build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Проекти > Административни
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Управна зграда на ЈП „Водовод и Канализација“

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 18>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #141 Posted: 18-Sep-2012 at 18:24
Да... КПЈ... Во време на интернет каде се толку лесно може да се провери, како не им е на некои луѓе срам да си ја верглаат истата полча не ми е јасно. 
Back to Top
TIM View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 11-Aug-2012
Location: Debar
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote TIM Quote  Post ReplyReply #142 Posted: 18-Sep-2012 at 18:34
Originally posted by Clint Eastwood

TIM - "no ideata na istorizacijata ne postoela"

Всушност постоела многу повеќе отколку што мислиме , само во обратен правец односно се избришала една историја а се впишала нова , проектот на Кензо не е избран случајно туку така а уште помалку зашто бил најдобар , најдобар за КПЈ секако .


Ne se soglasuvam mnogu so tebe. Sosema se znae deka Jugoslavija imala svoi kulturni i socijalni pretenzii ne samo vo MK tuku vo cela togasna drzava, no vo 1963 Skopje bila srusena i se pocnalo od nula a i gradenjeto na gradot bilo potreba a ne luks. Jas bi se poklonil vo planot na Kenzo Tange posto se e analizirano i na mesto, nemalo vmetnuvanje na srpska kultura kako vo 19-20 vek, ili otomanska kultura kako vo 16 vek. Se bilo prifatlivo i sekoj objekt mu pripadnal na "sekoj i nikoj" (moderna arhitektura). I ne zaboravaj deka se se slucuvalo vo komunisticka drzava a ne vo demokratija so otvoreni umovi i "internet time" kade cel svet ne gleda.

Back to Top
Clint Eastwood View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 13-Aug-2012
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Clint Eastwood Quote  Post ReplyReply #143 Posted: 18-Sep-2012 at 18:36
Г-дине pbanks мене не ми е срам да си ја вртам плочата бидејќи не е секогаш така како што пишува на интернет или како што сакаат другите да се презентираат фактите . Убеден сум дека ако катастрофалниот земјотрес се случеше во Белград или Загреб , немаше да има грам постземјотресен квазиКензо брутализам туку сите стари знаменити градби кои ја отсликуваат културата и историјата на еден народ ќе беа реставрирани од А до Ш .
no signature
Back to Top
TIM View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 11-Aug-2012
Location: Debar
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote TIM Quote  Post ReplyReply #144 Posted: 18-Sep-2012 at 18:37
pbanks - od usta mi go zede zborot   
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #145 Posted: 18-Sep-2012 at 18:51
Клинт.

Треба да се разгледаат само два едноставни факти кои толку многу би допринеле за поквалитетни дискусии наместо до бескрај да се бркаме по замислената оска КПЈ-Земјотрес-Брутализам итн.

1. Брутализмот нема никаква, ама баш никаква врска со комунизмот. Тој е подеднакво практикуван и во западните и во источните земји а неговите корени лежат на запад.

2. Скопје како град, после Пиколомини, е паланка и НЕМА архитектонско наследство какво што некои од вас посакуваат да има или се замислувате да има. Шаката зградички (Офицерски, театарот) кои се повод за оваа бурлеска СК2014 немаат никаква врска со, парафразирам „сите стари знаменити градби кои ја отсликуваат културата и историјата на еден народ“ туку се исклучиво симбол на српската колонизација на Македонија.

___

Значи ова се две толку едноставни апсолутни вистини, што воопшто не се работи за прашањето дали треба да се верува на се што пишува на интернет, туку дали сакаме да сме реални пред сами себе или сакаме да се лажеме.

Затоа и протестирам, бидејќи многу од вас бирате да се лажете сами себе и влегувате во дискусиите многу неспремни.

Не ми пречи да не им се допаѓа на луѓето она што е градено во 60-70те, ми пречи тоа вртење на тези и давање на тотално неточни и произволни аналогии кои тотално ги девалвираат дискусиите и пред јавноста која не чита и нешто разбира, нашите дискусии да излегуваат смешни.

Само да ти предочам дека Белград е преполн со бруталистички, многу импресивни структури а Загреб е веројатно лидерот во современа архитектура во регионот која ја негува и гради и пред, и за време,  и после брутализмот.


Edited by pbanks - 18-Sep-2012 at 19:27
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #146 Posted: 18-Sep-2012 at 18:56
сеуште за култури и убавини ни солат памет луѓе кои немаат никакво познавање на урбаната историја на градов, и немаат познавање за ниеден од објектите кои ги плукаат и воспеваат... па после многу нормално е да ги имаме оние генерички чаршиски муабети за комуњарска архитектура и за тоа колкава огромна културно-историска вредност има еден претерано краток период од скопската урбана историја, кој исто така бил под огромно туѓо политичко влијание
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #147 Posted: 18-Sep-2012 at 20:00
pbanks поврзуваш политика со архитектура, и тоа е во ред. Симбол за Српска колонизација, театар, офицерски итн итн. Скопје нема архитектонско наследство, ок. Тогаш јас сум да ја срамниме со земја Скопската чаршија, амамите, џамиите, Куршумли ан итн инт во Скопје и сите такви работи низ цела Македонија. Тие се олицетворение и симбол за Османската империја и нејзиното владеење и дивеење на овие простори, нели? Османската имерија која е еден од најголемите виновници што Македонија и Скопје допрва треба да ја донесат таа европска култура, естеткиа и архитектура во себе која лично им припаѓа и е нејзин единствен и наследен генетски код. Што бара толкава чаршија во европски град во кој народот бил доминантно христијански и нема никакви допирни точки со исламот и орнаментиката? Во кој друг град го има тоа? Зборам чисто логички, немам ништо против чаршијата ниту орнаментиката која се наоѓа тука. Поената е, ако некој треба да си дозволи градење на таа класика која ни недостасувала тоа е Македонија, однсоно Скопје како нејзин главен претставник. Ако театарот и офицерскиот немаат никаква врска со македонскиот народ поточно скопјани, тогаш предлагам чаршијата да ја одстраниме од Скопје под итно, бидејќи тоа па нема ама баш никакви допирни точки со нас.




Edited by HugoGoulding - 18-Sep-2012 at 20:16
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #148 Posted: 18-Sep-2012 at 20:24
Originally posted by HugoGoulding

pbanks поврзуваш политика со архитектура, и тоа е во ред. Симбол за Српска колонизација, театар, офицерски итн итн. Скопје нема архитектонско наследство, ок. Тогаш јас сум да ја срамниме со земја Скопската чаршија, амамите, џамиите, Куршумли ан итн инт во Скопје и сите такви работи низ цела Македонија. Тие се олицетворение и симбол за Османската империја и нејзиното владеење и дивеење на овие простори, нели? Османската имерија која е еден од најголемите виновници што Македонија и Скопје допрва треба да ја донесат таа европска култура, естеткиа и архитектура во себе која лично им припаѓа и е нејзин единствен и наследен генетски код. Што бара толкава чаршија во европски град? Во кој друг град го има тоа? Зборам чисто логички, немам ништо против чаршијата ниту орнаментиката која се наоѓа тука. Поената е, ако некој треба да си дозволи градење на таа класика која ни недостасувала тоа е Македонија, однсоно Скопје како нејзин главен претставник. Ако театарот и офицерскиот немаат никаква врска со македонскиот народ, тогаш предлагам чаршијата да ја одстраниме од Ск под итно, бидејќи тоа па нема никакви допирни точки со нас.
премногу затеравме општи муабети ама ај...
а зошто класиката е нешто што мора да го има во секој европски град и се смета за нешто што треба да се надокнади воопшто?

и сеуште не ми е јасно што е толку тешко да се разбере дека не постои такво нешто како Европска култура и Европски лик, и секој простор на овој континен е приказна за себе??? класицизмот е само стил кој се развивал на одредни периоди, и тоа на светско ниво, и не е Европски, туку имаш Француски, Германски, Руски и т.н.
Е нашата историја не однела во друга насока, но тоа не значи дека нешто е пропуштено или треба да се надокнади, туку едноставно дека се развил таков вид на култура и тоа е се... Скопје никогаш немало класицизам, и она што неправедно се смета за класицизам е во најголема мера академизам и некои други преодни стилови како арт-деко и стримлајн модерн

културата е нешто што спонтано се развива со општествено-политичките и секојдневните промени и трендови, и еден град ќе биде олицетворение на таквите промени во него... не може град што бил под Отоманската импреија, да изигрува дека бил под Луј IV...
не ми е јасно како може да ја сметате отоманската империја за културен натрапник, а да го сметате класицизмот за нешто карактеристично свое...
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #149 Posted: 18-Sep-2012 at 20:25
Originally posted by TIM



Ne e poentata samo na stilovite vo koi se gradat objektite od primerot na vodovod, treba da se gleda i na filozofsko-socijalen aspekt na gradenje. Prvo, Makedonija e vo top 5 najsiromasni zemji vo Evropa i vakvi investicii se sosema nesoglasno so periodot vo koj nie ziveeme, Vtoro e deka na drzavata ne mu e deka neoklasicizmot ili neznam sto e mnogu ubav stil pa ajde da gradime vaka, no poentata e da nametnuvame istorija so arkitektura, koja ne se slucuva za prv pat vo svetskata istorija, znaci isperenje na umovi, A treto, ako vakov objekt bi se izgradil vo Zagreb ili Praga , toa i ne bi kreval tolku prasina, no kaj nas se izgraduva nesto nevideno-barok i greek classic style, sto sosema ne ne pripagja nas kako opstestvo. Pa ajde da razmisluvame sto bi im se slucilo na Skopje ako Paris ke se gradese spored planot na Le Corbusier (moderen stil). Ne bile glupavi politikancite i arhitektite vo 60-tite godini sto Skopje go proektirale vo moderen stil, i tie naucile za barok i renesanca, no ideata na istorizacijata ne postoela.


Испирање на умови и наметнување историја? Наметнување на чија историја, жити се'? Ај објасни малце, одвај чекам да ти го слушнам образложението.

Edited by HugoGoulding - 18-Sep-2012 at 20:25
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #150 Posted: 18-Sep-2012 at 20:30
Originally posted by HugoGoulding

Originally posted by TIM



Ne e poentata samo na stilovite vo koi se gradat objektite od primerot na vodovod, treba da se gleda i na filozofsko-socijalen aspekt na gradenje. Prvo, Makedonija e vo top 5 najsiromasni zemji vo Evropa i vakvi investicii se sosema nesoglasno so periodot vo koj nie ziveeme, Vtoro e deka na drzavata ne mu e deka neoklasicizmot ili neznam sto e mnogu ubav stil pa ajde da gradime vaka, no poentata e da nametnuvame istorija so arkitektura, koja ne se slucuva za prv pat vo svetskata istorija, znaci isperenje na umovi, A treto, ako vakov objekt bi se izgradil vo Zagreb ili Praga , toa i ne bi kreval tolku prasina, no kaj nas se izgraduva nesto nevideno-barok i greek classic style, sto sosema ne ne pripagja nas kako opstestvo. Pa ajde da razmisluvame sto bi im se slucilo na Skopje ako Paris ke se gradese spored planot na Le Corbusier (moderen stil). Ne bile glupavi politikancite i arhitektite vo 60-tite godini sto Skopje go proektirale vo moderen stil, i tie naucile za barok i renesanca, no ideata na istorizacijata ne postoela.


Испирање на умови и наметнување историја? Наметнување на чија историја, жити се'? Ај објасни малце, одвај чекам да ти го слушнам образложението.
ај еве ти објасни, од каде овие објекти се Скопска култура и историја? по која историја и по кои урбани структури што некогаш постоеле?
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #151 Posted: 18-Sep-2012 at 20:37
Originally posted by HugoGoulding

pbanks поврзуваш политика со архитектура, и тоа е во ред. Симбол за Српска колонизација, театар, офицерски итн итн. Скопје нема архитектонско наследство, ок. Тогаш јас сум да ја срамниме со земја Скопската чаршија, амамите, џамиите, Куршумли ан итн инт во Скопје и сите такви работи низ цела Македонија. Тие се олицетворение и симбол за Османската империја и нејзиното владеење и дивеење на овие простори, нели? Османската имерија која е еден од најголемите виновници што Македонија и Скопје допрва треба да ја донесат таа европска култура, естеткиа и архитектура во себе која лично им припаѓа и е нејзин единствен и наследен генетски код. Што бара толкава чаршија во европски град во кој народот бил доминантно христијански и нема никакви допирни точки со исламот и орнаментиката? Во кој друг град го има тоа? Зборам чисто логички, немам ништо против чаршијата ниту орнаментиката која се наоѓа тука. Поената е, ако некој треба да си дозволи градење на таа класика која ни недостасувала тоа е Македонија, однсоно Скопје како нејзин главен претставник. Ако театарот и офицерскиот немаат никаква врска со македонскиот народ поточно скопјани, тогаш предлагам чаршијата да ја одстраниме од Скопје под итно, бидејќи тоа па нема ама баш никакви допирни точки со нас.


Хуго. Не ми беше тоа целта на постот. На пример ова што ти го напиша (болдираното) има смисла само по себе и тоа е твој став и нема ништо спорно во тоа, јас можам само да се согласам со тоа или да не се согласам.

Јас протестирам против грешната аналогија која упорно се протежира, како што реков по замислената оска КПЈ-Земјотрес-Брутализам. Точно е, политиката во било која ера има врска и влијание врз она што се гради, но тотално е погрешна врската која некои форумаши се обидуваат да ја наметнат и на тоа дезинформирање мора да му се застане на пат, ќе се согласиш. Не смееме ставот кон СК2014 да го темелиме врз незнаење, независно дали е тој позитивен или негативен.

Во врска со рушењето на чаршијата. Повторно си ја пропуштил поентата. Кога офицерскиот дом или стартиот театар би постоеле, јас секако не би подржил некакви рушења. Но никако не би се согласил ни тогаш, ниту сега дека токму тие објекти се, повторно го парафразирам Клинт, „сите стари знаменити градби кои ја отсликуваат културата и историјата на еден народ“, во случајов македонскиот народ. Исто како што ниту Мустафа пашината џамија или Куршумли ан не се тоа. И едните и другите се дел од урбаната историја на овој град и остануваат како белег на различните владетели и културни влијанија кои овдека се прекршиле но ништо повеќе од тоа.

Во секој случај, нема да се согласам дека Скопје 2014 ќе ја пополни таа празнина за која говориш, ниту пак гледам потреба за такво нешто. Триумфална порта има и во Њујорк но никој не оди таму за да ја види нејзе нели? Цел Вашингтон е во еден типичен СК2014 филм, но јас сеуште не сум чул дека некој се заинтересирал да го види сето тоа наспроти автентичните Лондон или Париз или една бруталистичка Бразилија. Акрополот е можеби обична руина, но во секогаш ќе биде пред незнам, парламентот во Виена.

Незнам како го пропуштате моментот на автентичноста кој е толку очигледно битен. Не го зборувам ова од оној безвезен аргумент на пребројување на туристи, туку автентично ценење на светско архитектонско наследство. Оригиналот секогаш ќе биде оригинал, а копијата секогаш ќе биде копија, но уште полошо е кога копијата ќе биде лоша.
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #152 Posted: 18-Sep-2012 at 20:39
Originally posted by zabegan


премногу затеравме општи муабети ама ај...а зошто класиката е нешто што мора да го има во секој европски град и се смета за нешто што треба да се надокнади воопшто? и сеуште не ми е јасно што е толку тешко да се разбере дека не постои такво нешто како Европска култура и Европски лик, и секој простор на овој континен е приказна за себе??? класицизмот е само стил кој се развивал на одредни периоди, и тоа на светско ниво, и не е Европски, туку имаш Француски, Германски, Руски и т.н.Е нашата историја не однела во друга насока, но тоа не значи дека нешто е пропуштено или треба да се надокнади, туку едноставно дека се развил таков вид на култура и тоа е се... Скопје никогаш немало класицизам, и она што неправедно се смета за класицизам е во најголема мера академизам и некои други преодни стилови како арт-деко и стримлајн модернкултурата е нешто што спонтано се развива со општествено-политичките и секојдневните промени и трендови, и еден град ќе биде олицетворение на таквите промени во него...не може град што бил под Отоманската импреија, да изигрува дека бил под Луј IV...не ми е јасно како може да ја сметате отоманската империја за културен натрапник, а да го сметате класицизмот за нешто карактеристично свое...


Не постои ни Европа како континент, но сепак постои. Така постои и Европска култура и Европски лик. Точно дека имаш Француски, Германски, Руски но кога ќе ги погледнеш "одозгора" сите се исти, наликуваат на себе, носат сопствена карактеристика и базична иста идеа во самото јадро на нештата, која се разликува од некој град во Азија или Америка. Под тоа се подрзабира Евроскиот лик и култура.
Исто како што имаш бела раса, црна раса, жолта раса. Сите се луѓе. Но белата раса се разликува од црната по одредени карактеристики, а најбазичната е бојата. Иако сите белци се разликуваат меѓу себе, тие во себе носат базична карактеристика, бојата на кожата, па и останати пропратни карактеристики што се својствени само за нив. Морав вака сликовито, да ме сфатиш што сакам да кажам, и зошто на Скопје и Македонија секогаш ќе и биде поблиска класиката одколку било што друго. Затоа што е во Европа, нардот има европски карактеристики, тоа е непобитен генетски факт.

Edited by HugoGoulding - 18-Sep-2012 at 20:40
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #153 Posted: 18-Sep-2012 at 20:46
Originally posted by HugoGoulding

Originally posted by zabegan


премногу затеравме општи муабети ама ај...а зошто класиката е нешто што мора да го има во секој европски град и се смета за нешто што треба да се надокнади воопшто? и сеуште не ми е јасно што е толку тешко да се разбере дека не постои такво нешто како Европска култура и Европски лик, и секој простор на овој континен е приказна за себе??? класицизмот е само стил кој се развивал на одредни периоди, и тоа на светско ниво, и не е Европски, туку имаш Француски, Германски, Руски и т.н.Е нашата историја не однела во друга насока, но тоа не значи дека нешто е пропуштено или треба да се надокнади, туку едноставно дека се развил таков вид на култура и тоа е се... Скопје никогаш немало класицизам, и она што неправедно се смета за класицизам е во најголема мера академизам и некои други преодни стилови како арт-деко и стримлајн модернкултурата е нешто што спонтано се развива со општествено-политичките и секојдневните промени и трендови, и еден град ќе биде олицетворение на таквите промени во него...не може град што бил под Отоманската импреија, да изигрува дека бил под Луј IV...не ми е јасно како може да ја сметате отоманската империја за културен натрапник, а да го сметате класицизмот за нешто карактеристично свое...


Не постои ни Европа како континент, но сепак постои. Така постои и Европска култура и Европски лик. Точно дека имаш Француски, Германски, Руски но кога ќе ги погледнеш "одозгора" сите се исти, наликуваат на себе, носат сопствена карактеристика и базична иста идеа во самото јадро на нештата, која се разликува од некој град во Азија или Америка. Под тоа се подрзабира Евроскиот лик и култура.
Исто како што имаш бела раса, црна раса, жолта раса. Сите се луѓе. Но белата раса се разликува од црната по одредени карактеристики, а најбазичната е бојата. Иако сите белци се разликуваат меѓу себе, тие во себе носат базична карактеристика, бојата на кожата, и други пропратни. Морав вака сликовито, да ме сфатиш што сакам да кажам, и зошто на Скопје и Македонија секогаш ќе и биде поблиска класиката одколку било што друго. Затоа што е во Европа, нардот има европски карактеристики, тоа е непобитен генетски факт.
не ми развивај филозофии за раси и континенти, збориме конкретно... архитектурата не е нити раса, нити континент...
ова е лично твое мислење дека ти се слични, ама поентата на коментарот се однесуваше на тоа дека од културата на еден, до културата на друг град во Европа има огромни разлики... и особено во поголемите метрополи има неколку стотици стилови од различни ери, култури, импeрии и држави
и сега ти сакаш да кажеш дека постои замислен заеднички „европски лик“ лик?

класицизмот ја имал таа среќа да се развие во тренд на континентално ниво, но то не значи дека има некакво ексклузивно право да биде обележје буквално на цела Европа, затоа што Европа не е само Франција... како прво, најраните идеи се родени во Италија како воздигнување на претходната култура која постоела на тие простори, односно Римската... и сега што ќе кажеш на тоа, каде е европското во тоа?

и еве кога веќе збориме за ликови, зошто баш Европски лик? зошто не светски? модернизмот е реширен насекаде низ светот и уште подобро, во Европските градови каде некогаш бил воздигнуван класицизмот... гледаш како одма збрка настанува кога одиме со таква логика...


Edited by zabegan - 18-Sep-2012 at 21:00
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #154 Posted: 18-Sep-2012 at 20:49
Originally posted by pbanks


]Хуго. Не ми беше тоа целта на постот. На пример ова што ти го
напиша (болдираното) има смисла само по себе и тоа е твој став и нема ништо спорно во
тоа, јас можам само да се согласам со тоа или да не се согласам.Јас протестирам против грешната аналогија која упорно се
протежира, како што реков по замислената оска КПЈ-Земјотрес-Брутализам.
Точно е, политиката во било која ера има врска и влијание врз она што се
гради, но тотално е погрешна врската која некои форумаши се обидуваат да ја наметнат и на тоа дезинформирање мора да му се застане на пат, ќе се согласиш. Не смееме ставот кон СК2014 да го темелиме врз незнаење, независно дали е тој позитивен или негативен. Во врска со рушењето на чаршијата. Повторно си ја пропуштил поентата.Кога офицерскиот дом или стартиот театар би постоеле, јас секако не би подржил некакви рушења. Но никако не би се согласил ни тогаш, ниту сега дека токму тие објекти се, повторно го парафразирам Клинт, „сите стари знаменити градби кои ја отсликуваат културата и историјата на еден народ“, во случајов македонскиот народ. Исто како што ниту Мустафа пашината џамија или Куршумли ан не се тоа. И едните и другите се дел од урбаната историја на овој град и остануваат како белег на различните владетели и културни влијанија кои овдека се прекршиле но ништо повеќе од тоа.Во секој случај, нема да се согласам дека Скопје 2014 ќе ја пополни таа празнина за која говориш, ниту пак гледам потреба за такво нешто. Триумфална порта има и во Њујорк но никој не оди таму за да ја види нејзе нели? Цел Вашингтон е во еден типичен СК2014 филм, но јас сеуште не сум чул дека некој се заинтересирал да го види сето тоа наспроти автентичните Лондон или Париз или една бруталистичка Бразилија. Акрополот е можеби обична руина, но во секогаш ќе биде пред незнам, парламентот во Виена. Незнам како го пропуштате моментот на автентичноста кој е толку очигледно битен. Не го зборувам ова од оној безвезен аргумент на пребројување на туристи, туку автентично ценење на светско архитектонско наследство. Оригиналот секогаш ќе биде оригинал, а копијата секогаш ќе биде копија, но уште полошо е кога копијата ќе биде лоша.



Народот ги сака градбите како Театарот и Офцерскиот затоа што ги чувствува за блиски, генетски блиски, тоа е тоа што навистина му припаѓа, тоа го смета за убаво, исто како што европските народите од средниот век и нов век го сметале истото за убаво и ги граделе градовите со тие стилови. Офицерски и театар асоцираат на евроспки начин на градење и естетика, а не на било каква колонизација. Тоа го зборам и во постот со zabegan, ако не ти е тешко прочитај го, да не се повторувам целосно.

Инаку повторно мислам дека постои заблуда, чисто се сомневам(иако така изгледа и така е промовирано сето ова) дека ова што се гради е во најмала рака за било какви туристи, туристи би биле само плус. Ова што се гради, особено спомениците, се за нас, a oсобено за идните генерации. Нас сето ова ни е чудно, но детето што утре ќе се роди во сето ова, ништо нема да му биде чудно и се ќе прифати како нормална и секојдневна ситуација.

Сте се запрашале како би го гледале Скопје доколку би биле родени во вакво како што сега се гради, однсоно кога би било цело изградено? Чисто се сомневам дека ќе имате било каква драстична забелешка.

Edited by HugoGoulding - 18-Sep-2012 at 20:56
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #155 Posted: 18-Sep-2012 at 21:00
Originally posted by zabegan


не ми развивај филозофии за раси и континенти, збориме конкретно... архитектурата не е нити раса, нити континент... ова е лично твое мислење дека ти се слични, ама поентата на коментарот се однесуваше на тоа дека од културата на еден, до културата на друг град во Европа има огромни разлики... и особено во поголемите метрополи има неколку стотици стилови од различни ери, култури, импeрии и државии сега ти сакаш да кажеш дека постои замислен заеднички „европски лик“ лик?класицизмот ја имал таа среќа да се развие во тренд на континентално ниво, но то не значи дека има некакво ексклузивно право да биде обележје буквално на цела Европа, затоа што Европа не е само Франција...


Да, постои. Кога ќе ми покажеш слика од било кој град во Европа, јас ќе ти кажам дека се работи за европски град. Кога ќе ми покажеш слика од град во Америка, ќе ти кажам дека се работи за град во Америка, град од Азија, исто. Не само јас, било кој лаик. Толку е едноставно.


Инаку Скопје има силни карактеристики на европски град, и пред било што од ова да се почне. Но сепак му недостасуваа работи, кои сега, на некаков начина, базичната идеја на сето тоа гледаме дека се реализира.

Edited by HugoGoulding - 18-Sep-2012 at 21:07
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #156 Posted: 18-Sep-2012 at 21:05
Originally posted by HugoGoulding

Originally posted by zabegan


не ми развивај филозофии за раси и континенти, збориме конкретно... архитектурата не е нити раса, нити континент... ова е лично твое мислење дека ти се слични, ама поентата на коментарот се однесуваше на тоа дека од културата на еден, до културата на друг град во Европа има огромни разлики... и особено во поголемите метрополи има неколку стотици стилови од различни ери, култури, импeрии и државии сега ти сакаш да кажеш дека постои замислен заеднички „европски лик“ лик?класицизмот ја имал таа среќа да се развие во тренд на континентално ниво, но то не значи дека има некакво ексклузивно право да биде обележје буквално на цела Европа, затоа што Европа не е само Франција...


Да, постои. Кога ќе ми покажеш слика од било кој град во Европа, јас ќе ти кажам дека се работи за европски град. Кога ќе ми покажеш слика од град во Америка, ќе ти кажам дека се работи за град во Америка, град од Азија, исто. Не само јас, било кој лаик. Толку е едноставно.
значи пак ќе ти напоменам, тоа што ти можеш да го распознаваш светов на фотографии, нема врска со тоа како се распознаваат и вреднуваат архитектонски стилови и културно наследство...

меѓудругото, кажи ми каков лик е ова, Европски, Амерички, Азиски???

Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #157 Posted: 18-Sep-2012 at 21:13
Модрна архитектура. Unisex. Не можам да кажам искрено. Нема ништо специфично, стаклени коцки и правоаголници.

Знаеш дека Берлин до ден денес нема дозволено никаква изградба на облакодери или ултрамодерни стакларници во централното подрачје, поради една единствена причина а тоа е задржување на какактеристичениот лик на европски стар град, избегнувајќи го ликот на ултрамодерен источњначки или амерички град. Си прочитал ли за ова?

И воопшто не сакам кога ќе ми се наметне со сила ставот, демек, јас сум противник на модерна архитектура, премногу далеку од тоа. Само оправдувам да се твори и со алатките на класичната уметност и архитектура, особено за во Скопје.

Edited by HugoGoulding - 23-Sep-2012 at 09:49
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #158 Posted: 18-Sep-2012 at 21:25
Originally posted by HugoGoulding


Народот ги сака градбите како Театарот и Офцерскиот затоа што ги чувствува за блиски, генетски блиски, тоа е тоа што навистина му припаѓа, тоа го смета за убаво, исто како што европските народите од средниот век и нов век го сметале истото за убаво и ги граделе градовите со тие стилови. Офицерски и театар асоцираат на евроспки начин на градење и естетика, а не на било каква колонизација. Тоа го зборам и во постот со zabegan, ако не ти е тешко прочитај го, да не се повторувам целосно.

Инаку повторно мислам дека постои заблуда, чисто се сомневам(иако така изгледа и така е промовирано сето ова) дека ова што се гради е во најмала рака за било какви туристи, туристи би биле само плус. Ова што се гради, особено спомениците, се за нас, a oсобено за идните генерации. Нас сето ова ни е чудно, но детето што утре ќе се роди во сето ова, ништо нема да му биде чудно и се ќе прифати како нормална и секојдневна ситуација.

Сте се запрашале како би го гледале Скопје доколку би биле родени во вакво како што сега се гради, однсоно кога би било цело изградено? Чисто се сомневам дека ќе имате било каква драстична забелешка.


Јас се согласувам со тебе дека постои одреден европски образец (иако како што вели забеган истиот тешко може да се дефинира). Но никогаш нема да се согласам дека готска катна гаража, незграпниот археолошки музеј или пак накитеното министерство за надворешни работи се репрезенти на тој европски образец.

Би можеле да разгледаме неколку примери за тој феномен на усвојување на европски образец. Еве Белград и Софија се градови кои што поминале низ еден таков процес пред се во првата половина од 20 век бегајќи од нивното османлиско наследство. Сепак,зградата на театарот Иван Вазов или пак на парламентот во Белград во секоја смисла далеку повеќе ја постигнале целта одошто било кој објект на СК2014.

Дополнително пак, ролјата на СК2014 како ѕид со кој прекриваме едно МНТ, пресоблекувањето на згради како НАМА, Министерство за правда и останати квалитетни проекти со кои активно ја лажираме претежно нашата автентична градителска историја го прават овој проект срам за нашата генерација.

Сум го кажал ова и друг пат, доколку фокусот на СК2014 беше на пример една од многуте комплетно неурбанизирани целини во центарот на Скопје (карши Холидеј ин, околу Св. Богородица итн) мислам дека страстите ќе беа далеку посмирени и тогаш ќе можевме да ја тераме онаа прикаска дека за вкусовите не се дискутира.


Edited by pbanks - 18-Sep-2012 at 21:27
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #159 Posted: 18-Sep-2012 at 21:36
Originally posted by HugoGoulding

Модрна архитектура. Unisex. Не можам да кажам искрено. Нема ништо специфично, стакларници.

Знаеш дека Берлин до ден денес нема дозволено никаква изградба на облакодери или ултрамодерни стакларници во централното подрачје, поради една единствена причина а тоа е задржување на какактеристичениот лик на европски стар град, избегнувајќи го ликот на ултрамодерен источњначки или амерички град. Си прочитал ли за ова?
ама сепак во Берлин се градат такви зданија и се дел од архитектонското наследство и културната на Берлин, дали се во центарот на градот или по периферија, сеедно

а ова што го викаш за стакларниците патем, може да се каже и за формите на класицизмот... тоа се трендови, кои се шират во одредено време во историјата, исто како што Модернизмот, односно Интернационалниот стил поточно, е карактеристичен за целиот свет во денешно време, така и класицизмот некогаш бил карактеристичен во Европа... ама не можеме да кажеме дека класицизмот е обележје на Европа, особено не во денепшно време, затоа што во Европа има многу повеќе од класицизмот

многу е тешко на архитектонски стилови и трендови да им се припишува национално, регионално и локално значење, ама затоа на посебни објекти може да им се припише... затоа објектите во Скопје, какви и да се (Византијски, Отомански, Српски и Моденистички) најпрво ќе бидат Скопски и заеднички ќе ја отсликуваат културата на Скопје, затоа што тоа е тоа што поминало низ градов и го создало она што го имаме денес... тоа е и основната поента на културното наследство
затоа и малце фрустрира целиот тој муабет за Европски ликови и некакви пропуштени периоди и традиционални карактеристики...

и уште еден пример, и Шпанија е европска земја така? како тогаш ќе го објасниш тамошното огромно арапско влијаније од Маврите? во Шпанија има и класицизам секако, ама сето тоа е дел од историските текови, и никој не се буни за тоа... само кај нас имаме вакви „културно-европски“ воздигнувања...
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Clint Eastwood View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 13-Aug-2012
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Clint Eastwood Quote  Post ReplyReply #160 Posted: 18-Sep-2012 at 21:47
Originally posted by HugoGoulding

Сте се запрашале како би го гледале Скопје доколку би биле родени во вакво како што сега се гради, однсоно кога би било цело изградено? Чисто се сомневам дека ќе имате било каква драстична забелешка.


Ова ми се допаѓа , начинот на размислување .

За десетина години СК2014 ќе биде нешто нормално , скоро никој нема да се сеќава на млатењето празна слама и дигањето прашина околу него , на мене лично неколку работи околу целиот проект не ми се допаѓаат и мислам дека можеле да се изведат на друг подобар начин , но се соочив со фактот дека СК2014 како таков е реалност , се случува и ќе биде дел од нашиот живот во иднина и дека јас како поединец не можам да променам ништо во врска со тоа , затоа го прифатив проектот во целост односно се помирив со реалноста и се свртев кон тоа овој проект да не ми претставува извор на незадоволство и мизерија .
no signature
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.203 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.