Print Page | Close Window

Нова карта на јавниот превоз во Скопје

Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Јавен превоз
Forum Discription: Автобуски, трамвај, ЛРТ, метро, тролејбус...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1563
Printed Date: 02-May-2024 at 08:55


Topic: Нова карта на јавниот превоз во Скопје
Posted By: mladen_s
Subject: Нова карта на јавниот превоз во Скопје
Date Posted: 26-Jan-2012 at 15:37
Надоврзување на оваа дискусија:
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=14&PID=121754#121754 - http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=14&PID=121754#121754

Колку што се сеќавам, постои еден дијаграм на градските линии кој можеби сеуште стои на некоја постојка. Би било убаво ако некој може да го слика или самото ЈСП да зачува барем еден примерок за некоја идна музејска поставка за јавниот превоз во Скопје.. Сепак, дијаграмите се неприкладни за прикажување на автобуски линии, најмногу затоа што истите мора точно да ја прикажат трасата, особено надвор од главните коридори и низ самите населби. Шинскиот превоз во принцип е полесен да се пронајде и да се следи до првата постојка.

Затоа, прво нешто што самиот Град Скопје мора да го направи е унифицирана картографија за цело урбано подрачје, па и пошироко. Картата што сега стои на официјалниот портал не само што има мал опфат, туку истата е чисто туристичка и содржи многу нелогични означувања (јавните објекти имаат иста боја со индустриските и секогаш се опкружани со паркови, а да не зборуваме за слоновите и жирафите). Воедно, тоа би овозможило на секоја постојка да има и карта на околината, дополнета со додатни податоци (и никако со реклами).

Кога еднаш ќе постои таква подлога, врз неа би се прикажувале разни информации во различни карти (па и туристички, општински итн.), вклучително и автобуските и други линии. Ова, како и можноста да се редефинираат линиите донекаде е изговор за ЈСП, но со оглед на тоа колку малку треба за сево ова да се изработи, апсолутно е неоправдано, како од Градот, така и од самиот превозник..



Replies:
Posted By: Cloverstack
Date Posted: 27-Jan-2012 at 23:21
Младен, дали можеби мислеше на овој прастар дијаграм?



Posted By: mladen_s
Date Posted: 28-Jan-2012 at 00:51
Да! Буди спомени од детството (освен англискиов)



Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 28-Jan-2012 at 03:40
Ужасно лоша мапа, тоа што е стара неможе да биде изговор. Уште полошо е што до сега не е заменете, иако одамна е невалидна. Тука најдобро може да се забележи колку сконцентриран е јавниот превоз на Скопје по само неколку главни артерии/булевари, оставајќи огромни подрачја без добро и директно покривање. Сметам дека треба под итно да се диверзифицираат трасите на линиите.

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Граѓанин
Date Posted: 28-Jan-2012 at 10:56
Од една страна знаеш дека картата е застарена, а од друга страна даваш мислење за она што е претставено на неа како да е тековна. Question
Се разбира дека денес трасите се подизменети. ЈСП има близу 80 линии, што и не е лошо за град како Скопје, иако секако им требаат преработки, додавки и многу подобрувања. Линеарноста се должи на фактот што Скопје е долгнавест град поради котлината.


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 28-Jan-2012 at 11:02
Грешно си ме разбрал или јас погрешно се изразив. Самата мапа е лоша во графичко-дизајнерски смисол бидејќи боите на линиите се многу слични помеѓу, па тешко се читаат, имињата на станиците и населбите се буквално расфрлани таму каде имало место, наместо да има некаков ред и сите да се напишани под еден агол итн. Изработката на карти има само една цел-јасно и читливо разбирање на нештата при првиот поглед, што јас не би можел да го направам ако не бев од Скопје.
Потоа напишав дека е уште посрамно што картата не е заменета, актуализирана, затоа таа Е ТЕКОВНА!
ЈСП нема ни од близу 80 линии. Највисоката бројка е ми се чини 81 (порано имаше и 107), ама не сите бројки подолу се пополнети со линии. Нпр. Скопје нема линија 1.


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Граѓанин
Date Posted: 28-Jan-2012 at 11:16
Картата е за никаде и изгледа некако бизарно. Добро е што изработиле нова, па добро ќе ни дојде кога ќе ја има истакнато на сите станици, што треба да биде скоро. На линиите им требаат разно-разни подобрувања, тука нема дилема.

Секако дека е чудно што сите други градови од регионот горе-долу навреме тоа го средија, а кај нас допрва (заедно со скорешното менување на самите автобуси). Ама тој феномен е друга тема.

Инаку линиите ги изброив како единки, не гледајќи до каде одат цифрено  (да, едно време дури имаше и линија 107). Сега пребројав уште еднаш (од http://www.jsp.com.mk/Default.aspx - нивната страница ).

Вкупно има 76 линии:

Градски:    
2 • 2А • 3 • 3А • 3Б • 4 • 4А • 5 • 7 • 7Б • 8 • 9 • 12 • 13 • 15 • 15А • 16 • 17А • 19 • 21 • 21А • 22 • 22А • 24 • 25 • 26 • 35 • 41 • 50 • 57 • 57А • 59 • 59А • 59Б • 65В

Приградски:    
10 • 11 • 18 • 18А • 31 • 32 • 47 • 47А • 51 • 51А • 52 • 53 • 54 • 55 • 55А • 56 • 56А • 58 • 58А • 58В • 60 • 61 • 62 • 63 • 63А • 63Б • 64А • 65 • 65А • 65Б • 66 • 66Б • 67 • 68 • 69 • 70 • 71 • 74 • 80А • 81

+ линијата што води до жичарницата


Posted By: zabegan
Date Posted: 28-Jan-2012 at 23:45
Originally posted by BOJAN

Возниот ред за автобуските линии дефинитивно недостига на автобуските станици, ама главниот проблем ќе се јави во тоа што ќе треба да се договорат сите автобуски превозници. На линиите што ги држат приватните превозници во сообраќај се пуштени автобуси на Слобода превоз, Макекспрес и на индивидуални превозници. Најпрвин ќе треба да си се искоординираат меѓу себе со возните редови, потоа со ЈСП Скопје и најпосле да се објават на станиците. Знам дека непочитувањето на возните редови е казниво дело и сега, но во реалноста има многу случаи кога не се почитува.
возниот ред на приватниците не треба да е проблем, кога веќе се приватници, треба самите да се грижат за тоа, а мапите кои ќе ги направи општината, некое министерство, или ЈСП, треба да бидат наменети стриктно за ЈСП
инаку, кога веќе сме кај приватниците, ќе спомнам дека имам видено сосема пристојна мапа која ги вклучуваше само нивните линии, во еден од нивните автобуси, ставена беше во периодот кога се воведе наплатата со картички
беше на линија 23, ако некогаш ја сретнам пак ќе сликнам
инаку, на многу од новите автобуси кои ги купија, има карти од оригиналните градови од кај што се купени и пожелно би било да ги отстранат


-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares


Posted By: mladen_s
Date Posted: 29-Jan-2012 at 01:31
Originally posted by Граѓанин


Добро е што изработиле нова, па добро ќе ни дојде кога ќе ја има истакнато на сите станици, што треба да биде скоро.

Јас сум пропуштил нешто или имаш некакви сознанија?

Originally posted by zabegan


мапите кои ќе ги направи општината, некое министерство, или ЈСП, треба да бидат наменети стриктно за ЈСП

Не би се сложил, трасите на автобуските линии ги дефинира Градот, сосем друго прашање е кој ги одржува моментално.


Инаку, дијаграмот е апсолутно застарен и непрактичен. Сепак, од него може да се тргне со неколку препораки за новиот дизајн (доколку не е во конечна фаза):

1. давање графички приоритет (дебелина на линија, примарни бои) на линиите според нивната фреквенција и важност - во моментов во прв ред се 2,3,5,7,19,22,23,57 (нека ме поправи некој ако грешам), па така во уште две групи;

2. користење на иста боја и линија за означување на трасите кои се делат (како 3 и 3А) при што би имале различни броеви на терминалите;

3. прикажување на ноќните линии во одвоена, помала карта, исто како и приградските кои би се прикажале во поголем размер (а на главната карта евентуално би ги имале само нивните терминали);

4. подобро прикажување на постојките во централното градско подрачје (кои се можеби и најважни), што можеби е и најголема слабост на постојниов дијаграм;

5. наместо дијаграм, можеби би било подобро да се вцртаат трасите врз карта, која би содржела и други информации - причините и начинот на изработка ги објаснив погоре во истава нишка.

Се надевам дека ќе најдам време да се обидам и да изработам една направи-сам карта ..


Posted By: OCB
Date Posted: 29-Jan-2012 at 02:03
Originally posted by mladen_s

Се надевам дека ќе најдам време да се обидам и да изработам една направи-сам карта

Преку http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=117366#117366 - картата која ја изработи неодамна, покажа дека имаш неверојатен талент во оваа област. Јас, а верувам и голем број членови на форумов, би биле среќни да видат модерна преработка на старата карта од ЈСП. Како форум заедница би можеле да отидеме и понатаму со тоа што ќе изработиме распоред на возниот ред, за секоја линија посебно. Тоа би бил значаен придонес за јавниот превоз на граѓаните, а може да изврши и медиумски притисок врз ЈСП конечно да го вклучи овој важен информативен сегмент во своето работење.


Posted By: гитардемон
Date Posted: 29-Jan-2012 at 02:56
Тој планерот за патување на сајтот на ЈСП веќе цела вечност е „во изработка“, а тие анимираните прикази на линиите (постојат само за некои 5-6 линии) се скоро бескорисни, нема ни паузирање, ниту пак некакви дополнителни опции.

Солунското ЈСП има многу корисен сајт со многу многу алатки, како што верувам имаат и претпријатијата во сите поголеми градови во светот. Една доста интересна опција за пребарување на линии е и пребарување по општина, што е апликативно и во случајот со Скопје, и може и да се најде некогаш. Еве скриншот од неколку од алатките што би можеле и ние како форум заедница да ги изработиме за Скопје. Се надевам не спамирам

Си избираме линија и правец (и ден, иако не игра улога кај оваа алатка).


Добиваме резултати на мапата (која може да се зумира, да се гледа во 3d со објекти од Warehouse, нормалните функции на Google Maps де):


Со клик на некоја од постојките добиваме ваков callout:

____________________________________________________________
И во краен случај, ако не сакате Google Maps, може да биде прикажана линијата и во ваков формат:


Исто така забележав дека во тие анимираните прикази на линиите на сајтот на ЈСП Скопје сите постојки си имаат име. Ако знае некој дали има индекс со сите постојки и нивните имиња (во електронска форма не ни доаѓа во предвид, некоја печатена форма), би било супер.


Posted By: гитардемон
Date Posted: 29-Jan-2012 at 03:08
P.S. До сите уредувачи во Google Maps, едно време не можеше да се поставуваат автобуски постојки на мапите. Сега повторно може. Па, удрете на Скопје


Posted By: Граѓанин
Date Posted: 29-Jan-2012 at 08:38
Originally posted by mladen_s


Јас сум пропуштил нешто или имаш некакви сознанија?

Па не можам да кажам изрично, но се сеќавам дека така ги опишуваа новите постојки, со карта и возен ред на секоја. Иако сум свесен за сите нивни мани, сепак би бил крајно исчуден доколку на новите постојки ги нема овие две работи.




Posted By: OCB
Date Posted: 30-Jan-2012 at 01:34
Во врска со дискусијата од вчера

ЈАВНИОТ ГРАДСКИ ПРЕВОЗ БЕЗ МАПИ И ЕЛЕKТРОНСKИ ИНФОРМАЦИИ

Чекај автобус и мрзни на станица

ЈСП се поднови со нови автобуси, но заборави да фати чекор со електронската ера, нема карти за трасата по која се движат автобусите, електрични дисплеи, планери за патување, а нема абер ни од скорашно воведување систем за СМС-пораки за пристигнување и застанување на возилата

Тешко на странските туристи или граѓани од другите градови на Македонија доколку имаат потреба да се качат во некој автобус за да стасаат до одредена дестинација. Ќе мора да се мачат и да прашуваат случајни намерници, затоа што нема да знаат ни каде треба да се качат, а уште помалку на која станица да се симнат. Истото се однесува и на жителите на метрополата кои често или ретко го користат овој транспорт.

Јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“ се поднови со нови автобуси, но заборави да вложи во она најважното за корисниците: електронско информирање за поаѓањето и пристигнувањето на возилата. На вебстраницата на ЈСП се означени само градските и приградските линии, постојат мапи за трасата по која тие се движат, но во голем дел тие не функционираат. Не функционира ниту планерот за патување.

Граѓанските форуми на интернет се преполни со жалби околу овој недостаток. Во време на информатичко општество, сметаат, недозволено е да нема основни електронски информации и мапи за минувањето на линиите. Овој процес мора да е едноставен и предлагаат ЈСП час поскоро да види како тоа функционира во странство.

http://www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=4DA2DCF9FB2A004AB4C914680817391F


Posted By: alexsend
Date Posted: 30-Jan-2012 at 09:24
Одлично, темата која ја потегнав пред недела дена и сите се сложивме дека е проблем излезе во јавноста. Можеби сепак може да влијаеме некако не само на ЈСП туку и други инситуции кои затајуваат. Се со една цел, подобри услови за граѓаните


Posted By: mladen_s
Date Posted: 31-Jan-2012 at 17:25
Originally posted by OCB

   Јас, а верувам и голем број членови на форумов, би биле среќни да видат модерна преработка на старата карта од ЈСП.


Се надевам дека ќе можам да ве усреќам, но ќе ми треба повеќе време.. Доколку се прави дијаграм, би одело брзо, но погоре наведов зошто мислам дека е потребна подлога со улици, блокови итн. Сепак, можеби некој има поинакво мислење?

Во секој случај, мора да се започне од некаде, а бидејќи не ги познавам сите линии детално, ќе барам помош. Кога ќе имам нешто подготвено, ќе отворам нова нишка на таа тема..


Posted By: OCB
Date Posted: 31-Jan-2012 at 18:09
Одлично. Покрај официјалната веб страна на ЈСП, овие линкови би можеле да бидат од корист:

1. Андроид апликација - планер.
a) http://www.androidsoftware.us/Applications/Avtobusko-xs.html - http://www.androidsoftware.us/Applications/Avtobusko-xs.html
b) http://db.tt/FSEi3W8n - .ipa file

2. Постари мапи
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=460&PID=92197#92197 - http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=460&PID=92197#92197

3. Возен ред (градски/приградски линии, работни/неработни денови + пример за линија бр. 2)
http://www.proaktiva.org.mk/integralen/kampawa2.htm - http://www.proaktiva.org.mk/integralen/kampawa2.htm


Posted By: mladen_s
Date Posted: 01-Feb-2012 at 12:04
Од линковите што ми прати OCB, ја избрав http://www.proaktiva.org.mk/integralen/Online_hr_files/raspoted%20na%20dvizenje%20na%20JSP.xls - табелата со зимскиот возен ред на ЈСП за преку неа да ги одредам линиите кои би биле најнагласени во новата карта (за да се избегне гушењето кое ја прави нечитлива постојната).

За почеток, би одел со 9 бои, со можност да се намалат. Според фрекфенцијата на ЈСП тоа би биле следниве линии:

41, 2, 57, 65V (?), 24, 5, 50, 22 и 9

Морам да кажам, 65 е изненадување (не сум ја користел, можеби затоа), заедно со фактот дека има повеќе 24ки од 5ки, но веројатно тоа е поради подолгата траса на вторава линија.

Сепак, бидејќи картата мора да биде општа и да ги опфати сите линии дефинирани од Град Скопје, истата би требала да ги вклучи и најважните линии кои во моментов ги опслужауваат приватните превозници. Според мене, тоа би биле:

23, 19, 12 и зголемена фрекфенција на 22

Според тоа, а и според она што го знам за линиите, еве како би ги рангирал, со можност последните две да преминат во пониска категорија:

41, 2, 57, 22, 23, 65, 5, (24, 19)

Мислење? Можеби 12 и 9 се поважни од некои други? Како што кажав погоре, ова може да се промени и во текот на самото исцтување, доколку некоја линија „прави гужва“..   


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 01-Feb-2012 at 12:14
Според мене најважните и најоптоварени линии се оние кои го прекосуваат целиот град и сврзуваат големи населби. Сметам дека следниве линии треба да имаат подебело обележување: 2, 5, 15, 19, 22, 23, 41, 45, 50, 57 и 65! 12, 24 и 9 се апсолутно следните кои се најптоварени. Кога ќе ги собереш пак доаѓаат премногу-15 на број, што ќе ја уништи картата. Затоа мислам да се изберат главните линии и рути, најважната за секој дел од градот без да се дублираат: 2, 5, 22, 23, 41, 50, 57!

Ти завидувам што поседуваш вакви добри способности за изработка на мапи, да ги имав јас цели денови ќе си црткав Big%20smile
Ти предлагам изработка на 3 различни видови мапи (се разбира постапно и доколку имаш желба, јас би помагал со тоа што можам):

1) Мапа на еднобоен светол фон, само дијаграм со линиите и станиците. Означени да бидат болниците (со знак црвен крст, иако болниците се означуваат со Н, сепак мислам дека црвениот крст буди подобри асоциасии), потоа сите железнички станици, автобуската станица, билетарите на ЈСП...
2) Мапа во која линиите ќе бидат вцртани врз симплифицирана улична мрежа. Исто така би можело да бидат означени горе-споменатите објекти, како и други: Знак кинга за образовни институции, знак со некоја доминантна зграда за административни објекти, знак со спорт/стадион за спортски објекти, обележи ги пазарите и др...
3) Мапа со туристичките знаменитости и интересни точки во градот, терминалите на железничкиот и автобуски превоз, означи евентуална врска со Аеродромот како и приградските знаменитости. Наменета би била пред се за туристичко снаоѓање во Скопје.

Што мислите кои други објекти би требало да се означат на катрата/картите?


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: mladen_s
Date Posted: 01-Feb-2012 at 12:52
И јас размислував за истите линии, со тоа што можеби 19ка би се појавила исто така. Но за тоа подоцна..

Мислам дека е најважно е да се има мапата број 2, но полесно е да се изработи број 1. Се надевам дека јас ќе имам време да направам барем една. Инаку, постојат уште две мапи што е добро да се имаат: ноќни и приградски линии.

И околу 15ка.. Мислам дека иако сите ја гледаат како важна линија, можеби тоа е остаток од некои минати времиња. ЈСП постепено ја намалува фрекфенцијата - што сигурно не е дел од стратегија, бидејќи ја немаат


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 01-Feb-2012 at 15:20
За ноќната и приградската збор не станува, тие се нужни! Но мислев дека треба да имаме една карта од типот на првата верзија, на која јасно и прегледно ќе бидат означени сите градски линии, со поважни генератори ан сообраќај.
Не би се согласил дека 15 не е меѓу најважните. Намалувањето на фракфренцијата од страна на ЈСП е веројатно единствена причина за помала употреба на оваа линија, која е единствена врска на цел Аеродром и Ново Лисиче, со населбите долж Партизанска.


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: mladen_s
Date Posted: 01-Feb-2012 at 16:36
Да не бидам сфатен погрешно, не сум експерт за цртање карти и ова ми е еден вид на вежба..

Но, и со градските линии, картата веќе е сложена и станува тешка за читање . Тоа е последица на начинот на кој е оформена мрежата, па секоја линија се чини како најважна... Исто така, мислам дека ноќните линии само прават забуна за корисниците доколку се наоѓаат на истата карта. Во секој случај, почнав да работам, па кога ќе има нешто, ќе постирам..


Posted By: OCB
Date Posted: 01-Feb-2012 at 17:15
Возен ред на поважните линии на приватниот превозник „Макекспрес“:

http://www.makekspres.mk/images/9%20-%20vreminja.pdf - Линија бр. 9 ( http://www.makekspres.mk/vreminja9sabota.pdf - сабота, недела, празници )

http://www.makekspres.mk/images/vreminja12.jpg - Линија бр. 12 (нема за неработни денови)

http://www.makekspres.mk/images/Vreminja%2019.pdf - Линија бр. 19 ( http://www.makekspres.mk/Vreminja%2019sabota.pdf - сабота, недела, празници )

http://www.makekspres.mk/images/22%20vreminja.pdf - Линија бр. 22 ( http://www.makekspres.mk/22%20vreminjasabota.pdf - сабота, недела, празници )

http://www.makekspres.mk/images/Vreminja-23.pdf - Линија бр. 23 ( http://www.makekspres.mk/Vreminja-23sabota.pdf - сабота, недела, празници )

http://www.makekspres.mk/vozen.php


Posted By: phenomenon
Date Posted: 01-Feb-2012 at 17:46
За да не биде пренатрупана мапата на линии, јас предлагам изработка на две мапи. Едната - на град Скопје, другата - само на централното градско подрачје: Рузвелтова-Транспортен Центар и Џон Кенеди-Стара Рампа.

-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 01-Feb-2012 at 18:58

Јас имам предлог. 

Линиите кои делат ист коридор, да се спојат во една линија, при што на станиците би било обележано кои линии ја сочинуваат главната линија... или пак да се означат на легендата...

Многу добар случај/пример за тоа е... 3, 3а, 3б,5,15,35 па и 23, кои низ цел Аеродром ја имаат истата патека, дури до НБРМ, каде што 35 се двои, а другите остануваат заедно па и до Рекорд....



Posted By: mirakuliks
Date Posted: 02-Feb-2012 at 02:57
Јас мислам дека употребата на различни бои за автобуски линии е непрактично бидејќи едноставно има премногу линии, дури и во Скопје за да има кодирање по боја. На пример во Берлин, а во основа и во цела германија тој проблем е решен со тоа што на карта различни бои добиваат различните типови на транспорт (Тенки Виолетови се автобуси а Тенки црвени се трамваи, Зелена се Брзите возови- S-Bahn, Сина е подземната железница-U-Bahn и со Црвена е регуларната и регионална железница). На примерот подоле ќе видите дека едноставно сите улици каде што се движат автобуси се со виолетови тенки линии и со полукруг кон соодветната стана каде што има автобуска станиица. За да може да се следи кои линии каде се движат на секоја делница помеѓу две рагранувања се впишани броевите на линиите. Кодирањето со бои за посебни линии на пример во берлин се корисит за брзата и подземната железни каде комбинирано имаат толку линии што мораат да користат тонови на одредени бои кои не се баш лесни за разликување за да се разликуваат две различни линии.
Еве каква мапа има на еден побитен транспортен јазол во берлин:

http://www.bvg.de/index.php/de/binaries/asset/download/474783/pdf_image_height_1000_jpeg/1-1 - http://www.bvg.de/index.php/de/binaries/asset/download/474783/pdf_image_height_1000_jpeg/1-1


Додека еве како излгеда колор-кодираната мапа за брзата и подземна железница:
http://www.bvg.de/index.php/de/binaries/asset/download/20909/file/1-1 - http://www.bvg.de/index.php/de/binaries/asset/download/20909/file/1-1





Posted By: phenomenon
Date Posted: 02-Feb-2012 at 08:29
Може вака да се направи дијаграмот. Предлагам 9 бои за градските линии:

портокалова - 2, 2а, 12, 21, 21а, 22, 22а и 26
црвена      - 3, 3а, 3б и 13
светлозелена- 4, 4а и 24
темнозелена - 5, 15, 15а и 35
светлосина - 7, 7б, 17а
темносина   - 8, 9, 19, 57, 57а, 59, 59а, 59б
кафеава     - 16
розе        - 41
црна        - 50 и 65в

-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: mladen_s
Date Posted: 02-Feb-2012 at 09:53
@ mirakuliks

Секако, мапите на големите градови се многу добро разработени, но сепак не би ги применувал нивните принципи за одбележување на автобуски линии. Имено, тие се секундарен, па некогаш и терциерен транспорт во однос на градските железници и метроата кои имаат свои дијаграми и препознатливи бои (некои веќе легендарни). Во случајот на Скопје имаме само едно ниво на транспорт, па според мене е потребно да се добие некаква визуелна препознатливост на целиот систем заради што и ги бирам најкористените линии. Доколку еден светол ден се востанови шински транспорт, тие коридори ќе станат најнагласени.

Еве една споредба помеѓу две мапи..

Софиски трамваи - стара мапа (според мене многу тешка за читање)


И дел од некаква нова мапа, што можеби и никогаш не се појавила


И повторно ќе кажам, се работи за трамваи, заради што нивните траси се лесни за наоѓање во реалниот простор, па може да се направи дијаграм.


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 02-Feb-2012 at 10:10
Би ти препорачал да ги погледнеш мапите на ЛПП-Љубљана. Мислам дека нивните мапи се прекрасно организирани и јасни, без излишни податоци. Она што е интересното и мислам дека би било супер да се примени и во Скопје, е што има посебна мапа, на кои се вцртани станиците каде се наоѓаат факултетите и високо-образовните институции, како и посебна мапа со вцртани станици каде се наоѓаат сите гимназии и средни школи. Вакви мапи (покрај вообичаените) се наоѓаат на сите станици во близина на групација од факултети или средни школи, како и во близина на студентски домови или домови за средношколци. Одлични се за снаоѓање на новите жители или гостите на градот, меѓу кои бев и јас. Тука можеш да ги најдеш:

http://www.jhl.si/lpp/?k=507


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: mladen_s
Date Posted: 02-Feb-2012 at 11:05
Во врска со последниве постови.. Мислам дека треба да се продискутира едно прашање: каков вид информација сакаме да имаме на постојките (на нет секогаш може да има други карти)?

1. карта - овозможува точно опишување на движењето на линиите, содржи повеќе информации, но станува и посложена.Пример би била оваа http://www.stib.be/irj/go/km/docs/STIB-MIVB/INTERNET/attachments/Plan_reseau/20110901-plan.pdf - карта на Брисел , каде дури и метро линиите се прикажани просторно (инаку, самите постојки има зголемен приказ на центарот).

2. дијаграм - овозможува полесно пратење на поврзувањата и изгледа поедноставно, но трпи одредени поедноставувања, не дозволува внесување на додатни информации и не дозволува лесно пронаоѓање на станиците (се користи повеќе за шински превоз). Пример би била http://www.jhl.si/upload/fck/doc/Shema.pdf - картата на Љубљана .

Јас ја работам првата варијанта.. Оди потешко, но се надевам да изгледа добро на крај


Posted By: mirakuliks
Date Posted: 02-Feb-2012 at 12:54
Без разлика дали автобуските линии се прмарна или сек мрежа на јавен транспорт, едноставно ради густината на станици гоправи приказот на линии на карта многу покорисен, бидејќи со шематски приказ се нема претстава каде се станиците релативно на тоа на која улица сте.


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 02-Feb-2012 at 12:59
Според мене е најдобро на автобуските станици да има голема дијаграм карта, а до неа помала на зоната околу станицата (да речеме коцката 2*2 километри од самата станица) каде би биле детално покажани линиите, улиците, објектите и станиците. Инаку мсиалм дека правење на класична карта за толку голем град како Скопје би ја направило истата многу непрегледна освен ако не е отпечатена на огромен лист!


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: mladen_s
Date Posted: 02-Feb-2012 at 13:11
@ andrej

Во секој случај, форматот на картата мора да биде усогласен со дизајнот на станиците. Кога би било до мене, би се користела внатрешната страна на големите паноа за да се постави голема карта..

@ mirakuliks

Да, но проблемот во Скопје се многуте линии на иста траса, а некои се навистина со ниска фрекфенција. Дали постои карта на сите автобуски линии во цел Берлин?


Posted By: mladen_s
Date Posted: 02-Feb-2012 at 13:25
Еве нешто што имам засега. Внесени се „главните“ линии:

2 (црвено)
5 (темносино)
19 (светло-сино)
22 (портокалово)
23 (темнозелено)
41 (жолта)
57 (пурпурна)

Има некои проблеми со приказот на боите (посебно кај паркот), но тоа се усогласува многу подоцна..

Централното подрачје е веќе сложено и не ми се допаѓа како изгледа на големата карта. Во секој случај, ќе има зголемен приказ.

Сепак, размислувам да преминам кон дијаграм, но тоа ќе донесе проблем со рангирањето на линиите..



Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 02-Feb-2012 at 13:36
Проблемот со ваков вид на карта (како што и сам си увидел) е дека кога во центарот ќе ти се натрупаат многу линии по еден коридор, нивната дебелина ќе биде толку голема, што нема да се гледаат ниту улици, ниту станици, ниту објекти. Линиите ќе засенат и задскријат се! Затоа ти велам дека Скопје е премногу голем град за ваков тип карта, освен ако таа не е со огромни размери (да речеме 1.5м*2м)

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: mladen_s
Date Posted: 02-Feb-2012 at 13:45

Картата на Брисел до која поставив линк погоре е достапна на секоја постојка во нешто помали димензии, а во метро станиците во поголеми (како и во многу други градови, но оваа ги комбинира сите јавни превози). Центарот се решава со „zoom“ - под главната карта има приказ на најгустиот дел, вечерни и ноќни линии. На нет истата е достапна како апликација или pdf. за симнување.

Од ова што го гледам, доколку сакаме едноставна карта, тоа би бил дијаграм.. Но таму ќе има други проблеми


Posted By: phenomenon
Date Posted: 02-Feb-2012 at 14:13
  Eве како е решено во Глазгов:
http://www.firstgroup.com/ukbus/glasgow/assets/pdfs/maps/Glasgow_Network_Map.pdf - http://www.firstgroup.com/ukbus/glasgow/assets/pdfs/maps/Glasgow_Network_Map.pdf


-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: mladen_s
Date Posted: 02-Feb-2012 at 14:33

Интересно решение, има многу работи што може да се применат на Скопје..

Не ми се допаѓа што ставиле бел квадрат на центарот


Posted By: zabegan
Date Posted: 02-Feb-2012 at 22:31
чисто лаичко прашање? зошто воопшто е потребно сите линии на една карта да ги има? и онака ако има на секоја постојка по една карта, може ли картата да се однесува само на линиите кои ги опслужува таа постојка?
а ако веќе се работи само за една карта, дали е добро решение да се обележат или нумерички, или со име постојките и да се обележи кои линии, на кои постојки застануваат? лоцирањето би било исто толку сложено колку следење на обоена линија

ова го прашувам бидејќи не сум толку познат со начинот на изработување на ориентациони средства, па ме интересира дали постојат разни алтернативи, или мора да се направи нешто во ваков стил како што се предлага тука?

-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares


Posted By: mirakuliks
Date Posted: 03-Feb-2012 at 17:31
Originally posted by mladen_s



@ mirakuliks

Да, но проблемот во Скопје се многуте линии на иста траса, а некои се навистина со ниска фрекфенција. Дали постои карта на сите автобуски линии во цел Берлин?


Да на поголемите транспортни јазли има карта на цел Берлин која е некои 2,5 на 3 метри на која се претставени сите автобуски и железнички линии точно по истиот пронцип како што го постирав исечокот претходно. Значи само со една боја е обележано по кои улици се движат автобусите и на делниците е напишано кој број на линија оди по таа улица, па со следење на бројот може да проследиш како се движи одредената автобуска линија. На помалку големите станици кои сепак опслужуваат одреден број на патници претставен е само отсек од дадената цела мапа (обично четвртина од целата мапа. Инаку еве ти линк за да се увериш дека за цел берлин така се обележани автобуските линии (виолетова линија). И тоа на дадената мапа дури и железничките линии кои делат исти делници не се обележани со посебни бои туку со истата боја и на делниците е напишано кои линии се движат по дадената делница. На линкот ја имаш буквално истата таа огромна мапа од Берлин со сите автбоуски и железнички линии, само што е неможеш да ја спуштиш, бидејќи е интегрирана во google maps:

http://www.fahrinfo-berlin.de/Fahrinfo/bin/query.bin/dn?ujm=1 - http://www.fahrinfo-berlin.de/Fahrinfo/bin/query.bin/dn?ujm=1

Р.Ѕ. На до името на почетната  и последната станица на дадена линија е впишан бројот на линијата со бели бројки врз виолетово поле.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 03-Feb-2012 at 21:27
Originally posted by zabegan

чисто лаичко прашање? зошто воопшто е потребно сите линии на една карта да ги има? и онака ако има на секоја постојка по една карта, може ли картата да се однесува само на линиите кои ги опслужува таа постојка?
Затоа што во тој случај нема да бидат достапни информациите за тоа каде може да се изврши трансфер на други линии и да се стигне до други делови од градот, односно таквите мапи би биле крајно ограничени во поглед на корисноста. Таквите мапи би биле осакатени дури и на Рекорд и други битни станици, а тек што останува за оние станици каде што поминува само една или две линии - речиси комплетно бескорисни.


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 03-Feb-2012 at 21:41
 А дигитални мапи на електронски дисплеи со контрола на допир. И голем избор на опции и алатки... 


Posted By: alexgizh
Date Posted: 03-Feb-2012 at 21:55
Originally posted by FoSsiL

 А дигитални мапи на електронски дисплеи со контрола на допир. И голем избор на опции и алатки... 


...и камен кој лета во правец на дисплејот, најкасно 3 дена по пуштањето во употреба.


-------------
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.


Posted By: phenomenon
Date Posted: 03-Feb-2012 at 22:04
Gorilla Vandalproof Glass и проблемот ќе биде решен!


-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: mirakuliks
Date Posted: 04-Feb-2012 at 00:29
Originally posted by phenomenon

Gorilla Vandalproof Glass и проблемот ќе биде решен!


Ни Corning неможе да произведе плексиглас или стакло кое ќе биде отпорно на оштетување од страна македнската несовесна популација која покажува неверојатни знаци на интелегенција и имагинативност кога станува збор како да се оштети или искрши нешто.


Posted By: mladen_s
Date Posted: 04-Feb-2012 at 01:18
На крај имате „тагери“ и од нив ништо не спасува..

@ mirakuliks

Сум бил во Берлин и се сеќавам на барањето на бројките вдолж линиите, само не можев да најдам карта на цела мрежа за да видам како е решена графички. Фактот што нема ми го потврдува мислењето - доста прецизен систем во однос на пронаоѓање на станици, но проблематичен ако треба да се прикаже цел град, со многу линии. Па така во Берлин, доколку сакаш да добиеш приказ на целиот град, го гледаш U-S Bahn дијаграмот, а бус бараш по реони.

Но, во случајот на Скопје, мора да се импровизира и да се добие препознатлива карта со која општо би се прикажал јавниот превоз (и самиот град), а сепак се работи само за автобуси (доколку некогаш има метротрам или градска железница се добиваат едноставни дијаграми, каков што веќе и нацртав во друга нишка) . Затоа и го барав критериумот за најважни линии, а картата на Глазгов (од постот на phenomenon) нуди добро решение за помалку фрекфентните..

А можеби со оглед на развојот на технологијата и нејзината општа достапност може да се оди само со дијаграм, а самите станици би се пронаоѓале преку смартфон апликации и други физички сигнализации. Што мислите?


Posted By: mirakuliks
Date Posted: 06-Feb-2012 at 01:41
Сега ми текна да ти укажам на некои дополнителни детали во однос на карата на берлин. Ако приметиш дела од автобуските и трамвајските линии почнуваат со буквата М. Тие се таканаречени метробус односно мтротрам линии, кои се пофрефентни и на крата улиците по кои се двуќат се портокалови, иако врз нив има виолетова линија за автобус односон црвена за трамвај.
Дополнително исто така ќе приметиш и броаеви на линии кои почнуваат со Х. Овие се експресни линии, кои се исто така многу чести и обично целта на нив е транспорт од еден транспортен јазол кон друг помеѓу кои не постои железничка врска. Станиците, полукруговите и круговите на на кои застануваат овие линии, се обележани со бел икс врз виолетовата позадина.
Ова се дополнителни модалитети како можеш да направиш разлика помеѓу пофрекфентните линии и тие кои се повеќе ко собирни.


Posted By: гитардемон
Date Posted: 06-Feb-2012 at 01:45
Мислам дека би било добро и да се означат посебно на картата постојките/станиците за прекачување, јазли, како и да се викаат. Една таква „постојка“/станица е и транспортниот центар од каде што се почнуваат многу други линии. Претпоставувам има такво нешто и во Ѓорче Петров за селата на запад?


Posted By: mladen_s
Date Posted: 10-Feb-2012 at 17:14
Мал „update“ на темава.. Моментално работам на дијаграм на целиот град. Сепак од досегашната работа извлеков заклучок дека за сегашниов систем тоа би било наједнсотавно решение. Останува дека е потребна и голема карта со имиња на улици, од типот на таа во Берлин, но сепак не би можел да ја направам „во слободно време“.. Веројатно таму би се примениле насоките што ги дава mirakuliks во постот погоре. Воедно, мислам дека начинот на кој е организиран јавниот превоз во Скопје е таков што сите предлози од други градови понудени на форумов се навистина тешки да се применат, што неминовно води до заклучокот дека е потребна негова реорганизација или барем нова методологија во именувањето на линиите. Надвор од нишкава, но град со толку силен линеарен развој апсолутно може и мора да има издвоен (и/или шински) јавен превоз. Секако, и начинот на наплата мора да се промени, но тоа е веќе погширока тема.

Фактот што имаме еден терминал за приградските линии зборува многу - сите линии од запад одат преку центарот до Транспортниот центар. Од тука и прашањата кое ми се наметнаа при изработката на дијаграмот (мислам дека одговорите се негативни на сите прашања):

1. Дали некоја приградска линија поминува на Рекорд?
2. Дали сеуште се користи терминалот кај Св.Богородица?
3. Дали има правило како одредени линии излегуваат од Транспортниот центар (од која страна) и дали истите (треба да) ја опслужуваат постојката кај Колосеум?


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 10-Feb-2012 at 19:24
Можеш да го постираш дијаграмот да видиме како оди работата и како си го замислил? Инаку те поздравувам за вложениот труд и ентузијазам! Thumbs%20Up

Инаку мислам дека на сите 3 прашања одговорот е НЕ!


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: mladen_s
Date Posted: 11-Feb-2012 at 01:15
.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 12-Feb-2012 at 23:49
Младен, мислам дека одговорот на првото прашање е НЕ, а на второто со сигурност е НЕ.

Што означува црната линија на твојов дијаграм?



Posted By: mladen_s
Date Posted: 13-Feb-2012 at 00:45

Коридор на приградски линии. Врз неа ќе бидат означени линиите со броеви, со можност за следење..

Инаку, ја ставив картата без објаснувања, за да видам дали е лесна за распознавање.

Во меѓувреме, заклучив дека линијата 7 има голем интензитет во делот помеѓу Рекорд и Лисиче, како комбинација 7+7а+7б. Па веројатно ќе биде венесена како комбинирана линија со променлива дебелина. Потенки линии ќе има за 4, 9, 15, 16 и 50, а сите други ќе бидат означени врз белата линија. Сепак, можно е некои од подебелите линии да станат потенки, заради рамнотежа и број на бои. Кандидати?

Исто така, се обидувам да го решам проблемот со постојките кои се еднонасочни за едни, а двонасочни за други линии (нпр. во Карпош 3 и 4). Мислам дека имам графичко решение, па ќе го видите наскоро..

Ми треба некој што знае како точно застануваат автобусите околу Бит-Пазар - бидејќи има две постојки плус една пред Мавровка...


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 13-Feb-2012 at 00:51


Да, помислислив дека можеби се работи за приградските линии, но фали коридор долж бул. Александар Македонски, тоа ме збуни... не сум голем познавач на темава, но би се кладел дека таму поминуваат приградски линии  Dunno


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 13-Feb-2012 at 01:09

Младен истото би важело и за останатите линии кои делат број а имаат различна буква...

3, 3А, 3Б

4, 4А

15, 15А

22, 22А

и останатите на кои моментално неможам да се сетам...




Posted By: mladen_s
Date Posted: 13-Feb-2012 at 01:38


Точно, поминуваат многу и од таму, само што тој крак многу малку го имам анализирано.. Но не е проблем..

Инаку, FoSsiL, 3, 4 и 15 ќе бидат тенки по цела должина, а нивните подлинии се со многу мал интензитет, но би било чудно да се префрлат во бело, па ќе останат со иста дебелина, а веројатно тоа ќе важи и за 22А.


Posted By: OCB
Date Posted: 13-Feb-2012 at 01:46
Иако мислам дека официјално 24ка (според мене важна линија) нема буквени обележја, постојат 3 различни линии (во зависност од местото на поаѓање):

24 - Кисела вода
24А - Припор
24Б - Сопиште


Posted By: mladen_s
Date Posted: 13-Feb-2012 at 01:54
Мислам дека такво нешто има и 12-ка. Пишувајте за сите други, со имиња на крајните станици..

Инаку, 65В на http://www.jsp.com.mk/VozenRed.aspx%20 - http://www.jsp.com.mk/VozenRed.aspx се води како градска линија, но не и 65, 65А, 65Б.. Не сум сигурен како да се означи? Предлози, мислења?


Posted By: <Fresno>
Date Posted: 13-Feb-2012 at 20:58
Мапава ќе биде одлична. 65В нека си биде посебна линија, а останатите нека одат на приградски коридор.


Posted By: Cresevo
Date Posted: 17-Feb-2012 at 19:17
Originally posted by mladen_s


Ми треба некој што знае како точно застануваат автобусите околу Бит-Пазар - бидејќи има две постојки плус една пред Мавровка...


Во насока кон Чаир/Автокоманда има 3 станици
1. кај влезот за паркингот на универзитетот наменета за автобусите што одат во правец кон Чаир (градски и приградски)
2. пред пешачкиот семафор наменета за градските автобуси што одат во правец кон автокоманда
3. после пешачкиот семафор наменета за приградските автобуси што одат во правец на Автокоманда
*65В класифицирана како градска линија стои и на станица 2 и на станица 3

А во другата насока има 2 станици плус станица кај Мавровка
1. помеѓу пешачкиот мост и пешачкиот семафорот
2. после пешачкиот семафор стојат: 2,2а,8,16,19,59
3. Кај Мавровка 2,2а,12,8,19

Слично нешто има и кај Народна банка поделени се стојалиштата во однос на насоката во која одат односно дали автобусите одат во правец на Бит-пазар или во правец накај Црвен крст


Posted By: mladen_s
Date Posted: 20-Feb-2012 at 18:04
Одлични информации. Веројатно ќе има и нови прашања, кога веќе има кој вака точно да ги одговори

Инаку, работата на картата малку се успори, заради други обврски, но се надевам да споделам нешто во следниве денови!


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 22-Apr-2012 at 00:59
Како оди работава, има ли напредок? Некој тиизер?

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: mladen_s
Date Posted: 26-Apr-2012 at 08:57
Па нема баш напредок. Имам доста обврски, а искрено картата стана малку посложена од мојата првична проценка. Мислев дека најголем проблем е централното градско подрачје, но има уште доста да се разрешува.

Засега не ветувам многу. Сепак, доколку имаме и некаква верзија, мислам дека доста би помогнала во твоите анализи за ЛРТ (намалувањата на обем по должина на коридор што ги споменав во постот во таа нишка).


Posted By: mladen_s
Date Posted: 04-May-2012 at 11:01
Еве нешто ново:

1. Имињата на станиците се некаде произволни, а транскрипцијата е онаа од старите пасоши. Преведени се само „функционалните“ имиња, а не и топонимите (бидејќи не верувам дека треба да се преведува Скопјанка нпр). Не е баш доследно, плус Google Translate е албанскиот.

2. „Сложените“ станици како НБМ и Бит Пазар (види пост од cresevo) не се прикажани доследно, но ситуацијата кај вторава засега не можам да ја
решам „елегантно“.

3. 9-ка е „унапредена“ во главна линија (ова го сфатив кога ги додадов и приватните рути). Останува да се види како сево ова ќе фунционира кај еднонасочните секции околу Карпош 3. Имам и втора верзија со „втора класа“ на линии, но за тоа подоцна.

Има доста работи да се разрешат, но еве нови прашања:

- дали има станица помеѓу подвозник Црниче и Црвен Крст?
- кои автобуси застануваат помеѓу Нова Македонија и Водњанска (станицата која е означена со ???)
- како возат линиите 26 и 15А во делот околу Карпош 3?

Сугестии, предлози, корекции?


Posted By: arhitekta
Date Posted: 04-May-2012 at 11:19
-помеѓу подвозник и црвен крст нема станица
-15А вози по илинденска па врти лево и вози по манапо (покрај новиот трговски)и продолжува по партизанска, а последна станица е пред партизан


Posted By: mladen_s
Date Posted: 04-May-2012 at 11:34
Фала, ме спаси од доста прецртување ако имаше таму станица

Originally posted by arhitekta


-15А вози по илинденска па врти лево и вози по манапо (покрај новиот трговски)и продолжува по партизанска, а последна станица е пред партизан


Веројатно мислиш на Љубјанска? По Манапо не би можела да сврти лево..

А кога вози кон Ново Лисиче како се враќа од Партизанска на Илинденска? Преку Бледски Договор (помеѓу Карев и Воена) или по бул. 8-ми Септември?


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 04-May-2012 at 12:03
На станицата кај централата на НЛБ застануваат 3(А/Б?), 50 и 57. 

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: alexgizh
Date Posted: 04-May-2012 at 13:10
Ако виолетовата боја е 57-ца, тогаш грешна е трасата. Кај собрание врти лево, по станиците ГТЦ и МНТ, па десно кај НУБ, па лево кон битпазар.

-------------
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.


Posted By: Denko
Date Posted: 04-May-2012 at 13:12
Na kartata fali ona najglavnoto, broj na linijata odnosno koj broj avtobus se dvizi po dadenata linija.


Posted By: mladen_s
Date Posted: 04-May-2012 at 13:24
Originally posted by alexgizh

Ако виолетовата боја е 57-ца, тогаш грешна е трасата. Кај собрание врти лево, по станиците ГТЦ и МНТ, па десно кај НУБ, па лево кон битпазар.



Да, 57-ка е.. Не сум знаел. Следи голема промена во тој случај.. Сигурно ќе има уште вакви грешки.

И веднаш прашање: дали 57-ка застанува спроти Универзитетската библиотека?

Бидејќи картата ќе има легенда, ама на крај - еве пак бројки и бои:

2 - црвено
5 - темно сина
9 - розова
12 - светло зелена
19 - светло сина
22 - портокалова
24 - темно жолта
41 - светло жолта
57 - виолетова
65В - кафена

сите останати градски линии - бело (подоцна ќе бидат додадени бројки и насоки)

сите приградски линии (коридори) - црно (на краевите ќе има разгранување)


Posted By: mladen_s
Date Posted: 04-May-2012 at 13:26
А еве и верзија со додатни линии за 3, 4, 7, 15, 50 итн. Не сум баш сигурен дали е тоа најпаметно.

Не обраќајте внимание на грешките во овој сегмент, чисто за проба е



Posted By: alexgizh
Date Posted: 04-May-2012 at 13:55
Еве неколку станици на 57ца:

Рекорд
Работнички универзитет (ГТЦ)
МОБ (веднаш до ОУ Кирил и Методиј), при што не застанува баш пред НУБ, туку од страната
Битпазар (станицата поблиску до судовите, бидејќи има 2, тие што вртат десно кон автокоманда стојат на втората станица на битпазар; истото важи и за другата насока, тие што вртат кон стоковна куќа мост се на таа поблиску до Мавровка, а тие што продолжуваат кон МАНУ се на претходната станица).
Јаја Паша
Стар Чаир
Нов Чаир
Бутел 2 (Кино Бутел), по која врти лево на Босна и Херцеговина
Поранешна Општина Бутел (кај бараките), по која врти десно на Бутелска
Бутел 1 (Бензинска)
Бутел 1 (ТЦ Живко Брајковски)
Бутел 1 (Полициска станица)
итн итн



-------------
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.


Posted By: OCB
Date Posted: 04-May-2012 at 16:16
Младен, махер си! Се надевам ќе имаш нерви и време да продолжиш со добрата работа!


Posted By: mladen_s
Date Posted: 04-May-2012 at 16:30
Благодарам на поддршката.. Искрено, помалку ги изгубив нервите кога сфатив колку е неконзистентна номенклатурата на ЈСП кога додаваат подлинии. Нпр: линијата 3 има 3 варијанти - 3,3А и 3Б, но некои од нив одат до Панорама а тоа се означува само на дисплеј. Од друга страна, ги имаме линиите 7, 22 и 56 чии подваријанти се целосно различни линии!

Решение би било според мене да се оди само со подознаки за вториве три, односно за оние линии чии рути се различни. Продолжувањата би биле означени само преку последната станица, а оние автобуси кои не ја возат целата рута би имале пречкртана бројка.



Мислам дека со измениве се изгуби малку дизајнот, посебно околу Бит Пазар, но ќе се среди..


Posted By: mirakuliks
Date Posted: 05-May-2012 at 06:00
Originally posted by mladen_s

Фала, ме спаси од доста прецртување ако имаше таму станица

Originally posted by arhitekta


-15А вози по илинденска па врти лево и вози по манапо (покрај новиот трговски)и продолжува по партизанска, а последна станица е пред партизан


Веројатно мислиш на Љубјанска? По Манапо не би можела да сврти лево..

А кога вози кон Ново Лисиче како се враќа од Партизанска на Илинденска? Преку Бледски Договор (помеѓу Карев и Воена) или по бул. 8-ми Септември?


Значи кога вози од ареодром накај карпош пози по партизанска, врти десно во Љубљнска и станицата пред Партизан е последна. кога тргнува од Карпош кон Аеродром тргнува од истата станица и од љубљанска врти десно по Илинденска, има една станица на илинденска карши бензинската на макпетрол (истата станица е и за линијата број 8) и веднаш потоа врти десно по бледски договор, има станица кај гимназијата Никола Карев по што врти лево во Партизанска накај центар. Истата рута од Партизан накај центар чинам ја има и линијата број 19


Posted By: mladen_s
Date Posted: 15-May-2012 at 17:03
мал напредок.. и многу непознаници: станици на 57-ка? станици на 5-ка после Алумина? Станици на Илинденска?



Posted By: гитардемон
Date Posted: 15-May-2012 at 18:36
Многу сум убеден дека се пишува Тафталиџе. И пред да биде готова, не е лошо да се консултира mitatos или my Macedonia (или слики од по интернет или пак страници на гугл) за албанските имиња вклучени овде.


Posted By: moki
Date Posted: 15-May-2012 at 20:37
Tocno od Ilindenska kaj restoranot Imes vrti levo po Manapo pa pominuva kaj posledna sedmica, vrti desno , zastanuva na Partizanska pa pak vrti levo i zasstanuva na ljubljanska kaj posledna 19.

-------------
minatoto e kradec na ubavata idnina. zaboravete go!


Posted By: arhitekta
Date Posted: 15-May-2012 at 20:38
Да на Љубјанска е последна на 15а и 19. Но 15а вози по Илинденска и затоа врти лево по Манапо за после преку Партизанска на Љубјанска да биде свртена накај Илинденска. 15а вози до крај на Илинденска па оди на рекорд.
Додека 7 почнува од Манапо, па после застанува кај Карев (и 19 мислам но не сум сигурен)


Posted By: arhitekta
Date Posted: 15-May-2012 at 20:49
Заборавив да ти кажам дека имаш мапи на страната на јсп кај автобуските линии


Posted By: гитардемон
Date Posted: 22-Nov-2012 at 16:35
Многу бев ентузијаст за мапава (иако можеби не се приметувало), за жал гледам не сме дале доволно поддршка. Ова би било супер кога ќе се изработи да оди на некој блог за јавен транспорт, каде ќе ги има и рутите на приватниците, а и такси стојалишта, а за ова кој знае, може и да се продаде на град Скопје Дотогаш, ѕирнете ја апликацијата за Андроид АвтоБуско развиена од T-Mobile, ги има сите постојки на скоро сите линии, мислам и дека се официјалните имиња, а воедно има и планер на патување и времиња на пристигање на следниот автобус. Многу многу добра апликација, не само за консултација за мапава, туку и за секојдневна употреба.

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 23-Nov-2012 at 13:59
Ќе може ли некој да ги напише сите станици на некоја од поважните линии во Скопје (2, 5, 15, 22, 23, 41, 57, 65...). Ми требаат под итно и многу би бил благодарен. Барем станиците во Аеродром кој навистина не ги знам.

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: ehrlich
Date Posted: 23-Nov-2012 at 19:12
%20 - http://www.jsp.com.mk/MrezaNaLinii.aspx

На страницата на ЈСП, на линкот погоре, можеш да ги видиш станиците за сите овие линии, за некои од нив ги има дури и имињата. Со една напомена за некои од нив може да има некои измени, за 5-ка имам заприметено дека се уште им е поставена старата мрежа, т.е. пред отворањето на стариот мост во Хром.


Posted By: mladen_s
Date Posted: 24-Nov-2012 at 10:18
Originally posted by гитардемон

Многу бев ентузијаст за мапава (иако можеби не се приметувало), за жал гледам не сме дале доволно поддршка. Ова би било супер кога ќе се изработи да оди на некој блог за јавен транспорт, каде ќе ги има и рутите на приватниците, а и такси стојалишта, а за ова кој знае, може и да се продаде на град Скопје Дотогаш, ѕирнете ја апликацијата за Андроид АвтоБуско развиена од T-Mobile, ги има сите постојки на скоро сите линии, мислам и дека се официјалните имиња, а воедно има и планер на патување и времиња на пристигање на следниот автобус. Многу многу добра апликација, не само за консултација за мапава, туку и за секојдневна употреба.


Не мислам дека немало поддршка, генерално секое прашање беше одговорено. Проблемот е во мене, односно фактот што сега имам многу помалку слободно време. Затоа и едвај стигнувам да напишам некој пост на форумов. Од истите причини, немам инсталирано Adobe Illustrator за да продолжам со работа. Сепак, истражував малку на темата изработка на мапи, па согледав дека некои графички работи треба да се почнат одново. Ова значи дека досегашнава работа е добра, но понатаму може да се појават проблеми.

Сепак, се надевам да почнам / продолжам наскоро (без ветувања). Во меѓувреме, доколку некој има време, може да постира линии со список на сите станици на нив.

А за продажба на Град Скопје има време, ама сигурно не би им ја поклонил. Ако имаат „пола милионче“ за идеен проект за тркало, нека платат некого (не мислам на себе) и за ова..


Posted By: phenomenon
Date Posted: 06-Dec-2013 at 19:46


-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 06-Dec-2013 at 22:19
Со два збора - резил и неукост!
Да сакале волку грешки да направат, тешко ќе ги направеле.
Но 3макс се познати по своите ужасни карти, концепции и дизајни.
Уште еден полн погодок за Скопје!


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: phenomenon
Date Posted: 06-Dec-2013 at 22:44
Што сакаш бе ти, тие си имаат поголеми приоритети како што е Панорамското тркало LOL.

А еве за неукиве каква треба да биде прегледна мапа на автобуски линии:





-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: Џоле
Date Posted: 25-Feb-2014 at 09:12


by_alexgizh

Преземено од http://alexgizh.deviantart.com/art/City-of-Skopje-Public-transport-map-436501739 - http://alexgizh.deviantart.com/art/City-of-Skopje-Public-transport-map-436501739

-------------
За сè има вторпат


Posted By: phenomenon
Date Posted: 25-Feb-2014 at 10:43
Зарем ова е попрегледна мапа од актуелната на ЈСП?
Плус, трасата на 5-ка не е точна.

-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: Obedineta Makedonija
Date Posted: 25-Feb-2014 at 11:33
i 3ka ne e tocna......

-------------
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!


Posted By: stratus
Date Posted: 25-Feb-2014 at 11:57
Ваков тип на мапа ни треба и одлично е сработена, но не е толку прегледна како што очекував. Веројатно поради големиот број на автобуски линии


Posted By: phenomenon
Date Posted: 25-Feb-2014 at 12:17
Originally posted by stratus

Ваков тип на мапа ни треба и одлично е сработена, но не е толку прегледна како што очекував. Веројатно поради големиот број на автобуски линии


Ваков тип на мапа се прави вака:

http://mapseek.info/wp-content/uploads/london-bus-map/london-bus-map-small.jpg


-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: daci92
Date Posted: 25-Feb-2014 at 12:18
Мапава е стара ,тројка веќе со години има друга траса , исто така и 5ка и 15ка , 7ца продолжува до горно лисиче, 17 и 7б недостигаат ,3а ,3б и 15а исто така недостигаат кој веќе доста години ги има. Забележав дека и 13ка ја нема.
Но интересно изгледа и правена е во принцип на мапи што сум ги  гледал низ европа.


Posted By: Macedonicus
Date Posted: 02-Mar-2014 at 15:37
Ја објавиле мапава на Skopjeinfo:
http://www.skopjeinfo.mk/gradot/953734821/skopje-dobi-transportna-mapa-foto-

-------------
ಠ_ಠ


Posted By: phenomenon
Date Posted: 02-Mar-2014 at 17:25
Генијално! Како ли само им текна. Неверојатно корисно инфо. А мапата со трасите што сега се актуелни ќе ја објават најверојатно во 2020 година.

-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: alexgizh
Date Posted: 03-Mar-2014 at 01:22
Дечки, картата јас ја направив. Не е воопшто официјална, и секоја лутина за грешките треба да биде упатена кон мене

-------------
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.


Posted By: daci92
Date Posted: 03-Mar-2014 at 01:40
Гиж мислам дека има само добронамерни забелешки , најголемите забелешки се за тоа дека недостигаат многу линии. На 5ка голем дел од рутата е погрешна, тројка исто така веќе со години и е изменета рутата низ Аеродром и Ново Лисиче, а сите автобуси кој завршуваа кај ОУ Лазо Ангеловски од 2009 или 2010 одат до крајот на Февруарски Поход и последна им е на кружниот тек.

Инаку честитки за европската карта (мислам од европски тип) бидејќи таква ни е потребна наместо сегашнава што ја имаме на располагање.


Posted By: mr bombastic
Date Posted: 03-Mar-2014 at 03:49
Добро а каде ја ставиле таа транспортна мапа?


Posted By: Danndy
Date Posted: 03-Mar-2014 at 03:53
Речен брод? Am I missing something?

-------------
Traveling.


Posted By: phenomenon
Date Posted: 03-Mar-2014 at 10:24
Originally posted by alexgizh

Дечки, картата јас ја направив. Не е воопшто официјална, и секоја лутина за грешките треба да биде упатена кон мене



Зошто кон тебе? Зарем јас какко кумановец веднаш гледам колку пропусти има, а камоли некој скопјенец? Која е тогаш смислата на постоење на skopjeinfo? Кoja e таа благовремена информација што можат да им ја понудат на своите сограѓани?

А и она мапа што ја стават по станиците не ви е точна:
-80а не поаѓа од Транспортен Центар туку од Драчево
-ја нема линијата 5а
-ја нема линијата 43
-ја нема линијата 118
- никаде не е наговестено дека постои линија 163

-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、



Print Page | Close Window