Print Page | Close Window

Авијација и сè што е поврзано со летање (видео)

Printed From: build.mk
Category: Останати теми
Forum Name: Фото/Видео
Forum Discription:
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1105
Printed Date: 14-Nov-2018 at 01:30


Topic: Авијација и сè што е поврзано со летање (видео)
Posted By: FoSsiL
Subject: Авијација и сè што е поврзано со летање (видео)
Date Posted: 17-Oct-2010 at 10:07

Најдов одлични видеа кои вклучуваат полетувања, слетувања на Скопскиот аеродром, се надевам во иднина ќе имаме и за цела Македонија....

Јас ќе споделам неколку од ЈуТјуб.... а ако имате нешто, зошто да не го пуштите да го видиме.....

најпрво.... две видеа снимени од пилотската кабина, полетување и слетување.... Се гледаат и крановите на конструкцијата на новиот терминал како и продолжувањето на пистата.... околината, бунарџик, петровец, автопатот... доста интересни глетки, еријалс што би рекле.... и интересни спознајства како работи еден авион.... глејте само како се однесуваат, еден од друг тип на авиони и колку некои од нив се стабилни во воздух, а исто така и на слетување и полетување.... како функционираат...

[tube]2ujfcKi0eGk&feature=related[/tube]

[tube]zcLuJmT_z_I&feature=related[/tube]




Replies:
Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Oct-2010 at 10:25

еве уште неколку...

[tube]lP4Xm_-RGQs&feature=related[/tube]

[tube]c11a03pk3Vo&feature=related[/tube]

[tube]miY-GOU0mgk&feature=related[/tube]

[tube]TqZD2jfpNKw&feature=related[/tube]

ова како се симнувате од авион и како влегувате во терминалот, стариот секако

[tube]iUVemL4_oAE[/tube]

понатаму....

[tube]ooN95hlQte0&feature=related[/tube]

[tube]lLJ8OoapnA4&feature=related[/tube]

[tube]RvputJmHwaw&feature=related[/tube]

[tube]ZZFN8x09Gp4&feature=related[/tube]



Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Oct-2010 at 10:51

Ајде уште неколку..... вака сега.... видеата не се по хронолошки распоред, и се од различно време... но се надевам дека нема да ви смета и дека за датата можете да видите на ЈѕТјуб.... со тек на време можеме да ги средиме, заедно со модераторите, сега нека стојат така, па кога ќе имаме поголема колекција, ќе се подредат убаво по различни аспекти..... во тоа спаѓаат оние спортски летови, кои ако имате такви може да ги споделите.... па после може да се вклучат и воените и полициските хеликоптери... се што е поврзано со темата, а со време би се средиле во посебни оддели, кое за што е..... и така.... еве....

[tube]GXntZd3zWEQ&feature=related[/tube]

[tube]HlhzoWtdJog&feature=related[/tube]

[tube]g9tOVZ_QVJk&feature=related[/tube]



Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Oct-2010 at 11:04

еве следново е баш од Стенковец.....

[tube]aO17vrlzQOo&feature=related[/tube]

уште едно....

[tube]6NwXT-unMSM&feature=related[/tube]

поточно неколку...

ова е продолжение од претходното...

[tube]7Q1z9K-XlJc&feature=related[/tube]

леле како сакам едно вакво.... мене ми изгледа перфектно авионче...

[tube]Im6vCvcjnQU&feature=related[/tube]

понатаму....

[tube]jD7AIAxU0QY&feature=related[/tube]

[tube]e5eZMFuGlOs&feature=related[/tube]

[tube]g0xJDhtGWVU&feature=related[/tube]

едрилицава ја бива....

[tube]KregnFnB3qk&feature=related[/tube]

нешто помало...

[tube]9Auo1HfEJfY&feature=related[/tube]



Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Oct-2010 at 11:23

ај уште овие и треба да искачам....

[tube]OeYYpfoJReI[/tube]

нешто постаро....

[tube]ffuoBiM0zXs[/tube]

еден лет над старо Скопје, мислам дека го имаме на форумот но нека стои и тука....

[tube]GAi7pTlImy0[/tube]

еден понов....

[tube]l2b35IuZ580[/tube]

еве нешто од параглајдерство над Крушево, поточно Македонија, како први видеа.... после ќе пуштам уште...

[tube]LrQ6-VC75OY&feature=related[/tube]

[tube]-blD69Bh128&feature=related[/tube]

[tube]FbMO5yxLPrc&feature=related[/tube]



Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Oct-2010 at 11:25
Зар не се јаки.... ова морам да го пробам во животов мој..... ај сега отидов... после пак...


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Oct-2010 at 16:48

Како што реков.... параглајдерство и слично....

[tube]0YHGPpBPCzA[/tube]

има и вовче.... ако знаете каде е и кој воз.....

[tube]kcY4OHSY5wI[/tube]

еве нешто и во тандем....

[tube]r-ujPXYyawU&feature=related[/tube]

неверојатна глетка на Охридско

[tube]sx9CswJdT3c&feature=related[/tube]

одлична глетка од Скопско

[tube]7vsv7RL4qHw&feature=related[/tube]

[tube]4awiQDYZckk&feature=related[/tube]

[tube]VlsxNKnOpmk&feature=related[/tube]




Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Oct-2010 at 17:11

еве ги нашите два Air Tractor At802A Fire Boss авиони во лет.....

[tube]0EzurkCiaJE&feature=related[/tube]

добро, тука има малку повеќе полиција, но има и одлични еријалс од Скопје, концентрирајте се на хеликоптерите и глетките на градот....

[tube]oUID0hFdHLE[/tube]

лоша снимка, но тоа е....

[tube]Jg0nCn-NNfY&feature=related[/tube]

е ај да ве видам сега..... викаат не е можно... дека е преправена.... незнам еве нека стои.....

[tube]nmtquxo4iZ8&feature=related[/tube]

[tube]kohARGI-5pk[/tube]

[tube]_HBM-z08LTg&feature=related[/tube]

нешто постари...

[tube]cFIT4agJXDM&feature=related[/tube]

[tube]JoqNbLyJIr4&feature=related[/tube]

[tube]0tDZpNrWxYM&feature=related[/tube]

[tube]9cmaYXCy-vw&feature=related[/tube]

Во Маврово...

[tube]cJHafdkZm74&feature=related[/tube]

[tube]yQqQtSj4LCY&feature=related[/tube]

аеро-митинг Битола, Логоварди..... 2009

[tube]N0mYbcX5JA8&feature=related[/tube]

[tube]mYLtmhY2CqY&feature=related[/tube]

нешто и од 2010

[tube]AOOZuVUv7Ls&feature=related[/tube]

и малку пауза сега.....



Posted By: S.P.Q.R.
Date Posted: 17-Oct-2010 at 21:58
Одлични видеа Fossil. Thumbs%20Up
Во врска со чудото со Ми24 можеби е возможно она да се направи но за жал она не беше македонски хеликоптер. Бојата и ознаките не соодејствуваат со македонските.
Инаку одлично што ти текнало да отвориш ваква тема.

-------------
Македонија е во дилема дали да одбере ужас без крај или ужасен крај


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Oct-2010 at 22:05

Сеедно, нека стои така за сега...

Фала за коментарот... утре ќе побарам уште нешто... касно е прва смена сум па да си легнам..

поздрав



Posted By: гитардемон
Date Posted: 16-Jan-2011 at 21:19
Првите две кои ги постира фосил, и овие следните се супер за гледање во HD.

Па и скорешни се, може да видете напредок на пистата.

[tube]MxbqrnUApaE[/tube]
15-минути, но многу добра снимка од пилотот.

[tube]JA5cK6z8gEI[/tube]
Ова пак има транскрипт, ако го гледате на сајтот на јутуб може да го прочитате, ако не еве ќе го ставам тука:

0:00Flight OK846 from Prague to Skopje, OK-EGO on end approach to runway 34
0:05Bardar village (right of lakes) comes into view
0:13Blace village (foreground) comes into view
0:39At Katlanovo, the M1 highway from Skopje to Veles splits into one road for each direction
0:47The pilot initates a missed approach maneuvre and turns West towards Skopje
1:15Flying along the highway from Skopje to Veles
1:20At R'zanicino, the highway splits into directions M3 Skopje (left) and M1 Kumanovo (right)
1:26Skopje international airport and Petrovec village come into view
1:40Passing Petrovec village
1:50The pilot finishes turning East and flies parallel to the runway
2:13Passing Mralino village
2:21Passing Kadino village
2:30Extending flaps, producing thin vapour trail
2:52Passing Marino village
3:10180 degree turn East towards Skopje airport
3:48Short preview of runway 1 (left)
3:55...and back to Ilinden Community
4:18Aligning with the runway
4:30Mount Vodno in the background (right)
4:55Technological Industrial Development Zone Bunardzik
5:03Crossing highway M4 connecting Skopje and M1
5:19Macedonian Airforce in the background (helicopters)
5:30Touch down, full spoilers, and reverse thrust
5:45Some thunderstorms (top left)
5:55Spoilers retracted
6:31Turning off the runway
7:25The two Skywings machines: Z3-AAN on the right (white tail), and Z3-AAJ on the left (blue tail)
7:35Macedonian flag, above the building: pretty strong wind from the South!
7:44Turning into stand 8


[tube]aQZjTnD6Cn4[/tube]
Невообичаено приземјување од другата страна на пистата (обично се слетува и полетува од страната на село Петровец).

---------

Малку од Охрид, полетување и слетување со ЈАТ.

[tube]67RXM1BUJxs[/tube]

[tube]NPzdvP5lDYY[/tube]



-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 16-Jan-2011 at 22:53


До сега немав видено слетување на скопскиот аеродром од северна страна, сега одеднаш два пати и тоа на видео 


Posted By: lslcrew
Date Posted: 17-Jan-2011 at 01:27
На второто се гледа нешто активности низ Бунарџик.


Posted By: ATC@LWSK
Date Posted: 17-Jan-2011 at 23:02
"0:47The pilot initates a missed approach maneuvre and turns West towards Skopje"

Ова не е missed approach, да не дојде до забуна, туку вообичаена постапка за ILS approach runway 34 with visual circling for runway 16, во случај како на видеово, кога има јужен ветар. Воздухопловите секогаш слетуваaт "во ветар", значи кога има северен ветар (како што е најчесто случај во Скопје - ветар од североисточен правец) тогаш слетуваат од југ, односно во писта 34 (ова 34 значи правец 343 степени, односно правец во кој се протега полетно-слетната патека) а кога има јужен ветар, тогаш изведуваат visual circling за писта 16 (правец на протегање 163 степени) бидејќи од тој правец немаме инструментален приод (ILS - Instrument Landing System). На конкретниот пример, воздухопловот го наведуваме на ИЛС за писта 34, и откога "ќе се закачи"- established on ILS, добива инструкција од кула: Break left to join right hand traffic circuit for runway 16, report base, по што воздухопловот врти на пропишаната висина во лево и се вклучува во десен школски круг за визуелен приод за писта 16. Пропишаната висина зависи од категоријата на воздухопловот(постојат A, B, C, D И E категории на воздухоплови), во зависност од approach speed above threshold-Vref). Нормално, за да се оствари визуелен приод, треба да бидат исполнети и минимумите за видливост, во зависност повторно од категоријата на воздухопловите. Пример, за категорија C и категорија D (генерално сите патнички воздухоплови спаѓаат овде) минимум видливост за visual circling е 4800 метри.



Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Jan-2011 at 23:28
Многу поучно и интересно инфо. Би ми било мило да споделуваш вакви работи и понатаму, колку што можеш и колку е дозволено. Благодарам многу.


-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 18-Jan-2011 at 00:37
@ ATC-LWSK

1. Дали со надградбата која е во тек се планира поставување на ILS za 16-ката?
2. Дали со истата надградба се планира инсталирање на друга позначајна опрема?
3. Може ли малку подетално да ги објасниш категорите на аеродроми, исто така во која категорија е моментално LWSK и дали моментално се работи на надградба во повисока категорија или барем да постои конкретен опиплив план за поблиска иднина?
4. Отприлика колкав процент од полетувањата/слетувањата се изведуваат на пистата 16?
5. Дали се случува понекогаш да дува значаен јужен ветар, а сепак видлвоста  да падне под 4800 и што во таков случај?


Posted By: ATC@LWSK
Date Posted: 18-Jan-2011 at 10:01
Originally posted by Cloverstack

@ ATC-LWSK

1. Дали со надградбата која е во тек се планира поставување на ILS za 16-ката?
2. Дали со истата надградба се планира инсталирање на друга позначајна опрема?
3. Може ли малку подетално да ги објасниш категорите на аеродроми, исто така во која категорија е моментално LWSK и дали моментално се работи на надградба во повисока категорија или барем да постои конкретен опиплив план за поблиска иднина?
4. Отприлика колкав процент од полетувањата/слетувањата се изведуваат на пистата 16?
5. Дали се случува понекогаш да дува значаен јужен ветар, а сепак видлвоста  да падне под 4800 и што во таков случај?


1. Не се планира од повеќе причини, а најмалку од финансиски. Многу поважно е што планините на север, Скопска Црна Гора и Муратица не дозволуваат да се постигне добар glide slope за ILS-от, односно агол на понирање. Најстрмен агол на понирање има London City со 6 проценти (нормален е 3 проценти, а нашиот во Скопје за писта 34 е 3,3), и аголот се одредува според препреките, или во случајот со City Airport, поради Noise abatement procedures (да не барам линкови, само прогуглајте го поимите ако ве интересираат детаљи), а кај нас мислам дека не може да се постигне дури ни агол од 6 проценти. Има случаи кога се прави ИЛС со вртење, прочитајте за стариот аеродром во Хонг Конг, Каи-так, но и тоа е тешко изводливо, а пред се не толку потребно.
2. Не знам на што мислиш позначајна опрема, од аспект на оперативно работење на аеродромот, најзначајно е продолжувањето на полетно-слетната патека за 500м кон југ, со што ќе се овозможи зголемување на take off run available, или популарно кажано, ќе може да полетува и џамбо наполнет до даска (и до сега полетувале и слетувале џамбовци и русланди (АН124) но при полетување, морале да бидат ограничувани во take off weight, односно мораа да полетуваат "полесни" со гориво, со што им беше намален range-от на летање). Сега ќе можат натанкани да полетуваат и да летаат на подолги дестинации, но пак и тоа ќе зависи од временските услови, пред се надворешна температура и моментален ветар.
3. За категоризацијата, има повеќе видови категоризација на аеродроми по разни основи, но од оперативна гледна точка, сметам дека е најважна категоризацијата според тип на инструментален приод. Ги има пет типа, да не ги објаснувам, само ќе ги набројам:
ILS category 1
ILS category 2
ILS category 3a
ILS category 3b
ILS category 3c
Нашиот аеродром е категорија 1, одосно најнепрецизен од прецизните интрументални приоди, со релативно високи минимуми за слетување во однос на видливост, и пак ќе кажам, не поради финансиски причини, туку поради конфигурација на терен.
Најпрецизен е ILS category 3c, односно слетување на слепо, без никаква видливост.
за повеќе информации, гугл ILS
Инаку, за патниците и за операторите, најважен е капацитетот на аеродромот, односно колку патници и воздухоплови може да опслужи за еден час, а за тоа немам прецизни информации.
4. Немам точна информација, нас од оперативен аспект не ни е толку важно, ги водиме и за 34 и за 16, со тоа што при јужен ветар, намален ни е капацитетот на полетувања и слетувања, но поради малиот обем на сообраќај, нема застои.

http://eurocontrol.gryph.de/airports/LWSK.pdf
Овде има линк за АИП-от (Aerodrome Information Publication) каде можете да видите и мапи, и детални информации за аеродромот.

5. Кога има јужен ветар посилен од 10 јазли, и помала видливост од 4800 метри, или UTC времето е past sunset, тогаш се дивертира на алтернативен аеродром, најчесто Охрид, а некои оператори, на пример Малев и Кроација се враќаат назад од каде што полетале. Тоа зависи од компанијата, на пример Аустриан оди за Охрид, а ако е затворен и Охрид, одат за Солун итн.



Posted By: Cloverstack
Date Posted: 18-Jan-2011 at 17:34
Благодарам за исцрпните одговори  Bow


Уште две дополнителни прашања

1. Дали се работи на подигање на ILS категоријата на LWSK?
2. Дали проблематичниот пристап за слетување на пистата 16 може да биде сериозен ограничувачки фактор за долгорочниот развој на аеродромот (се разбира зборувам доколку почнат да се остваруваат оптимистичките сценарија и многукратно зголемување на сообраќајот)?


Posted By: lslcrew
Date Posted: 18-Jan-2011 at 19:40
atclwsk и јас имам неколку прашања. Има ли некоја идеја, имало ли за уште некоја писта изградба. Дали паралелна покрај автопатот под некој агол со оваа с. Мралино с. Чојлија, или па паралелно на Бунарџик, или па од другата страна на м1 во полигонот Чојлија. Некаква варијанта се вртело ли некогаш?

Како е означена трасата од автопатоот што треба да е резервна писта. Има ли броеви свои и дали воопшто некогаш се случило да се искористи или да има барем случај кога некогаш била на работ на искористување? Имало ли некогаш таква ситуација да се помислило на оваа опција?


Posted By: гитардемон
Date Posted: 18-Jan-2011 at 20:11
Читав баш пред некој ден за ова на форумот avijacija.mk и постарите членови (поранешни припадници на југословенското воено воздухопловство) кажуваа дека имало луѓе од ЈНА (ЈВВ) на пунктовите за наплата на патарина кои биле обучени во рок од половина час да ја уредат таа делница за слетување. Значи тргање на средишната ограда, поставување на светлосни уреди, и сè друго што подразбира подготовка за слетување. Не знам дали луѓето од цивилното воздухопловство имаат врска со тоа, сум добил впечаток дека тоа било повеќе за итни случаи на военото воздухопловство, на пример во вонредна состојба.

Го затрупавме човекот со прашања, но има и што да сподели со нас.

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: ATC@LWSK
Date Posted: 21-Jan-2011 at 13:21
Originally posted by lslcrew

atclwsk и јас имам неколку прашања. Има ли некоја идеја, имало ли за уште некоја писта изградба. Дали паралелна покрај автопатот под некој агол со оваа с. Мралино с. Чојлија, или па паралелно на Бунарџик, или па од другата страна на м1 во полигонот Чојлија. Некаква варијанта се вртело ли некогаш?Како е означена трасата од автопатоот што треба да е резервна писта. Има ли броеви свои и дали воопшто некогаш се случило да се искористи или да има барем случај кога некогаш била на работ на искористување? Имало ли некогаш таква ситуација да се помислило на оваа опција?


Originally posted by гитардемон

Читав баш пред некој ден за ова на форумот avijacija.mk и постарите членови (поранешни припадници на југословенското воено воздухопловство) кажуваа дека имало луѓе од ЈНА (ЈВВ) на пунктовите за наплата на патарина кои биле обучени во рок од половина час да ја уредат таа делница за слетување. Значи тргање на средишната ограда, поставување на светлосни уреди, и сè друго што подразбира подготовка за слетување. Не знам дали луѓето од цивилното воздухопловство имаат врска со тоа, сум добил впечаток дека тоа било повеќе за итни случаи на военото воздухопловство, на пример во вонредна состојба.

Го затрупавме човекот со прашања, но има и што да сподели со нас.



Јас колку што знам нема никаков план за правење уште една полетно слетна патека, барем не во следните 20-30 години, а мислам и дека никогаш немало. Во врска со правата делница после наплатната рампа кон Скопје, јас не сум сретнал ниту еден документ каде е обележана таа траса како резервна писта. За тоа знам колку и вие, и никогаш не сум слушнал да била на работа на искористување. Како што кажува и гитар, можеби тоа било дел од ВВ.


Posted By: firefox
Date Posted: 21-Apr-2012 at 21:00

Здраво момци,

Правиот дел на автопатот на излез од Скопје према Велес негде после надвожњакот кај Идризово пред првата наплатна рампа е планирана и всушност била резервна полетно-слетна писта за ловечко-бомбардерските единици сместени на воениот дел од аеродромот Петровец за време на бившата ни заедничка држава. Предвидено било во случај на онеспособување на полетно-слетната писта на аеродромот во услови на војна или пак во случај на несреќи овој дел од автопатот да се користи за таа намена. Постои тесен пат за таксирање кој го поврзува автопатот со т.н. Јужна стајанка од воениот дел на аеродромот која сега е вон употреба по превземањето на тој дел од аеродромот од страна на ТАВ.


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 21-Apr-2012 at 21:08
Точно така


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 16-Jul-2012 at 21:34
[tube]O-95qjGe9bc[/tube]

-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: Max
Date Posted: 05-Sep-2012 at 09:39

[tube]gS4WZmp0_jw[/tube]

http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_pack#Yves_Rossy.27s_jet_wingpack - http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_pack#Yves_Rossy.27s_jet_wingpack

http://www.jetman.com/?page_id=24 - http://www.jetman.com/?page_id=24


Posted By: Max
Date Posted: 07-Sep-2012 at 00:51
нешто интересни линкои за моторни делтаплани залутаа во космологија [ http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1719&PID=136520#136520 - 1 ] но ќе преживеат и вака, а во контекст ето и светски претседател качен на еден

[tube]nV4XcnNBPm8[/tube]





Путин, после летот, 5 септември 2012 За рускиот претседател водењето држава не е доволно интересно. Тој вчера со моторна едрилица морал да ги одведе сибирските птици на безбедно. Во операцијата „Борба на надежта“ тој водел шест мали птици на нивниот прв миграциски лет од сибирските студени краишта до потоплите јужни предели.

Сибирските птици сепак се израснати со способност да го најдат патот до јужните краишта без никаква помош, но бидејќи на претседателот (најверојатно) му е здодевно од водењето држава, решил овој пат тој самиот да ги одведе птиците.

Ова не е прва публицистичка егзибиција на Путин, тој за неговиот шеесети роденден е сликан како убива тигар, а еднаш има убиено и сив кит. Во април 2010 година тој е сликан како прегрнува поларна мечка и, има управувано со авион за гаснење пожари над еден пожар во централна Русија. Минатата година тој нуркаше до потопениот антички град во Фанагорија и, се возеше заедно со моторџиските групи Харли Дејвисон и Ноќни Волци.

Сибирските птици сепак се израснати со способност да го најдат патот до јужните краишта без никаква помош, но бидејќи на претседателот (најверојатно) му е здодевно од водењето држава, решил овој пат тој самиот да ги одведе птиците.

Ова не е прва публицистичка егзибиција на Путин, тој за неговиот шеесети роденден е сликан како убива тигар, а еднаш има убиено и сив кит. Во април 2010 година тој е сликан како прегрнува поларна мечка и, има управувано со авион за гаснење пожари над еден пожар во централна Русија. Минатата година тој нуркаше до потопениот антички град во Фанагорија и, се возеше заедно со моторџиските групи Харли Дејвисон и Ноќни Волци.

http://think.mk/2012/09/06/putin-ima-povazhna-rabota-od-vodene-drzhava/ - http://think.mk/2012/09/06/putin-ima-povazhna-rabota-od-vodene-drzhava/




Posted By: Max
Date Posted: 12-Oct-2012 at 23:00

  [tube]pcpK3xgMpNA[/tube]   

[tube]hr6fkSzEd5U[/tube]   [tube]kvKwlwItSiE[/tube]



Posted By: Max
Date Posted: 14-Oct-2012 at 22:32

[tube]N9Ko-yvJzHU[/tube]

[tube]vyDYRD6d5DQ[/tube]   [tube]KgPy6Ig0uPU[/tube]



Posted By: +Protagorist
Date Posted: 09-Nov-2012 at 20:38
[tube]OB7RsdyW-Zs[/tube]

http://en.wikipedia.org/wiki/Non-stop_flight# http://en.wikipedia.org/wiki/Non-stop_flight#Longest_flights - Longest_flights

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2222956/Worlds-longest-commercial-non-stop-flights--Singapore-U-S--cancelled.html


-------------
HaјсилнoтoOpужјe http://oregonstate.edu/instruct/phl201/modules/Philosophers/Protagoras/protagoras_plato_knowledge.htm - е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв


Posted By: vladegf
Date Posted: 09-Nov-2012 at 21:34
само кај Ербасите, некоја си пумпа за притисок лае како куче, лично сум ја слушал и не е баш пријатно внатре во кабинатам но срека лае само додека таксира авионот


[tube]?v=9ffJgk1-tCA[/tube]

[tube]?v=554nqNnRMRA[/tube]


Posted By: Dexter26
Date Posted: 09-Nov-2012 at 21:44
Previous
 
Повеќе звучи на парна локомотива, уште свирката на локомотивата недостига и ќе звучи како воз.


Posted By: +Protagorist
Date Posted: 17-Nov-2012 at 19:14
Originally posted by vladegf

срека лае само додека таксира авионот

така е,додека таксира и евентуално при полетувањето
Mir - If you're taxiing on one engine only (which a lot of airlines do these days), the PTU will start doing its thing once the pressure differential between the systems goes out of limits. http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/185263/ - http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/185263/


а си чул ли некогаш дека можеш и ти да лаеш додека леташ,исто ко лајка,само уплати си аранжман за Миг29 и опушти се добро за да не почнеш и да завиваш http://www.mytravel.hr/posebna-ponuda/let-u-ruskom-borbenom-zrakoplovu-mig-29 - http://www.mytravel.hr/posebna-ponuda/let-u-ruskom-borbenom-zrakoplovu-mig-29 за 12.000 евра 25 минути прошетка со мигот,за 16kue-45мин,а за 20k имаш и лет до орбита,иако најдобро е сам да се распрашаш ако навистина се заинтересираш со оглед дека истраниве ко агенција ем хрватски стандард клесаат отпојќе него http://www.srbijauzivo.rs/showthread.php?2044-Let-Migom-29 - реалната цена од 11k$ ,таман разликата да ја дадеш на смештај,сувенири и дружење!

https://www.bing.com/videos/search?q=Flight+to+Edge+of+Space+in+MIG+29&FORM=HDRSC3 - https://www.bing.com/videos/search?q=Flight+to+%22Edge+of+Space%22+in+MIG+29&FORM=HDRSC3




Posted By: +Protagorist
Date Posted: 19-Nov-2012 at 12:20

секоја чест за познатиот Струмичанец (двојник на сегашниот претседател на РМ) што си напраил карневал на Батајница, http://forum.kajgana.com/threads/Русите-ја-пумпаат-својата-армија.37137/#post-3550213 - не дека е прв во светов со вакви идеи,но прв е што надитрил со макети современи технологии како сателити,им бабнал тоа запалени буриња под макетите и напраил од нив и веродостојна термална патка

29 DEC 2010 - HEROJ BEZ ODLIKOVANJA - KAKO JE NEKADAŠNJI VOJNI PILOT ĐORĐE IVANOV NADMUDRIO NATO GENERALE



Iako za svoj podvig nije dobio ni zahvalnicu, najveća satisfakcija za ovog hrabrog potpukovnika bila je u tome što su neprijatelji umesto srpskih “migova” na batajničkom aerodoromu sravnili sa zemljom – makete

[tube]knyBiaR4zVc[/tube]

Mada je od NATO napada prošlo deset godina, tek ove se saznalo da je mnogobrojne vojne planere i generale, kao i najsavremeniju vojnu tehniku 19 najmoćnijih zemalja sveta nadmudrio samo jedan čovek koji ne samo što nije imao više milijardi dolara budžeta, na hiljade operativaca i inženjera – kao ispomoć, već čak ni pomoć sopstvene vojske. Među herojima odbrane SR Jugoslavije 1999. zlatnim slovima će ostati upisano i ime potpukovnika 55-godišnjeg Đorđa Ivanova, poznatog slikara i nekadašnjeg pomoćnika komandanta 204. lovačko avijacijskog puka iz Batajnice, Makedonca koji i danas živi u Beogradu.



Doduše, iako je državi tokom rata bukvalno uštedeo najmanje 200 miliona evra jer je svojim “patentnom” – maketama borbenih aviona “MiG-29″, spasao veći deo najmodernije srpske avijacije na vojnom aerodromu Batajnica, Ivanov za svoj podvig nikada nije dobio ni odlikovanje, ni priznanje, čak ni običnu čestitku. Da apsurd bude kompletan, mada je rat uveliko besneo, većina srpskih generala ga je podržala tek pošto se u praksi pokazalo kako i nepunih 500 evra uloženog u “staro gvožđe” može da nadmudri najsavremenije satelite i uređaje za osmatranje vredne milijarde dolara. Naime, NATO avijacija je prestala da gađa aerodrom kada su uništili šest “MiG-29″. Tek kada je prošao rat saznali su da su umesto aviona zapravo pogodili – šest maketa!



Trojanski konj

- Prvog dana agresije, na aerodromu Batajnica je bilo stacionirano šest “MiG-29″ u borbenoj funkciji. Nije bilo dileme da su uz piste i ti avioni meta napada i da neće odustati dok ih ne eliminišu. Dok su te noći bombe besomučno rovale pistu i hangare, a ja nisam znao ni da li ću dočekati jutro, odlučio sam da, ako preživim, nadmudrim NATO na isti način na koji su Grci nadmudrili Trojance. Setio sam se detinjstva, kada sam sa 12 godina u rodnoj Strumici od dasaka sa taraba i poljskih WC-a napravio pravog Trojanskog konja visokog četiri metra. Doduše, tada sam se jedva spasao komšijskih batina, a sada sam želeo da spasem naše vredne avione – priča Ivanov za koga su “Trojanski konj” bile makete od drveta migova 29. “Mere” je uzeo s plastičnog modela, a zatim pokušao da svoj naum objasni nadređenima.

- Kada su drugog dana NATO bombardovanja našu jedinicu obišli komanda Ratnog vazduhoplovstva i predstavnici lokalne vlasti Stare Pazove, nekolicini sam pokušao da kažem šta hoću, alisamo bi odmahivali rukom uz rečenicu: “Kakve, bre, makete Đole, čoveče rat je”. Na kraju je general Spasoje Smiljanić klimnuo glavom samo da bi me se ratosiljao, ali za mene je to bilo dovoljno – priča sagovornik “Vesti” koji je sa još desetak drugih entuzijasta, svakodnevno rizikujući živote, krenuo u ostvarenje tog nauma i ne znajući da sem NATO avijacije i raketa, za protivnika imaju i “srpsku glupost”.

- Za prvu maketu nam je bilo potrebno 25 dana. Verovatno bismo sve završili i ranije, ali imali smo problem da nabavimo čak i najobičniju šperploču. Direktori nekih firmi nisu ni hteli da čuju za nas, a da apsurd bude veći neke vojne ustanove nisu htele da nam daju ni 100 litara farbe da bismo obojili makete – priseća se Ivanov svojih muka, ali kada je ta prva maketa izašla na otvoreno, a posle nekoliko sati zvaničnici NATO u Briselu saopštili kako su uništili još jedan “MiG 29″ – srpski generali su shvatili da je operacija “Trojanski konj” pun pogodak.







Poslednja odbijenica

- Dobili smo “odrešene ruke” i nije bilo većeg zadovoljstva nego da u tim direktnim prenosima iz Brisela slušamo NATO generale kako se hvale uspesima u Batajnici. Međutim, meni je srce bilo puno kada je na pistu izašao komandant 204. lovačko avijacijskog puka, pokojni pukovnik Milenko Pavlović i kada je videvši našeg “miga” upitao: “Đole, zašto ovaj avion nije naoružan?” – seća se naš sagovornik i dodaje da je na isti način bila zavarana i najmodernija tehnologija i ljudstvo NATO-a.

- Upravo da neprijatelji ne bi posumnjali, već smo u drugu maketu ubacili radio-stanicu, a zatim i burad sa kerozinom koje bi zapalili kako bi se stekao utisak da je pilot pokrenuo motore. Nijednom nisu posumnjali da ne gađaju migove već šperploču i lim. Doduše, moja strategija je i bila da se naše makete pojavljuju na mestima za koje su oni očekivali da bi mogle biti poletno-sletne staze – kaže Ivanov, koji da je sa NATO generalima igrao šah, moglo bi se reći, da ih je matirao u šest poteza. Doduše, za taj podvig nikada nije dobio bilo kakvo priznanje, a već posle dve godine je bio prinuđen i da se penzioniše. Ipak, najbolnije mu je što je nedavno, sa svojim saborcima iz rata pokušao da od gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa izmoli oko 3.000 evra kako bi maketu poslednjeg “miga” koju su uradili, a nije pogođen, reparirali i postavili u Vazduhoplovni muzej uz ostatke aviona F-117 A. Da se nikad ne zaboravi!

- Ta maketa nije pogođena greškom NATO pilota, pa smo tako sačuvali deo istorije. Maketa je i dalje u Batajnici, ali je već počela da se raspada. Zbog toga smo i tražili od Đilasa pomoć da je repariramo. Međutim, odgovorio nam je da mu te pare trebaju za predstojeću Univerzijadu. Kao da je to neki veliki novac i kao da se Srbija stidi da pokaže na koji način je nadmudrila NATO – sa žaljenjem konstatuje potpukovnik Ivanov.







Na sve četiri strane sveta

Po profesiji ratni pilot, Ivanov je inače jedan od priznatijih srpskih slikara i ikonopisac koji je do sada imao više od 55 samostalnih i grupnih izložbi na sve četiri strane sveta. “U lepom sećanju su mi ostala druženja sa našim ljudima u Slovačkoj, Francuskoj, Austriji, Italiji, Bugarskoj, Americi. I za pilote i za umetnike je najvažnija ta “treća dimenzija”. Bez nje nema ni letenja ni slikanja – tvrdi ovaj umetnik i ponosno ističe da je najveće priznanje dobio rođenjem sina Jovana, 24. aprila 1999, u vreme kada je već stvarao makete. Ove godine, 10-godišnji Jovan već je imao i svoju prvu samostalnu izložbu u Vukovoj zadužbini na dan Svetog Save.

Trik za Amerikance

Koliko su Ivanove makete bile verodostojne mogli su da se uvere i svi koji su gledali film “Rat
uživo” Darka Bajića. Sa ratnim kolegom i “desnom rukom” Radojem Blagojevićem napravio je svoju sedmu maketu “MiG 21″. Doduše, za vreme rata planirali su da naprave i maketu “suhoja 35.”

-Želeli smo da zbunimo Amerikance, kako bi pomislili da smo od Rusa dobili nove avione, ali smo odustali jer je u komandi procenjeno da bi to moglo da proizvede znatne posledice – kaže Ivanov.







http://avijacija.com/?p=809 - http://avijacija.com/?p=809


[tube]8u6mMNPnVFg[/tube]


-------------
HaјсилнoтoOpужјe http://oregonstate.edu/instruct/phl201/modules/Philosophers/Protagoras/protagoras_plato_knowledge.htm - е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв


Posted By: +Protagorist
Date Posted: 19-Nov-2012 at 17:14

[tube]a3CmHeGqZYI[/tube]











[tube]K5KF9wjN6OE[/tube]


-------------
HaјсилнoтoOpужјe http://oregonstate.edu/instruct/phl201/modules/Philosophers/Protagoras/protagoras_plato_knowledge.htm - е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв


Posted By: gjoko
Date Posted: 19-Nov-2012 at 19:51
знам за овој,ама има анегдота за вакви `херои` како вицот со рамбо кој слетал во Босна,ама речникот не ми дозволува да го напишам вицот


Posted By: Dexter26
Date Posted: 19-Nov-2012 at 22:00
Originally posted by +Protagorist

секоја чест за познатиот Струмичанец (двојник на сегашниот претседател на РМ) што си напраил карневал на Батајница, http://forum.kajgana.com/threads/Русите-ја-пумпаат-својата-армија.37137/#post-3550213 - не дека е прв во светов со вакви идеи,но прв е што надитрил со макети современи технологии како сателити,им бабнал тоа запалени буриња под макетите и напраил од нив и веродостојна термална патка

 
Едно е двојник, а друго е имењак.
 
Ме збуни, си реков од каде сегашниов претседател има двојник, не сум слушнал да има брат близнак, а и не е по потекло од Струмица, туку од Валандово, цели 2 планини ги делат тие различни населени места.
 
Ме збуни бидејќи помнам дека покојниот Борис Трајковски беше по потекло од Струмица и има брат близнак.


Posted By: +Protagorist
Date Posted: 19-Nov-2012 at 22:38

хехе,Ти со буквар ме стрефи,а овој Ѓоко со пишман сеир,мене пак ме збуни стаклениот капак на кабинана од Галебот,па до толку да неможеле да најдат оригинална,бар нека излиеле од полнето стакло ако не им се фрлало камен за соодветно,хм чим општина си дозволову од готово вересија вадејќи на астал импровизации,тогаш разбирливо е што народ сам вади недоносени муабети пр. фонтаната на Тоше во Прилеп!

ако веќе сакале симболика за аеродром,требало најнапред ваквиот парк да го кренат кај касарната Гоце Делчев,ем не со што имаат при рака колку да се рече дека таму слетуеле авиони,туку да инсталираат реплика-макета на првиот авион што слетал таму http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%B7_29 - Потез-29 бар имал патничка намена и немаше воопшто да асоцира на воена птица!

а за букварот,чоекот апла сличи со претседателот ни,ем од исти регион,ем исто име,ем и двајцата уметници в душа а професиналци во живот,ем не е претседателски двојник ако му е брат


-------------
HaјсилнoтoOpужјe http://oregonstate.edu/instruct/phl201/modules/Philosophers/Protagoras/protagoras_plato_knowledge.htm - е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв


Posted By: +Protagorist
Date Posted: 19-Nov-2012 at 23:12
инаку имаме и астронаути за сограѓани,само што не се експонираат многу у јавност до душа имаме и светски терористи http://web.archive.org/web/20100331044519/http://www.treasury.gov/offices/enforcement/ofac/actions/20031224.shtml - од типот на микросам но кого го боли уво освен тук таму некого на некој форум

http://www.ostertag.name/tweety/Modellbau/Turboplan/ - http://www.ostertag.name/tweety/Modellbau/Turboplan/

МАКЕДОНЕЦ ВО ЛЕТЕЧКА ЧИНИЈА


Ванчо Салџиевски, некогашен директор на „Технометал“ и на „Славија“ раскажува за контактите околу производството на трбопланот односно на летечки чинии во Македонија

Една од можните дефиниции на Македонија е - земјата на пропуштените шанси. За некогашниот директор во "Технометал - Вардар" и на "Славија увоз-извоз" Ванчо Салџиевски (83) таа дефиниција е често на неговите усни. Како човек кој комуницирал постојано со претставниците на западната технологија, по службена должност, но и како човек заинтересиран да и' помогне во развојот на својата потесна и тогашна поширока заедница, овој некогашен борец во НОБ, денес витален старец, доаѓал во контакт и со многу иноватори и научници преку "железната завеса". Најнеобичната епизода во неговиот богат живот, поврзан со европските градови и фабрики, секако, е возењето во една необично аеродинамична машина, која за оние што би ја виделе оддалеку, секако, би ги вратила во сеќавањето сцените видени во документарните и во играните филмови за аферата Розвел (1947). За разлика од оние кои говорат за средби со претставници на вонземни цивилизации, Салџиевски говори за мудри и далекугледи индустријалци, кои користејќи ги најновите сознанија на технологијата, се обиделе да создадат машина за воздушен превоз која ги надминува границите на човековиот ум.

ВОНЗЕМЈАНИ На проспектот на фабриката од Клагенфурт, Австрија, во однос на нивните две летачки чинии стои лозунгот "шлуспункт ајнер фантази", со што се кажува недвосмислено дека неидентификуваните објекти на небото (НЛО) многу често се само докази дека индустриските нации, во тоа време и воените блокови, создавале летала кои ја возбудувале јавноста кога би се јавиле на дневното, а особено на ноќното небо, кога имагинацијата е настроена да гледа марсовци во се' што не е авион или хеликоптер. "Турбопланот е резултат на долгогодишна работа на повеќе конструктори од најразлични подрачја, на стотина проекти и цртежи и исто толку тестирања; зад нас се собирањето емпириски искуства од многу области и сознанија кои овозможија развој на летачко тело со невидени можности досега, со непознати карактеристики досега", стои на проспектот на фирмата која ја посетил Салџиевски.

И Салџиевски летал во една ваква машина, која за 5 минути може да се искачи на височина од 5.000 метри, има неверојатни маневарски способности и мала тежина. Однадвор целосно личи на летачките чинии од холивудските СФ-филмови, а нашиот соговорник и ни го даде проспектот во кој производителот, чија фирма е регистрирана во Линц, ги прикажува своите модели наречени "турбоплан" и ги нуди на заинтересираните инвеститори своите два модела - со пилот и без пилот.

"За да се добие летачка чинија е неопходно да се обезбедат две работи. Најпрвин да се совлада принципот на ротационо движење колку што е можно полесно и да се пронајде нов материјал со кој ќе се обезбеди исфрлување на сите компликувани елементи на денешните летала. Се искачив на височина од 30 метри, целосно бесшумно. Леталата летаат високо, се' до онаму до каде што практично има воздух и таа височина ја достигнуваат брзо - 16 метри во секунда е совладувањето на просторот за турбопланот. Можат да се симнуваат целосно вертикално од која било височина и тоа го прават лулајќи се во воздухот, како кога паѓа лист од дрвото. Моторот работи на керозин и е многу мал а потрошувачката му е безначајна", вели Салџиевски.

Она што е посебно вредно да се истакне е дека турбопланот, односно летачката чинија е изработена од пластична материја базирана на новата материја карбон и се добива единственото превозно средство за стока и патници што носи двојно потежок товар од сопствената тежина! Дури и за една мала земја ваквите перформанси нудат невидени превознички потенцијали, пред се' во пристапноста на машината за сите терени (полетувањето е вертикално и без писта!) и за сите видови товари.

ФАУ-РАКЕТИ Зошто Австријците, на чело со конструкторот Хајнц Јордан, се одлучиле да комуницираат со претставник од Македонија? Најпрвин во прашање е личен контакт со еден друг индустријалец од Штутгарт, кој со години соработувал со македонските фабрики, пред се' со "Микрон" од Прилеп. Станува збор за научник кој своевремено работел на островот Пинемонде, каде што се изработувале фамозните ФАУ-ракети. Тој бил оставен намира по капитулацијата на нацистите и се вклучил во повоената обнова на германската индустрија. За Салџиевски е можно, иако за тоа нема докази, дека некои сознанија на германските конструктори од времето на Хитлер се вградени во турбопланот.

Овој научник го одвел Салџиевски во Австрија и го внел во еден свет за кој може само да се сонува. Таму му понудиле на Македонецот соработка со тогашна Југославија, со тоа што веќе ги имале одбрано и фабриките во кои би можеле да се работат компонентите за леталото. Претпоставка на Салџиевски е дека германскиот блок во Европа (Германците и Австријците) не сакал да влезе во дил со воените блокови, кои веројатно и самите работеле на вакви проекти. Понатаму, Југославија, преку своето лидерство со неврзаните, нудеше неверојатно широк пазар за новата технологија на летање. Оттаму, Германците својот производ и го преселиле во Австрија (која според Државниот договор од 1955 година беше обврзана да не влегува во ниту еден воен пакт и да остане независна од сите сојузи). Конструкторите на турбопланот мислеле основната компонента за изработка на леталото да ја прават во "Хемтекс", а моторите и чинијата да ја прават во некоја од фабриките во Македонија, која имала сопствена леарница ("Тоза Драговиќ", Металски завод "Тито"...).

За ваква соработка, секако, се очекувало од кај нас дека ќе се јават кофинансиери: тоа, впрочем, требал да биде заеднички австриско-југословенски производ, што само би излегувал од лента во Македонија.

"Писмото за деловно-техничка соработка преку ноухау-моделот пристигна во 'Славија увоз - извоз' на 14 мај 1980 година. Заведено е во деловодната книга под реден број 08-6677/80. Поради карактерот на понудата, требаше да го запознаам тогашниот врв на ЈНА и јас го сторив тоа", вели тогашниот директор на фирмата.


Дури и за една мала земја леталото нуди невидени превознички потенцијали, пред се' во пристапноста на машината за сите терени

ГЕНЕРАЛИ Под форма на посета на група банкари на Западна Германија, тргнала екипа во која имало неколку генерали, а на чело на екипата бил човекот кој се занимавал со наука во Армијата - Брана Јоиќ. Воените лица биле задоволни од презентацијата, а прво што им паднало на ум е да се користат овие апарати за вежби на ПВО-единиците. Бидејќи, при вежбите со вистинска муниција авионите, кои влечеле макети, често биле соборувани и имало многу жртви меѓу пилотите. Тоа е она што Салџиевски го чул од "банкарите" додека се враќале во Белград. Потоа, интересот на ЈНА нагло се изгубил - војската, како и државата, имала многу проблеми. Да се потсетиме дека во мај 1980 година почина врховниот командант, потоа дојдоа безредијата во покраината Косово, земјата се готвеше за транзиција во посттитоистичко општество, а Армијата се' уште немаше ориентир дали се' ќе остане како претходно.

Поради недостаток на средства (само во усвојување на програмата за производство на карбон требале да се вложат тогашни две милијарди југо динари) или поради целосна пасивност на стопанските субјекти, кога е во прашање новата технологија, Македонија не се одлучила на самостојно прифаќање на овој производ. Впрочем, променети се целосно економско-политичките прилики во земјата, а некогашниот лидер на неврзаните станал земја што прави проблеми за целиот свет и, секако, не доаѓало предвид некоја од страните во судирот на Балканот да дојде до вакви летала.

Турбопланот, инаку, е прикажан на две авиоизложби - една во Братислава, а другата во Канада. Интернет- потрагата по конструкторот Јордан не' доведе до Ванкувер - таму се преселило неговото семејство. Хајнц не е повеќе меѓу живите, а со фирмата раководат неговата сопруга и ќерка. Тие се меѓу најеминентните индустријалци на западниот брег на Канада и имаат широка палета на производи, со тоа што летачките чинии повеќе не се споменуваат. Двата модела на летачки чинии се уредно регистрирани во Американското биро за патенти, а за нив можете, навистина прилично скудно, да прочитате и во "Википедија".

Последен контакт со понудувачот е направен во 1989 година кога една македонска стопанска делегација во Германија се распрашувала за судбината на "играчките". На споменувањето на овој термин (изречен од еден сегашен прилепски директор во пензија), домаќините се налутиле и истакнале само дека проектот "турбоплан се развил до невидени можности".

Земјаните како вонземјани

Додека го водевме разговорот со Салџиевски, на Си-Ен-Ен (13 ноември во вечерните часови) имаше најнова дебата околу летачките чинии. Повод беше изјавата на гувернерот на Аризона Фајф Симингтон дека видел лично нешто што не се совпаѓа со неговото искуство и смисла за реалност. Имал средба со масивен делтоиден НЛО во близина на Скво Пик. Како поранешен висок офицер на авијацијата и пилот, тој истакнува дека такво нешто, секако, не е плод на човечката технологија. Во САД одамна стивна интересот за НЛО- ата, иако одвреме-навреме, како на пример лани, кога на аеродромот "О'Хара" во Чикаго дојде до масовна хистерија поради присуството на еден НЛО, се обновува барањето владата да се врати на својата славна "сина книга" за овие појави.

Салџиевски секогаш нагласува дека летачките чинии постојат и тој во нив е подготвен да гледа одреден дострел на некоја од повисоко рангираните технички нации во светот. За него тоа не е недостижна цел, иако е рано да се зборува за вонземни летала од тој тип како плод на човековиот прогрес. Кога говори на оваа тема, обично не е сфатен добро, па луѓето сметаат дека пред себе имаат некој страстен "уфолог", кој ги заморува со својата фантазија и муабетите бргу завршуваат како што и започнуваат.

За Салџиевски не е незамисливо оние летала што ги видел, со мало дотерување, да имаат, на пример, воено-шпионска употреба. Честите посети на овие летала на преспанското селото Стење токму во време на распадот на државата во Албанија (1997), во ноќните часови, кога предизвикуваа страв кај населението со своите вперени рефлектори кон земјата, веројатно е покажување интерес дали македонските сили на безбедност концентрирале сили на границите, во светлината на големата криза кај западниот сосед. И посетите на вакви летала на Штип и на Кичево Салџиевски е подготвен да ги гледа како веројатни шпионски операции над гарнизоните кои постојат таму и кои имале специфични единици и оружје.

"Секогаш кога ги прашував луѓето од фабриката во Австрија дали знаат дали другите земји имаат вакви проекти, не сакаа да ми одговорат. Нив ги интересираше дали Југославија, односно Македонија, сака да влезе во копродукција со нивниот проект или не", вели еден од бившите директори на "Славија".

За нашиот соговорник ова летало е многу интересно за цивилниот сообраќај. Бидејќи носи два пати поголема тежина од сопствената, се добива практичен и евтин превоз во која било насока и за кој било стопан да се вози, дури и во најнедостапни терени. Кај нас било предвидено да се прави и трет модел, покрај постојните, со дијаметар од 6 метри, чија носивост би била многу голема.

Пречките за нас доаѓале од Винча

Основната карактеристика на споменатите летачки чинии од Австрија е нивната мала тежина, која се должи на користењето лесни материјали. Најбитна компонента е карбонот. Се работи за композитен материјал, микс на графитни елементи и силикон карбид, кој минал низ процес на оксидација. Тој се користи при изработката на спејс-шатлите, потоа во изработката на делови на интерконтиненталните балистички ракети, кок-питот кај авионите, кај автомобилите од класата "формула 1", кај возилото "бугати вернон"...

Карбонот овозможува отпорност на високи температури и дури и премин во ниски температурни зони (значи т.н. температурен шок не им може ништо на предметите изработени од овој материјал). Друга карактеристика е неговата отпорност на удари. Салџиевски вели дека авион, чија основа била од овој материјал, се лизгал на пистата. И додека пистата се вжештила од триење, на авионот не му било ништо, иако не користел тркала! Трета карактеристика на карбонот е дека се користи минимално - се нанесува во тенки слоеви, кои се мерат со милиметри, а изгледаат како да се работи за дебели слоеви.

Карбонот денес се произведува во многу земји во светот, но официјално дури по 1998 година. Значи, понудата за "Хемтекс" (која се должела на блискоста на технологијата со изработката на најлон влакното во овој некогашен хемиски комплекс) била дадена барем 15 - 20 години порано! Денес фабриката е во руини, а Македонија навистина може да говори за една голема технолошка шанса, која би ја вброила во водечките индустриски нации.

Битно е да се каже дека Институтот во Винча имал проект за самостојна изработка на карбонот. Иако се потрошени 7 тогашни милијарди динари, од проектот не останало ништо, а за тоа време Македонија со влог од 2 милијарди би го имала овој скапоцен производ.

[url=http://www.globusmagazin.com.mk/?ItemID=4C4B9D44D9F6E54491B98BBB0F29097F]http://www.globusmagazin.com.mk/?ItemID=4C4B9D44D9F6E54491B98BBB0F29097F/url]



-------------
HaјсилнoтoOpужјe http://oregonstate.edu/instruct/phl201/modules/Philosophers/Protagoras/protagoras_plato_knowledge.htm - е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв


Posted By: gjoko
Date Posted: 19-Nov-2012 at 23:17
во нашата сакана и мила ЈНА бев противвоздушна одбрана,и научив многу за авиони(нешто и сга памтам),а офицерите ни раскажаа една анегдота која можи и да е точна.

во 80-тите години наводно некој пилот на ЈНА(хрват по потекло) научил со МИГ21 да се спушта до пистата при слетување скоро до самиот асфалт со тркалата,ама при крајот на пистата повторно се издигнувал горе.

и така извежбан влегувал во воздушниот простор на италија(вакви провокации секогаш имало и ќе има),и нормално италијаните ќе прателе два борбени авиона да го приземјат,ќе застанеле од страните на мигот и со пратња до првиот аеродром.

и нормално слетуваат сите три авиони,но крајот на пистата мигот се крева нагоре,а овие италијанските авиони поради намалената брзина како реакција на тркалата неможат одма да се дигнат во воздух,и додека тие успеат да се дигнат,мигот заминал до средината на јадранско море.

нормално овој пилотов воодушевен што ги за.....л италијаните се враќа назад среќен.


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 21-Dec-2012 at 19:05

Квалитетен и вреден материјал... 10 минути корисно потрошено време... 

Добро... секако дека е малку ‘‘наметливо‘‘ и не е баш најпријатно за слушање...

Но видео материјалот е нешто што треба да се евидентира на форумов...

[tube]YoRyL5UYXE8[/tube]



-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 22-Dec-2012 at 10:43

Има интересни кадари... Поготово кога ја надлетува ТИРЗ Бунарџик...

[tube]8bYz7CpU8Zc[/tube]



-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 22-Dec-2012 at 10:53

А еве нешто и од Охрид...

[tube]NdMgTGVv6tE[/tube]



-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 01-Jan-2013 at 17:18

...

[tube]JA5cK6z8gEI[/tube]



-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 17-Jan-2013 at 17:43

Еве уште едно слетување на 16ка... терминалот во сеуште бил во изградба...

[tube]aQZjTnD6Cn4[/tube]



-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 27-Jan-2013 at 20:40

Лудак... Nuts Big%20smile

[tube]x3GDMkai32I[/tube]



-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: zabegan
Date Posted: 27-Jan-2013 at 20:55
ех, ова не е ништо, ти да видиш русите и украинците што прават за забава... Big%20smile

-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 02-Mar-2013 at 18:21
Извонреден тајмлапс

[tube]CpY71stVOh4[/tube]


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 04-Mar-2013 at 01:39
Уште еден ептен добар    Cheers

[tube]fgHjVvqLXV8[/tube]


Posted By: gjoko
Date Posted: 04-Mar-2013 at 01:45




[tube]AxVoBt8Q6po[/tube]


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 28-Mar-2013 at 17:04
http://kajgana.com/na-let-so-aero-klubot-skopje - http://kajgana.com/na-let-so-aero-klubot-skopje

-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 31-May-2013 at 05:19
[tube]usRKag6b0KA[/tube]

-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 31-May-2013 at 05:24
[tube]GfxVX-1vDeo[/tube]

-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: +Protagorist
Date Posted: 04-Dec-2013 at 23:28

 %20http://www.youtube.com/watch?v=sNRMO70Hw0s%20 - потенцијален муштерија Либија LOL да е потрагично ова се официјални превидувања на америте, линкот од видеово [ http://www.youtube.com/watch?v=VnnMNF-UKxE - 1 ] сепак останува фактот дека трката продолжува http://www.smartplanet.com/blog/thinking-tech/russias-new-stealth-fighter-to-challenge-for-supremacy-of-the-skies-video/ - http://www.smartplanet.com/blog/thinking-tech/russias-new-stealth-fighter-to-challenge-for-supremacy-of-the-skies-video/ зошто ни самите незнаат, една комета и се ке им биде бадијала, та на толку гладни луѓе и сиромаштија сите овие милијарди да ги свртат во пеглање на таа ситуација животов би бил за многу каде каде по'поднослив, но од денешен аспект единствен страв е дека мора да се одржи воената индустрија во живот, пример на америте севкупно 1/4 од населението им е директно или индиректно потпрено на истата, а да не говориме дека мораат да го одржат во живот сопствениот way of life за кој веке се при крај со резерви и сватои - односно ке мораат директно или индиректно да колонизираат ресурси - што на ангро и го прават, нејсе, да се надеваме ова ке прекрати иако до тогаш ке штанцаат гравитациски летала до изнемоштеност, па и потоа пример кинезите со оглед дека само што почнаа, но најверојатно ке ја свртат се повеке на дронови и нешто блиску до сценариото за скајнет од терминатор 3, ова изгледа Гордана Стошиќ ќе ја ангажираат за продуцент ако сакаат да им тргне а во секој случај и застане Yes

https://web.archive.org/web/20150908171428/http://republika.mk/?p=477572 - http://republika.mk/?p=477572

[tube]u0LEzFDfraY[/tube]



-------------
HaјсилнoтoOpужјe http://oregonstate.edu/instruct/phl201/modules/Philosophers/Protagoras/protagoras_plato_knowledge.htm - е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв


Posted By: Џоле
Date Posted: 05-Dec-2013 at 01:19
Ако не се лажам, Русите засега го имаат најдобриот ловец на светот, невидлив за радари.

-------------
За сè има вторпат


Posted By: Џоле
Date Posted: 16-Oct-2014 at 19:40
[tube]QVFslR-vbp8[/tube]

[tube]r0g-PCoSehE[/tube]

[tube]H4FjcxHtQi8&[/tube]


-------------
За сè има вторпат


Posted By: zabegan
Date Posted: 16-Oct-2014 at 21:20
досега најдобро нешто што сум видел од вакви видеа е каналот pilot's eye... ме научи многу работи за процедурите кои се одвиваат во една кабина на комерцијален лет и има неверојатни HD снимки од многу агли и од самата кабина ...ништо чудно да има и снимки од Македонија, доколку има германска компанија која транзитира кај нас
http://pilotseye.tv/en/ - http://pilotseye.tv/en/

еве една мала компилација од нив
[tube]L1NiTP8915E[/tube]


-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares


Posted By: Џоле
Date Posted: 17-Oct-2014 at 09:41
Видеото е исто со првото видео од мојот пост.

-------------
За сè има вторпат


Posted By: zabegan
Date Posted: 17-Oct-2014 at 17:55
Originally posted by Џоле

Видеото е исто со првото видео од мојот пост.
поради некоја чудна причина сум го внел погрешниот линк, го поправив Doh


-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares


Posted By: jyvation
Date Posted: 31-Oct-2014 at 06:22
[TUBE]Ma51gr3lx1Y[/TUBE]


Posted By: Obedineta Makedonija
Date Posted: 14-Nov-2014 at 00:14
http://www.bbc.co.uk/programmes/p0299wq5 - http://www.bbc.co.uk/programmes/p0299wq5

-------------
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!


Posted By: Obedineta Makedonija
Date Posted: 15-Nov-2014 at 11:44
https://www.youtube.com/watch?v=8Nvd_eWg7nk#t=12 - https://www.youtube.com/watch?v=8Nvd_eWg7nk#t=12

-------------
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!


Posted By: Obedineta Makedonija
Date Posted: 16-Dec-2014 at 23:01
[tube]MXSPh4IClRs[/tube]

-------------
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!


Posted By: jyvation
Date Posted: 29-Jan-2015 at 10:51
[TUBE]jQsD_A0D3Ok[/TUBE]


Posted By: jyvation
Date Posted: 29-Jan-2015 at 10:52
[TUBE]qtuGF4LwpoI[/TUBE]


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 06-Feb-2015 at 07:37
Интересно полетување на авион на flydubai од RWY16@SKP

[tube]wf6lWssAdn4[/tube]

-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: avijacijamk
Date Posted: 09-Feb-2015 at 01:02
[tube]dmiPanr5diw[/tube]

-------------


Posted By: Max
Date Posted: 07-Jun-2015 at 23:48


ново танго

[tube]t4MYv-ZUsR8[/tube]

20.05.2015 - The perils of landing at Madeira Airport - Europe's 'most dangerous runway'

With an unusually short runway, rocky hills on either side and a sheer drop into the ocean the airport is recognised by pilots as one of the most difficult to land in Europe, if not the world.

The runway is also susceptible to strong winds and turbulence and in this video several planes are seen landing and are thrown about by the high winds.

One plane is almost seen landing sideways after being turned by the wind.

In 1977, Madeira runway was extended after a TAP Portugal flight saw 131 people killed after the plane slipped off the runway.

It was then extended again in 2003 by 655ft.



Posted By: Max
Date Posted: 25-Aug-2015 at 19:36

и срце да ти замрзне (греењето во кокпитот), па и тоа треба да го одмрзнеш пред повторно полетување, а не па крилата

ин мемориам Фокерот на Палер [ https://www.youtube.com/watch?v=z1Y58ZekdKg - 1 ] https://en.wikipedia.org/wiki/Palair_Macedonian_Airlines_Flight_301 - https://en.wikipedia.org/wiki/Palair_Macedonian_Airlines_Flight_301

[tube]L4iER0pv09E[/tube]


Posted By: jyvation
Date Posted: 16-Sep-2015 at 17:15
[TUBE]watch?v=gg-xzE6ZLtg[/TUBE]


Posted By: beTon
Date Posted: 15-Jul-2016 at 13:24

[tube]CwxGDdsI_bU[/tube]


Posted By: beTon
Date Posted: 21-Aug-2016 at 15:33

кога техниката ќе се спои со брзината тогај и пируети ќе прават при полетување и слетување

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1711&PID=211116#211116 - http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1711&PID=211116#211116

~

до тогај чаламот само за на видеа и за по дома

[tube]1Ugle4aIous[/tube]


Posted By: beTon
Date Posted: 21-Aug-2016 at 16:16

или во случајов со карго-птиците претежно за пред чалам аудиториум

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3007685/The-future-war-flight-fancy-Giant-Russian-plane-designed-carry-tanks-combat-zones-supersonic-speeds.html - http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3007685/The-future-war-flight-fancy-Giant-Russian-plane-designed-carry-tanks-combat-zones-supersonic-speeds.html

https://www.rt.com/news/242097-pak-ta-russian-army/ - https://www.rt.com/news/242097-pak-ta-russian-army/

http://www.russiadefence.net/t3891-pak-ta-special-purpose-transport-aircraft#84080 - http://www.russiadefence.net/t3891-pak-ta-special-purpose-transport-aircraft#84080



ме изненадува зошто многу малку концепти вадат на запад односно ги промовираат, се нешто ги кријат во фиока небаре со мистика под нозе псајоп-от ќе им бидне попривлечна пропаганда, да не е без ич на маса им се концепти од минатaта епоха

https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_CH-53K_King_Stallion - https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_CH-53K_King_Stallion







Posted By: beTon
Date Posted: 25-Aug-2016 at 10:33



https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-26 - https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-26

http://www.russianhelicopters.aero/en/press/news/Mi-26T2_serial_production_starts/?sphrase_id=79455 - http://www.russianhelicopters.aero/en/press/news/Mi-26T2_serial_production_starts/?sphrase_id=79455

[tube]L5tOcNMcAZw[/tube]

...

https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-38 - https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-38

one of most automated civil helicopters in the world

http://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2016-05-20/all-russian-mi-38-version-enter-production - http://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2016-05-20/all-russian-mi-38-version-enter-production

[tube]_DpuPq8RH4M[/tube]

...

http://www.helirussia.ru/en/ - http://www.helirussia.ru/en/

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1098&PID=213850#213850 - http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1098&PID=213850#213850

https://www.shephardmedia.com/news/rotorhub/



Posted By: гитардемон
Date Posted: 07-Oct-2016 at 20:14
[tube]97bg4tNhB3U[/tube]

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: BOJAN
Date Posted: 27-Dec-2016 at 17:08
Од 2000-та во уривања на авионите „Ту-154“ загинале над 800 луѓе

Повеќе од 800 луѓе од 2000 година загинале во падовите на авионите од типот „Ту154“ од советска конструкција, без да биде вклучена и најновата несреќа во која во неделата загинаа сите 92 патника и членови на екипажот во авионот на руското министерство за одбрана на летот од руското одморалиште Сочи за Сирија.



Рускиот авион превезувал 84 патници, новинарски екипи, хуманитарни работници меѓу кои и познатата Елисавета Глинка позната како „доктор Лиза“ директорка на добротворната фондација „Справедлива помош“, воени службеници и членови на воениот оркестар „Александров“, а се урна во водите на Црното Море во неделата во близина на Сочи во јужна Русија, откако таму накусо слетал за да се снабди со гориво и го продолжил летот кон руската воена база „Хмејмим“, недалеку од Латакија во Сирија.

Авионот со три мотора од моделот „Т-154“ е проектиран во 60-те години од минатиот век за превезување на повеќе од 150 лица по во тоа време неасфалтираните писти на рускиот Далечен исток, и со децении беше основата на советскиот внатрешен воздухопловен сообраќај.

Произведени се повеќе од илјада такви авиони, меѓутоа руските власти по низата несреќи дефинитивно во 2011 година наредија повлекување на авионите „Ту-154“.

Во последните петнаесет години се случија повеќе од десет воздухопловни несреќи на авионите од овој модел, вклучително и падот во кој во 2010 година загина тогашниот полски претседател Лех Качински со уште 95 највисоки полски државни функционери крај рускиот град Смоленск.

Меѓународната истрага спроведена за падот на полскиот претседателски авион покажа дека најверојатно е резултат на пилотска погрешна процена во тешки метеоролошки прилики, но и дека моделот на авионот е доста застарен.

Руската национална воздухопловна компанија „Аерофлот“ неколку месеци пред таа несреќа најави дека ја повлекува својата флота „Ту-154“ авиони, а ја наследи моделот „Ту-204“, кој може да превезува повеќе од 200 лица. Авионите „Ту-154“ денес ретко се користат во цивилната авијација./крај/мф/сн

http://makfax.com.mk/svet/%D0%BE%D0%B4-2000-%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%BE-%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D1%9A%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%82%D1%83-154-%D0%B7%D0%B0/


Posted By: kultuzin
Date Posted: 27-Dec-2016 at 17:16
Investiraat nenormalni pari vo voena tehnologija a uste koristat vakvi avioni. NESFATLIVO i neodgovorno spored mene.


Posted By: Green Bay
Date Posted: 27-Dec-2016 at 19:50
Originally posted by BOJAN

Од 2000-та во уривања на авионите „Ту-154“ загинале над 800 луѓе

Повеќе од 800 луѓе од 2000 година загинале во падовите на авионите од типот „Ту154“

Примерно 404 од овие лица загинаа во 5 инцидента, за кои причините дефинитивно не се во авионите.
Еден авион е соборен од украинската ПВО над Црно море во 2001 година
Втори авион се урна поради пилотска грешка во планините на Иран на

12 февруари 2002.
Трети Ту-154 се судира со Boeing 757 над Боденското eзеро, поради грешка на швeјцарски авиодиспечер.
Четврти авион е разрушен од чеченски терористи во 2004 година
Пети авион се урна поради полскиот претседател Качински.


Posted By: zabegan
Date Posted: 28-Dec-2016 at 04:01
инаку Ту-154 важи за многу издржлив авион со позната одлика да функционира ефикасно на многу ниски температури и на нерамни писти... тие што Аерофлот ги користеа во последнава деценија се модернизирани верзии, а на нивната и еден куп други руски компании флотите им се состојат од 99% западни производители... а ѕирнете и какви спејс-шатлови прават Сукхои и Јаковлев

инаку сите популарни модели на авиони кои оперираат во моментов се со долга историја, освен можеби Боинг 787 и Ербас А380... а дури и третокласни нискобуџетни компании веќе не летаат со раскантани авиони

одамна Русија не е советски сојуз, ама за жал кај нас важат истите кафански вицови и стереотипи за Русите

-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares



Print Page | Close Window