Print Page | Close Window

Туристички воз

Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Железници
Forum Discription: Возен парк, инфраструктура, железнички станици...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1194
Printed Date: 26-Apr-2024 at 11:22


Topic: Туристички воз
Posted By: BOJAN
Subject: Туристички воз
Date Posted: 12-Feb-2011 at 11:47
Во весникот Шпиц со наслов „Ориент експрес се подготвува за пат“ е наведено дека за потребите на филмот „Приказни од Дивиот Исток“ на режисерот Столе Попов ќе се адаптираат три вагони и локомотива, а снимањето на филмот ќе се одвива на пругата Бакарно Гумно и Сапотница, а потоа возот ќе остане како туристичка атракција. Снимањето на филмот почнува во јуни годинава.

Владимир, дали е можно да си ја испуштил оваа новостLOL, имаш ли некакви дополнителни информации околу овој проектNaughty
Naughty



Replies:
Posted By: Vladimir P
Date Posted: 12-Feb-2011 at 19:51
Можда сум ја кривецот

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 12-Feb-2011 at 20:45
Имаме одличен пример на форумот за успех, постигнат со љубов кон тоа што го работи, макар да е само хоби.

-------------
Македонија - Земја на чудата!


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 16-Feb-2011 at 07:44
Прво еве го новинскиот текст



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 16-Feb-2011 at 08:00
После прегледот и оспособувањето на дел од вагоните во колска - депо Лисиче Скопје за транспорт во Колска Велес за нивна комплетна обнова.



Под специалниот режим тргна за Велес, влечени и буткани од МЖ 642-401 и МЖ 42-403





-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 16-Feb-2011 at 08:30
Откако се однесова во Работилница за шински возила Велес или позната ко Колска, се пристапи со оспособуванје и вадење на приближно 30 години заборавената парна локомотива (ЈЖ) МЖ 33-090

[TUBE]79oZO8bn8hM[/TUBE]



После долги часови на нејзино чистење подмачкување и оспособување за да се извлече од заборавот, беше спремна за нејзино влечење во Колска Велес.



Е тука морам да призаам срцето ми затрепери, се успеа да се покрене една наша заборавена историја.



И на крај на овој дел, морам да спомнам.

Голема благодарност за сесрдното залагање на Владата на РМ, Министерството за транспорт и врски, Министерството за култура, МЖ Транспорт, МЖ инфра структура, Колска Велес и уште многу добри луге кој го помогнаа овој долгогодишен проект да заживее а со тоа и Македонија како претпоследна земја во Европа го добие овој воз, во почеток за потребите на филмот а потоа како историско туристички воз.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: BOJAN
Date Posted: 16-Feb-2011 at 10:41
Владимир, искрено ти честитам за залагањето во последниве години во однос на тоа и нашата земја да добие туристички воз, а се разбира најголема благодарност до Столе Попов, инвеститорите на филмскиот проект, се разбира најмногу на Министерството за култура, но и на транспорт и железница.

Ме интересира, знаеш ли дали оваа парна локомотива е онаа истата од филмот Среќна Нова `49? Многу би било занимливо режисерот Столе Попов да си ја одбрал истата по речиси 30 годиниBig%20smile.


Posted By: mon
Date Posted: 16-Feb-2011 at 11:07
Restavriranjeto na Veleskata 33-ka i nejzinoto pustanje vo upotreba e ubedlivo najubavata
vest koje e povrzana so nasite zeleznici koja ja imam slusnato!
 
Bravo za Vladimir i za site ostanati koi ucestvuvaat vo ovoj proekt!
ApplauseApplauseApplause


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: mitatos
Date Posted: 16-Feb-2011 at 13:08
Хммммм интересни фотки , особено од тој парниот воз... се надевам ке проработи иначе ке биде навистина атракција.

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: toasumjas
Date Posted: 16-Feb-2011 at 15:19
Едно големо браво и од мене! Ова е прекрасно!


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 16-Feb-2011 at 16:35
Браво и до мене

Cheers


Неколку прашања:
1. Кога се предвидува да заврши репарирањето и оспособувањето на локомотивата и вагоните?
2. На која делница би се обраќал туристичкиот воз после снимањето на филмот?
3. Што опфаќаше специјалниот режим при транспортот на вагоните до Колска, и зошто било потребно една локомотива да ги влече, а друга да ги турка?
4. И едно офтопик прашање - како се остварува координација помеѓудве 642-ки?



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 16-Feb-2011 at 16:56
Originally posted by BOJAN

... Ме интересира, знаеш ли дали оваа парна локомотива е онаа истата од филмот Среќна Нова `49? Многу би било занимливо режисерот Столе Попов да си ја одбрал истата по речиси 30 годиниBig%20smile.

Точно Бојане, локомотивата е истата, а дека Столе си е одбрал сигурно не, него само таа за среќа остана, не рачунајќи ја 01 која е во распадната состојба (но за неја во некоја друга нишка и кога за нејзе ќе имаме новости)

Од денеска возот спремен за влез во Колска Велес.



И се надевам дека скоро дневно ќе имаме новости како напредува нивната работа.



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: my Macedonia
Date Posted: 16-Feb-2011 at 17:12
Auu mnogu interesno!Applause 

-------------


Posted By: juventino
Date Posted: 16-Feb-2011 at 17:31
За информации од  колска  јас ќе можам да давам и тоа од прва ракаBanana


Posted By: lslcrew
Date Posted: 16-Feb-2011 at 18:00
A kade stoeja predhodno vagonite i lokomotivata?
Kolku vreme sekoe stoelo nemrdnato?
Dali lokomotivata ke raboti na jaglen povtorno ili ke pushta parea varka a motorot da si bide na nafta?
Koi deneska seushte proizveduva delovi za vakvi lokomotivi ili ke treba da se improvizira so starite delovi?


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 16-Feb-2011 at 19:52
Прво да се заблагодарам од мене и сите вклучени во ово проект за Вашата подршка која секако многу ни значи и дава поголем елан да продолжиме понатаму.

И да пробам да одговорам на поставените прашања

Originally posted by BOJAN

Неколку прашања:
1. Кога се предвидува да заврши репарирањето и оспособувањето на локомотивата и вагоните?
2. На која делница би се обраќал туристичкиот воз после снимањето на филмот?
3. Што опфаќаше специјалниот режим при транспортот на вагоните до Колска, и зошто било потребно една локомотива да ги влече, а друга да ги турка?
4. И едно офтопик прашање - како се остварува координација помеѓудве 642-ки?

1, На локомотивата и 4 вагони репарирањето се предвидува во рекордни 2.5 месеци (ако се успее, а мора поради почетокот на снимањето, ќе биде рекорд и секако огромно пожртвување од страна на вработените од Колска)
Во овој период парната локомотива, ке се оспособи за нејзино лесно движење и секоко нејзина темелна заштита и фарбање. (рокот не дозволува повеќе). А по снимањето се надевам со помош на наменски меѓународни фондови за заштита, ке се оспособи котелот и пуштање под пареа. Иначе МК не поседува никаква техничка документација од истата по распадот на ЈУ се е останато најповеќе во Шиновоз Србија, но се надевам дека Германија или ... ќе ни излезе во пресрет.

2, За среќа на Македонија буквално сите историски локалитети кој се едни од таргетите се буквално на самите пруги, Скупи, Стоби, Хераклеа, Вардарски руд, ... секако тука се и винските визби, врзани меѓународни тури за кој веќе има итерес, и ....

3, Не сум некој познавач на точните прописи но накратко, контролорите ја одредуваат трасата, времето на тргнување, пролазите низ станиците и брзината на движење нис целата делница. Конкретно по прегледот на самата конструкција, нејзиното вешање, квалитетот-истрошеноста на бандашите и бидејки вагоните немаа кочионен систем се одредува како ќе се транспортираат. Во случајов со максимум 20 км/час и проверка на одределни делници. Тука доѓа и помошно особје кое е пратња за предвидливи интервенции.

4. Локомотивите имаат можност на целосна синхронизација. А тука е и постојната комуникација, од радиостаници и мобилни.

Originally posted by lslcrew

A kade stoeja predhodno vagonite i lokomotivata?
Kolku vreme sekoe stoelo nemrdnato?
Dali lokomotivata ke raboti na jaglen povtorno ili ke pushta parea varka a motorot da si bide na nafta?
Koi deneska seushte proizveduva delovi za vakvi lokomotivi ili ke treba da se improvizira so starite delovi?


1. Во просек 30 - 43 години, рачунајќи ги нивните задните упишани ревизији, а друго е самата старост на истите. Но за наша среќа тоа е германски челик на шасиите деловите кој буквално се како нови, секако не рачунајќи ги обложните плехови.

2. Како што кажав со набавка на документација, замена на парниот котел (срцето на секоја локомотива) одредени делови и секако финансии, локомотивата ке работи ко во старите времиња, па тоа е и атракцијата за денешните туристи, кој се буквално во експанзија во целиот свет за овој тип на патување

3. Германија е земја за која слободно можам да кажам со илјадници обновени локомотиви, комплетни документации и делови.

Originally posted by juventino

За информации од  колска  јас ќе можам да давам и тоа од прва ракаBanana

Еве уште една убава вест.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: BullDoG
Date Posted: 16-Feb-2011 at 21:44
Malce kasno no, bravo i sekoja cest za onie koj sto se zalagaat da uspee ovoj prekrasen proektBig%20smile


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 16-Feb-2011 at 23:27
Ме интересира како се одразува корозијата на виталните делови... Дали може да го загрози котелот на пример? Еве цефки мефки вентили тоа може да се смени, ама котелот на пример? Или пак клиповите, разноразните лежишта и клизни површини...? Во каква состојба е генерално локомотивата, какви постапки би се примениле за репарација и дали кога ќе биде обновена сепак ќе работи со посериозни ограничувања на притисокот, брзината и слично?

Патем, какви се грубите проценки за финансиите потребни за обновата? И дали има информација колку локомотиви од овој тип се репарирани и возат во други земји (зборувам за сите што се сродни, без разлика на помали модификации)?


Originally posted by Vladimir P

имаат можност на целосна синхронизација. А тука е и постојната комуникација, од радиостаници и мобилни.
Како се остварува целосна синхронизација? Преку радио сигнал?


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Feb-2011 at 11:00
Котелот е срцето на секоја парна локомотива и може да се рече дека едини дел кој скапува со време, за разлика од клиповите, лагерите, вентили ... кој се делови кој лесно се обновуват - поправат - заменуваат и не се голем финансиски издаток.

Еве како изгледа котелот на нашата МЖ 01-046, за жал немам фотографија од нашата 33-ка



Словенија ја има истата локомотива SZ 33-037 во нивниот музејски воз




фото: cokla

[TUBE]UH2Ls_EMagI[/TUBE]

[TUBE]I-oZZOv2hAQ[/TUBE]

И Србија со нивната Романтика ја имаат ZS 33-087




фото: Slobodan Ilic

[TUBE]0XZEeFMcOjE[/TUBE]

[TUBE]FZDcP4qSbZQ[/TUBE]

Иначе мислам некаде веќе спомнав, во окружувањето секоја држава има од 2-6 парни локомотиви во употреба за историско - туристички - музејски возови, а во европските земји секоја од 20-тина па нагоре.

За синхронизацијата, не би можел точно да ти одговорам за маневарките но кај електричните кабелот е тој кој овозмозува упарување на повеќе локомотиви.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: polval
Date Posted: 17-Feb-2011 at 11:10
Се може да се замени , дури и котелот. Во крајна линија проблемот се состои во пари а не во технологија. Овие локомотиви се изработени во над 7000 примероци и ништо не е проблем да се направи на нив. Особено често се избираат како локомотиви за атракциони возови затоа што се вистински „Голфови“ меѓу локомотивите. Типичен доказ за германската техника, правени се да послужат само додека трае војната а некои од нив и ден денес се во секојдневна употреба (Босна, возат возови со јаглен). Во DDR  беа во секојдневен сообраќај до почетокот на деведесетите. Локомотива која со години го обезбедувала сообраќајот во многу земји и една од најдобрите парни локомотиви воопшто.

Во врска со синхронизацијата, Cloverstack претпоставувам дека мислиш на управување на 2 локомотиви од една кабина. На 642 тоа не е можно. Тоа го може на пример  „Шпанецот“ ; од едно место може да се управуваат до 3 гарнитури. Процедурите за синхронизација на 2 локомотиви на еден воз се утврдени многу пред времето на мобилните и радиото Се разбира, модерната технологија од денешно време помага, меѓутоа може и без неа.


Posted By: juventino
Date Posted: 17-Feb-2011 at 14:50
И кајнас има доста парни локомотиви би требало барем 2-3 да ги реконструираат.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Feb-2011 at 15:31
Originally posted by juventino



И кајнас има доста парни локомотиви би требало барем 2-3 да ги реконструираат.

За жал немаме.

Велес МЖ 33-090 и МЖ 01-046, Гевгелија МЖ 61-011, и уште една но за неја со време

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: juventino
Date Posted: 17-Feb-2011 at 15:37
Таа у ЖУЦ е во добра состојва и таа може да се искористи.


Posted By: polval
Date Posted: 17-Feb-2011 at 15:54
Таа во ЖУЦ е за колосек 760 мм, немаме колосек за неа. Имаше една серија 62 во Битола , ако е преживеана. Треба да ги прашам роднините


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 17-Feb-2011 at 21:20
А добро, што се случило со парните локомотиви кај нас, па што останале толку малку? Ги стопиле како старо железо?


Originally posted by polval

Процедурите за синхронизација на 2 локомотиви на еден воз се утврдени многу пред времето на мобилните и радиото Се разбира, модерната технологија од денешно време помага, меѓутоа може и без неа.
Те молам ако знеш малку подетално објасни околу тоа како се вршела синхронизација во минатото.



И дали некој ја знае функцијата на оние странични панели (каде што е знамето):

Originally posted by Vladimir P



фото: Slobodan Ilic



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Feb-2011 at 22:42
- За жал или за среќа Македонија прва од екс-ЈУ републиките ги укина парните локомотиви уведувајќи дизелки и во `75-тите почна со елекрификација на пругите. Но политиката беше погубна за сите парни локомотиви кој најголем дел отидова кон Риека нешто на топење нешто се губи трагот.
Иначе во тоа време постоеше закон за војни резерви каде мораше да се има одредена количина на такви влечни средства, па тоа што е останато највероватно е само некој случаен остаток од тоа.

- Иначе тие, да ги наречам фатачи на воздух служат за усмерување-контролирање на димот

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: polval
Date Posted: 18-Feb-2011 at 07:48
Според законот за воени резерви во Велес во осумдесеттите имаше барем 4 парни локомотиви во совршена работна состојба и со совршен надворешен изглед, секогаш чисти и спремни за употреба . Дури и беа покриени за да се заштитат од атмосферски влијанија. Во разговор со велешани пред повеќе години добив податок дека „во почетокот на деведесеттите ги однеле во железара“.

Нешто околу управувањето во минатото. Синхронизацијата на 2 локомотиви се врши со помош на звучни сигнали.  Машиновозачот на водечката локомотива дава звучни сигнали а вториот го потврдува приемот (го повторува истиот звучен сигнал) и ја извршува наредбата од првата локомотива. Не е баш синхронизација во вистинска смисла на зборот но системот функционирал. Постојат и сигнални табли „почеток на потиснување“ и „крај на потиснување“ кои се поставуваат на места каде што редовно се врши потиснување.


Posted By: my Macedonia
Date Posted: 24-Feb-2011 at 22:10
Владимир до каде е работата со вагоните?
Кога кје имаме слики?Big%20smile

-------------


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-Feb-2011 at 22:49
%#$&^**(^#%#@*^



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mon
Date Posted: 25-Feb-2011 at 09:24
Vladimir, moze po nekoja fotografija vo vakov stil i od drugite vagoni koi ce se restavriraat
kako i fotografija na lokomotivata?
 
PS: Ti prativ PP pred nekoj den... 


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: juventino
Date Posted: 26-Feb-2011 at 01:14

  Како што тргнало ништо од нашиот туристички воз уште не е ни почнато,другава недела нема да биде сигурно значи како што се мислеше да ке биде готово за 2-3 месеци ТЕШКО

Еве ја во погон Nuts

http://img402.imageshack.us/i/lokomotivamz33090traka.jpg/">



Posted By: juventino
Date Posted: 28-Feb-2011 at 00:57

Еве слики од локомотивата пред халата у ''КОЛСКА''...

http://img717.imageshack.us/i/31127082.jpg/">

http://img560.imageshack.us/i/18372918926332000651368.jpg/">

http://img824.imageshack.us/i/18323118926091194631368.jpg/">




Posted By: mon
Date Posted: 28-Feb-2011 at 07:53
Se gleda deka i nasta 33 go imala znameto na SFRJ na spojlerite.
Zacuduva toa sto oznakite se direktno vpisani/ofarbani na lokomotivata a ne kako sto e slucaj
so ostanatite lokomotivi od toa vreme oznakite da se odlieni vo metalni ploci koi potoa se "zakacuvaat"
na lokomotivata.
 
Inaku, prekrasni fotografii juventino!
Ti blagodaram mnogu sto gi spodeli so nas, ce ima castenje!
Cheers
 
Stavi uste fotografii dokolku imas.
Thumbs%20Up


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: juventino
Date Posted: 02-Mar-2011 at 01:56
Почна реконструкцијата на еден вагон од туристичкитот воз...Applause


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 22-Mar-2011 at 22:24
Се надевам брзо ќе ја видиме во ново руво





-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-Mar-2011 at 01:36
Се заменуваат скапаните делови, и деновиве се надевам ќе ја добие својата боја.



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mon
Date Posted: 25-Mar-2011 at 01:42

Dali nekoj znae koi oznaki ce gi ima 33-kava posle obnovuvanjeto?



-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 25-Mar-2011 at 08:47
Originally posted by mon

Dali nekoj znae koi oznaki ce gi ima 33-kava posle obnovuvanjeto?


Тоа зависи, ако се обнови (во возна состојба) и „редовно“ вози тогаш би требало да добие ознаки МЖ 33-090, доколку остане како експонат тогаш треба да ги има почетните-оргинални ознаки ЈДЖ-МДЖ 33-090

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mon
Date Posted: 25-Mar-2011 at 12:03
JDZ-MDZ ???
 
Vo koj period se koristele vakvi oznaki kaj nas?


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 25-Mar-2011 at 18:51
Originally posted by mon

JDZ-MDZ ???
 

Vo koj period se koristele vakvi oznaki kaj nas?

Иронија mon, (ко некој од екс-ју) нормално дека мора да биде
JDZ-ЈДЖ 33-090 или
JZ-ЈЖ 33-090 кога е експонат.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 25-Mar-2011 at 19:00
Без разлика дали е експонат или не е, озката за сите луѓе е само некој технички небитен број, ретко на по некој билдер и тоа му значи. Не е тоа нешто што е дел од тоа што возот го прави експонат. Така да нема што да биде јж, возо не му е намената да побудува југоносталгија туку да сведочи за железницата во некое друго време, без разлика каде во која држава. така да треба да си биде со ознака МЖ-Т како што му одговара на формата во која денеска железницата функционира. Инаку ако идеме до толку длабоко во прашањево веројатно и ќе треба да добие нов број како што некоја реновирани локомотиви добија ако добро памтам?

Мислам дека ова ни е една од оние дискусии каде цепидлачиме за некои не многу битни финеси што многу не ни менуваат.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 25-Mar-2011 at 19:19
lsl, има голема разлика, еден пример: во Австрија и Германија има неколку лок од екс-ју и глупите странци ги оставиле ознаките JZ-ЈЖ.

Ако е во возна состојба тогаш мора да добие соодветна ознака т.е. МЖ-MZ 33-090 ако иде по егзибиции, сајмови, изложби во други држави. СТАНДАРД

И не ми е јасен квази-патриотизмот ако некаде се појави ЈУ дали треба да го бришеме и со тоа да ја фалсификувами и ние историјата ко некој наши соседи на кој сме гневни за нивните исти дела. Па тоа е дел од нашата историја која сакале или не неможеме да ја избришеме.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 25-Mar-2011 at 19:27
Таман работа, не бришеме никаква историја, ниту па сме до толку тоталитарни да и по некое Ј останато на некоја локомотива да го бришеме. Јас го зборев ова од позиција дека возов го ставаме во возна состојба и тоа не само за ако иде во странство за секаде. Следствено ниту на мж не ќе требаше да менуваме ознаките после сукцесијата. Денеска таа е мж локомотива и нека си биде мж. Односно не е ниту мж, туку мж-т. На кое претпријатие приваѓа, таква ознака си носи. Дури и може да ги оставиме оригиналните ЈЖ и оригиналните бројки на видливото место, а да ги изгравираме некаде во некое ќоше новиот регистарски број под кој че си функцуонира локомотивата и административно ќе се води, мислам онака како финта, макар што ми е малку глупо да сега негуваме некоја носталгија па и со по некое Ј некаде на некоја локомотива. Да не се сватиме погрешно, немам ништо против тоа, но немора да инсистира по секоја цена да го има, но технички локомотивата мора да добие број од нова серија.


Posted By: mon
Date Posted: 25-Mar-2011 at 20:45
Originally posted by lslcrew

... озката за сите луѓе е само некој технички небитен број, ретко на по некој билдер и тоа му значи. Не е тоа нешто што е дел од тоа што возот го прави експонат. Така да нема што да биде јж...
...Мислам дека ова ни е една од оние дискусии каде цепидлачиме за некои не многу битни финеси што многу не ни менуваат.
 
Moram da kazam deka od ovoj post se gleda zosto nemame muzej na zeleznicata vo Makedonija!
Ludje so neverovatno malo poznavanje od ovaa tematika si davaat za pravo da odlucuvaat za vakvi nesta, vo ovoj slucaj da komentiraat.
 
Voopsto ne stanuva zbor za cepidlacenje i jugonostalgija tuku za privlekuvanje na turisti koi ce sakaat da go dolovat vozenjeto so edni vakvi kompozicii vo minatoto i koi maksimalno ce sakaat toa uzivanje da bide sto pooriginalno.
 
Zamislete sto ce bide dokolku vo Luvr na "Mona Liza" i se nakarminisaat usnite i nasminka liceto, "oskubat" vedjite pri nejzinata restavracija! Zbogom turisti!
 
Za kraj edna informacija kako se raboti vo edna zemja koja znae da go ceni minatoto:
vo Slovenija koja prva se otcepi od SFRJ, site turisticki i muzejski lokomotivi gi imaat zacuvano JZ oznakite osven dve lokomotivi koi se nameneti za medjunaroden soobracaj i poradi toa moraat da imaat SZ oznaki.
 
Da ne gi nabrojuvam ostanatite drzavi vo koi ima lokomotivi i vozovi so oznaki duri i od pred 100 godini!
 
 


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: mon
Date Posted: 29-Apr-2011 at 08:32
Dali nekoj znae do kade e stignato obnovuvanjeto na lokomotivata i vagonite?
 
Vladimir ili juventino mozebi znaat nesto povece?


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 21-May-2011 at 11:32
Во фабриката за шински возила „Велес“ - завршена е првата фаза од обновата на историскиот воз-вагони.
Комплетно е обновен долниот рам со обртните постоља и кочиониот систем на четирите вагони.









Една од најтешките фази поради изработка, пронаогање и прилагодување на делови кој датираат од пред 80-тина години.
Со оваа фаза вагоните можат потполно и безбедно да сообраќаат по нашите пруги.

Следи следна фаза.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: BOJAN
Date Posted: 22-May-2011 at 22:05
Владимир, да не знаеш кој е крајниот рок за завршување на туристичкиот воз? Кога се планира првата клапа од филмот, летово ќе може да го очекуваме готов овој воз?


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 23-May-2011 at 07:06
Бојане,

Сум научил за сите овие години зад мене дека човек мора да има трпение и дека кога топгаш ако нешто се сака и ќе се оствари.
Секоја фаза на ваков еден проект трае долго и со многу непредвидливи работи, така да не размислувам за тајмингот само целта е пред мене.

Само еден пример, лежиштата за осовините на вогониве одземава толку „непредвидливо“ време, да се пронајдат, направат, приспособат. Сега ни останува обнова на горниот дел на вагоните а потоа и нивниот ентериер.

Свесен сум дека наголемиот изазов ке биде локомотивата за која на жал веќе нема ни стучњаци - мајстори за неа останато во Македонија, па тука ќе имаме едни сизифови маки прво да се најдат планови, делови и обука за да се обнови, а сето тоа изискува време и за зал и средства кој ни се најпроблематични.

Но како што реков, се надевам дека ќе се доврши овој прекрасен проект што поскоро со помош и залагање на много добри луге и чинители а пред се со државата која застана без збор зад сево ова.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: гитардемон
Date Posted: 23-May-2011 at 16:11
А дали се знае кој би можел да биде машиновозачот/машиновозачите на таа локомотива? Би ги пратил некој на дообразување ако е тоа потребно, или тешко со оглед на моменталната состојба?


Posted By: BOJAN
Date Posted: 23-May-2011 at 21:03
Originally posted by Vladimir P

Бојане,

Сум научил за сите овие години зад мене дека човек мора да има трпение и дека кога топгаш ако нешто се сака и ќе се оствари.
Секоја фаза на ваков еден проект трае долго и со многу непредвидливи работи, така да не размислувам за тајмингот само целта е пред мене.

Само еден пример, лежиштата за осовините на вогониве одземава толку „непредвидливо“ време, да се пронајдат, направат, приспособат. Сега ни останува обнова на горниот дел на вагоните а потоа и нивниот ентериер.

Свесен сум дека наголемиот изазов ке биде локомотивата за која на жал веќе нема ни стучњаци - мајстори за неа останато во Македонија, па тука ќе имаме едни сизифови маки прво да се најдат планови, делови и обука за да се обнови, а сето тоа изискува време и за зал и средства кој ни се најпроблематични.

Но како што реков, се надевам дека ќе се доврши овој прекрасен проект што поскоро со помош и залагање на много добри луге и чинители а пред се со државата која застана без збор зад сево ова.


Владимир, се надевам дека за што побрзо време ќе ја завршите оваа макотрпна работа. А за експерти од оваа област, се надевам дека може да се најдат во Србија или Словенија, бидејќи во овие блиски земји возат парни локомотиви од овој тип и вакви вагони на туристички возови


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-May-2011 at 12:05
И на двете прашања одговорот е само во финансиите

Но како што реков приатели и добри луѓе, така да еден од словенските машиновозачи на нивната 33-ка ми беше мој гостин, па ми пренесе огромен број на искуството, а веќе се договарам и со тазе пензионисан машиновозач од Србија.

Но ќе видиме   

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: juventino
Date Posted: 25-May-2011 at 00:35

Па нема потреба има и македонски машиновозачи кој возеле парни локомотиви и кој можат да го пренесат своето знаење

*јас познавам еден до душа у пензија.



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 03-Jun-2011 at 10:37
МЖ 33-090 ја доби првата боја



Стопиран е забот на времето да дејстува



Неможе да се замери што на сонцето се кочепери



Убаво чуство е кого нешто е спасено од пропаѓање

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 03-Jun-2011 at 10:39


Една поред друга МЖ 01-046 i МЖ 33-090



Деали ќе успееме и нејзе да ја спасиме ?

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mitatos
Date Posted: 03-Jun-2011 at 11:37
Би било убаво да ги спаиме и 2-те =) ако не едниот да го исфарбаме па да го отвориме железничкиот музеј.

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 03-Jun-2011 at 12:28
Originally posted by mitatos

Би било убаво да ги спаиме и 2-те =) ако не едниот да го исфарбаме па да го отвориме железничкиот музеј.

Би било убаво ОВОЈ ГЛАС СИЛНО ДА ОДЕКНЕ

http://mz-rail.atwebpages.com/museum/museum.html - http://mz-rail.atwebpages.com/museum/museum.html

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: BOJAN
Date Posted: 03-Jun-2011 at 21:24
Владимир, го сонувам денот кога ќе се пушти во употреба оваа локомотива, со првиот звук на локомотивата при свеченото тргнување. Морам да ги пофалам вработените од Колска - Велес, навистина се професионални работнициApplause.


Posted By: juventino
Date Posted: 03-Jun-2011 at 23:47
Значи оваа локомотива нема да работи она да ги влече вагоните него ке биде буткана од друга локомотива!


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 04-Jun-2011 at 01:57
Originally posted by Vladimir P


Една поред друга МЖ 01-046 i МЖ 33-090
МЖ 01-046 всушност е германскиот модел BR 01 нели?

А МЖ 33-090 исто германска ли е? И која ознака ја носел тој модел во земјата на производство?


Posted By: zabegan
Date Posted: 04-Jun-2011 at 02:18
новата боја значи дека локомотивата е завршена, што се однесува до нејзината механичка реконструкција? 


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 04-Jun-2011 at 07:23
Originally posted by juventino

Значи оваа локомотива нема да работи она да ги влече вагоните него ке биде буткана од друга локомотива!

Сега за потребите за снимање на филмот ќе биде буткана од една дизелка, а подоцна бидејќи за нејзиното срце се потребни стручњаци и финансии ќе биде втора фаза.
Originally posted by Cloverstack

МЖ 01-046 всушност е германскиот модел BR 01 нели?А МЖ 33-090 исто германска ли е? И која ознака ја носел тој модел во земјата на производство?

МЖ 01-046 е германска локомотива наменски проектирана во Schwartzkopf - Berlin но заради специфичните потреби на тогашната држава поради нискокалоричениот јаглен од Сињ е толку модифицирана што нема пандан во германските локомотиви. Овакви локомотиви се испорачани 126 од тоа во ЖТП Скопје имало 28 локомотиви.

МЖ 33-090 е исто така германска локомотива произведена во фабриката Jung која во германија ја носи ознаката (DRB) BR 52. Во ЖТО Скопје 1955 имало 17 овакви локомотиви.
Originally posted by zabegan

новата боја значи дека локомотивата е завршена, што се однесува до нејзината механичка реконструкција? 

Има уште доста делови, обично виталните се бојат во црвено и уште по нешто така да како напоменав ова е само прва фаза со која бар ја заштитивме од понатамошно пропагање, следи уште многу напор да ја видиме во функција.

Но најважно што е почнато и што имаше сенс за сето ова да се зачува тој дел од нашата историја, а подоцнна се надевам и ќе стане голема туристичка атракција за која веќе имам прашања за тајминг од огромен број на туристи и агенции буквално од цел свет.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mon
Date Posted: 04-Jun-2011 at 10:29
Vladimir, sekoja cest za informaciite i fotografiite za starive lepotici!
Prekrasno e da se vidi 33-kata vaka cista, svezo ofarbana!
 
Se nadevam deka od sega pa natamo ce vodime povece griza za vakvite retki eksponati
a ne da gi ostavame na milost i nemilost na vremeto!


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: zabegan
Date Posted: 04-Jun-2011 at 18:17
а има една работа што ме копка што се однесува до туризмот
иако ваквите возови се атракција сами по себе, мора да имаат свои дестиниции за крстарење, а нашите туристички дестинации не се поврзани со железница
се надевам дека возов ќе придонесе за развивање на одредени региони каде поминуваат нашите пруги


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 04-Jun-2011 at 18:37
Може да се рече дека 90% од најатрактивните ископини - градови, тврдини се на самата пруга.
Но секаде во свет се врзува со некој друг соодветен превоз за одредени дестинации.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: zabegan
Date Posted: 04-Jun-2011 at 18:47
Originally posted by Vladimir P

Може да се рече дека 90% од најатрактивните ископини - градови, тврдини се на самата пруга.
Но секаде во свет се врзува со некој друг соодветен превоз за одредени дестинации.
е ова е веќе друго, кога спомнав крстарење помислив на градови, а не на историски туристички локалитети
дури уште поубава е таквата варијанта Cheers


Posted By: BOJAN
Date Posted: 06-Jun-2011 at 19:42
Хм, пресметувајќи го успонот на пругата Велес-Прилеп мислам дека туристичкиот воз откога би се завршил со комплетна модернизација не би можел да го ускачи овој успон или се лажамQuestion?

Вардарски рид близу Гевгелија, Скупи, Таор, Стоби близу Велес би биле најадекватните дестинации за туристичкиот воз, барем според мене.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 06-Jun-2011 at 21:34

Не забравај дека, пред да бидат дизел и електро локомотивите низ Македонија татнеле парни локомотиви уште од 1873 година.

Од поголемите ја забрави Хераклеја која е на 500-тина метри од станицата иако има уште неколку помали.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 26-Jul-2011 at 22:21
МЖ 33-090 ја доби втората боја, следи завршната и оазнаките.












-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: gjoko
Date Posted: 26-Jul-2011 at 22:52
браво за сликите,само јас би ставил повеќе црвена боја на и околу тркалата


Posted By: BOJAN
Date Posted: 26-Jul-2011 at 22:54
Прекрасно е излезена локомотивата. Владимир, да не си ти никој немаше да знае дека ваков проект се одвива во земјава. Знаеш ли кој е крајниот датум кога треба да се финишираат вагоните и самата локомотива?

Ако добро се сеќавам, филмот на режисерот Попов ќе се снима на пругата Бакарно Гумно - Сопотница, но колку што знам оваа пруга моментално е затворена. Дали навистина ќе се снима на оваа делница овој филм и дали е предвидена реконструкција на оваа делница пред почетокот на снимањето?


Posted By: BullDoG
Date Posted: 27-Jul-2011 at 02:22
Дали оваа локомотива може да се движи т.е дали е реконструиран моторот и другите потребни делови што се потребни за движење??


Posted By: mon
Date Posted: 27-Jul-2011 at 08:28
Rabotnite funkcii na lokomotivata ne se osposobeni.
Planovi ima medjutoa vo momentov nedostasuvaat finansii.
 
 


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: zookisk
Date Posted: 27-Jul-2011 at 13:59
Originally posted by BOJAN

Ако добро се сеќавам, филмот на режисерот Попов ќе се снима на пругата Бакарно Гумно - Сопотница, но колку што знам оваа пруга моментално е затворена. Дали навистина ќе се снима на оваа делница овој филм и дали е предвидена реконструкција на оваа делница пред почетокот на снимањето?

Веќе неколку месеци се работи на оваа делница...чистење на пругата од густата вегетација,менување на прагови и некои други работи кои се потребни...


Posted By: BOJAN
Date Posted: 27-Jul-2011 at 15:59
Originally posted by zookisk

Originally posted by BOJAN

Ако добро се сеќавам, филмот на режисерот Попов ќе се снима на пругата Бакарно Гумно - Сопотница, но колку што знам оваа пруга моментално е затворена. Дали навистина ќе се снима на оваа делница овој филм и дали е предвидена реконструкција на оваа делница пред почетокот на снимањето?

Веќе неколку месеци се работи на оваа делница...чистење на пругата од густата вегетација,менување на прагови и некои други работи кои се потребни...



Zookisk, дај ни повеќе информации на оваа тема. Се планира ли повторно пуштање во употреба на оваа делница, можеби патнички воѕ до Демир Хисар или обновата исклучиво е за потребите на филмот?


Posted By: zookisk
Date Posted: 27-Jul-2011 at 18:33
Од муабетите што ги слушав разбрав дека таканаречената реконструкција на оваа делница е исклучиво за потребите на филмот...Незнам колку знаете но пред 20-тина и повеќе години на релација Скопје-Битола сообраќаше патнички воз со две споени гарнитури серија 712 (шпанци) и во Бакарно Гумно се откачуваа и едната гарнитура продолжуваше за Битола а другата гарнитура за Сопотница....Вечерта негде околу 19 часот двата воза повторно се среќаваа во Бакарно Гумно,се спојуваа и како еден воз се враќаа за Скопје...


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 27-Jul-2011 at 20:49
Originally posted by gjoko

браво за сликите,само јас би ставил повеќе црвена боја на и околу тркалата

gjoko, незнам, но мое мисленње беше да биде што по елегантна со нејзините основните обележја, а со доаѓањето во Скопје ќе следи и понатамошна работа врз нејзе (ознаки, плочици, уоквирување, месинг и ...)

Originally posted by BOJAN

... Ако добро се сеќавам, филмот на режисерот Попов ќе се снима на пругата Бакарно Гумно - Сопотница, но колку што знам оваа пруга моментално е затворена. Дали навистина ќе се снима на оваа делница овој филм и дали е предвидена реконструкција на оваа делница пред почетокот на снимањето?

Точно Бојане, таја делница е избрана за снимање на филмот поради нејзината затвореност така да нема застој во нормалниот транспорт на активните пруги, се разбира и прекрасните терени и природа во тој дел на Македонија. На другото веќе го доби одговорот од zookisk

Originally posted by BullDoG

Дали оваа локомотива може да се движи т.е дали е реконструиран моторот и другите потребни делови што се потребни за движење??

Originally posted by mon


Rabotnite funkcii na lokomotivata ne se osposobeni.
Planovi ima medjutoa vo momentov nedostasuvaat finansii

Еве го одговорот од mon, со кој имав задоволство да се упознаам и да заедно отидеме до Велес со неицрпен разговор до таму и назат и да ја види локомотивата до која фаза е стигната.
Иначе се бркаат надворешни фондови за целосна нејзина поправка, па се надевам дека еден ден ќе ја видиме во нејзиниот полн сјај.

Но важо е да се напомене дека е сочувавме од нејзино понатамошно пропаѓање



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: gjoko
Date Posted: 28-Jul-2011 at 00:24
мислам дека ФАКОМ на Минчо може да го изработи котелот,тие имаат и материјали од нивно производство, и луѓе и опрема,само некако да се најде контакт со него


Posted By: zookisk
Date Posted: 28-Jul-2011 at 00:27
Originally posted by gjoko

мислам дека ФАКОМ на Минчо може да го изработи котелот,тие имаат и материјали од нивно производство, и луѓе и опрема,само некако да се најде контакт со него

На 100 метри од Факом има и железничка станица така да нема да биде проблем да дојде локомотивава...


Posted By: gjoko
Date Posted: 28-Jul-2011 at 00:31
уште Минчо да отвори срце,се ќе биде ОК


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 28-Jul-2011 at 13:46
Мислам дека овлаш го предложивте овој предлог за изработка на котел во домашна фабрика.

Да се изработи не е баш така едноставно а најповеќе поради немање никаква техничка документација, за која ако би почнале да ја правиме сигурно неколку пати повеќе би коштал целиот тој несигурен проект.

Иначе многу потехнолошки земји од нас својте котли ги прават само во неколку специализирани фабрики (германски) а алтернативата што ја имавме беше Шиновоз кој пропадна така да и сите парни локомотиви кој доскоро работеа во Србија останава да трулат во Лапово.

Само како пример како изгледа еден котел






-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 29-Jul-2011 at 13:56
ЗА ПОТРЕБИТЕ НА ФИЛМОТ „ПРИКАЗНА ЗА ДИВИОТ ЗАПАД“

Стогодишна локомотива пак ќе чади



По барање на продуцентот на филмот, вработените во велешката Фабрика за шински возила „Колска“ за неколку недели успеале некогаш старата и пред распаѓање парна локомотива да ја оживеат и да ја подготват за снимање на филмот, што ќе се случи в година

Има речиси 100 години. Не толку одамна превезувала патници на делницата Париз-Атина, за потоа да биде оставена да собира прашина и да се распаѓа запрена на еден од споредните колосеци на велешката железничка станица. Но, по неколку недели реставрирање парната локомотива повторно е спремна да превезува патници, но овој пат актери кои ќе играат во новиот филм на режисерот Стале Попов.

За потребите на филмот „Приказна за Дивиот Запад“ на Попов вработените во Фабриката за шински возила „Колска“ седум недели неуморно работеа и старото железо го претворија во речиси нова, свежо бојадисана локомотива. Го репариравме надворешниот изглед по барање на продуцентот Данчо Чевревски за филмот што ќе почне да се снима в година. Оваа локомотива беше запуштена, оставена и заборавена. Зафатот беше од големо значење за нас бидејќи докажавме дека можеме да ~ го вратиме стариот сјај. Истовремено оваа задача беше емотивна и за работниците оти вративме во живот една локомотива. Задоволство е што имаме капацитет и луѓе да работиме - вели Александар Атанасов, директор на Фабриката за шински возила „Колска“.

Потрошени стотина литри боја

Локомотивата е тешка 30 тони, произведена е во Германија во 1913 година и е за три години постара од фабриката која ја обновуваше. Оваа локомотива и уште една, со која стојат на ист колосек, се единствените што останале во железницата бидејќи с` друго е искасирано, објаснуваат од МЖ. Вработените од „Колска“ на неа работеле 20 дена и за бојадосување биле потрошени 120 литри црна боја и три литри црвена боја.

- Локомотивата беше во очајна состојба. Се радувавме на секој нов ден кога ја работевме и на нејзиниот изглед. Сега е наша гордост и со задоволство им ја покажуваме на нашите пријатели. За мојот тридецениски ангажман во фабрикава ова е најзначајниот момент - вели еден до постарите работници во „Колска“.

За илустрација го раскажуваат случајот кога во фабриката дошле бизнисмени од Италија, кои половина час не можеле да се симнат од локомотивата и со неа се сликале безброј пати. Таа може да се движи со помош на друга машина. Освен неа, во „Колска“ го изработиле безбедносниот систем на три вагони, кои се потребни за снимање на филмот.

Останати само две локомотиви

Локомотивата е од видот „шварцкоф“ и таа е една од 647. произведени во Германија. Некогаш влечела брзи возови бидејќи развивала брзина до 80 км/час. Била дел од познатиот експресен воз Париз - Атина, кој минувал на територијата на Македонија. Тогаш се возеле и парни локомотиви од марката „бросиг“, од која тогаш биле изработени 542 парчиња и еден ‘рѓосан и запуштен примерок се наоѓа на велешката станица.

Играла и во серијата „Булки крај шините“

Во 1980 година истата локомотива била употребена за снимање на телевизиската серија „Булки крај шините“, се потсетува тогашниот машиновозач Илија Тончаров од Велес. Тој ја возел електричната со чија помош се движела парната локомотива „шварцкоф“. Открива и еден трик, за да излегува дим од оџакот, во машината гореле.

Парните локомотиви четири децении во пензија

Од 1972 година парните локомотиви не сообраќаат на територијата на Македонија, а дотогаш ги имало 26. Уште во поранешна Југославија половината биле препарирани, однесени за Риека, од каде што со брод биле пренесени во африканските држави каде што биле продадени. Останатите локомотиви пред шест години биле исто така продадени, па сега се останати само две и тие се наоѓаат на станицата во Велес.

Велес ја бара локомотивата назад

Повикувајќи се на документи од пред неколку години, со кои УО на ЈП „Македонски железници“ му отстапува на градот една парна локомотива, градот смета дека по завршувањето на снимањето таа треба да му биде предадена на Велес. И онака првата железничка пруга во 1873 година била изградена од Солун до Велес. Велешани сметаат дека како и во повеќето европски градови, во предворјето на станицата треба да стои парната локомотива за спомен на минатото и историјата. Оваа идеја с` уште е присутна кај вработените во МЖ, кои тврдат дека за реализацијата фалело само да се префрли машината од споредниот колосек пред „Транс Велес“ до малото паркче пред станицата.


Петар ПЕЧКОВ
http://www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=AECDE6EDDDC87741B754987F4ECCF713 - http://www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=AECDE6EDDDC87741B754987F4ECCF713

Актуелна статија на за жал до многу грешки

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 29-Jul-2011 at 14:31
Одма тој локалпатриотизам ли како да го кажам. Јас колку што знам Велешки Железници не постои, така да незнам што сега се прават наудрени, нема причина да му биде отстапена дури и сами да ги платеа репарирањето.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 29-Jul-2011 at 14:44

Толку години трулева

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: ovaj_stariov
Date Posted: 29-Jul-2011 at 15:30
Нели филмот беше "Приказна од дивиот исток"?

-------------
build.mk, гради форумска историја


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 29-Jul-2011 at 18:39

Една од многууу... те грешки.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mon
Date Posted: 05-Aug-2011 at 09:08

Vo tekstot se pomesani istoriite na restavriranata 33-ka koja ce se upotrebuva za filmot

so seuste nerestavriranata 01-ca!

Prvo, restavriranata 33-kata (germanskata serija BR52) ne e proizvedena 1913.

Proizvodstvoto na ovoj tip lokomotivi e zapocnato 1942 godina,

za vreme na II Svetska vojna za potrebite na germanskata vojska.

Ovie lokomotivi kaj nas bile upotrebuvani za vleca na tovarni kompozicii.

Ne isklucuvam moznost na vlecenje i na patnicki kompozicii na pr. kako zamena

vo slucaj na defekt ili slicno medjutoa samo na domasni kompozicii

na liniite vo vnatresniot soobracaj a ne i na medjunarodni kompozicii.

Vkupno se proizvedeni nad 6200 lokomotivi od ovoj vid.

Proizvodstvoto se odvivalo vo site pogolemi fabriki na togasniot Raih

vo koi mozele da bidat proizveduvani vakvi vidovi na vozila.

Vkupno se poznati 12 fabriki kade se proizveduvale lokomotivite od ovoj vid.

Navedenata tezina od 30 toni ne e tocna bidejci so taka mala tezina

lokomotivata ne bi mozela da povlece kompozicija so golem broj na tovarni vagoni.

Servisnata tezina na 33-kata e preku 80 toni a zaedno so tenderot preku 100 toni.

Novinarot ili gi ima pomesano cuenite ”prikazni” za dvete lokomotivi ili

informaciite gi ima dobieno odnapred ispomesani od nasite ”strucnjaci” od

istorijata na zeleznicte.

Cheers

 



-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 05-Aug-2011 at 22:08
Мојот најубав ден, мојот сон, денот 05-08-2011 год.

Преубавата парна локомотива од серијата 33 на еден од најубавите предели во Македонија, кањонот на реката Вардар и железничката станица Рајко Жинзифов.



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: kultuzin
Date Posted: 05-Aug-2011 at 22:42
Владимире секоја чест за ентузијазмот и љубовта кон тоа што го работиш, штета што нема повеќе луѓе кои целата енергија ќе ја вложат во она што го работата. Да е така сигурно железницата не би била тоа што е денес.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 05-Aug-2011 at 23:18
Благодарам,
но морам да напоменам дека без повеќето вработени во МЖ-Транспорт кој несебично работеа на овој потфат и секако без подршка од владата, сето ова кое го правиме ќе завршеше во железара на топење.





Но сеуште има уште доста работа која треба да се доврши.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 06-Aug-2011 at 00:04




-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: BOJAN
Date Posted: 06-Aug-2011 at 00:50
Прекрасна е локомотивата, немам зборови, ретко сум се чувствувал волку возбуден на оваа тема, сигурно имало многу заинтересирани глави на скопската станица


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 06-Aug-2011 at 05:28
Applause  Applause  Applause

Владимир, имам само една замерка - зошто не ни најави дека ќе можеме да ја видиме во живо на главната железничка?
Сега кога е наредна шанса?


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 06-Aug-2011 at 11:16
Clover, толку бев уплашен, стегнат во душата дали нешто не пропуштивме во оспособувањето, најповеќе во нејзината исправност на подмачкување така да се друго ми беше вон секакво размислување.



Бидејќи нејзиното носењето беше под посебен транспорт мораше се да усогласи тајмингот низ сите станици и контрола на секое застанување се додека ја донесеме до Скопје.

Но најважно дека се помина во најдобар реди и со нејзината понатамошна обнова се надевам дека ќе ја можеме да ја видиме во сета своја убавина.



Како велат идеме понатаму

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mitatos
Date Posted: 06-Aug-2011 at 14:07
Владимир Што не кажеш вакви работи да дојдевме и ние да сликнеме нешто =))

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 07-Aug-2011 at 19:08
Originally posted by mitatos

Владимир Што не кажеш вакви работи да дојдевме и ние да сликнеме нешто =))

Се надевам ќе има уште прилики   

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mitatos
Date Posted: 07-Aug-2011 at 21:13
Ке очекувам Порака од тебе за наредната прилика.

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: mon
Date Posted: 07-Aug-2011 at 21:29

Za polesna sporedba sto napravija majstorite-umetnici od "Kolska" ce postiram dve fotografii.

Na prvata se gleda sloveneckata lokomotiva od serijata 33 koja doprva ja ceka restavracija a koja se naodja vo dvorot na Zeleznickiot muzej vo Ljubljana.
Na drugata e nasata vece restavrirana 33-ka fotografirana vo blizina na "Kolska", Veles.
 
Fotografiite se napraveni so vremenska razlika od 2 nedeli.


-------------
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net


Posted By: shyes
Date Posted: 08-Aug-2011 at 03:18


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 08-Aug-2011 at 13:08
Прекрасна споредбени фотоси mon, сега може да се види од што е издигната.



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: BullDoG
Date Posted: 20-Apr-2012 at 11:32
http://www.youtube.com/watch?v=8DZkE85Yjb8 - Дали се ова вагоните коишто ги репарираше МЖ?

[tube]8DZkE85Yjb8 [/tube]



Print Page | Close Window