Print Page | Close Window

Скопје - „комиблок“ колекција

Printed From: build.mk
Category: Останати теми
Forum Name: Скопје
Forum Discription:
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=23
Printed Date: 20-Apr-2024 at 01:39


Topic: Скопје - „комиблок“ колекција
Posted By: Cloverstack
Subject: Скопје - „комиблок“ колекција
Date Posted: 15-Sep-2007 at 16:22

1


2


3
http://imageshack.us">

4
http://imageshack.us">

5
http://imageshack.us">

6
http://imageshack.us">

7
http://imageshack.us">

8
http://imageshack.us">

9
http://imageshack.us">

10
http://imageshack.us">

11
http://imageshack.us">

12
http://imageshack.us">

13
http://imageshack.us">

14
http://imageshack.us">

15
http://imageshack.us">

16
http://imageshack.us">

17
http://imageshack.us">

18
http://imageshack.us">

19


20


21
http://imageshack.us">

22


23


24


25


26
http://imageshack.us"> [/QUOTE]

27
http://imageshack.us">

28
http://imageshack.us">

29
http://imageshack.us">

30
http://imageshack.us">




Replies:
Posted By: dejan
Date Posted: 19-Sep-2007 at 07:34
Ovie se super sliki za forumot poshto pokazuvat drug del na Skopje


Posted By: beTon
Date Posted: 28-Jun-2008 at 21:55
бетон бетон само бетон Applauseтаман озрачена бетонска џунгла 
Applause уште само суперхерој фали по сликиве  Applause


Posted By: zabegan
Date Posted: 02-Jul-2008 at 23:09
малку ми е чудно кога ќе си го видам на слика маалото што добро си го познавам Smile


-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares


Posted By: evolutionary
Date Posted: 05-Jul-2008 at 17:47
Aerodrom, Karpos i NLO se planski gradeni iako se bez dilema komiblokovi, baska ne deluvaat tolku deprimiracki kako Novi Beograd. Za Karpos e isto dobro sto nema mesto za crkva ili dzamija kade Grujo i albanskite politicari bi pravele politicka promocija. Slabata karika vo izgradbata vo toj period, Kapistec, bas poradi neplasnka izgradba na toa mesto kade ja gusi cirkulacijata na vozduhot niz celiot grad, na nekoj nacin bi bilo i paradoksalno da se kategorizira kako komiblok.

-------------
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 05-Jul-2008 at 18:03


Капиштец се апла комиблокови.

Во секој случај, не знам зошто се форсираат муабетиве за „гушење“ и „циркулација“ толку многу. И јас сум загрижен дали на овие работи воопшто се посветува внимание и се прашувам колкав е ефектот од запоставувањето на тие теми, ама факт е дека муабетите што кружат наоколу се тотално базирани на лаички заклучоци.
На оваа тема ни треба сериозно истражување, а не на кого како ќе му текне да лансира тероии за циркулацијата на воздухот во Скопје.


Posted By: evolutionary
Date Posted: 05-Jul-2008 at 18:15
Po geografija ucev deka vozduhot navecer cirkulira od povisoki mesta kon bregot, ili ako se raboti za reka koja tece niz planina, togas dolz koritoto nakaj deltata t.e. vo poveketo slucaevi bregot. Toa e edna hipoteza, a sto se odnesuva za gusenjeto na cirkulacija na vozduhot koj se dvizi niz Vardar, tuka ne bi mozel da zboruvam. Toa sigurno i edna od pricinite zosto NE BI TREBALO gradat povisoki gradbi da Vodno.
Koga se raboti za planska masovna gradba mislam deka trebalo da se povede smetka za raboti od toj tip.


-------------
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 05-Jul-2008 at 20:36
Originally posted by evolutionary


Koga se raboti za planska masovna gradba mislam deka trebalo da se povede smetka za raboti od toj tip.


Да и јас тоа го викам, ама зад тоа треба да има стручно и сериозно проучување на проблемот. Не може едноставно да кажеме дека Кензо го загушил градот или Капиштец ја запрел циркулацијата на воздухот... Вакви маалски муабети немаат место во една таква дискусија.
Плус тоа треба да се сватат и некои други работи:
1. Циркулацијата на воздухот не е работа што така лесно може да се спречи до толкави размери.
2. Некои работи не можат едноставно комплетно да се отстранат и треба да се прават компромиси со многу други фактори кои влијаат на квалитетот на живеењето, а зад сето тоа треба да се има студиозен и одговорен пристап.
3. Има многу луѓе во градов кои сакаат ем да живеат во Скопје, ем да се чуствуваат како да живает во викендичка на сред нечепната природа... Токму тие луѓе (а ги има во изобилство) ги лансираат овие и бројни други паушални теории...
Треба да се направи се за во градов да се има највисок можен квалитет на живеење по сите основи, вклучувајќи ги и еколошките и „хуманата димензија“, но се разбира, треба да се тргне од тоа дека се работи за голем град и дека некои проблеми ќе постојат по дифолт. Таквите проблеми нема да се ублажат со прмовирање на неиздржаните теории на маалските „научници“, туку како што кажав со студиозен и одговорен пристап.


Posted By: evolutionary
Date Posted: 05-Jul-2008 at 21:25
Nekoi raboti se neizbezni, se soglasuvam, no koga imas kompleks 'komiblok' objekti za koi da pretpostavime deka ke se dokaze deka negativno viljaat vrz cirkulacijata na vozduhot, togas na istite ne moze da im se predvidi nekoja sjajna sudbina.
Da spomnam uste edna maalska teorija, ja imam slusnato odamna, a bese neso kao otkako Aerodrom e izgraden Skopje se gusi u magla, ili pak maglata cesto se spusta u Aerodrom poradi losite novogradbi. Aj nekoj neka elaborira, ako znae poveke, ja ne mozam ponatamu poso ke puknam od smeenje


-------------
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone


Posted By: lslcrew
Date Posted: 05-Jul-2008 at 21:27
Аеродинамиката нема нови сознанија одкако е востановена како наука. Од пред нешто стотина години кога можеби прв пат се откриле некои законистости околу движењето на воздухот, од тогаш до денес се само тие законитости и се прилично математички неопишливи. Така да кога се конструира некој нов тип на авион се иде на експериментално гледање како би се движел воздухот, зашто едноставно математички не е возможно да се пресмета. Да можело да се пресмета ова сигурно ќе има преевалуација на теренот и ќе се процвени делумно пред изградба, но ова не е можно. Движењето на воздухот за неучниците сеуште останува random ствар у денешницата, иако не е.


Posted By: evolutionary
Date Posted: 05-Jul-2008 at 21:38
Originally posted by lslcrew

Аеродинамиката нема нови сознанија одкако е востановена како наука. Од пред нешто стотина години кога можеби прв пат се откриле некои законистости околу движењето на воздухот, од тогаш до денес се само тие законитости и се прилично математички неопишливи. Така да кога се конструира некој нов тип на авион се иде на експериментално гледање како би се движел воздухот, зашто едноставно математички не е возможно да се пресмета. Да можело да се пресмета ова сигурно ќе има преевалуација на теренот и ќе се процвени делумно пред изградба, но ова не е можно. Движењето на воздухот за неучниците сеуште останува random ствар у денешницата, иако не е.


Po geografija ucev deka vozduhot navecer cirkulira od povisoki mesta kon bregot, ili ako se raboti za reka koja tece niz planina, togas dolz koritoto nakaj deltata t.e. vo poveketo slucaevi bregot.
Ova e edinstveno nesto sto mozam da go kazam na ovaa tema plus toa deka plus toa deka primerov so avionot ne mozam da go zemam vo predvid so sigurnost bidejki cirkuklacijata na na povrsina na zemjata i cirkulacijata visoko nad nea verojatno se razlikuvaat, a prvata e polesna za istrazuvanje zemajki vo predvid deka ne se potrebni avioni za toa.


-------------
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone


Posted By: UrbanFreak
Date Posted: 05-Jul-2008 at 23:52
Мислам дека забегавте со дискусијата за аероднамика, струење на воздух и слично. Сепак нишкава се наоѓа во Фотографии. Но факт е дека Скопје е изградено така како што е изградено, се наоѓа во котлина низ која тече река и дефинитивно тоа е главната причина за маглите (накај Велес, кај Катланово нема ни Капиштец, ни Аеродром па стално кога во Скопје има магла има и тамо).


Posted By: pbanks
Date Posted: 06-Jul-2008 at 17:57
точно, малку забегавме од дискусијава но сепак и јас да го кажам моето мислење.

и јас мислам дека муабетот како Капиштец магично го срушил струењето на воздух низ цела една котлина е во намала рака уличен трач.

Што да кажеме тогаш за Хонг Конг??



Па целиот комплекс згради во Капиштец е во основа веројатно колку 1-2 од овие Хонг Коншки грдосии. Веројатно според законите на аеродинамика кои ги сервираат луѓето кои Кловерстак ги спомнува во точка 3 во Хонг Конг луѓето шетаат со боци за гњурење околу бидејќи воздухот одавна исчезнал во тој град?


Posted By: evolutionary
Date Posted: 06-Jul-2008 at 18:27
Se soglasuvam za toa deka voglavnom e maalski trac ama sepak ne bi sporeduval kontinentalen i krajbrezen grad.

-------------
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone


Posted By: pbanks
Date Posted: 06-Jul-2008 at 18:37
Originally posted by evolutionary

Se soglasuvam za toa deka voglavnom e maalski trac ama sepak ne bi sporeduval kontinentalen i krajbrezen grad.


мислам дека влијанието на блок со величина на капиштец е ирелевантно независно дали е континентален или крајбрежен град. токму во тоа ми беше и поентата.

Скопје е мал град со мали структури (релативно гледано во однос на тоа што денеска постои на планетава) а ние упорно од тоа правиме големи (вирутелни) проблеми од тоа.


Posted By: evolutionary
Date Posted: 06-Jul-2008 at 18:55
Mozebi i zitelite na Hong Kong imaat slicen problemCrazy

P.S. Aerodinamickiot aspekt e toj koj go istaknav, ne arhitektonskiot.


-------------
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone


Posted By: beTon
Date Posted: 07-Jul-2008 at 17:54
 незнам дали некој помислил на матка1(1938 - ) ?!
кога ја кренале браната размислувале само за струја и не им ни паѓало на памет дека еден мал град ќе стане градиште со широки улици што испаруваат како сто парни локомотиви, баш како што сега ни изгледа смешно идејата (за студии ни збор) за мегалополис “Ку-Ско-Те“.
па така денес имаме споменик на културата наречен брана матка 1 кој е бељата за скинатиот провев т.е. потенцијалниот скопски еркондишн, па реално гледано можеби има и порта влае и градски ѕид и капиштец некаква улога но за сигурно број еден кривец е браната т.е. езерото матка 1 кое освен еркондишнот ни земало и уште 15есетина манастири и цркви попат за што сме екстра културно и духовно осакатени како бакшиш  од страна ултра модерното кралство на југославија...
е сега ај што нема никакво јавно извинување или каење за уништувањето на Скопската Света Гора (и баш им било гајле на србите за македонската духовност кога ние сме биле кусур од војните што ги изгубиле) па барем тоа споменикот да не им го чуваме ко за свој инат и омаловажување...
погорниве размислувања се од еколошко културоошки агол, но исто доста издржана е и опасноста од поплава, која ако не не погоди од диверзанти кои во текот на нејзината историја на неколку пати за влакно не ја сториле патос (нацистите при ослободувањето на схопје од партизаните, онашите при ослободувањето на карадак од страна на Нашите, итн.) тогаш сигурно од старост ќе и паднат забите http://cuk.gov.mk/poplava7.htm - па сетне ниту стратегии за кризи ниту искуствата од њу орлеанс нема да не исправат  Ohno

затоа потоа а сега за сега гушење...





Posted By: Cloverstack
Date Posted: 07-Jul-2008 at 18:03


Ајде да ги срушиме населбите и браните и да го решиме проблемот Banana


Posted By: beTon
Date Posted: 08-Jul-2008 at 10:11
за ваква сцена би можеле да размислиме! но и да нема волја природата ќе си ја обезбеди...
МАТКА - крај на XIX почеток на XX век



Posted By: Cloverstack
Date Posted: 16-Jul-2008 at 02:28
...


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 16-Jul-2008 at 02:33
1
Порта Влае - не баш класичен комиблок


2
Кули во К4





Posted By: beTon
Date Posted: 06-Mar-2009 at 03:16

http://freedomfanclub.blogspot.com/2007_09_01_archive.html - Ни на небо, ни на земја



Posted By: beTon
Date Posted: 21-Mar-2009 at 18:18



Posted By: KamaZ
Date Posted: 22-Mar-2009 at 12:33
Хммм, последнава слика некако обратна ми е. Мислам дека при скенирањето си останала транспонирана. Првиов ќош (доле средина) е на југо-западната страна на ново лисиче. На оваа слика испаѓа дека е на северо-западна. Кој е од Ново лисиче или барем го познава ќе ме разбере. Споредете со школото.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 22-Mar-2009 at 12:39

Во право си, еве ја корегирана




Posted By: lslcrew
Date Posted: 18-May-2009 at 14:45


Posted By: гитардемон
Date Posted: 29-May-2009 at 12:01


Мислам дека треба да се направи суб-форум за сите нишки за слики од Скопје, многу се.


-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 12-Jul-2009 at 20:15


Posted By: fichot
Date Posted: 19-Jan-2012 at 03:49
A што е по дефиниција „коми-блок“? Или кои се негови карактеристики? Пошто овде гледам слики малтене од цело Скопје.

Прашувам пошто вака на прв поглед (освен во оддржувањето на зградите и околишот) не гледам разлика со маала во многу западни градови, барем од она што гледам на нет.

Хамбург.




-------------


Posted By: pbanks
Date Posted: 19-Jan-2012 at 10:02
Коми блок е всушност community block и од таму доаѓа кратенката, но луѓе ја злоупотребуваат придавајќи и друга конотација.

Инаку најслични блокови и маала на скопските имам видено во Мадрид.


Posted By: mladen_s
Date Posted: 19-Jan-2012 at 10:56
Најкласичен „коми-блок“ како што го опиша pbanks би требал да има заеднички функции - перални, клубови, па дури и градинки, дневен престој за деца, а во најектремните концепти и заедничка кујна. Вакви биле градени во СССР во „аванагардниот комунизам“ односно пред Сталин, а концептот е продолжен во Израел, ама во сосем друга форма. Денеска, елитните кондоминиуми во САД имаат вакви елементи. Можеби Железничарската зграда во Буњаковец е најблиску до овој концепт. Мислам дека е доста истражувано на оваа тема и има да се прочита, дури и на македонски.


Наркомфин во Москва (дом за вработените во Народен Комесаријат за Финансии - да нема забуни)


Во следниот период, Сталин форсирал историцистички блокови и најдобар пример би биле „проспектите“ што ги има секој град во тој дел на светот, но најекспонирани се веројатно оние во Источен Берлин. За среќа (а можеби и не) ние немаме примери од овој период (ама може да ги добиеме).


Источен Берлин

Потоа се појавуваат монтажните блокови, меѓу кои најпознат е т.н. „Хрушчовка“ односно тоа што ние го знаеме како „Карпош“ систем. Од тоа што сум дознал во разговори со луѓе кои живееле во СССР, квалитетот во изработката на нашите згради е далеку подобар (таму често имало грешки во поврзување на панели нпр). Во исто време такви системи се развиваат и во сите други земји - после II Светска војна низ цела Европа (па и светот) има голем проблем со домување, во почеток поради воените разурнувања, а подоцна и заради „бејби-бумот“. Според мене најупорни во разработката на овие системи се Германците (не им давале да прават тенкови, па морале да се занимаваат со нешто) и тоа и на двете страни - стигнале и до монтажни висококатници. Мој впечаток од Берлин е дека тоа што се нарекува „коми-блок“ постои и на двете страни од ѕидот, но источниот дел поминал низ „транзициски“ период кој си оставил траги, а западниот секогаш бил густо населен и со висока цена на земјиште. Денеска низ цел свет има многу добри примери за реконструкција на вакви блокови..


некаде во Москва

реконструиран plattenbau во Берлин

Последни се системите со тунелска оплата како во Аеродром и Ново Лисиче. Мислам дека треба да помине малку подолг период за да се даде добра оцена за оваа техника на градба. Од урбанистички аспект се извлекоа многу поуки од претходните грешки, па овие населби се многу подобро планирани. Сепак има и доста лоши примери, посебно во предградијата на Париз и други големи градови..

Сето ова го напишав за да ја илустрирам злоупотребата на терминот „коми-блок“ особено во Источна Европа..


Posted By: Граѓанин
Date Posted: 19-Jan-2012 at 12:30
Прекрасна и мошне интересна анализа.
Инаку, прв пат слушам за „Стаљин“ во нашиов јазик Smile


Posted By: mladen_s
Date Posted: 19-Jan-2012 at 13:02

Упс.. И мене ми беше чудно кога го пишував, требаше да проверам..


Posted By: gjoko
Date Posted: 19-Jan-2012 at 13:50
Стаљин е правото име на нашиот амбасадор Мартин Тренески,татко ми му бил учител во с.Кленоец


Posted By: fichot
Date Posted: 20-Jan-2012 at 23:40
Фала на инфото, пбанкс и младен.

-------------


Posted By: Staro Skopje
Date Posted: 23-Dec-2015 at 23:25

Градски ѕид, Станбени блокови и кули – Скопје / 1968 год.

Извор : “СКОПЈЕ ЦЕНТАР – ГРАДСКИ ЅИД, Станбени блокови и кули” Завод за станбено-комунално стопанисување на град Скопје, 1968

Материјалот го приложи и обработи: Моника Крстевска



Од изданието СКОПЈЕ ЦЕНТАР – ГРАДСКИ ЅИД, Станбени блокови и кули, издадено во 1968 година од Заводот за станбено-комунално стопанисување на град Скопје, споделуваме неколку извадоци и цртежи за урбанистичкото решение и положбата на станбените објекти во центарот на Скопје и композицијата на Градски ѕид.





Композицијата “Градски ѕид” беше проектирана од познатиот јапонски архитект Кензо Танге, после големиот земјотрес во Скопје, во 1963 година. Како составен дел од центарот на градот, композицијата го нагласува и обиколува централното градско јадро, а објектите се ситуирани десно од реката Вардар. Градскиот ѕид се состои од верижно поврзани блокови ( P+6, H=24m ) и кули ( P+12, H=45m ) – еден вид на прстенеста ѕидна рамка во модерна интерпретација.





Станбените блокови се со ориентација север-југ и североисток-југозапад, а становите во станбените кули се ориентирани во правец североисток-северозапад. Двата вида на објекти внесуваат разноликост во композицијата – кулите овозможуваат аерација на блоковите кои се виткаат кон центарот, а помеѓу станбените кули и блоковите се наоѓаат зелени површини, детски игралишта, градинки и простори за одмор, кои во решението се одвоени од надворешниот сообраќај со цел овозможување на безбедност.

Оваа композиција на блокови и кули, се состои со капацитет од околу 1814 станови, во кои се сместени околу 7800 корисници. Преку пристапни улици и пешачки патеки, композицијата воспоставува контакт со околината и во внатрешноста на истата се предвидени околу 1800 паркинг места, од кои, 1000 на отворено и под тремови, а околку 800 гаражирани во подземно ниво.

Структурата на становите во овие станбени објекти е :

Гарсониери……………………………………….56
Двособни…………………………………………308
Двеиполсобни…………………………………..448
Трисобни…………………………………………792
Четирисобни………………………………………38
Петсобни………………………………………….112

Освен тоа, секоја од кулите и блоковите беше предвидено да располага со помошни простории како – просторија за состаноци на куќен совет и игра за деца, двособен стан за хаузмајстор, работилница со остава, просторија за оставање на велосипеди и детски колички, заедничка сушална во мезанинот и сл.

На http://marh.mk/%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%95%D0%B8%D0%B4-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B8-%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B8-%D1%81/ - marh.mk има повеќе планови од зградите

-------------
Градот убав никна, но го откорнаа


Posted By: Staro Skopje
Date Posted: 28-Jun-2016 at 11:49
https://flic.kr/p/Jqvta5"> https://flic.kr/p/Jqvta5 - 27 juni by https://www.flickr.com/photos/134991941@N08/ - Ani.build , on Flickr

-------------
Градот убав никна, но го откорнаа



Print Page | Close Window