Print Page | Close Window

Метро во Скопје?

Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Јавен превоз
Forum Discription: Автобуски, трамвај, ЛРТ, метро, тролејбус...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=170
Printed Date: 18-Apr-2024 at 01:13


Topic: Метро во Скопје?
Posted By: dejan
Subject: Метро во Скопје?
Date Posted: 24-Jan-2008 at 15:20
Sto mislite...negde vo idnina kade Skopje ke bide po golem grad, mozhebi ke ima preku milion lugje, kade bi se gradelo sub-way/metro sistem? Po koj pat ova ona...dali treba da se ispolnat drugi uslovi koj gi nema gradot sega? Gradovi kako Sofija i Belgrad imat, neli se zboreshe za Sarajevo edno vreme?? Neznam za Zagreb.



Replies:
Posted By: lslcrew
Date Posted: 24-Jan-2008 at 15:44
Иамше предлог од германска страна уште во 1994 они да ни напраат метро и да го држат 10 одини колку да си ја вратат инвестицијата, ама нашата тогашна комуњарска власт не прифати.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 24-Jan-2008 at 15:50
Originally posted by lslcrew

Иамше предлог од германска страна уште во 1994 они да ни напраат метро и да го држат 10 одини колку да си ја вратат инвестицијата, ама нашата тогашна комуњарска власт не прифати.


Можеш да обезбедиш било каков пишан извор за ова?


Posted By: lslcrew
Date Posted: 24-Jan-2008 at 15:54
Пробував да побарам за ова ама неможам да најдам. Ова незнам каде ама неодамна го слушнав кога беше ова фамата со на трифка трамвајот.

Како и да е. Не е битно имало немало. Битно е дека Скопје може да има метро. Може истите линии што ги планираат за трамвај да бидат метро. Има ли некој претстава колку пари би коштало. Ја мислам дек 1 метар метро комплетно опремено кошта 20000 евра просек.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 24-Jan-2008 at 15:55
Originally posted by dejan

Sto mislite...negde vo idnina kade Skopje ke bide po golem grad, mozhebi ke ima preku milion lugje, kade bi se gradelo sub-way/metro sistem? Po koj pat ova ona...dali treba da se ispolnat drugi uslovi koj gi nema gradot sega? Gradovi kako Sofija i Belgrad imat, neli se zboreshe za Sarajevo edno vreme?? Neznam za Zagreb.


- Софија има метро кое го градат 50 години и пак се скоро на почеток
- Белград нема метро, туку се одлучија да градат LRT
- Загреб колку што знам, исти случај како Белград
- Сараево прв пат слушам, ама таму се најмали потребите и шансите за метро, така да ако се зборело, тогаш сигурно било крајно несериозно (како и кај нас).

Метро не само што реално не ни е потребно, туку е чист мегаломански сон за кој немаме ни 10% од економсктата моќ потребна за да го изградиме.

Сум кажал неколку пати до сега. Скопје е идеално за LRT (еден вид модерен трамвајски концепт). Така за многукратно помала цена ќе добиеме извонреден градски превоз со многу атрибути на метро.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 24-Jan-2008 at 15:57
Originally posted by lslcrew

Пробував да побарам за ова ама неможам да најдам. Ова незнам каде ама неодамна го слушнав кога беше ова фамата со на трифка трамвајот.


Е од кај го „слушна“ бе друже? Па кај нас можат да се слушнат секакви работи, ретко што од тоа е вистина. Овој муабет со Германците ми е отприлика исто веродостоен како муабетот на Киро за искривенитие облакодери кои ќе ги градел со донации.


Posted By: lslcrew
Date Posted: 24-Jan-2008 at 16:00
Добро бе кловер, и да не било вистина. Ја пишав што сум слушнал од улични муабети.  И мене ми е сумљиво како тоа за 10 години се враќа инвестиција, ама свашта зборат луѓе. Еве не го земаме за точно. Бриши го постот.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 24-Jan-2008 at 16:02


Нема зошто да се брише постот, тука само дебатираме. Јас не очекувам ти да се сложиш со моето мислење ако ти имаш различно. Ама ако мислам дека аргументите ти се погрешни, дефинитивно ќе се трудам да ти ги побијам.


Posted By: lslcrew
Date Posted: 24-Jan-2008 at 16:30
Па добро бе ја само пренесов уличен муабет. назад на темата. Ја сум повеќе за метро отколку за лрт.


Posted By: La Linea
Date Posted: 24-Jan-2008 at 19:39
Скопје не е ни блиску голем град како за метро. Навистина нема потреба толкава енормна супер-голема инвестиција, истите пари во ЛРТ и автобусите се и повеќе од доволни. Добра патна мрежа ќе овозможи стабилен сообраќај подолго време. А ако развојот на Скопје внимателно се планира, нема да има никаква потреба од толкава инвестиција ваљда и никогаш. Многу сакаме да сме рамо до рамо со вистинските метрополи, а реално сме до глуждови.


-------------
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!


Posted By: mitatos
Date Posted: 24-Jan-2008 at 19:54
хахах смешна тема според мене, па шансите за градење метро не ги знам, али ке ти
кажам какви се шансите  ЗА ДА НЕ СЕ ИЗГРАДИ ( како што вика Амди Бајрам) 103.5 % зборам за следните 30 години метро не верувам па ке видиме хех



-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: pbanks
Date Posted: 24-Jan-2008 at 23:39
И јас веќе се изјаснив за ова во друга тема. Метро апсолутно не е потребно. Би сакал да е потребно но не е. Претпоставувам дека основа за метро би имало кога

1. Градот ќе добие многу повеќе на густина
2. Населението во урбаното јадро ќе биде 1 милион

Во ваква ситуација сето тоа е луксуз. Башка што е скроз нереално како што рекоа некои од вас.


Posted By: dejan
Date Posted: 25-Jan-2008 at 01:47
Originally posted by mitatos

хахах смешна тема според мене, па шансите за градење метро не ги знам, али ке ти
кажам какви се шансите  ЗА ДА НЕ СЕ ИЗГРАДИ ( како што вика Амди Бајрам) 103.5 % зборам за следните 30 години метро не верувам па ке видиме хех


Dobro, samo mislev ke bese interesna tema, ne vikam deka mu treba.

A sto e LRT?


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 25-Jan-2008 at 02:02
Originally posted by dejan


A sto e LRT?


Е Дејане сега скроз ме разочара Big%20smile.

Па тоа е веќе дискутирано неколку пати на SSC и тука на build...

LRT - Light Rapid Transit / Light Rail Transit
Во суштина LRT, е еден вид модерен трамвај, кој по многу свои атрибути се приближува до класично метро. Основна разлика би била дека метрото мора да биде комплетно денивелирано, ама и кај LRT никој не ти брани да денивелираш што повеќе, тоа е баш пожелно. И самите „трамваи“ не ги замислувај како класични старовремски трамваи, туку тоа се прилично импресивни превозни средства со одлични перформанси.

Ај ти најдобро повторно прочитај ја целата тема за Трамвај (ЛРТ) во Скопје, па некои работи ќе ти станат појасни

http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50 - http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50


Posted By: dejan
Date Posted: 25-Jan-2008 at 02:41
Ahh haBig%20smile pa i toa pretpostavuvav, samo da se osiguravam


Posted By: Supervisor
Date Posted: 29-Jan-2008 at 15:22
http://i255.photobucket.com/albums/hh141/Ristowski/metro/SkopjeMetroMapOriginalLarge.jpg">
Еве од мене неколку преоптимистички планови за изградба на метро во нашиот Град
By the way имам направено цел план па доколку сака некој да ја погледне можам да му ја пратам на маил Thumbs%20Up
 
http://i255.photobucket.com/albums/hh141/Ristowski/metro/SkopjeMetroMapOriginalLarge.jpg
http://i255.photobucket.com/albums/hh141/Ristowski/metro/SkopjeMetroMapOriginal12.jpg - http://i255.photobucket.com/albums/hh141/Ristowski/metro/SkopjeMetroMapOriginal12.jpg


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 15:27


Junkie si go iskopiral izgleda pogresniot link. Trebas da go iskopiras linkot sto e za forum ili pak direktnite linkovi sto si gi stavil da gi vmetnes vo [iмg]...[/iмg] tag

Eve gi slikite sto gi objavi

1
http://i255.photobucket.com/albums/hh141/Ristowski/metro/SkopjeMetroMapOriginalLarge.jpg">
2
http://i255.photobucket.com/albums/hh141/Ristowski/metro/SkopjeMetroMapOriginal12.jpg">


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 15:40
Дефинитивно преоптимистичка варијанта за метро. Имаш ставено премногу станици спрема мене. Исто некои правци се дискутабилни. На пример двата правца накај запад мислам дека се премногу на таа раздалечина. имаш само 5 мин одење помеѓу трасите.

Накај Кисела Вода пак штедиш иако таа полека ама сигурно станува една од најгустите населби во Скопје а без добра транспортна инфраструктура да ја подржи таа густина. Значи ако би се градело метро спрема мене таа би била приоритетна.

Аеродром е пак прилично широк и плански направен така да таму и ЛРТто би завршило одлична работа.

Во делот накај Чаир би ставил уште еден крак накај Бутел. Т.е. некаде кај Бит Пазар би одделил уште еден крак некаде -25 до -30 степени.

Жолтиот прстен (што се поклопува од прилика со Големиот ринг) мислам дека е сувишен бидејќи се работи за прилично мал простор кој со пешачење се поминува без проблеми. А ти таму имаш ставено дури 8 станици.

И за крај трасата накај  Автокоманда би ја поместил да има станица кај булеварот.  Огромен број луѓе кои работат во индустриската зона би ја користеле таа траса. Понааму би можела да излегува над земја и да оди паралелно со автопатот до Бунарџик, Окта и до аеродромот.


Posted By: Supervisor
Date Posted: 29-Jan-2008 at 15:51
Да се согласувам мислам ова сепак не е професионален план, точно е дека има премногу станици, посебно на големиот ринг.
Што се однесува до Чаир точно ако би се градело треба да оди уште една линија а тоа најсоодветно би се направило кога би продолжила линијата од бул. Климент Охридски кон Босна и Херцеговина, меѓутоа знаеме дека тој дел таму сеуште го чекаат големи промени, посебно проектот за продолжување на Климент Охридски и спојување со Александар Македонски и Босна и Херцеговина.
Тешко дека нешто од ова ке се исполни значи од метро системот и сепак јас останувам на идејата дека ЛРТ е најсоодветно меѓутоа вистинско ЛРТ со подземен дел преку центарот.
За метрото и конкретно за овој план мислам дека се согласуваме а тоа е дека Скопје е премногу мало територијално (мислам за централното подрачје до Голем ринг) и вакви планови посебно за рингот се само трошење на пари бидејќи целта се исполнува со пешачење за многу кратко време.
Инаку трасата за Автокоманда оди по бул.Александар Македонски има станица на Саем, Автокоманда пред надвозникот за Аеродром и последната до Маџари Big%20smile


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 15:59
Некои работи во врска со планот на junkie веќе ги апсолвиравте, па да не се повторувам само би додал: планот премногу е сконцентриран во внатрешноста на градот - сепак треба да се поврзат многу повеќе работи на маргините и надвор од градот.

Во секој случај браво за трудот Thumbs%20Up Многу сакам визуелен пристап за вакви теми!


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:02
ubavo ja smislivte  se slozuvam potpolno so vas, no realno da zborime ja sum golem optimist tesko da se izgradi vakvo nesto mnogu e golem proekt i bara mnogu rabota, i mnogu pari ,zamislete vo kakvi guzvi ke bide gradot dur se izgradi

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:04
Originally posted by Cloverstack

Некои работи во врска со планот на junkie веќе ги апсолвиравте, па да не се повторувам само би додал: планот премногу е сконцентриран во внатрешноста на градот - сепак треба да се поврзат многу повеќе работи на маргините и надвор од градот.

Во секој случај браво за трудот Thumbs%20Up Многу сакам визуелен пристап за вакви теми!


Да ама метро се гради генерално во зони во кои нема друго решение. На маргините на градот скоро на секаде се излегува над земја. На пример во Германија

Во густите делови - U-Bahn
На маргините - S-Bahn

Јас скицата на Junkie ја сфатив пред се како предлог за U-Bahn. За S-Bahn има уште доста потенцијални линии во поширокото градско подрачје.


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:05
Originally posted by mitatos

... ja sum golem optimist tesko da se izgradi vakvo nesto ...


или со други зборови си голем песимист LOL


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:07
"optimist " znaci koga znaes deka nesto nema da bide a sepak  prethodno znaes ) a " pesimist "e obratno nesto no  znaes ama sepak ne znaes
a jas sum optimist i toa znaci   deka tesko ke se izgradi takvo nesto hehe


-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:09
so drugi zborovi kazano " Optimist e pesimist so iskustvo " hehe

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:13
Originally posted by pbanks



Да ама метро се гради генерално во зони во кои нема друго решение. На маргините на градот скоро на секаде се излегува над земја. На пример во Германија

Во густите делови - U-Bahn
На маргините - S-Bahn

Јас скицата на Junkie ја сфатив пред се како предлог за U-Bahn. За S-Bahn има уште доста потенцијални линии во поширокото градско подрачје.



Ние уште од почеток малце ги испомешавме термините. Метро не значи подземна железница, туку било како да не доаѓа во конфликт со сообраќајот. Значи може и подземно и на мостови па дури и по површина ако ништо не му смета на одреден сегмент. Така да и s-bahn и u-bahn се во суштина метро системи.


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:14
znam deka nekade vo 90-tite imase nekakov si referendum za tramvaj, zosto togas ne go zapocnaa ??? ili pak referendumot bese neuspesen  !!
ima nekoj koncept od togasnite trasi bas bi sakal da  vidam kako se predviduvalo


-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:15
Originally posted by Cloverstack


Ние уште од почеток малце ги испомешавме термините. Метро не значи подземна железница, туку било како да не доаѓа во конфликт со сообраќајот. Значи може и подземно и на мостови па дури и по површина ако ништо не му смета на одреден сегмент. Така да и s-bahn и u-bahn се во суштина метро системи.


абе знам ама u-bahnot  е делот под земја. А јас мапата на Junkie така ја сфатив како предлог на подземни линии...


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:17
Originally posted by mitatos

znam deka nekade vo 90-tite imase nekakov si referendum za tramvaj, zosto togas ne go zapocnaa ??? ili pak referendumot bese neuspesen  !!
ima nekoj koncept od togasnite trasi bas bi sakal da  vidam kako se predviduvalo


Референдумот беше неуспешен, а мапа немам ама веројатно тогаш ќе се одело строго по ГУП.


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:18
Originally posted by mitatos

znam deka nekade vo 90-tite imase nekakov si referendum za tramvaj, zosto togas ne go zapocnaa ??? ili pak referendumot bese neuspesen  !!
ima nekoj koncept od togasnite trasi bas bi sakal da  vidam kako se predviduvalo


ако не се лажам референдумот не успеа пошто Скопјани се дебили. Мислам одредени населби гласаа против на база на завист спрема другите зошто и они немале линии а без притоа да ги согледаат севкупните придобивки за сите со имплементација на проектот.


Posted By: Supervisor
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:25
Јас конкретно мислев за underground значи подземна железница, а s-bahn сепак е права железница или Beovoz земи го за пример или RER тоа ти е сепак права железница која што го опслужува поширокото градско подрачје.
Инаку во Берлин и во Виена S-Bahn е приклучен и се смета како метро тоа е малку чудно еве податок значи се смета во метро мрежата а сепак е железница  http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_urban_rail_systems_by_length - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_urban_rail_systems_by_length


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:30
znaci kolku sme nie prost narod, i kolkav magareski inat imame ncn cn cn

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Supervisor
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:33
Али тогаш во осумдесетите ке ни ставеа вистински трамвај што ке идеше 25km/h сигурно немаше да биде ЛРТ 
 


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:33
Originally posted by Junkie

Јас конкретно мислев за underground значи подземна железница, а s-bahn сепак е права железница или Beovoz земи го за пример или RER тоа ти е сепак права железница која што го опслужува поширокото градско подрачје.
Инаку во Берлин и во Виена S-Bahn е приклучен и се смета како метро тоа е малку чудно еве податок значи се смета во метро мрежата а сепак е железница  http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_urban_rail_systems_by_length - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_urban_rail_systems_by_length


Па најлогично е така, нема потреба да се симињаат луѓе и да се прекрцаваат, кога на возот ништо не му мења дали иде под или над земја, ако е тоа добро испланирано.

Затоа нагласив дека метро не значи автоматски подземна железница, туку железница одвоена од сообраќајот на било каков начин. Разни методи може да се комбинираат, ама битно да биде еден сеопфатен систем.


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:36
Originally posted by Junkie

Али тогаш во осумдесетите ке ни ставеа вистински трамвај што ке идеше 25km/h сигурно немаше да биде ЛРТ 
 


да ти кажам право баш на истиот момент мислев кога го пишував постот за неуспешниот референдум


Posted By: Supervisor
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:51
Ајде ваљда ке дочекаме во скоро време ЛРТ, инаку сигурно ке се гради некои 20 години а па ако влеземе во ЕУ за 5 години можда ке се убрзаат постапките и нешто со кешот ќе помогнат

-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:54
i drzavava malku zaebava posto togas imase nekoj investitor za metro ,zboram za pred nekoja godina , a obie odbija on sakase pod konecsija da ja izgradi i da stopanisuva 10 godini , toj bese miljarder ke go napravese za 2 godini , ama na kogo da kazes

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 16:59
toa sto go pisav pogore mislev za drug covek, a sega najdov uste nekoj drug sto sakal da investira :

Скопје може да има метро од Сарај до Маџари, но надземно
Само со поквалитетен и побрз јавен градски превоз, граѓаните помалку да ги користат возилата за да одат на работа или за секојдневни потреби, смета архитектот Стојковски

>Надземно метро по текот на Вардар од Сарај до Маџари, тролејбуска линија од Ѓорче Петров до Скопски саем, преку булеварот Партизански одреди и активирањето на старата пруга од Ѓорче Петров до Маџари може да го спасат градот од сообраќајниот метеж, смета архитектот Душан Стојковски. Тој порано бил советник за сообраќај на главниот градски архитект и смета дека шинобусот е подобро решение за Скопје отколку трамвајот, како што е планирано со Генералниот урбанистички план (ГУП).

- Само поквалитетен и побрз јавен градски превоз ќе придонесе граѓаните што помалку да ги користат возилата за да одат на работа или за секојдневни потреби - смета Стојковски.

Експертите предупредуваат дека се заканува опасност за неколку година поради зголемениот број возила целосно да се блокира сообраќајот.

- Германската компанија Тисен во 1997 година понуди да инвестира во изградбата на таканареченото надземно метро покрај Вардар. Преку германската амбасада во Скопје беше побарано да се оствари контакт со тогашното градско раководство. Поради низа објективни околности таа идеја не се оствари. Сепак, ако се сака, може да се најдат инвеститори за вакви проекти. Вардар е рбетот на градот, околу кој може да се оформат разновидни содржини, што ќе ги врати граѓаните покрај реката. Околу станиците на шинското возило може да се постават трафики и продавници, да се отворат места за културни програми што ќе придонесат да заживее тој дел од градот - вели Стојковски.

Според него, постојните улици не се проектирани да го издржат сегашниот обем на сообраќај. Последиците се закрчен сообраќај и лазење на автомобилите по главните булевари и улици. Ваквата состојба е типична за сите крстосници на булеварот Партизански одреди. На крстосниците во централното градско подрачје најкритично е кај Црвениот крст и кај Судска палата. Слична е состојбата и на булеварите Србија и Видое Смилески-Бато во населбата Ново Лисиче.

- Сообраќајот на крстосниците се одвива на едно ниво, регулиран со семафори. Поради огромниот број автомобили се создава метеж. Единствено решение е крстосниците на булеварските сообраќајници да се изведат на две нивоа - без семафори. Само така ќе има побрз протек на сообраќајот - вели арх. Стојковски.

Анализите на сообраќајните експерти покажуваат дека на Скопје му се заканува сообраќаен колапс за неколку години ако ништо не се преземе за да се растоварат главните градски сообраќајници . Како пример ги посочуваат булеварите Партизански одреди и Кочо Рацин, каде што за еден час во ударните термини поминуваат по повеќе од 200 автобуси. Според сообраќајните стандарди, оптимална бројка е протек од 60 автобуси на час.

Со Генералниот урбанистички план е предвидена и изградбата на трамвајска мрежа, која треба да се реализира до 2020 година. Бидејќи се работи за скап проект, градските власти размислуваат тој да биде изведен со кофинансирање или со давање под концесија на фирма што произведува или пак изведува таков вид превоз.


Марјан Блажевски
http://217.16.70.236/?pBroj=2081&stID=14603




-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:01
Originally posted by mitatos

i drzavava malku zaebava posto togas imase nekoj investitor za metro ,zboram za pred nekoja godina , a obie odbija on sakase pod konecsija da ja izgradi i da stopanisuva 10 godini , toj bese miljarder ke go napravese za 2 godini , ama na kogo da kazes


Еве го пак тој муабетот LOL

Кој бил тој „некој милјардер“ жити се?

Како можете да наседнувате на вакви „информации“ ццц LOL


Posted By: Supervisor
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:05
Originally posted by mitatos

i drzavava malku zaebava posto togas imase nekoj investitor za metro ,zboram za pred nekoja godina , a obie odbija on sakase pod konecsija da ja izgradi i da stopanisuva 10 godini , toj bese miljarder ke go napravese za 2 godini , ama na kogo da kazes
 
Тоа беше 2006 Австриска компанија сакаше да гради линија од Соборен Храм до Судска Палата каде што сметаа дека ке се растовари многу сообраќајот, после тоа се понудија да го изградат Јужен Булевар и да го стопанисуваат со патарини на двете страни значи да се плаќа и третиот проект и беше недовршената делница од автопатот Е-75 делот кај Демир Капија да го доизградат и да го стопанисуваат.
Сето ова му беше понудено на Господинот ТРИФУН КОСТОВСКИ али тој како да им сврте грб и ништо не остана.
Не знам стварно зашто немаше договор штета голема сега ќе го имавме и Јужен Булевар. Како и да е веројатно имало некои недоразбирања а мислам дека тогаш имаше изговор од Градот но сега моментално не се сеќавам. Ако има некој нешто во врска со ова нека постира.


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: Supervisor
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:06
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by mitatos

i drzavava malku zaebava posto togas imase nekoj investitor za metro ,zboram za pred nekoja godina , a obie odbija on sakase pod konecsija da ja izgradi i da stopanisuva 10 godini , toj bese miljarder ke go napravese za 2 godini , ama na kogo da kazes


Еве го пак тој муабетот LOL

Кој бил тој „некој милјардер“ жити се?

Како можете да наседнувате на вакви „информации“ ццц LOL
 
не е наседнување вистина беше тоа


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:09
@ mitatos

аха добро се извинувам, еве имало и новинар што ова го официјализирал - значи не било само муабет

Види, искрено како прво текстот има премногу глупости за да го сватиме озбилно... Ама дури и да е така како што пишува, тоа би било импровизација. А за крстосниците да не ни почнувам - ретко која крстосница има простор да се направи на две нивоа (типот сака да каже клучка). Клучки се знае каде треба да има и пак ќе кажам - наместо детски наивни концепти за да закрпиме некои критични точки, треба сериозно да поработиме на имплементација на веќе обмислените решенија од ГУП-от.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:14
@ junkie

Колку било вистина не можам да знам, ама ете текстот на пример зборува за 1997, а ти викаш за нешто друго во 2006

Конкретно тоа што кажуваш за јужен булевар со патарини тоа ми е надвор од паметот. И онаа линија од соборна до судска палата не ја разбирам воопшто. Самиот факт дека „процуреле“ вакви нелогични податоци ми сугерира дека не се работело за сериозен предлог. Дури и ако има некој новинарски напис за тоа јас би бил скептик - не само за податоците во тој напис туку и за целата работа.


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:24
eden mijarder od kosovo ne mi teknuva kako se vikase, on imase gradezna kompanija ama ne e bitno pomina veke toa

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: lslcrew
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:31
Ја мислам дека метро во скопје нам да ги задоволи потребите. Најбољи е да направиме метро ипол.


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:31

Костовски склучил договор за метро и трамвај во Скопје

http://www.a1.com.mk/vesti/novinar-email.asp?NovinarID=44&VestID=59173 - Наташа Стојановска  
01.03.2006

Градоначалникот Трифун Костовски во директна спогодба склучи меморандум за изградба на метро и трамвајска мрежа во Скопје.

Ова е документот до кој дојде А1 од кој се гледа дека Костовски дал одврзани раце на „Веве груп“ од Скопје да пронајде проектант и извдедувач на проектот преку кредити и грантови.

Меморандумот за соработка е склучен непосредно по Нова година. Зад „Веве груп“ стои албанскиот бизнисмен Веби Велија.

Во документот, Костовски писмено му ветил на Велија дека лично ќе се ангажира кај Владата и општинските власти за добивање на потребната документација за да може што поскоро да се реализира оваа идеја.

Во меморандумот не пишува колку пари ќе го чини градот оваа зделка, но со оглед на грандиозноста на ваков проект, сумата ќе се брои со стотици милиони евра.

Планот е трамвајот да минува од Сарај до Зелениково и од Бутел до Водно за да го намали сообраќајниот хаос.

Костовски потпишал дека сите информации во врска со финансиските и техничките аспекти на трамвајот и метрото ќе ги смета за доверливи.

Проектот што Костовски планира да го реализира без тендер е најголема инфраструктурна инвестиција во македонската транзиција.

Несфатлива е дрскоста на градоначалникот тајно, далеку од очите на јавноста, да потпишува проекти што со фрапантни суми ќе ги задолжат граѓаните.



http://www.a1.com.mk/vesti/default.asp?VestID=59320



eve za ovoj Velija mislev



-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:34
eve uste eden fakt
http://www.a1.com.mk/vesti/default.asp?VestID=59320

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:37
i posle sevo ova trifun pocnal da gi menjava zborovite posto nemal profit za nego ,go boli tasakot nego za nas , gleda on da si go zgolemi biznisot taka ti e, biznismen ne moze da bide politicar, nitu pak gradonacalnik :( toj covek e najgolema zaguba za nasiot grad od koga postoi skopje

a najloso od sve ,toj ne e ni skopjanec


-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:39


Сите овие „информации“ и текстови се многу лошо напишани со многу неточности... Има контредикторности не само помеѓу разни текстови на оваа тема, туку и во еден единствен текст ќе најдете спротивни информации...



Posted By: La Linea
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:40
Originally posted by mitatos


a najloso od sve ,toj ne e ni skopjanec


Ако сака може да е марсовец, само да работи нешто.


-------------
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:43
Веби Велија не е од Косово туку по потекло од Гостивар. Меѓу другото негова е и Алсат Телевизија. Муабетот беше дека во конзорциум со Самсунг нудеа да направат трамвај. Точно е имаше и меморандум.

Но сето ова беше далеку од реализација. Наседнувате на новинарски дилетантизам. Колку што ми текнува се работеше за писмо на намери. Тоа не е рана туку најрана фаза. Потоа иде физибилити студија и сите тие работи па дури ако се исплати се дефинираат трасите, се утврдуваат начините на стопанисување и цената. 

Така да муабетот со ВеВе група е шуплив.

За муабетот за австирската компанија за целиот тој пакет Јужен булевар, Е75 итн, мислам дека се работеше за Штрабаг. И тоа беше максимално општ муабет прераскажан од нашите талентирани новинари. Значи расипан телфон.

Така да овие 2 "обида" неможе да се земат за озбилни или барем не стигнале во некоја поозбилна фаза за да ги сметаме за озбилни.

Така да не наседнувајте на тие митови како некој дошол, нудел незнам какви чуда и врагови ама ние сме зезнале. Ако било кој од тие дотични инвеститори биле решени да инвестираат толку многу пари ќе нашле начин.

Ако го најдам некако ќе ви ја ископам и приказната дека некој шеик ќе градеше монореил од Ресен до Охрид преку Галичица Crazy. Да и ваква приказна се продаваше како сериозна во македонските медиуми некаде во 95-97. Мотивот беше дека не видел таква убавина во животот до сеа и толку се заљубил што сите пари тука ќе ги фукнел Nuts. Веќе ми се премногу бледи деталите од овој "проект" ама меѓу другото вклучуваше и аеродром во Битола и што уште не.




Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:47
Abe pbanks i ja da imam pari , da imam povolni ponudi za investiranje normalno deka ne sakam da izgubam neli ?
Normalno deka se povlekle posto ovoj KONJOV  ne go biva za nisto osven da se puka od pozadi ...
inace Lalinea: eden covek sto ne e od skopje ne moze da go saka skopje kako sto go saka skopjanec



-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:49
Еј ова со шеиков е лудо... Bonk


Навистина одавна било, ама изгледа воопшто го немам слушнато, затоа што вакви работи се врежуваат у меморија LOL LOL LOL


Posted By: mitatos
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:51
a ovoj Sheikov ozbilno imal takov proekt ili ovie pak napravile prikazna?

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:53


mitatos дека Трифун не го бива не го бива. Не за џабе му посветивме и нишка тука. За да никогаш не се заборави. Но... конкретно за проектов нема што посебно да кажам. Да имал проектот некоја реална основа па Трифун да зезнеле ќе имапе голема афера а не пар написи.

А што се однесува до тоа дали е Скопјанец или не. И тоа нема врска. Една од најизвиканите фрази во Скопје е Стар Скопјанец. А многу од тие Стари Скопјани што ги знам се меѓу најголемите сељчишта во градов.

Скопје во 1903 имало смешни 32.000 жители а во 1963 околу 180.000. Скопје е град на дојденци и глупаво е да правиме такви поделби.


Posted By: pbanks
Date Posted: 29-Jan-2008 at 17:53
Originally posted by mitatos

a ovoj Sheikov ozbilno imal takov proekt ili ovie pak napravile prikazna?


каков проект бе друже... Македонско новинарство на дело се вика тоа


Posted By: Supervisor
Date Posted: 29-Jan-2008 at 21:05
Originally posted by pbanks

Веби Велија не е од Косово туку по потекло од Гостивар. Меѓу другото негова е и Алсат Телевизија. Муабетот беше дека во конзорциум со Самсунг нудеа да направат трамвај. Точно е имаше и меморандум.

Но сето ова беше далеку од реализација. Наседнувате на новинарски дилетантизам. Колку што ми текнува се работеше за писмо на намери. Тоа не е рана туку најрана фаза. Потоа иде физибилити студија и сите тие работи па дури ако се исплати се дефинираат трасите, се утврдуваат начините на стопанисување и цената. 

Така да муабетот со ВеВе група е шуплив.

За муабетот за австирската компанија за целиот тој пакет Јужен булевар, Е75 итн, мислам дека се работеше за Штрабаг. И тоа беше максимално општ муабет прераскажан од нашите талентирани новинари. Значи расипан телфон.

Така да овие 2 "обида" неможе да се земат за озбилни или барем не стигнале во некоја поозбилна фаза за да ги сметаме за озбилни.

Така да не наседнувајте на тие митови како некој дошол, нудел незнам какви чуда и врагови ама ние сме зезнале. Ако било кој од тие дотични инвеститори биле решени да инвестираат толку многу пари ќе нашле начин.

Ако го најдам некако ќе ви ја ископам и приказната дека некој шеик ќе градеше монореил од Ресен до Охрид преку Галичица Crazy. Да и ваква приказна се продаваше како сериозна во македонските медиуми некаде во 95-97. Мотивот беше дека не видел таква убавина во животот до сеа и толку се заљубил што сите пари тука ќе ги фукнел Nuts. Веќе ми се премногу бледи деталите од овој "проект" ама меѓу другото вклучуваше и аеродром во Битола и што уште не.


 
Изгледа така е али па на народов тоа што му се сервира по веснициве останува вистина понатака нема каде да се оди Big%20smile


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: Feniks_m
Date Posted: 31-Jan-2008 at 17:11
Колку јас имам прочитано за тоа што го имате спомнато за метрото во СКопје и фирмата која сакаше да го гради, е германска фирма која во 1997 година се понуди да изгради надземно метро во линија Сарај-Ново Лисиче(ова го читав во весник). Надземното метро требаше да се движи покрај Вардар и требаше германката фирма да стопанисува со него 15 години, ноо нашите шупаци не го прифатија предлогот, зашто наводно многу било тоа. Кај немаат пари за дупки во улица да попунат уште одбиваат вакви мега проекти, кои после 15те години ќе беше препуштен на градот..
Ако го има ова некој спомнато се извинувам нов сум на форумов


Posted By: blejdsk
Date Posted: 31-Mar-2008 at 01:30
Jaooo vidi vidi ,,,,,kaj LRT pa i metro ke gradel Trifka a......kaj se leta be toj ,,,,,uste ne go pocnal Tramvajot a veke i metro ke pocnuval . Pa metro vo Skopjevo nema da go docekame da go vidime gotovo, A koa ke go napravat segde vo sfet ke go isfrlat od upotreba.))


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 31-Mar-2008 at 01:32


Нема никакви најави за метро, нишкава ја отвори еден тип што е подржувач на метро чисто онака да си праиме муабет Big%20smile


Posted By: vardar
Date Posted: 31-Mar-2008 at 01:46
Ќе имаме метро кога ќе имаме и 3 стокатници во центар..... а пред тоа ќе го добиеме облакодерот на кире во аеродром и аеродромот во Штип шо ќе биде најголем во МК Crazy


Posted By: Dragan
Date Posted: 21-May-2009 at 09:29
koga go vidov ova se ''utepav od smeenje'' metro vo skopje, skopje kako prvin ima mala povrsina(od vlezot od kaj tetovo do izlezot nakaj veles) 


Posted By: гитардемон
Date Posted: 21-May-2009 at 18:24
Добро, сме дискутирале и за стокатници и за секакви глупости. Сепак од сонувачи настанало сето ова во светот денес, а сите им се смееле. Не дека метрото има врска со тоа, но некогаш ќе стане навистина потребно а сите ќе солат памет како ние сме биле далеку од земјите кои имаат метро. Абе кои смотани земји имаат метро, и ние за 10-15 години ќе треба да мислиме. Не за друго, апаши сме сообраќајот над земја ни е катастрофа и никогаш нема да се реши.

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 21-May-2009 at 22:50
Драган, Скопје има се, но не и мала површина според бројот на жители! Градот е долгнавест, во насока исток-запад како што знаеш а не круена како Љубљана, Софија или Белград на пример.
Метро е супер стварчица (како што би рекол Трифке на Еднооки) и многу ми се сака Скопје да ги имаше потребните услови. Но ги нема. Дури јас не се сложувам дека потребен услов за градба на метро е број или густина на население, толку колку што е важен факторот колку луѓе се подготвени/би го користеле во еден ден! Под 250 000 - 300 000 луѓе (на една линија евентуална во Скопје), апсолутно не се исплати да се гради. Може би ќе најдат нашиве пари еден ден за такво нешто, но целата капиталистичката економија  е затемелена на поимот Opportunity Costs! Односно, дали со истите пари нема да успееме да направиме нешто попродуктивно.
Скопје плаче за С-Бан и ЛРТ мрежа. Дајте еден преглед на околните балкански градови според врстата на транспорт:
Љубљана 300 000: Автобуси + Трамвај пред почеток на изградба.
Загреб околу 1 000 000 (заедно со предградијата ала Савски Мароф, Сесвете итн): Автобуси + Трамваи + С-Бан (го води ХЖ со линии до сите предградија и поголеми периферни населби)
Сарајево 450 000: Автобуси+Трамвај+Тролејбус.
Белград 2 000 000: Автобуси + Трамваи + Тролејбус + С-Бан (БеоВоз)
Софија 2 000 000: Автобуси + Трамваи + Тролејбуси + Маршрутки + Метро + Регионален Воз Софија (ала С-Бан).
Пловдив 500 000: Автобус + Тролејбус + С-Бан!
Солун урбана - 750 000, метро - над 1 000 000: Автобуси + Метро во изградба.
СКОПЈЕ според мене не може да е над 700 000 сосе сите студенти, транзит и дневна и/емиграција: САМО АВТОБУС! Најлош градски превоз од сите поголеми балкански градови.
Мора под итно да се направи мрежа од С-Бан и ЛРТ (никако класичен трамвај да биде рбетот на градскиот превоз, иако би се сложил за класичен трамвај во некои делови на градот, да речеме може по од пл. Македонија, по ул. Македонија, преку Рамстор и НИП до Клинички центар или пак кон Чаир и Кисела вода)!


Posted By: BOJAN
Date Posted: 23-May-2009 at 20:44
Премногу е скапо метрото, но јас мислам дека на Скопје ќе му одговара МЕТРОТРАМ и ПРИГРАДСКА ЖЕЛЕЗНИЦА. Метротрамот е комбиниран превоз за патници, а од познатите градови го има Волгоград(редок превоз е во светот), при што подразбира трамвајски превоз кој во одредени делови од градот(центарот на Скопје) оди под земја со една или повеќе подземни станици. Мислам дека ова е најдобрата солуција за Скопје.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 24-May-2009 at 01:55


Така е планирано и според ГУП, а подземни делници се одлика и на многу ЛРТ системи. Но дали ќе се вика вака или онака се разбира дека не е многу битно, битно е да се изведе квалитетно што нормално го вклучува и подземниот дел помеѓу НБМ и Партизанска.
Иако Коце трамвајот засега го стави на стенд бај, предизборно го ветуваше тунелот под плоштад, па ваљда имаат до толку сенс за тунелот во обзир да го земат и трамот.


Posted By: bobmkd
Date Posted: 06-Jul-2009 at 00:21
definitivno eden s-bahn bi resil mnogu problemi pogotovo za zitelite na krajnite istocni i zapadni naselbi... pr. od gjorche do centar so 3-4 popatni stanici bi se stignuvalo za 5-6 minuti..


Posted By: mitatos
Date Posted: 14-Aug-2009 at 15:38
Dali znae nekoj dali Monorail e poeftina verzija od Metro ?
Gledam nekoi sliki od sidnejskiot monorail , i izgleda dosta eftino da e napraveno no sepak efikasno

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: zabegan
Date Posted: 14-Aug-2009 at 19:05
Originally posted by mitatos

Dali znae nekoj dali Monorail e poeftina verzija od Metro ?
Gledam nekoi sliki od sidnejskiot monorail , i izgleda dosta eftino da e napraveno no sepak efikasno
може да е поефтино тоа што не се копа, но од тоа што го знам лаички инфраструктурата за монораил е премногу скапа


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 14-Aug-2009 at 19:21
Не ги заборавајте и самите возила, со специфична технологија

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mitatos
Date Posted: 14-Aug-2009 at 19:37
Pa ne mora da bidat takvi isti vozila ima i drugi poeftini varijanti valjda

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 15-Aug-2009 at 20:53
Ние не можеме да измислиме-пуштиме тркало, а не ова Big%20smile

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Supervisor
Date Posted: 06-Sep-2009 at 02:44
Originally posted by pbanks



Junkie si go iskopiral izgleda pogresniot link. Trebas da go iskopiras linkot sto e za forum ili pak direktnite linkovi sto si gi stavil da gi vmetnes vo [iмg]...[/iмg] tag

Eve gi slikite sto gi objavi

1
http://i255.photobucket.com/albums/hh141/Ristowski/metro/SkopjeMetroMapOriginalLarge.jpg">
2
http://i255.photobucket.com/albums/hh141/Ristowski/metro/SkopjeMetroMapOriginal12.jpg">


Да се вратам јас на мојов проект од минатото Roll%20eyes
Инаку деновиве гледам во Софија конечно се отвара последната станица во центарот која што беше во изградба и со тоа добиваат 15 км мрежа.
Исто се зборува за Загреб и посебно Братислава (Словачка) која што е со големина на нашиот главен град, проект за метро којшто е во фаза на изработка.
---
Па си велам подобро е сега да се инвестира во нешто што сигурно ќе биде потребно после 10-20 години отколку да се импровизира сега со смешни варијатни трамваи итн... Поентата ми е може да се реализира барем една линија од Карпош до Аеродром макар и да се гради 10 години но подобро сега бидејќи Скопје со сигурност еден ден ќе прерасне во многу поголема урбана џунгла.


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 06-Sep-2009 at 13:18
Supervisor, има огромна разлика од „трамвај“ до „трамвај“. Точно, некои варијанти се смешни за Скопје, но некои се далеку од смешни, всушност се многу адекватни.


Posted By: pbanks
Date Posted: 06-Sep-2009 at 13:22
Мене ме закопка ова со Братислава. Навистина ли се планира метро? Има ли некој линк за тоа, јас на брзина пребарав не најдов нешто посебно. 


Posted By: Supervisor
Date Posted: 06-Sep-2009 at 15:04
Види ова http://www.spectator.sk/articles/view/7979
плановите датираат уште во 80тите во времето на комунизмот и таа тема повторно се отвара во1997, па денес после 12 години станува реалност дека ќе се гради.
Еве и некои мапи и скици http://images.google.com/images?hl=en&source=hp&q=bratislava%20metro&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi



-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 27-Jan-2010 at 18:51
Се подраскопав малку за проектот наречен Братиславско Метро. Всушност градот си e многу мал, помал доста од Скопје. Братислава град има 420 000 жители а метро-околината има 600 000 според Википедиа. Метро плановите датираат од 1980 тите години на 20 век, кога со изградбата на населбата Петржалка, на југ од Братислава, градот доби цели 115 000 нови жители, концентрирани во оваа англомерација. Треба да се напомене дека тогаш Братислава беше дел од Чехословачка, сравнително богата земја со +15 милиони жители и самиот град имал перспектива за дополнително, дури двојно ширење. Самота метро схема била замислена слично на онаа во Прага (Советска схема со три линии кои се сечат на 3 станици во центарот), но затоа што Братислава е драстисно помала од Прага, се одлучиле за 2 линии со две трансферни станици во центарот.

Така метрото започнало да се гради во 1985 во насока од југ (нас. Петржалка) кон центарот на градот. Само по една година од ефективната изградба, истата е запрена или забавена поради економската криза на источниот блок. Во 1989, по распадот на заедничката држава, изградбата е целосно замрзната.







По делумното закрепнување на словачката економија, повторно се актуелизира идејата за изградба на рапиден транспорт во престолнината. Идејата за класично метро е отфрлена и заменета со изградба на целосно бесконфликтен метро-трам или ЛРТ како сакате наречете го. Изградбата е поделена во 3 фази и тоа пред 2015, 2015 - 2020 и по 2020 година. Првата фаза требаше да започне во 2009, но поради сегашната криза е одложена за година подоцна. Препораките на комисиите биле, трасата да минува во главно надземно, но онаму каде што има потреба се предвидени подземни траси и станици. Првата фаза вклучува делница од Петржалка до центарот на градот.




-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 02-Mar-2010 at 00:03
МЕТРО СКОПЈЕ, СПОРЕД МЕТОДОТ НА СОВЕТСКИОТ МЕТРО-ТРИАГОЛНИК:

Во последно време го проучував т.н. систем за изградба на метро мрежи - Советскиот Триаглоник. Се работи за метро систем составен од 3 линии, кои се сечат меѓусебно на три трансферни станици на најфрекфрентните точки во градовите. Наменети се за млади метро системи (во градовите поголеми од 1,5 милиони жители, Киев, Софија, Будимпешта), како и за градови под 1,5 милиони жители (Прага, Баку, Тбилиси). Оваа организација на мрежата овозможува патување низ целата мрежа на метрото со само едно сменување на линија (затоа што секоја линија се сече со останатите две). ... така решив да направам една скица, како би изгледал евентуален советски метро-триаголник во нашиот главен град.



ЛИНИЈА М1 (Влае - пл. Македонија - 11 Октомври - Ново Лисиче). Се трудев далечината на станиците да биде околу 1000 метри, со што се запазуваат стандардите за изградба на тешко (класично) метро. Линијата би била долга околу 9, 5 километри и би имала 11 станици, вклучително и две трансферни. Средното растојание помеѓу станиците би било 900 метри.

ЛИНИЈА М2 (Усје - 11 Октомври - Универзитет - Скопје Север). Линијата е долга 6, 2 километри и има 8 станици (вкл. и две трансферни), поставени на средно растојание од околу 800 метри.

ЛИНИЈА М3 (Клинички Центар - пл. Македонија - Универзитет - Железара). Ова е најкусата линија во мрежата. Долга е 5,2 километри и по нејзината должина се расположени 7 станици (вкл. и две трансферни), на просечна далечина од околу 750 метри.

ВКУПНО мрежата била долга 21 километар и би  броела 25 станици, кои би биле на просечна далечина една од друга од околу 850 метри. За изградбата на метрото би биле доволни околу 600 милиони евра (ако сметаме дека конструкцијата би била 20% поскапа од онаа на Софија - 25 милиони евра на километар тунели плус една подземна станица).  Значи со 200 те милиони евра кои одат за Скопје 2014,  ќе се издлабеа 7 километри тешко метро со 7 станици, или како М1 од Аеродром (кај Мајчин Дом), до Лептокарија, во Карпош 3, преку пл. Македонија.

Метрото во центарот на градот:



Подоцна метрото може да се надополни и со приградска железница (со жолто) и трамвајна мрежа (со лилаво), кои ќе имаат за цел опфаќање на регионите кои не се опфатени со метрото, односно придвижување на луѓето кон станиците на метрото:





ЗАКЛУЧОЦИ:

-Метро во тешка форма, на Скопје во никаков случај не му е потребно. Јас се згранав, од фактот дека нашиов град е толку мал (од север до југ на пример е само 6 километри).
-Станиците на линиите М2 и М3 се распоредени на растојание, под 1000 метри, што е минимален стандард (во повеќето случаи).
-Друг услов за изградба на линија на тешко метро е минимум 25000 - 30000 патници по линија на ЧАС. (Дали се мери 24 часа или само времето кога работи метрото, односно максимум 19 часа навистина неможам да кажам, но доколку некој знае би било супер да сподели. Мене не ми се верува дека се мерат толкав број на часови, затоа што линијата 1 во Софија превезува околу 200 000 патници на ден и по тој критериум не го задоволува овој стандард. Можеби се мери пикот на потокот на патници, односно сутрешен и вечерен пик.). Таков поток на патници не верувам да има на линиите освен на М1.
-На Скопје, во среднорочен/долгорочен план, има перспектива само една метро линија, односно М1 Ново Лисиче - пл. Македонија - Влае. Таму станиците се распоредени доволно далеку (дури имаме пример од Прага, кадешто линијата А има должина од само 11 километри и опфаќа 13 станици), а потокот на патници би бил доволен (особено кон/од центарот кон населбите), односно над 25 000 патници на час.

И за крај уште малку да посонуваме... Во текот на изградбата на Јужниот булевар, би можело да се вметне и изградба на четврта метро линија М4, која би се протегала од Влае, преку Капиштец, Буњаковец, Градскиот Стадион, Музејот на современа уметност и би завршувала кај железничката станица Скопје Север.



Се разбира дека ова го праам сонувајќи и од задоволство, инаку сум комплетно свесен колку непотребно  е тешкото метро за град како Скопје. Но, вака визуелно се уверив уште повеќе колку всушност мало е нашево градче и колку малку луѓе живеат во него, за да се гради метро.

CheersСе надевам ви беше интересно...


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Мартин
Date Posted: 02-Mar-2010 at 00:24
Андреј, штета што си ретко на форумов, прекрасен пост како и сите останати! Да му е мерак на човек да чита. Cheers


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 02-Mar-2010 at 00:34
@ Mартин
Како бе ретко, секој ден сум вклучен. LOL Признавам последниве две недели ме немаше, затоа што бев во странство, но еве ме, ај ем бек. Многу ми е мило што ти се допаѓаат постовите. Порблем е тоа што кај нас стварно многу малку се гради, а пак и темите и инспирацијата за вакви проучувања или големи проекти кај нас се крајно ограничени и да ти кажам право брзо ми се трошат. Но, секогаш кога имам што да кажам или покажам, го правам тоа. Поздрав!


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: krale
Date Posted: 02-Mar-2010 at 01:31
Андреј, а што мислиш за линијата да не завршува во Ново Лисиче, некои 2 км претходно да се префрли кон Автокоманда и од таму да продолжи низ цела низа населби кои се комуникациски отсечени од Скопје (Маџари, Хиподром, Трубарево, Јурумлери, Идризово, Мралино, Петровец). Можеби во таков случај линијата и не би била толку нелогична.

Во спротивен правее може да се продолжува кон Сарај.


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 02-Mar-2010 at 02:27
Крале, еден од најважните услови за изградба на метрото е тоа да поминува (подземно или надземно) низ густо населени региони. Тоа се населби во Скопје само Центар, Капиштец, Карпош, Чаир и Аеродром/Ново Лисиче и делови на Кисела Вода. Оние населби во источно Скопје имаат многу помала густина на населението (освен Автокоманда кај ЈСП) и нивниот комуникациски проблем би бил решен со воспоставување на приградска железница по постојаните железнички пруги кон Куманово (Хиподром, Илинден, ОКТА, Бунарџик и Аеродромот Петровец) и со пуштање на (експрес) автобуси од Маџари и околината до Автокоманда, каде е станицата на метрото.

Истото важи за западниот крак. Сарај и Ѓорче Петров (особено кон маргините на градот) се прилично ретко населени, каде преовладуваат индивидуални куќи. Може е паметно метрото да се продолжи една станица од Влае кон центарот на Ѓ. Петров, односно кај ТЦ СП Планет.

А Ново Лисиче само по себе, во тој 1 километар квадратен е доста густо населено. Неговата популација е околу 20 000 души, со тенденција на брзо зголемување, со оглед на многубројните нови блокови, така што јас Н. Лисиче во никој случај не би го испуштил од мрежата на метрото (или било каква друга форма на рапидниот шински јавен транспорт во Скопје).

Пак ќе повторам критериуми за изградба на тешко метро (кое немора да значи дека е подземно) е густината на населението во регионите каде поминува трасата, како и густината на целокупната поширока (метрополитен ареа) зона, кои диктираат оддалеченост на станиците и проток на патници (па и интервали на движење на возовите).


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Max
Date Posted: 02-Mar-2010 at 03:00

  

не ми се верува некој во Скопје на ова алувијално тло да се нафати да гради метро, може надземна брза железница да, http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=34710#34710 - http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=50&PID=34710#34710 која во делот кај плоштад би терала подземно, но никако и за метро! сепак има простор да се распали со физибилитки чисто да знаеме на што сме, она добро да се изџвака муабетов за да некој ненадејно не излезе со ваква идеја, а сепак да ја заглави квалитетно, финансиски или конструктивно... [ http://www.monico-eu.org/documents/Workshop/1.%20Pitilakis%20-%20Seismic%20Design%20and%20Risk%20Assessment%20of%20Underground%20Long%20Structures.pdf - 1 ][ http://articles.latimes.com/1995-04-30/local/me-60883_1_mining-experts - 2 ][ http://www.ctta.org/FileUpload/ita/2005/pdf/EM-9.2.pdf - 3 ]



Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 02-Mar-2010 at 04:00
Макс, затоа нагласив два пати погоре дека метрото си е метро (а не приградска, лесна или трам-железница) според неколку други критериуми, кои не вклучуваат само подземност на трасите. Јас лично не познавам метро систем во светов кој е сосема подземен, па дури и најконспиративно градениот, оној во Москва. Значи дајте еднаш да ги научиме различните типови на јавен урбан транспорт, затоа што вака незнаеме за што зборуваме. Метрото (тешкото, класичното) се карактеризира со:

-околу 1000 метри раздалеченост на станиците
-должина на станиците од околу 110 - 130 метри (во зависност од оптовареноста на линијата)
-должината на возовите е колку 4 класични трамваи, односно околу 120 метри
-поток на патници за даден час - над 25 000
-целосна автоматизација на линиите, која патем дозволува интервал од 90 секунди во шпиц
-трасата на метрото може да биде ПОДземна, НАземна и НАДземна, но во секој случај да е одделена целосно од сите други форми на шински сообраќај

Ти мешаш помеѓу тешко метро, приградска железница (РЕР, С- Бан, Електричка...)  и лесно метро. Тоа се крајно различни термини и форми на транспорт со многу различна цел и карактеристики. Да речеме С-Бан мрежата на Виена и Берлин излегува далеку (до 50 и повеќе километри) од градовите, а во истите станиците на С-Банот се многу поретки (во градот Виена на секои 5 метро станици доаѓа по една С-Бан од паралелната линија) и тие никаде не завршуваат во центар, туку на железничките и метро станиците.

Те молам објасни (или уште поубаво нацртај) што имаш ти во мисла под тоа надземна брза железница која во делот кај плоштад би терала подземно. Каков тип на превоз ќе биде ова? Нема такво нешто како надземна брза железница.

Така што доколку е потребно (финансиски, технички, естетски...) метрото може ите како да се извади над земјата. Всушност еден интересен пример од Виена, за кој веќе зборував претходно. Нивната прва метро линија градена во 1894 е исклучиво надземна (одејќи по Гуртел, односно нивниот втор ринг, кој тогаш ја опасувал метрополата). Таа со тек на времето е електрифицирана, потоа е пренаменета за потребите на ЛЕСНО МЕТРО (бесконфликтна траса, трамвајски место железнички возови, нецелосна автоматизација, пократки станици, помал капацитет на патници...), за денеска да го достигне најголемиот капацитет, односно биде тешко метро, денешната линија У6, која си оди по истите мостови и станици изградени пред повеќе од 115 години. Интервалот на возовите е 3 минути во шпиц.

Länge: 17,4 km, Fahrzeit: 36 min. 
24 Stationen, davon 6 Umsteigestationen zur S-Bahn und 3 Umsteigestationen zur U-Bahn 
Abgesehen von vier kurzen Tunnels unter den Bezirken Meidling und Brigittenau sowie unter dem Westbahnhof und dem Bahnhof Floridsdorf befindet sich die Linie überwiegend an der Oberfläche als Hochstrecke.

Baubeginn 1894, Eröffnung als Stadtbahn 1898 
Eingestellt 1918, elektrifiziert und als Linien G und GD wiedereröffnet 1925. 
Eingestellt 1989, Wiedereröffnung als U-Bahn 1. Teilstück 1989, Fertigstellung 1996.

Bahnsteiglänge: 115 m.

Еве што имам в предвид:

Линијата У6 ја зече скоро цела Виена, а надземниот дел е долг некои 10 станици (од Вестбанхоф до крајните предградија Флоритсдорф):

Како изгледало тоа, кога линијата беше ЛЕСНО МЕТРО:

Како изгледа сега кога линијата е ТЕШКО МЕТРО:

Станиците:



Така што во Скопје се разбира дека има делови каде што рапидниот шински транспорт (било каква форма да е тој) би можел да се движи надземно, односно по ескади, ако тоа е оправдано од било кој фактор. Особено ова е валидно за делот од Железничка Станица до Ново Лисиче. Се разбира дека ова е непотребно за град како Скопје и го правам поради забава, но чак халуцинација...?




-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Max
Date Posted: 02-Mar-2010 at 04:34

и брзата железница може да се стокми со појќе станици штом влезе во град! а може и посебно лрт да се движи по трасата и да се направат џепови каде би се оставало простор да прелета шнелбанот... во секој случај метро тешко да добиеме, а најреално е дека ќе видиме лрт, кое повторно подобро би било да тера по кеј него по булевари, освен ако тоа не се стокми посреди, а по кеј би имало некој ваков редослед на станици пример некаде аеродром да има четири станици, центар две и карпош пак четири, и сето тоа да тера по кеј, односно насипот! 

метро не е кузнај колку скап зафат, скапо е што истото е на последно место како избор кога станува збор за шински градски сообраќај! 



Posted By: pavche
Date Posted: 02-Mar-2010 at 13:23
Андреј, одлично како и секогаш! Yes

Јас мислам дека Скопје може да изгради комбинација од наземно и подземно метро / брз трамвај по линиjа М1 на твоjата схема.

- Наземниот дел почнува од исток по булеварот "Видое Смилевски - Бато", после по "Јане Сандански".
- Во правец исток-запад пругата
оди под земјата пред разкрсницата на бул "Јане Сандански" и "Кузман Jосифовски - Питу".
- 3 или 4 подземни станици
  • Железничката станица + Веро
  • плоштад Македонија + ГТЦ
  • соборен Храм Св. Климент
  • Архитектонски факултет + Универзална сала
- После повторно над земјата по булевар "Партизански одреди" во насока на запад.

Бидеjки должината на подземниот дел ке биде не повеке од ~3.5-4 км. мислам дека со 200 мил. евра ова спокоjно може да биде построено + до 3-4 станици во двата наземни дела на запад и исток.

За споредба и ти си дал Софиja, каде моментално се гради вториот диаматар со должина ~7 км. под земjата, со 7 станици и по договор од 2008(преди кризата) за цена од ~235 мил. евро.


Posted By: krale
Date Posted: 02-Mar-2010 at 13:31
Originally posted by Andrej_LJ

Крале, еден од најважните услови за изградба на метрото е тоа да поминува (подземно или надземно) низ густо населени региони. Тоа се населби во Скопје само Центар, Капиштец, Карпош, Чаир и Аеродром/Ново Лисиче и делови на Кисела Вода. Оние населби во источно Скопје имаат многу помала густина на населението (освен Автокоманда кај ЈСП) и нивниот комуникациски проблем би бил решен со воспоставување на приградска железница по постојаните железнички пруги кон Куманово (Хиподром, Илинден, ОКТА, Бунарџик и Аеродромот Петровец) и со пуштање на (експрес) автобуси од Маџари и околината до Автокоманда, каде е станицата на метрото.Истото важи за западниот крак. Сарај и Ѓорче Петров (особено кон маргините на градот) се прилично ретко населени, каде преовладуваат индивидуални куќи.


За густината на населени секако си во право, бидејќи во Аеродром/Н. Лисиче има станбени блокови. Но метроа не се градат само во источна Европа (каде што преовладува стилот на големи и густи станбени блокови). Зошто да не може да се пушти и во големи резиденцијални средини, каде преовладуваат куќи?

Впрочем општина Сарај има околу 40000 жители. Самото село, можеби половина од тоа, но тоа е речиси колку Н. Лисиче. Исто така, населбите кон Петровец (сите заедно) имаат околу 50000 жители.

Потоа само во Хиподром постои проект кој би доселил уште 5000 луѓе во оваа населба.

Дополнителна олеснителна околност е што во овој дел (од Маџари) метрото не би имало потреба да е биде подземно.

Искрено, ме чуди малце што линиите си ги задржал исклучиво во строго градската средина, кога метрото всушност служи за да ги поврзе најодалечените делови, а не оние кои и онака за 10 минути се во центар. Целата поента е да се направи една метро-пола.


Posted By: UrbanFreak
Date Posted: 02-Mar-2010 at 15:27

Мислам дека неколку пати и Владимир и Андреј даваат  интересен а релативно евтин предлог, за користење на примарната железничка инфраструктура која веќе постои за поврзување на Маџари, Хиподром, Ѓорче Петров и Скопје Север со Ценатрот. На тој начин, можеби би се зголемила профитабилноста на МЖ, би се реновирале постоечките жалезнички станици и би ја намалила неопходноста од ЛРТ или метро во тие региони. Прашањето ми е каде се попат би можеле да се постават станици? Во Берлин С-Бан ги користи истите шини со регуларната железница.



Posted By: Supervisor
Date Posted: 02-Mar-2010 at 16:19
Андреј имам неколку забелешки.
Линијата М1 продолжува кон Маџари и понатаму можеби и кон Аеродромот.
Линијата М2 во Ново Лисиче завршува на новиот булевар а не во внатрешноста.
Исто гледам линиите на одредени места ти "кружат" поточно метрото нема никаква пречка да биде права линија на скоро сите локации.
И на крај мислам дека транспортен центар треба да биде двојна станица со тоа што би се поместила трасата од 11. Октомври кон него.

+Јужен булевар не треба да се штеди во иднина треба да биде главна врска на југ со Е 75 и Е 65 автопатите.
Можеби подобро е линијата од Автокоманда да се пренасочува кон Јужен Булевар (барем така беше во мојата скица на почетокот на темава) бидејќи Водњанска е залепена блиску до Центар и нема простор за ширење.


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: nenad
Date Posted: 03-Mar-2010 at 12:56

Odlicno Andrej, sekoja cest

mi se dopaga tvojata ideja, posebno crvenata linija M, mislam deka e realno taa da zazivee, podzemno, nadzemno ili kombinacija. Sega uste tvojata ideja da se protne niz gradskiot sovet pa da pocne i realno da se pocne so podgotovki, da se izraboti i  fizibiliti studija i nataka.

Uste ednas cestitam



Posted By: mirakuliks
Date Posted: 03-Mar-2010 at 20:31
Originally posted by UrbanFreak

Мислам дека неколку пати и Владимир и Андреј даваат  интересен а релативно евтин предлог, за користење на примарната железничка инфраструктура која веќе постои за поврзување на Маџари, Хиподром, Ѓорче Петров и Скопје Север со Ценатрот. На тој начин, можеби би се зголемила профитабилноста на МЖ, би се реновирале постоечките жалезнички станици и би ја намалила неопходноста од ЛРТ или метро во тие региони. Прашањето ми е каде се попат би можеле да се постават станици? Во Берлин С-Бан ги користи истите шини со регуларната железница.

Сигурен си? Јас мислам дека си грешка. На кој потег мислиш дека се истите шини? ако си уште во берлин оди утре извози ја таа траса и внимателно следи да не има 4 пруги по целата должина.

Извинете за малку излегување од темата, ама има различни модели и берлинскиот S-Bahn има посебни пруги. Но тоа не значи дека постоечките пруги неможат да се искористата за лесен регионален железнички транспорт, како до тетово, куманово и до велес, вклучително и сите попатни места.




Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 04-Mar-2010 at 20:47
Откако земав во предвид дел од вашите предлози, ја променив малку схемата на мрежата на метрото и приградската железница (С-Бан).

САМО МЕТРО:



Промени:
- Линијата М1 (А на оваа слика) е продолжена за една станица западно, до центарот на Ѓорче Петров. Тука би можело да завршуваат сите приградски автобуски линии од западниот дел на градот.
-Линијата М2 (Б на оваа слика) во својот дел во Кисела Вода оди под улицата Христо Татарчев, до зградата на општината (наместо како претходно накај нас. 11 Октомври, со можност за врска со С Бан станицата на тоа место.
-Обележани се со сино Ѕ кругче, станиците на кои метрото прави врска со приградската железница. Тоа се три станици: (Железничка Станица, Железара, Скопје Север) притоа секоја метро линија има по една станица за трансфер на приградската железница.

Метрото комбинирано со линиите на приградската железница, користејќи ги сегашните траси на железницата:



Одлики:
- приградската железница има 4 линии и 16 станици
- С-100 (Ѓорче Петров - Главна железничка станица), С-101 (Ѓорче Петров - Аеродром петровец), С - 102 (Главна железничка станица - Аеродром Петровец) и С-103 (Главна железничка стааница - Драчево).
- Станиците одејќи од запад кон исток се: Дексион, Ѓ. Петров, Бардовци, Скопје Север, Железара, Индустриска, Хиподром, Илинден 1, Илинден 2, Бунарџик, Аеродром петровец, Главан железничка станица, 11 Октомври, УСЈЕ, ОХИС, Драчево.
- Има 3 трансферни станици на метрото со приградската железница (1) Главна железничка станица помеѓу метро А и С-101, С-102 и С-103, (2) Железара помеѓу линијата на метрото Б и С-100 и С-101, како и станицата (3) Скопје Север која овозможува трансфер помеѓу метрото Ц и С-100 и С-101.




-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Max
Date Posted: 04-Mar-2010 at 23:04

доколку навистина постои можност за с-бан ја дефинитивно би одел со една линија дали како затворена обиколна мрежа пример аеродром-лисиче-јужен-сарај-бардовци и назад или во еден повратен правец како аеродорм-и по вардар-потоа ново лисиче се до сарај и назад, значи нешто што брзо би прелетало од едниот до другиот крај на скопје (и најбитно би поврзала се од спортски објекти по кејот од тренинг центар на ффм, преку аква парк кај мзт, стадион и сала кај парк, па се до олимпискиот срц сарај, како рута утре погодна за масовно потикнување на спортот), додека за се останато може класично лрт кое би врвело (на неколку паралели) како север-југ и една линија по трасата на с-банот...

паралелите на лрт-то север југ би биле маџари-сопиште, бутел-водно, момин поток-козле, и евентуално може една паралела сарај или влае преку јужен кон центар и аеродром... како и да е може да се комбинира во недоглед, но пред се најидеално решение би било по јужниот бедем на вардар да тера с-бан исто како што предложува во својот проект за с-бан на диа Душан Стојковски, само што тој смета дека вакво нешто е идеално да тера доле по кејот, а јас сметам дека вакво нешто би било идеално за врз бедемот (или евентуално во него(но крајно нелогично и скапо како опција)...

за кејот т.е. бедемот единствнен особен куршлус е безбедноста, дали ова мора да биде во затворена или полузатворена корпа, бар со некое непремостливо плетиво од жица која би била покриена со жива ограда, а премините кон кејот да се отворат во бедемот или да се премостуваат со надземни пешачки мостови!? ова е мал проблем кој посекако мора уште во костец на почеток да се анализира и комбинира со таквата траса а за да се дојде до идеално транспортно и естеско урбано решение! 




Posted By: Supervisor
Date Posted: 06-Mar-2010 at 23:55




Линија М1
Линија М2
Урбан воз


Најпрво во однос на првата линија. Се простира од Ѓорче се до Ново Лисиче. 700 метри просек на растојание на станиците со што се опфатени локациите каде би било најсоодветно да има станици.
Дополнување: Линијата од плоштад не продолжува кон Транспортен поради идното пресекување со М2 од проста причина што М2 од Бутел до Кисела Вода не би можела да се спроведе доколку поминува преку плоштад или Транспортен центар.
Урбаниот воз има станици каде и денес веќе ги имаме со што се додава една нова во делот кај Керамидница што се очекува токму тој дел да се урбанизира со станбени објекти и продолжување на бул. Гоце Делчев.
Исто така сметам дека М3 е само трошок како што беше во делот кај Андреј бидејќи од рамстор до плоштад има 3 минути пешки залудно е да се троши метро и најбитно во делот на Автокоманда и Железара има две станици на урбаната линија со што од Железара е возможна директна врска кон центар истото е возможно и од Маџари со што тука се заштедува многу и не е воопшто потребна изградба на трета линија.


-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: krale
Date Posted: 07-Mar-2010 at 11:49
Андреј, неколку коментари на твојот предлог.

Линијата М1
- Во Ѓорче би било инзвонредно линијата да завршува правејќи спој на железницата во Ѓорче. Така ќе се направи уште еден спој за сите што доаѓаат од западната страна, а преблиску е за да се пропушти спој.
- кај Н. Лисиче, непрактично е да завршува во средина меѓу зградите. Прво, затоа што од другата страна на булеварот сега се гради и веќе е изградена огромна населба, а второ, затоа што ова е последна станица на источнаа страна и треба да биде збирно место, со голем паркинг, за сите приградски линии, коли итн.

С101 и С102
- кај А. Петровец, најдобро е да се направи изместување на трасата, така да мора да помине низ аеродромот, а не да се направи само слеп излез од Миладиновци, бидејќи тоа ќе значи дека сите возови од аеородром ќе мора да бидат посебни композиции, наместо тоа да биде попатна станица на сите што патуваат накај Скопје (или Куманово).


Posted By: Supervisor
Date Posted: 05-Apr-2010 at 23:52
Според мене најлогично е изградба на една линија (Запад-Исток) односно Ѓорче Петров-Ново Лисиче.
Линијата би имала 11 станици како што е и во примерот кај Андреј со тоа што станиците би биле на најсоодветни места односно помеѓу самите раскрсници а не директно под нив. Пример Карпош 3 помеѓу раскрсницата кај Карпош 4 и онаа кај ГУЦ. Истиот пример за сите останати.
Во делот кај Аеродром и Ново Лисиче станиците се поставени на булеварот Јане Сандански и ново проектираниот со што би биле најсоодветни локации и лесно би се пристапувало од двете страни, отколку кога би биле во внатрешноста на Ново Лисиче.

Сликава сигурно ја имаме видено неколку пати но еве уште еднаш.
Ако имате забелешки пишете.

ПС. Ако може една Варшава да има само една линија зошто да не и Скопје Thumbs%20Up
Мислам дека за други линии посебно оние две Север-Југ и од Центар кон Автокоманда воопшто не се потребни.




-------------
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje


Posted By: SJCF
Date Posted: 19-May-2010 at 22:55
со тоа што станиците би биле на најсоодветни места односно помеѓу самите раскрсници а не директно под нив. Пример Карпош 3 помеѓу раскрсницата кај Карпош 4 и онаа кај ГУЦ. Истиот пример за сите останати.
Ако збориме за метро не знам дали има некоја корист од така поставени станици пошто и онака се под земја. Можда баш е подобро да се поблиску до раскрсниците зашто таму има подобра комуникација и поголемо движење на луѓе


Posted By: BOJAN
Date Posted: 20-May-2010 at 12:05
Мислам дека за џабе се идеиве за метро во Скопје, иако и на форумов долго време се актуелни.
Единствено доколку се обнови старата пруга по Јужен булевар, од Кисела Вода до Ѓорче Петров, ќе може да се направи кружен прстен околу Скопје и така да се создадат услови за трамвај/лесна железница и приградска железница.
Како поминува време, јас сметам дека оваа опција треба да преовлада, додека метрото треба да биде само една неисполнета фантазија.


Posted By: xnx
Date Posted: 01-Apr-2013 at 10:45
ne znam dali e zaebancija prvoaprilska, megutoa bi sakal da ne e

СКОПЈЕ 2017
ПОДЗЕМНО МЕТРО

2013-04-01 08:55:10
ЦЕНТРАЛА


Ете, дојде денот да ја слушнеме и таа вест - Скопје застанува рамо до рамо со светските метрополи и конечно добива подземно метро!

Проектот Скопје 2014 полека се движи кон својата завршна фаза, а архитектите кои стојат зад тој проект ни рекоа дека сега, откако со Скопје 2014 се изврши оплеменување на македонската престолнина, и дека откако ја надокнадивме изгубената историја, време е да се свртиме кон иднината - време е духовноста и технологијата да се преплетат.

Скопје 2017 е проект кој се врти токму кон тоа - технологијата. Иако целокупниот проект се чува сеуште во строга тајност, и го чека денот на својата гламурозна презентација, сепак доминантната идеја беше презентирана на македонската јавност - подземно метро!

Плановите за мрежата која ќе го поврзува Скопје:



За овој проект е ангажиран Paul Noritaka Tange - син на архитектот на модерно Скопје - Kenzo Tange. Тange помладиот, на состанокот со претставниците на владата го има презентирано оригиналниот проект на својот татко, кој датира од далечната 1972. Интересно е да се знае дека уште тогаш имало план за воведување на метро во Скопје. Но уште поинтересно е дека според тој план, ова би било првото метро во Европа, кое поврзува повеќе градови.

Noritaka Tange (десно)


Според студијата, градовите Тетово и Куманово, кои се на само 30 километри оддалеченост од Скопје, заради својата близина и поволна позиција, би требало да бидат поврзани на метро мрежата во втората фаза. од реализација на проектот.

Идејно решение за поврзување на нова железничка и меѓуградска автобуска станица со меѓуградската метро станица:


Кога сме кај реализацијата, владата планира овој проект да го комплетира во неколку фази. Првата фаза би била изграба на метро мрежа која ќе го покрива Скопје и околните населби. Во втората фаза мрежата би се проширила источно до Куманово, односно западно до Тетово. После ова ќе се пристапи кон реализација на третата фаза, поврзување на Тетово со Гостивар, но првин ќе се почека на сериозна студија на почвата на Тетовско-Гостиварскиот реон, бидејќи се претпоставува дека е можно тука да има проблем со подземни води.

Потоа мрежата би се ширела полека кон другите поголеми градови во земјата, а одтаму кон помалите. Целата реализација би траела 15 години, а субсеквентните фази би биле дел од Македонија 2020, 2023 и 2028 проектите.

Дизајн на двете најголеми скопски станици лоцирани под Рекорд - односно под нова железничка станица:


Oстанатите скопски станици треба да бидат решени вака:


Во целиот проект е вклучен и тим на уметници и архитекти задолжени исклучиво за оплеменување и продуховување на просторот во самото метро, како би се постигнала синтеза со Скопје 2014. Една од идеите кои моментално кружат во овие кругови е да се постават дела од Мартиноски, Личеноски, Мазев и останатите доајени на македонската ликовна уметност, по ѕидовите на тунелите по кои сообраќаат возовите. Но тука има еден мал трик - заради големата брзина со која се движат овие возови, голото око нема да може да ги регистрира овие дела. Затоа се планира ликовните дела да бидат развлечени на огромна површина, што во комбинација со големата брзина, би создало илузија дека се гледа во дела во природна големина закачени на ѕид. За оваа потреба би се вклучиле професори од ФИНКИ кои би ги направиле потребните пресметки за адекватна големина на ликовните дела. Инаку, се подразбира дека самите подземни станици ќе бидат изведени во барок стил.

Во прилог на текстот ви ги презентираме оригиналните планови на Kenzo Tange кои беа донесени и презентирани пред македонската влада.

Дизајн на меѓуградските метро станици во Куманово, Тетово, а подоцна и останатите поголеми градови низ внатрешноста на државата:


Дизајн на меѓуградските метро станици кои ќе бидат градени во последната фаза од проектот низ помалите градови низ Македонија:

http://www.centrala.mk/vest/427/lambe-pistolero-posle-postot


Posted By: гитардемон
Date Posted: 01-Apr-2013 at 11:21
Добро бе xnx, толку не можеш да разликуваш пишан сарказам од нормален тон? Шега е од епски размери и пропорции, ама дека сите ние би сакале метро неспорно е.

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.



Print Page | Close Window