамна беше двигател на стопанството во земјава. Но, засега државата не презема директни мерки за да го амортизира таквиот удар. Единствено Агенцијата за државни патишта ќе добие многу повеќе пари отколку во минатата година. „Двојно го зголемивме буџетот на Агенцијата за патишта, со цел да се најде работа за домашните градежни фирми. Истовремено, интензивно работиме и на расчистување на повеќе локации на кои ќе можат да градат нашите компании. Факт е дека кризата ќе се одрази во градежништвото, со оглед на тоа што градежниците земаат кредити за да инвестираат во поголеми проекти. Затоа дадовме повеќе пари и во железницата“, вели министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески, потенцирајќи дека тоа е се' што засега прави државата, но оти ситуацијата будно се следи и доколку има потреба, Владата ќе реагира дополнително.

Тоа дека Агенцијата за државни патишта (поранешниот Фонд за магистрални и регионални патишта) во 2009 година ќе биде далеку покомотна отколку што беше лани, најдобро говори и сумата со која ќе располага в година. Според предлогот, Агенцијата ќе има буџет „тежок“ 130 милиони евра, што е двојно поголем од буџетот на Министерството. За проектот за изградба и рехабилитација на 11 локални патни правци, Агенцијата има обезбедено заем од Светска банка, во висина од 35 милиони евра кои иако не од државната каса, сепак, влегуваат како извор на пари што ќе се слеат во чекмеџето на Агенцијата за државни патишта. Друг поголем извор претставува обиколницата на Скопје, чија изградба веќе завршува, но дел од плаќањето во висина од 4 милиони евра ќе биде во наредната година.

„Задоволни сме од висината на средствата што се предвидени за 2009 година. Сега преостанува успешно да се реализираат проектите, што нема да биде проблем, со оглед на тоа што ќе има доволно пари“, вели Катерина Панова-Илиевска, портпаролка на Агенцијата за државни патишта.

Инаку, за изградба на десетина регионални делници од ЕБРД се обезбедени 50 милиони евра. Тука се патниот правец Радовиш - Струмица во должина од 10 километри, проект вреден 7,5 милиони евра, патот за Порече од Коломот со Близанско, потоа Куклиш - Банско, патот до ски-центарот „Кожуф“, патот за Сончевград, правецот Тетово - Јажинце, приклучоци за технолошко-индустриски развојни зони Тетово и Скопје 2, трета лента на Плетвар до Росоман, обиколницата на Охрид и клучката за влез во Битола. Од Коридорот 10, пак, во тек е изградбата на автопатот Табановце - Куманово, во должина од 7,6 километри и вредност од 9 милиони евра, а распишан е тендер и за делницата Демир Капија - Смоквица.

Дел од средствата на Агенцијата ќе бидат искористени и за изработка на проектно-технички документации, додека 10 милиони евра се предвидени за експропријации, меѓу кои за патните правци Миладиновци - Штип, Демир Капија - Смоквица, за Коридорот 8.

„Сите тендери завршуваат во декември и сакаме најдоцна во февруари да почнеме со интензивна градба на патните правци од програмата на Агенцијата“, вели министерот Јанакиески и објаснува дека за одржување на патиштата, според програма на ЈП „Македонија пат“, се издвоени 15 милиони евра.

Министерството за транспорт и врски планира во 2009 година да инвестира 15 милиони евра во железничката инфраструктура. Од нив два милиона се субвенции за транспортот, за патниците што прават загуби, а 3 милиони евра за инфраструктурата, односно за подобрување на мрежата, пред се' за К10. Останатите средства се за проектирање на К8. За таа цел веќе е распишан тендер за изградба на пруга од Кичево до Албанија, онаму каде што нема линија, а дел од парите се наменети и за проектирање на делницата од Крива Паланка до граница со Бугарија.

„Наредна фаза е да се продолжат договорите со градежните фирми од 1996 година и да видиме што може да се гради од К8. Пред се', мора да се направи пресек на она што е направено досега. Во преговори сме со градежните компании, за што ќе доставиме информација до Владата. Во 2009 година има пари само за да се завршат започнатите работи и како што ќе оди динамиката, така би се обезбедувале нови средства. Сметам дека 10 милиони евра се доволно барем до првиот ребаланс“, појаснува Јанакиески.

Државата планира во 2009 година да одвои речиси 15 милиони евра и за изградба на источната и на западна трибина на Градскиот стадион во Скопје. Со тие пари треба да биде направена и реконструкција на јужната трибина, целосно да биде завршен поттрибинскиот простор и да се покрие стадионот за да претставува една целина. Речиси седум милиони евра во наредната година ќе бидат инвестирани во изградба на најмалку 1.000 социјални стана наменети за деца без родители, корисници на социјална помош, бездомници, инвалидизирани лица.

За подобрување на јавниот превоз на Скопје, државата преку Министерството за транспорт во идната година ќе обезбеди осум милиони евра за набавка на сто двокатни автобуси. Според проекциите, во следните две години ќе се одвојуваат уште повеќе пари, така што за набавка на сите 302 автобуса, планирано е да се потрошат вкупно околу 36 милиони евра. Државата планира да дава свои пари и за доградба на Градскиот трговски центар во Скопје, за што ќе се издвојат два милиона евра, додека 2,5 милиони евра се наменети за канализациони системи и пречистителни станици во Ѓорче Петров и во Сарај и колектор на левиот брег на Вардар во Скопје пред да се направат каскади. Државата ќе вложи и еден милион евра за изградба на жичарница од Средно Водно до Милениумскиот крст, како и околу 1,5 милион евра за изградба на водоснабдителни и канализациони системи во повеќе населени места во државата.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=9C804DF089955C4DB68BCA86C5A2E4CD

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 09-Dec-2008 at 00:46
8 милиони евра за набавка на 100 автобуси??? Дајте кажите кој е тој двокатен автобус што чини 80 000 евра да си купам и јас еден! Плус мислам дека премногу пари (15 милиони) одат за изградба на не толку нужен комплекс како Стадион Скопје, наместо за пруги и патишта...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11846
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 09-Dec-2008 at 01:00
И мене ме збуни ова со автобусите.

Иначе за стадионот мислам дека беше крајно време да се догради.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 09-Dec-2008 at 01:14
Незнам јас мислам дека за комплекс кој ќе се полни еднаш годишно (АКО се полни) не требаше точно сега во време на крајна неопходност од патна и жп инфраструктура, да се налеат толкави милиони за таа цел. Мислам дека тоа е еден детал што не го подигнува квалитетот на живот во толкава мерка како нпр. автопат до Штип по што кој плаче половина држава со децении.
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 09-Dec-2008 at 01:47
 
Стадионов на ништо не личеше со една трибина и редно беше да се комплетира но секоја недела идат 500-1000 луѓе и само една англија или холандија го полнеше стариот (18,000) додека новиов (32,500) мислам и тие репрезентации нема да го наполнат скрос. Е сега незнам дали треба баш сега да се фрлаат толку пари за нешто што не се користи толку често кога улиците/пругите ни се катастрофа а возовите/автобусите преполни и стари. Но ако идеме по таа логика сигурно уште едно 10-20 години немаше да го чепнат а тоа е премногу Yes
 
 
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: R. e Maqedonisë
Online Status: Offline
Posts: 3714
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 09-Dec-2008 at 11:10

najmnogu me raduva prugata kicevo -  albania   .... da pravat nesto vo kicevo deka tamu se e raskapan zeleznicata e i avtobuska stanica i ne za gradski prevos tuku za privatni avtobusisto doagat ,  so vlaga iskerseni penceri necist katastrofa e nikoj ne investira

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3300
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 16-Dec-2008 at 23:16
Македонија ќе применува хрватски искуства за градење и одржување на патната инфраструктура
Загреб, 16 декември (МИА)
- Патната инфраструктура и пренесување на хрватските искуства за електронската наплата на патарините во земјата ...
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 22-Dec-2008 at 14:29
Интервју со министерот (итегрална верзија) дадено за "Нова Македонија"....
Првпат во Македонија сериозно се вложува во инфраструктурата



Автор:  Владимир Николоски
Интервју:%20Миле%20Јанакиески,%20министер%20за%20транспорт%20и%20врски
Се чини дека од осамостојувањето до денес во Македонија наеднаш не биле почнати повеќе инфраструктурни проекти. Актуелната влада најавува дека 2009-та ќе биде година на изградба на патишта, на железнички пруги и на аеродроми. Конечно се активира и проектот за гасификација на земјава. Амбициозните проекти беа доволен повод за разговор со Миле Јанакиески, министер за транспорт и врски.

Во буџетот за 2009 година се одвојуваат средства наменети за проекти за реконструкција и санација на патната инфраструктура. Ќе има ли идната година изградба на нови патни правци или се работи за проекти за реконструкција и санација на постојните патишта?

- Со многу проекти што како Влада на Република Македонија ги почнавме, а некои од нив веќе се реализирани, докажуваме дека изградбата на здрава патна инфраструктура во земјава е еден од нашите приоритети. Во оваа насока веќе се работи на изградбата на голем број делници, некои беа завршени во текот на изминатите две години, а и идната година ќе почне реализацијата на повеќе проекти што се однесуваат на изградба на патишта. За оваа намена веќе обезбедивме средства, кои треба да бидат искористени како за изградба на регионални, така и за локални патишта во самите општини. Што се однесува на буџетските средства, во предложената програма на Агенцијата за државни патишта се предвидени 130 милиони евра, кои ќе бидат употребени за изградба на повеќе патни правци во Македонија, меѓу кои и Радовиш – Струмица, Коњско – Кожув, обиколницата на Охрид, Куклиш – Банско, Тетово – Јажинце, Градско – Прилеп до Росоман и патот до Порече, а ќе се заокружи и изградбата на автопатите Табановце – Куманово и обиколницата на Скопје. Во оваа програма се предвидени и средства за тековно и инвестициско одржување на патната мрежа. Исто така, со средства од Светската банка во висина од 34 милиони евра ќе се врши рехабилитација на 11 најприоритетни регионални правци, а 34 милиони евра се предвидени за општините во Република Македонија за реконструкција на локалната патна мрежа.

Како оди проектот за концесии на македонските патишта?

- Министерството за транспорт и врски во јули годинава, во домашните весници и во реномираниот „Фајненшл тајмс“ објави повик за покажување иницијален интерес за концесии на патишта. Заинтересираност покажаа 48 компании од сите делови на светот. Патишта од почетна мрежа на Република Македонија што ќе бидат предмет на концесија се патните правци: Романовце – Узем, Стенковец – Блаце, Гостивар – Требеништа, Ќафасан – Битола, Велес – Меџитлија, Велес – Обел и Миладиновци – Штип. Предвидено е концесијата да биде за период од 35 години, но концесионерот ќе има конкретни услови и рокови, кои се однесуваат на изградба на дадените патни правци на ниво на автопат за период од 6 години, одржување на патиштата и наплата на патарина од страна на концесионерот, како и предавање на патиштата на Владата по завршување на периодот на концесија. Моделот на концесионирање предвидува поддршка од страна на Владата во процесот на изградба на автопатиштата, со оглед на предвидените кратки рокови за идните концесионери.

Какви се проблемите што ја одолжуваат реализацијата на проектот Сончев град?

- Владата нема да се откаже од изградбата на населбата Сончев град. Очекуваме сите административни бариери да бидат надминати, а со тоа да се создадат услови за реализација на овој проект.

Кога може да се очекува новиот лик на аеродромот „Александар Велики“?

- Во согласност со Договорот за концесија се утврдени временските рокови во кои ќе треба да бидат завршени инвестициските зафати со кои Македонија ќе добие модерни и конкурентни аеродроми. Конкретно, во период од 20 месеци, на аеродромот „Александар Велики“ во Скопје треба да се изгради нова терминална зграда, да се продолжи полетно-слетната патека, да се изгради паркинг за автомобили, пристапен пат, заедно со нова клучка, да се изврши инсталирање на системите за земска навигација, да се изгради потребната комунална инфраструктура, да се изврши доградба на административната зграда, нов карго-терминал, нова противпожарна станица и нов паркинг за воздухоплови. Во тек е процесот за избор на консултант што ќе врши постојан надзор над реализација на Договорот за концесија за градба, реконструкција и користење на аеродромот „Александар Велики“ во Скопје, аеродромот „Св. Апостол Павле“ во Охрид и изградба на карго-аеродромот во Штип, со што ќе се обезбеди постојана и стручна контрола над имплементацијата и извршувањето на обврските што произлегуваат од договорот што го потпишаа Владата на Република Македонија и компанијата „ТАВ“ од Република Турција. Во моментот се врши експропријација на земјиштето на аеродромите во Скопје, Охрид и на локацијата каде што е предвидена изградба на карго-аеродромот во општините Штип и Свети Николе. По предавањето на земјиштето од страна на Владата на Република Македонија на концесионерот, почнуваат роковите за реализирање на предвидените инвестиции – 20 месеци за завршување на градежните работи на аеродромот „Александар Велики“ во Скопје, 12 месеци за аеродромот „Св. Апостол Павле“ во Охрид и 36 месеци за изградба на карго-аеродром во Штип.

Кога може граѓаните да очекуваат гасоводни цевки до нивните домови?

- Во септември објавивме меѓународен тендер за изработка на студија за оправданост, која треба да ги покаже економската и финансиската оправданост за изградба на целата гасоводна мрежа, но и да ги дефинира стратегиските услови и фазите на временска реализација на гасоводниот систем. На тендерот понуди доставија 3 конзорциуми составени од компании од Германија, Полска, Бугарија, Словенија и од Македонија. За следење на работата на економскиот оператор со кој ќе биде склучен договор откако ќе заврши целокупната тендерска процедура, Владата формира Меѓуминистерски комитет, кој ќе ги одобрува периодичните извештаи доставувани од економскиот оператор што ќе ја подготвува студијата. Ова тело ќе дава согласност и насоки за најбрза реализација на предложените магистрални гасоводи, кои паралелно би се проектирале на повисоко ниво и најбрзо би се извеле. Економскиот оператор што ќе биде избран за носител на набавката ќе има обврска во рок од два месеца по склучување на договорот да предложи најмалку еден правец од магистралните гасоводи, за кој, по давањето согласност од страна на Меѓуминистерскиот комитет за негова реализација, ќе изработи тендерска документација со критериуми за процена на понудите за избор на проектантска фирма за проектирање проектна документација на утврдени делници или делница, предмет на програмата, како и тендерска документација со критериуми за избор на ревидент на проектната документација на приоритетни делници од магистралниот гасовод. Рокот за извршување на услугата е 9 месеци по склучување на договорот.




Ќе се гради Коридорот 8

Ќе се гради ли идната година нова железничка инфраструктура?

- И во сегментот на железницата оваа влада инвестира најмногу средства од осамостојувањето на Република Македонија. Нашата цел е железничкиот транспорт во земјава да застане на здрави нозе и да функционира профитабилно. Освен за тековно и инвестициско одржување на железничката инфраструктура, за што во 2009 година се обезбедени 3 милиони евра, предвидуваме и изградба на нови делници по должината на Коридорот 8. Целта е да се заокружи изградбата на овој значаен дел од европската транспортна мрежа, кој ги поврзува Европа и Азија. Предвидуваме инвестиција во висина од 10 милиони евра за доизградба на врските што недостасуваат кон Бугарија. Во текот на 2009 година ќе биде утврдена и конкретната финансиска конструкција. Во однос на изработка на техничката документација за железничкото поврзување кон Република Албанија, ЈП „МЖ Инфраструктура“ на 24 ноември 2008 година распиша меѓународен оглас за доделување договор за јавна набавка за изработка на студија и идеен проект за пругата Кичево - граница со Република Албанија. За спроведување на оваа јавна набавка се обезбедени средства од буџетот на Република Македонија, а се очекува изработката на целокупната потребна документација да заврши во следните 3 години.





Општините треба да бидат поажурни

Според вас, општините имаат мал капацитет кога станува збор за изработка на проекти за изградба и санација на локални патишта. Ќе се искористат ли парите од кредитот на Светската банка или постои можност Македонија да ги загуби овие средства?

- За реконструкција на локалната патна мрежа со средствата што ги обезбедивме од Светска банка во првата фаза интерес пројавија само 33 општини, кои доставија вкупно 81 проект. За овие проекти се врши ревизија на Градежниот факултет во Скопје, за да се испита дали се квалитетно изработени како услов за аплицирање пред Светската банка. Агенцијата за државни патишта достави дописи до сите општини чии проекти имаат забелешки во рамките на оваа ревизија, да ги имплементираат и во најкус можен рок повторно да ги достават. Следен чекор по доставување на проектите ќе биде повторна проверка од страна на Градежниот факултет и, откако ќе се добие финално позитивно мислење, ќе се подготви техничката документација, со што ќе може да почнат тендерските постапки.

Морам да кажам дека не ми е јасно на што се должи инертноста на некои општини во однос на подобрувањето на патната мрежа, затоа што овие средства Владата ги обезбеди за нив, односно за сите граѓани што сè уште, и во 21 век, имаат проблеми со патната поврзаност до нивните населени места. Затоа уште еднаш апелирам до градоначалниците за поголема ажурност и поголемо залагање, овој проект со кој Македонија ќе добие здрава локална патна инфраструктура заедно да го реализираме.

http://www.build.com.mk/forum/forum_topics.asp?FID=4
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10989
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 22-Dec-2008 at 15:20
Нема некои којзане какви нови информации! Само некоја ретроспектива на најави! Повторно никави рокови и конкретни дати за автопатиштата а што се однесува до коридрите одговорот на министерот е чиста хипокризија. Владата одвоила дууури 3 милиони евра за патот што ги поврзува, како што кажа министерот, Европа и Азија! 
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11846
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 22-Dec-2008 at 20:31
Уморен сум од тоа да бидам негативен во 90% од случаите, но реалноста не ми остава избор - уморен сум и од лагите и бомбастичниот егзибиционизам на оваа влада.

Еве одличен пример:
Што се однесува на буџетските средства, во предложената програма на Агенцијата за државни патишта се предвидени 130 милиони евра, кои ќе бидат употребени за изградба на повеќе патни правци во Македонија, меѓу кои и Радовиш – Струмица, Коњско – Кожув, обиколницата на Охрид, Куклиш – Банско, Тетово – Јажинце, Градско – Прилеп до Росоман и патот до Порече, а ќе се заокружи и изградбата на автопатите Табановце – Куманово и обиколницата на Скопје.
Каква е таа дрскост обиколницата да се става во ист кош? Колку пати ќе ја рециклираат? Зарем мислат дека сите сме глупи, па ако постојано ги пробиваат роковите ќе можат постојано да се чукаат во гради со истите „нови“ ветувања и да ги користат неуспесите за добивање на политички поени??? Господа, обиколницата веќе одамна требаше да се комплетира... Пробивте неброени рокови кои сами ги зацртувавте. Вие можете да сечете ленти и 10 пати ако сакате, ама нема никого да излажете - ептен ја потценувате нашата интелигеенција.
Со тоа што господинот министер ја вметна обиколницата во ова интервју, го поткопа кредибилитетот на се друго што најави (не дека имаше којзнае каков кредибилитет, но вака и најголемите оптимисти тешко дека ќе ги убеди)


Еве и друг пример, кој е  стара вест, но симптоматично е што и министерот ја зацементира оваа сума без никаква забелешка дека кога ќе се допрецизираат работите ќе се издвојат повеќе пари или дека овие 10 милиони се наменети само за некаква специфична потреба во врска со оваа пруга. Значи буквално пругата кон Бугарија во 2009 ќе ја градиме со 10 милиони евра... Ај да видиме што ќе се направи со тие пари, ако воопшто бидат навистина таму инвестирани...
Предвидуваме инвестиција во висина од 10 милиони евра за доизградба на врските што недостасуваат кон Бугарија.




Лаги, фалби, фарбање... без престан... Затоа е прекрасен овој форум - убаво и хронолошки ги евидентираме сите политички манипулации, така што ни оние со краткотрајно памтење нема веќе да подлегнат на ова срање!


Edited by Cloverstack - 22-Dec-2008 at 20:36
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.094 seconds.

Copyright ©2007 - 2018  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.