build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Истанбулски Канал (Турција)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19539
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 26-Jun-2021 at 15:13
Турција постави камен-темелник за „проектот на векот“



Во Истанбул се одржува церемонија за почетокот на изградбата на Истанбулскиот канал. На него учествуваат највисоките државни претставници на земјата, вклучувајќи го и претседателот Реџеп Таип Ердоган.

Каналот „Истанбул“ треба да биде изграден западно од центарот на градот, од европската страна на провинцијата Истанбул. Ќе ги поврзе Марморното и Црното Море, ќе го ослободи Босфор и ќе го заштити градот, неговата природа и морето.

Подготвителната фаза ќе трае две години, а потоа би започнала изградбата на каналот долг 45 километри, широк околу 150 метри и длабок 25 метри, што е доволно за најголемите бродови да пловат низ него.

За да не се наруши патниот и железничкиот сообраќај, предвидена е и изградба на мостови. Првиот мост што ќе се гради како дел од проектот Истанбулски канал ќе биде висечкиот мост Сазлидер.

Според некои експерти, сообраќајот преку каналот „Истанбул“, без никакви ограничувања, потенцијално би претставувал опасност за безбедноста на црноморскиот регион и пошироко, затоа што покрај трговски бродови, танкери и слично, во Црно море би можеле да влезат и воени бродови. Ова би ја нарушило рамнотежата воспоставена со Конвенцијата во Монтре, со која се регулира сообраќајот преку Босфор.

Според Конвенцијата од Монтре, земјите што не излегуваат на Црното Море не смеат да ги чуваат своите бродови во регионот на Црното Море повеќе од 21 ден.

https://alsat.mk/mk/turtsija-postavi-kamen-temelnik-za-proektot-na-vekot/
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2016
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 26-Jun-2021 at 15:57
Малку е чудно објаснето ова со воените бродови. Монтро конвенцијата ја обврзува Турција дека не смее во никаков случај да се спротивставува на упловување на воени бродови во Црно Море на други земји под два услова, прво змејите мора да имаат излез на Црно Море, второ за време на пловење низ турска акваторија сите топови, оружја, воени симболи и се што на бродот е воено мора да биде надвор од борбена готовност, значи со спуштени цефки и обавезно покриено со церади. Значи ова се детали установени со договори и протоколи кои произлегуваат од тие договори. Значи воените бродови пловат низ Босфор само и исклучиво како транзит држава-држава и држава-меѓународни води. Ова 99% посто се однесува на Русија и Советски Сојуз порано, сигурно не е за Бугарија или Романија смислено. Секако не е забрането за трети земји ако Турција ги прошути, тоа не го регулира конвенцијата кого Турција мора да спречува, туку само кого не смее да спречува. Ама па не е по ќејф на Русија.

Е сега Турција како НАТО членка не се спротивставуа и на други држави нејзни сојузници да впловуваат, Русија секако си има пристап според договорт. Така да каналов нешто стратешки во тој дел не поместува значајно. Единствено отвора голема можност Кинески воени бродови во две форми да се појавуваат во Црно Море, прво како евентуален стратешки сојузник на Русија, и второ како Турски партнер за внатрешно уценување на НАТО од страна на Турција.

Така да, воено-политички гледано ова не е од некоја корист за Европа и демократскиот свет, само економски можеби да!

Edited by user8642 - 26-Jun-2021 at 15:59
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 19539
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 27-Jun-2021 at 09:46
Construction to begin on Canal Istanbul's first bridge



Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2016
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 27-Jun-2021 at 09:54
Добро е што е одбрана источната варијанта, место западната. Можеби заради близината кон Истанбул е поскапа опција од аспект на екпропријација на имоти, ама мислам дека една од пресудните работи беше зачувување на вијадуктот проектиран од Мимар Синан во Бујукчекмеџе и изграден во 1566 година.





https://en.wikipedia.org/wiki/Kanuni_Sultan_Suleiman_bridge_(Istanbul)
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2016
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 27-Jun-2021 at 18:54
После алетрнативата Босфор доаѓа и алтернативата на Дарданели со што дефинитивно ќе се премости Монтро конвенцијата.





http://www.dayko.org.tr/Haber-Kanal_istanbul_CED_inden_Canakkale_Kanali_Cikti-272543.html
http://www.canakkaleaynalipazar.com/100-yillik-proje-kanal-canakkale/17060/
https://indigodergisi.com/2020/01/kanal-canakkale-ced-raporu/
https://www.7deniz.net/haber-kanal-canakkale-projesi-ortaya-atildi-32304.html
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.082 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.