Print Page | Close Window

Македонска авијација

Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Воздухопловство
Forum Discription: Аеродроми, авиосообраќај...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1566
Printed Date: 16-Apr-2024 at 18:19


Topic: Македонска авијација
Posted By: antigona
Subject: Македонска авијација
Date Posted: 06-Feb-2012 at 00:21
Ryanair otvara 31 nov let od Budimpesta
http://www.ryanair.com/en/news/ryanair-to-open-budapest-base-in-two-weeks-with-31-new-routes - Ryan Air Opens Budapest Base

No, spasot za nas e ako povtorno docekame vakva edna gletka, za koja ne znaeme vekje 20 godini!


Neverojatno e samo kolku i do kade toa imalo direktni letovi od Skopje so Palair Macedonian vo 1993! Ova e od InFlight magazinot na Palair Macedonian
http://www.ryanair.com/en/news/ryanair-to-open-budapest-base-in-two-weeks-with-31-new-routes - Ryan Air Opens Budapest Base



Replies:
Posted By: Obedineta Makedonija
Date Posted: 06-Feb-2012 at 01:16
Еве ви едена доста интересна хронологија за ПАЛЕР МАКЕДОНИЈА и за 2 нивни авиони !!!
 
27.05.2011, 13:38
ВО БУГАРИЈА ВО ЦРНОТО МОРЕ

Потопен првиот авион со македонско знаме

Авионот од советско производство "туполев -154", нарачан специјално за по­ра­неш­ни­от бугарски диктатор Тодор Живков, подоцна беше изнајмен од првата македонска ави­о­ком­па­ни­ја "Палер Македонија"

Ави­о­нот на поранешниот комунистички лидер на Бугарија Тодор Живков, кој беше по­то­пен минатата недела во Црното Море, е и првиот млазен авион со кој почна да лета пр­ва­та македонска авиокомпанија "Палер Македонија" на 1 април 1991 година. По 12 го­ди­ни откако престана да лета, авионот без крила беше пренесен во Варна, потопен на длабочина од 22 метра на 700 метри од брегот, за да се формира вештачки гребен, и ќе служи како атракција за нуркачите.
Ави­о­нот од советско производство "туполев - 154", освен што превезувал славни лич­нос­ти во времето на Живков, и по неговото изнајмување од "Палер" бил предизвикувач и од­бе­ле­жу­вач на историјата.
"Па­лер Македонија" во 1991 година го изнајмила овој авион од бугарската ави­о­ком­па­ни­ја "Балкан". Уште пред да биде испорачан во Македонија, а веќе бојадисан во бо­и­те на "Палер" со старото македонско знаме со шеснаесеткракото сонце, предизвика бу­ра во јавноста. "Балкан" го искористи авионот за да го превезе бугарскиот министер за правда на средба во Атина. Но Грците тогаш не можеа да преминат преку шес­на­е­сет­кра­ко­то знаме на опашката од авионот, па предизвикаа инцидент. Речиси една го­ди­на само овој авион беше прозорец кон светот за македонските патници, по што "Па­лер" ја зголеми својата флота. Во најдобрите денови "Палер" леташе и до 18 дес­ти­на­ции низ Европа и имаше исто толку претставништва. Интересно е што освен што овој "ту­по­ле­в" летал на редовни дестинации, повеќепати носел и македонски аџии во Џеда, Са­у­ди­ска Арабија.
Ка­ко што вели тогашниот генерален директор на компанија Вања Битољану, со от­во­ра­ње­то на "Палер" на шест месеци пред македонската независност, всушност, било нај­а­ве­но создавањето на новата држава на Балканот. 
Ве­ќе во април 1992 година бугарскиот "туполев", кој собирал 164 патници, под ма­ке­дон­ско знаме повторно ја одбележа историјата, правејќи го последниот лет од Са­ра­ев­ски­от аеродром, пред да биде затворен со почетокот на војната. "Палер" тогаш не­кол­купати на ден леташе за Сараево, пренесувајќи бегалци пред разгорувањето на бор­бе­ни­те дејства во Босна и Херцеговина, па така се случи овој авион да биде пос­лед­ни­от кој го виделе од контролната кула на аеродромот "Бутмир". 
"Во 1992 го 'затворивме' Сараевскиот аеродром. Потоа авионот, освен што беше ко­рис­тен за комерцијални летови, честопати со него леташе и претседателот Киро Гли­го­ров, кога на патувањата требаше да носи поголеми делегации. Во 1995 година $ го вра­тив­ме на 'Балкан'", ни изјави Битољану. 
При полетувањето од Сараево, врз авионот бил отворен оган, но, за среќа, без пос­ле­ди­ци. За историскиот лет изјава има дадено сараевчанката Нада Путица која, заедно со нејзиниот тригодишен син, успеала да го фати последниот авион од главниот град на Босна и Херцеговина. 
"Во­оп­што не знаевме каде одиме. Беше важно да се побегне од смртта. По шес­тча­сов­но исчекување, слета авионот на 'Палер Македонија'. На полетување од правецот од Бјелашница некој пукаше во авионот. Тоа беше последниот лет од Сараево".
Го­ран Панчевски, тогашен стјуарт во "Палер Македонија" сведочеше:
"Лу­ѓе­то очајнички се обидуваа да влезат во авионот. Беше ужасна помислата дека од тој обид можеби им зависи и голиот живот".
Од компанијата биле свесни за ризикот на целата операција, па поради тоа екипажот во авионот бил дуплиран. Дарко Дуридански


"Туполев" во Гинисовата книга на рекорди

Пос­лед­ни­от лет на "туполевот" на Живков се случил во 1999 година. Тој бил спе­ци­јал­но нарачан и направен за потребите на Живков во 1971 година. Меѓу славните лич­нос­ти што ги превезувал, бил и кубанскиот комунистички лидер легендарниот Фидел Кас­тро. 
Пос­лед­ни­от лет се случил во септември 1999 година од Софија до Варна. Во сеп­тем­ври 2009 година, 40 тони тешкиот авион без крилата бил пренесен близу езерото кај Вар­на, за да биде подоцна пренесен во бродоградилиштето каде што бил исчистен и од не­го биле извадени сите системи, кабли, столчиња и другиот ентериер. Во по­не­дел­ни­кот беше пренесен во пристаништето кај Варна, по што во средата, 11 метри високиот и 48 метри долгиот авион беше потопен во Црното Море. 
Се очекува авионот да биде голема атракција за нуркачите, особено за оние што се нос­тал­ги­чни по тоталитарната ера, како и да го размрда морскиот жив свет. Три­е­се­ти­на нуркачи во средата пливаа околу авионот при неговото потопување, а Бугарската нур­кач­ка асоцијација веќе добила најави од руски колеги што сакале да го ис­тра­жу­ва­ат сега веќе подводниот авион. 
"Цел­та е авионот да биде атракција и место каде што ќе тренираат нуркачите. Овој авион е најголемиот авион во светот ставен под вода, и размислуваме да аплицираме за влез во Гинисовата книга на рекорди", рече Орлин Цанев, претседател на Цр­но­мор­ска­та нуркачка асоцијација.
Ина­ку, Живков, кој 35 години, до 1989, беше на чело на Бугарија, имаше и рибарски брод "Пионер", кој за туристички цели во 2008 година, исто така, беше потопен покрај бре­гот на црноморскиот бугарски град Созопол. 

"Палер" ги вадел македонските дезертери од ЈНА

За еден друг авион на "Палер Македонија" е врзана, исто така, една историска случка за Македонија. Есента 1991 година со турбопропелерскиот "антонов АН-24" беа из­вле­че­ни македонските војници во ЈНА што им се предадоа на хрватските власти, по по­че­то­кот на граѓанската војна во Југославија. 
ЈНА во Хрватска беше третирана како окупациска сила и затоа, откако македонските вој­ни­ци дезертираа од југословенската војска, беа прифатени од тамошните власти.
Ко­ор­ди­на­тор на целата акција за нивно враќање беше тогашниот функционер во ВМРО-ДПМНЕ Борис Змејковски кој, преку ХДЗ на Фрањо Туѓман, издејствувал да би­дат префрлени од Загреб во Будимпешта. Бидејќи немале како да си дојдат дома, то­гаш­ни­от премиер Никола Кљусев го повикал директорот на "Палер" Вања Битољану и му наредил како знае да најде авион и начин да ги донесе македонските војници. Би­то­ља­ну раскажува дека пријавиле цивилен лет до Будимпешта и во најголема тајност ги качиле македонските војници, со страв да не бидат соборени додека летаат над срп­ска територија, ако некој дознае дека во авионот има дезертери. 
Би­деј­ќи во Скопје сe уште имаше југословенска војска и небото беше контролирано од ју­гос­ло­вен­ски­те воздухопловни власти во Белград, а поради страв од нивна реакција, "Па­лер" пријавил наводни технички проблеми и побарал авионот да слета во Охрид.

 



-------------
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!


Posted By: Тркало
Date Posted: 06-Feb-2012 at 17:03
Originally posted by Obedineta Makedonija


Ави­о­нот од советско производство "туполев - 154", освен што превезувал славни лич­нос­ти во времето на Живков, и по неговото изнајмување од "Палер" бил предизвикувач и од­бе­ле­жу­вач на историјата.
Пос­лед­ни­от лет на "туполевот" на Живков се случил во 1999 година. Тој бил спе­ци­јал­но нарачан и направен за потребите на Живков во 1971 година. Меѓу славните лич­нос­ти што ги превезувал, бил и кубанскиот комунистички лидер легендарниот Фидел Кас­тро.


Добра статија, само малку збунувачки е дека е произведен 1971 година.Можно е да е нарачан, ама дефинитивно не и произведен истата година.Првиот официјален патнички лет на Ту-154 е на почетокот на 1972 со Аерофлот, освен ако не била специјална нарачка за уште непознат авион.

Друго, негде имам налетано на информација дека баш Туполев-от на Палер бил произведен на почетокот на 80-те и во Палер бил релативно ново летало, исто како и урнатиот Фокерот 100.

Tрето, моделот е Туполев Ту-154-Б; произведувани се од 1977-1979, далеку од 1971 и ова е многу поблиску до втората верзија за годината на производство.


Posted By: Тркало
Date Posted: 06-Feb-2012 at 17:40
Originally posted by Тркало

Originally posted by Obedineta Makedonija


Ави­о­нот од советско производство "туполев - 154", освен што превезувал славни лич­нос­ти во времето на Живков, и по неговото изнајмување од "Палер" бил предизвикувач и од­бе­ле­жу­вач на историјата.
Пос­лед­ни­от лет на "туполевот" на Живков се случил во 1999 година. Тој бил спе­ци­јал­но нарачан и направен за потребите на Живков во 1971 година. Меѓу славните лич­нос­ти што ги превезувал, бил и кубанскиот комунистички лидер легендарниот Фидел Кас­тро.


Добра статија, само малку збунувачки е дека е произведен 1971 година.Можно е да е нарачан, ама дефинитивно не и произведен истата година.Првиот официјален патнички лет на Ту-154 е на почетокот на 1972 со Аерофлот, освен ако не била специјална нарачка за уште непознат авион.

Друго, негде имам налетано на информација дека баш Туполев-от на Палер бил произведен на почетокот на 80-те и во Палер бил релативно ново летало, исто како и урнатиот Фокерот 100.

Tрето, моделот е Туполев Ту-154-Б; произведувани се од 1977-1979, далеку од 1971 и ова е многу поблиску до втората верзија за годината на производство.


Освен Palair Macedonian, во истото време беа активни и Airlines Meta Aviotransport (ги памтам како детиште поради интересната колор шема на опашката).Мислам дека (чудно) Охрид им беше база.Летале со Туполев Ту-154М и Јаковлев Јак-42Д.Ова се единствени слики на нет од нив, премногу малку информации имаше за оваа коммпанија.
Ту-154М RA-85745 во Хамбург - Fuhlsbutel на 2.7.1993

RA-85619 во Дизелдорф - Lohausen, 1992

RA-85619 на Москва - Внуково во Август 1993

Јаковлев Јак-42Д(RA-42406) во Штутгард - Еchterdingen, 2.7.1993


Мета пропаднала поради долг од околу милион тогашни марки спрема АЦВ и дозволата им е одземена на 18-ти Мај 1994 година (чудно Туполевот подолу RA-85745 е сликан на 31.5.1996 година во Амстердам - Schiphol Airport).

И во Франкфурт (RA-85619)на 5.5.1995 година



Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 06-Feb-2012 at 18:15
МЕТА Е ТРЕТА (кој разбра, разбра)   

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: pbanks
Date Posted: 06-Feb-2012 at 18:22
Од сите македонски авиокомпании, имам летано само со Палер, на релација Скопје-Амстердам во 1995 и 1996 Cheers


Posted By: Тркало
Date Posted: 09-May-2013 at 14:54
Најдов нешто изненадувачко по интернетов...
Палер била единствената домашна авиокомпанија со авион за долги релации во еден период во своја флота, изнајмен DC-10 (VR-BNR)...



Ќе почекаме некој поупатен за објаснување на намената на ова летало, дали имало барем чартер прекуокеански линии


Posted By: gjoko
Date Posted: 09-May-2013 at 16:43
колку што се сеќавам(а мислам дека точно се сеќавам) Палер и Мета започнаа со изнајмени авиони,а подоцна Палер купи Фокер 100-овој на сликата мислам дека беше,и за кратко време на двете компании им се случија падови.По тоа овој фокер му налепија етикета дека тоа 100 значело дека можи да лета само 100 метри.

овој падна во скопје на полетување од замрзнати крила,кои не ги испрскале со посебна течност,а тој на мета падна кај Охрид(за нив викаа-Мета,со мета во центарот на земјата напред,по нивната реклама со мета во центарот на метата).Малку хорор ,ама тоа е тоа


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 09-May-2013 at 16:58
Авиоимпекс падна кај Охрид, затоа и викаа Мета е трета!

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: kenzo_fan
Date Posted: 09-May-2013 at 17:00
Не Мета туку Авиоимпекс, после чиј пад кај Охрид се викаше “Мета е трета“. Инаку Мета не беше авиокомпанија туку туристичка агенција која продаваше авиобилети, ако добро памтам.  

-------------
"Скопје е промашен град" - Арх. Живко Поповски


Posted By: gjoko
Date Posted: 09-May-2013 at 17:59
можеби,знам за оној авион дека беше фокер100


Posted By: Тркало
Date Posted: 09-May-2013 at 19:26
Originally posted by gjoko

колку што се сеќавам(а мислам дека точно се сеќавам) Палер и Мета започнаа со изнајмени авиони,а подоцна Палер купи Фокер 100-овој на сликата мислам дека беше,

На сликата погоре е MD DC-10-30, авион со прекуокеански домет.Баш поради таа причина постирав, да видиме дали некој е запознат како се нашол во Палер.
Инаку, ова е несреќниот авион од 05.03.1993:

Originally posted by gjoko


овој падна во скопје на полетување од замрзнати крила,кои не ги испрскале со посебна течност,а тој на мета падна кај Охрид(за нив викаа-Мета,со мета во центарот на земјата напред,по нивната реклама со мета во центарот на метата).Малку хорор ,ама тоа е тоа

Точно е дека паднал поради неодмрзнатите крила.Веројатно премногу била ниска температурата - само 80 претходно слетал од друга линија; инаку авионот бил http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19930305-1 - само 11 месеци стар! и еден од најсовремените во тој период.Грешката на аеродромските служби предизвика 83 загинати и не знам дали некој одговараше.Летот бил од Скопје за Цирих со број PMK 301.

    Несреќата во Охрид 6 месеци покасно (20.11.1993), се заведе официјално како пилотска грешка и неследење на процедурите.Иако во критичните моменти ВОР сигналот на аеродромот не работел, а претходно слетал владиниот авион, па не сакале патниците многу гужва и Јак-от на Авиоимпекс после 1 одбиено слетување е пуштен на кружење без соодветна навигација и радио поддршка.
At the time of the accident the VOR beacon at Ohrid was not working. Macedonian investigators said this was a factor in the accident. The crew did not follow the airport traffic pattern and continued with the approach even though they were unaware of their exact position. Russian prosecutors however claimed that there was a misunderstanding because air traffic controller spoke Macedonian while the crew used Russian and English in their transmissions.
Летот (M4 110) бил редовен лет од Женева за Скопје, пренасочен кон Охрид поради снег на Петровец.
Авионот Јаковлев 42Д бил само 3 години стар.


Status:     
Date:     20 NOV 1993
Time:     ca 23:00
Type:     Yakovlev 42D
Operating for:     Avioimpex
Leased from:     Saravia - Saratov Airlines
Registration:      RA-42390
C/n / msn:      4520424016557
First flight:      1990
Engines:      3 Lotarev D-36
Crew:     Fatalities: 8 / Occupants: 8
Passengers:     Fatalities: 108 / Occupants: 108
Total:     Fatalities: 116 / Occupants: 116




Originally posted by kenzo_fan

Не Мета туку Авиоимпекс, после чиј пад кај Охрид се викаше “Мета е трета“. Инаку Мета не беше авиокомпанија туку туристичка агенција која продаваше авиобилети, ако добро памтам.  

МЕТА http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1566&PID=123068#123068 - функционираше од 1992 - 1995 со база во Охрид.


Една интересна ситуација во врска со прскањето на крилата со течност против мрзнење, имаше редовни интересни ситуации на Охридскиот аеродром.Во време на МАТ и Авиоимпекс и двете компании користеа руски летала (најчесто ЈАКОВЛЕВ Јак-42Д и Туполев ТУ-154М).
Истовремено, во среда и сабота имаше лет во 5:30 за Љубљана на Адриа ( променливо одеа A-320/DC-9-30/CRJ-200LR), после нив со некои 15 минути покасно лет за Цирих на Авиоимпекс и најчесто рускиот ѕвер.
Многу пократко траеше процедурата за русинот и често полетувањето одеше навреме, а летот на Адриа после нив поради понежните летала.Со еден збор го опишуваа како пали - вози


Posted By: daci92
Date Posted: 09-May-2013 at 20:00
Тркало и јас наидов на истата информација ,но вистината испадна дека тоа биле само визуелизации (изменети оргинални фотографии од друга компанија) односно планирања на Палер да купи ДЦ-10 и да ја измени целата контура на нивните авиони со тоа што ќе ги направи црвени со лавот како заштитен знак позади и на телото ќе пишува Palair Macedonia со жолти букви (всушност целата работа е да биде ново руво во светот и да се содржи од боите на Македонија) и тие така би изгледале како на визуелизацијата.
100% сум сигурен дека Палер никогаш немал дц-10 особено не во овие бои.


Posted By: gjoko
Date Posted: 10-May-2013 at 00:12
новиот авион сигурно беше фокер,а мислам дека беше тој црвениот.е сега дали падна срвениот или тој изнајмениот,не се сеќавам најдобро.

за тој што падна кај охрид,тоа време слушнав некои муабети(низ студенските куолари) дека нашите и русите се збуниле околу мерните единици.наводно русите работеле во метрички систем,а знаеме цела светска авијација работи по англосаксонскиот во стопи(1:3).наводно нашите им кажале во метри,а тие сватиле во стопи и авионот при приодот го спуштиле премногу ниско.

дали е точно-појма немам


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 10-May-2013 at 01:06



Originally posted by Тркало


На сликата погоре е MD DC-10-30, авион со прекуокеански домет.

Точно така. Единствена допирна точка помеѓу џиновскиот DC-10 и малиот Fokker 100 е тоа што и двата се патнички авиони.

Тркало, баш ме изненади со фотографијата. Многупати имам наидено на информација дека Palair Macedonian накратко изнајмил еден од ЈАТ-овите DC-10 со амбиција да лета на прекуокенски летови. Со оглед на тогашните околности тоа и не звучи толку неверојатно, но не ми е јасно како би ги регулирале тие летови. Всушност имам прочитано и дека стигнале да го офарбаат и да направат неколку летови низ Европа, но за ова бев поголем скептик со оглед на недостатокот на слики, а и поради очигледната неекономичност да го користат на вообичаените европски линии. Но оваа фотографија што ја постираше навистина ме става во мисла дали се работи за монтажа, или сепак има вистина во приказната. Но можно ли е од таква глетка (легендарниот DC-10 во боите на Палер) доколку навистина постоела, да останала само една фотографија?

Инаку ЈАТ пред распадот на Југославија располагаше со 5 ѕверови од типот DC-10-30. Во тешките времиња кои следуваа потоа, еден по еден ги продаваа за да се прикрпат. Муебетот е дека токму еден од овие ЈАТ-ови DC-10 накратко бил во рацете на Palar Macedonian. Е сега дали си сигурен дека она на сликата е токму DC-10-30? Дали има јасни надворешни разлики помеѓу оваа верзија и другите верзии на DC-10, а тие разлики да можат да се приметат на сликата?



Originally posted by daci92

Тркало и јас наидов на истата информација ,но вистината испадна дека тоа биле само визуелизации (изменети оргинални фотографии од друга компанија) односно планирања на Палер да купи ДЦ-10 и да ја измени целата контура на нивните авиони со тоа што ќе ги направи црвени со лавот како заштитен знак позади и на телото ќе пишува Palair Macedonia со жолти букви (всушност целата работа е да биде ново руво во светот и да се содржи од боите на Македонија) и тие така би изгледале како на визуелизацијата.

Тоа не биле само планови, туку Палер имаше офарбано авиони во таква колор шема. Еден од нив е подоцнежен Fokker 100 (после несреќата, а тој што се урна беше црвено-бел), а друг беше еден постар Fokker 28. За други не знам.




Posted By: daci92
Date Posted: 10-May-2013 at 08:13
Originally posted by Cloverstack


....
Originally posted by daci92


Тоа не биле само планови, туку Палер имаше офарбано авиони во таква колор шема. Еден од нив е подоцнежен Fokker 100 (после несреќата, а тој што се урна беше црвено-бел), а друг беше еден постар Fokker 28. За други не знам.



јас се извинувам навистина имало таков Фокер ,еве слика од фокерот на германската википедија
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Palair_Macedonian_Fokker_100_KvW-1.jpg - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Palair_Macedonian_Fokker_100_KvW-1.jpg


Posted By: Denko
Date Posted: 10-May-2013 at 15:48
Sto se odnesuva za paganjeto na Fokerot, tocno e deka pricinata e zamrznati krila. No aerodromskite sluzbi nikako ne mozat da bidat vinovni za toa. Najglaven faktor za eden let e kapetanot. Mene samo ne mi e jasno dali krilata ne bile doodmrzneti ili voopsto ne bile isprskani. So ogled deka ova nesreka se sluci pred 20 godini, koga tecnostite na odmrznuvanje vo avionskiot soobrakaj ne bea tolku efikasni, predpostavuvam deka edno prskanje ne bilo dovolno za odmrznuvanje na krilata. Vo pocetokot na devedesettite efikasnotna na ovaa tecnost bila 10 minuti. Toa znaci ako temperaturata e vo minus, za 10 minuti posle prskanjeto kriloto pak ke zamrzne. Denes situacijata e mnogu poinakva. Tecnosta e mnogu podobrena, taka sto edno prskanje go drzi avionot odmrznat najmalku 45 minuti.


Posted By: Danndy
Date Posted: 09-Jul-2013 at 17:34
Originally posted by Denko

Sto se odnesuva za paganjeto na Fokerot, tocno e deka pricinata e zamrznati krila. No aerodromskite sluzbi nikako ne mozat da bidat vinovni za toa. Najglaven faktor za eden let e kapetanot. Mene samo ne mi e jasno dali krilata ne bile doodmrzneti ili voopsto ne bile isprskani. So ogled deka ova nesreka se sluci pred 20 godini, koga tecnostite na odmrznuvanje vo avionskiot soobrakaj ne bea tolku efikasni, predpostavuvam deka edno prskanje ne bilo dovolno za odmrznuvanje na krilata. Vo pocetokot na devedesettite efikasnotna na ovaa tecnost bila 10 minuti. Toa znaci ako temperaturata e vo minus, za 10 minuti posle prskanjeto kriloto pak ke zamrzne. Denes situacijata e mnogu poinakva. Tecnosta e mnogu podobrena, taka sto edno prskanje go drzi avionot odmrznat najmalku 45 minuti.


Не би рекол дека е грешка само на пилотот. Федералната авио асоцијација има строг критериум кога е во прашање вработување на нов екипаж во било која авио компанија. Еден од условите е совршен вид, 20/20 vision (или субјектот чисто може да гледа на 20 стапки) *(минимално 6/9 метри) - како основна потреба за истиот доказ, екипажот (cabin crew) се единствените кои можат да забележат мраз на крилата.

Конкретно за летот PMK 301 - повеќе фактори играат улога. Тоа што неправилно биле испрскани самите крила со одмрзнувач (наводно, еднаш биле, но дозвола за полетување добиле по 30тина минути, а за истото тоа време и самата течност ја губи својата моќ), во наводите е спомнато и недоволнот искуство на целокупниот екипаж (стујајрди/еси + пилоти) во дадените услови, како и недоволно внимание од страна на on ground вработените заслужни за припрема на летот.

-------------
Traveling.


Posted By: Џоле
Date Posted: 03-Mar-2014 at 00:22
Македонија доби модерен Центар за обука на пилоти



http://vlada.mk/node/8476 - http://vlada.mk/node/8476

-------------
За сè има вторпат


Posted By: beTon
Date Posted: 21-Aug-2016 at 03:00

дали некој знае за каков квар станува збор кај ер-тракториве

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=3347&PID=215104#215104 - http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=3347&PID=215104#215104

колку и ова да звучи паушално, веројатно оние кои се упатени можат да кажат дали се исплатеше што инвестиравме во тракторчината, а во однос на ПП авиони излезе поарно ќе беше да инвестиравме во 2 канадери наместо то 3те тракторчина, мижи асан да ти бајам ќе немало каде да ги полниме


Posted By: Navigator
Date Posted: 14-Nov-2016 at 17:41
Засега нема услови за формирање национален авиопревозник

Во овој момент нема услови, ниту е одржливо Македонија да формира национален авиопревозник, соопштија генералните директори на ТАВ Македонија и Агенцијата за цивилно воздухопловство (АЦВ), Зоран Крстевски и Горан Јандреоски, по последната анализа направена минатата година.

– Темата околу националниот авиопревозник е поврзана со локалните трендови. Националниот превозник како категорија, односно формирањето авиокомпанија од страна на државата како тренд, е напуштено. Приватизацијата е доминантен фактор на формирање авиокомпании, а друго прашање е дали државата ќе одлучи на крилата од авионите на некоја компанија да го аплицира своето знаме, посочи Крстевски.

Според него, секоја иницијатива што ќе значи влез на нова авиокомпанија во која било форма, е добредојдена и ТАВ е подготвен да ја услужи.

– Првата анализа направена од консултантот кажува дека не е одржливо да се формира национален авиопревозник под сегашните пазарни услови, сообраќајот, капацитетите,… Консултантот имаше задача да направи проценка дали е одржливо Македонија да оди со формирање национална авикомпанија, знаејќи ги трошоците за кадар, инвестирање во авиони, преговарање со потенцијални партнери за сите слободи кои треба да се дозволат,…, напомена Јандреоски.

Не постои полош управител на авиокомпанија од државата, а друго е, рече, кои се државните интереси.

– Не се откажуваме, но под условите кога е правена анализата минатата година, се покажа дека формирањето национална авиокомпанија не е одржливо. Во 2017 година не е планирана нова анализа. Можно ќе биде да се прави наредната ако порастот на патници е доволно голем. Само во тој случај би имало логика, подвлече генералниот директор на АЦВ.

Извор - http://republika.mk/683857


Posted By: BOJAN
Date Posted: 14-Nov-2016 at 18:22
Ајдеее, и ова е победа! Нема национален авиопревозник, ЈЕЕЕЕЕ! Да остане само „Визер“ во земјава, ништо друго да не лета од Скопје, така најдобро би било.


Posted By: pbanks
Date Posted: 14-Nov-2016 at 18:51
Originally posted by BOJAN

Ајдеее, и ова е победа! Нема национален авиопревозник, ЈЕЕЕЕЕ! Да остане само „Визер“ во земјава, ништо друго да не лета од Скопје, така најдобро би било.


Навистина не ми е јасна потребата од ваков коментар онаму каде не треба...


Posted By: BOJAN
Date Posted: 14-Nov-2016 at 18:59
Поентата ми е дека цела деценија се ветува цела една лепеза на нешта. Прво, Туркиш ќе станеше национален авиопревозник, па после власта ја прешалта топката на формирање на сопствен национален авиопревозник, за сега да дојдеме до тоа дека не ни е потребен. Ама што е уште поважно, за две години пак ќе сме потрошиле пари за да направиме сондажа. Тоа значи нова владина пропаганда, па да ќе имаме сопствен авиопревозник, па повторно нова тура ветувања..... и така се до бесвест.

Оваа земја треба да биде свесна дека не може да се сведе единствено на услугите на „Визер“, и покрај тоа што на некого од власта тоа му одговара... од финансиска гледна точка.


Posted By: pbanks
Date Posted: 14-Nov-2016 at 19:07
Тоа што се ветува е популизам. Тоа што е реално е дека е прилично тешко да направиме национална компанија а тоа да има било каква смисла.

Многу поголеми земји со многу повеќе потенцијал не успејаа. Ние ние успеавме во 3 наврати.

Визер очигледно нуди продукт кој на овој пазар поминува. Кажи ми дали ти би летал со класичен авиопревозник во своја режија?


Posted By: FlytheSky
Date Posted: 14-Nov-2016 at 21:17
Убаво рече Бојан, на некого и тоа како му годи, ништо кај нас не е туку така, меѓутоа да бидеме реални да признаеме донесе раст и бум Визер што тешко ќе се случеше. Е сега ништо не е вечно ни власт ни Визер еден ден ќе се менуваат работите па да се надеваме дека ќе гледаме конкуренција и подобри цени со влез на уште еден ЛЦЦ.

-------------
Критичар за критика


Posted By: Tranquilis
Date Posted: 15-Nov-2016 at 09:10
Уште да ми објасни некој по која основа ТАВ, т.е. Крстевски има право нешто да *соопштува* во ситуацијава.. (недостига facepalm emoji).

-------------
Perfect speed, my son, is being there.


Posted By: BOJAN
Date Posted: 15-Nov-2016 at 09:50
Јас само знам дека кога се отвораше скопскиот аеродром сенешто се ветуваше од страна на ТАВ и тогашните власти. За денес да се сведеме од месец за месец да ни укинуваат летови редовните авиокомпании. Откаже ли „Аустриан“, останавме без ниту една врска со главните аеродроми во Европа. Јас на тоа гледам како на ИЗОЛАЦИЈА, ама секој со своето мислење.

А можеше да биде и поинаку. На аеродромот во Охрид ништо не му фали да биде точка од која ќе полетуваат нискобуџетните авиокомпании, а скопскиот да си остане врска за редовните авиокомпании. Заедно со тоа, ТАВ посериозно да си поработи на привлекување на „Луфтханза“, или на „Аерофлот“, или на „Свис“.

Искусувајќи ја лично Босна и аеродромот во Сараево, излегува дека дури и босанците имаат пологична стратегија за развој. Ја имаш Тузла за нискобуџетни летови и Сараево за редовни летови. Аеродромот „Бутмир“ е празен, ама барем има подобри врски од нашиот аеродром. Сериозно, до кои аеродроми се лета од Сараево, со двојно помалку патници овој аеродром има подобри врски.

По моето едно и единствено искуство со „Визер“, можам да кажам дека ако треба да бирам, подобро би патувал со автобус/воз/кола/точак/ отколку да се качам уште еднаш во оваа авиокомпанија.

Интимно длабоко во себе би сакал национална авиокомпанија да ми биде словенечка „Адриа“. Никогаш не сум рекол дека ние треба одново да создаваме нов МАТ.


Posted By: Tranquilis
Date Posted: 15-Nov-2016 at 10:00
Originally posted by BOJAN


Искусувајќи ја лично Босна и аеродромот во Сараево, излегува дека дури и босанците имаат пологична стратегија за развој. Ја имаш Тузла за нискобуџетни летови и Сараево за редовни летови. Аеродромот „Бутмир“ е празен, ама барем има подобри врски од нашиот аеродром. Сериозно, до кои аеродроми се лета од Сараево, со двојно помалку патници овој аеродром има подобри врски.




Босна ми е омилениот пример кога некој ќе спомне дека Македонија е најлоша во нешто. Нивната корупција и политичка заглавеност е ненадмината. Сарајево е убедливо најдобриот пример за неискористен потенцијал на сметка на полнење на џебовите на заинтересирани странки. Поврзаноста им е далеку послаба отколку на Скопје, освен ако не го игнорираш Wizz Air комплетно, што е сосема апсурдно.

А за децидни финални заклучоци донесени врз основа на една обзервација можам само да кажам - место им е во кафана.

Секако, црешка на шлагот во целава ситуација е домашната проценка за потенцијалот на нашиот пазар.

-------------
Perfect speed, my son, is being there.


Posted By: pbanks
Date Posted: 15-Nov-2016 at 10:09
@Bojan

Адриа мака мачи да не отиде по ѓаволите. Зошто би доаѓала во Скопје да одржува некакви линии кои во овие 25 години не се покажале како одржливи?

Зошто би си отишол Аустриан? Хипотетичкото сценарио не ти држи вода. Аустриан и Туркиш очигледно ја задоволуваат генерално потребата за ваков вид на летови. Дополнително, Луфтханса очигледно му го има предадено нашиот пазар (а во голема мерка и регионот) на Аустриан. Како очекуваш едно аеродромче како Скопје да ги смени тие политики.

За кого ќе биде Охрид LCC хаб? Колкав catchment area има таму? Колку е развиен туризмот, колку воопшто има капацитет Охрид и регионот (во сместувачки места).

Босна пример за стратегија? Ситуацијата на терен во Босна е резултат на се, само не на стратегија.

Многу прашања на кои одговорите не може (или генерално не може) да бидат дека се работи за изолација. Напротив, во најголема мерка се работи за реалениот капацитет на овој пазар.

Визер очигледно ги погодува потребите на овој пазар, тоа се гледа по сите можни параметри. И реално ни отвара многу опции кои не сме ги имале порано. Наместо да се молам на музичките богови да има добар line up на Exit во Нови Сад (нешто што под default го нема) па да се зезам со возење, сега можам да бирам дали ќе идам на Rock Werchter или на Roskilde без два пати да мислам.


Posted By: Tranquilis
Date Posted: 15-Nov-2016 at 10:16
+1'000

Алал ти ќуфте пбанкс.

-------------
Perfect speed, my son, is being there.


Posted By: Тркало
Date Posted: 15-Nov-2016 at 17:51
Originally posted by pbanks


@Bojan За кого ќе биде Охрид LCC хаб? Колкав catchment area има таму? Колку е развиен туризмот, колку воопшто има капацитет Охрид и регионот (во сместувачки места).


База.Со 1 летало.А и не е морално.

1.Од Тирана до Охрид немаш LCC опција.ОТ - добро е да видиме некоја статистика колку патници од Албанија одат до Охрид и Скопје за летови до Лондон/Барселона, respectively...
2.Колкав процент од патниците на Визер се од Југозападна Македонија или воопшто од различни делови на Македонија настрана од Скопје?
Ако си од сосем трета страна, која е разликата според наша територија дали ќе патуваш до Охрид или Скопје за да леташ понатака - освен предности/недостатоци во патна инфраструктура?
Истото го додаваме и за точка бр.1
3.Недостаток овде би биле далечината на Косово и Јужна Србија, дополнително тешко остварливо е барем дел патници од околината на Лерин/Костур итн. со оглед каков е изборот од Солун

Сепак, да се потсетиме на примерот со Охрид и Лутон на кој поголем дел овде превртувавме очи.
Базел е супер, сигурен сум уште неколку места дека би оделе добро од Охрид :
Холандија - Амстердам (т.е. Ајндховен, Ротердам (сон за Тransavia, евентуално CND ),
Германија - Карлсруе/БаденБаден, сигурно Келн или Дортмунд,
Италија - Болоња или подалечна околина: Форли/Римини/Анкона/Фиренца и посебно Тревизо (ама за ова ако би бил Виз веројатно ќе ја укинат скопската врска).
Скандинавија - било која од Малме/Копенхаген е ок (ако веќе имаме 3 пати неделно со автобус! ).Мислам дури и Осло би функционирала одовде ако гледаме генерално како досега со ослонување на иселениците, конкретно преспанскиот регион и нешто од Пелагонија

Малку ми е чудно како порано одеа фул директно по 2 пати неделно (за толку можат и LCC) Цирих, Женева, Виена, Љубљана (4pw), Дизелдорф, Келн, Амстердам, Штутгарт, Копенхаген, па и Софија едно време Балкан (имаа конекции за Њујорк и доста за Азија), т.е. во времето кога имавме наводно несериозни играчи и уште подрски агенти со изгор цени и продавање карти над бројт на седишта од типот на МАТ/Авиоимпекс/Палер/Мета/Мергими итн.


Posted By: pbanks
Date Posted: 16-Nov-2016 at 12:20
Тоа вака убаво звучи но.

Од Тирана до Охрид има многу лоша комуникација со патишта иако е подобрена + 1 граничен премин. Делот на Албанија кон Македонија е послабо населен отколку приморскиот дел, особено делот Тирана-Драч на кој неможе да претендираме. Најголемо место е Корча која сосе селата нема ниту 80к жители. Овој сегмент дефинитивно не е пресуден во приказнава.

Во перспектива, под услов да има перфектни автопатишта од Охрид до албанското приморје и да нема граници (или формалностите да се на минимум) можеме да се обидеме да профитираме на масовниот туризам кој несомнено ќе го носи албанската ривиера, но во овој момент услови за такво нешто нема ниту на нивна ниту на наша страна. И тука секогаш ќе биде ТИА да ги помати сметките.

Нискобуџетните летови во Скопје пак имаат многу поозбилен „кечмент ареа“ од соседството. Пред се од Косово, но и Јужна Србија па до некаде и Бугарија. Ова позиција веројатно во голема мерка е нарушена со развојот во Софија и Ниш, но тоа е тоа, борбата никогаш не престанува.

Во врска со дестинациите кои си ги набројал, секако не велам дека летовите во Охрид треба да се укинат или да не се развива, но прикаската за LCC хаб во Охрид ми е тотално без врска. Дополнително, што е тоа LCC хаб? LCC e обично се користи П2П, сосема е друга природата на тој сегмент во однос на legacy превозниците.



Posted By: FlytheSky
Date Posted: 16-Nov-2016 at 13:31
Тоа пбанкс само ако Албанија и Македонија се дел од еу, би имало еден граничен заеднички пункт и се укинуваат царински формалности. Така функционираат премините меѓу Бугарија и Грција и Бугарија со Романија на пример.

А јас искрено се надевам спасот е во втора нискобуџетна компанија на скопски аеродром, да не дојде ситуација да се повлече уште некој, тогаш ќе биде ептен кнап..

-------------
Критичар за критика


Posted By: Тркало
Date Posted: 26-Dec-2016 at 23:47
Една интересна слика во Балканско Руски стил...Веројатно претходно користен од Мета..


извор:
https://en.wikipedia.org/wiki/Vnukovo_Airlines_Flight_2801


Posted By: Zelenikovo
Date Posted: 04-Nov-2017 at 00:23
Originally posted by FlytheSky

А јас искрено се надевам спасот е во втора нискобуџетна компанија на скопски аеродром, да не дојде ситуација да се повлече уште некој, тогаш ќе биде ептен кнап..

слободно нека си оди ако нема профит ... кнап е само стравот од мањак хедонистичко скитање, она на кафе попладне во Италија вечер на спиење назад Македонија ... бизнисмените и студентите чинам без проблем ќе се аклиматизираат ...

јас би за сметка на субвенционирање странски авиопревозници, субвенционирање домашен јавен превоз [ http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=14&PID=223022#223022 - 1 ] та оние туристи кои летаат на буџет, колку и да се малку да имаат блиску до 100% експириенс оф Скопје ... во принцип постојната мерка е повеќе рајат за домашни патници, иако не е мала бројката и на туристи, но секогаш треба и мора да имаат предност социјалните наспроти туристичките потпори ...

патем незнам зошто сеуште немаме ер-такси компании!?




Posted By: hcitrS
Date Posted: 31-Jul-2018 at 17:26
Ако била некогаш постирана сликава, слободно бришете, јас ја немам видено до сега. Од Вики ентузијасти вработеи во Државен Архив, Скопскиот Аеродром некогаш (нема дата):



Posted By: Tranquilis
Date Posted: 10-Jan-2019 at 20:38
Промена на челото на АЦВ. Томислав Тунтев го смени Горан Јандреоски.

-------------
Perfect speed, my son, is being there.


Posted By: Џоле
Date Posted: 30-Oct-2019 at 11:37
Симпатична фотка:



-------------
За сè има вторпат


Posted By: гитардемон
Date Posted: 30-Oct-2019 at 19:00
Значи префарбани се. Кога дтигнаа, иако полициски, беа со воена шара.

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: daci92
Date Posted: 30-Oct-2019 at 23:07
Вчера ги видов три летаа над Ново Лисиче околу 11 часот.


Posted By: гитардемон
Date Posted: 29-Dec-2019 at 02:01
Еве многу многу детална (фото)историографија. Браво!

https://en.wikipedia.org/wiki/User:FkpCascais/Sandbox20#Macedonia - https://en.wikipedia.org/wiki/User:FkpCascais/Sandbox20#Macedonia

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: gorazd
Date Posted: 23-Apr-2020 at 21:05
RETRO HOUR: (od airline-memorabilia)










Posted By: Џоле
Date Posted: 04-May-2020 at 18:01
Сѐ уште трае увидот за хеликоптерската несреќа на скопскиот аеродром

Увидот за причините на падот на хеликоптерот М17 на МВР сѐ уште трае. Утрово во 11,30 часот на скопскиот аеродром, веднаш по полетувањето падна хелокоптерот со пет лица внатре. Полесно беше повреден само еден од пилотите на леталото. За причините за несреќата допрва ќе се истражува. Се претпоставува дека една од можните причини бил и силниот ветер. На местото на несреќата интервенирало противпожарно возило. Пожарникарите спречиле избувнување пожар од превртениот хеликоптер.



https://www.mkd.mk/makedonija/skopje/sje-ushte-trae-uvidot-za-helikopterskata-nesrekja-na-skopskiot-aerodrom-foto#5

-------------
За сè има вторпат


Posted By: Tranquilis
Date Posted: 09-Nov-2022 at 16:36
Јеботе багра.


https://sdk.mk/index.php/naslovna/ke-go-ponishtat-oglasot-za-kontrolori-na-letane-zashto-albantsite-shto-polozhile-ne-se-od-dui-a-pominale-detsa-shto-ne-se-nichii/ - ЌЕ ГО ПОНИШТАТ ОГЛАСОТ ЗА КОНТРОЛОРИ НА ЛЕТАЊЕ, ЗАШТО АЛБАНЦИТЕ ШТО ПОЛОЖИЛЕ НЕ СЕ ОД ДУИ, А ПОМИНАЛЕ ДЕЦА ШТО „СЕ НИЧИИ“

-------------
Perfect speed, my son, is being there.


Posted By: hcitrS
Date Posted: 04-Oct-2023 at 13:35
Здружението на контролори на летање целосно ја поддржа одлуката за штрајк

Здружението на контролорите на летање на Македонија (ЗКЛМ) денеска соопшти дека дава целосна поддршка на барањата на Струковиот синдикат на контролорите на летање кој најави штрајк за 12 октомври и истакнува дека се поклопуваат со целите и програмата. Здружението бара од менаџментот на М-НАВ да се воздржи од лични напади кон поединци како и да покаже достоинствен третман кон контролорите на летање, помошниците контролори на летање, а и сите останати професионалци и оперативен персонал. „Како што неуморно ве водиме низ нашето небо, така ќе се бориме за нашето достоинство“, истакнуваат од ЗКЛМ.

„Најавениот штрајк од ССКЛ е кулминација на претходните наши континуирани заеднички барања за подобрување на целокупното функционирање на М-НАВ, чија примарна цел е овозможување на безбеден авио-сообраќај на небото над Македонија и регионот. Овие наши заеднички барања се интензивираа во последните година и половина, за што се доказ бројните дописи до менаџментот, бидејќи условите во кои работиме се повеќе од срамни за компанија од оваа индустрија“, наведува ЗКЛМ.

„Ние, контролорите на летање и помошниците на контролорите на летање, стои во соопштението, работиме во супстандардни услови 24/7, речиси непостоечки набавки на инвентар кој се користи и амортизира 365 дена во годината, со застарени системи за вентилација на воздухот, ладење и греење кои не се сервисирани долги години, недостаток и рестрикции на вода, што е основна човечка потреба, односно услови кои го загрозуваат нашето здравје“, велат од здружението и додаваат дека и покрај сето горенаведено, само со соработка помеѓу работничкиот колектив се успеа најпрофесионално да бидат исполнети сите работни обврски и задолженија, иако тековно се подложни на разни проверки на компетентност, лекарски прегледи, задолжителни стручни усовршувања и обуки според светски и европски стандарди.

„Опслужуваме обем на авиосообраќај кој континуирано се зголемува, кој за жал се води со застарен и технолошки ограничен систем за контрола на летање, што создава само дополнителен стрес и притисок во работата на контролорите и помошниците контролори на летање, а истовремено сме сведоци на долгогодишно неодговорно менаџирање со ресурсите што доведе до создавање на нечовечки услови, деградирачка и крајно немотивирачка атмосфера на работа. Токму поради овие причини застануваме покрај ССКЛ и ја поддржуваме одлуката на Синдикатот за штрајк, а воедно бараме од менаџментот на М-НАВ да се воздржи од лични напади кон поединци како и да покаже достоинствен третман кон контролорите на летање, помошниците контролори на летање, а и сите останати професионалци и оперативен персонал. Како што неуморно ве водиме низ нашето небо, така ќе се бориме за нашето достоинство“, истакнуваат од ЗКЛМ.

Како што најави претседателот на Струковиот синдикат на контролорите на летање Александар Тасевски, штрајкот ќе се одржи на 12 октомври и во периодот од 11 до 17 часот нема да се опслужуваат воздухоплови на Скопскиот и Охридскиот аеродром.

Тасевски изјави дека бараат „да престане непрофесионалното однесување од директорите во однос на процесите за вработувања, внатрешни прераспоредувања, услови за работа и опрема која треба да се имплементира за да се модернизира системот за работа“.

......

Извор: https://www.mkd.mk/node/526665 - https://www.mkd.mk/node/526665


Posted By: hcitrS
Date Posted: 04-Oct-2023 at 13:58


Некој поупатен? Дали ова би значело дека летови одма после 17ч ќе бидат опслужувани?



Print Page | Close Window