Print Page | Close Window

Тролејбус во Скопје?

Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Јавен превоз
Forum Discription: Автобуски, трамвај, ЛРТ, метро, тролејбус...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=828
Printed Date: 16-Apr-2024 at 07:47


Topic: Тролејбус во Скопје?
Posted By: La Linea
Subject: Тролејбус во Скопје?
Date Posted: 23-Jan-2010 at 15:17
Мене ова ми изгледа како win-win ситуација Thumbs%20Up Дај Боже да испадне нешто од ова

 


„ЛАЗ“ нуди тролејбуси за Скопје

Украинската фирма што го доби тендерот за 84 нископодни градски автобуси вели дека може за три и пол години да ги создаде сите предуслови за да се воведе алтернативен јавен превоз во градот

%20
Украинската фирма „Лвовски автобусни завод“ (ЛАЗ), која победи на тендерот за набавка на 84 едноподни автобуси, сака да прави и тролејбуси за Скопје, што би овозможило да се воведе алтернативен јавен превоз во градот. Оттаму велат дека уште од 1992 година имаат искуство во производство на тролејбуси, а проектот го понудиле и го презентирале и пред владините и градските структури.

- Планираме целото производство на автобуси и тролејбуси да оди преку Македонија. На Скопје му треба алтернативен јавен превоз бидејќи во сите европски метрополи покрај автобуси, има и тролејбус, трамвај или метро. „ЛАЗ“ е подготвен во рок од три и пол години да ги создаде сите предуслови за тролејбуси и тие да почнат да сообраќаат низ градските улици. Иако возилата се двојно поскапи од автобусите, цената би можела да се исплати веќе една и пол година од нивното користење затоа што нивните трошоци за работа се многу пониски - објаснуваат од фирмата „Специјална опрема Скопје“, која е соработник и иден претставник на „ЛАЗ“ во Скопје.

Оттаму велат дека постои можност да и дадат десетгодишен кредит на државата за полесно да ги отплати возилата. Програмата на „ЛАЗ“ е прво да се изгради и да се опреми тролејбусна електромрежа со трансформатор, терминал за качување и симнување и со тролејбусни станици. На крајот, тие се подготвени да испорачаат 200 возила со низок под „електро ЛАЗ 20“, кои имаат по 46 седишта, а собираат по 210 патници.

Градските власти не потврдија дека им бил презентиран овој проект, ниту одговорија дали на градоначалникот Коце Трајановски му се допаднала идејата.

- Во градот постојано нешто се презентира и се нудат проекти, но ние имаме програма според која работиме. Сега се чека да се избере консултант за трамвајот како алтернативен превоз, па ќе се направи студија за привлекување концесионери - велат од градот.

И од Министерството за транспорт и врски, кое ја спроведуваше целата постапка за купување нископодни и двокатни автобуси, не одговорија дали би размислиле да ги заменат „даблдекерите“ со тролејбуси. Оттаму истакнаа дека во тек е изработка на студија за сообраќајниот систем во градот, која ја прави шпанската компанија „Идом ингенериа и консилториа“. Сега се анализирале податоците од анкетата што опфатила 11.000 граѓани за нивните сообраќајни потреби и проблеми.




Предности на тролејбусот

Во проектот што „ЛАЗ“ го претставиле пред нашите институции се истакнуваат сите предности на овој вид јавен превоз.

- Работат на струја, што значи дека не загадуваат и се бесшумни, а може да возат без напојување дури два километри. Исто така, при кочењето вишокот енергија се враќа назад во мрежата и може да се користи од другите тролејбуси. Тоа е систем за рекуперација, со што потрошувачката се намалува за 42 отсто.

- Цената на превозот со тролејбус е за 42 отсто пониска од таа за едно возење со автобус.

- Трошоците за изработка за тролејбуската линија се помали од тие за трамвајската затоа што нема потреба од пруга или издвоен пат, туку само воздушна контактна мрежа.

- Тролејбусите може лесно да ги заобиколуваат непрописно паркираните возила, што е чест проблем во Скопје.




Договорот за автобусите ќе се потпише во Киев

Министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески од 28 до 31 јануари ќе престојува во Украина, каде што ќе ја посети фабриката „ЛАЗ“ и ќе ги види погоните за автобусите, а во Киев ќе го потпише и договорот со компанијата за производство на 80 единечни и четири зглобни возила за јавниот превоз во Скопје, согласно резултатите од веќе одржаниот тендер.

Игор Чуркин, сопственикот на „ЛАЗ“, при посетата на Скопје во декември минатата година истакна дека тие се подготвени сите автобуси да ги испорачаат до крајот на оваа година бидејќи нарачката е само мал дел од капацитетите што ги има фабриката.
 
Автор: Радмила Заревска  
 


-------------
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!



Replies:
Posted By: Cloverstack
Date Posted: 23-Jan-2010 at 19:16
Тролејбусот секако нуди низа поволности и сигурно е добредојден како начин за подобар јавен превоз, но воопшто не би го третирал како замена за ЛРТ/„брз трамвај“ туку како дополнување.

ЛРТ/„брз трамвај“ генерално нуди поголема комерцијална брзина и особено изразен поголем капацитет.

Мислам дека не треба да се залажуваме со долгорочен план без „шини“.


- Тролејбусите може лесно да ги заобиколуваат непрописно паркираните возила, што е чест проблем во Скопје.
Ова е сосема погрешен начин за „справување“ со една таква неприфатлива ситуација.
http://www.ekosvest.com.mk/publikacii/urban_sinski.pdf -


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 23-Jan-2010 at 19:46

Го гледав хрватскиот трамвај ТМК 2200 и во споредба со тројбусот на ЛАЗ има скоро исто места за седење, освен тоа има помал вкупен капацитет од тролејбусот. Сепак ТМК 2200 е во 3 дела плус 2 мали кај спојките, а овој е дводелен. Можеби поради тоа што трамвајот е потесен од тролејот и има по само еден ред седишта од двете страни. Но добро, тоа немора да значи за останатите трамваи. 

Оваа понуда (ако е сериозна од страна на ЛАЗ) според мене треба да се разгледа, зашто како што пишува во текстот за тролејот не се потребни шини само воздушна контактна мрежа со што трошоците би биле помали. Барем додека не се изнајдат средства за реализација на трамвајот.

Се согласувам со clover за последната реченица, но интерсен е податокот за кочењето.



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 23-Jan-2010 at 20:09
Мобилноста на тролебусот и LRT во никој случај неможат да се споредуваат, предноста е далеку на страна на LRT во градски и приградски реони.

Малце чудно од каде сега и ова, прво аутобус па пота LRT па сега тролебус .... до каде ке идеме.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 23-Jan-2010 at 20:31
@ FoSsiL

Тоа за кочењето веќе се применува на практично секое возило на електричен погон, без разлика дали е трамвај, тролејбус, електрична локомотива, хибриден автомобил...

А што се однесува до капацитетот на ЛРТ во споредба со тролејбус, тоа не произлегува само од капацитетот на возилата, туку од капацитетот на линиите/трасите. Шинскиот превоз по дифолт е со голем капацитет (можност за долги композиции и ефикасно функционирање при голема фреквенција на обраќање). Инаку загребскиот трам навистина е малку потесен (2,3m) од стандарден автобус/толејбус (2,55m), но денеска најзастапени се трамваи/лрт со ширина од 2,65m така да ширината сепак е на страна на трамвајот, иако ефектот на овие разлики мислам дека избледуваат во однос на концептуалните разлики.

Еве една груба генерална споредба на основните параметри во овој правец
(Со тоа што во табелава под трамвај се подразбира класичен застарен модел на трамвај, а под за лесно шинско возило се подразбира ЛРТ каков што е прикладен за Скопје. Исто така не смее да се заборави дека ни е потребна приградска железница, а таа најдобро ќе функционира доколку е интегрирана со градскиот шински превоз. Перформансите на приградската железница кои се исто така наведени во табелите се само уште еден аргумент)




Извор:
УРБАН ШИНСКИ СООБРАЌАЈ НА ГРАДОТ СКОПЈЕ
м-р Гордан Стојиќ, дипл. сооб. инж.
http://www.ekosvest.com.mk/publikacii/urban_sinski.pdf - http://www.ekosvest.com.mk/publikacii/urban_sinski.pdf



Posted By: FoSsiL
Date Posted: 23-Jan-2010 at 20:43

и мене ми се проврти во глава. Да ти кажам искрено ако се бира помеѓу ЛРТ и тролејбус јас сум за ЛРТ, едноставно тролејот не може да го замени трамвајот, но затоа ако се бира помеѓу автобус и тролејбус, тогаш сум за тролејот. кога ќе видиш разликата е само во погонот и затоа некако ми е одбивно, да гледам само автобуси, само што едните ќе работат на струја. и нема да прави некоја разлика во јавниот превоз од аспект на поефикасност и брзина. но подобро е да гледам повеќе тролејбуси отколку обични во градот.

кратко само малку оффтопик. јас како мислам дека е најдобро, почнувајки од 2010

2010-2013-нови автобуси

2010-2020- средување на партизанска и рекорд, изградба на јужен, илинденска, тунелот и крушевска

2013-2020-постепена набавка на тролејбуси, и тоа првите неколку години поголем број

2015-2020-изградба барем на главна траса за трамвај Ѓ. Петров- Аеродром

2015-2020-до Аеродром Петровец(ова може и порано, ако се сметаат надлежните способни)

2020-......-постепено ослободување од автобускиот превоз во Скопје

2020-......-комлетирање на трамвајот

2020-......-воведување на ЛРТ на постоечката железничка мрежа до драчево куманово тетово и велес......

има многу фактори, ова е само идеа

а и како што тргнал светов со планетава дај боже да бидеме добро до 2020па ако некој си ја сфати работата сериозно да видам/видиме нешто од ова (ако се согласувате). 



Posted By: Cloverstack
Date Posted: 23-Jan-2010 at 20:56
Originally posted by FoSsiL

а и како што тргнал светов со планетава дај боже да бидеме добро до 2020па ако некој си ја сфати работата сериозно да видам/видиме нешто од ова (ако се согласувате). 


Ех да беше до нас


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 23-Jan-2010 at 21:10

@Cloverstack

ништо не е спорно околу ефикасноста во секој поглед на ЛРТ или кое друго шинско возило, но спорни се парите, желбата и спремноста. Се согласувам со се околу ЛРТ, и ќе бидам многу среќен во што поскоро време го имаме.

во идеални околности, ние имаме многу добри решенија за се, но сега околностите не се такви за да се гледа на големо и брзо имплементирање на се она што ние збориме.

една работа, најважно е да не се фрлаат пари залудно или за дупли работи (па кога ќе размислам подобро од една страна тролејот би бил дупла работаBig%20smile), но добро , ние уствари со се касниме.

а буџетот на Скопје.... ехехе имаше споредба на ссц за околниве градови од регионот...смешно.....кога ќе споредиш со Загреб или Белград, иако се поголеми градови и поголеми држави, ама од помалите градови во србија или хрватска да има помал буџет....

и не е само до Скопје работата, целата држава не е способна и спремна

аххх....многу проблеми 

еј туку друго ми текна, а она што беше трамвај на тркала со гуми?



Posted By: Cloverstack
Date Posted: 23-Jan-2010 at 21:14
Originally posted by FoSsiL

еј туку друго ми текна, а она што беше трамвај на тркала со гуми?

Тоа е уште една потврда дека оние што не водат немаат концепт, а богами немаат ни појма од било што. Како ќе дувне ветрот во моментот така... Некој треба да им објасни дека не се јаде се што лета  Stern%20Smile

Се надевам дека ќе нема ништо од таа најава, барем додека не бидат решени крупните проблеми на тој концепт и додека не доживее широка примена во многу градови (ако доживее)


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 23-Jan-2010 at 21:20
Само една забелешка што мислам дека веќе порано е кажав

Со денешен воз во шпиц или не се стига

Станица Скопје - Железара за 4 мин
Станица Скопје - Скопје Север за 8 мин
Станица Скопје - Горче Петров за 16 мин

Па пробајте со нешто друго да го постигнете тоа

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 23-Jan-2010 at 21:26
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by FoSsiL

а и како што тргнал светов со планетава дај боже да бидеме добро до 2020па ако некој си ја сфати работата сериозно да видам/видиме нешто од ова (ако се согласувате). 


Ех да беше до нас

па јас не видов или слушнав некој од градоначанициве или владата да биде заинтересиран за Скопје, освен ние тука што си ги удираме главите да биде нешто од градов.

но тоа е реалноста ако кажеш нешто во јавност не знаеш што да очекуваш, ќе те направат будала.

тоа и ти викам можеби државава не ни е доволно психички спремна да размислувава за вакви работи, сега сме спремни само за споменици, палати....

но ќе дојде време и за ова. оние убави неокласични, барокни, евроопски (какви не) згради и грациозни споменици ги има во сите западно европски и останати градови, но имаат и одлична инфраструктура и нови напредни, модерни еколошки згради, само што тие биле направени во среден век (се знае зошто) . така да ке дојде време и кај нас.

еј одлетав оффтопик, ама мислам дека ја дадов поентата



Posted By: FoSsiL
Date Posted: 23-Jan-2010 at 21:31
Originally posted by Vladimir P

Само една забелешка што мислам дека веќе порано е кажав

Со денешен воз во шпиц или не се стига

Станица Скопје - Железара за 4 мин
Станица Скопје - Скопје Север за 8 мин
Станица Скопје - Горче Петров за 16 мин

Па пробајте со нешто друго да го постигнете тоа

еее тоа е ама кој да сфати

иначе ме интересира цена колку е

во секој случај е подобро побрзо



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 23-Jan-2010 at 23:02
Originally posted by FoSsiL


еее тоа е ама кој да сфати

иначе ме интересира цена колку е

во секој случај е подобро побрзо


Скопје - Горче Петров 31,- денар

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: krale
Date Posted: 24-Jan-2010 at 01:42
Originally posted by Cloverstack



Се надевам дека ќе нема ништо од таа најава, барем додека не бидат решени крупните проблеми на тој концепт и додека не доживее широка примена во многу градови (ако доживее)


Ова е тотално погубен концепт за архитектура, инфраструктура, па и општо за се во државава... Затоа секогаш ќе бидеме последни, а никогаш први, од некој неоснован страв се да се проба и изработи некаде другде, па после овде...

Инаку не зборувам за конкретниов пример, туку општо. Зошто Скопје да не биде уникатно и ПРВО по нешто во светот?


Posted By: гитардемон
Date Posted: 24-Jan-2010 at 04:28
Веќе сме уникатни и први во светот за многу глупости. Тргни од поткровјата, заврши со музеите.

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: krale
Date Posted: 24-Jan-2010 at 10:03


Точно знаев дека некој на ова ќе се повика... и тотално ќе ја промаши целта на мојот пост. Ок, нека ви биде.


Posted By: гитардемон
Date Posted: 24-Jan-2010 at 11:00
Не не не, сите што ги правеле тие објекти се повикале на тоа со цел да си ги одбранат глупостите, па затоа и моите предрасуди.

Што би требало да прифатиме и да бидиме уникатни во светот? Ете нашите научници какви не работи измислиле (некои ултра-ефективни системи за греење, за ладење, за осветлување, сите би нашле широка примена во државните институции), ама државата (сите влади со ред) глува да ги примени. Затоа ќе го продадат патентот надвор, и некоја фирма ќе се богати од тие финти, место државата да има нешто да се гордее.

Кога се глуви за извонредните нешта, зошто да сакам да сме први во нешто кога очигледно е глупаво - макар што трамвајот со тркала ниту е македонски изум, ниту ќе биде прво изграден кај нас за да го примениме како нешто прво во светот (значи нема да бидеме први ни во тоа).

Никогаш не сме способни први да бидиме, и нема да бидиме никогаш. Едноставно треба да бидиме доволно брзи во следењето чекор со другите што се први, тогаш имаме некаква надеж.

P.S. Не е ова напишано за препукување, едноставно на човек му е тешко (или му се гади) од она што се случува во државата, па мора некаде да се искаже. Ако се чувствуваш поинаку те сфаќам, но мое е да си кажам што јас чувствувам во врска со темата во прашање (како во онаа другата нишка).

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-Jan-2010 at 13:04
Ова ми делува ко поговорката:

„Подобро прв во село но не последен во град“

Мојот коментар на сето тоа е

„Да не измислуваме топла вода“

Clov постираше неколку поста погоре, еве и сликовито



Пре сиромашни сме за метро но не и толку богати за фрлање на тролебуси

Полека да уведеме лесно шинско возило комбинирано со градско-пригратска железница и ќе бидеме повеќе од задоволни ГРАЃАНИ
                            

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: гитардемон
Date Posted: 24-Jan-2010 at 13:25
Мислам дека јавен транспорт без автобус-тролејбус е скоро невозможен. Навистина ЛРТ и приградска железница се најефикасни, но за деловите од градот каде што ЛРТ е прекомплициран треба да се примени автобуски превоз. А секако за да се заштеди на ресурси, таму каде што треба автобус ќе се пушти тролејбус (долгорочно, па дури и среднорочно се исплаќа).
Со моменталните автобуски линии можеби изгледа дека не треба, но тоа е бидејќи низ помалите улици во Скопје воопшто не ни има јавен превоз. Значи ЛРТ би бил применет на најголемите и најзафатени линии потпомогнат од автобуски-тролејбуски превоз ако има потреба, а споредните улички кои денес не ги опслужува јавен превоз да бидат застапени со автобуси-тролејбуси, со оглед на тоа што во таква уличка нема потреба од еден цел трамвај кога ќе има по 10-15 патници во просек во автобусот. Во колку градови низ светот помали од Скопје дури и во најзафрлената уличка поминува автобус едноставно бидејќи мора цел град да биде опслужен.
Зошто да чекам автобус на Теодосиј Гологанов ако живеам на дрезденска, кога може да поминува на дрезденска автобус? (ме имаат пуштено доттаму пеш за да фатам автобус).

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-Jan-2010 at 13:34
Би се сложил во основа, но мора приоритет еднаш да се стави и да да се реши.

А кога спомнуваш помали улици и помал промет ... да го завршиме она големото а потоа и електрични возила можеме да пуштиме низ тие делови, зашто во тие „мали улици“ уште и мража да оптегнуваме поради некојси тролебуси.

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: pbanks
Date Posted: 24-Jan-2010 at 13:36
Веројатно и Крале има право до некаде но го промашува контекстот. Имено точно е дека не треба да размислуваме догматски и да се плашиме да бидеме креативни, но секако тоа не треба да го правиме преку безмилосно трошење на парите на даночните обврзници за проекти кои им се сониле на политичарите, туку преку финансирање на R&D (ако зборуваме повторно за државни пари, тоа би било преку институти, едукација итн....) од каде понатаму би произлегле издржани и прогресивни идеи.

Конкретново прашање за јавен превоз е апсолутно апсолвирано. Се знае што е докажан модел во светот, железница, ЛРТ и метро се користат повеќе од 1 век како јавен превоз во многу светски градови и таму се има насобрано такво искуство пред кое неможе ние да се правиме ниту луди ниту слепи и како што вели Владимир да измислуваме топла вода.

На крајот на краиштата зошто пак мора да бидеме уникатни, од каде тој порив? Мене на пример ме фасцинира ужасно "досадната" Љубљана и Словенија кои се однесуваат комплетно спротивно од нас.

За крај би завршил со цитат на Steve Jobs кој пак го цитира Пикасо.

"Good artists copy, great artist steal"

Погледнете го клипот, трае помалку од една минута...

[tube]CW0DUg63lqU[/tube]


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-Jan-2010 at 13:40
pbanks, ТОА


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: krale
Date Posted: 24-Jan-2010 at 15:57
Тотално депримирачки делува во една држава медиокритетот да го издигнуваме на ниво на национална идеологија. Никако поинаку не можам да ги интерпретирам претходните неколку постови од типот - поарно ние да применуваме проверена технологија од пред 1-2 века, отколку да бидеме први во нешто.

Затоа и сме таму кај што сме, а не сме, ниту ќе бидеме еден Јапан, Тајван, САД, Германија, ОАЕ и да не редам други држави, каде во секој аспект се гледа да се биде прв.

Кога веќе ја спомна Словенија... еден цитат ќе ти дадам од мислам Дрновшек, на времето кога влезе СЛ во Еу. Сите во Мк би аплаудирале, би славеле на плоштади, итн, а типов вика: ние не сме задоволни со тоа што сме членки на Еу. Ние сакаме да бидеме ПРВИ во ЕУ.

Е затоа Словенија и Македонија се две држави епохално различни.

п.с. Архитектурава што ја пропагира државава е токму најдобар пример на тој медиокритет и бедна имитација на „веќе виденото“ во други држави и времиња.
п.с.2. воопшто не го пишувам ова како подршка за трамвај на тркала, не сум запознаен со проектот, туку со априори отфрлањето затоа што „тоа било нешто ново“. WOW, каков нон-сенс аргумент.


Posted By: pbanks
Date Posted: 24-Jan-2010 at 16:09


Прочитај го уште еднаш мојот пост од погоре, воопшто не зборуваме за толку различни работи, туку различен е пристапот.

Доколку сепак не се сложуваш, би било добро, еве низ конкретниов пример на Тролејбуси или трамвај со едно гумени тркала или нешто трето да се обидеме низ бројки да издискутираме што е најдобро за нас како земја.

Ако просечна македононска бруто плата е 31500 денари, чисто би сакал да ве потсетам дека од тие пари државата зема околу 14280 денари од секоја НАША просечна плата. Јас барем не се сложувам оваа голема сума пари која некој ми ја зима од џеб, да се троши неоправдано.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-Jan-2010 at 16:27
Krale, незнам дали „постот“ ти беше за темава или ... а ако не е тогаш зошто е пишуван.

И моето прашање дали ова ти изгледа - технологија од пред 1-2 века ?



-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 24-Jan-2010 at 21:13

Владимир имам прашање. 

разликата помеѓу ЛРТ и метрото е само во контактната мрежа или и во возот и шините. Знам дека имаше споменувања за ЛРТ да поминува низ тунел под плоштад и воедно под цела партизанаска. тоа нема врска со метро така.

пс. цената е повеќе од исплатлива



Posted By: Vladimir P
Date Posted: 24-Jan-2010 at 21:34
Сега веќе е доста хибридно, така да голема разлика нема и има

Класично метро во основа добива струја преку двете шини, додека LRT и транвајот една од контактниот вод а друга од шините.
Друга разлика постои помегу метро и транвај а тоа е ширината на колосекот која буквално е кој како му текнало.

Затоа нај актуелна, практична, поефтина, пресликани искуства ... е LRT бидејќи користи постојна стандардна железничка мрежа-траса, и лесно се преклопуваат со класичната железница

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: VirginAtlantic
Date Posted: 24-Jan-2010 at 21:47

За мен подобро е да се изгради система LRT слична на таа изградена во гр. Порто:

 
 
Тролејбусот не е наjдобрата опциjа /за мене лично/.


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 24-Jan-2010 at 21:57
Апсолутно Скопје има потреба од ЛРТ и С-Бан мрежа, како комбинација од Метро Порто (кое си е ЛРТ но тие така го викаат) и Штудгарскиот С-Бан. Тролејбусот никако неможе да биде столбот на јавниот транспорт поради истите карактеристики (во смисла на капацитет, брзина и ефикасност) како автобусите. Со нив само се подобрува еколошката средина.

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: FoSsiL
Date Posted: 24-Jan-2010 at 22:07

 

Originally posted by Andrej_LJ

Со нив само се подобрува еколошката средина.

тоа ми беше поентата и мене, но само кога би бирал помеѓу автобус и тролејбус, не поинаку



Posted By: Cloverstack
Date Posted: 24-Jan-2010 at 23:26
Originally posted by Andrej_LJ

Со нив само се подобрува еколошката средина.
Да бидеме фер кон тролејбусите, сепак имаат и други предности над обичните автобуси, како на пример тоа што електро-мотор е далеку поприкладен за чести тргнувања и запирања (што секако е случај во градскиот превоз) од мотор со внатрешно согороување. Овој факт сигурно има барем минимално влијание врз комерцијалната брзина на тролејбусите и удобноста за патниците. Исто така, експлоатацијата на тролејбусите верувам дека е далеку поефтина отколку обичните автобуси, па инвестицијата бргу би бе исплатила и после би книжеле „заштеди“.

Но апсолутно се слагам дека да се потпреме на тролејбус како столб на јавниот превоз во Скопје едноставно е лудост. Без шини џабе ни е секоја математика.


Posted By: Baze
Date Posted: 02-Feb-2010 at 14:49

АЛТЕРНАТИВЕН ЈАВЕН ПРЕВОЗ ЗА НАДМИНУВАЊЕ НА СООБРАЌАЈНИТЕ ПРОБЛЕМИ


Тролејбус наместо трамвај за нов имиџ на метрополата!?

Украинскиот производител ЛАЗ им препорача на македонските власти да размислат за воведување на тролејбуски линии за чија реализација би биле потребни најмногу 2,5 години и околу 160 милиони евра


Додека граѓаните ги очекуваат првите украински автобуси кои во Скопје треба да пристигнат во јуни годинава, украинскиот производител ЛАЗ на македонските власти им порача да размислат за воведување на тролејбуски линии. За таа цел, менаџерите на компанијата, кои викендов беа домаќини на македонската делегација предводена од министерстот за транспорт и врски Миле Јанакиески, презентираа проект во кој до детали ги образложија предностите на овој вид алтернативен јавен превоз.
- Ние бевме во Скопје и од она што можевме да го забележиме е дека би требало што побрзо да воведете алтернативен јавен превоз. Наша препорака е тоа да бидат тролејбуси, а не трамваи како што веќе разгледувате, бидејќи проектот за воведување на тролејбуска траса е многу поевтин и би се реализирал за многу покусо време. За овој вид превоз не се потребни некои крупни градежни зафати, ниту изградба на пруга, туку само инсталирање електрична мрежа. Тоа се еколошки возила кои не ја загадуваат животната средина, а можат лесно да се снајдат во сообраќајниот метеж, бидејќи нивното движење е флексибилно и можат да ги заобиколат паркираните возила, на пример - истакна сопственикот на ЛАЗ Игор Чуркин по потпишувањето на договорот за производство на 80 единечни и 4 зглобни автобуси наменети за ЈСП Скопје. Тој информираше дека воведувањето на тролејбуски линии македонските власти би ги чинело најмногу 160 милиони евра, а дел од средствата би се обезбедиле преку европските инвестициски фондови.
- За изработка на проектот би ни било потребно околу една година, околу шест месеци за инсталирање на мрежата и една година за испорака на возилата, така што системот може да профункционира најдоцна за 2,5 години. Дизајнот на тролејбусите ќе биде уникатен и ве уверувам дека тие ќе го сменат ликот на Скопје - рече Чуркин.

Министерот Миле Јанакиески со интерес ја проследи презентацијата, но рече дека македонската Владата се уште не ја разгледала можноста да инвестира во алтернативен превоз за Скопје, туку е фокусирана на набавката на новите автобуси за јавниот превоз.
- Се надевам дека на 15-ти конечно ќе ја избереме фирмата за производство на двокатните возила за целосно да го обновиме возниот парк на ЈСП. А одлуката за воведување на алтернативен јавен превоз треба да донесат Градот Скопје и ЈСП - рече Јанакиески. Тој тврди дека Владата не ја разгледувала можноста за замена на даблдекерите со тролејбуси дадоколку тендерот за набавка на пропадне по петти пат. И од Градот велат дека не е разгледувана оваа можност, но информираат дека во моментов се изработува физибилити студија за сообраќајниот систем во градот, која треба да покаже кое е најдоброто решение за сообраќајните проблеми во Скопје.

http://www.vecer.com.mk/?ItemID=AC7D750DE5839B458596D35AEB487CDB - http://www.vecer.com.mk/?ItemID=AC7D750DE5839B458596D35AEB487CDB


Posted By: Baze
Date Posted: 02-Feb-2010 at 15:04
И сега најдоа да ни селат памет за трамвај.
-- Наша препорака е тоа да бидат тролејбуси, а не трамваи како што веќе разгледувате, бидејќи проектот за воведување на тролејбуска траса е многу поевтин и би се реализирал за многу покусо време. За овој вид превоз не се потребни некои крупни градежни зафати, ниту изградба на пруга, туку само инсталирање електрична мрежа. Тоа се еколошки возила кои не ја загадуваат животната средина, а можат лесно да се снајдат во сообраќајниот метеж, бидејќи нивното движење е флексибилно и можат да ги заобиколат паркираните возила, на пример - истакна сопственикот на ЛАЗ Игор Чуркин --
Добро се сложувам проектот за воведување на тролејбуска траса е поевтин и ке треба помало време за реализација и еколошки е сообраќајот. Но едноставно неможам да сватам како лесно ке се снајдат во сообраќајот и нивното движење ке било флесибилно и ке ги заобиколуваат паркираните возила, па АЛООООО и нашите автобуси лесно и флексибилно прават маневри по улиците окупирани од паркирани коли. Нас ни треба градски превоз кој нема да сообраќа како автобусиве, туку неговата траса ке биде делумно во земја и делумно над земја. Не ни треба тролејбус и автобус еден до друг како си се претицуваат по и онака закрчените булевари само ке си го усложниме сообракајниот метеж, нас ни треба јавен транспорт кој делумно ке биде независен од сообраќајната инфраструктура која ни е над земја, ни треба превоз под земја кој ке биде брз без застои и ослободени улици од автобуси и други видови на јавни транспорти. Ако толку ни треба и трамвај тогаш на нашиве автобуси ке треба само да им ставиме ел мотор и електрични кабли за нопојување.


Posted By: mitatos
Date Posted: 02-Feb-2010 at 19:18

Украинците не врбуваат и за нивни тролејбуси

Компанијата ЛАЗ сугерира двокатните автобуси да ги замениме со нивни тролејбуси

Деспина Трајковска


Владата да се откаже од намерите за набавка на двокатни автобуси и наместо нив, за потребите на градскиот сообраќај во Скопје, да набави тролејбуси. Со ваква порака владини претставници на Украина и од менаџментот на компанијата „Лвовски автобусни завод“ (ЛАЗ) изминатиов викенд ја испратија од Киев и Лвов македонската делегација предводена од министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески, која во Украина го потпиша договорот за набавка за 84 обични автобуси од ЛАЗ. Украинците се подготвени да произведат 200 тролејбуси за Скопје и во рок од три години да ги создадат и останатите технички услови за градскиот сообраќај да се поднови со овој вид превозно средство.

„Нашата фабрика има големо искуство во производство на тролејбуси со најголем век на експлоатација. Го предлагаме овој систем за решавање на градскиот превоз во Скопје откако ја разгледавме инфраструктурата на градот. Тролејбусот е најчисто, најефикасно и најевтино превозно средство за градски сообраќај“, рече Игор Малец, генералниот директор на ЛАЗ.

Истите препораки на Јанакиески му ги пренесоа и владините претставници на Украина.

„Дали би се разгледувала можноста за воведување тролејбуси во градскиот сообраќај во Скопје, зависи од одлуката на Град Скопје и од ЈСП. Инаку, Владата нема намера да се откаже од двокатните автобусите, а доказ за тоа е отворањето на понудите на тендерот на 15 февруари“, прокоментира Јанакиески, според кого, нормално е ЛАЗ, па и која било компанија да нуди свои производи на секој пазар.

Според министерот, досега немало договор ниту, пак, преговори за тролејбуси. Идејата воопшто не била разгледувана, иако Украинците во нивната неодамнешна посета на Скопје проектот го презентирале и пред градските власти. Тие нудат прво да изградат и да опремат тролејбусна електромрежа со трансформатор, терминал и тролејбусни станици. Според процените на ЛАЗ, за Скопје ќе бидат доволни 200 возила со низок под „електро ЛАЗ 20“, кои имаат по 46 седишта, а собираат 210 патници. Менаџментот на компанијата не прецизираше колку чини еден тролејбус, ориентационо биле двојно поскапи од обичните автобуси. Сепак, нуделе повеќе предности, работат на струја, што значи не ја загадуваат околината, бесшумни се, а може да возат без напојување дури два километра. При кочењето, вишокот енергија се враќа назад во мрежата и може да се користи од другите тролејбуси.

„Тоа е систем за рекуперација, со што потрошувачката се намалува за 42 отсто. Трошоците за изработка за тролејбуската линија се помали од тие за трамвајската, затоа што нема потреба од пруга или од издвоен пат, туку само воздушна контактна мрежа. Тролејбусите може лесно да ги заобиколуваат непрописно паркираните возила, што е чест проблем во Скопје“, објаснија од компанијата, која се занимава со производство на тролејбуси уште од 1992 година.


http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=EA814D2139F09349B53B50C8205B51DB




-------------
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 02-Feb-2010 at 22:52
Ова ко Шехерезада - сакам ова, нејќам она, па повторно .... САПУНИЦА

Да дадам нов предлог, ЕДРИЛИЦИ ДА УВЕДЕМЕ, не трошат ништо и не закрчуват сообраќај си летаат високо .....

-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Baze
Date Posted: 02-Feb-2010 at 23:26

Не велам дека сакам ова, неќам она. Едноставно не ни требаат автобуси кој возат на струја и автобуси (ЈСП) кој возат на биодизел. Со овие два типа на автобуси или тролејбуси нема да се реши гужвата во сообраќајот и ефикасноста на тој јавен превоз, секој автобус е добредојден но решавањето на сообраќајот а со тоа и јавниот транспорт не треба да биде на начин кој го гледаме и сега по улиците. Ако се воведе тролејбус градските татковци ке кренат раце и од метро и од трамвај, мислејки дека проблемот е решен на подолг период, ке добиеме само два типа на автобуси еден на струја а друг на гориво и повтроно редици на автобуси и гужви по улициве. Сакам да напоменам дека не сум против тролејбусите но, сообракајов ке дојде до колапс со толку автобуси и автомобили по него. Ако, нека се заменат старите автобуси на јсп со овие новите што се нарачани па дури и нека набават тролејбуси но повторно ке има гужви и метежи, испаѓа дека не сме решиле ништо од ефикасноста на  јавниот транспорт, а со тоа и сообраќајот во Скопје.Ohno



Posted By: lslcrew
Date Posted: 02-Feb-2010 at 23:48
Прееска гледав Еврозум во форма на документарка за еколошки случувања во Стокхолм. Имаат стратегија до 2030 да немаат веќе возила на фосилно гориво, односно комплетно да го екологизираат сообраќајот. Ако и ние се движиме во тој правец тогаш сугестијата на ЛАЗ е најдобронамерна. Од друга страна се флексибилни и унифицирани, па вероватно со едноставни замени на моторите и додавање пантографи би се претвориле автобусиве во тролејбуси. Сепак колку и да анализираме градскиот сообраќај мора да се доведе во ситуација да се движи изклучиво по булевари, а тоа подразбира пробивање на главните булвераи во центарот на градот што поскоро како и поставување шини за трамвај и тоа со унифицирана електрична мрежа која заедно би ја користеле и трамваи и тролејбуси. Со оглед на тоа што ние не би можеле нити да сионуваме за нешто такво до 2030, значи автобусиве би се користеле добри 10-тина години минимум пред да почнеме и завршиме со електрификација барем на јавниот превоз. Па од тука набавката на автобуси е соема оправдана, но најдобронамерно треба да се прими предлогот на ЛАЗ, да почнеме со постепен пренос од фосилни горива према струја.


Posted By: zabegan
Date Posted: 02-Feb-2010 at 23:49
што се буните за тролејбусиве во однос на метежот и брзината, кога намераваат и трамваите да ги лупнат на сред коловоз, а за под земја воопшто не се ни размислува? плус зарем не може да се направи и посебна линија за тролејбуси, како што може за трамвај? сепак било кое од овие решенија е прифатливо, зависи како ќе се изведе само, премногу ги мешате сите реалните планови за градскиот превоз со вашите идеи

но малку ми е нелогично локалните власти да подлегнуваат на мислењата на некоја фирма која само сака да направи поголем бизнис, а владава па уште запнале за двокатните, хаос, си играат со многу озбилна работа која доколку не биде испланирана како што треба ќе го закочи сообраќајот во Скопје воопшто


Posted By: zabegan
Date Posted: 02-Feb-2010 at 23:52
Originally posted by lslcrew

Прееска гледав Еврозум во форма на документарка за еколошки случувања во Стокхолм. Имаат стратегија до 2030 да немаат веќе возила на фосилно гориво, односно комплетно да го екологизираат сообраќајот. Ако и ние се движиме во тој правец тогаш сугестијата на ЛАЗ е најдобронамерна. Од друга страна се флексибилни и унифицирани, па вероватно со едноставни замени на моторите и додавање пантографи би се претвориле автобусиве во тролејбуси. Сепак колку и да анализираме градскиот сообраќај мора да се доведе во ситуација да се движи изклучиво по булевари, а тоа подразбира пробивање на главните булвераи во центарот на градот што поскоро како и поставување шини за трамвај и тоа со унифицирана електрична мрежа која заедно би ја користеле и трамваи и тролејбуси. Со оглед на тоа што ние не би можеле нити да сионуваме за нешто такво до 2030, значи автобусиве би се користеле добри 10-тина години минимум пред да почнеме и завршиме со електрификација барем на јавниот превоз. Па од тука набавката на автобуси е соема оправдана, но најдобронамерно треба да се прими предлогот на ЛАЗ, да почнеме со постепен пренос од фосилни горива према струја.
и според мене паметно решение, но само ако целосната инфраструкура на Скопје правилно се развива


Posted By: Baze
Date Posted: 03-Feb-2010 at 15:38

Трамваите на сред коловоз да, но тролејбуси на сред коловоз не, тоа ке е исто како да додадеш уште една лента (асфалтна) во средишното зеленило, а за посебна линија за тролејбусот мислам дека со овој менталитет нема да успее, ако се секаваш не успеа ни физичкото оделување на десната лената со гумени бариери на партизанска, а зошто, затоа што и понатака коли си прерипуваа преку нејзе за да се паркираат на десна страна, и понатака автобуси се претекнуваа со други возила преку нејзе, а баш ме интересира како ке вози тој тролејбус оти е на струја и кога напонските водови ке му бидат поставени на десна страна кај некоја станица, а пред него паркирана кола или друго возило, па не мислам дека ке се исклучи за момент од електричната мрежа за да го заобиколи тоа возило



Posted By: Cloverstack
Date Posted: 03-Feb-2010 at 16:41


Таа тролата за тролејбуси е прилично флексибилна и тролејбусите имаат одредена слобода во движењето, но се слагам, би било глупо така да функционираме. Треба да се спроведе ред на жолтите ленти и тоа СТРОГО! А за таа работа и не треба да чекаме евентуално воведување на други видови јавен превоз, туку тоа треба да се направи што побргу. Менталитетот соочи го со дебели казни и доследно континуирано спроведување, па ќе видиш како ќе успее.


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 03-Feb-2010 at 22:56
Ајде еден оваков резон:

И најголем морон ќе влезе во траката на тролебусот бидејќи тоа е само улица.
Но истиот кога ќе види дека има пруга можда малце виугите ќе му проработат па нема да се паркира на пруга.

Уште нешто од предходните постови;
- неможе истатиот напонски вод да иде за LRT и тролебус
- заобиколувањето на паркирани возила полно пати доведува до искакање на тролата од тролебусот па шоферот излегува надвор и повторно ја мести и повторно застој.


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 03-Feb-2010 at 23:08
Луѓе незнам зошто обрнувате внимание на ваквите новини. Виде русинов дека си има работа со морони и сега им дели бесплатни совети, само што и не се така бесплатни. Јас не го обвинувам Чуркин, и јас така би постапил кога би имал работа со нашиве. Мене ме нервираат новинариве, кои место да направат некаква анализа за што добиваме а што губиме со тролејбусот, тие како дактилографки пренесуваат дека Киев бил чист (што нас во контекст за тролеите воопшто и не не интересира) и фрлаат бројки од рака за стотици илјади возила капацитет на фабриката (ало бе па до волку ли немаат акл и здрав разум!?!)... Да сумира, тролејбус во Скопје, како столб на градскиот транспорт е ЛУДОСТ, нуди скромни предности пред автобусот, пред се на еколошки но не и на маневарски или капацитативен план! Цел свет живее на шини па нека ми посочат ЕДЕН град од големината и важноста на Скопје, кој нема шински систем кој е рбетниот столб на јавниот транспорт...Сега буквално уште остана да им смне идеата за едрилици како што кажа Владимир, сите други типови на превоз (а ниеден умен) ни ги презентираа. Лошото е што Скопје нема долгорочна стратегија со јасни одредници, дати и проекти, кои доследно би ги следел и исполнувал секој следен градоначалник, наместо како сега секој следен да ни претставува полуда идеа од претходникот!

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 28-Nov-2012 at 21:53
ТРОЛЕЈБУС ВО СКОПЈЕ

Малку да ја возобновиме оваа најзаспана тема, а имено евентуалното воведување на тролејбуски транспорт во Скопје. Морам да нагласам дека поттик за размислување во оваа насока добив откако го прочитав следниов факт: неколку големи бугарски града во моментов се во процедура за набавка на 100 нови тролејбуси и за таа цел е направена анализа за тоа колку ги чини компаниите едно патување на патник во однос на автобускиот превоз. Заклучоците се поразителни во корист на тролејбусите: вредноста на билетот во тролејбусниот превоз е 0,48 лв (15 денари), додека кај автобускиот транспорт таа е три пати повисока или 1,42лв (44 денари)!

Целта на овој проект би била комплетна замена на автобусите со тролејбуси на нашите најдолги и најфрејфрентни линии. Скопје е многу погоден за оваа намена бидејќи има многу густа мрежа на линии кои одат долж неколку големи булевари, со што значително се намалуваат трошоците за изведба на контактната и електричната мрежа. Така, со поставување на контакнта мрежа долж неколкуте големи булевари во градов наеднаш се створаат услови за воспоставување на множество тролејбусни линии, кои во голем дел ги препокриваат односно заменуваат денешните автобусни линии. Во ваквите случаи остануваат за покривање само завршетоците на линиите (каде дадена линија оди сама по трасата), кои во најголем случај се под 10-20% од вкупната должина на трасата на линијата.

Целите на проектов се неколку:

-Покрај очигледните еколошки ефекти низ целиот град, целта е во центарот на градот да минуваат само тролејбуски линии, додека сите останати автобуски линии би се движеле исклучиво по кружниот булевар околу центарот (Гоце Делчев - К.П Мисирков - Кочо Раци - Јужен бул/М.Х. Јасмин - Кл. Охридски). Значително ќе се намали бучавата и испуштањето на штетни прашини и честички во центарот на градот. Улиците во центарот кои би биле целосно ослободени од автобуси се: васил Главинов, Димитрија Чуповски, Васил Аџиларски и 11ти Октомври. Покрај ова, скопските централни булевари како Јане Сандански/К.Ј. Питу, Кочо Рацин, Гоце Делчев, Партизанска, Теодосиј Гологанов, Васил Ѓоргов, Првомајска... би биле значително растоварени од аспект на класично и бучно загадување.
-Цел е и да се исфрлат приватните превозници од градот. Се гледа дека не бидува и никој не може да ги узапти да бидат неточни, нелојална конкуренција која не издава сметки и укрива даноци, да возат со шклопоции диво низ цел град цело време тркајќи се со возилата на ЈСП... Со еден збор само создаваат хаос, а со автобусите ослободени од линиите кои би биле заменети со тролејбуси, би можело ЈСП да ги покрие сите градски и скоро сите приградски линии. Приватниците би останале делумно да го покриваат приградскиот превоз или да се овозможат услови да се префрлат во некои наши градови кои патат од недостаток на јавен транспорт.
-После купувањето на двоспратните и едноделните автобуси од страна на ЈСП, Скопје остана без дводелни автобуси, веројатно единствен град во Европа. Тоа е голема загуба (докажани се предностите на дводелните автобуси) и таа загуба би била покриена со дводелни тролејбуси кои би возеле на најдолгите и фрекфрентни линии кои и без тоа ЈСП претходно ги покриваше со вакви автобуси.
-Во комбинација со уште неколку мерки за за значително подобрување на јавниот транспорт во Скопје (краткорочни и ефтини мерки, но со голем ефект), како воведување на единствен елетронски билет со одредена важност во минути, воведување на строги жолти ленти со камери и/или бариери, уредување на станиците и воведување на електронско следење на возилата, мислам дека Скопје ќе го реши значително проблемот до воведување на ЛРТ мрежа во градот (процес кој трае и повеќе од 10 години дури и да започнеме со изградба сега и тоа на правилниот систем).

Во моентов пресметувам колку вкупно километри контактна мрежа ќе биде потреба, колку возила би се распоредиле на линиите (во какви комбинации), каде би било депото и колку сето тоа ќе изнесува. Набргу ќе ги споделам анализите со вас. До тогаш ви предлагам како го замислувам воведувањето на јавниот тролејбуски превоз во Скопје, низ 3 фази:

ФАЗА 1:



Во оваа фаза со мрежата се покриваат главните градски булевари во насока исток-запад и тоа на булеварите: Партизанска, Ѓорче Петров, Димитирја Чуповски, 11ти Октомври, Кочо Рацин, Јане Сандански, Водњанска, Александар Македонски и К. П. Мисирков. Со тоа линиите стануваат вкупно 7 (забележете дека се воведува привремена линија 25 која ќе има иста траса со сегашната автобуска линија 5, освен во делот во кој трасата оди долж бул. Теодосиј Гологанов. Ваквата состојба би траела до покривање на овој булевар со контактна мрежа во следната фаза).

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 28-Nov-2012 at 22:09
ФАЗА 2:

Оваа фаза претставува значително проширување на мрежата во северните делови на градот (Чаир, Ск. Север, Бутел...), западните делови (трасите паралелни на Партизанска) и источните (кон Кисела Вода). Ова е природна последица заради придобивките на веќе постоечката тролејбусна мрежа, која теоретски може да прими се повеќе и повеќе разновидни линии без преголеми инвестиции, Мрежата се згуснува и пофаќа се повеќе делови на градот, а голем дел од трасите се веќе изградени во претходната фаза.

Бројот на линии во овој момент се зголемува за цели 10, достигнувајќи ја бројката од 17 тролејбуски линии кои ги заменуваат сите постоечки главни автобуски линии, додаваат неколку нови кои би можеле без никакви дополнителни трошоци (во смисол на проширување на трасите) да се додаваат и ги исфрлаат автобусите сосема од центарот на градот.




Контактна мрежа се додава на следните главни булевари: Првомајска, Цветан Димов, Бутелска, Шуто Оризари, Босна и Херцеговина, Теодосиј Гологанов, Васил Ѓоргов, Лука Геров/Волковска и др.

Еве ја мрежата на линии планирани во фаза 2 (се разбира мора да биде конечна верзија бидејќи како што кажав постоењето на сеопфатна мрежа овозможува релативно ефтино воспоставување на нови линии).





Тролејбусна мрежа со главните станици за трансфер помеѓу линиите:





Следните промени на линии би настапиле:

-Се укинува привремената лини 25 и се враќа линијата 5 по денешната траса.
-Се укинува линијата 12 и истата се слева со денешната линија 2А, на релација Царај-Железара. Линијата би го зела бројот на линијата 12 затоа што лично многу ми сметаат линии со букви, особено кога станува збор за сериозни и долги отстапувања од трасата на оригиналната линија.
-Се укинува линијата 22А и на нејзино место се воведува линија 32 која би сообраќала на релација Волково-Тодосиј Гологанов-Клинички центар. Трансферот помеѓу линиите (во овој случај на нпр. 22 доколку одите до Партизанска) е овозможен заради постоењето на единствен електронски билет со важност помеѓу 60 и 90 минути.
-Се слеваат линиите 45 и 65 при што новата траса на линијата 65 би била Стајковци-М.А. Ченто-Ал. Македонски-Главна жел.ст.


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: BOJAN
Date Posted: 30-Nov-2012 at 11:19
Андреј, најпрвин да ти се заблагодарам за трудот што си го вложил во изработката на овие мапи кои уште долго време нема да ги видиме во информативните материјали на нашите транспортни претпријатија.

Идејата за тролејбус во Скопје е добра, но мое мислење е дека би била остварлива и реална за изработка единствено за населбите на потегот од Карпош 4 до Ново Лисиче. Не за друго, туку мислам дека секое нејзино натамошно ширење би довело до огромна сума за изработка на целокупната инфраструктура, со што се намалува и можноста за реализација на идејата. Исто така, сметам дека со воведувањето на тролејбусот би требало да се изработат комплетно нови градски линии кои би ги поврзувале овие населби, но и единствена рута во насоката исток-запад и север-југ. Мое лично мислење е дека сегашна автобуска линија бр.3 би била идеално решение за почеток на активностите за воведување на трамвајот, на потегот од Клинички центар низ центарот на градот до Ново Лисиче. Паралелно со нејзе би се формирале и линии кон населбата Чаир и населбата Карпош 4. На овој начин, би можело Клиничкиот центар да се поврзе со тролејбуски линии до Чаир, Ново Лисиче и Карпош 4, како и по една линија која што би сообраќала од Чаир од Карпош 4, од Карпош 4 до Ново Лисиче и од Чаир до Ново Лисиче. Резимирано, една мрежа од 30-тина километри и 5-6 тролејбуски линии би биле доволни.

Моето размислување е во оваа насока бидејќи тролејбусот нема да смени ништо во растоварувањето на сообраќајот, единствени позитивни точки се намалувањето на загадувањето на воздухот, што им е потребно токму на овие населби, но и намалување на финансиските средства што се одвојуваат за гориво за автобусите. Се разбира, најбитното е што со ова граѓаните на овие населби ќе имаат подобра меѓусебна поврзаност со јавен превоз.


Posted By: alexsend
Date Posted: 30-Nov-2012 at 15:34
Не заборавајте дека ние сме држава во која сеуште има зимно време рестрикции на струја ццц

-------------
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.


Posted By: Macedonicus
Date Posted: 30-Nov-2012 at 17:35
Андреj, ги имаш помешано СК север и Топанско поле, броjките се океj само имињата се погрешно поставени. Прво е Т.Поле по Џон Кенеди а СК Север е погоре и таму стои 19.



-------------
ಠ_ಠ


Posted By: Zelenikovo
Date Posted: 24-Oct-2017 at 13:51

дека во време на сдсм ќе видиме Трам тоа ко што одлучно истакнаа предизборно - никако , веројатно е ќе ја прифатат идејата на кандидатката за градска мајка од Левица, а која во дебата на тв24 единствена цврсто застана зад Тролејбусот како алтернатива за Трам, додека останатите тивко се согласија со неа, па и Шилегов, но дали тоа би значело и нов возен паек за јсп, или можеби старите саноси ќе ги преадаптираат ...

но повторно тоа само дополнително ќе ги запуши улиците!

единствено корисно нешто би било средишно по булеварите да се пушти еднонасочна траса [ http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=96&PID=222751#222751 - 1 ] која најнапред ќе се искористи за БРТ или Тролејбус, а подоцна да се искористи ко таква за Трам ...


Posted By: BOJAN
Date Posted: 24-Oct-2017 at 17:31
Тролејбус минато = на електрични автобуси денес.

Колку што знам, сите кандидати ветија воведување на електрични автобуси, што е современ наследник на некогашната технологија на тролејбусите. Наместо мрежа низ цел град, возилата се полнат на прва и последна станица.

Што е клучното во целата оваа приказна? Нивното воведување нема да го реши недостатокот на ново превозно средство во градов.


Posted By: Zelenikovo
Date Posted: 24-Oct-2017 at 22:00

незнам каде го рекле тоа, но на дебатата на тв24 сите верглаа позитивно апропо Тролејбусите а за е-бус тоа ќе биде пуста желба, макар ко такви би се надевале да ги преадаптираат и старите саноси ...

како БРТ средишно меѓу булевари но еднонасочно, возможно е оди и обична бус траса дал за плински, е-бус или тролејбус, јасно се додека не се смогнат сили за Трам

но и вака би било нужно думање во однос постојките односно како истите да се стокмат паралелно со постој ите автобуски, односно жардињерите ќе морат да се тргнат а да се оди со метала ограда или банкина до самиот коловоз како би имало и пешачка стаза од една страна ...

дури може ваквата траса да е за БРТ од 8ам до 5пм, а потем да се користи како двосмерен експресен бициклистички коридор, дури можат постојните велосипедски патеки да ги поместат трајно овде, а за сметка на нив да се прошират со по уште една лента бул. Партизанска и бул. Сандански-Питу




Posted By: BOJAN
Date Posted: 13-May-2018 at 15:02
Архивски текст на весникот „Нова Македонија“ во постземјотресните години во кој се наведува можноста да се воведе тролејбус во Скопје. Текстот е од 1964 ми се чини, алтернатива може да е 1965 година:




Print Page | Close Window