Print Page | Close Window

Железничка алијанса на Југосферата

Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Железници
Forum Discription: Возен парк, инфраструктура, железнички станици...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1040
Printed Date: 27-Apr-2024 at 17:44


Topic: Железничка алијанса на Југосферата
Posted By: Vladimir P
Subject: Железничка алијанса на Југосферата
Date Posted: 28-Jul-2010 at 08:46
Biznis na šinama

T. SPALEVIĆ | 27. jul 2010


Srbija, Hrvatska i Slovenija odlučile da započnu novu eru i formiraju zajedničko železničko preduzeće. Cilj je skraćivanje granične procedure i konkurentnost u prevozu robe.

ZAJEDNIČKO preduzeće srpske, hrvatske i slovenačke železnice moglo bi da počne sa radom već u oktobru ove godine. Proizvođači, koji svoju robu transportuju prugama mogu da odahnu, jer će ubuduće prevoz kroz tri države ugovorati samo na jednom mestu. A, kako će zahvaljujući zajedničkom preduzeću, železničke uprave efikasnije koristiti lokomotive, teretne vagone i smanjiti troškove, izvoznici mogu da se nadaju i povoljnijim cenama transporta.

Ako carinske, fitosanitarne i veterinarske kontrole na graničnim prelazima budu pojednostavljene odnosno eliminisane, od Ljubljane do Istanbula umesto za sadašnjih 57 “teretnjaci” će prugom stizati za 35 sati. Jer, trenutno teretni vozovi na svakom graničnom prelazu “izgube” oko pet sati. O kakvoj je uštedi reč najbolje govori podatak da se za zadržavanje jednog teretnog vagona plaćaju penali od 25 evra dnevno, a samo jedna kompozicija ima minimum 20 vagona.

- Ova zajednička priča odnosi se trenutno samo na prevoz robe, dok će se o prevozu putnika kasnije razgovarati - kaže za “Novosti” Dragan Grujić, direktor Direkcije za prevoz u “Železnicama Srbije”. - Definitivno cilj je da se skrate granične procedure. Eliminacija tih troškova zbog zadržavanja vagona, omogućiće nam da ponudimo klijentima jeftiniju uslugu.

Srbiju osnivanje zajedničkog preduzeća sa sedištem u Ljubljani praktično ništa neće koštati. Predlog ugovora o osnivanju biće pripremljen za 15 dana, a u petak će ministri saobraćaja triju zemalja potpisati da su saglasni sa namerama svojih železničkih uprava.

- Svaka železnička uprava imaće svoj deo - ističe Grujić. - Klijent iz Slovenije neće morati da se obraća srpskoj železnici već će sve ugovoriti po jedinstvenoj ceni u Ljubljani. Kada bude startovao izvoz automobila iz Srbije, “Fijat” će moći taj prevoz kroz Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju da reši sa “Železnicama Srbije”. Srpska železnica imaće prihod za prevoz, koji realizuje na svojoj teritoriji, a isto važi i za Hrvatsku i Sloveniju. Valorizovaće se sve što svaka od železnica unosi u ovu priču.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:294133-Biznis-na-sinama - http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:294133-Biznis-na-sinama


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/



Replies:
Posted By: Vladimir P
Date Posted: 28-Jul-2010 at 08:50

И слика од попишувањето на договорот на трите екс-ју држави (секако не и МК)

 

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: BOJAN
Date Posted: 30-Jul-2010 at 10:17

Железничка ЈУ - Алијанса без Македонија!?

вторник, 27 јули 2010, 18:56


Станува ли Македонија слепо црево во делот на железничкиот сообраќај. Во петок во Белград, Хрватска, Србија, Словенија, Босна и Херцеговина, потпишуваат договор за формирање Алијанса на железниците. Идејата на проектот за кој паднал договор уште во мај во Опатија е да се овозможи поефикасен, порентабилен и побрз превоз на стоки и патници долж коридорот 10. Македонија била контактирана но засега не е на списокот земји потписнички на договорот, изјави за Алфа Златко Рогошар, директор во Хрватски железници:

„Последните разговори со Македонија ги водеа Словенечките колеги. Договорот што го постигнавме е отворен и се` уште е можно Македонија да пристапи кон него, што јас и го очекувам. Инаку на овој начин сакаме да излеземе од кризата, да се обидеме да функционираме на пазарен принцип. Договорот предвидува формирање Алијанса која во октомври ќе добие правна рамка и ќе се формира заедничко претпријатие. Зборуваме за единствен настап во комерцијална смисла, што значи во прво време да можеме да користиме заеднички вагони, а подоцна и локомотиви...

Зошто Македонија е надвор од овој проект и дали властите планираат да се вклучат во него денеска не можеше да се дбие одговор. Алфа писмено се обрати до министерството за транспорт и врски но оттаму не добивме каков било одговор. За идејата за формирање заеднички железнички систем на просторите на поранешна Југославија се зборува уште од крајот на деведесетите години на минатиот век. Договорот дава надеж дека регионот повторно ќе добие ефикасен и брз железнички транспорт. На Македонија чија железничка инфраструктура е во очајна состојба неопходно и е приклучување кон овој регионален проект за да не остане трговски и патнички изолирана.


Izvor: AlfaTV

Како што може да забележите, на Македонија одлично и оди во развојот на железницата и се плаши дека некаква унија може да ги загрози нејзините модерни локомотиви и вагони како и вековниот суверенитет на земјатаNuts!



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 30-Jul-2010 at 12:16

... Станува ли Македонија слепо црево во делот на железничкиот сообраќај. Во петок во Белград, Хрватска, Србија, Словенија, Босна и Херцеговина, потпишуваат договор за формирање Алијанса на железниците. ...

Ова дека и Босна и Херцеговина е во алијансата е потполно грешка.
Но тоа не ја менува нашата неактивност на КОРИДОР X.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 30-Jul-2010 at 12:42
Вакво нешто е нужно поготово за тие држави, зашто кога се пробивани тамо трасите во време на Југославија, немало граници од човек поставени. Пругите во тие држави во голема мера се безцелни ако се работат одделно. Македонија не е во тој кош. Македонија со својата железничка мрежа е на некој начин слеп колосек без гранични препокривања. Ова е мое мислење за една од причините.


Posted By: axel
Date Posted: 18-Aug-2010 at 12:24
Балканската железница тргнува на 1 октомври Белград, 18 август – Првиот воз на железничката Алијанса на Словенија, Хрватска и Србија треба да тргнепо балканските пруги на први октомври, потврдуваат од Алијансата.

Како што најави министерот за транспорт и врски на Србија, Милутин Мркоњиќ за „Б92“, до крајот на август треба да се прецизираат деталите за функционирање на заедничкото претпријатие.

Министрите на трите земји ќе ги претстават тие детали на состанокот во текот на септември.

Со формирање на заедничката железница, Србија, Хрватска и Словенија ќе овозможат побрз и поевтин транспорт.  / B92 /

http://zurnal.mk/mk/cont.asp?k=21208181242&s=251209112732&ID=18810102030


Posted By: axel
Date Posted: 24-Aug-2010 at 09:35

МЖ ќе стане дел од екс-ју железницата

Автор: http://makfax.com.mk/_user/334/profile - Петре Димитров
24 август 2010, 10:10
Извор: Макфакс

Македонија се приклучува на новата железничка иницијатива која ја предводат Словенија, Хрватска и Србија, јавија од „МЖ-транспорт.

Во јавноста се создаде погрешна слика дека Македонија не изразила подготвеност да учествува во новата железничка алијанса, вели за „Форум“, Оливер Дерковски, директор на „МЖ-транспорт“.

Македонија дефинитивно има желба да стане дел од железничката алијанса што дваесет години по распадот на СФРЈ решија да ја формираат Словенија, Хрватска и Србија, а чија цел е  поефикасен, порентабилен и побрз превоз на стоки и патници во регионот.

За таа цел Дерковски, на 31 август, годинава ќе отпатува за Словенија каде што на средба со раководството на словенечката железница ќе разговара за деталите околу вклучувањето на Македонија во овој проект.

„Во јавноста се создаде погрешна слика дека Македонија не изразила подготвеност да учествува во новата железничка алијанса. Вистината е дека трите земји-иницијатори на проектот тргнале со заедничка идеја со овој проект да се обедини работата на трите железници и да се привлече сообраќајот од Коридорот 4 кој преку Унгарија и Романија ги поврзува европските земји со Бугарија и Турција. Поради тоа, покана за учество на Македонија во овој проект најпрво воопшто немаше. Меѓутоа, отпосле беше сфатена значајноста на Коридорот 10, кој минува и низ Македонија по што следуваше и покана до нашата земја“, вели Дерковски.  

Тој вели дека македонската страна позитивно одговорила на поканата и дека сега дополнително ќе се договара на кој начин нашата земја би се вклучила во новата железничка алијанса.

„Станува збор за ново правно лице кое најверојатно ќе биде со седиште во Словенија, со оглед на тоа што единствено таа земја е членка на Европската Унија од сите останати земји-поранешни југословенски републики. За останатите детали јавноста ќе биде запознаена по состанокот во Словенија„, вели Дерковски. /крај/пд

http://www.time.mk/read/NONE/88c3c238b7/index.html


Posted By: Danielbtmk
Date Posted: 24-Aug-2010 at 19:46
Ова се однесува исклучиво на товарниот сообраќај, нудење на подобри услуги во товарниот сообраќај по целата должина на трасата на коридорот 10 врз кој што би се движеле без поголеми формалности и процедури, кои сега ја отежнуваат работата. Олеснувањата значат повеќе коминтенти, поголема заработка и поголема заработувачка за МЖ.

-------------


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-Aug-2010 at 23:50
И истата вест во видео облик

[TUBE]LgMj5NrsU-Y[/TUBE]

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Danielbtmk
Date Posted: 25-Aug-2010 at 13:40
Една поширока информација...

Македонија конечно ќе преговара за железничкото спојување


По три месеци неизвесност, Оливер Дерковски, директор на „Македонски железници-транспорт“, вчера обелодени дека „Македонија дефинитивно има желба да стане дел од железничката алијанса“ што решија да ја формираат Словенија, Хрватска и Србија. Останува нејасно зошто чекавме „посебна покана“ додека функционери од железничките компании на трите земји-иницијатори јавно ја повикуваа земјава да се приклучи кон заедничкиот проект.

По тримесечен молк и тактизирање од надлежните државни институции за проектот за заедничка железница на земјите од т.н. „Југосфера“, вчера од „Македонски железници-транспорт“ официјално потврдија дека и Македонија се приклучува на железничка иницијатива што ја предводат Словенија, Хрватска и Србија. - Македонија дефинитивно има желба да стане дел од железничката алијанса што дваесет години по распадот на поранешна СФРЈ решија да ја формираат Словенија, Хрватска и Србија, а чија цел е поефикасен, порентабилен и побрз превоз на стоки и патници во регионот - изјави за „Форум“ директорот на компанијата, Оливер Дерковски, кој на 31 август годинава ќе отпатува во Словенија, каде што на средба со раководството на словенечката железница ќе разговара за деталите за вклучувањето на земјава во овој проект. Како што објасни тој, во јавноста се создала погрешна слика дека Македонија не изразила подготвеност да учествува во новата железничка алијанса. Според него, трите земји-иницијатори на проектот тргнале со заедничка идеја овој проект да ги обедини работата на трите железници и да се привлече сообраќајот од Коридорот 4, кој преку Унгарија и Романија, ги поврзува европските земји со Бугарија и Турција. - Поради тоа, покана за учество на Македонија во овој проект најпрво воопшто немаше. Меѓутоа, отпосле беше сфатено значењето на Коридорот 10, кој минува и низ Македонија, по што следуваше и покана до нашата земја - вели Дерковски, истакнувајќи дека македонската страна позитивно одговорила на поканата и сега дополнително ќе се договара на кој начин нашата земја би се вклучила во новата железничка алијанса. Инаку, пред еден месец „Шпиц“ пишуваше дека земјава незаинтересирано седи со скрстени раце и на готово чека на покана за да се вклучи во заедничката железница уште од месец мај, кога беше постигнат договорот за формирање на алијансата, а во меѓувреме, високи претставници на железниците од трите земји-потписнички јавно порачуваа дека вратата е отворена како за Бугарија и Турција, така и за Македонија. За опозицискиот СДСМ останува отворено прашањето зошто земјава толку време чекаше на добра волја на Словенија, Хрватска или Србија да ја викнат да се приклучи кон железницата, наместо да покаже самоиницијативност и да се наметне како четврт партнер.
- Македонија веќе губи многу на економски план, пред се, во полето на туризмот, но и при извозот и увоз на стоки, поради тоа што е отсечена од регионот и Европа. Не знам зошто железници чекаа 3 месеци, како што владата чека со години да го обнови Коридорот 8 кон Бугарија - изјави Томе Чингоски од СДСМ, кој не верува дека државата ќе успее да влезе во проектот на регионалното железничко спојување, туку само создава лажна слика дека нешто работи. Мите Митевски од здружението за сообраќај при Стопанската комора на Македонија вели бизнисмените би имале голема корист од железничкото спојување, кое, според него, значи отворање кон пазарот. - Во услови на глобализација, секое олеснето движење на луѓе и стоки игра важна улога во бизнисот - изјави Митевски. Сепак, тој посочува дека треба да ги почекаме деталите од условите под кои земјава би се приклучила кон овој проект, кои ќе ги знаеме следниот месец.




-------------


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 25-Aug-2010 at 16:19
I Crna Gora želi u železnicu

Beograd -- Ministar mora i transporta Crne Gore Andrija Lompar potvrdio je da su i crnogorske železnice zainteresovane da se priključe železničkoj alijansi.

Lompar se sastao sa Milutinom Mrkonjićem i potvrdio zainteresovanost železnice da se priključi sa makedonskim železnicama zajedničkom preduzeću Srbije, Slovenije i Hrvatske.

U saopštenju Ministarstava infrastrukture navedeno je da će o tome biti reči 8. septembra na osnivačkom sastanku u Beogradu, a želju da bude deo železničke alijanse ranije je izrazila i Makedonija.

Ministari Mrkonjić i Lompar razgovarali su i o modernizaciji železničke pruge Beograd-Bar. Prema studiji, koju finansira italijanska vlada, radovi na rehabilitaciji pruge bi koštali oko 330 miliona evra, a trebalo bi da počnu u septembru, navedeno je u saopštenju Ministarstva infrastrukture.

Na sastanku je bilo reči i o izgradnji autoputa od Beograda do Čačka, pa do granice sa Crnom Gorom sa srpske strane i od Bara do granice sa Srbijom sa crnogorske strane. Ministri su se saglasili oko zajedničkog nastupa u tom poslu sa turskim firmama.

Sastanku Lompara i ministra za infrastrukturu Srbije Milutina Mrkonjića prisustvovali su i direktori avio kompanija Srbije i Crne Gore, a u razgovorima je, kako piše u saopštenju, naglašen zajednički interes dve strane oko prevoza putnika na evropskim destinacijama i modernizaciji vazdušnih luka u Tivtu i Podgorici u saradnji sa srpsko-crnogorskom agencijom za kontrolu letenja.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php%20...%20_id=453992 - http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=453992


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 25-Aug-2010 at 16:38
Зашто само Словенија, Хрватска и Србија ја потегнава оваја иницијатива.

На коридор IV идат 7.000 товарни воза, додека на коридор X само 1.000 воза, кон исток преко Унгарија и Романија со задна дестинација - Истанбул.

Со алиансата од Љубљана до Истанбул на коридор X сега идат во најдобар случај за 60 часа, со скратените процедури во алиансата би се добило да овој пат се пројде само за 40 часа, со сегашната состојба на пругите. Така да би била огромна конкуренција на коридор IV.

Од страна на алијансата се појави и варијанта да истото се дејстува и на правецот кон Атина т.е. Истанбул (помошен), па така и Македонија да се вкучи.

А од предходната вест накнадно и Црна Гора се јавува со правецот према Бар.

Така да новинарите и политиката малце да истражат па потоа да објават.


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: La Linea
Date Posted: 26-Aug-2010 at 01:46
Оваа тема од сега ќе биде третирана во своја посебна нишка Cheers


-------------
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!


Posted By: BOJAN
Date Posted: 27-Aug-2010 at 16:56
На белградската железничка станица веќе можат да се видат дизел 0локомотиви со назнака „Коридор 10“ залепена над ознаката Железнице Србије. Тоа значи дека на проектот забрзано се работи, а со ова, претпоставувам дека ќе има одреден контингент на локомотиви коишто ќе работат во новото претпријатие од сите железници. 


Posted By: axel
Date Posted: 06-Sep-2010 at 14:16

Ќе стане ли Македонија дел од Железничката Алијанса?

недела, 05 септември 2010, 15:31

Ќе стане ли Македонија дел од новата железничка компанија на Србија, Хрватска и Словенија која на први октомври треба официјално да почне да функционира? Новиот проект за кој во јули во Белград трите земји потпишаа договор е отворен и за Македонија, но се` уште нема ништо конкретно. Владата допрва ќе го разгледува ова прашање. Премиерот Груевски смета дека станува збор за позитивна иницијатива. Деталите ќе се разгледале на владина седница па пото ќе се известела јавноста.

Раководството на МЖ презеде конкретни активности дури откако беше потпишан договорот во Белград. Првиот човек на МЖ Транспорт, Оливер Дерковски кој минатата недела беше на разговори во Словенија најавува дека Македонија наскоро ќе биде вклучена во подготовките за проектот. Според Дерковски, ова е шанса за евентуално зголемување на приходот, а ефектите можело да се очекуваат од наредната година.

Седиштето на новата компанија инаку треба да биде во Словенија, како земја членка на ЕУ. Целиот проект има за цел да го направи поефикасен и побрз железничкиот сообраќај долж Коридорот 10. Според проценките, трите држави на годишно ниво од новиот концепт ќе имаат по околу 50 милиони евра добивка. На Македонија чија железничка инфраструктура е во очајна состојба неопходно и е приклучување кон овој регионален проект за да не остане трговски и патнички изолирана.

http://vesti.alfa.mk/default.aspx?mId=37&eventId=27229


Posted By: Danielbtmk
Date Posted: 08-Sep-2010 at 12:11

Словенија, Храватска и Србија со заедничко железничко претпријатие?

Белград, 8. септември 2010 (ИНПРЕС)

Денеска во Белград треба да се сретнат претставниците на словенечката, хрватската и српската железница.

Тие ќе разговараат околу усогласувањето на предлогот за формирање на заедничко претпријатие со законодавството на трите држави. Целта е да се намали времето за транспорт на стоката на Коридорот 10.

Според помошник - министерот за инфраструктура на Република Србија Дејан Ласица, денеска и утре треба да се одвиваат сериозни преговори од кои се очекува дека ќе се добие основачкиот акт. Потоа владите на трите држави ќе мора да го потврдат основањето на заедничкото претпријатие.

- Првите возови веќе почнале да сообраќаат и настапуваат со заедничка понуда и цена, истакна Ласица.

-------------


Posted By: axel
Date Posted: 09-Sep-2010 at 13:52
Македонија и Црна Гора не влегоа во „југо-железницата“
Автор: http://forum.com.mk/avtor/webmaster - Редакција ФОРУМ     14:43 | 09 септември 2010

Претставниците на словенечките, хрватските и српските железнички компании во четврток во Белград го потпишале протоколот за усогласување на основачкиот акти на заедничката компанија „Карго 10“ чија прва композиција треба да тргне на 1-ви октомври


Според информациите на Б92, Македонија и Црна Гора заради услови кои не се наведуваат во информацијата, не се согласиле да влезат во новоформираната заедничка компанија, но се наведува дека ќе бидат дел од пошироката заедница со компанијата.
Според коментарите во медиумите во трите држави со денешното потпишување практично е формирана заедничка компанија која ќе има цел да го скуси времето на транспорт на Коридорот 10.
Српскиот министер за инфраструктура Милутин Мркоњиќ најавил дека првиот воз ќе тргне на 1-ви октомври точно во 12 часот од железничката станица во Љубљана.
Во следните десетина денови документот треба да го ратификуваат владите на трите држави. Со компанијата ќе управуваат три директора, седиштето ќе и’ биде во Љубљана, а за прв директор е именуван Роберт Вуга.
Мркоњиќ најавил дека со ова здружување ќе бидат скратени царинските процедури  со што ќе се заштеди на време при транспортот.
„Заедничката железница ќе располага со по поет отсто од вкупниот број возови на железниците на трите држави, Во прво време не се планирани поголеми инвестиции, иако се потребни’, изјавил Вуга додавајќи дека оваа компанија треба да биде „значаен играч“ во железничкиот сообраќај, пишува Б92.

http://www.time.mk/read/9f249ec38c/562c8e0338/index.html



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 09-Sep-2010 at 19:34
Изворната вест, со чуден наслов

Železnice "SHS" kreću od 1.oktobra
9. septembar 2010. | 11:14

Potpisan je protokol o usaglašavanju osnivačkog akta zajedničkog železničkog preduzeća Kargo 10.

Protokol su potpisali predstavnici srpskih, slovenačkih i hrvatskih železnica, u Vladi Srbije u Beogradu, čime je praktično formirano preduzeće, čiji je cilj smanjivanje vremena transporta na Koridoru 10.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić je tom prilikom najavio da će prvi voz krenuti 1. oktobra u 12 časova sa železničke stanice u Ljubljani.

Mrkonjić je objasnio da će u narednih 10 dana biti sve pripremljeno i da preostaje da osnivački akt potvrde Vlade sve tri države.

Preduzeće će imati tri direktora, sedište u Ljubljani, i zadatak da ubrzavanjem graničnih procedura značajno skrati teretni prevoz na Koridoru 10, odnosno od Ljubljane do Istanbula. Njen prvi direktor je Robert Vuga.

"Zajednička železnica će raspolagati sa pet odsto od ukupnih vozova železnica tri države i u prvo vreme nisu planirane veće infrastrukturne investicije, iako su potrebne", rekao je Vuga i dodao da će Kargo 10 biti "značajan igrač u železničkom transportu".

On je najavio da će biti skraćene carinske procedure na graničnim prelazima, kako bi vozovi zajednicke železnice brže saobraćali.

Železnice Srbije, Hrvatske i Slovenije imaće po trećinu udela u Kargu 10, a u istom procentu će biti deljen i profit.

Crna Gora i Makedonija, kako je danas rečeno, nisu pristale da udju u zajedničku železničku kompaniju, ali će biti deo šire alijanse i po tom osnovu imati odredjenu korist.

Dogovor o osnivanju zajedničke železničke kompanije Srbije, Hrvatske i Slovenije postignut je krajem jula ove godine, kaka bi se prevoz robe i putnika na panevropskom Korodoru 10 učinio efikasnijim, rentabilnijim i bržim, odnosno putovanje od Ljubljane do Istanbula skratilo sa sadašnjih 57 na 35 sati.

http://www.b92.net/biz/vesti/tema.php?id=140&nav_id=457527 - http://www.b92.net/biz/vesti/tema.php?id=140&nav_id=457527


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Danielbtmk
Date Posted: 10-Sep-2010 at 11:27

Железничката алијанса не е Дедо Мраз

Во Македонија во никој случај не смее да се наметне лажен амбиент во кој на железничката алијанса ќе се гледа како на некаков економски „диносаурус“, кој ќе ги прифати сите вработени или отпуштени работници во железниците на сите држави-партиципиенти и автоматски ќе ги реши сите проблеми

%20
Претставници на железницата на Србија, Хрватска и на Словенија вчера во Белград го потпишаа протоколот за формирање заедничка железничка алијанса „Карго 10“. Протоколот треба да биде одобрен од владите на трите држави, а на 1 октомври од Љубљана да тргне првиот воз. Заедничката железничка компанија ќе располага со пет проценти од вкупниот број возови на железницата на трите држави. Македонија барем засега останува надвор од новата железничка алијанса.

Во хрватското министерство за сообраќај и транспорт ни потврдија дека во врска со новата железничка алијанса, односно новоетаблираното меѓународно претпријатие „Карго 10“, благодарение на медиумските шпекулации била создадена искривена претстава дека Македонија е индолентна и незаинтересирана да стане дел од тој модерен проект. Тие велат дека Македонија не била поканета само во првата, гамбит-фаза, додека не е афирмирана и разгледана вредноста на Коридорот 10, кој минува низ Македонија. Веднаш потоа Македонија е и официјално повикана да се придружи на проектот, со што е детално запознаен директорот на МЖ, Оливер Дерковски. Директорот на „Хрватски железници“, Златко Рогочар, кој ќе биде и еден од директорите во меѓународната фирма „Карго 10“, предупредува дека во Македонија во никој случај не смее да се наметне лажен амбиент во кој на железничката алијанса ќе се гледа како на некаков економски „диносаурус“, кој ќе ги прифати сите вработени или отпуштени работници во железниците на сите држави-партиципиенти и автоматски ќе ги реши сите проблеми. Рогочар сигнализира да не се прави никаква „подарок- еуфорија“, новата фирма нема да биде Дедо Мраз, а уште помалку некаква социјална институција. Станува збор за мала и ефикасна фирма, која ќе овозможи оперативна апликација и продажба на услуги, размена и дистрибуција на информации за цените и тарифите и полесно справување со условите на транспорт и ракување со процедурите. Во хрватското министерство за сообраќај и транспорт велат дека за Македонија можеби и најголема добивка во првата фаза ќе биде отворањето на можноста за користење и консумирање на претпристапните фондови на ЕУ за проектот на Коридорот 10. Тоа го потврдува и директорот во „Хрватски железници“, Златко Рогочар, кој нé извести дека Хрватска веќе ги користи средствата од претпристапните фондови на ЕУ, со што ги возобновува и репарира деловите на најфреквентните пруги.

И директорот во „Словенечките железници“, Роберт Вуга, кој ќе биде и прв човек на новата железничка алијанса, е задоволен што Македонија и оперативно ќе партиципира во новата фирма, која ќе има седиште во Љубљана. Тој потврдува дека е многу важно за Македонија да едуцира стручен и експертски кадар, кој ќе се придружи на меѓународниот раководен и технички персонал во „Карго 10“. Најдобри центри во кои е афирмирана железничко-транспортна практика и доктрина се Брисел и Лондон, па е пожелно и неколкумина од македонските стручњаци да бидат таму ад хок брифирани пред да се фатат со сериозна работа во алијансата. Вуга вели дека Словенија, покрај тоа што ќе го даде директорот на алијансата и што ќе биде седиште на новата фирма, ќе има и посебна одговорност и улога како членка на ЕУ, која мора да му го олесни на претпријатието пристапот на пазарот и да ја редуцира постапката за усогласување на транспортната легислатива. Инаку, Вуга додава дека земјите–членки треба да очекуваат намалување на трошоците и зголемена профитабилност, потоа етаблирање на заеднички вагонски пул и заедничка промоција на меѓународните саеми, при што и кооперативноста на Скопскиот саем ќе биде од полза.
 


-------------


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 11-Sep-2010 at 12:20
Изјава на директорот на МЖ Транспорт за А1 ТВ

[TUBE]EYD9_2prd8M[/TUBE]

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: my Macedonia
Date Posted: 11-Sep-2010 at 12:37
so iznajmuvanje na infrastrukturata vo mk, cij budzet kje se polni?budzetot od MZ zeleznici ili ona od vladata?

-------------


Posted By: Swimmer
Date Posted: 11-Sep-2010 at 12:39

Помина ли возот за Македонија?

 

„Македонски железници“ допрва ќе одлучува каков договор ќе потпишe со новата компанија „Карго 10“

Соња Маџовска


Помина ли возот со кој Македонија можеше поактивно да се вклучи во заедничката железничка компанија со Словенија, Хрватска и со Србија?

Откако овие три железници завчера потпишаа протокол со што практично формираа компанија „Карго 10“, сега воопшто не е јасно дали и како „Македонски железници“ е заинтересирана да се вклучи во овој проект. Директорот Оливер Дерковски, иако неодамна тврдеше дека земјава е решена да се приклучи на железничката иницијатива што ја предводат овие три поранешни југословенски републики, вчера за „Утрински весник“ изјави дека треба внимателно да се игра. „Допрва ќе одлучуваме каков договор ќе потпишеме со новата компанија што ја формираа Словенија, Хрватска и Србија. Тоа ќе се знае откако работната група, што е формирана во ’Македонски железници‘, ќе ги дефинира сите услови, цени, формалности за овој проект. Таа анализа треба да биде готова до крајот на октомври. Но, ние би влегле во оваа иницијатива без учество со основачки влог во заедничката компанија, туку само во бизнисот. Секој ќе си го гледа сопствениот интерес. Треба внимателно да се гази. Ние ќе ја нудиме нашата траса по Коридорот 10, кој води потоа до Солун, па Атина. Оваа иницијатива нуди побрз транспорт, олеснување на формалните процедури, царинските пречки. Ќе се однесува само на товарниот сообраќај. Ако има заинтересираност за нашата траса, ќе се вклучиме“, вели Дерковски.

Според него, Македонија за овој проект добила покана во јули, а во Љубљана на 31 август, разговарал со првите луѓе од „Словенечки железници“ за тоа како ќе оди нашето вклучување. За овој проект се заинтересирани и Црна Гора и Босна и Херцеговина, но и тие, како и Македонија, бидејќи по се' изгледа задоцнија, најверојатно ќе се вклучат само доколку има интерес за тоа.

И премиерот Никола Груевски вчера изјави дека Владата го поддржува овој проект, но, сепак, остава конечна одлука да донесе МЖ.

Излегува дека откако сите помисливме оти Македонија, дефинитивно, има желба да стане дел од железничката алијанса што ја формираат Словенија, Хрватска и Србија, а чија цел е поефикасен, порентабилен и побрз превоз на стоки во регионот, сега повторно се тактизира, како што тоа се правеше и пред добивањето на официјалната покана.

Македонските бизнисмени, пак, веќе се изјаснија дека би имале голема корист од железничкото спојување, кое би значело олеснето движење на стоките, што игра важна улога во бизнисот. Дали и овој пат земјава изгуби уште една шанса да се вклучи активно во проект што ќе му донесе бенефит и на бизнисот, но и на железницата, која се дави во долгови, а вработените постојано се закануваат со штрајк, поради доцнење на платите?

Инаку, заедничката железница се обелодени како проект уште во мај, но конкретниот договор беше потпишан завчера во Белград, кога беше официјализирана новооснованата фирма „Карго 10“, а се очекува на 1 октомври од Љубљана да тргне и првиот воз. Цел на оваа компанија е намалување на времето на транспорт по Коридорот 10, која со подобра организација треба да и' конкурира на алијансата Коридор 4, во која се здружени железниците на Унгарија, Романија и на Бугарија.

 
http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=EB5468932C4BC645A782E39C0CBECD4E - http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=EB5468932C4BC645A782E39C0CBECD4E


-------------


Posted By: pbanks
Date Posted: 14-Sep-2010 at 09:09
Незнам зошто се ставаме во ваква сервилна ситуација. Од една страна секогаш ни е полна устата за тоа како МК има стратешка позиција на балканот и се мора да помине преку нас. Од друга страна, дозволуваме некој друг да ги диктира правилата на коридор 10 (каде  физички неможе да сме заобиколени) а ние да земаме само некакви трошки од тоа во функција на набљудувачи. 


Posted By: axel
Date Posted: 14-Sep-2010 at 09:53
Македонија сè уште во игра за влез во балканската железница
 
14.09.2010 | 09:39
Извор: http://www.makfax.com.mk/ - Макфакс
Прочитано: 26 пати
Испрати на пријател
http://www.facebook.com/share.php?u=http://www.tocka.com.mk/index12.php?ID=19533 - Сподели на Facebook
Зголеми го фонтот
Намали го фонтот
 
Вратата за вклучување на Македонија во проектот „Железничка алијанса“ останува отворена, а доказ за тоа е денешниот состанок во Загреб, на кој македонска делегација ќе учествува како посматрач.
 
Заедничкото претпријатие на железниците на Словенија, Хрватска и Србија, наречено „Карго 10“, би можело да се прошири и со железниците на Македонија, Босна и Херцеговина и Црна Гора.

Во Загреб денеска на дневен ред ќе биде интензивирањето на активностите околу соработката меѓу екс ју железниците, додека втора точка ќе биде подготовката за регистрација на претпријатието „Карго 10“.

Се очекува првиот воз на заедничкото претпријатие да тргне на 1. октомври од Љубљана, каде што ќе биде седиштето на компанијата. Во почетокот ќе се превезува само стока, а подоцна не се исклучува можноста за превоз на патници меѓу земјите на поранешна Југославија.

http://tocka.com.mk/index12.php?ID=19533


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 14-Sep-2010 at 18:00
Коридор 10 е врска на северот со истокот или Европа со Турција т.е во овој случај Словенија Хрватска Србија преку Димитровград кон Истанбул. Делот кој иде преку Македонија кон Солун и Атина е далеку со помало бруто превезена стока, така да и не е „атрактивен“.

Е сега, нашиот интерес во алиансата „Карго 10“, треба да влеземе со одреден капитал за финансирање на тоа АД и потоа да го делиме профитот, кој од горе наведеното е минимален. Друго факт е дека      премала територија сме, така да со споразумот би било поисплатливо да една пр. словенска или хрватска локомотива протрча и нис наша територија за да се ушеди, а за тоа делот од профитот повторно кај друг.

И на крај за овој краток осврт, сеедно што сме вон таа алианса ако тргне некој карго накај Солун сепак ќе мора да платат за тој премин како што и денеска функционира. И останува на крај убрзувањето на овој коридор која е и основната идеја на овој проект. Него само медјудржавните споразуми и процедури можат да го убрзат а не железницата, кое исто важи како за товарниот така и за патничкиот со заедничка длабинска царина, синхронизација на транспортот и т.н.

Така да помпезната вест дека сме вон алиансата буквално не е ништо важно, а со влез на сите земји во ЕУ станува ирелевантно со влезот на далеку поголеми карго претпријатија.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Danielbtmk
Date Posted: 14-Sep-2010 at 21:26

МЖ - Транспорт се приклучи кон Алијансата - Карго 10

Македонски железници - Транспорт се приклучија на Алијансата на железници на Коридорот 10 - Карго 10 во која учествуваат и железничките претпријатија од Србија, Хрватска, Словенија и Република Српска.

Одлуката за пристапување на МЖ - Транспорт кон Алијансата, како што информираат од Хрватски железници, е донесена на денешниот состанок во Загреб на директорите на Хрватски железници, Словенечки железници, Железницата на Србија и Железницата на Република Српска.

На состанокот, како што се посочува, за прв пат присуствувал и генералниот директор на Македонски железници - Транспорт Оливер Дерковски.

- На состанокот е донесена одлука да се прифати пристапот на Македонскаи железници - Транспорт во Алијансата во согласност со Спогодбата од Опатија, а договорот за приклучување најверојатно ќе се потпише пред поаѓањето на првиот воз во организација на Алијансата што се планира за почетокот на идниот месец, велат од Хрватски железници и потсетуваат дека МЖ - Транспорт за првпат изразиле желба за вклучување во Алијансата.

-------------


Posted By: BOJAN
Date Posted: 15-Sep-2010 at 10:37
Мислам дека избрзавме со приклучувањето кон железничката алијанса.

Добар беше предлогот на г-динот Дерковски да бидеме набљудувачи на почетокот и да ги рентаме нашите пруги на оваа алијанса, со што ќе остваревме профит а немаше да вложиме ништо.


Заедничкото претпријатие подразбира и вложување на секоја железница во локомотиви и теретни вагони во заедничкото претпријатие кои ќе возат долж целиот Коридор 10.


Главното прашање е што тоа ние можеме да дадеме од локомотиви и товарни вагони кога имаме недостиг на машини во железничкиот сообраќај во моментов и дали ќе се јави проблем со нормалното одвивање на железничкиот сообраќајDunno?!


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 15-Sep-2010 at 17:11
Како и да веќе се приклучивме, се надевам со одогловечувањето добивме некоја бенефиција.

Дерковски потврди дека разговарал „МЖ“ да стане дел од Карго 10

14 септември 2010, 19:53
Извор: Макфакс/ Форум /Хина


Директорот на „Македонски железници“ (МЖ) Оливер Дерковски ја потврди информацијата за Макфакс и Форум која што ја објави хрватска Хина, дека разговарал со претставници од Карго 10, МЖ да стане дел од Алијансата.

Претставниците на железниците на Словенија, Хрватска и Србија на 9-ти септември во Белград го потпишаа протоколот за усогласување на основачкиот акт на Алијансата на железници во 10-от коридор – Карго 10 и протоколот за основање заедничка компанија на железничките компании од трите држави, односно нова компанија за товарен железнички сообраќај „Карго 10“.

Како што пренесе Хина, Хрватски железници во вторник попладне издале соопштениe во кое се наведува дека според потпишаното и договореното во Белград, во Загреб бил одржан состанок на претставниците на идната Алијанса Карго 10, ХЖ Карго, Словенечки железници, Железница на Србија, Железница на Република Српска, а првпат уечствувал и претставник на Македонски железници – Транспорт, директорот Оливер Дерковски, кој изразил желба и македонската компанија да се вклучи во Алијанса Карго 10.

На состанокот била донесена одлука дека се прифаќа пристапувањето на Македонски железници на Алијансата, што е во согласност со Договорот од Опатија кој беше потпишан оваа пролет, а договорот за приклучувањето ќе се потпише најверојатно пред поаѓањето на првиот воз на Алијансата што според планираното треба да се случи на почетокот од октомври.

Во соопштението на Хрватски железници се додава дека на состанокот во Загреб било нагласено дека групата е отворена за нови членки,кои ќе можат да се приклучат по склучување на договор за пристапување.

Основата цел на Алијансата и на новата железничка компанија ќе биде оптимизацијата на деловниот процес во организација на товарниот железнички сообраќај. Учесниците на денешниот состанок разговарале за моменталните и идните активности.

Генералниот директор на МЖ, Дерковски имал и одвоена средба со управата на Холдингот ХЖ, Зоран Поповац, на кој било разговарано за натамошната соработка меѓу двете компании и за вклучувањето на МЖ во Карго 10.

Инаку директорот на Словенечки железници Роберт Вуга, на состанокот реферирал за разговорите што ги имал со претставниците на црногорската железница и некои други железнички компании од регионот.

http://www.makfax.com.mk/_home/home#116075 - http://www.makfax.com.mk/_home/home#116075


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Swimmer
Date Posted: 15-Sep-2010 at 17:30

Од каде сте толку сигурни дека се избрзало, можеби нешто се променило, созреала состојбата и се пристапило кон интеграција. Не верувам дека би прифатиле да бидеме во загуба. Па од тука, пред да разбереме нешто околу тоа што вложуваме, а што добиваме, колкави инвестиции треба да направиме, а колку ќе профитираме, да не критикуваме.



-------------


Posted By: axel
Date Posted: 15-Sep-2010 at 20:57

Македонски железници се приклучува на „Карго 10“

среда, 15 септември 2010, 17:40

Македонија влегува во проектот железничка Алијанса но нема да има статус на оснивач-сопственик на фирмата Карго 10 која од први октомври ќе управува со проектот. Претпријатието кое го формираа Србија, Хрватска и Словенија, ќе биде во сопственост на овие три држави, а Македонија ќе биде придружен член, за што во рок од еден месец треба и формално да го потпише договорот за приклучување. Директорот на МЖ транспорт Оливер Дерковски за Алфа изјави дека Македонија влегува во проектот под исти услови како и БиХ и подоцна Црна Гора. Во бордот на директори на фирмата ќе имало и претставник од МЖ.

Проектот за железничка Алијанса на бившите ЈУ републики беше договорен уште во мај во Опатија. Идејата е преку соработка на железниците транспорт долж коридорот 10 да се направи поефикасен и поекономичен. Ќе се олеснат царинските процедури, нема да има промени на локомотивите при влез од една во друга земја, со што драстично ќе се намали времетраењето на патувањето. Првиот воз стартува веќе на почетокот на октомври од Параќин во Србија до словенечко-италијанската граница.
Според проценките, Хрватска, Србија и Словенија годишно од овој проект ќе профитираат по околу 50 милиони евра. Со оглед дека Македонија не се вклучи во сопственоста на Карго 10, профитот на земјава од овој бизнис ќе биде многу помал
http://vesti.alfa.mk/default.aspx?mid=37&eventid=27685


Posted By: pbanks
Date Posted: 15-Sep-2010 at 21:19
Originally posted by Vladimir P

Коридор 10 е врска на северот со истокот или Европа со Турција т.е во овој случај Словенија Хрватска Србија преку Димитровград кон Истанбул. Делот кој иде преку Македонија кон Солун и Атина е далеку со помало бруто превезена стока, така да и не е „атрактивен“.

Е сега, нашиот интерес во алиансата „Карго 10“, треба да влеземе со одреден капитал за финансирање на тоа АД и потоа да го делиме профитот, кој од горе наведеното е минимален. Друго факт е дека      премала територија сме, така да со споразумот би било поисплатливо да една пр. словенска или хрватска локомотива протрча и нис наша територија за да се ушеди, а за тоа делот од профитот повторно кај друг.

И на крај за овој краток осврт, сеедно што сме вон таа алианса ако тргне некој карго накај Солун сепак ќе мора да платат за тој премин како што и денеска функционира. И останува на крај убрзувањето на овој коридор која е и основната идеја на овој проект. Него само медјудржавните споразуми и процедури можат да го убрзат а не железницата, кое исто важи како за товарниот така и за патничкиот со заедничка длабинска царина, синхронизација на транспортот и т.н.

Така да помпезната вест дека сме вон алиансата буквално не е ништо важно, а со влез на сите земји во ЕУ станува ирелевантно со влезот на далеку поголеми карго претпријатија.


Владимир, свесен сум дека оваа алијанса е креирана со примарна цел да се парира на Бугарија-Романија-Унгарија во борба за каргото кон Турција. Сепак неможе да ги занемариме можностите на делот кон Грција и фактот дека трасата на К10 проаѓа низ нас (нешто што треба да е повеќе од доволно за да не сме во ист кош со ЦГ и БиХ).

Само на таа карта требаше од старт да сме повеќе проактивни да влеземе како основачи во овој проект. Дури и делот кон Димитровград да е приоритет, зошто да ги немаме умешано прстите во сето тоа.

Вака повторно се влегува на принципот „битно е да се учествува“, не научивме да сме поагресивни во бркањето на нашите интереси и ширење на влијанието.

Алудирањето на СХС кое го прават многу медиуми можеби изгледа невкусно, но менталитетно, очилгедно не се променило премногу од тогаш.

За крај, свесен сум дека овој пост нема врска со реалноста, во ситуација кога железницата е во мизерна состојба дома нема причина да очекувам дека ќе направи регионален пробив. Да се надеваме дека макар и ова „неосновачко“ учество во таа алијанса ќе ни донесе корист.

Слично треба да се свестиме во врска со Коридор 8 (изградба и здружување со БГ и АЛ) да не не изеде Виа Игнација.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 15-Sep-2010 at 22:14
Еве да нафрлам некој мисли.

Ма потполно се слагам со тебе, но има една мало но, за да влеземе во алиансата или поточно кажано Акционерското друштво треба да влеземе и со пари и со опрема.
За жал ни едното ни другото моментално го немаме за дома а камоли за надвор.

- Значи ќе треба владата да одвои пари за нови современи товарни вагони кој (дај боже) ќе треба да трчаат по целиот коридор, и да бидат вон Македонија.

Е сега кој ни е приоритетот во МК, највероватно процениле дека од ова ќе имаме корист.!?
Од друга страна ЕУ стално кука регионална поврзаност, па најверовато ова е тоа, па се надевам и ова ќе го ценат, мада идејата е да им земеме од колачот!?
Можда и чекањето било и тактично, да се издејствува нешто, незнам!?

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Swimmer
Date Posted: 16-Sep-2010 at 01:39
 

МЖ станува дел од Алијансата Карго 10

Автор: http://www.makfax.com.mk/_user/289/profile - Маја Трајковска
15 септември 2010, 15:56
Извор: Макфакс / Хина
Скопје

Вчера конечно се завршени преговорите и, колку што дознав, во рок од еден месец треба да се потпише договор за македонски железници да стане дел од Алијансата Карго 10, изјави премиерот Никола Груевски.

„Би сакал да истакнам дека ова добро се заврши, како што посакувавме. По извесен период на преговори, македонската железница беше поканета да влезе во оваа група така што тоа ќе биде една придобивка за нашите железници и влегуваме во една група што има сериозни заеднички проекти за движење напред на железниците од овој регион“, рече Груевски.

Како што вчера пренесе Хина, Хрватски железници во вторник попладне издале соопштениe во кое се наведува дека според потпишаното и договореното во Белград, во Загреб бил одржан состанок на претставниците на идната Алијанса Карго 10.

На состанокот присуствувале ХЖ Карго, Словенечки железници, Железница на Србија, Железница на Република Српска, а првпат учествуваше и претставник на Македонски железници – Транспорт, директорот Оливер Дерковски, кој изрази желба и македонската компанија да се вклучи во Алијанса Карго 10.

На состанокот била донесена одлука дека се прифаќа пристапувањето на Македонски железници на Алијансата, што е во согласност со Договорот од Опатија кој беше потпишан оваа пролет, а договорот за приклучувањето ќе се потпише најверојатно пред поаѓањето на првиот воз на Алијансата што според планираното треба да се случи на почетокот од октомври.

Во соопштението на Хрватски железници се додава дека на состанокот во Загреб било нагласено дека групата е отворена за нови членки,кои ќе можат да се приклучат по склучување на договор за пристапување.

Основата цел на Алијансата и на новата железничка компанија ќе биде оптимизацијата на деловниот процес во организација на товарниот железнички сообраќај.

http://www.makfax.com.mk/#116168 - http://www.makfax.com.mk/#116168


-------------


Posted By: BOJAN
Date Posted: 16-Sep-2010 at 10:29
Дечки во моментов имаме 10-тина исправни електрични локомотиви, од кои 4-5 сигурно ни одат за патничките возови, а останатите на товарните возови, од каде ние ќе можеме да дадеме електролокомотиви за новото претпријатие за да се движат долж целиот коридор до СловенијаBig%20smile?

Треба да ни стигнат нови 36 товарни вагони до крајот на годинава поради недостиг на вагони, а треба да дадеме од нив за Алијансата.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Sep-2010 at 21:11
Дневниот ред за седницата од 14-ти



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: pbanks
Date Posted: 17-Sep-2010 at 21:58
Пак ништо не ми е јасно. Нели БИХ беа аутсајдери како и ние? Од каде сега од една страна искочија СЛО, ХР, СРБ и БИХ а од друга МК и ЦГ?


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Sep-2010 at 22:12
За жал немаме доволно информации од кај нас, па вака наѓагаме, сето останато е новинарски пишувања.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 18-Sep-2010 at 18:22
Еве нешто повеќе

Од октомври Македонски железници во „Карго 10“
18/09/2010
   
За 7 часа побрзо ќе стигнуваат товарните возови од Солун до Љубљана кога „Македонски железници“ и официјално ќе станат дел од „Карго 10“, регионалното железничко претпријатие кое го формираа Србија, Словенија и Хрватска. Според директорот на МЖ, Оливер Дерковски, тоа треба да се случи на почетокот од идниот месец пред поаѓањето на првиот воз. Скусувањето на часовите ќе се добие со намалување на граничните и царинските процедури, но и директно на пругите.

„Некогаш реципрочно ќе си ги менуваме локомотивите, ќе пуштиме да вози еден воз, една композиција да оди по поголемата или целата должина на трасата со една локомотива за да не се губи време. Договарана е и размена на вагони за да не се губи време и да не се прават непропорционални трошоци како што сега често се случува“, рече Оливер Дерковски, директор на „Македонски железници-транспорт“.

Вака, според Дерковски, стоките ќе патуваат побрзо, фирмите повеќе ќе ги користат возовите и профитот на „Железница“ ќе расте. Колку пак, ќе треба да се вложи во „Карго 10“?

„Практично нема никакви вложувања во тоа претпријатие од наша страна, а може да има добар бенефит доколку се продаваат услугите на Коридорот 10 затоа што на оваа траса поминува пругата од Словенија, Хрватска, Србија, нашиот дел од трасата и надолу Грција со која дополнително ќе се разговара дали сака да биде дел од проектот“, објаснува Дерковски.

Токму ова сакаа да слушнат и бизнисмените.

„Основно е дека целокупната увозно-извозна политика на Македонија е насочена кон север“, вели Митко Митевски, Стопанска комора на Македонија.

Митевски го поздравува поврзувањето и вели дека со него се намалуваат бариерите со земјите кои ни се најголеми трговски партнери, а железницата ќе заработи и за подобрување на инфраструктурата. Тој сепак смета дека и во „Карго 10“, „Македонски железници“ ќе мора да лобираат за своите интереси.

„За сите оние превози кои одат за Блискиот исток, нашата заложба е тоа да оди по Коридорот 10 за транзит преку Македонија. Ако се оствари таа заложба ефектите за „Македонската железница“ ќе бидат многу поголеми“, додава Митевски.

Желба за приклучување во железничката алијанса досега искажаа и Босна и Херцеговина и Црна Гора, а ќе бидат поканети и Бугарија и Турција. Основната цел на Карго10 е да се скуси патувањето на возовите од Истанбул до Љубљана од 57 на 35 часа. http://alsat.mk/ekonomija/1273102.html - http://alsat.mk/ekonomija/1273102.html


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 18-Sep-2010 at 18:38
А како е оваа материја регулирана низ Европа? Стварно е крајно нелогично ова се менување локомотиви, па и вагони. Најдобра е комплетна либерализација на железничкиот простор како што тоа е за обични патнички возила.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 18-Sep-2010 at 18:59
Сегдека во Европа-свет се работи на истиот начин - секоја држава своја локомотива.

Но, со споразум како овој нашиов Франција и Германија се договорија IC возовите ICE i TGV реципрочно да влегуваат до нивната крајна дестинација во соседната држава.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: axel
Date Posted: 22-Sep-2010 at 12:41

Како и со што македонските железници влегуваат во Карго 10

09:00 | 22.09.2010 | Автор: Владимир Петрески

Постојано во плановите за стратешката деловна предност, која треба да се обезбеди од оваа компанија, се говори за забрзувањето на транспортот на стоки од Љубљана до Истанбул, што со Македонија нема никаква врска, зашто трасата до Истанбул оди преку Србија и Бугарија. Транспортот по сегментот на Коридорот 10 до Солун е секогаш во втор план. И тоа е нормално зашто времетраењето на транспортот од Љубљана до Истанбул треба да се намали од 57 на 35 часа, додека транспортот од Љубљана до Солун би се намалил за само седум часа.
Понатаму, во изјавите на министрите за транспорт на Словенија, Хрватска и Србија се говори за постигнување брзина од 160 километри на час, па нагоре, со постигнување брзини и над 200 километри на час, нешто што во Македонија е невозможно, дури ни со најновите кредити. Собранието на Македонија даде зелено светло за задолжување кај Европската банка за обнова и развој во висина од 17,6 милиони евра со рок на отплата 15 години и грејс-период од 3 години. Со него ќе се реконструираат

53 км од пругата на делниците: Табановце - Куманово, Миравци - Смоквица, Згроболци - Градско и Градско - Неготино, со што би се создале претпоставки за поголема брзина на возовите од постојните педесетина на над 100 км/час.
Од друга страна, пак, само во последниве 18 месеци Србија доби 200 милиони евра кредити од ЕБОР за модернизација на железничката инфраструктура и тоа само кога станува збор за Коридорот 10. Со последниот кредит државата ќе купи и 15 енергетски ефикасни локомотиви. На веб-сајтот на Европската железничка банка, Еурофима, пишува дека на Србија и стојат на располагање кредити во вредност од 150 милиони швајцарски франци. Од овие пари, 34,5 милиони франци се потрошени за набавка на 10 локомотиви од Русија.
За состојбата во која се наоѓаат железниците во Словенија и во Хрватска нема потреба ниту да се зборува. Словенија има одлично одржувани пруги и постојано го обновува својот возен парк кога станува збор за возовите. Македонските железници своите локомотиви на ремонт ги праќаат токму во Словенија. Хрватска го има „Раде Кончар“, кој произведува современи локомотиви и конкурира за нивна продажба во Германија.
Дури и Босна и Херцеговина изврши набавка на 9 локомотиви и експериментира со брзини на своите пруги од над 200 километри на час. Црна Гора, пак, би сакала да стане дел од алијансата заради релацијата Белград - Бар, но допрва треба да се види како ќе функционира вклучувањето на Македонија, Црна Гора и на Босна и Херцеговина, во ситуација кога протоколот

на новата компанија го потпишаа само првите три земји основачи.
Годишниот приход на „МЖ - транспорт“ се движи од 19,5 милиони евра до 29,3 милиони евра, од кои речиси девет милиони евра или околу една третина одат за плати на околу 1.400 вработени.
- Практично нема никакви вложувања во тоа претпријатие од наша страна, а може да има добар бенефит доколку се продаваат услугите на Коридорот 10, затоа што на оваа траса поминува пругата од Словенија, Хрватска, Србија, нашиот дел од трасата и надолу Грција со која дополнително ќе се разговара дали сака да биде дел од проектот - вели Оливер Деркоски, директорот на „МЖ - транспорт“. И сево ова во ситуација кога кон крајот на минатиот месец пред неговото седиште вработените од него ја бараа платата за јули. Тој, истовремено одговараше и на прашања поврзани со железничката алијанса, препотувајќи се од претходно тешките прашања поврзани со неможноста да се исплатат платите.
За волја на вистината „МЖ - транспорт“ допрва планира со свои пари и со кредити да набави нови моторни гарнитури, електро и дизел, за патнички сообраќај. Во тек е и проектот со Светска банка за опремување со нови мотори на четири локомотиви и за набавка на 36 нови товарни вагони. Но, сево ова е недоволно за рамноправно учество во Карго 10 и заработувачка барем делумна од онаа која ја очекуваат земјите-основачки која треба да изнесува по 50 милиони евра годишно. Особено што директорот Дерковски не мисли дека се неопходни инвестиции за неговата компанија да се наметне како фактор во железничкиот конзорциум. Од друга страна, Србија, на пример, веќе 18 месеци се подготвува на голема врата да го собере кајмакот од овој проект.

http://www.spic.com.mk/kat/biznis/kako-i-so-sto-makedonskite-zeleznici-vleguvaat-vo-kargo-10.html



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 04-Oct-2010 at 12:33
Тргнува првиот воз на компанијата „Карго“
Автор: Бранка Чочковска
04 октомври 2010, 07:32
Извор: Бета


Заедничката железничка компанија на Србија, Хрватска и Словенија „Карго 10“ денеска почнува со работа.

Првиот воз на заедничката компанија ќе тргне од Параќин во 8:30 часот, а крајна дестинација е словенечкото место Сежана.

Како што соопштуваат од ЈП Српски железници, станува збор за композиција со 32 товарни вагони, кои од Параќин за Сежана треба да пренесат Брикети од дрво наменети за италијанскиот пазар.

Возот дестинацијата ќе ја мине за 20 часа што е за десетина часа покусо време од претходното.

Седиштето на „Карго 10“ како што беше претходно објавено е во Љубљана. Основната цел на компанијата е да ги намали царинските процедури на граничните премини за возовите побрзо да сообраќаат.

Договорот за формирање заедничка железничка компанија меѓу трите земји е постигнат кон крајот на јули годинава

http://www.makfax.com.mk/_home/home#117747 - http://www.makfax.com.mk/_home/home#117747


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 04-Oct-2010 at 20:49
Во старт проблеми, во Хрватска цркна локомотивата па изгубено е еден час за нејзина замена.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Danielbtmk
Date Posted: 13-Oct-2010 at 19:31
Федералната железница на БиХ пристапи кон „Карго 10“
Автор: http://forum.com.mk/avtor/webmaster - Редакција ФОРУМ     17:47 | 13 октомври 2010

Железницата на федерацијата Босна и Херцеговина денеска пристапи кон регионалната компанија „Карго 10“ што ја формираа железниците на Словенија, Хрватска и Србија, кон која подоцна се приклучија и македонски железници

Договорот за пристап кон „Карго 10“ во Сараево го потпишал раководителот на федералната железница, Неџад Османагиќ.
„Ќе се зголеми сообраќајот, а ќе се олесни и движењето. Тоа ќе значи и покусо време за патување на возовите и единствени цени, сето тоа ќе овозможи да настапиме како сериозна конкурентна компанија со другите железници од Европа“, изјавил Османагиќ.
По Босна и Херцеговина, скоро приклучување кон ова друштво најавил и претставник на железницата на Република Српска.



-------------


Posted By: lslcrew
Date Posted: 14-Oct-2010 at 00:53
Мислам дека ова ќе биде од голема помош за регулирање на железничкиот сообраќај на оној поранешен Југословенски простор каде сега има линии што пресекуваат низ други држави. За Босна посебно ќе значи.


Posted By: mirakuliks
Date Posted: 14-Oct-2010 at 14:27
Кооперацијава има надеж, особено за македонскиот сегмент, бидејчи денес прочитав вести дека кинезите го земале пристаништето во Пиреја за користење на 35 години. Со други зборови тоа значи дека многу голем дел од кинеската стока за Европа која се наоси на бродови од пиреја ќе се дистрибуира најверојатно со воз, а тоа значи низ МК.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 14-Oct-2010 at 17:30


Навистина важна вест од наша гледна точка. Единствено ме интересира (со оглед дека Пиреа функционира како хаб) колкав дел од робата што ќе ја менаџира ќе се претовари кон други пристаништа, а колкав дел има потенцијал за по железнички пат да се упати кон европските пространства. Но верувам дека секако за железницата ќе остане повеќе од доволно, за на К10 да му даде далеку поголемо значење.

Се прашувам колкав интерес би имале Кинезите да го лапнат и Солун, бидејќи тоа пристаниште и по големина и по концепт воопшто не е од лигата на Пиреа... Би било убаво ако влезат и таму, инстантно ќе ни решат многу проблеми.

Енивеј, да архивираме една вест за Пиреа:

China eyes major Greek investments

Jun 15 2010 13:30   http://www.fin24.com/Pages/SharePages/EmailArticle.aspx?cid=4466&aid=79ff5ab3-b52c-4af5-8afe-fb0c51ee3344 -

Beijing - China plans to invest billions of euros in shipping, logistics and airport projects in Greece, as the European nation battles to slash its massive debt, a report said Tuesday.

The investment deals are due to be signed on Tuesday during a visit to Athens by Chinese Vice-Premier Zhang Dejiang, the Financial Times reported, citing an unnamed Greek government official.

"These concern maritime affairs, telecoms and a project to renovate a landmark tower building in Athens' port of Piraeus," the official was quoted as saying.

Other deals including shipbuilding agreements worth €500m will also be signed, the report said.

Athens is seeking to attract investment from countries with massive sovereign wealth funds - such as China - in an effort to stimulate economic growth in its debt-laden economy.

Greece's abundant port facilities, the quality of its world-leading merchant fleet and its strategic location as a gateway into the Balkans and Europe have drawn interest from Chinese global commercial giant Cosco.

The Chinese company last year signed with Greece a 35-year concession to expand the two main container terminals at the main Greek port of Piraeus for a guaranteed premium of €3.4bn.

"Cosco has a major plan to build the port of Piraeus into the greatest container hub in the Eastern Mediterranean area, and we will create a logistics centre in Piraeus," Cosco chief executive Wei Jiafu told reporters last month.

Greek transport minister Dimitris Reppas said in May that Chinese companies could be interested in involvement in the privatisation of Greece's heavily indebted railway OSE.

The European Union and the International Monetary Fund have given Greece a €110bn bailout package over three years to tackle the fiscal crisis, which has spilled over into eurozone countries such as Spain and Portugal.

Moody's ratings agency on Monday slashed its sovereign rating for Greece to "junk" status, a move rejected by Athens, which said it had taken significant steps to balance its books.

 - AFP



http://www.fin24.com/International/China-eyes-major-Greek-investments-20100615


Posted By: lslcrew
Date Posted: 14-Oct-2010 at 19:04
Кинескава заинтересираност за грчките пристаништа во комбинација со веста од пред некој ден дека  како опција се врти да откупат и до 50 милијарди од грчкиот долг, во една Македонска колумна пишуваше Македонија добива нов јужен сосед...Кина, што и не е далеку од вистината. Тие 50 милијарди може да значат за некоја година 50-тина милијарди инфраструктура, ресорти, економија во Грција под Кинеска капа. Најдобро за Македонија ќе биде доколку ланецот од истоварање од брод до Гевгелија нема ниедна алка грчки државен капитал. Во тој случај веќе нема такви прекини во сообраќајот како сега и има драстично зголемен проток. Ако Македонските власти (сегашни и потенцијални идни) се паметни, ќе им текне дека светот е малку поширок од плочата ЕУ што ја носат неколку слона на грб и нема да ставаат на клада секој што мисли малку поинаку, па ќе конкурираат и на некои Кинески државни кредитни линии за инфраструктура и со лесни камати и поволности ќе добие државава. Еве на пример ако ЕУ го покрие автопатот, зашто Кина да не би покрила дупла пруга. Ова не е занесување, веројатна опција дискутирам.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 14-Oct-2010 at 19:23
За Кина и каналот Дунав-Морава-Вардар-Егеј би бил прилично ситна работа од финансиски аспект, доколку им стане стратешки интерес (нормално не да ни го подарат, туку концесија). А дали ќе им стане, тоа ќе покаже времето. Во секој случај, малку проактивност на нашата дипломатија нема да е на одмет.


Posted By: BOJAN
Date Posted: 15-Oct-2010 at 12:12
Би било прекрасно да ги имаме кинезите на наша страна, доколку сакаат пристаништето во Пиреја да го направат најголемо во целото источно медитеранско подрачје, тоа и ќе го направат, а нашата железница може да има огромна корист од товарниот сообраќај.
Би имало голем раст во транспортот на стоки по Коридорот 10 кон север. Доколку кинезите би ја изградиле Вардарска долина, тогаш речиси целата траса од Коридор 10 долж Вардар ќе се премести и ќе се добие двоколосечна нова пруга......Roll%20eyes


Posted By: Danielbtmk
Date Posted: 26-Oct-2010 at 12:28
ПО ПРИКЛУЧУВАЊЕТО НА КАРГО 10
„Македонски железници“ ќе станат шпедиција?


 „Македонски железници - транспорт“ се во преговори со македонските фирми за превоз на стока и за вршење шпедитерски услуги преку заедничката компанија на железниците на земјите од поранешна Југославија „Карго 10“. Оттаму велат дека тие ќе бидат еден вид конкуренција на шпедитерските фирми, кои досега беа единствени организатори на карго-превозот на фирмите преку железницата, за што „Македонски железници“ им наплатуваше за услугата и за вагоните. - Во преговори сме со повеќе фирми за превоз на стока од Македонија кон Унгарија и кон Словенија. Досега возевме за други фирми, организатори на превозот. Сега имаме наша компанија „Карго 10“, со која превозот ќе биде побрз и ќе има подобра размена на информации - вели Оливер Деркоски, директор на „Македонски железници - транспорт“. Стопанствениците ја поздравуваат реализацијата на идејата за спојување на железниците на поранешна Југославија. Тие велат дека би ја пренесувале стоката преку секоја фирма што ќе понуди подобри услови. - Сметам дека главната цел на „Карго 10“ треба да биде да се зголеми протечноста на Коридор 10. Да нема застој на разграноците бидејќи ние најдобро знаеме што значи да се стои четири пати во текот на еден превоз - вели Александар Панов, генерален директор на „Макстил“. Првата линија за превоз на дрвени брикети од Србија за Италија преку „Карго 10“ почна да функционира во почетокот на овој месец. Во неа беа вклучени железниците на Србија, Хрватска и на Словенија.


http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&ArticleID=150670&EditionID=2153


-------------


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 31-Oct-2010 at 16:34
ЖЕЛЕЗНИЦА
„Карго 10“ и надвор од Балканот

Бугарската, австриската и италијанската железница сакаат да се приклучат на „Карго 10“, фирмата на железничките компании на земјите на поранешна Југославија. Фирмата ја формираа железниците на Словенија, Хрватска и на Србија, а подоцна се приклучија македонската, босанската и црногорската железница. Коридорот 10 почнува од Австрија, а завршува на југот од Балканскиот Полуостров. Директорот на товарниот сообраќај на Словенечки железници Роберт Вуг посочи дека и германски и грчки железнички оператори оцениле дека проектот ветува и изразиле желба да му се приклучат, додавајќи дека во него мора да биде приклучена Турција, доколку се планира проектот да биде ефикасен. - Ефикасен Коридор 10 претставува голема можност не само за нас, туку и за сите учесници во пазарот на логистика на кои им се потребни капацитети за раст, со оглед на тоа што коридор 4 е преоптоварен и 900 километри е подолг од Коридорот 10 - вели Вуг.

http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=3&tabid=1&EditionID=2157&ArticleID=150942 - http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=3&tabid=1&EditionID=2157&ArticleID=150942


Posted By: lslcrew
Date Posted: 31-Oct-2010 at 21:32
Има ли Карго 10 механизми да регулира евентуални појави како штрајковите во Грција? Може многу да значи за нас нешто такво ако ОСЕ се приклучи па да има позитивен учинок во ситуацијата со секојдневните блокирања.


Posted By: Danielbtmk
Date Posted: 12-Mar-2011 at 10:19
Карго 10 се уште работи на црно


Заедничкото железничко претпријатие на Србија, Хрватска и Словенија Карго 10" се уште не е регистрирано, пренесува српската агенција Бета. На чело на компанијата поради болест не е повеќе Роберт Вуга, така што наскоро ќе биде избран нов директор. Седиштето на компанијата е во Љубљана, а прв директор беше Вуга.

Причини зошто компанијата не е регистрирана е тоа што ЕУ, иако го поддржува тој заеднички проект на железниците на Србија, Хрватска и Словенија, има определени резерви бидејќи се плаши дека останатите заинтересирани оператори ќе бидат ставени во подредена положба.
Компанијата Карго 10" почна со работа во октомври 2010 година.

Извор: http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=80E5C0C4D693774C8C1FD0EF829ED5D5 - Вечер


-------------


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 12-Mar-2011 at 12:14
V Cargo 10 bi bilo treba vključiti še Bolgare, Grke in Turke

Na konferenci skupnega podjetja Cargo 10 so govorili predvsem o promociji, ki bo na železnice privabila večje količine in nove vrste blaga

S skrajšanjem železniškega prevoza za minuto privarčujemo milijon evrov, je na petkovi konferenci Cargo 10 v Beogradu ocenil srbski minister Milutin Mrkonjić.

Zaradi skupne družbe Cargo 10, ki so jo ustanovile Slovenija, Hrvaška, Srbija in BiH, se bo po njegovih ocenah železniški prevoz od Münchna do Istanbula skrajšal s sedanjih 55 do 60 ur na vsega 40 ur. Konference so se udeležili tudi slovenski predstavniki. Prometnega ministra Patricka Vlačiča je zastopala Nina Mauhler z direktorata za železnice, ki je na konferenci pojasnila, da slovensko prometno ministrstvo projekt podpira in da gre za dober zgled sodelovanja železniških podjetij in držav na prometni osi vzdolž desetega koridorja.

"Konferenca je bila trženjske narave, šlo je za promocijo podjetja Cargo 10 in njegovih aktivnosti. Udeleženci smo se strinjali, da je treba skrbeti za njegov nadaljnji razvoj z vlaganji v infrastrukturo, odpravljanjem administrativnih ovir na mejah ter s promocijo, ki bo na železnice privabila več blaga in nove vrste blaga," je po konferenci povedala Nina Mauhler. Letos je predvideno intenzivno delovanje v smeri povezovanja in promocije podjetja Cargo 10, izražena pa je bila pobuda, da se prihodnjič, predvidoma jeseni, srečajo v Sloveniji.

Če Cargo 10 ne bo uspešen, bomo vedno pod vplivom četrtega koridorja
Brez sodelovanja pri tem koridorju ne bo mogoče te prevozne poti spraviti v konkurenčno obliko prevoza in potem bomo vedno pod vplivom in konkurenco četrtega koridorja oziroma uvoznih poti, je pojasnil generalni sekretar Slovenskih železnic (SŽ) Ivan Hribar. Napovedal je, da se bodo kmalu spet sešli predstavniki železnic in se dogovorili o konkretnih projektih v tem letu. Cargo 10 pa se bo predstavil tudi na letošnjem münchenskem sejmu logistike, kar Hribar vidi kot odlično priložnost za promocijo desetega koridorja.

Za prihodnost pomembna tudi luka Solun
Da je projekt Cargo 10 eden izmed najboljših gospodarskih projektov v regiji, saj pomeni veliko gospodarsko priložnost, meni nekdanji direktor tovornega prometa SŽ in zdajšnji izvršni direktor Adrie Airways Robert Vuga. Po njegovem mnenju večja konkurenčnost logistike v regiji pomeni tudi večjo gospodarsko konkurenčnost regije. Prek sodelovanja železnic in vlad se lahko precej skrajšajo tranzitni časi, povečata zanesljivost in varnost prevoza, treba pa se bo usmeriti h kupcu, meni Vuga.

Da pri projektu poleg Slovencev, Hrvatov in Srbov sodelujejo tudi Makedonci in Črnogorci, je po njegovem mnenju odločilno za učinkovitost koridorja, treba pa bo vključiti tudi Bolgarijo, Turčijo in Grčijo. "Mislim, da je za prihodnost pomembna tudi luka Solun," še dodaja Vuga.

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: axel
Date Posted: 24-Oct-2011 at 16:56
http://www.time.mk/read/NONE/0d8ffd77d4/index.html
First%20category%20%28entire%20audience%29

Македонија ќе има подобри железници?

На проектот за основање на заедничка железничка компанија на земјите од балканот, „Карго 10“ се приклучува и Македонија. На проектот кој досега ги вклучуваше Србија, Словенија и Хрватска му се приклучија БиХ и Република Српска, а пристапување најавија Црна Гора, Бугарија и Македонија. Таа компанија не е уште формално-правно основана, иако функционира од 4 октомври 2010 година.

Целта на компанијата е да се намали времето на транспорт помеѓу Љубљана и Истанбул, со што ќе се зголеми конкурентноста во однос на другите видови на транспорт, но и во однос на алтернативниот „Коридор 4“, преку Унгарија, Романија и Бугарија.

Стручните и технички комисии на железничката управа на Словенија, Хрватска, БиХ, Република Српска и Србија ги услогласува ставовите и принципите на идните операции, за понудата „Каргo 10“ да биде што подобра, но и со пониски цени. Заедничката компанија на клиентитe ќе им обезбеди максимално скратување на сите формалности при превозот на роба – гранични и царински формалности, пократко задржување на теретните возови на границите, а исто ќе овозможи и сите административни формалности да се извршуваат на едно место.





Print Page | Close Window