Print Page | Close Window

Железницата низ историјата

Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Железници
Forum Discription: Возен парк, инфраструктура, железнички станици...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=549
Printed Date: 25-Apr-2024 at 14:46


Topic: Железницата низ историјата
Posted By: Vladimir P
Subject: Железницата низ историјата
Date Posted: 15-Jan-2009 at 13:07


Од се срце се надевам дека Македонија ќе го реализира овој проект
и нема да бидеме последната земја во Европа (не рачунајќи ја Албанија) која има оваков рекоструиран историски воз, за промоција и туризам.

Извор: Министерство за култура на Р. Македонија
ГОДИШНА ПРОГРАМА ЗА ОСТВАРУВАЊЕ НАЦИОНАЛЕН ИНТЕРЕС ВО КУЛТУРАТА ВО 2009 ГОДИНА
http://www.kultura.gov.mk/documents/GODISNA_PROGRAMA_KULTURA.pdf - http://www.kultura.gov.mk/documents/GODISNA_PROGRAMA_KULTURA.pdf



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/



Replies:
Posted By: Vladimir P
Date Posted: 15-Jan-2009 at 13:25
Еве ја и самата локомотива која треба да блесне во сиот свој сјај



И краток клип од истата

[TUBE]79oZO8bn8hM[/TUBE]


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mitatos
Date Posted: 15-Jan-2009 at 17:51
ne preostanuva nisto osven da se nadevame

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: гитардемон
Date Posted: 15-Jan-2009 at 23:10

А нема некоја малку позачувана? Уствари колку воопшто парни локомотиви има кај нас? Во било каква состојба, има ли некоја бројка?

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 15-Jan-2009 at 23:48
Ова е во многу полоша состојба од предходната исто во Велес ЈЖ 01-046



Видео клип од истата

[TUBE]IcH3apA4Gso[/TUBE]

И третата која е во Гевгелија JZ 61-011 и е во добра кондиција но е мала за оваква намена



Сума: 3 парни локомотиви од 1435 мм (нормален колосек), 1 локомотива 760 мм (тесен колосек која никогаш не работека во Македонија) и 2 локомотиви од 600 мм (тесен колосек од 1916 година кои се права езотерија) една во Кичево и втората во Горче Петров

Следат и овие слики

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 16-Jan-2009 at 00:13
Локомотивата серија 83 во Лисиче во сообраќајниот школскиот центар



Бригадната локомотива серија 99,4 во Кичево



Бригадната локомотива серија 99,4 во Горче Петров



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 16-Jan-2009 at 05:00
Валдимир има ли можност за модифицарењо за осната ширина на локомотивите. Техничка можност сигурно може да се изнајде, ама дали се практикува тоа низ свет, дали си слушнал за некој таков случај?!

Оваа локомотивава што е наменета за реновирање многу ми изгледа хаварисана, тешко да излезе од таа рѓа нешто. Којзнае колку железо само ќе треба да се смени!! Но чим веќе се нафатиле, тогаш ваљда има шанси да се оправи.

На првата слика од локомотивата што ќе се реновира, малку погоре се гледа позади ѓепекот за јаглен. Да не имаш некоја слика од близу?!


Posted By: vardar
Date Posted: 16-Jan-2009 at 05:28
 
Ептен е крнтија али ако успеат убаво да ја реновираат замисли какви before and after слики ќе имаме Drool


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 16-Jan-2009 at 23:02
Порано во времето на парни локомотиви во некој случаи се практикувало да се промени ширината за некој потреби. Денес се гледа да се зачува аутентичноста до секој детал.
Иначе ако мислиш за промена на онаја лок. од 760 мм, таја возела на Шарган - „Шарганска осмица“ денес една од атракциите во Србија, заедно со „Романтика“ и „Плави воз“.

Еве ја денес словеначката 33-037-ката сликана од приателот Дејан кој ја има онаја репортажа за железн. во МК, која чак беше во полоша состојба од нашата. Така да денес нама крш кој не може да се направи Smile





П.С. Во Германија не остана парна локомотива не обновена, буквално сите се обновени и во употреба

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 17-Jan-2009 at 00:11
Владимир да не знаеш одприлика колку трошат локомотиви?! И у јаглед и у киловати?!


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Jan-2009 at 01:35
Тешко е да се одговори колку трошат

Прво треба да постигне „работна температура“ додека се загрее водата, и го створи одредениот притисок
Квалитетот на јагленот, лигнит или камен јаглен.
Одржување во ладен режим

Иначе оваа локомотива е отприлика 625 kW (850 KS) - 770 kW (1050 KS), знае да повлече 220 тони патнички вагони со брзина од 80 km/c

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: beTon
Date Posted: 17-Jan-2009 at 01:55

добро ова антиквитетите имале заоблени површини по тркалата или рамни, мислам дека во прво време кривини не фаќале, дали Владимир!? 



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Jan-2009 at 02:11
Originally posted by beTon

добро ова антиквитетите имале заоблени површини по тркалата или рамни, мислам дека во прво време кривини не фаќале, дали Владимир!? 


Незнам дали добро те разбрав, но ако мислиш како фаќале кривини тогаш еве еден систем KLIEN-LINDNER кој е од 1881 година, кој се на нашите 99.4 две лок.




-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: beTon
Date Posted: 17-Jan-2009 at 02:30
да но од она што го имам читано мислам дека првите пруги биле пушка прави затоа и прашувам дали има тоа некаква врска и со нашиве антиквитети, незнам колкави завои можеле да совладаат тогаш но за да го сторат тоа освен ситемов и тркалата треба да имаат заоблување http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070522102829AASzBDH - http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070522102829AASzBDH . кога веќе паднавме на муабет за тркалата кај нагибните возови има некој посебен систем или само вагонот се навалува?


Posted By: lslcrew
Date Posted: 17-Jan-2009 at 02:41
Како прво незнам од кај ти е информацијава дека сите пруги биле пушка прави?!Dunno

Што се однесува до радиусите кои ги совладуваат возовите сега малку испомеша и чиста физика! Постарите пруги имале и помали радиуси кои што лесно можеле да се совладаат. Денеска мислам дека најмалите радиуси се 250 метри што е дури и ретко. Низ Македонија најмалите се околу 300 метри. Чим вакви релативно мали радиуси се совладливи сигурно не е проблем за локомотивата за заврти некој радиус од 500 метри без дополнителен систем за вртење на тркалата.

Што се однесува до нагибот, мора да биде во зависност од просечната брзина со која се вози низ кривината.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Jan-2009 at 02:57
Originally posted by beTon

да но од она што го имам читано мислам дека првите пруги биле пушка прави

Освен лок. на Стивенсон - Rocket која идела на дрвени прави шини.

Originally posted by beTon

затоа и прашувам дали има тоа некаква врска и со нашиве антиквитети, незнам колкави завои можеле да совладаат тогаш но за да го сторат тоа освен ситемов

Минимални радиуси на кривините изнесувале 30°-35°

Originally posted by beTon

и тркалата треба да имаат заоблување http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070522102829AASzBDH .

Тоа е веќе физика, дали да ја отвараме. Иначе во контекст на тоа на одредено време се менуват венците на тркалата на лок и вагоните, од триењето.

Originally posted by beTon

кога веќе паднавме на муабет за тркалата кај нагибните возови има некој посебен систем или само вагонот се навалува?

Потпуно исто ко и старите, и таму се абат тркалата, но со нагибност на композицијата се добива во брзина на кривините.

----
Еве веќе има и побрз одговор од lslcrew


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: beTon
Date Posted: 17-Jan-2009 at 03:09

Originally posted by lslcrew

Што се однесува до радиусите кои ги совладуваат возовите сега малку испомеша и чиста физика! Постарите пруги имале и помали радиуси кои што лесно можеле да се совладаат. Денеска мислам дека најмалите радиуси се 250 метри што е дури и ретко. Низ Македонија најмалите се околу 300 метри. Чим вакви релативно мали радиуси се совладливи сигурно не е проблем за локомотивата за заврти некој радиус од 500 метри без дополнителен систем за вртење на тркалата.

не ми е малку јасно што каде и како сум испомешал, но за да воз совлада кривина убаво кажува линкот дека треба и лежиштата на тркалата да имаат заоблување, односно да не бидат рамни!

@ Владимир значи да се вратам на првото мое прашање! лежиштата на тркалата и кај парниве локомотиви имале заоблување(не биле пушка прави), односно попрецизно, кога, дали и колку ова со тркалата влијаело брзо да се совладуваат поголеми завои на времето, или за тоа цела заслуга ја има системот што го посочи горе! 



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Jan-2009 at 03:21
Во никој случај - крути (пушка прави), се прилагодуваат кон кривината и парните локомотиви како и денешните, кој повеќе кој помалку.

На ова ли мислиш



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: beTon
Date Posted: 17-Jan-2009 at 03:30
Thumbs%20Up тоа е тоа, но дали дали ова заоблување и порано постоело кај тркалата или е нешто што во дваесетиот век го примениле! еве го одговорот уште на почеток биле стокмени така http://library.thinkquest.org/18222/root/story2/page1/page1.htm - http://library.thinkquest.org/18222/root/story2/page1/page1.htm


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Jan-2009 at 03:38
На самиот почеток се сватило ова. И сликата од системот од 1881 е баш тоа да се ублажи триењето.


Или шематски



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: beTon
Date Posted: 17-Jan-2009 at 05:00

http://www.railway-technical.com/whlbog.shtml - http://www.railway-technical.com/whlbog.shtml  

ок ме разбираш на што мислам. малку ми е сомнително дека уште на почетокот тркалата биле свиени иако за тоа размислувале пред три века, но неможам да најдам податок чив е овој изум со заоблувањата!  е сега колку што можам да видам од пресекот горе во почетокот изгледа како дисковите да биле рамни, незнам најдов нешто на нет, но не сум сигурен дека тоа е тoчно...

http://neil.fraser.name/news/2003/05/29/ - http://neil.fraser.name/news/2003/05/29/  

поентата ми беше дали уште тогаш во времето на пареата дисковите односно лежиштата на тркалата имале заоблувања кои нормално го намалуваат триењето (и галамата Smile) а со тоа ја зголемуваат брзината!     



Posted By: mitatos
Date Posted: 19-Jan-2009 at 12:58
Vladimir @ dali ovoj voz e toj za koj mislis deka treba da se obnovi i pusti vo upotreba mislam za ovie parnite vozovi :
Eve  najdov edna stara cestitka od vozot vo veles ako e toj istiot .





-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 19-Jan-2009 at 17:13
Прекрасна фотографија, таа е снимена некаде околу 1916-18 по униформите на војската.

Во секој случај тој воз би требало да изгледа слично, а проектот е крстен Симплон Македонија по едниот крак кој идел низ Македонија од легендарниот Orient Express, и бил наименуван Simplon-Orient Express.



П.С. Дали фотографијата ти е од нет или ја имаш ?


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mitatos
Date Posted: 19-Jan-2009 at 17:56
od net ja najdov, slobodno kolekcioniraj ja nekade vo nekoj folder

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 19-Jan-2009 at 18:05
Обично ги купувам од e-bay или Delcampe нарочито оние за теснолинејката во МК обично се од 2-12 евра

„Подобро врапце во рака неголи слон на гранка“ Big%20smile


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 19-Jan-2009 at 18:12
Еве го и плакатот од тоа време на Simplon Orient Express




-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: mitatos
Date Posted: 19-Jan-2009 at 19:28
ova znaci deka pominuvalo i niz skopje ili ne? posto SKOPJE ne pisuva nigde na mapata

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 19-Jan-2009 at 19:40


Види го возниот ред

Pay atention малце! Bash Big%20smile


Posted By: mitatos
Date Posted: 19-Jan-2009 at 19:49
pa nigde ne pisuva skopje )))

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 19-Jan-2009 at 19:53
Question

Да не не ти се отвара таа слика...

Ај види на претходната страна убаво. Владимир го постираше возниот ред на Ориент Експрес-от. Обрати внимание на третата колона.


Posted By: mitatos
Date Posted: 19-Jan-2009 at 21:00
da da sega vidov po dolga analiza )))))

-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 19-Jan-2009 at 21:12
Еве ти и фотос ко доказ Simplon Orient Express на старата железничка станица во Скопје



Агата Кристи не беше во него  Smile


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: anDarko
Date Posted: 22-Jan-2009 at 12:14
Дали некој некогаш видел фотографии од главниот хол на старата железничка станица?


Ретро - 22 јануари 1958 година
Вечер во холот на железничката станица



Ретро%20-%2022%20јануари%201958%20година
Едно од многу посетуваните места во Скопје е железничката станица. Скоро през секое време на деноноќието холот на станицата е полн со посетители. Според една непроверена информација што ја добивме, дневно низ станичните простории минуваат околу 8.000 лица, што секако не е мал број. Многумина граѓани доаѓаат на станицата за да пречекаат некој свој пријател, да се засолнат кога врне, или пак воопшто така, без цел, за да се прошетаат. Тука може да се сретнат луѓе што чекаат некого или пак што се чекани. Ова особено се однесува за сабота навечер.

Студенти, ученици и граѓани се собираат пред излезните врати особено во времето кога пристига заедничката композиција на возови од: Битола, Гевгелија и Штип. Од луѓето во холот се создаваат долги шпалири, така што излезот фактички е затворен. Дежурниот железничар интервенира, тој моли да се направи пат, укажува дека патниците од возот не можат да излезат нормално од станичната зграда, но напразно. За да биде турканицата поголема скоро истовремено со пристигањето на оваа долга композиција доаѓа и белградскиот воз. Патниците со кофери, торби и друг багаж, просто се измачуваат за да излезат.

Прашањето за нормалниот излез на патниците од станичната зграда се провлекува кај нас со години. Се има впечаток дека е тоа нерешив јазел, макаршто со повеќе напори и повеќе самодисциплина може да се симне од дневен ред. Секако дека тогаш ќе им се олесни не само на патниците туку и на службениците од железницата.


Posted By: La Linea
Date Posted: 22-Jan-2009 at 12:23
Да, барем јас имам видено и сигурен сум дека ги имавме некаде.


Ај баш ќе побарам

-------------
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!


Posted By: La Linea
Date Posted: 22-Jan-2009 at 12:32
http://www.cdnh.edu.mk/Proekti/multimedija08/gradbi_staro_Skopje/zeleznicka.html - Објекти од старо Скопје

Ова го има постирано беТон во нишката за Старо Скопје, и мислам дека овде се сликите што ги бараш. Линкот не се отвара но пробајте вие може вас ќе ви успее


-------------
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!


Posted By: Б.Ѓ.Т
Date Posted: 22-Jan-2009 at 12:50
e ni mene ne mi go otvaraBig%20smile


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 22-Jan-2009 at 13:06
Previous
Сајтот мора од првата страна да го отворите, иначе нема на тој сајт фотографија од внатре, или http://cdnh.ii.edu.mk/Proekti/multimedija08/gradbi_staro_Skopje/ - http://cdnh.ii.edu.mk/Proekti/multimedija08/gradbi_staro_Skopje/

Иначе холот беше огромен (не ме факајте за збор мислам над 1000 м2) и имаше огромен впечатлив мурал на зидот


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: anDarko
Date Posted: 22-Jan-2009 at 14:41
Originally posted by Vladimir P

Previous
Иначе холот беше огромен (не ме факајте за збор мислам над 1000 м2) и имаше огромен впечатлив мурал на зидот


ми се плаче Ohno значи слична големина на холот во Grand Central Terminal во Њујорк (мојата омилена железничка станица).

ептен би сакал да видам слика од холот на стара железничка во СК.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/45/Grand_Central_test.jpg/800px-Grand_Central_test.jpg -


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 22-Jan-2009 at 14:57
Слика од холот никако да искочи, занам дека имаше кафани, бербер, флизер, и сите пропратни елементи. Слично на Централ само знам за дека муралот на едната страна беше исто огромен
Терасата од предната страна може да се види на овој клип од пристигањето на плавиот воз во Скопје

[TUBE]4jIzDtlXpQE[/TUBE]


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: anDarko
Date Posted: 22-Jan-2009 at 15:15
и такво едно здание не го обновиле веднаш а го изградија она чудовиште од станица Ohno


Posted By: lslcrew
Date Posted: 22-Jan-2009 at 15:33
Originally posted by anDarko

и такво едно здание не го обновиле веднаш а го изградија она чудовиште од станица Ohno



Ејјј зашто збориш така! Новата железничка е многу бољи него старата по многу фактори како локација, пристапност, функционалност! Башка новата станица вреди многу повеќе во својот архитектонски стил него што старати си вреди во својот стил. Старата железничка освен што е интересна за гледање за друго не би се сложил. Одлична зграда за градска администрација!


Posted By: pbanks
Date Posted: 22-Jan-2009 at 15:47


Апсолутно се сложувам а би додал и дека новата железничка станица може да изгледа многу убаво доколку се догради и одржува како што треба.

Зарем и и http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Hauptbahnhof - железничката во Берлин која е комплетирана пред само три години е чудовиште? ОК таа е многу пограндиозна од Скопската и по технички критериуми но мислам дека апсолутно може да се повлече одредена паралела.

Скопската е убедливо супериорна железничка станица на Балканот па и пошироко не еднашка сум запознал луѓе кои го посетиле Скопје меѓу другото и заради железничката станица па некои и специјално за нејзе. Жално е што еден таков објект е руиниран.

Навистина не ја разбирам аверзијата кон постземјотресно Скопје... Ohno








Posted By: anDarko
Date Posted: 22-Jan-2009 at 16:07
не ме сфаќај погрешно - почитувам доста современа и функционална архитектура. Даде убава парарела со сликиве од Берлин. Кога би била комплетирана и нашава на сличен начин, би било сосема поинаква приказна.

Ваква каква што е сега, делумно покриена, запуштена - е само едно гломазно бетонско чудовиште.

Старава железничка во СК изгледа дека имала баш боемски шмек - сега само што се вратив од Њујорк и се вљубив во Гранд Централ која одма ми даде асоцијација на тоа како можеби изгледал холот на нашава станица на времето...и ете денес се погоди да го објават во Нова Македонија стариов текст од 1958.

Ова е само некој идеализам Smile Камо среќа проективе во Скопје започнати после земјотресот да беа реализирани комплетно, а потоа и соодветно одржувани...


Posted By: anDarko
Date Posted: 22-Jan-2009 at 16:24
Originally posted by pbanks


Замисли ја цела таа пруга што ќе проаѓаше долж Скопје во неговите најгусти делови. Сегашното решение на многу елегантен начин брзо ги извлекува трасите вон Скопје од каде што потоа се разгрануваат.


ќе беше таман за LRT, па не ќе требаше да раскопуваме улици за трамвај - супер пруга  за урбана железница од Кисела Вода низ Капиштец парарелно по Иво Лола Рибар па се до Ѓорче Big%20smile




Posted By: pbanks
Date Posted: 22-Jan-2009 at 17:09


Така кажано убаво звучи


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 22-Jan-2009 at 19:20
Да се вмешам во разговорот,

Старата железничка станица, за тоа време беше една од најголемите станици во овој дел на ЕУ, и едина станица со подземни прелази за секој перон. Одлично функционална, но денешната локација е несоодветна.

Новата железничка станица, одлична идеја, никаква реализација.
- Човек со кофер не може да се искачи на перон, дедопустливо чак ни за стојалиште.
- Збунувачки влезови, шалтер салата на невидливо место, со тесен пролаз.
- Многу мала влезна партија.
- Неможност за карго, точак, автомобил, ...
- Вруќа врска со автобус (сеедно што има некое вратиче)

- Веќе друга тема е како се одржува 


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 22-Jan-2009 at 19:39
Ја имам видено подземни пролази и на станицата во Ниш! Кога е таа направена?!


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 22-Jan-2009 at 20:35
Да но таа е изградена далеку после II светска војна



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 10-Feb-2009 at 08:13

Ова е железничка станица во Скопје за време на последните години од турската империја.

Дали е ова истата локација како и стара железничка или у тоа време железничката се даоѓала на некое трето место?! И дали е ова железничка за првата железничка линија на балканот?!


Posted By: anDarko
Date Posted: 10-Feb-2009 at 09:57
Originally posted by lslcrew


Ова е железничка станица во Скопје за време на последните години од турската империја.

Дали е ова истата локација како и стара железничка или у тоа време железничката се даоѓала на некое трето место?! И дали е ова железничка за првата железничка линија на балканот?!


на сите прашања одговорот е ДА - локацијата е иста, станицата  била за првата пруга Скопје - Солун Smile ридот (брдо) Буковик всушност е алтернативното име за Водно, кое се гледа позади станицата и е во иста позиција како што е и до ден денес во однос на Стара Железничка.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 10-Feb-2009 at 13:08
Originally posted by lslcrew


Ова е железничка станица во Скопје за време на последните години од турската империја.

Дали е ова истата локација како и стара железничка или у тоа време железничката се даоѓала на некое трето место?!

Во многу записи изгледа се побркува локацијата на првата железничка станица мислејќи дека се наогала во близината на железничката станица од 1940 година - денес Музеј на град Скопје што мислам не е точно, на сликата помеѓу станицата и зградата во прв план, која највероватно е хотел по некој записи

Првото поврзување на Солун со Скопје 9 август 1873 во меѓувреме се гради и првата железничка станица во Скопје со прв назив „Uskup“ потоа со доагањето на србија се преименува во Скопље а подоцна во „Војвода Путник“.
И дали е ова железничка за првата железничка линија на балканот?!

Да, не само на балканот него и по широко


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: anDarko
Date Posted: 10-Feb-2009 at 14:53
значи сим бил грешка...али не знам зошто, мислам дека на повеќе пати имав прочитано дека железничката станица градена 1930те години бика изградена токму на истиот плац каде што била и претходно...


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 10-Feb-2009 at 15:18
Originally posted by anDarko

значи сим бил грешка...али не знам зошто, мислам дека на повеќе пати имав прочитано дека железничката станица градена 1930те години бика изградена токму на истиот плац каде што била и претходно...

На многу месте ќе го најдеш тој податок кој мислам е погрешен, и незнам од кај прв пат почнал да се грешно надградува

Логично да размислиме, што бара станицата на локацијата кај денешен МГС кога кракот кон Горче т.е. Митровица не постоел би било лудо да проектираш станица со слеп колосек од едната страна.

Постојат урбанистички планови од 1922 год. каде е уцртана само I - та станица на местото на новата III - станица

И планови од 1929 год. каде постои I - та станица, и со уцртани само проектирани колосеците од II - та „новата станица“ но без самата станица-зграда (или некој друг објект), која тек 1937 почнува да се гради.


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 10-Feb-2009 at 15:23
Владимир, а оние пругине што ги има чат-пат останато по должина на Теодосиј Гологанов од која пруга се?! Теснолинејка се тие пруги или нормален колосек?! Ако се и тие пруги во игра тогаш станицата може била само малку поназад од МГС барем следејќи го правецот старите пруги од око, до тоаков заклучок може да се дојде?!


Posted By: anDarko
Date Posted: 10-Feb-2009 at 15:26
Thumbs%20Up супер, сега е јасно...и логично Smile


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 10-Feb-2009 at 15:39
Originally posted by lslcrew

Владимир, а оние пругине што ги има чат-пат останато по должина на Теодосиј Гологанов од која пруга се?! Теснолинејка се тие пруги или нормален колосек?! Ако се и тие пруги во игра тогаш станицата може била само малку поназад од МГС барем следејќи го правецот старите пруги од око, до тоаков заклучок може да се дојде?!

Мислиш на овие


Во случајот се останати само од нормален колосек, кој идел од МГС кон Ѓорче т.е. Митровица а подоцна и кон Тетово - Кичево

Од теснолинејката се дигнати многу пред тоа кој иделе паралелно само сто тие почнувале од Мала станица (преко пат зградата на „Нова Македонија“).


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 10-Feb-2009 at 16:43
Владимир вака преку преписка се разбираме, аме не баш скроз. Една слика иљада зборови! Ај те молам, ако не ти е тешко, една мапа на Скопје со сите пруги со различни бои, што знаеш што некогаш биле низ Скопје!


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 10-Feb-2009 at 22:50
Првата линија Солун - Скопје во 1873 и изградба на првата железничка станица во Скопје



Во 1874 се поврзува Скопје со Косовска Митровица



Со поврзувањето во 1888 со Зибевче со поврзува со пругата која е изградена од Белград кон Скопје



Железничка станица денешен МГС која почнува да се гради во 1937 и е завршена 1940



Се гради транспортен центар во 1971 и свечано пуштен во 1973



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 10-Feb-2009 at 22:53
Владимир фала многу. Thumbs%20Up


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 11-Feb-2009 at 00:00
Одлично визуелно доловено Владимир Cheers


Него што е тоа Зибевче?

И друга работа што ме буни е периодот што го имаш спомнато за транспортен центар. Имав едно ЦД со фотки од старо Скопје и кратка историја на градот каде беше наведено дека новата железничка е пуштена во употреба ако добо памтам цирка 1980.
Не можам да проверам пошто ЦД-то ми е кај пбанкс па нека провери он... мада се сомневам дека го изгубил само нејќе да ми признае Bash   LOL


Posted By: zabegan
Date Posted: 11-Feb-2009 at 00:14
@Vladimir мора малце паметен да се направам, од каде ти се информациите? знам дека знаеш се за македонската железница ама нешто упорно ме буни
1. Имаше слика каде што се гледа железничката која ја постираше лсл, некаде во нишката за старо скопје, на крајот на ул. Македонија
2. Тоа малото зградиче на сликата на лсл ако не грешам го има и на други слики и се наоѓало до хотел Бристол
3.Според ова земјениот пат до зградичето  би требало да биде почетокот на ул. Македонија (сметајќи дека ова е долго пред да биде калдрмисана)
4. Планината во позадина со чиста совест тврдам дека е Водно (гледано од центар)

можда јас сум грешка, можда се работи за четири станици? јас се збунив сега Dunno

п.с. Кој ја пронајде другата слика со ул. Македонија и железничката, и другата слика со зградата за која зборев, го частам Smile




Posted By: zabegan
Date Posted: 11-Feb-2009 at 00:31
извинете за дупол пост ама еве морама да си разјаснам
еве ја сликата каде се гледа железничката
http://www.skopjeonline.com.mk/galerija/stari/golemi/7.jpg - http://www.skopjeonline.com.mk/galerija/stari/golemi/7.jpg
извинете што е со линк Roll%20eyes



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 11-Feb-2009 at 00:43
Originally posted by Cloverstack

...
Него што е тоа Зибевче?
Мала железничка станица пред Ристовац, во тоа време турско-српска граница, каде се спојуват двете траси (Талични Том и златниот клин) Smile
Originally posted by Cloverstack


И друга работа што ме буни е периодот што го имаш спомнато за транспортен центар. Имав едно ЦД со фотки од старо Скопје и кратка историја на градот каде беше наведено дека новата железничка е пуштена во употреба ако добо памтам цирка 1980.
Не можам да проверам пошто ЦД-то ми е кај пбанкс па нека провери он... мада се сомневам дека го изгубил само нејќе да ми признае Bash   LOL

Транспортниот центар е пуштен на 10 годишнина од земјотресот


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 11-Feb-2009 at 00:55
Originally posted by zabegan

извинете за дупол пост ама еве морама да си разјаснам
еве ја сликата каде се гледа железничката
http://www.skopjeonline.com.mk/galerija/stari/golemi/7.jpg">

Тоа е некое од овие објекти кој биле на тоа место пред да се гради железничката



Иначе негде погоре спомнав за урбанистички планови на Скопје од 1922 година, за овој дел од знаењето Smile


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 11-Feb-2009 at 01:01
Владимир, аголот под кој се гледа Водно на оваа фотка е навистина чуден доколку се работи за локацијата на денешен транспортен центар. Сигурен си дека немало некоја станица кај стара железничка во периодот измеѓу, пред таа да се изгради во финалната форма?




Posted By: Vladimir P
Date Posted: 11-Feb-2009 at 01:11
Ја мислам дека ова може да објасни се



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 11-Feb-2009 at 01:33
Или уште нешто
Улицата е Краља Петра 1927 година, како што се гледа на крајот на улицата нема двоспратна зграда - железничка станица
 


Ако добро се анализира сликата што ја постираше zabegan објектот има еден оџак а кај станицата таков распоред на оџаци и прозори не е

По пронапѓање на додатни урбанистички планови (1922 и 1929 год) и фотографии од Скопје од тој период еве ја правата локација на првата железничка станица во Скопје

http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=531&PID=30848#30848 - http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=549&PN=5

За овој пост морам да се извинам, за мојте погрешни констатации, заведен од добиени погрешни информации и се надевам за вашето разбирање.

Previous  Previous  Previous  Previous  Previous  Previous  Previous  Previous  Previous



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: zabegan
Date Posted: 11-Feb-2009 at 10:12
ок делот со пругата ми е јасен, ама што е со водно, кое според твоите податоци нама шанси да се наоѓа позади железничката под тој агол?
објектите што си ги посочил се обични куќи со приземје, а објектот од сликата има два спрата
улицата на последната слика има објект на крајот, само се гледа многу матно и не ветува многу

уште еднаш би прашал, можно ли е оваа станица (можда и привремена) да била на таа
локација?

и уште нешто, нели приказната за ул. Македонија иде дека таа е создадена со цел да се поврзе центарот на градот (тогаш чаршијата) со новата железничка станица, а ул. Македонија е направена долго време пред да се изгради денешниот музеј на град Скопје?

п.с. не можам да ја најдам сликата со хотел бристол и зградичето на сликата Roll%20eyes

EDIT: увидов дека сум грешка за зградичево, ама мислам дека за се друго сум во право Big%20smile


Posted By: pbanks
Date Posted: 11-Feb-2009 at 10:16
Originally posted by zabegan

ок делот со пругата ми е јасен, ама што е со водно, кое според твоите податоци нама шанси да се наоѓа позади железничката под тој агол?
објектите што си ги посочил се обични куќи со приземје, а објектот од сликата има два спрата
улицата на последната слика има објект на крајот, само се гледа многу матно и не ветува многу

уште еднаш би прашал, можно ли е оваа станица (можда и привремена) да била на таа
локација?

и уште нешто, нели приказната за ул. Македонија иде дека таа е создадена со цел да се поврзе центарот на градот (тогаш чаршијата) со новата железничка станица, а ул. Македонија е направена долго време пред да се изгради денешниот музеј на град Скопје?

п.с. не можам да ја најдам сликата со хотел бристол и зградичето на сликата Roll%20eyes


Трасата кон Косовска Митровица е правена 1874 како што напиша горе Владимир така да таа теорија си останува.


Posted By: zabegan
Date Posted: 11-Feb-2009 at 10:24
да да, за трасата сосема се согласувам и тоа е загарантирано, само коментирам дека сликата се некако не ми се совпаѓа со тој податок
затоа не ми е јасно, дали е можно ова да е привремено изградена станица пред да се изгради денешната стара железничка, а на местото кое го посочува владимир, да имало друга железничка која била првата во градов Dunno


Posted By: pbanks
Date Posted: 11-Feb-2009 at 10:34


Јас мислам дека е логично да имало и таму некој објект но немам прецизна информација така да би можел само да шпекулирамм.

Ваљда Владимир ќе ни ја разјасни мистеријата. И јас вчера прв пат дознав дека отоманската железничка станица која сме ја гледале на сликите била во делот кај новиот транспортен центар.


Posted By: lslcrew
Date Posted: 11-Feb-2009 at 10:41
Еве една статија од http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html Се надевам ќе разбие некои од дилемите!
Железнички сообраќај

Железничкиот сообраќај многу одамна бил воведен во земјата. Првата железничка линија Солун-Скопје-Митровица, во должина од 243 км,  била пуштена во август 1873 год. Значењето на железничката линија било огромно, пред сé заради  редовноста на транспортот, можноста за транспортирање на големи количества стока, намалувањето на цените на транспортните услуги, поголемата безбедност и независноста од временските прилики. Пред пробивот на Солунскиот фронт, на Македонија í припаѓале овие линии: Гевгелија-Велес-Скопје; Скопје-Куманово-Табановце; Скопје-Волково-Генерал Јанковиќ и теснолинејката Скопје-Охрид.

http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/simages/12_3.jpg">  

12.3. Ханриевото “чајниче” кое сообраќало на теснолинејката од Ханриево до Охрид, во 1923 год. се поврзало со Скопје, сликано во 1971 год. кога е “Пионерско вовче”, МГС инв. бр. 2138

  http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/simages/12_4.jpg">

12.4. Старата железничка станица изградена во 1873 год., МГС 

  http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/simages/12_5.jpg">

12.5. Новата железничка станица изградена во 1938-40 год. МГС вл. бр. 11247

 

По 1918 год. при поделбата на Македонија, на Србија í припаднале пругите: Гевгелија-Скопје-Табановце и Скопје-Генерал Јанковиќ. Во овој период железницата била обновена, бидејќи во голема мерка биле уништени железничките линии, мостовите и станиците при повлекувањето на централните сили. Обновувањето на железницата се одвивало во 3 етапи: провизорна обнова до 1921 год.,  привремена обнова во периодот  1921/23 год. кога биле извршени следниве работи: расчистување на станичните колосеци и нивно оспособување и поправка на станичните згради. Во овој период, поточно во 1923 год., дошло до спојување на пругата Генерал Ханрис- Охрид со Скопје, односно пругата била продолжена од Ханриево до “Мала станица” (спроти денешна НИП “Нова Македонија”) или “Горно Скопје”. Дотогаш, трговците,   испраќајќи стока непосредно од Скопје, морале да сметаат на трошоците и губењето на време околу претоварот во станицата Ханрис. Тие често се служеле со колски сообраќај до оваа станица. Колскиот превоз значително влијаел на зголемувањето на транспортните трошоци. http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html#_ftn1 - Долго време постоела иницијатива за изградба на оваа пруга во нормален колосек, бидејќи сообраќајот по неа се одвивал многу тешко, а за нејзино годишно одржување се трошеле големи средства. http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html#_ftn2 - На истата пруга сообраќал и возот “пампурче” или “чајниче”. Пругата во нормален колосек се изгради дури во шеесетите години, и тоа до Кичево, а релацијата Кичево -Охрид остана само како нацрт.

Третата фаза од обновата на железничкиот сообраќај траела до 1929 год. кога се извршила негова дефинитивна обнова и реконструкција.

Станичната зграда во Скопје, иако најголема по солунската, во горниот дел била ѕидана во бондрук техника. По Првата светска војна на неа немало големи оштетувања освен на инсталациите. Затоа, во 1930 год. се изградиле и нови водостаници на Вардар кај Нерези, чијшто резервоар ги снабдувал локомотивите, станицата и ложилницата во Скопје. http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html#_ftn3 - Ложилницата, за време на Турците, била изградена со 6 помали машини, а веќе во 1932 год. имала 70 машини. Шеф на железничката ложилница бил Војислав Пајиќ.

Во 1931 год. била пуштена во сообраќај новата пруга Лопатница-Рашка која претставувала последен дел од големата железничка линија Краљево-Рашка-Косовска Митровица. Со отварањето на оваа пруга Скопје дошло во директна врска со Белград. http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html#_ftn4 - Со оваа пруга Скопје станало јадро на Балканскиот Полуостров во сообраќаен поглед, и крстопат преку кој биле поврзани  сите четири страни на светот, како за поблиската и подалечната околина на тогашна Јужна Србија, така и за целата земја. Покрај пругата која по Вардарско-Моравската Долина ги спојувала Белград и Солун, од Скопје оделе и други пруги од кои едната преку Косово и долината на Ибар се врзувала со Западна Србија, а со теснолинејката до Охрид се заокружува важноста на Скопје.

И покрај отворањето на нови линии, железничкиот сообраќај имал многу недостатоци. Така на пример, имало недостиг на станичен простор бидејќи   Железничката станица во Скопје била изградена во време кога не се ни помислувало на поголем напредок на градот. На Железничката станица, како и на станицата Генерал Ханрис (Ѓорче Петров) имало магацини кои ни  оддалеку не можеле да ги задоволат потребите, така што се случувало стоката и по неколку дена да остане под ведро небо. Постоел недостиг на колосеци,  а и на вагони, особено на оние за ситна стока. Слична била состојбата и со патничкиот сообраќај. Поради малиот број на вагони, на станиците се создавал неред, а предност да обезбедат место имале воено-политичкиот и управниот апарат, иако сите патници плаќале иста цена за билетите. Железничките линии, пак, биле одржувани мошне неуредно, поради тоа што чуварите биле експлоатирани од страна на шефовите за лични потреби. http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html#_ftn5 - На кризата во  железничкиот сообраќај влијаел и развојот на автомобилизмот во Македонија. Предноста на автомобилите била во нивната брзина како и можноста за пренесување на стоката од местото на производство до местото на потрошувачката.

За унапредување на железничкиот сообраќај Банската управа решила да  изгради нова железничка станица во Скопје. Камен-темелите биле поставени во 1937 год., а изградбата траела 3 години. Железничката станица била пуштена во работа во 1940 год. и била најубава на Балканот во тоа време. Пред изградбата на оваа станица имало само една станица во Градско со подземни премини која по својата убавина се издвојувала од другите, но со новоизградената станица во Скопје ниедна друга не можела да конкурира. Во меѓувреме, додека се градела новата железничка станица, возовите пристигнувале на старата станица “Војвода Путник” која се наоѓала пред денешната Железничка станица.

Главниот влез на новоизградената железничка станица бил на ул.”Крал Петар”, а таа излегувала и на ул.”Принц Ѓорѓе”. Лево и десно имало станични скверови кон кои биле поставени влезови за становите на службениците. Големиот станичен хол кој бил врска со главниот влез и излез, зафаќал простор од 1000 м2. На првиот кат се наоѓал ресторан, а на вториот службени соби и хотел за железничките чиновници. Во крилата на зградата биле сместени канцелариите. http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html#_ftn6 - На перонот, поплочен со најубави романски плочки, застанувале и продолжувале возовите кон Европа, а тука минувал и прочуениот “Ориент  Експрес”. Околу станицата пулсирале сите содржини на Скопје. http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html#_ftn7 - Во скопската Железничка станица, за 24 часа влегувале и од неа излегувале 24 возови ( брзи, патнички и забрзани возови). Просечно дневно пристигнувале 1000 патници. Во текот на едно деноноќие 14 локални патнички возови оделе од Скопје до Ханриево.

Железничката станица, како главна сообраќајна установа на еден град, станала центар на изградбата на ново Скопје, во кое таа била столб околу кој се движел животот на градот.

Многу брзо се изградил делот пред станицата. За потребите на железничарите, во 1920 год. била изградена дрвена барака на ул.”Водњанска”, а подоцна била изградена и Железничката колонија составена од 30 куќи, југозападно од станицата,  во Дебар маало.

Иако развојот на железничкиот сообраќај одел многу бавно, тој внел битни промени во економскиот живот на земјата, овозможувајќи брз транспорт на стока и патници.



Posted By: beTon
Date Posted: 11-Feb-2009 at 11:11
па донекаде сите сте во право само што секаде фалат по неколку информации за да се разбистри сликата, прво да фрлам една битна информација за сликава на лсл
Originally posted by lslcrew


Ова е железничка станица во Скопје за време на последните години од турската империја.

Дали е ова истата локација како и стара железничка или у тоа време железничката се даоѓала на некое трето место?! И дали е ова железничка за првата железничка линија на балканот?!

најбитно според мене како информација е ова ископов од лева страна доле тоа било местото за исфрлање на пепелот од јаглен, така да ако нешто ме интригира од сликава е тоа ископот како појава кој прилично добро бил решен а да не се наруши воопшто визурата на првата железничка станица во СК LOL

е сега за ова на сликата дека е ул МКД се сложувам со Z , но зошто бидејќи навистина имало голема станица и кај денешната нова железничка но таа била пред се наменета за фабриката за преработка на овошје и зеленчук добро познатата Мичурин поточно имало две станици во СК во тоа време, значи товарна станица пред се за фабриката а и за останатите стопанства. инаку фабриката ја хранела цела Србија, Хрватска и Словенија со конзерви со ајвар, доматно пире, бамји, слатко од смокви, вишни, малини, круши, јаболка, итн. итн. 

за да нема многу спорење еве малку цитат кој би го поткрепил моето инфо

Железничките објекти - станиците, магацините, ложилниците и другите градби од тој период малку се зачувани до денес. Меѓутоа, Скопје уште тогаш имало две железнички станици. Едната, таканаречената Главна на линијата Солун - Скопје - Митровица, која подоцна е проширена, а во 1938 година е урната и на приближно тоа место е изградена новата железничка станица, една од најубавите и најмодерните на Балканскиот Полуостров. Втората железничка станица беше таканаречена "Југ" на линијата кон Ниш и блиску до познатата триангла, каде што сега е изграден новиот Транспортен центар - Железничката станица Скопје, блиску да населбата "Пролет" и месноста "Забрането" каде беше секцијата за градење и одржување.



Posted By: MAPJAH
Date Posted: 11-Feb-2009 at 13:33
http://www.youtube.com/watch?v=wNcH79Zg1oQ&feature=channel_page -
http://www.youtube.com/watch?v=wNcH79Zg1oQ
 
ПАТНИЧКИ ВОЗ ВЛЕЧЕН СО ПАРНА ЛОКОМОТИВА
СЕ ИСКАЧУВА ОД ВЕЛЕС КОН КОШУЛЧЕВИ НА ОВЧЕПОЛСКАТА ПРУГА.
 
ВИДЕО КЛИПОТ Е НАПРАВЕН ОД ФИЛМСКА ЛЕНТА СНИМЕНА ПРЕД 40 ГОДИНИ
ОД МОЈОТ ПЕНЗИОНИРАН КОЛЕГА ЃОРЃИ ЛАФЧИСКИ
НА КОГО ЈАВНО МУ СЕ ЗАБЛАГОДАРУВАМ.
 
http://www.youtube.com/user/LAFCISKI - http://www.youtube.com/user/LAFCISKI


Posted By: lslcrew
Date Posted: 11-Feb-2009 at 15:19

[tube]wNcH79Zg1oQ[/tube]

Еве го клипот.


Posted By: lslcrew
Date Posted: 12-Feb-2009 at 10:14
Владимир оваа специјално за тебе....


Исто така имам и десетина слики од страта железничка од турско што ја дискутиравме, а и една слика од некоја си, прв пат слушам, привремена железничка! Дали околу земјотресот?! За жал морам со принт скрин слика по слика пошто неможам да одпакувам ILM фајлови!


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 12-Feb-2009 at 10:34
Благодарам, се претпоставува дека ова е слика на првиот железнички мост во Скопје, денес тоа би требало да е низводно од мостот кај Транспортен центар, на правец кон Ниш.

Те молам таа како велиш „една слика од некоја си, прв пат слушам, привремена железничка“ ако можеш да ја постираш, да можам некој нови сознанија да расчистам 

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 12-Feb-2009 at 10:37
01.


02.


03. Најстарата железничка станица од задната страна, исто и слика 04.


04.


05.


06.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 12-Feb-2009 at 11:01
Јасно, денешна привремена станица од последната картицка се всушност привремени бараки - станица кој се изгради после земјотресот до МГС или денес во цветниот пазар.

Ја мислев неко привремен објект од 18xx година Smile


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: lslcrew
Date Posted: 12-Feb-2009 at 12:07
На последнава слика се гледа дека земјотресот не ја уништил целосно левата страна на стара железничка него само средниот дел. Зашто тогаш е урнат левиот дел, и ако веќе си идело на рушење, тогаш зашто не ја срушиле скроз?!


Posted By: pbanks
Date Posted: 12-Feb-2009 at 12:19
Originally posted by lslcrew

На последнава слика се гледа дека земјотресот не ја уништил целосно левата страна на стара железничка него само средниот дел. Зашто тогаш е урнат левиот дел, и ако веќе си идело на рушење, тогаш зашто не ја срушиле скроз?!


Може да имало структурни оштетувања и да морала да се урне... има милион варијанти


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 12-Feb-2009 at 12:48
Срушен е делот каде беше холот од станицата



Останатиотото крило од станицата кој подоцна е срушен !!
и привремената железничка станица - барака после земјотресот




-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: MAPJAH
Date Posted: 12-Feb-2009 at 15:53
Парни локомотиви користени од Железниците на Отоманската империја, 1871 - 1913, Истанбул.
 
[tube]f7dD0y782u4[/tube]

Поздрав од железничарот по струка и душа.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 15-Feb-2009 at 23:42
Прва железничка станица во Скопје



Првата железничка станица највероватно е градена заедно со завршувањето на четвртата делница од трасата Солун - Скопје
или во период од 09-04-1873 до 09-08-1873 кога е градена делницата Велес - Скопје.



Нејзината локација се наоѓала точно (не како во некој документи - во близината) на денешната стара станица или Музеј на град Скопје.
Тоа го потврдуват сликите и плановите (од 1929 год.) дека главниот влез на станицата гледа на денешната улица Македонија, што е случај и со „новата станица“ - МГС.



Итересантно е да се напомене дека станицата во Скопје и Солун се правени од ист почетен план.
Зградата се состои од два ката, каде долниот е за јавен пристап, хол,чекални ~180 м2 и билетарница и дел за персоналот.
Додека горниот дел е станови за станичниот персоналот и за персонал кое преноќува сменски.  



Но во текот на градбата станицата во Скопје е проширено со едно крило, така да ги добива сите потребни намени за една современа станица.
Самата станицата била градена од камен и тула со варов малтер со мала пластика на фасадата.



Станица опслужувала седум колесеци, неколку помошни, свртница, водонапојник и ложилница.



На сликата може де се види двокатната зградата испред хотел Бристол која е присутна и на втората колор фотографија од левата страна



Во почетокот називот на станицата во Скопје била „Uskub“ но со доаѓањето на српската војска е преименувана во „Српска краљ станица Скопље“



Нејзиното постоење по 64 години т.е. се до 1937 кога се урнува и на истото место се гради новата за тоа време една од најмодерните станица на Балканот.


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: MAPJAH
Date Posted: 17-Feb-2009 at 12:51
Старите железнички станици во Скопје.
Првата која е срушена по изградбата на втората,
за да и втората ја гледаме сега само како Музеј на Град Скопје.
 
[TUBE]grEmBojgBlc[/TUBE]


Posted By: zabegan
Date Posted: 17-Feb-2009 at 15:51
@ Vladimir е токму за тоа ти зборев и јас во врска со скопската стара железничка, со двоспраното зградиче и другите детали, значи сум бил во право и фала што ги потврди моите сомнежи Thumbs%20Up
@ МАРЈАН добри видеа си нашол, и фотки кои првпат ги гледам Thumbs%20Up


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 17-Feb-2009 at 20:20
Originally posted by zabegan

@ Vladimir е токму за тоа ти зборев и јас во врска со скопската стара железничка, со двоспраното зградиче и другите детали, значи сум бил во право и фала што ги потврди моите сомнежи Thumbs%20Up ...

Бев заведен од еден чуден план што го имав, но сега важно е разрешено, тоа е тоа Thumbs%20Up


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: La Linea
Date Posted: 18-Feb-2009 at 01:00


< ="-" ="text/; =utf-8">By  http://google-earth-fake-url-for-links.google.com/http%3A%2F%2Fwww.panoramio.com%2F%2Fuser%2F972488 - mmm121


-------------
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 18-Feb-2009 at 01:32
Еве ја станицата ОВЧЕ ПОЛЕ во време на градба, иначе градена 1924 година




Posted By: Vladimir P
Date Posted: 18-Feb-2009 at 01:53
Незнам за која намера е постираше оваја локомотива која е во Гевгелија, но знај кога би проработела таа или било која од останатите уште две би бил посреќен од добивање една нова локомотива.
Денеска тие парни локомотиви се туристички трен во цел свет и носат големи пари.

Иначе локомотивата JZ 61-011 e od proizvoditel Henschel со сер. бр. 19498 произведена во 1922 година


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: La Linea
Date Posted: 18-Feb-2009 at 01:57
Originally posted by Vladimir P

Незнам за која намера е постираше оваја локомотива која е во Гевгелија, но знај кога би проработела таа или било која од останатите уште две би бил посреќен од добивање една нова локомотива.
Денеска тие парни локомотиви се туристички трен во цел свет и носат големи пари.

Иначе локомотивата JZ 61-011 e od proizvoditel Henschel со сер. бр. 19498 произведена во 1922 година


Ја постирав зошто мислам дека е вистинско богатсво од причините што ги наведе. Гледам дека вандалите стигнале до неа...

Фала за информациите, јас мислев дека сум прашал но само сум ја постирал сликата

На крајот на краиштата, ако некогаш во Македонија се отвара технолошки музеј, ова би бил одличен експонат!


-------------
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 18-Feb-2009 at 02:10
Originally posted by La Linea

На крајот на краиштата, ако некогаш во Македонија се отвара технолошки музеј, ова би бил одличен експонат!

Ма една тура од Rail-фанови за изнајмена една композиција од 2-3 вагона со парна лок. на пример за релација Ск-Гевгелија-Ск би дале отприлике 15-20.000 ЕУР.

Така да подобро да врти него во музеј Smile


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 18-Feb-2009 at 10:29
Originally posted by Cloverstack

Владимир, на првиот клип од серијата што ја постираше Марјан (стара железничка станица Скопје, на претходната страна, на 0:12 има една стара фотка која многу ме заинтригира а има твој жиг. Ако може сподели ја на форумов.
...

Железничката станицата Скопје после земјотресот со веќе исчистено левото крило од станицата.

Сликава е карактеристична поради дизел локомотивата која е една од две кој само во Македонија постоеле со број ЈЖ 732-001 и 002 произведени од германскиот Jenbach во 1961 год. (прва од десно)




-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 18-Feb-2009 at 13:36
Originally posted by Vladimir P


Сликава е карактеристична поради дизел локомотивата која е една од две кој само во Македонија постоеле со број ЈЖ 732-001 и 002 произведени од германскиот Jenbach во 1961 год. (прва од десно)

Да највеќе поради таа и прашав. Ми заличе на една руинирана маневарка што ја имаше постирано порано... истите ли се?
Исто интересно е да се види чичка нова кенедиевка.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 18-Feb-2009 at 14:45
Originally posted by Cloverstack

...
Да највеќе поради таа и прашав. Ми заличе на една руинирана маневарка што ја имаше постирано порано... истите ли се?

Веќе такви нема, има нешто слично во Гевгелија (моментално е во Скопје) и една во депо



Posted By: MAPJAH
Date Posted: 18-Feb-2009 at 14:52
Originally posted by Cloverstack


Originally posted by Vladimir P


Сликава е карактеристична поради дизел локомотивата која е една од две кој само во Македонија постоеле со број ЈЖ 732-001 и 002 произведени од германскиот Jenbach во 1961 год. (прва од десно)

Да највеќе поради таа и прашав. Ми заличе на една руинирана маневарка што ја имаше постирано порано... истите ли се?
Исто интересно е да се види чичка нова кенедиевка.
 
Колку што знам Jenbach не е германски, туку австриски Jenbacher Werke


Posted By: MAPJAH
Date Posted: 18-Feb-2009 at 16:05

JZ Class 99.4 Steam Locomotives

 
ЈЖ серија 99.4 парни локомотиви

[tube]NoTpmEArGMk&fmt=18[/tube]
 
Благодарност и поздрав до МАЕСТРО Владимир Петков !!!


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 18-Feb-2009 at 18:56
Знаеш кога се испорачани првите кенедиевки во ЈЖ и во Македонија?


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 18-Feb-2009 at 19:12
Еве нешто езотерично во возниот парк на МЖ - парна локомотива, дизел и шинобус



Локација, ложилница Скопје, денеска помеѓу ф-к Треска и ф-к Алумина


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: polval
Date Posted: 18-Feb-2009 at 20:36
Originally posted by Cloverstack


Знаеш кога се испорачани првите кенедиевки во ЈЖ и во Македонија?


Мислам дека првите лок. серија 661 (Кенеди)  се набавени пред 1963. Воопшто, замената на парни локомотиви со дизел во Македонија е почната најрано.



Print Page | Close Window