build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Инфраструктура (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 11>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #61 Posted: 13-Oct-2009 at 15:41
Два текста од денешно „Време“, насочени кон состојбите околу стратешките сообраќајни коридори:

ПОВРЗУВАЊЕТО СО СОСЕДИТЕ СО ГОДИНИ ПРОЕКТ НА ХАРТИЈА
Коридорот 8 во ќор-сокак

Трошоците за транспорт на големите извозници неколкукратно би се намалиле кога за излез на море би ги користеле најблиските пристаништа во Драч и во Корча како и евтините пристаништата во Бугарија. Но, транспортното поврзувањето со овие држави се уште е тесно грло, велат стопанствениците и стручњаците. Излезот од ваквата состојба, според нив, е изградба на Коридорот Исток- Запад. Со ваквото решение, велат, државава би имала излез на три мориња, постабилен и поквалитетен транспорт и, што е најважно, би избегнала зависност од политичкото или социјалното однесување на јужниот или на северниот сосед.
- Повеќе од една половина од нашиот извоз оди за Италија. За транспорт ги користиме патиштата и железниците на поранешните југословенски републики и Албанија. Едниот пат е многу скап, а другиот е отежнат поради лошото поврзување со Албанија - вели Ѕвонко Стојановски од „Силмак“.
За увоз на суровините, вели Стојановски, „Силмак“ ја користи железницата преку Бугарија и Јужна Србија за што компанијата има непотребни трошоци, кои би се отстраниле кога би била изградена пругата од Куманово до Бугарија. -Трошоците за транспорт би ни биле многу пониски, ако се изградат железницата и патот кон Албанија и Бугарија. Довршувањето на Коридорот 8 би го забрзал и олеснил транспортот и би ги намалил трошоците - вели Стојановски.
Слични проблеми имаат и другите извозно- увозни компании, кои, пак, се принудени стоката да ја транспортираат преку солунското пристаниште, кое е поскапо и многу често е блокирано поради штрајкови. Тоа им прави дополнителни проблеми, па дури и големи загуби на овие компании, велат нивните претставници.
- Извозот на рудата од рудникот „Бучим“ и од Радовиш, главно, го вршиме преку Бугарија. Месечно 140 камиони го минуваат патниот правец Радовиш- Струмица- Софија до пристаништата. Поблиското поврзување со Бугарија значително би ни ги намалило трошоците, без разлика кој превоз би го користеле, патниот или железница - вели Николајчо Николов од „Бучим“.
Од фирмите што се занимаваат со меѓународен превоз на стока велат дека секоја инвестиција во подобрување на сообраќајната инфраструктура за нив е добра, бидејќи добрите патишта се основа за побрз и поудобен транспорт и во исто време ги штити нивните средства за работа.
-Изградбата на патната инфраструктура кон Албанија и Бугарија многу би ни го скратила времетраењето на транспортот и би ни ги намалила трошоците - вели Билјана Муратовска од „Макамтранс“.
Муратовска објаснува дека најголемиот дел од стоката што ја превезуваат сега се врши преку пристаништето во Драч бидејќи солунското е скапо и често е во застој поради штрајкови. Мирко Трипуновски, професор на Универзитетот ФОН смета дека со изградбата на Коридорот 8 државата ќе добие уште една поволност за зголемување на странското инвестирање бидејќи еден од факторите за нивно привлекување е и добрата инфраструктура, ќе се обезбеди и побрз развој на регионите низ кои поминува и ќе ја избегне непријатноста да биде зависна од расположението на северниот и на јужниот сосед. - Македонија треба да го искористи интересот на Европа и на соседите за изградба на Коридорот 8 и да го поттикне процесот на негова изградба - вели Трипуновски.
Иако скап, проектот може да се реализира на подолг период, смета Трипуновски. Уште повеќе што во моментов државата троши повеќе пари за заштита на одржување на веќе изграденото, отколку да продолжи со градба на железничкиот и на патниот дел. Тој објаснува дека во практиката на изградба на вакви значајни објекти државите, обично, се задолжуваат кај светските финансиски организации или ги даваат под концесија.
- Буџетот не е основа за градба на овој капитален објект, но затоа Владата има реални шанси тоа да го направи со концесија за да привлече една или повеќе големи странски компании што градат вакви објекти. Финансирањето може да се реализира и со кофинансирање со заинтересирани држави, но и преку донации и кредити од финансиски институции. - вели Трипуновски.
Од задолжените во Владата не добивме информација какви се шансите Коридорот 8 да се реализира и покрај тоа што е владин приоритет. Во планот се изградба се делот од патниот коридор - Куманово - Крива Паланка до границата со Бугарија, Кичево - Ќафасан, Велес - Штип - Делчево- граница и Велес- Прилеп- Битола - Охрид до граница со Албанија, како и Миладиновце - Свети Николе - Штип. Сите патни правци се во подготовка или до степен на експропријација и треба да бидат завршени до 2012 година. Во власта нема политичка волја да се гради овој транспортен коридор иако редовно го става во изборните програми, вели потпретседателот на ЛДП Андреј Жерновски. - Од политички причини моравме да се откажеме од изградба на Коридорот 10, со што Владата сега нема алтернатива со изградбата на Коридорот 8, кој е од суштинско економско и уште поголемо политичко значење за државава - вели Жерновски.
Томе Чинговски од СДСМ смета дека и со давањето под концесија на веќе изградените патни правци нема да се соберат многу пари што би се вложиле во изградба на другата патна инфраструктура.

Изградени само 84 километри

На Македонија, според процените, и се потребни една милијарда евра за изградба на Коридорот 8. Од повеќе од 300 километри што треба да поминуваат низ државава, досега се изградени 84 километри автопат и една третина од железничката линија кон Бугарија. Кон Албанија се уште ништо не е направено. Вложени се околу 100 милиони евра.
Според планираното, овој Коридор треба да овозможи железничка, енергетска, патна и телекомуникациска комуникација за земјите низ кои поминува.

Македонија чека пари, другите градат

Коридорот што државава треба да ја поврзе и со Јадранско Море и со Црно Море, е актуелен веќе 18 години. Македонските власти потпишаа низа декларации и студии за реализирање и за финансирање со земјите низ кои треба да поминува Италија, Албанија и Бугарија. Во него е вклучена и Турција, како земја што би имала поволности во реализирањето на транспортот. Во овој период заинтересираните држави не најдоа решение за можните извори на финансирање и за процентуалната застапеност на државите во финансирањето на проектот. Не е дефинирана ни рамката во кој период треба да се изгради. Како европски проектот во еден период беше поддржан и од Европската комисија и од Пактот за стабилност.
Во меѓувреме и Албанија и Бугарија вложија во сопствени проекти на подобрување на транспортната инфраструктура. Албанија патно се поврза со Косово и планира поголема инвестиција во проширување и модернизација на пристаништето во Драч, како и на патиштата до границата со Македонија.


http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1837&ArticleID=123825



Чекаме да не заобиколат

Елена Костовска

Иако има централна положба на Балканскиот Полуостров и е простор низ кој поминувал најважниот пат во Римската Империја - Виа игнација, Македонија е земја со ретко лоша внатрешна и надворешна сообраќајна поврзаност. Патните и железничките линии на коридорите 8 и 10 од осамостојувањето чекаат на ред да бидат изградени, а редовно се наоѓаат во предизборните програми на политичките партии. Никако да мрдне од место проектот за Коридор 8, кој претставува мост меѓу Блискиот Исток и западот на Европа. Тој индиректно треба да и овозможи на земјата излез на три мориња, Црно Море во Бугарија и Јадранско Море и Јонско море во Албанија. На домашните стопанственици Коридор 8 им е важен поради намалување на транспортните трошоци, заштеда на време и избегнување на блокадите и на застојот, кои настануваат од честите социјални немири во Грција. Добрата патна инфраструктура значи и поттикнување на економскиот развој и зголемување на странските инвестиции.
Сите земји во регионот не престигнаа во изградбата на патната и на железничката инфраструктура, а само пред неколку години состојбата во Албанија беше многу полоша од нашата. Ова создаде обиколница околу нашата држава зашто на странските превозници им е многу поисплатливо од Турција да возат преку Бугарија, а од Албанија преку Косово кон земјите од Западна Европа. Додека другите земји со државни пари и странски фондови си ги изградија патните и железничките линии, ние чекаме некој од страна да ни ја заврши таа работа. На секој меѓународен состанок, министерот Миле Јанакиески бара пари за изградба на железничката линија на Коридорот 8 бидејќи, како што велат од Министерството за транспорт и врски, тоа не е само од национален интерес, туку се работи за транснационална делница, која е важна за цела Европа. Патните правци, пак, цела година се даваат под концесија, а веќе пропадна и еден јавен оглас. На заинтересираните стопанственици ќе им одговара да ги лапнат парите од новите патарини што ќе се отворат, но рокот на изградба ќе биде шест години, а дотогаш странските превозници ќе продолжат да ја обиколуваат Македонија.
Важноста на коридорите ја согледува и директорот на Светска банка, Сајмон Греј, кој вели: „Коридорите 8 и 10 претставуваат погонска сила за развојот на целиот регион во Источна Европа. Со изградбата на овие проекти ќе се постигне голема конкурентска предност во однос на земји во регионот“. Но, ние, сепак, си чекаме и гледаме како не заобиколуваат.


http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=1&EditionID=1837&ArticleID=123824
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #62 Posted: 14-Oct-2009 at 20:00

Германија и додели заем на Македонија од 99 милиони евра


Коментари (2)   
14.10.2009 15:52
Улрике Кноц

 

Министерот за финансии Зоран Ставрески и германската амбасадорка во Македонија Улрике Кноц денеска потпишаа Спогодба за заем за Проектот „Водовод и канализација на општините фаза 1“ и Протокол за финансиска и техничка соработка помеѓу Владата на Република Македонија и Владата на СР Германија.

Со двата документа Германија и доделува заем на Македонија во износ од 98.635 милиони евра со рок на враќање од 30 години со вклучени 10 години грејс период и два отсто годишна камата.

Со Протоколот се дефинира развојната соработка меѓу двете земји во областите водоснабдување, одведување и третирање на отпадните води, одржлив економски развој и енергетска ефикасност и обновлива енергија, додека со Спогодбата и се доделува заем на Владата на Република Македонија во износ од 8.635.000 евра за обезбедување одржливо снабдување со вода за пиење на населението во Битола, Гевгелија, Гостивар, Кавадарци, Кочани, Неготино, Радовиш и Тетово, како и донација од 1,5 милиони евра за придружните мерки.

Министерот Ставрески, искажувајќи благодарност за континуираната соработка и поддршка што и ја дава Сојузна Република Германија на Република Македонија, рече дека денешното потпишување на Спогодбата за развојна соработка покажува дека Германија и натаму останува еден од главните политички и економски партнери на Македонија.

- Спогодбата се однесува на развојна соработка што Германија ќе ја обезбеди за Македонија во износ од вкупно 90 милиони евра од кои 60 милиони евра за проекти во енергетиката, пред се за ревитализација на македонските хидроелектрани и за ветерни паркови, значи за чисти и обновливи извори на енергија, а 30 милиони евра ќе бидат искористени за проекти за водоснабдување и канализации во осум македонски општини, рече Ставрески.

Тој посочи дека од претходната Спогодба со СР Германија за првиот дел од проектот за водоснабдување на општините се одвоени 8.635.000 евра и додаде дека истите услови за заем важат за сите 90 милиони евра.

- Тоа значи дека вкупно за водоснабдување ќе бидат обезбедени 38.635 милиони евра. Во првата фаза од проектот се 8.635 милиони евра, а потоа уште 30 милиони евра. Се работи за голема и значајна помош не само финансиска, туку и помош која покажува дека Германија има голема доверба во нашите перспективи за интеграции во ЕУ и НАТО, рече Ставрески.

Министерот за финансии појасни дека реализацијата на заемот ќе се одвива неколку години зависно од подготвеноста на проектите од кои некои се во напредна фаза како што се проектите за ревитализација на хидроелектраните во износ од 27 милиони евра и за ветерни паркови.

- Кај водоснабдувањето некои од општините се понапред, а на некои ќе им треба подолго време така што очекуваме во наредните две-три години да се реализираат проектите, рече Ставрески.

Германската амбасадорка во Македонија Кноц повтори дека денеска потпишаната Спогодба и Протокол се доказ за германско-македонската соработка и поддршката што Германија и ја дава на Македонија на патот кон евроатлантските интеграции.

- Се надеваме дека проектите кои се дел од Протоколот ќе помогнат за подобрување на животот и животните услови во Република Македонија, рече Кноц.

Прашана како очекува да се насочи Македонија доколку добие позитивна оценка во Извештајот на ЕК, Кноц рече дека позитивната оценка за Македонија ќе значи мотивација и позитивна насока на земјата.



http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=114963
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #63 Posted: 14-Nov-2009 at 13:08

ЕБОР ќе финансира проекти до 150 милиони евра

Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) во наредната година планира да инвестира 150 милиони евра во Македонија, соопшти вчера министерот за финансии Зоран Ставрески.

Според Ставрески, делегацијата на ЕБОР најавила дека се подготвени да инвестираат претежно во инфраструктурата, енергетскиот сектор и во гасификацијата.

- Веќе искажаа подготвеност да дадат 18 милиони евра за ремонт на пругата од Коридорот 10. Го отворивме и прашањето за кредитирање на изградба на пруга на Коридорот 8 - рече Ставрески.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=FA0A81258636BA479CBB1CE9DEE838E3
Back to Top
VirginAtlantic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jun-2009
Location: Софиjа
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote VirginAtlantic Quote  Post ReplyReply #64 Posted: 23-Jan-2010 at 19:19
Место карго-аеродром Груевски ќе гради патишта

ШТИП - Оваа 2010 година ќе биде година на бавно, но сигурно закрепнување на светската, но и на нашата економија. Карго-аеродром сигурно ќе се гради, но не сега, туку за пет-десет години. Владата имала стратегија за инвестициски бум во Македонија, со изградба на патишта, железници, затвори, водоводни и канализациони мрежи. Ова се главните поенти на кои се фокусира премиерот и лидер на ВМРО-ДПМНЕ, Никола Груевски, чија партија прексиноќа од Штип ги почна „трибините од граѓански карактер“. Но, Груевски избегна да одговори дали трибината на која беше половина владин кабинет е во функција на можноста за предвремени избори годинава.

Изградбата на карго-аеродромот била обврска од меѓународно потпишан договор и ќе се реализира, но ќе била пролонгирана. „Тој аеродром е влезен во програмата и таа состојба никој нема да може да ја промени. Веќе во март или во април ќе се почне со изградбата на Скопскиот и со реконструкцијата на Охридскиот аеродром“, појасни премиерот.

Пред околу илјада штипјани што ја преполнија големата сала на Домот на културата „Ацо Шопов“, Груевски вети големи инвестиции во патната и во комуналната инфраструктура. „Еден од поголемите и позначајните проекти е конечната изградба на железницата која ќе не' поврзе со Бугарија, а почна да се гради во деведесеттите години. Владата е во преговори со компаниите што работеа на овој проект. Од меѓународните банкарски институции ни беше речено дека ако сакаме финансиска поддршка прво ќе мора да расчистиме со должничко-доверителните односи со компаниите што работеа на проектот. Ние тоа веќе го направивме и сега сме фокусирани на изработката на физибилити-студија што ќе биде завршена до крајот на годинава, а од 2011 година да почнеме со изградба“, рече премиерот. Тој потенцира дека ќе следува и модернизација на другата железничка инфраструктура. Груевски најави изградба на повеќе значајни патни насоки низ државата како Скопје - Блаце, Куманово - Крива Паланка, Гостивар - Кичево - Охрид - Струга -граница со Албанија и автопатот Скопје - Свети Николе - Штип - Кочани. Исто така, вети изградба на водоводни и на канализациони системи во сите наши градови без исклучок, за што веќе биле обезбедени 70 милиони евра. (И.Б.)

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=C4704B056D4F5846AB303E045B94AAE1



Edited by VirginAtlantic - 23-Jan-2010 at 19:20
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #65 Posted: 02-Mar-2010 at 20:43
ВИНЕАМ: Има ли општината средства за подобрување на инфраструктурата, колку во 2010г. се планирани средства за капитални проекти, кои се тие и се очекува ли реализација на истите?

ЕМИЛ ДОНЧЕВ:Секако дека општината има планирано средства за подобрување на инфраструктурата, во делот на изградба или реконструкција на патишта, водоводи, канализации, и она што веќе го преземавме како прв чекор е составување на листа на приоритетни проекти за оваа година, кои ги имаме како техничка документација, меѓутоа согласно измените и дополните во Законот за градба, во моментот тече јавна набавка за избор на проектантска куќа која ќе изврши ревизија на овие проекти. Овде сакам да истакнам дека поголема ставка во Буџетот е предвидена за изработка на проектна документација што е прв услов за аплицирање на јавни повици, било на ниво на држава, било меѓугранични. Во врска со вториот дел од вашето прашање, ова нека биде и официјална најава, како капитален проект планираме изградба на мини акумулација на Виничка Река. Водата од оваа акумулација би се користела во периодот јули-август, кога на Виничко Поле најмногу му недостасува вода. Исто така планираме и реконструкција на мрежата за наводнување на полето покрај Градечка Река и ја испитуваме можноста за изградба на мини зафат таму. Ова се приоритети во мојата програма и се надевам дека ќе ги реализирам.

http://www.opstinavinica.gov.mk
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #66 Posted: 17-Mar-2010 at 15:56
Од 8-те милијарди искористени само 240 милиони евра



 
Ако се анализира првичниот план на Владата, може да се забележи дека таа тргна со реализација на најлесните проекти. Инвестицискиот циклус го почна токму со проекти за изградба на водоводи, канализации, спортски сали и објекти од културата  
 
%20  

Точно една година помина од амбициозната најава на Владата дека во периодот 2009-2016 година ќе има инвестициски бум од 8 милијарди евра, меѓутоа во овој период за капитални инвестиции биле потрошени само околу 240 милиони евра. Во изминативе 12 месеци, претставниците на власта многу често можеа да се забележат на свечености по повод пуштање во употреба на нови водоводи, канализациски системи и спортски сали и игралишта, но досега не се појавија во почетокот на изградба на некоја голема хидроцентрала, нов автопат или нова железничка пруга. Поништувањето на тендерите е главната причина за одолжувањето на изградбата на капиталните енергетски проекти, а големите инвестиции во патната и железничката инфраструктура по должината на коридорите 8 и 10 сé уште се во фаза на изработка на студии и изведбени проекти.

Доколку продолжи со ова темпо, Владата тешко ќе успее да потроши по една милијарда евра годишно, колку што во просек е потребно за да се реализира амбициозниот план.


Напролет Македонија ќе стане градилиште?


Владата неодамна најави дека оваа пролет Македонија ќе се претвори во едно големо градилиште. На прашањето кои проекти се во тек, во Министерството за транспорт и врски даваат скромен одговор, дека веќе и официјално стапил во сила договорот за концесија на македонскиот аеродромски систем со кој се предвидува реализација на капитални проекти за модернизација на аеродромите „Александар Велики“ – Скопје и „Свети Апостол Павле“ во Охрид...

- Турскиот концесионер ТАВ ќе инвестира околу 200 милиони евра за модернизација на двата аеродрома, за што е предвидено ангажирање градежни компании од Република Македонија - велат во Министерството.

Оттаму додаваат дека по пат на јавно наддавање се отуѓува градежно неизградено земјиште, сопственост на Република Македонија, со што се овозможува реализација на објектите предвидени во согласност со деталните урбанистички планови, и ангажирање на градежните компании. Во Министерството велат дека во тек се и повеќе градежни активности за реконструкција и изградба на локални и регионални патишта што ги води Агенцијата за државни патишта.

Наташа Валканоска, директорка на Агенцијата за државни патишта, информира дека во тек е реализацијата на проектот за изградба и реконструкција на регионални патишта во кој се опфатени 11 делници. Постепено се реализирал и проектот за реконструкција и градба на 200 локални патишта.

- Од нив, проектите за 61 локален пат се веќе во фаза на реализација. Имаме склучено договори во вредност од 12 милиони евра. На секои два месеци распишуваме тендери, бидејќи се работи за голем проект за кој е потребно време да се спроведат сите потребни постапки. Од вкупниот број локални патишта, за една третина веќе имаме склучено договори - вели Валканоска.

Таа информира дека во однос на повеќегодишните проекти што се финансираат со пари од буџетот, со почетокот на градежната сезона ќе продолжи реализацијата на патот Радовиш - Струмица, патот до Кожув и обиколницата во Охрид.

- Патот Куклиш - Банско е веќе пуштен во употреба, а до крајот на годината се планира да се заврши изградбата на патот кон Поречието и на делницата Табановце - Куманово. Дополнително, се реализира и санацијата на свлечиштето кај Сопиште - вели Валканоска.


Тендерите се горчлив проблем


Ако се анализира првичниот план на Владата, може да се забележи дека таа тргна со реализација на најлесните проекти. Имено, од вкупните 8 милијарди евра, се предвидуваше 3,8 милијарди евра да се потрошат за реализација на 30 проекти во енергетиката, а исто така 3,8 милијарди евра се предвидени за изградба и модернизација на регионални, локални патишта и железнички пруги. За изградба на водоводи и канализации во над 400 населени места се предвидени 100 милиони евра. Другите средства се предвидени за проекти за заштита на животната средина, станбена изградба, спортски, образовни и културни објекти. Владата го почна инвестицискиот циклус токму со проекти за изградба на водоводи, канализации, спортски сали и објекти од културата. Капиталните проекти како изградба на хидроелектрични централи или автопати се покажа дека во тендерските процедури и понатаму се најгорливиот проблем за брза реализација. Така, неодамна Министерството за транспорт и врски вторпат го одложи рокот за доставување барања за концесии за изградба, реконструкција и наплата на патарина на дел од патната мрежа во земјава. Наместо 18 февруари, Министерството го одложи рокот за доставување понуди за доделување концесии за патната мрежа по должината на транспортниот Коридор 8 за 45 дена. Владата по четири неуспешни тендери неодамна побара помош од консултант за да ги спроведе тендерите за изградба на хидроцентралите “Чебрен“ и “Галиште“, инвестиција вредна околу 600 милиони евра. Реализацијата на овие и другите големи проекти, како што се изградба на пругите, нема никаква можност да почне до крајот на оваа година.


Коридорите заглавија во студии


За планираната доизградба на делниците од патната и железничката инфраструктура по должината на коридорите 8 и 10, кои имаат стратегиско значење за нашата земја, сé уште се прават проекти и студии. Во Министерството за транспорт и врски информираат дека за изградба на делницата Демир Капија – Смоквица, која е дел од Коридорот 10, во тек е изработка на основен и изведбен проект, кој се очекува да биде завршен во текот на овој месец.

- Должината на оваа делница изнесува 27 километри, потребни средства за нејзина изградба на ниво на автопат се 175 милиони евра, а финансирањето на изградбата е предвидено да биде со средства од буџетот на Република Македонија, претпристапните фондови на Европската Унија (ИПА) и Европската инвестициска банка - велат во Министерството.

Во однос на железницата, во Министерството велат дека делот од Коридорот 8 во Република Македонија е со должина од 309 километри, а од него досега се изградени 155 километри.

- Активностите за изградба, поточно делницата Куманово – Крива Паланка – граница со Република Бугарија, се почнати во 1994 година, кога државата склучи договори со петте најголеми градежни компании, кои беа задолжени за изградба на железницата на споменатата делница. Меѓутоа, во 2004 година поради финансиски проблеми и недостиг од средства во буџетот на Република Македонија за дозавршување на работите е направен застој во работењето на овој проект. Сепак, Министерството за транспорт и врски во соработка со Министерството за финансии работи на наоѓање најсоодветни решенија, за што побрзо почнување со работите на оваа делница од паневропскиот Коридор 8 - велат во Министерството.

Оттаму додаваат дека во текот на 2009 година е изработен основниот проект за трасата на делницата од Крива Паланка до границата со Република Бугарија, а за 2010 година е предвидено за оваа делница да се изработат главни проекти за мостови и главни проекти за тунели.

- Исто така, во 2010 година е предвидена изработка на студија за оцена на влијанието врз животната средина на целата делница од Куманово до границата со Република Бугарија - велат во Министерството.

Оттаму информираат дека изградбата на делот од Кичево до Лин – граница со Република Албанија, која е во должина од 70 км, во моментот во тек е изработка на идеен проект и студија за изградба на железничка пруга од Кичево до Лин, во согласност со спроведената постапка за јавна набавка од страна на ЈП „МЖ–инфраструктура“.

- По завршувањето на оваа активност, во текот на 2010 година ќе следува распишување на тендерска постапка за избор на консултантска куќа што ќе треба да почне со изработка на студија за оцена на влијанието врз животната средина со средства од претпристапните фондови на Европската Унија, по што ќе следува изработка на главните проекти и за оваа делница - велат во Министерството.

%20



 

Буџетски проекции и реализација на капиталните инвестиции/во милиони евра
буџет 2009 475
прв ребаланс 386
втор ребаланс 313
реализирани во 2009 218


Проекции и реализација на капитални инвестиции во 2010/во милиони евра
предвидени во буџетот 2010 318
реализирани во јануари 21,4
 
   
Автор: Владимир Николоски   Фотографија: Маја Јаневска-Илиева
http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=31710955418&id=9&prilog=0&setIzdanie=21936

Edited by Cloverstack - 17-Mar-2010 at 15:56
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #67 Posted: 29-Apr-2010 at 13:15
Министерот Јанакиески оствари билатерални средби на конференцијата за Коридор 8 - 29.4.2010

 

 

Почитувани,

 

Ве информираме дека на Министерската конференција со наслов „Коридор 8: мост меѓу Јадранско и Црно Море“ која се одржува во Тирана, Република Албанија денес беше потпишана заедничка декларација меѓу министрите за транспорт на Македонија, Албанија, Бугарија и Италија, посветена на Коридорот 8.

 

На конференцијата, Министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески одржа билатерални средби со своите колеги – Министерот за инфраструктура и транспорт на Италија – Алтеро Матеоли, Министерот за транспорт на Бугарија – Александар Цветков и Министерот за транспорт и врски на Албанија – Сокол Олдаши.

 

Со своите колеги министри од земјите низ кој поминува Коридорот 8, министерот Јанакиески разговараше за можностите за доизградба и подобрување на патниот и железничкиот дел од Коридорот 8 кој поминува во Република Македонија, за чија реализација министрите за транспорт ја изразија својата поддршка.

http://mtc.gov.mk/new_site/mk/storija.asp?id=2493
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #68 Posted: 03-May-2010 at 18:30
Интервју на Министерот Јанакиески за Капитал - 3.5.2010

 

 

Интервју со Миле Јанакиески, министер за транспорт и врски

Оваа година ќе биде клучна за инфраструктурата

Концесионирањето на аеродромите и патиштата и патарините, почетокот на гасификацијата и изградбата на 1.753 социјални станови се проектите на кои годинава активно работи Министерството за транспорт и врски. Министерот Миле Јанакиески вели дека интензивно се работи на изградбата на Коридор 10, за што е изработен главниот проект за последната делница за што треба да се обезбедат финансиски средства за изградбата.
За реновирањето на скопскиот и охридскиот аеродром минитстерот Јанакиески вели дека
е историски проект од исклучително значење. Тврди дека државата ќе добие аеродроми со модерен изглед кои функционираат по сите светски стандарди.

 

 

Капитал: Минатата година беше распишан јавен повик за прибирање на понуди од компании заинтересирани за давање на патиштата под концесија, но роковите неколку пати беа пролонгирани. До каде е постапката за издавање на патиштата под концесија? Кога се очекува овој тендер за заврши и да се знаат првите концесионери?
- Проектот за концесија на патиштата има за цел понатамошно унапредување на целокупната патна мрежа во Македонија, што директно ќе влијае на подобрување на сувоземните врски и пораст на економијата. Ние објавивме повик за учество во постапката за доделување на концесија за вршење на работите на изградба, реконструкција, одржување, наплата на патарина и користење на дел од државните патишта во Република Македонија, поделена во два пакети. На барање на дел од заинтересираните компании, но и поради измените во Законот за концесии и други видови на јавно приватно партнерство, Владата на Република Македонија донесе одлука со која рокот за доставување на барањата за учество во постапката е продолжен до 19 мај 2010 година, со што се овозможува заинтересираните компании да ја комплетираат потребната документација која е потребно да ја достават до Министерството за транспорт и врски согласно објавениот јавен повик.

Капитал: Колку и кои компании досега покажале интерес за концесија и кои од делниците кои се нудат се најатрактивни за нив?
- Министерството за транспорт и врски заедно со Агенцијата за државни патишта го спроведе повикот за покажување иницијален интерес за концесии на патиштата во земјава и на истиот вкупно 48 компании, финансиски институции и конзорциуми од целиот свет доставија писма за изразување интерес за учество во овој проект.
Како што споменав, предметот на концесија опфаќа вршење на работите за изградба, реконструкција, одржување, наплата на патарина и користење на патните правциво два пакети. Во првиот пакет станува збор за патните правци Крива Паланка– Романовце, Крива Паланка – Страцин, Страцин – Романовце, Кочани – Штип, Миладиновци – Штип и Миладиновци – Штип преку Свети Николе, како и вршење на работите на одржување, реконструкција, наплата на патарина и користење на патните правци Миладиновци – Скопје и обиколницата на Скопје. Во вториот пакет, се патните правци Стенковец – Блаце, Гостивар – Ќафасан, Гостивар – Букојчани – Кичево, Кичево – Требениште, Требениште – Охрид, Требеништа – Струга, Струга– Ќафасан, Струга – Подмоље, и правецот Гостивар - Тетово -Скопје.
Вредноста на концесискиот проект за двата пакета е проценета на приближно една милијарда евра, а предвидено е концесијата да биде со времетраење од 35 години, со тоа што предвидениот период за изградба на патните правци на ниво на автопат е 8 години од денот на склучување на договорот за концесија.

Капитал: Беше распишан и јавниот повик за давање на патарините под концесија. До каде е таа постапка, дали има заинтересирани компании кои би ги земале патарините под концесија?
- Станува збор за проект чии очекувани придобивки се зголемување на ефикасноста во системот на наплатата, намалување на времето на чекање и воведување современи решенија за вршење на наплатата. На јавно распишаното барање за изразување на интерес до соодветни компании и конзорциуми за доделување на концесија и управување со нов систем за наплата на патарина на пет постојни наплатни станици во Република Македонија, се јавија 26 заинтересирани страни. Следен чекор за реализација на овој проект е објавување на јавен повик за доделување на концесијата.

Капитал: Регионот, посебно Србија, интензивно работи на обезбеудвање финансии за доизградба на Коридорот 10, кој е стратешки економски приоритет за поврзување на регионот. До каде е изградбата на овој важен Коридор во Македонија и кога ќе биде завршен? Како стојат работите со другиот важен Коридор, Коридорот 8?
- Владата на Република Македонија интензивно вложува во изградба, рехабилитација и модернизација на патната инфраструктура во сите сегменти. Токму во оваа насока во тек е реализацијата на неколку капитални конкретни проекти, како што се проектот за рехабилитација и реконструкција на регионалните и локалните патишта со средства во висина од 120 милиони евра кој се спроведува со Светската Банка и Европската банка за обнова и развој, а дополнително на ова, се работи на комплетирање на изградбата на Коридорот 10 и Коридорот 8 во Република Македонија на ниво на автопат.
За комплетирање на патниот дел од Коридорот 10 во тек е изградбата на автопатот Табановце – Куманово во должина од приближно 8 km, и предвидено е истата да биде завршена до крајот на оваа година, а исто такасе работи на изградбата на делницата Демир Капија – Смоквица која е со должина од 28 километри. За оваа делница изработен е главниот проект и следува обезбедување на финансиските средства при што делумно ќе се искористат и средства од ИПА фондовите.
Во рамките на проектот за концесија на патиштата се очекува и изградбата на делници од патниот коридор 8 на ниво на автопат.

Капитал: За десет години беше одложен стартот на изградбата на карго аеродромот во Штип, бидејќи како што потенцираше турскиот концесионер ТАВ, кога го склучиле договорот за концесија немале потполна документација во однос на метеоролошките податоци за местото каде што треба да се гради. Дали Министерството за транспорт и врски знаеше дека документацијата не е потполна и дека за такво испитување потребни се десет години?
- Не станува збор за непотполна документација, туку за меѓународни безбедностни стандарди кои важат кога се градат нови аеродроми. Затоа, е потребно на предвидената локација да се извршат сите потребни мерења и да се направат потребните метеоролошки студии што само по себе претставува дел од процесот за реализација на проектот за изградба за аеродромот во Штип.
Во делот на реализацијата на градежните инвестиции во воздухопловната инфраструктура, при модернизацијата на аеродромите, многу е важно што ќе биде активирана македонската градежна оператива. Тоа го вети и главниот оперативен директор на компанијата која е концесионер на чинот на преземањето на аеродромите под концесија, а за заокружувањето на овој проект своја поддршка даде и турскиот премиер.
Станува збор за капитални инвестиции кои треба да се завршат во кратки рокови - согласно временската динамика предвидена во Договорот за концесија, потребно е во рок 20 месеци на „Александар Велики“ – Скопје, да се изгради нова терминална зграда, да се продолжи полетно-слетната патека, да се изврши доградба на административната зграда, нов карго терминал, нова противпожарна станица и нов паркинг за воздухоплови, како и да се изгради пристапен пат, заедно со нова клучка и паркинг за автомобили, да се изгради потребната комунална инфраструктура и да се изврши инсталирање на системите за навигација. На аеродормот „Св. Апостол Павле“ во Охрид, во рок од12 месеци е предвидено да се изврши реконструкција на постоечката административна зграда и на постојниот паркинг, реновирање на објектите во карго центарот, изградба на ВИП објект, пречистителна станица, набавка на нови патролни и противпожарни возила, како и набавка на нова потребна опрема за аеродромот да функционира согласно меѓународните стандарди. За изградба на новиот карго-аеродром во Штип рокот е 36 месеци по изготвувањето на соодветните неопходни метеоролошки студии. На карго-аеродромот се предвидува изградба на полетно-слетна патека, нова терминална зграда, два хангари за увоз и извоз, два хангари за гаражирање на воздухоплови, изградба на административни објекти, паркинг за возила, изградба на потребната комунална инфраструктура, набавка на патролни и противпожарни возила со цел оптимално функционирање, како и набавка на целокупната потребна опрема за работа според меѓународните стандарди.

Капитал:Според последната изјава на министерот за финансии Зоран Ставревски, македонските граѓани до 2012 година ќе добијат гас во своите домови. Во буџетот на Министерството за транспорт и врски, за оваа година предвидени се пари само за изработка на физибилити студија, а според експертите за изградба на гасоводниот систем потребни се најмалку четири години. Кога најрано можеме да очекуваме гас во домаќинствата?
- Ние презедовме активности кои претставуваат конечна реализација на овој капитален проект кој беше најавуван многу долго време. Имено, во насока на решавање на долгогодишното прашање за гасификација на Република Македонија, Министерството за транспорт и врски спроведе постапка со која беше избран консултантски тим за изработка на Физибилити студија за гасоводен систем во Република Македонија со идеен проект.

Исто така, беше формиран Меѓуминистерски комитет со цел следење на изработката на физибилити студијата и истиот донесе заклучок приоритетни магистрални правци за изградба на гасната инфраструктура во Република Македонија да бидат правецот Клечовце - Битола со крак до Струмица и правецот Скопје – Тетово - Гостивар. Врз основа на ова, Министерството за транспорт и врски распиша оглас за набавка на услуга за изработка на техничка документација на ниво на основен и изведбен проект за магистрална линија на гасоводен систем во Република Македонија, која е поделена во четири пакети – за делниците од Клечовце до Неготино, од Неготино до Битола од јазолот Штип до јазолот кај Хамзали и од чвор Хамзали до Стојаково кај границата со Грција и истите треба да бидат изготвени во рок од 12 месеци.
Сакам да потенцирам дека станува збор за еден сложен инфраструктурен проект за кој претходно немало ниту основна студија за начинот на кој би се реализирал, а кој Владата на Република Македонија сега го реализира во согласност со својата Програма. Ние континуирано иинтензивно вложуваме во изградбата на енергетски ефикасна инфраструктура, која освен што придонесува кон намалување на загубите на индустриските капацитети и домаќинството во снабдувањето со потребната енергија, претставува и начин за воведување на соодветни стандарди за одржување на животната средина..

http://mtc.gov.mk/new_site/mk/storija.asp?id=2500
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #69 Posted: 04-May-2010 at 18:30
Во Битола утврдена програмата за уредување на градежното земјиште Битола http://www.porta3.com.mk/images/stories/dnevni_vesti/bitola-072.jpg4 мај - Советот на општина Битола ја утврди новата програма за уредување на градежното земјиште на подрачјето на општината.

- Главен акцент ќе биде ставен на изградба на улици и капацитети за водоснабдување, но со несмален интензитет ќе се врши изработка на проектна документација за која се планирани околу 12 милиони денари, како и изградба на капацитети за енергетиката, пречистителна станица и изградба на мостови, информираат од општинската администрација во Битола.

http://www.porta3.com.mk/images/stories/dnevni_vesti/bitolapicture-060.jpgВо зависност од приходите во општинската каса, како и од инвеститорите, програмата овозможува во Битола да бидат изградени нови бензински пумпи за што се определени соодветни локации, довршување на градскиот парк и изградба на топлана.

Со средства од Владата и со општинско кофинансирање во Битола се гради булеварски влез и автопатско решение од страната на Прилеп, инфраструктура во индустриската зона „Жабени“ и се уредува големиот кружен тек кај местото викано Дулие. Минатата година програмата за уредување на градежното земјиште во општина Битола била реализирана со 88,83 насто и притоа бил остварен приход од 237 милиони денари, информираат од битолската локална самоуправа. (МИА)

http://www.porta3.com.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=2015&Itemid=106
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #70 Posted: 14-May-2010 at 12:58

ЕБОР заинтересирана да финансира проекти во Македонија вредни околу 450 милиони евра

Македонија се очекува да добие околу 450 милиони евра од Европската бнака за обнова и развој (ЕБОР) за пакет проекти од патната инфрструктура, железницата и енергетиката.

Ова е најавено на средбите што вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески ги имаше во Загреб со претставници на ЕБОР.

Како што јави известувачот на МИА, Банката е заинтересирана за проектот за ревитализација на железничките пруги од Коридорот 10 и Кордорот 8, како и за проектот за изградба на гасоводниот систем.

Се очекува банката да го потврди и грантот од половина милион евра за изградба на физибилити студија за железничката пруга од Коридорот 8, а до крајот на јуни Бордот на директори на ЕбОР да донесе одлуката за заем од 17,6 милиони евра за реконструкција на железничката пруга долж Коридорот 10.

На средбите одржани на маргините на Годишното собрание на ЕБОР, станало збор и за тековниот проект за ревитализација на регионалните и локалните патишта во кои ЕБОР има инвестирано околу 50 милиони евра.

Начелен интерес ЕБОР пројавила и за финансирање на проектот за изградба на гасоводниот систем за кој конечната одлука се очекува Бордот на директори да ја донесе до крајот на годината по разгледување на веќе изготвената физибилити студија.

Во енергетскиот сектор ќе се разговара за проектот ХЕЦ „Бошков мост“ вреден 80 милиони евра.

Вцепремиерот Ставревски попладне заедно со директорот на Агенцијата за привлекување странски инвестиции Виктор Мизо ќе ги презентираат можностите за инвестирање во Македонија пред заинтересирани инвеститори и меѓународни финансиски институции.

На маргините на Годишното собрание на ЕБОР ќе биде потпишан и договор за заем меѓу ЕБОР и Охридска банка во висина од 10 милиони евра што ќе биде искористен за кредитирање на мали и средни бизниси.

Од почетокот на своето работење ЕБОР во Македонија има финансирано повеќе од 510 милиони евра во над 40 проекти од финансискиот и енергетскиот сектор, инфраструктурата и корпоративните дејности.

На Форумот во Загреб учествуваат над 2000 високи владини претставници, банкари и експерти кои дебатираат како да се зајакнат финансиските пазари за да се постигне одржлив економски раст и да се забрза темпото на закрепнување на економиите по минатогодишната финансиска криза.
 

http://sitel.com.mk/dnevnik/biznis/ebor-zainteresirana-da-finansira-proekti-vo-makedonija-vredni-okolu-450-milioni-evra

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #71 Posted: 22-May-2010 at 03:59

Пругата кон Бугарија чека европски кредити

Изградбата на уште 90 километри од делницата што е
дел од Коридорот 8 тапка в место десетина години

Маја Томиќ

Дали европските банки ЕБОР и ЕИБ наскоро ќе ја спасат нашата катастрофална патна инфраструктура и ќе придонесат земјава, конечно, да добие сообраќаен лик како повеќето земји од соседството? Има ли шанси наскоро од Македонија да се патува со воз за соседна Бугарија, со која земјава никогаш немала железничка врска, ниту, пак автопат, и покрај фактот што Софија е најблиска престолнина на земја-членка на ЕУ и е оддалечена само околу 200 километри. Според последната најава на ЕБОР и на ЕИБ, овие две значајни финансиски институции имаат намера да инвестираат околу половина милијарди евра во повеќе инфраструктурни проекти во земјава наредните неколку години.

Нерешената инфраструктура, секако, имала и има последици врз политичката, туристичката, а посебно врз трговската соработка и релациите меѓу двете земји.

Според некои пресметки, земјите од регионот годишно губат најмалку една милијарда евра поради се' уште неизградената транспортна мрежа од Коридор 8, што треба да ги поврзе Црното и Јадранското Море, а која оди од Бургас, преку Скопје до Валона во Албанија. Приоритет за македонските власти беше и е довршувањето на железничката пруга кон Бугарија, односно изградба на уште 90 километри пруга.

Бугарските, македонските и албанските власти во изминатите десетина години потпишаа повеќе меѓународни договори за изградба на Коридорот 8, најавуваа странска помош од повеќе фондови и институции. Но, како што стојат работите со досегашната динамика, уште неколку години коридорот сигурно нема да биде изграден. Се проценува дека неговото комплетирање ќе чини вкупно 2,7 милијарди евра.

Бугарија во последниве години го интензивираше довршувањето на нејзиниот дел од патната и од железничката мрежа од Коридорот 8, а кај нас работите тапкаат в место. Македонија досега успеа да го истрасира земјениот дел кој стасува пред Крива Паланка, да изгради неколку железнички мостови и да пробие неколку тунели. За довршувањето на железничката пруга треба да се потрошат уште најмалку 150 милиони евра. Од бугарската страна, од Ѓуешево до македонската граница останаа уште 2,5 километри без железничка линија, што не се смета за клучна пречка за реализација на проектот Коридор 8.

Од Министерството за транспорт и врски информираат дека се во тек повеќе активности за подобрување на железничката инфраструктура, пред се', на изградбата на железничкиот дел од Коридорот 8. Се очекува ЕБОР да финансира околу 18 милиони евра и за реконструкција на железничката пруга од Коридорот 10. За таа цел, оваа банка веќе обезбедила средства за изработка на физибилити студија. Според Министерството, во тек е изработка и на идеен проект и студија за изградба на железничка пруга од Кичево до Лин - граница со Албанија.

Покрај тоа, со средства од ЦЕИ е предвидена и изработка на физибилити-студија за делницата Куманово – Деве Баир. Се очекува договорот со избраната консултантска куќа да се склучи во втората половина од 2010 година, а ангажманот ќе биде 8 месеци. Во фаза на изработка е и основен проект за траса на делницата од Крива Паланка до Деве Баир.

ЕБОР досега во Македонија има финансирано повеќе од 510 милиони евра во над 40 проекти од инфраструктурата и корпоративните дејности, како и во финансискиот и енергетскиот сектор.

Во земјава со години нема никакви инвестициски активности и за сообраќајници од повисок ранг, како што се автопатишта, вклучувајќи ги и тука и патните артерии, Коридорите 8 и 10. Се' што се работи во земјава досега се само реконструкции или изградба на регионални патишта. Моментално се работи само на седум километри автопат од Табановце до Куманово.

„За изградба на делницата Демир Капија – Смоквица, во должина од 28 километри, е изработен главниот проект и следува обезбедување на финансиските средства, при што делумно ќе се искористат и средства од ИПА-фондовите“, велат од Министерството за транспорт и врски.

Токму за овој недоизграден дел од Коридорот 10, владина делегација деновиве разговараше со претставниците на ЕИБ. Беше посочено дека се потребни од 200 до 250 милиони евра за довршување на овој проект.

Кога ќе почне да се гради некоја делница и од Коридорот 8 на ниво на автопат, се' уште е непознато, затоа што се' уште се во тек многуте постапки за експропријација на земјиштето по должината на оваа траса.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=64DE66A6F14ADC439A43B369BA361C3E
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #72 Posted: 03-Jun-2010 at 22:12
Лепенец ќе се скроти со насип


Со багери и механизација од вчера почна чистењето на реката Лепенец во должина од 7000 метри почнувајќи од границата со Косово, па се до сливот во реката во Вардар. Акцијата ќе опфати чистење на коритото од диви депонии, градежен шут и смет и отстранување на дивата вегетација и правење на насип којшто во иднина ќе биде основа за бетонирање на коритото по целата должина.

Почетокот на акцијата беше одбележано во присуство скопскиот градоначалник Коце Трајановски и градоначалникот на Општина Ѓорче Петров Сокол Митровски, како и на претставници од јавните претпријатија кои ќе се вклучат во чистењето.
- Со чистењето на коритото ќе се спречи можноста од излевање на Лепенец и поплавување на земјоделските површини и околните куќи. Уредувањето на коритото ќе биде прв чекор до уредување на пешачката патека на кејот на Лепенец, рече Трајановски.

Градоначалникот Сокол Митровски информираше дека уредувањето на коритото на Лепенец ќе придонесе во заживување на делот од Орман, којшто според ДУП е планирано да биде индустриска зона.
- Се надевам дека Општина Ѓорче Петров заедно со соседните општини Чучер Сандево и Карпош, и се разбира со подршка на Град Скопје, ќе изнајдеме финансиски средства да го уредиме кејот. Тоа ќе значи дека непредвидливата река ќе ја скротиме во бетонирано корито и ќе го уредиме шеталиштето, а истовремено ќе ставиме крај на поплавите по течението на реката, рече Митровски.

Акцијата за чистење на коритото Лепенец се предвидува да трае до крајот на месецов.

http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=27EA79521B821542B256F4BBB2D8A45D
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #73 Posted: 05-Jun-2010 at 01:56

Лепенец пак ќе има брег наместо депонија

Реката ќе биде исчистена на потегот од игралиштето во селото Волково до утоката во Вардар

Брегот на реката Лепенец во делот на селото Волково деновиве ќе биде ослободен од тоните ѓубре што со години го трупаат несовесните жители од околината. Екипи и механизација на претпријатијата „Улици и патишта“ и на „Македонијапат“, ангажирани од Град Скопје и од Општина Ѓорче Петров, од завчера ја извршуваат големата акција за чистење на оваа река, која ќе заличи од последната автобуска станица на линијата „22“ до вливот во Вардар.

Акцијата беше најавена уште на почетокот на годината, а стартот завчера го означија градоначалниците Коце Трајановски и Сокол Митровски.

- Чистењето на коритото на реката Лепенец до вливот во реката Вардар со тешка механизација ќе трае се' додека не се исчисти и комплетно не се уреди брегот, со што ќе се спречи излевање на водата и ќе се разубави просторот - изјави градоначалникот Коце Трајановски.

Жителите на Волково се задоволни што надлежните ќе го исчистат брегот. Тие велат дела сликата покрај Лепенец е недостоинствена, грда, но и тажна.

- Овде природата е прекрасна, воздухот е чист, се' е тивко и мирно. Но пријатна прошетка покрај брегот е невозможна работа оти на нормален човек не може да му биде пријатно меѓу купишта ѓубре. Нема една зелена и чиста ливада. Ѓубрето е насекаде. Се надевам дека откако ќе биде исчистен брегот, на моите несовесни соселани ќе им биде непријатно и срам да продолжат да си тераат по старо и дека ќе ги сменат навиките околу исфрлањето на сметот - вели Симона К. од Волково.

Проблемот со ѓубрето покрај реката постои со години. Во руралните места во Скопје „Комунална хигиена“ нема обврска да го собира сметот од домаќинствата, па граѓаните се снаоѓаат сами. Некои го носат со возилата до најблиските населби и го фрлаат во контејнери, а други го товарат во приколки и го истураат покрај брегот. Оваа појава со години поминуваше неказнето од општинските инспектори од Ѓорче Петров, кои се правеа како ништо да не забележуваат и покрај строгите законски прописи за заштита на околината.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=C25588D231CEF441A7BCABAA69DFF854
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #74 Posted: 24-Jun-2010 at 13:48
Неколку проекти на купче...
ЈУБИЛЕЈ НА ОПШТИНАТА
Две мали индустриски зони во Бутел Општина Бутел, ќе добие нова општинска зграда, но и две нови мали индустриски зони околу обиколницата, најави портпаролката на Општината, Снежана Клинчарова, по повод пет години од основањето на Општина Бутел. Градоначалникот Петре Латиновски, пак, информира дека со Град Скопје, имаат во план од улицата Христијан Тодоровски - Карпош да направат сообраќајница што ќе биде поврзана со обиколницата и која би била од голема корист за граѓаните. Надлежните ја промовираа новата општинска карта, во која се одредени границите на општината, но и сите досега реализирани проекти. Беа промовирани и издадените книги во кои се зачувани сите новинарски написи за општината, кои, како што велат, претставуваат богато историско наследство за идните генерации. Вчера се промовираше и двојазична стихозбирка „Спомени за Борис Трајковски“, пишувана од македонски и од албански ученици од основните училишта во општината, по повод педесет и четвртиот роденден на трагични починатиот претседател Борис Трајковски.

http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=2&tabid=1&EditionID=2052&ArticleID=143261

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #75 Posted: 29-Jun-2010 at 14:38

Преку слепи колосеци не се оди во Европа


Железничката и патната инфраструктура се во очајна состојба, со недовршени патни коридори и слепи колосеци. Пругата кон Бугарија стои недовршена повеќе од осум години, немаме железничко поврзување со Албанија, ниту се завршени двата клучни патни коридори 8 и 10. За доизградба и осовременување на патната и железничка инфраструктура потребни се повеќе од две милијарди евра, колку што приближно изнесува и буџетот на државата  
 
%20  
Ако патната инфраструктура е крвотокот на една држава, на Македонија итно и е потребен бајпас или, медицински кажано, коронографија (прочистување на затнатите крвни садови).

Железничката и патната инфраструктура се во очајна состојба, со недовршени патни коридори и слепи колосеци. Пругата кон Бугарија стои недовршена повеќе од осум години, немаме железничко поврзување со Албанија, ниту се завршени двата клучни патни коридори 8 и 10. Според експертските проценки, за доизградба и осовременување на патната и на железничка инфраструктура потребни се повеќе од две милијарди евра, колку што приближно изнесува и буџетот на државата. Но пари за оваа намена засега тешко се наоѓаат.


- За доизградба на постојните правци и железничко поврзување на Македонија со соседните земји потребни се околу милијарда евра. Во оваа процена не влегуваат новите предложени правци за поврзување со Бугарија преку Струмица до Петрич - вели професорот Зоран Кракутовски. Изградбата на почната траса на пругата кон Бугарија е прекината веќе 8 години и за нејзино довршување се потребни околу 400 милиони евра.


Според Кракутовски, природно најповолен коридор за поврзување со Бугарија е преку Струмица до Петрич, што би било три до четирипати поевтино.


- Од стратегиска важност е и поврзувањето на Македонија со Албанија. Поврзувањето може да биде од Струга до Ќафасан, со што се отвора и можност за користење на пристаништата Драч и Валона- нагласува тој.


Должината на железничките пруги во Македонија е 868 км од кои отворени пруги се 669 км. Магистралните пруги се со должина од 391 км, додека локални 278 км. Електрификација е извршена на околу 233 км отворени пруги, или на 35 проценти од вкупната должина. Нешто подобра, но далеку од задоволителна е состојбата и со патната инфраструктура, за чие осовременување се потребни повеќе од една милијарда евра.


Годинава, пак, за оваа намена од државниот буџет е планирано да се потрошат нешто повеќе од 100 милиони евра. Според експертите, додека не се реши прашањето на финансирање на патиштата, работите нема да се поместат од мртва точка. Како проблематична се споменува и транспарентноста на трошењето на собраните пари, зашто не се знае дали тие се користат за изградба на патишта или за друга намена.



%20


Според постојниот модел, изградбата на патиштата се финансира од приходите од буџетот, патарината (годишен приход од 600 до 800 милиони денари), регистрацијата на возилата (годишен приход од 800 милиони денари), како и од транзитирањето на странските возила (приход од 100 милиони денари).


Клучната измена, која ја предлагаа експертите, е финансирањето да биде преку приход од продажбата на горива, преку определен процент на зафаќање од малопродажната цена на горивата и зафаќање од акцизата на горивата.


- Овој извор би требало како во развиените земји да го полни буџетот за патишта до 50 проценти - смета Горан Мијоски, експерт.


Досега во Македонија има изградено 3.806 километри регионални патишта, околу 922 километри магистрални патишта, од кои 227 километри се автопатишта, додека магистрални патишта се 695 км.


На локални патишта отпаѓаат 8.566 км или вкупно во земјава има 13.194 км патишта. Вредноста на патната инфраструктура се проценува на околу 10 проценти од вкупното национално богатство.


Со инвестициска програма вредна 8 милијарди евра, Владата лани најави градежен бум во следните седум години, преку изградба на рудници, термо и хидроцентрали, гасификација, патишта, пруги, социјални станови и нуклеарни истражувања.


Од Министерството за финансии предвидуваат годишно издвојување од буџетот по 150 милиони евра за спроведување на програмата, додека другите пари би се обезбедиле преку кредити и консеционерство.





Конкуренција од Романија

Македонија мора да вложи максимум напори за доизградба на Коридорот 10 бидејќи има и конкурентен Коридор 4, кој минува низ Романија, Бугарија и низ Грција. Кај овој Коридор предност е што се патува низ земји-членки на ЕУ и на НАТО, без граници, предупредуваат експертите.

Од целокупната патна мрежа во Македонија, на автопатишта припаѓаат 495 км, од кои изградени се 227 км, а за изградба преостануваат 270 км. За доизградба на Коридорот 10 остануваат уште две делници од границата со Србија до клучката Коњаре и втората делница од Демир Капија до Удово. За доизградба на преостанатите 40 км автопат потребни се 150 милиони евра. Во однос на Коридорот 8 за изградба за комплетно автопатско решение за преостанатите 200 км потребни се близу 800 милиони евра.

http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=629101026562&id=10&prilog=0&setIzdanie=22020


Edited by lslcrew - 29-Jun-2010 at 14:43
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #76 Posted: 29-Jun-2010 at 14:46
Има една работа што страшо ме нервира. Никој од надлежните не зборува за делницата Скопје-Велес која е всушност привремено "позајмен" регионален пат. Се сомневам и дека свесно се крие и се бутка глава во песок, макар што не би ме чудело и да не се запознаени што е работата. И никој тоа не го кажал никаде, а нашиве новинари ,сиротите не ни знаат како треба да изгледа патна мрежа. Никој не наоѓа за сходно да праша што со таа делница, а министерот за транспорт и врски има дадено највеќе интервјуа јас што памтам, повеќе од било кој и да е министер, или што и да е, во државава.

Edited by pbanks - 29-Jun-2010 at 15:29
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #77 Posted: 29-Jun-2010 at 15:04


Не мислам дека тоа треба да е приоритет. Секако во иднина мора да се оформи класичен автопат, а сегашниот Скопје -> Велес да остане алтернативен регионален пат Р-103, но засега многу поургентни се неколку автопатски делници кои треба допрва да се изградат.

Инаку во текстот особено ми боде око веќе зачестеното изместување на тези за железничкиот коридор 8. Еве дури и да ги оставиме настрана манипулациите со споредбата на цените на „варијантите“ преку Крива Паланка и преку Струмица, пак никако не можам да сватам како на некого може до толку да му биде нејасна географијата, за поврзувањете преку Струмица да го става во ист контекст како она преку Крива Паланка.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #78 Posted: 29-Jun-2010 at 15:26
Не е работата околу приоритети. Ме нервира што се форсира теза дека после Смоквица и Табановце ќе имаме комплетиран автопат, а нема да биде така. Што е толку лошо да се каже како стојат работите. Он ќе функционира како автопат, ама нема да биде комплетиран/
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #79 Posted: 02-Jul-2010 at 17:18
Question

Интервју на Министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески за „Журнал.мк“ - 30.6.2010


 

Добри патишта – пораст на економијата и животниот стандард

 

 

Журнал: Македонските патишта ќе се издаваат под концесија на приватни стопанисувачи. Тие имаат и обврска да ги изградат до ниво на автопат. Постои ли интерес за ова, за кои делници станува збор и има ли реални шанси во 2011 година, како што кажа премиерот Никола Груевски, да се реализира овој проект?

 

- Македонските патишта, нивната изградба и рехабилитација се од клучно значење за развој на целокупната економија на државата, затоа што со подобрените патишта се обезбедуваат и подобри сувоземни врски, не само во внатрешноста, туку и на меѓународен план. Добрите патишта значат и побрз проток на патници и товар, но и побезбеден транспорт. Владата на Република Македонија во моментот веќе спроведува повеќе проекти насочени кон модернизација на постојните и изградба на нови патишта.

 

Во тек е и постапка за издавање на патишта под концесија со цел да се модернизираат и изградат на ниво на автопат.

 

На распишаниот меѓународен јавен повик за доставување барања за учество во постапката за доделување концесија за вршење на работите на изградба, одржување, наплата на патарина и користење на дел од државните патишта во Република Македонија се пријавија 8 компании. Во тек е постапката за претквалификација, во која Комисијата утврдува дали заинтересираните имаат соодветна економско–финансиска и техничка способност за спроведување на концесија од овој вид и обем. Откако ќе биде утврдено кои компании, во предвидениот рок, ги доставиле своите барања се квалификувани, тие ќе бидат поканати да учествуваат во втората фаза на постапката, односно да подигнат тендерска документација и да достават понуди. Во втората фаза ќе се изврши евалуација на доставените понуди од страна на квалификуваните компании по што ќе биде направен избор на најповолниот понудувач.

 

Предметот на концесија опфаќа вршење на работите за изградба, реконструкција, одржување, наплата на патарина и користење на патните правциво два пакети. Во првиот пакет станува збор за патните правци Крива Паланка– Романовце, Крива Паланка – Страцин, Страцин – Романовце, Кочани – Штип, Миладиновци – Штип и Миладиновци – Штип преку Свети Николе, како и вршење на работите на одржување, реконструкција, наплата на патарина и користење на патните правци Миладиновци – Скопје и обиколницата на Скопје. Во вториот пакет, се патните правци Стенковец – Блаце, Гостивар – Ќафасан, Гостивар – Букојчани – Кичево, Кичево – Требениште, Требениште – Охрид, Требеништа – Струга, Струга– Ќафасан, Струга – Подмоље, и правецот Гостивар - Тетово -Скопје.

 

Журнал: Веќе се гради делницата Табановце – Куманово? До каде е изградбата на овој автопат?

 

- Делницата Табановце - Куманово е дел од паневропскиот Коридор 10, кој ја поврзува Македонија со Србија и Грција и со неговата изградба ќе се заврши автопатот до границата со нашиот северен сосед. Во тек е изградба на оваа делница, каде се работи на целосно автопатско решение, со сите придружни елементи, паралелно со постоечкиот пат и раздвоено со ограда и зелен средишен појас.

 

Делницата е во должина од приближно 8 километри и очекувам целосно да биде завршена до крајот на оваа година.

 

За целосно комплетирање на патниот дел од коридорот 10 кој поминува низ Република Македонија, потребно е да се изгради и автопатот на делницата Демир Капија – Смоквица, која е во должина од 28 километри. За изградба на овој автопат, на почетоток на оваа година е изработен изведбен проект и предвидено е во втората половина од следната година да започне изградбата по претходен избор на изведувач на градежните работи.Овој проект е предвидено да се реализира со средства од претпристапните фондови на Европската Унија, како и од Европската инвестициска банка.

 

Журнал: Што се случи со пругата кон Бугарија чија изградба трае веќе една деценија и повеќе? Конечно, ќе се поврземе ли со оваа европска земја?

 

Проектот за железничко поврзување на Република Македонија со Република Бугарија долго време тапкаше во место, и реализацијата на овој проект многу пати беше најавувана од страна на голем број политичари.

 

Ние почнавме со конкретни активности, кои се водени од заложбите за комплетирање на железничката линија на делницата на Коридор 8, поточно делницата кон границата со Бугарија. Имено, предвидено е во текот на оваа година да се изработи основен проект за трасата. Предвидена е изработка на физибилити студија и студија за влијание врз животната средина за делницата Куманово – Деве Баир, граница со Република Бугарија. За оваа цел во втората половина на 2010 година се очекува да биде избрана консултантска куќа која ќе биде ангажиранада ја изработи студијата.

 

Журнал: Се најавува изградба на комплекс објекти „Градска куќа“. Помина конкурсот за идејно решение, каде треба да се градат и хотели. Што се случи со овој проект?

 

Министерството за транспорт и врски распиша јавен конкурс за избор на идејно архитектонско-урбано решение за изградба на хотел во комплекс „Градска куќа“ во Скопје. По извршената евалуација на пристигнатите понуди, жири-комисијата која ги оценуваше проектите, одлучи на три анонимни понуди да им биде доставено барање за откуп. Понудите се откупени и избрана е една анонимна понуда за изготвување на идејното архитектонско-урбано решение за изградба на хотел во комплекс „Градска куќа“ во Скопје.

 

На дел од предметното земјиште во тек е постапка за денационализација по чиешто завршување, ќе распише објава за јавно наддавање за негово отуѓување.

 

По ова, избраниот најповолен понудувач за изградба на хотелот ќе биде задолжен да ги следи насоките од идејното решение кое ќе биде избрано според овој конкурс, додека идејното решение за изградба на Градска куќа е дефинирано преку конкурс од Министерството за култура. Најповолниот понудувач, како инвеститор кој ќе ја реализира изградбата ќе има обврска да го отстапи делот кој е предвиден за Градска куќа.

 

Во однос на вториот дел од прашањето, по разгледување на комплетноста на поднесените документи по конкурсот за изработка на идејно архитектонско – урбанистичко решение за хотел со пет ѕвезди во Скопје, на локација во општина Центар, жири-комисијата пристапи кон оценување на проектите согласно критериумите и констатираше дека нема пристигнато проект кој што би можел да се прифати без стручни забелешки и потреба од дополнителна доработка на идејните решенија. Поради ова нема прва награда, односно се додели само втора награда, а за другите конкурсни трудови да биде исплатена вредноста на трошоците за поднесување на конкурсните решенија во висина од 6.000 денари.

 

Журнал:Ваш став околу проектот „Скопје 2014 година“?

 

Изградбата на предвидените објекти во центарот на Скопје, не само што содржински ќе го збогатат главниот град на Македонија, туку ќе овозможат и една функционална естетска целина која ќе биде препознатлива за градот и каде ќе се сместат голем број административни и културни институции.

 

Реализацијата на овој проект има повеќекратно позитивно значење за Скопје, но и врз Република Македонија. Една од придобивките што се однесува на градежништвото, бидејќи македонската градежна оператива ќе биде ангажирана на изградбата на предвидените капитални објекти.

 

Журнал: Граѓаните на Скопје имаат проблем со катни гаражи кои се градат на државно земјиште? Какви планови има понатаму во Министерството во насока на развивање на оваа идеја како решение на проблемите?

 

- Недостатокот на слободни паркинг-места и подобрувањето на таа состојба е во надлежност на локалната самоуправа, но сепак, Министерството за транспорт и врски, во рамките на своите надлежности овозможи изградба на повеќе катни гаражи со кои треба да се реши ова прашање со што ќе се подобри и растерети и сообраќајниот застој во Скопје. По пат на јавно наддавање досега се дадени под долготраен закуп вкупно четири локации наменети за изградба на катни гаражи во Центар, Аеродром и Скопје.

 

Исто така, овозможена е и изградба на подземна гаража во центарот на Скопје. Во тек се јавните огласи за две локации во општина Центар, по чиешто спроведување ќе може да се отпочне со активностите за изградба на нови катни гаражи. Министерството за транспорт и врски ќе распише објави за јавно наддавање, се со цел што побрзо да се реализираат овие проекти.

 

Журнал: Почнува летната сезона и стопанисувањето со плажите на езерата. Постои ли интерес за закуп и инвестирање во плажите. Имате и некои проблеми со узурпација на плажи на Охридското езеро?

 

- Познато е каков позитивен ефект постигнавме со давањето на плажите во општина Охрид под краткотраен закуп. Уредените плажи придонесоа за поголем број туристи и подобра туристичка сезона. Тие плажи беа уредени согласно сите туристички стандарди и привлекоа голем број туристи кои беа задоволни од нивната уреденост. Во рамки на своите законските надлежности, Министерството спроведе јавни наддавања за давање под закуп и на плажите да дојранското и струшкото крајбрежје.

 

Закупците имаат конкретни обврски кои треба да ги исполнат , односно се должни да овозможат слободен влез за посетителите, да ја уредат песочната површина со автохтон песок, како и да го дооформат зеленилото со автохтони видови, а целиот простор да го уредат хортикултурно и партерно. Насоките предвидуваат и сервисен пункт со најмалку 2 тушови, санитарни јазли, соблекувални, прирачна остава за чадори, лежалки и други реквизити. Задолжително е закупецот да обезбеди служба за спасување, и предвидени се други погодности за забавен престој.

 

Журнал: Актуелен е Законот за домување, каде рокот за откуп на општествени станови поминува. Каква е состојбата со овој проблем и можноста граѓаните да ги откупат становите од државата. Колку пари ќе инкасира Македонија?

 

- Согласно најновите измени во Законот за домување, отворена е можноста акумулираните долгови за корисниците на општествени станови да бидат пресметани во цената на станот со можност на плаќање на рати во рок од 40 години, согласно Законот за продажба на општествени.

 

Со овие законски измени, Владата има намера да го заврши процесот на приватизација на општествените станови и регулирање на статусот на граѓаните кои живеат во станови сопственост на Република Македонија.

 

Со донесувавањето на измените и дополнувањата на законот за домување им се излегува в пресрет на граѓаните на Република Македонија на начин што неплатената закупнина, односно надоместокот за користење на станот со засметана камата утврдени со пресметката на станот, ќе може во цел износ да се додаде на продажната цена на станот. Согласно досегашната постапка лицата носители на станарско право кои сакаа да го откупат станот по општествени услови мораа прво да ја подмират закупнината која ја должат заедно со засметаната камата, а потоа Јавното претпријатие за стопанисување со станбен и деловен простор на Република Македонија изготвуваше пресметки за вредноста на станот, по што следуваше склучување на договор за купопродажба на стан.

 

Оваа интервенција во законот е дел од третиот пакет антикризни мерки, со која се овозможува откуп на становите во државна сопственост од страна на носителите на станарско право кои имаат долг по основ на неплатени закупнини, да може долгот да се вгради во вкупната цена на станот кој ќе се исплатува во период утврден во договорот.

 

Исто така, со оваа измена ќе се овозможи полесна доприватизација на општествениот капитал во областа на домувањето и создавање на можност за завршување на приватизација на околу 3.000 општествени станови.

 

Журнал: Имате програма за изградба на социјални станови и станови за млади брачни парови. Постои голем интерес кај граѓаните наспроти можноста државата да им излезе во пресрет. Како се решава овој проблем?

 

Станбената политика е еден од приоритетите во Програмата на Владата и Министерството, преку која се реализираат голем број проекти насочени кон изградба на нови станбени единици. На овој начин се овозможува обезбедување на прашањето за домување за голем број од нашите сограѓани со што директно се подобрува животниот стандард и социјалната слика на нашето општество.

 

Владата обезбеди средства од Банката за развој при Советот на Европа во висина од 25.000.000 евра за изградба на 35 станбени објекти со повеќе од 1.750 станови наменети за социјално ранливи групи, односно за деца без родители или родителска грижа кои наполниле 18 години, корисници на социјална помош, лица погодени од елементарни непогоди, инвалидни лица, припадници на Ромската заедница кои се социјално загрозени, како и самохрани родители со малолетни деца.

 

Минатата седмица беа распределени вкупно 208 социјални станови изградени по Програмата за изградба и одржување на станови сопственост на Република Македонија во градовите Охрид, Кичево, Кавадарци, Кочани и Крива Паланка за кои до центрите за социјални работи пристигнаа близу 550 апликации.

 

Овие станови беа распределени јавно и по електронски пат, во секоја од општините и во присуство на самите апликатни, со посебна електронска апликација која не дозволува влијание на човековиот фактор и ги рангира апликантите с



Edited by Cloverstack - 02-Jul-2010 at 17:23
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #80 Posted: 15-Jul-2010 at 20:00
Грант на владата за иѕградба на патишта и инфраструктура

605 000 евра за изградба на водоводи и канализации, 250 000 евра за локални патишта е грантот кој го доби општина Виница од Владата на РМ, а советниците по предлог на градоначалникот дадоа подршка во изградбата на три локални патни правци, Липец – Осојница, Виничка Кршла- Калиманци и патниот правец Грлани – Беловци -Мајсторци– Петревци.

http://www.opstinavinica.gov.mk
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.128 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.