build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Експресен пат Струмица-Валандово

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19645
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Експресен пат Струмица-Валандово
    Posted: 05-Jan-2021 at 12:59
Ќе се гради нов експресен пат од Струмица преку Валандово до автопат на Коридор 10 кај Смоквица

Проектирањето за изградба на нов експресен пат од Струмица до Коридор 10 кај Смоквица е во завршна фаза. Во следниот период ќе обезбедиме финансиски средства и ќе започнеме со изградба, истакна министерот за транспорт и врски Благој Бочварски при денешната работна посета на општина Валандово.

Министерот Бочварски и градоначалникот на општина Валандово, Перо Костадинов го посетија населеното место Чалакли каде со средства од министерството за транспорт и врски ќе се гради нов пат.

Министерот Бочварски потенцираше дека се работи на неколку проекти во патната и комуналната инфраструктура во Валандово и регионот со што значително се подобруваат условите за живеење на жителите.

– Покажуваме на дело дека и овој регион за државата е важен. Во првиот квартал од оваа година завршуваме со проектирање на нов експресен пат од Струмица и поврзување со автопат на Коридор 10, со што ќе ја имаме финансиската конструкција и влегуваме во нова етапа на обезбедување на финансиски средства за да може побрзо да отпочнеме со изградба на овој приоритетен проект за регионот. Понатаму преку буџетот на Министерството за транспорт и врски одвоивме 4 милиони денари за изградба на нов пат во населеното место Чалакли – изјави Бочварски.

Министерот истакна дека преку Министерството за транспорт и врски преку проектот за локални патишта се работи за реконструкција на три улици во општина Валандово заради подобрување на локалниот развој на општината.

За градоначалникот на општина Валанадово, инвестициите во патната инфраструктура значат подобрување на условите за живеење и урбаниот развој на оштината.

– Се наоѓаме во село Чалакли каде со средства од централната власт ќе се гради улицата каде сега се наоѓаме. Тендерот за изведувач е во завршна фаза и набрзо отпочнуваме со изградба. Ова е многу значаен капитален проект за ова место бидејќи тука се оджува и меѓународен фолклорен фестивал кој е под заштита на УНЕСКО. Мораме да работиме сите заедно за да обезбедиме модерна и безбедна инфраструктра за сите – изјави Перо Костадинов градоначалник на општина Валанадово.

https://plusinfo.mk/e-se-gradi-nov-ekspresen-pat-od-strumica-preku-valandovo-do-avtopat-na-koridor-10-ka-smokvica/
Back to Top
Théoden View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2018
Location: Р. Македонија
Online Status: Offline
Posts: 532
  Quote Théoden Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 05-Jan-2021 at 18:02
Да повториме: ќе се гради експресен пат Марвинци-Валандово, додека Струмица-Валандово ќе биде обичен магистрален пат со трета лента.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 05-Jan-2021 at 18:39
Originally posted by Théoden

Да повториме: ќе се гради експресен пат Марвинци-Валандово, додека Струмица-Валандово ќе биде обичен магистрален пат со трета лента.
Ako e taka togas toa znaci deka naslovot na temata tuka e pogresen!?
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2017
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 05-Jan-2021 at 20:09
Не е точно, делницата кај Костурино-Валандово речиси целосно ќе се измени. Делото Костурино-Струмица е клисура и речеси и да нема простор ниту потреба за повеќе од еден пат, така да нема ништо спорно.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 05-Jan-2021 at 20:57
Originally posted by user8642

Не е точно, делницата кај Костурино-Валандово речиси целосно ќе се измени. Делото Костурино-Струмица е клисура и речеси и да нема простор ниту потреба за повеќе од еден пат, така да нема ништо спорно.
Ako delnicata Strumica-Kosturino ostane nepromeneta, togas nisto ne se napravile.
Back to Top
Théoden View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2018
Location: Р. Македонија
Online Status: Offline
Posts: 532
  Quote Théoden Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 05-Jan-2021 at 21:57
Без разлика дали има простор или реална потреба за нов пат, спорно е што целиот се промовира како експресен пат, а само една мала делница од него ги исполнува стандардите за таков. Во основа имаме еден нов Велес-Кадрифаково, властите ќе се фалат како прават нов „експресен пат“, а реалноста е поинаква.
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 05-Jan-2021 at 22:01
Во моментот под експресен пат барем јас подразбирам Штип - Крупиште кој е во функција и Крупиште - Кочани односно Штип - Радовиш за кои се очекува да бидат пуштени во употреба за 2-3 месеци. Клучки на две нивоа, 110км/ч ограничување, благи кривини итн итн. Велес - Кадрифаково не знам како би го нарекол, интригантна е и самата боја на знаци - жолта како за регионален пат, на Штип - Кочани се сина како за магистрален / експресен пат...
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 05-Jan-2021 at 22:31
За Костурино-Валандово најавуваа можна нова траса, но и таа нема да биде експресен пат, туку нова врска со поблаги кривини, која би го растеретила од сообраќај постојниот пат. Кај Струмица-Костурино трета лента би имало на неколку места кај што има простор, но не верувам дека би го рушеле ридот за да оспособат трета лента за целото растојание.
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 06-Jan-2021 at 01:44
Дајте да бидеме реални.

Овдека нема да има, нит имало а нит ќе има во догледна иднина целосен експресен пат. Деловите пред и после валандовско брдо ќе се експресен пат, добро го познавам теренот, бидејки многу пати поминувам (потекло од тој крај) од таму, и да ви кажам право не ни има толку многу возила.

Па така да, мислам дека моменталното решение ќе е океј. Секако ако не испадне како плетвар каде што на неколку места имаат изоставено трета лента.

Па така да, ако има во тој делот со брдото целосна трета лента, и до и пред с.костурино тогаш ќе биде океј.

Претходниот министер за транспорт зборуваше како после костурино према Валандово ќе имало "ново валандовско брдо" кое што ќе било со степен на градација 8%, и ќе можело многу полесно да се искачи и симне ова брдо.


Сето ова е океј, ама мене една работа ме занима.


Зошто, на патен правец кој што има многу помалце коли во просек од Струмица - Радовиш, се става во приоритет, и тоа исто така и пред Струмица - Ново Село.

Зошто прво да не се изгради еве на пример Струмица - Ново Село или барем обиколницата на Струмица???

И зошто во планот на оваа власт кој што беше објавен 2020 - та, никаде го нема Радовиш - Струмица, а претходно многу пати се најавуваше дека ќе се градело експресен пат.

Таму теренот е многу рамен, и јас да ви кажам овде и автопат би било исплатливо. Би одело до с. Калуѓерица по веќепостоечката траса, и после некаде ќе се одвои.

Струмица може да има 2+2 ленти обиколница во стилот на Тетово - Гостивар и после од Струмица до Ново Село да биде експресен пат, а на крајта да го градат Струмица - Смоквица "експресниот пат".

Не им ја разбирам оваа логика гради го помалце потребното прво, а остави го на крајта нај потребното.

Повеќето од сообраќајот оди кон Струмица и Ново Село (Бугарија) преку Радовиш, а не преку Радовиш, Струмица па Гевгелија. За тоа постои A1 кој што се протега од Србска до Грчка граница.

Незнам друго што да кажам, само дека ова е една голема глупост.
За самиот проект, друго чаре нема бидејки и теренот е таков, а и како што напоменав нема потреба од повеќе бидејки не ни има толку многу возила.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 06-Jan-2021 at 03:43
Originally posted by The Wild Boy

Дајте да бидеме реални.

Овдека нема да има, нит имало а нит ќе има во догледна иднина целосен експресен пат. Деловите пред и после валандовско брдо ќе се експресен пат, добро го познавам теренот, бидејки многу пати поминувам (потекло од тој крај) од таму, и да ви кажам право не ни има толку многу возила.

Па така да, мислам дека моменталното решение ќе е океј. Секако ако не испадне како плетвар каде што на неколку места имаат изоставено трета лента.

Па така да, ако има во тој делот со брдото целосна трета лента, и до и пред с.костурино тогаш ќе биде океј.

Претходниот министер за транспорт зборуваше како после костурино према Валандово ќе имало "ново валандовско брдо" кое што ќе било со степен на градација 8%, и ќе можело многу полесно да се искачи и симне ова брдо.


Сето ова е океј, ама мене една работа ме занима.


Зошто, на патен правец кој што има многу помалце коли во просек од Струмица - Радовиш, се става во приоритет, и тоа исто така и пред Струмица - Ново Село.

Зошто прво да не се изгради еве на пример Струмица - Ново Село или барем обиколницата на Струмица???

И зошто во планот на оваа власт кој што беше објавен 2020 - та, никаде го нема Радовиш - Струмица, а претходно многу пати се најавуваше дека ќе се градело експресен пат.

Таму теренот е многу рамен, и јас да ви кажам овде и автопат би било исплатливо. Би одело до с. Калуѓерица по веќепостоечката траса, и после некаде ќе се одвои.

Струмица може да има 2+2 ленти обиколница во стилот на Тетово - Гостивар и после од Струмица до Ново Село да биде експресен пат, а на крајта да го градат Струмица - Смоквица "експресниот пат".

Не им ја разбирам оваа логика гради го помалце потребното прво, а остави го на крајта нај потребното.

Повеќето од сообраќајот оди кон Струмица и Ново Село (Бугарија) преку Радовиш, а не преку Радовиш, Струмица па Гевгелија. За тоа постои A1 кој што се протега од Србска до Грчка граница.

Незнам друго што да кажам, само дека ова е една голема глупост.
За самиот проект, друго чаре нема бидејки и теренот е таков, а и како што напоменав нема потреба од повеќе бидејки не ни има толку многу возила.
Ekspresno povrzuvanje so megunaroden koridor (avtopat) moze da bide se samo ne glupost. Aktualniot soobrakaj e so mal intenzitet tokmu poradi losata infrastruktura, i ova najvaznovo patna infrastruktura prvenstveno se proektira poradi ekonomski razvoj. Segasnoto "Valandovsko brdo" golemite kamioni go iskacuvaat lazejki. Za delnica od 5 mk trosaj cel saat i normalno deka vo sekoja prilika ke gledaat da odat preku Radovis. Se soglasuvam deka Strumica-Novo Selo e isto taka vazna delnica, pogotovo sto delnicata e veke preku 50 godini stara i vo ocajna sostojba...
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 06-Jan-2021 at 14:53
Originally posted by Denko

Originally posted by The Wild Boy

Дајте да бидеме реални.

Овдека нема да има, нит имало а нит ќе има во догледна иднина целосен експресен пат. Деловите пред и после валандовско брдо ќе се експресен пат, добро го познавам теренот, бидејки многу пати поминувам (потекло од тој крај) од таму, и да ви кажам право не ни има толку многу возила.

Па така да, мислам дека моменталното решение ќе е океј. Секако ако не испадне како плетвар каде што на неколку места имаат изоставено трета лента.

Па така да, ако има во тој делот со брдото целосна трета лента, и до и пред с.костурино тогаш ќе биде океј.

Претходниот министер за транспорт зборуваше како после костурино према Валандово ќе имало "ново валандовско брдо" кое што ќе било со степен на градација 8%, и ќе можело многу полесно да се искачи и симне ова брдо.


Сето ова е океј, ама мене една работа ме занима.


Зошто, на патен правец кој што има многу помалце коли во просек од Струмица - Радовиш, се става во приоритет, и тоа исто така и пред Струмица - Ново Село.

Зошто прво да не се изгради еве на пример Струмица - Ново Село или барем обиколницата на Струмица???

И зошто во планот на оваа власт кој што беше објавен 2020 - та, никаде го нема Радовиш - Струмица, а претходно многу пати се најавуваше дека ќе се градело експресен пат.

Таму теренот е многу рамен, и јас да ви кажам овде и автопат би било исплатливо. Би одело до с. Калуѓерица по веќепостоечката траса, и после некаде ќе се одвои.

Струмица може да има 2+2 ленти обиколница во стилот на Тетово - Гостивар и после од Струмица до Ново Село да биде експресен пат, а на крајта да го градат Струмица - Смоквица "експресниот пат".

Не им ја разбирам оваа логика гради го помалце потребното прво, а остави го на крајта нај потребното.

Повеќето од сообраќајот оди кон Струмица и Ново Село (Бугарија) преку Радовиш, а не преку Радовиш, Струмица па Гевгелија. За тоа постои A1 кој што се протега од Србска до Грчка граница.

Незнам друго што да кажам, само дека ова е една голема глупост.
За самиот проект, друго чаре нема бидејки и теренот е таков, а и како што напоменав нема потреба од повеќе бидејки не ни има толку многу возила.
Ekspresno povrzuvanje so megunaroden koridor (avtopat) moze da bide se samo ne glupost. Aktualniot soobrakaj e so mal intenzitet tokmu poradi losata infrastruktura, i ova najvaznovo patna infrastruktura prvenstveno se proektira poradi ekonomski razvoj. Segasnoto "Valandovsko brdo" golemite kamioni go iskacuvaat lazejki. Za delnica od 5 mk trosaj cel saat i normalno deka vo sekoja prilika ke gledaat da odat preku Radovis. Se soglasuvam deka Strumica-Novo Selo e isto taka vazna delnica, pogotovo sto delnicata e veke preku 50 godini stara i vo ocajna sostojba...


Да ќе се сложам до некаде со твоето мислење.

Ама... имавме претходно и имаме патишта кои што се во далеку по - лоша состојба а имаат многу повеќе сообраќај.

Еве на пример магистралниот пат од Штип до Кочани, има исто така многу сообраќај (најголем во тој регион), а патот е во лоша состојба.


Па така да, убаво е и треба да се изгради експресен пат, и пат со трета лента, и да како што кажа ќе ја олесни работата на камионџиите.

Ама мене поентата ми беше тоа дека прво се градат помалку важните проекти.

Зошто Струмица - Радовиш го нема во планот на власта, а го најавуваа како експресен пат.


Еве и да не е економски исплатливо автопат од Радовиш до Струмица, тогаш барем експресен пат.

На овој дел од Радовиш до Струмица немаме само сообраќај кој што оди до градовите туку и транзитен сообраќај до Бугарска граница.


Еве јас бидејки сум од тој регион по потекло, секогаш одам кај баба / дедо на престој, и после преку Ново Село во Бугарија. Верувај или не, иако ми е поблиску да одам преку Крива - Паланка или преку Делчево, немам отидено преку тие премини, туку секогаш одам преку Ново Село.

Edit: Исто така и делот од Радовиш до Струмица е далеку порамен за разлика од делот Прилеп - Битола.

Па така да овде и експресен пат да се гради, не би коштало многу. Да почнеа најпрвин со поважните делници ќе беше супер, а не обратно.
Не викам дека нема камиони кои што одат преку валандовско брдо, да има ама има далеку повеќе камиони кои што одат од Радовиш до Ново Село, а исто така и далеку повеќе сообраќај.

Струмица - Ново Село исто така е опасен патен правец кој што поминува низ многу села, и патот кој што поминува низ селата е преоптеретен, а да не зборам кога ќе се измеша сообраќајот со селскиот сообраќај, па ти искачаат спори возила, којнски возила, трактори, итн...

Edited by The Wild Boy - 06-Jan-2021 at 15:01
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 06-Jan-2021 at 17:52


Te razbiram sto ti e poentata. Ovie delnici trebase da bidat gotovi, pogotovo "Strimica-Bg-granica" koj e graden vo vtorata polovina na seesettite godini i ostaven na mislost na vremeto... Jas kolku sto razbrav temata e povrzuvanje na Strumica so koridorot 10. Toa jas go zboruvam 20 godini. Strumica e na 25 km od avtopatot a nema soodveten pristap do nego.
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 06-Jan-2021 at 23:49
Originally posted by The Wild Boy

Дајте да бидеме реални.

Овдека нема да има, нит имало а нит ќе има во догледна иднина целосен експресен пат. Деловите пред и после валандовско брдо ќе се експресен пат, добро го познавам теренот, бидејки многу пати поминувам (потекло од тој крај) од таму, и да ви кажам право не ни има толку многу возила.

Па така да, мислам дека моменталното решение ќе е океј. Секако ако не испадне како плетвар каде што на неколку места имаат изоставено трета лента.

Па така да, ако има во тој делот со брдото целосна трета лента, и до и пред с.костурино тогаш ќе биде океј.

Претходниот министер за транспорт зборуваше како после костурино према Валандово ќе имало "ново валандовско брдо" кое што ќе било со степен на градација 8%, и ќе можело многу полесно да се искачи и симне ова брдо.


Сето ова е океј, ама мене една работа ме занима.


Зошто, на патен правец кој што има многу помалце коли во просек од Струмица - Радовиш, се става во приоритет, и тоа исто така и пред Струмица - Ново Село.

Зошто прво да не се изгради еве на пример Струмица - Ново Село или барем обиколницата на Струмица???

И зошто во планот на оваа власт кој што беше објавен 2020 - та, никаде го нема Радовиш - Струмица, а претходно многу пати се најавуваше дека ќе се градело експресен пат.

Таму теренот е многу рамен, и јас да ви кажам овде и автопат би било исплатливо. Би одело до с. Калуѓерица по веќепостоечката траса, и после некаде ќе се одвои.

Струмица може да има 2+2 ленти обиколница во стилот на Тетово - Гостивар и после од Струмица до Ново Село да биде експресен пат, а на крајта да го градат Струмица - Смоквица "експресниот пат".

Не им ја разбирам оваа логика гради го помалце потребното прво, а остави го на крајта нај потребното.

Повеќето од сообраќајот оди кон Струмица и Ново Село (Бугарија) преку Радовиш, а не преку Радовиш, Струмица па Гевгелија. За тоа постои A1 кој што се протега од Србска до Грчка граница.

Незнам друго што да кажам, само дека ова е една голема глупост.
За самиот проект, друго чаре нема бидејки и теренот е таков, а и како што напоменав нема потреба од повеќе бидејки не ни има толку многу возила.

Летно време и не е баш мал сообраќајот со оглед на тоа дека цела Источна Македонија го користи тој правец за да стигне до Дојран, дури и доста странски возила поминуваат за да заштедат на патарина до Дојран/Грција. Патем истите тие возила поминуваат и преку Радовиш-Струмица, што го оправдува фактот дека тука се потребни барем 3 ленти, а по можност и 2+2 (неавтопатско решение).
Меѓутоа, со оглед на тоа дека тој правец е скоро реновиран, ќе почекаме некое време за дополнителни ленти.
Инаку за која обиколница зборуваш, од кружниот кај Лукоил до клучката кај Сириус?
Back to Top
carver91 View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Mar-2015
Online Status: Offline
Posts: 159
  Quote carver91 Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 07-Jan-2021 at 20:59
На овој пат ќе му треба пристојна бензинска пумпа и друга патна инфраструктура, како телефонски штандови и места за одмор
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2017
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 07-Jan-2021 at 23:42
Костурино е добро позиционирано на пола пат, сигурно има некаков локален угостителски објект , тука е и македонска куќа ресторанот по пат. Па и не е некоја голема дистанца за бензинска.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2017
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 24-Feb-2021 at 01:01
Еве ја зацртаната траса:


Вешто го избегнале Исар Марвинци, иако не ми е јасно зашто целосно ја поместиле трасата кај другите села Балинци и Брајковци на брдото јужно од нив, наместо низ долината на право да поминат низ земјоделско земјиште. Дури и мислам дека непотребно "од далеку" се кружи Валандово, освен ако ова не е намера патот да биде и поблиску до Дојран како дестинација и рудникот Казандол, што е добро.



Еве ја и студијата за оцена на влијанието врз животната средина:
http://www.roads.org.mk/UserFiles/files/ZivotnaSredina/2020/ss/Nacrt_Sozs_Str_Val_Spoj_A1.pdf


Edited by user8642 - 24-Feb-2021 at 01:03
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 29-Nov-2022 at 20:47
Вчера гледајќи по постари проекти за одредени патишта во Македонија, се навратив на овој проект, за кој што знам и јас и сите овде зошто не се реализира. Вниманието ми го привлече клучката на последната (Четврта) делница, и баш поминав некое време гледајќи каква клучка е таа (ми изгледаше на труба, ама фалеше една рампа од лево за да биде целосно трубна клучка). Па се одлучив да пробам да ја исцртам на мапа, да видам како точно би изгледала таа клучка. Тоа и го направив. За другите клучки планирани на овој експресен пат, успеав да увидам од каков вид се.

Еве ви линк подолу, кој е заинтересиран може да си погледне:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=12L3c09WdI6xxF2sgbs2eMvuj2nCxEwg&usp=sharing

Инаку да, точната локација и величина на самата клучка ми се утнати. Не е прецизно нацртано, но отприлика чисто колку да се види како би изгледала таа клучка.

И знам дека нема ни да биде волку голема, но ете пробав колку - толку што можам да исцртам. Кој сака, можам да му пратам линк и да проба да ја едитира самата клучка да ја направи да изгледа по - прецизно. Или пак, уште поарно да се исцрта целиот експресен пат. 

Инаку да, црната и портокаловата линија се пат во 2 правци, за другото си има обележано на самата мапа.

Инаку да, планирам евентуално да ја исцртам постоечката автопатска мрежа во државата, и планираното за градба (К8 и К10д).
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.090 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.