Инфраструктура (општо) |
Post Reply | Page <1 56789 11> |
Author | |||||||||||
OCB
Senior Member Joined: 03-Feb-2011 Location: 54 Online Status: Offline Posts: 921 |
Quote Reply #121 Posted: 20-May-2011 at 16:21 | ||||||||||
Според последниот извештај на Министерството за финансии, јавниот долг на РМ заклучно со 31 март 2011 изнесува 1,7 милијарди евра или 23,5% од БДП. Нејасно е дали во оваа сума е вклучен последниот кредит од ММФ од 220 милиони евра кој според информациите во македонските медиуми е префрлен токму на 31 март. Доколку не е, долгот изнесува 26,5%. Процентуално, помал јавен долг од земјите членки на ЕУ имаат само 3 држави (Естонија 8% и Бугарија и Луксембург со по 16%). Овие податоци и дозволуваат на владата понатамошни задолжувања кои треба да бидат за инвестиции кои ќе ја развиваат економијата, но не и за трошоци кои нема да генерираат профит како што се плати за администрацијата или пак проектот „Скопје 2014.“ Беглото известување од владата дека последниот кредит од ММФ ќе се користи за „она што е предвидено со буџетот“ отвара сомнеж дека дел од кредитот е подигнат за текновни трошоци кои нема да генерираат профит.
|
|||||||||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #122 Posted: 20-May-2011 at 20:03 | ||||||||||
Задолжување треба да има секоја година, и тоа за процент повисок од растот на БДП. ОСОБЕНО ако се нуди по ниски камати (како ова од ММФ) треба да се зима одма и да не се прашува 2 пати.
Не е ни битно толку за што се троши кредитот - освен се разбира да не е за криминал и корупција. Битно е дека парите се пуштаат во оптек во државата. Многу сум против инвестиции на државата во „развој“. Државата треба единствено да инвестира во две работи: 1. Инфраструктура за економијата (од интернет, до транспорт) 2. Квалитет на животот (здравство, образование, капитални проекти, одбрана, итн.) НИКАКО во фабрики, погони, рудници и слично. Застапувам екстремна приватизација на сите овие сектори, а државата да биде сервис и регулатор. Дури и инфраструктурата кога е можно, треба да се препушти во приватни раце (под концесии и слично). Ако следната година растот на БДП е околу 3% (или околу 250 милиони евра), задолжувањето треба да биде најмалку на 400-500 милиони. Со тоа можеби и ќе се качи БДП-то уште повеќе, а планот треба да биде во следните 10 години долгот на државата да порасне до некаде 50% од БДП. Со тоа позајмување на уште 8-9 милијарди во следните 10 години, ќе се овозможи завршување на битни проекти, а долгот ќе биде се уште во рамките на прифатливото (околу 10 милијарди евра - за споредба Словенија има долг од 23 милијарди, а БДП од 40). Во 2020 МК би можела да има БДП од околу 20, а долг од околу 10 милијарди). Edited by krale - 20-May-2011 at 20:08 |
|||||||||||
StreetStruck
Senior Member Joined: 18-Nov-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 415 |
Quote Reply #123 Posted: 20-May-2011 at 20:31 | ||||||||||
А тоа дали тие 8-9 милијарди евра во следните 10 години ќе се искористат за завршување на битните проекти е друга работа. Сите показатели до сега го покажуваат спротивното, а тоа е дека не знаеме да си ги одредиме приоритетите, односно дека парите би се потрошиле за нешто сосема трето.
|
|||||||||||
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
|
|||||||||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #124 Posted: 20-May-2011 at 20:56 | ||||||||||
Се разбира дека е битно да се потршат приоритетно, бидејќи тогаш се стимулира растот на БДП уште повеќе. Но дури и да не се потрошат паметно, самото задолжување е добра работа. Дури и нивното обично пуштање во оптек (преку плати, и слично), значително влијае на пазарната моќ, која влијае врз потрошувачката, која влијае врз инвестициите (како странски, така и локални). Едноставно пара се лепи на пара. |
|||||||||||
гитардемон
Senior Member Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5422 |
Quote Reply #125 Posted: 20-May-2011 at 21:30 | ||||||||||
Пуштањето на повеќе пари во оптек влијае врз инфлацијата, а врз економскиот раст, тоа зависи, ама најчесто не. Прилив на пари е друга работа, ама пуштање од државата на уште пари е знак на слабост. |
|||||||||||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|||||||||||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #126 Posted: 20-May-2011 at 21:45 | ||||||||||
Контролираната инфлација е во прилог на раст на економијата - не го заборавајте тоа.
|
|||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #127 Posted: 01-Sep-2011 at 07:45 | ||||||||||
РЕАКТИВИРАНА ИДЕЈАТА ЗА ИЗГРАДБА НА АКУМУЛАЦИЈА ВО РАДОВИШКО Турци сакаат да градат езеро на Плаваја Претставници на конзорциумот од Анкара, кој го гради и аеродромот кај Приштина, деновиве извршија увид и анализа на теренот на кој е планирана изградба на голема акумулација на реката Плаваја, хидроцентрала и фабрика за пакувана вода Иницијативата за изградба на голема хидроакумулација на реката
Плаваја, која потекнува од пред три децении, пред неколку години беше
повторно реактивирана, а деновиве надежите на радовишани дополнително ги
подгреа присуството на претставници на турски конзорциум, кој го градел
и аеродромот кај Приштина. Турците не кријат дека се заинтересирани да
учествуваат во реализацијата на тој капитален проект, кој, според
првичните сознанија, би чинел најмалку 100 милиони евра, а веќе
потпишале и меморандум за соработка со радовишката локална самоуправа. Градоначалникот Велков е оптимист Градоначалникот на Радовиш, Роберт Велков, истакнува дека уште пред
неколку години со поранешната студија одел во Министерството за
земјоделство со барање да се најде начин за изградба на браната. Сега,
откако турскиот конзорциум покажал интерес, неговиот оптимизам се
зголемил. |
|||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #128 Posted: 27-Sep-2011 at 12:30 | ||||||||||
http://daily.mk/cluster3/341f72ec8a3aafed8a76cdab6de7c449/919671
Нема бизнис без инфраструктураДомашните бизнисмени апелираат на изградба на пруга кон Бугарија и Албанија и спроведување на гасификацијата, со што македонските производи би станале поконкурентни на странските пазари. Пруга
кон Бугарија и кон Албанија и гасификација што поскоро, бараат
домашните бизнисмени и познавачи со кои разговаравме. Инвестирањето во
патна и железничка инфраструктура ќе ги направи македонските производи
значително поконкурентни на странските пазари и ќе му помогне на
македонскиот бизнис, потенцираат тие.
Побитно е според мене да се поврзе Скопје, Македонија со Албанија,
побрза е комуникацијата со морскиот транспорт, иако исто така е важно да
имаме и према Бугарија.
Александар Панов, директор на „Макстил“.
Директорот на најголемиот македонски извозник, Макстил, Александар Панов, вели дека солунското пристаниште засега е најдобриот избор за македонскиот бизнис, но за во иднина мора да се бараат и други алтернативи. Тој сугерира, што е можно побрзо Македонија железнички да се поврзе со Албанија и со Бугарија, односно што поскоро да се доврши Коридорот 8.
Границата со Грција често е затворена поради штрајкови.
„Дистанцата Солун-Скопје, Скопје-Драч, практично тука некаде е километражата. Побитно е според мене да се поврзе Скопје, Македонија со Албанија, побрза е комуникацијата со морскиот транспорт, иако исто така е важно да имаме и према Бугарија, но во секој случај поврзувањето Црно Море-Јадранско Море е исклучително важно за Македонија.“ Македонија е релативно-добро инфраструктурно поврзана на реалција север-југ, но патните и железничките врски на релација исток-запад, односно кон Бугарија и кон Албанија се многу лоши.
Имајќи ја во предвид неможноста да се снабдуваме од регионалниот и
европскиот пазар за енергетика, на пример за гас, ние денеска локално
плаќаме цена на чинење на гас 20-25% поскапа цена во импутот, што значи
нашите производи директно се 25% поскапи и со тоа не се конкурентни на
европскиот пазар.
Абдулменаф Беџети, поранешен министер за транспорт и врски.
Коридорот 10, односно трасата север-југ, од разни причини, не функционира околу 90 дена годишно. Ако се инвестира во Коридорот 8, што ќе биде алтернатива на Коридорот 10, многу ќе се олесни и поефтини и увозот и извозот. Бизнисот многу зависи и од рокот на испорака на производот, а ако има застој на коридорот 10, ние не можеме да ги испочитуваме роковите, објаснува Панов. „Ако настанува проблем во Солун, ние имаме домино ефект низ цел Коридор 10, значи не се примаат вагоните во кои главно се пренесува нашиот производ, и во тој случај слепо црево станува Ниш, Белград, и тука настанува хаос и да сакаш да го смениш патот, начинот на транспорт до Европа, до Италија, да одиме со воз, практично многу тешко во таква една состојба можеш да го истуркаш тој воз преку Србија.“ Поранешниот министер за транспорт и врски, професор Абдулменаф Беџети вели дека под инфраструктура не се подразбираат само патишта и железници. Македонија мора да инвестира во енергетска инфраструктура, дециден е тој. „Имајќи ја предвид неможноста да се снабдуваме од регионалниот и европскиот пазар за енергетика, на пример за гас, ние денеска локално плаќаме цена на чинење на гас 20-25% поскапа цена во импутот, што значи нашите производи директно се 25% поскапи и со тоа не се конкурентни на европскиот пазар. Ова е само еден конкретен пример.“ Владејачката ВМРО-ДПМНЕ во предизборниот Манифест вети дека ќе го доврши Коридорот 10 до 2018 година. Догодина треба да почне изградбата на делницата Демир Капија-Смоквица во должина од 28 километри. Проектот предвидува изградба на 6 мостови и 2 тунели и ќе чини 270 милиони евра. Според владејачката партија, најдоцна до 2018 година, магистралниот пат Куманово-Крива Паланка, што води кон Бугарија, ќе прерасне во автопат. Владејачката партија ветува дека за две години ќе заврши ремонтот на 54 километри пруга од Коридорот 10, како и дека догодина ќе почне да ја доградува пругата кон Бугарија, која треба да биде готова до 2020 година. За две години, според власта, треба да почне изградбата на пруга од Кичево кон Албанија, што треба да заврши истата 2020 година. До 2014 година, пак, пруга треба да стигне до Индустриската зона Жабени во Битола, а до 2016 железница треба да добие и Кавадарци. |
|||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #129 Posted: 20-Oct-2011 at 01:05 | ||||||||||
Збунет сум како сеуште се неретки оние кои велат дека К8 би бил пропадната инвестиција, особено железничкиот, кој всушност е баш најургентен. Еве ајде да ги баталиме нормалните позитивни ефекти од К8, доволни се финансиските ефекти од континуираните грчки блокади, за да немаме никакви дилеми дали ќе биде исплатлив.
До толку отрпнавме на блокадите и се навикнавме на загубите, што е потрбна ваква ескалација за да ни ги подотвори очите. Немаме време да ја чекаме 2020 или којзнае кога за да се реализира коридорот или некој сегмент од него. Алармот треба конечно да се вклучи и К8 да стане врвен државен приоритет, а не да остане обична флоскула со која политичарите се пенават секој трет ден во последниве 20 години.
|
|||||||||||
build.mk
Senior Member Joined: 13-May-2010 Online Status: Offline Posts: 216 |
Quote Reply #130 Posted: 20-Nov-2011 at 23:19 | ||||||||||
|
|||||||||||
MGS
Senior Member Joined: 10-May-2011 Location: Охрид,МКД Online Status: Offline Posts: 307 |
Quote Reply #131 Posted: 21-Nov-2011 at 19:46 | ||||||||||
Срамота е што во овие 20 г не успеавме инфраструктурно да се поврзиме со Бугарија и Албанија.Ако до 91-ва тоа не бешпе можно заради затвореноста на овие земји,за овие 20 г мораше да се пронајде начин.Па Албанија е сега членка на НАТО,а Бугарија на НАТО и ЕУ.
Без инфраструктура нема развој.Џабе се спотови за најниски даноци во Европа бла бла бла,ако инфраструктурно сме заостанати тотално.Оваа влада во скоро 6 г. изгради едвај 8 км автопат.Железницата кон Албанија и Бугарија ќе се завршела до 2020.Тешко нас.... |
|||||||||||
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #132 Posted: 01-Dec-2011 at 20:29 | ||||||||||
интересно е и како упорно од светот на политиката, инвестицијата во инфраструктурата ни се прикажува лежерно како да може да чека и да се направи било кога, како нешто тотално споредно и небитно да е и не знам зошто кога ќе се спомне инфраструктура, веднаш се спомнуваат инвестициите како причина за изградба, тука се работи најмногу за транзитниот сообраќај кој кај нас неозбилно се сфаќа, а од него најмногу се профитира во разни сфери... Edited by zabegan - 01-Dec-2011 at 20:31 |
|||||||||||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|||||||||||
MGS
Senior Member Joined: 10-May-2011 Location: Охрид,МКД Online Status: Offline Posts: 307 |
Quote Reply #133 Posted: 01-Dec-2011 at 21:41 | ||||||||||
Викаше еден професор на факс.Па Македонија е толку мала што може цела држава да живее од транзитен сообраќај.
|
|||||||||||
Petar
Senior Member Joined: 09-Nov-2011 Online Status: Offline Posts: 269 |
Quote Reply #134 Posted: 23-Jan-2012 at 16:24 | ||||||||||
78 милиони евра за инфраструктурни проекти во 2012-та (kurir.mk)
- Во средината или втората половина на годинава треба да почне градбата на последното парче од Коридорот 10 од автопатот „Александар Македонски“, во делот Смоквица - Демир Капија, за што има обезбедено финансии и е во фаза на избор на компанија што ќе го гради. Инвестицијата ќе биде над 200 милиони евра и ќе биде сериозен импут за градежните компании. Независно кој ќе го земе тендерот, секако македонските фирми ќе бидат вклучени, изјави Груевски по посетата на новата лабораторија на Факултетот за електротехника и информациски технологии. Премиерот очекува до крајот на 2012-та да почне и првата од неколкуте фази од пругата кон Бугарија. - Работиме со Европската банка за обнова и развој до крајот на годинава да почне изградбата на железницата кон Бугарија, истакна Груевски. Додаде дека во инфраструктурниот план е довршување и на други патни правци, како Струмица - Радовиш и уште неколку регионални патишта кои се почнати и треба да завршат со доинвестирање со средства од годинашниот буџет. Ги посочи и патните правци кон Кожуф, во Поречието... |
|||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #135 Posted: 04-Mar-2012 at 15:00 | ||||||||||
Во четири езера 10 мали пристаништаВладата донела одлука да се изградат 10 понтонски мали пристаништа во
Охридското, Преспанското, Дојранското и Мавровското Езеро, од кои дел ќе
мора да ги изградат концесионерите на плажи - станува збор за
пристаништата предвидени за Охридското Езеро, информираше министерството
за транспорт и врски. http://www.plusinfo.mk/vest/35575/Vo-chetiri-ezera-10-mali-pristanishta |
|||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #136 Posted: 04-Mar-2012 at 17:33 | ||||||||||
http://kurir.mk/makedonija/vesti/63060-FOTO-Izgledot-na-malite-pristanista
|
|||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #137 Posted: 21-Dec-2012 at 17:02 | ||||||||||
|
|||||||||||
mitatos
Senior Member Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
Quote Reply #138 Posted: 21-Dec-2012 at 20:15 | ||||||||||
Мене сега не ми е јасно, дали во 2013 веќе ќе започне изградбата за Пругата со Албанија или до тогаш треба да се направи проектот и тендерската документација ? Толку ли многу пари ќе бидат потрошени само за документација, проект ,и тендери?
|
|||||||||||
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
|||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #139 Posted: 22-Dec-2012 at 14:10 | ||||||||||
Доколку се тече без никакви одложувања, во втората половина на 2013 ќе биде избран консултантот што ќе подготви детален проект и тендерска документација. Консултантот има рок од 2 години да ја заврши работата, значи ќе фати втора половина од 2015. Под услов тендерот да се распише веднаш тогаш и да биде успешен, најрано можно сценарио за почеток на изградба на пругата е пролетта 2016. Edited by Cloverstack - 22-Dec-2012 at 14:41 |
|||||||||||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #140 Posted: 22-Dec-2012 at 15:51 | ||||||||||
Што значи основен проект? Идеен или вкл. технички?
|
|||||||||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|||||||||||
Post Reply | Page <1 56789 11> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |