build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Воздухопловство
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Навигација и Регулатива

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Навигација и Регулатива
    Posted: 29-Jan-2024 at 19:02
Еве да отворам една интересна тема во форумот за авијација. Би сакал да дадам еден интересен предлог во следниот пост што би ја афирмирал Македонија во овој дел, па кој има повеќе информации би било пожелно да продискутира.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 29-Jan-2024 at 19:15
Имено Косово како територија со сеуште неофицијализиран и решен статус и пречки да членува во меѓународни институции, има проблем да се зачлени во ИЦАО, ИАТА, УН и слично, но воздушниот простор мора некако да биде администриран. После војната сеуште на хартија е дел од FIR Belgrade (Flight Information Region), кој патем до ден денес сеуште легално ја опфаќа и Црна Гора, но исто тоа Косово по ниеден начин не му е контролиран воздушниот простор од Белград.

За висок прелет е надлежна Будимпешта, и тоа е регулирано со петгодишни договори со НАТО во 2014-та и 2019-та.

А за низок прелет е надлежна Приштина. Меѓутоа меѓународен сообраќај се остварува само преку две точки на границата со Македонија, XAXAN и SARAX. Дури ни со Албанија нема отворени коридори туку само со Македонија. Секој авион кој слетува или полетува од Косово може да помине исклучиво само преку овие две точки. Кој сака нека прочита Freedoms of the Air на интернет, да не објаснувам тука повеќе.

Па сега идејата ми е следнава. Кога веќе во 2024 истекува договорот со Будимпешта (која последниве години застранува од проевропска НАТО ориентација), кога веќе низок прелет за Косово се одвива само преку границата со Македонија, зашто да не Македонија се понуди да ја превземе воздушната контрола од Будимпешта. И така е поблиску до Косово, Аеродром Приштина е на само 70-тина километри од Скопје, соседна држава е, меѓувремено зачленета во НАТО. Со ова дури би можело и легално територијата на Косово да потпадне под FIR Skopje, кога веќе со години Црна Гора не излегува од FIR Belgrade. Исто пример, до скоро до пред некоја година Босна беше поделена помеѓу FIR Belgrade и FIR Zagreb додека не се создаде FIR Sarajevo. Помали држави не ни имаат свои FIRs.

https://en.wikipedia.org/wiki/Freedoms_of_the_air
https://caa.rks-gov.net/en/atmans/airspace/
https://balkaninsight.com/2019/02/02/hungary-control-over-kosovo-s-airspace-extended-01-29-2019/









Edited by user8642 - 29-Jan-2024 at 19:18
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 29-Jan-2024 at 19:26
Еве интересна страница, ГИС портал на ИЦАО, детално може да се видат границите на сите FIRs низ свет.
https://gis.icao.int/portal/home/webmap/viewer.html?webmap=6e63373c892f47aa8d1429b8ca7cbb83

Интересно е што границата воздушната граница меѓу Македонија и Србија никогаш не е демаркирана, него е описно апроксимативно дадена со неколку точки и прави линии меѓу нив. Ова не е грешка во мапата, стварно е така. Која е причината за ова, не би знаел, ваљда е нешто поврзано со Косово.




Edited by user8642 - 29-Jan-2024 at 19:28
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.143 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.