Print Page | Close Window

Од светот

Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Јавен превоз
Forum Discription: Автобуски, трамвај, ЛРТ, метро, тролејбус...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=894
Printed Date: 26-Apr-2024 at 00:35


Topic: Од светот
Posted By: Andrej_LJ
Subject: Од светот
Date Posted: 18-Apr-2010 at 15:33
Не е баш од најтесниот наш регион...
Новите тролејбуси на Пјонгјанг (НР Северна Кореа). Домашно производство, со неколку делови увезени од Кина. До 2012 година, во градот ќе се заменат сите постојани тролејбуси. Слика од Фликер:




Инаку јас сум повеќе од импресиониран околу дизајнот на возилово од нивна страна.

-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте



Replies:
Posted By: гитардемон
Date Posted: 18-Apr-2010 at 15:45
Една од најомилените активности на големиот татко на нацијата е да сурфа по интернетот посетувајќи јапонски и кинески сајтови. Нека не те чуди дизајнот

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: SkyBoy
Date Posted: 13-May-2010 at 20:52
 
 
 
 
Лас Вегас
 
 
 
This bus is called a BRT (bus rapid transit) because it looks like a bullet train on wheels. The bus looked and felt very modern. But the best thing about it is that it isn't on the drawing board. It was right here on the lot, 1 of 50 that ISE is making for the City of Las Vegas this year.
http://switchboard.nrdc.org/blogs/fbeinecke/a_factory_where_clean_vehicles.html - http://switchboard.nrdc.org/blogs/fbeinecke/a_factory_where_clean_vehicles.html
 
 
И од Кина
 
Photos:%20Super%20bus%20complements%20green%20traffic%20campaign
 
Locals check out a new 230-seat super-long bus in Zhengzhou, on Sunday, September 16, 2007 Застарени се веќе Big%20smile
 
A 25-meter-long bus / 230-seat bus
 
Photos:%20Super%20bus%20complements%20green%20traffic%20campaign
 
Него зашто овие не идат у висина па не направат двокатни, туку идат у должина Question


Posted By: pbanks
Date Posted: 13-May-2010 at 20:58


Кој гледа реклами на iList Macedonia




Posted By: SkyBoy
Date Posted: 13-May-2010 at 21:05
Big%20smile додека чекав да почне, приметив реклама, па викам да прочепкам..


Posted By: Vladimir P
Date Posted: 19-Oct-2010 at 14:33
Top deset najboljih javnih prevoza u svetu
gradjevinarstvo.rs | 13. 10. 2010

Javni prevoz je ključ za uspešno rešenje saobraćaja u velikim gradovima. Individualni prevoz automobilima podrazumeva prateću infrastrukturu (autoputeve, obilaznice, parking mesta itd), saobraćajne gužve, zagađenje vazduha i zagađenje bukom, probleme sa postojećom putnom i uličnom infrastrukturom da primi veće opterećenje sa porastom broja stanovnika itd.

Tema javnog prevoza čini okosnicu funkcionalnog grada i zato vam predstavljamo ukupno jedanaest najboljih primera sistema javnog prevoza u svetu po izboru sajta AskMen.

No. 10 - Metro u Kopenhagenu, Danska
Metro u Kopenhagenu, glavnom gradu Danske, završen je 2002. godine i povezan je sa železničkim sistemom S-train koji povezuje glavni grad sa predgrađima i ostatkom države. Pored metroa Kopenhagen ima i javne bicikle koji se iznajmljuju tako što ostavite novac i dobijete ga nazad kada vratite bicikl.
U 2006. godini ovaj metro imao je procenat pouzdanosti od 98 do 99 odsto sa putničkim vagonima koji su poznati po svojoj higijeni što je direktno povezano sa izuzetno visokim stepenom kulture Danaca. Metro se oslanja na automatski sistem zaustavljanja - ATS (Automated Train System) koji putem računara upravlja celim sistemom na bezbedniji i efikasniji način.

No. 9 - U-Bahn, Berlin, Nemačka
Podzemnu železnicu u Berlinu čini 132 km tunela. Metro je povezan sa S-Bahn-om, nadzemnom železnicom koja povezuje Berlin sa drugim delovima Nemačke. Kompletna mreža tunela ima dostupnost mrežama operatera mobilne telefonije. Voz u stanicu stiže na svakih dva do pet minuta u špicu, ali i van njega.

No. 8 - Hongkong MTR, Hongkong, Kina
Oko 90 odsto transporta ljudi u Hongkongu odvija se javnim prevozom, a najveći deo upravo u metrou - MTR (Mass Transit Railway). Metroom dugim 172 km dnevno se vozi oko sedam miliona ljudi, a vozovi su poznati po svojoj tačnosti. Vrata vagona imaju platforme koje povećavaju bezbednost za putnike koji ulaze u voz. Poznata je opcija kupovine “Octopus Card”, kartice kojom putnik limitira iznos koji će potrošiti za prevoz, parking, brzu hranu na metro stanicama, itd. Takođe, obezbeđena je i puna pokrivenost 3G mrežom za mobilne telefone i računare.

No. 7 – Metro u Njujorku, SAD
Njujorški metro je jedna od ikona grada, poput Kipa slobode. Star je preko sto godina i danas ima ukupno 375 km pruge. U sistemu paralelno postoje i ekspresne linije, a metro radi svakog sata svakog dana u godini. Nakon 11. septembra bezbednost u metrou je znatno povećana, a zajedno s njom i higijena (bio je poznat i po grafitima). Sistem dnevno koristi 4,5 miliona ljudi.

No. 6 - Metropoliten metro u Parizu, Francuska
Pored 110 godina tradicije i 214 km šina sa najkraćim stanicama na svetu, pariski metro odlikuje i najveća metro stanica na svetu - Chatelet les Halles. Dnevno se njime vozi 4,5 miliona ljudi, a pokriva veću oblast od one koju putnici mogu koristiti uz pomoć “Navigo card” (kartice za naplatu). Sistem javnog prevoza u Parizu obuhvata i autobuse, brzu železnicu (RER) ka predgrađima, ali i Velib – sistem javnog prevoza biciklima. Saobraćaj je uređen tako da autobusi imaju prednost u odnosu na individualni prevoz automobilima, dok neki smatraju da metro nije pouzdan kao u nekim drugim gradovima, naročito kada se dese već tradicionalni štrajkovi francuskih radnika.

No. 5 - Metropoliten metro u Seulu, Južna Koreja
Metro u Seulu dnevno preveze osam miliona putnika linijama dugim 287 km koje su povezane sa autobuskim javnim prevozom. Ovaj metro je posebno poznat po odnosu prema putnicima: redovna obaveštenja na LED ekranima (i na engleskom jeziku), Wi-Fi mreža, roboti koji daju informacije, itd. Nije ni čudo jer Južna Koreja planira da od 2015. do 2020. godine ima robota u svakom domaćinstvu i njihovo postavljanje u metrou je samo veliki test za ovu ideju.

No. 4 – Tjub – metro u Londonu, Velika Britanija
Tjub, čuveni londonski metro, najstariji je na svetu, ali i najduži - ukupna dužina linija je 400 km. U 2007. godini zabeleženo je da je ovaj metro prevezao preko milijardu putnika. Metro je povezan sa drugim železničkim sistemima van grada, uključujući i Docklands Light Railway (laka železnica) koja putnike vozi pored Temze. Tjub karakterišu tapacirana sedišta, LED ekrani za informacije, ali i povremena kašnjenja. Naravno, metro je pokriven poznatim Londonskim sistemom CCTV kamera koje pokrivaju ceo grad. U nekim anketama ovaj metro je proglašavan i najboljim na svetu.

No. 3 - Tajpej MRT, Tajpej, Tajvan
Metro u Tajpeju jedan je od najskupljih na svetu. Ipak, ovo se isplatilo jer već tri godine on biva ocenjen kao najbolji metri na svetu po bezbednosti, pouzdanosti i kvalitetu. MRT pruža putnicima na četiri jezika (mandarinski, tajvanski, haka jezik i engleski). U metrou (na stanicama i u vozovima) zabranjeno je pušenje, jelo, pa čak i žvakanje žvakaćih guma. Putnici su ovom metrou dali ocenu 95,5 odsto za urednost. Pored metroa, sistem javnog prevoza Tajpeja uključuje i sistem žičara ukupne dužine preko 4 km koja prevoze putnike na relaciji zoološki vrt – predgrađe Maokong. Samo žičara dnevno preveze 1,1 milion putnika.

No. 2 - Moskovski metro, Rusija
Ovo je jedan od najstarijih sistema podzemne gradske železnice i jedan od najopterećenijih na svetu - preveze preko 7,5 miliona putnika svakog dana. Metro u Moskvi ima ukupnu dužinu linija od 293 km, a poznat je po reprezentativnim stanicama koje odlikuje visok stepen higijene, ali i arhitektura koju vredi videti. Ipak, možda najbolja odlika moskovskog metroa jeste efikasnost. Mnogi ga smatraju najboljim na svetu jer nekada stiže i po 40 vozova za jedan sat. Pored svega, ovaj metro je poznat i pomalo nesreća te za mnoge predstavlja najbolji metro na svetu.

No. 1 - Metropoliten metro u Tokiju, Japan
Podzemna železnica u Tokiju preveze osam miliona putnika dnevno, a deo je železničke mreže ukupne dužine 27.270 km koju čine i vozovi za predgrađa, ali i pruge sa jednim kolosekom. S obzirom na japansku kulturu mnogi koji imaju prilike da se voze ovim metroom tvrde da je bukvalno nemoguće ugledati otpatke. Sedišta u vozovima imaju grejače, a obaveštenja su na japanskom i engleskom. Metro je poznat po preciznosti, retkim incidentima (skoro bez vandalizma i zločina), a na peronima su obeležena mesta, gde će se naći vrata voza kada se zaustavi u stanici. Ipak, za ovoliki grad sve ovo i dalje nije dovoljno te će vam se u špicu desiti čuvene scene koje ste verovatno videli na sajtu “Jutjub”: u špicu radnici sa belim rukavicama bukvalno će vas gurati u prepune vagone.

Počasno mesto - Portland, Oregon
Ovo je jedan od najinovativnijih sistema javnog prevoza u SAD. Čine ga autobusi, laka železnica, tramvaji i žičara. Već autobuski prevoz poznat je po tačnosti, a u centralnoj gradskoj zoni prevoz autobusima je besplatan. Grad je poznat i po razvijenom biciklizmu i dobroj pokrivenosti biciklističkim stazama koje u velikoj meri smanjuju opterećenje javnog prevoza. Pored sopstvenih bicikala stanovnici i posetioci mogu da se voze i biciklima u sastavu sistema javnog prevoza.

Šangajski metro
Metro u Šangaju, najvećem gradu u Kini, sastoji se od klasične podzemne železnice i lake železnice. Otvoren je 1995. godine i danas je jedan od najsavremenijih sistema koji sa najbržim razvitkom na svetu. Ima 268 stanica i preko 420 km pruga što je ujedno i najduži sistem gradskih pruga na svetu. Tokom 2009. godine dnevno je prosečno prevozio 3,56 miliona putnika, a 6. jula ove godine, zahvaljujući “Ekspo izložbi” koja se održava u tom gradu, šangajski metro prevezao je 6,46 miliona ljudi.



http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Nekretnine/211677/Top-deset-najboljih-javnih-prevoza-u-svetu%20 - http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Nekretnine/211677/Top-deset-najboljih-javnih-prevoza-u-svetu


-------------
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 22-Oct-2010 at 11:54


За токиското метро некако им промакнало да спомнат за чиканите:
http://www.japanfortheuninvited.com/articles/train-groping.html - http://www.japanfortheuninvited.com/articles/train-groping.html

LOL

А за ненормалните гужви, не се опишува, тоа веројатно човек може вистински да го сфати само доколку го доживее:
[tube]N-X6dC2yrUc[/tube]


Posted By: axel
Date Posted: 07-Apr-2011 at 13:16

Автобус за 250 души

http://zazabava.com/avtobus-za-250-dushi - - Сподели  14
Најголемиот градски автобус на светот во кој има место за 250 патници вчера ја извозе својата прва смена во градот Куртиба во бразилската држава Парана.

Автобусот кој е произведен во фабриката на "Volvo" во Бразил е долг 28 метри а широк 2,6 метри. Има погон на мотор кој работи на биодизел кој се произведува од соја.

Колку за споредба, стандардните автобуси се долги од 11 до 14 метри, додека зглобните имаат максимална должина од 18 метри.


http://www.time.mk/read/130836c969/92fb01a791/index.html


Posted By: Тркало
Date Posted: 10-Apr-2011 at 02:49
Ова Корејсково никако не можам да го прифатам на изглед,бетер ми е од кинескиве тенеќа за ЈСП

Некоја слика од малку поблиску :Удине - Италија (175.000 жители ,градот со околината,десетина градски и приградски линии со нов возен парк и нешто шо многу ми се бендиса ,негде над 90 проценти од возилата се домашни марки Iveco,BredaMenariniBus,Cacciamali,De Simon(а во конкуренција на еден MB,MAN итн.)...во сите возила рушеа просек еден MAN Lion's City и една постара Scania





Табли со возен ред (си помислив дали некогаш кај нас ќе видиме вакво нешто 2 дена барем да е нечепнато)



Горициа / Gorizia ,~ 50.000 население и уште 15-20 во соседната/споената Нова Горица во Словенија (отприлика големината на доста наши градови)6 градски-приградски линии,имаат и една линија заедничка меѓу двете држави,граничната линија е низ градот/двата (споени) града http://en.wikipedia.org/wiki/Gorizia#Border_crossings


Cacciamali TCC685 mini

BredaMenariniBus

De Simon


Posted By: Александар
Date Posted: 31-Jul-2011 at 15:29
Da trolejbuski sistemi nisu prošlost, pokazuje i primer novotvorenog trolejbuskog sistema u Španiji. Danas to predstavlja jedini aktivni trolejbuski sistem u toj zemlji, iako ga nazivaju tramvajskim 




Ostatak:
http://transphoto.ru/city/1254/ - http://transphoto.ru/city/1254/


Posted By: Александар
Date Posted: 02-Aug-2011 at 00:01
Ево нечег занимљивог. Поред тога што је Икарус (Икарбус) производио аутобусе за домаће тржиште, део возила су била намењена за извос. Доста аутобуса су извозили у Пољску где и данас возе. Ти аутобуси су тамо познати као веома квалитетни аутобуси, ма шта мислили о њима. На интернету сам пронашао фотографије прославе 25 година сервиса из неког града из Пољске 2009. године.



Аутобус је у перфектном стању



Више фотографија на:
http://phototrans.eu/15,9174,219.html

Да то није јединствен случај, ево још Big%20smile

Испраћај легенде 2009. године


Хоће ли и ви овако испратити ваше аутобусе или можда само отерати у старо гвожђе, као ми у Београду ?



Posted By: axel
Date Posted: 04-Oct-2011 at 09:26

Јавен превоз во Куба со двојна намена

http://popara.mk/author/popara/ - popara на 4 октомври, 2011 во http://popara.mk/category/interesno/ - интересно - http://popara.mk/2011/interesno/javen-prevoz-vo-kuba-so-dvojna-namena/#respond" title="Коментар на Јавен превоз во Куба со двојна намена">Нема коментари
0

Креативни автобуси нема што!!! Превозникот кога ќе најде тезга може слободно само да ги замени приколките и да си брка работа. Откако ќе заврши ставај приколката и шибај по улиците на Куба. Пуста сиромаштија мора да се снаоѓаш.


http://daily.mk/cluster3/e683cfab2499f61b4fb0ffb6d621effd/928873


Posted By: N23
Date Posted: 18-Oct-2011 at 00:09

Јавен превоз во градовите кои ги посетив (опфатени се само поголемите градови).

Будимпешта

За жал метрото не го сликав таму, два дена бев, ама некако таму работите многу брзо се одвиваат за наши услови и додека да извадам апаратот, да купам билет, неколку контроли да те проверат, додека дојде метрото и отишло времето.

Инаку некаде низ нишките паметам дека имаше критики како јавниот превоз во Будимпешта е стар. Да точно, стар е, но е затоа е одлично одржуван и е одлично вклопен за потребите на градот.

Трамвај.

http://imageshack.us/photo/my-images/51/dsc04867l.jpg/">

Автобус

http://imageshack.us/photo/my-images/94/dsc04882t.jpg/">


Виена

Одлично синхронизиран јавен превоз, редовен, но кога станува збор само  за метрото, затоа што во тие два дена кога бев добив претстава дека луѓето користат само метро, автобусите беа полупразни, а трамвај користат само за една-две станици. А сето тоа поради одличната покриеност со метро на целиот град.

Станица (во позадина стар модел на воз; ваква е сликата и во Милано, наизменично се користат постари и нови возови)

http://imageshack.us/photo/my-images/847/dsc04971c.jpg/">

Нов модел + внатрешност

http://imageshack.us/photo/my-images/32/dsc04987fl.jpg/">

http://imageshack.us/photo/my-images/42/dsc04988dd.jpg/">

Околу удобноста, не се баш нешто најудобни, но затоа брзината и времето со кое се стига до одредено место ја надокнадува таа мала забелешка

Трамвај

http://imageshack.us/photo/my-images/819/dsc04961gq.jpg/">

Милано

Ваљда дека првите впечатоци од Милано ми беа поврзани со јавниот превоз, па затоа некако најнепријатно се чувствував во тој град. Веројатно до менталитетот е, па затоа скопскиот и миланскиот превоз се на исто скалило (да, имаат метро и трамвај, но залудно кога условите се исти). Седат 5 кондуктери на станица, си праат муабет со шоферот, на тајмерот пишува едно време, он трга коа сака, внатре е урнебес (говорам за трамвајот) а удобноста не е на некое завидно ниво. Метрото е приказна за себе. Наутро и попладне најфреквентните линии изгледаат како дупла 57 на плус 40 степени у август, многу мал дел од нив имаат клима а и многу е лошо ако од Виена идете веднаш у Милано. Од град каде тишината е неприкосновена, влагате у град каде секој покушава да се надвика.

Трамвај + внатрешност + стар модел на трамвај кој ем служи за превоз ем за сликање на туристите

http://imageshack.us/photo/my-images/542/dsc05020.jpg/">

http://imageshack.us/photo/my-images/401/dsc05022mx.jpg/">

http://imageshack.us/photo/my-images/685/dsc05024o.jpg/">

Метро

http://imageshack.us/photo/my-images/694/dsc05038cq.jpg/">

Венеција

Сликано на главната станица до каде што возат сите автобуси. Не се нешто нови, на линијата до Мештре секој автобус со капацитет над 100 луѓе имаше барем 15 одвишок, но единствена позитивна ствар е тоа што имаат внатре смарт тикет.

Автобус

http://imageshack.us/photo/my-images/713/dsc05118n.jpg/">

Мала споредба. Виена е убедливо на прво место, земајќи ги критериумите: човечки фактор, годиште, хигиена, удобност и редовност. Второ место Будимпешта, само поради стариот возен парк, но и тоа што не се толку чести линиите, трето место не давам на никој, четврто Загреб, петто место Милано заедно со Белград, а натака редоследно Љубљана, Венеција и Фиренца.


П.С. Слики за Љубљана, Загреб и Белград не се потребни, а во Фиренца превозот е ист како и во Венеција.




Posted By: Александар
Date Posted: 26-Oct-2011 at 10:52
Prva 100% niskoponda ruska mašina







Proizvođač "UralTransMaš"


Tasteri u tramvaju


Izvor:
http://transphoto.ru/articles/1415/ - http://transphoto.ru/articles/1415/


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 26-Oct-2011 at 11:22
Руски дизајн Ohno
Толку ли неможат да најдат солидна дизајнерска екипа, барем малку да се приближат кон западните дизајни и квалитет. Но, не!


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 26-Oct-2011 at 14:21
Навистина, дизајнот доцни ~15 години зад нормалните текови.

Доколку генералниот квалитет е на задоволително ниво, навистина штета што си прават ваква антиреклама во сфера каде реално е полесно да се постигнат повисоки стандарди, макар и со копирање.


Posted By: stratus
Date Posted: 26-Oct-2011 at 16:22
Дизанјот е таков бидејќи компонентите како на пример светла, браници, предни стакла... се веќе постоечки (се штеди на развој на нови), а не дека русите не можат подобро да дизајнираат.


Posted By: lslcrew
Date Posted: 26-Oct-2011 at 16:56
Чекај ова новите, јас па мислев дека на старо се некои купени!



Posted By: gjoko
Date Posted: 26-Oct-2011 at 18:15
одно прашање,управувањето е со транзистори или ламби


Posted By: Александар
Date Posted: 26-Oct-2011 at 21:03
Tranzistorsko (IGBT) verovatno, ali može biti i tiristorsko, otporničko svakako nije!


Posted By: BOJAN
Date Posted: 26-Oct-2011 at 22:28
Дефинитивно русите имаат најголем проблем со дизајнирање на транспортните средства што ги произведуваат. Како да ви кажам, и во оваа земја постои соработка на меѓународно ниво, па се внесуваат делови што не можат да ги произведат и така се склопува финален производ. Ова значи дека сепак немаат сенс за индустриски дизајн.


Posted By: Александар
Date Posted: 17-Dec-2011 at 15:01
Белкомунмаш представио једносмерни трамвај за Кијев



http://transphoto.ru/vehicle/204678/#n219022


Posted By: BOJAN
Date Posted: 18-Dec-2011 at 11:42
Александар, дали оваа белоруска компанија (Белкомунмаш)е специјализирана за изработка на трамваи, бидејќи досега не сум ја сретнал да изработува овој вид на транспортни средства? Мислам дека досега работеа на производство на тролејбуси, демантирај ме ако знаеш нешто повеќе.


Posted By: gjoko
Date Posted: 18-Dec-2011 at 12:22
зошто ги викаат едносмерни?


Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 18-Dec-2011 at 13:13
Белкомунмаш произведува доста  средства за јавен градски транспорт. Today it is the leading industrial enterprise in Belarus in the field of manufacture and major overhaul of a rolling stock of city electric transport.
Еднонасочни затоа што само на едниот крај имаат кабина за возачите, односно на крајот на линијата има свртувалиште за да може трамвајот да ја смени насоката. Двосмерните шински возила немаат свртувалишта туку едноставно возачот ја менува кабината и со тоа и насоката на возење.


-------------
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте


Posted By: gjoko
Date Posted: 18-Dec-2011 at 13:28
фала Андреј,а она на дното од постовите,за споменикот на плоштад ти е?


Posted By: Александар
Date Posted: 18-Dec-2011 at 22:20
Originally posted by BOJAN

Александар, дали оваа белоруска компанија (Белкомунмаш)е специјализирана за изработка на трамваи, бидејќи досега не сум ја сретнал да изработува овој вид на транспортни средства? Мислам дека досега работеа на производство на тролејбуси, демантирај ме ако знаеш нешто повеќе.


Kao što je Andrej napisao, ovo je vodeća kompanija koja proizvodi elektro vozila na prostoru bivšeg SSSR-a. Svoje proizvode plasira u dosta bivših republika SSSR-a, ali i evropskih i latinoameričkih zemalja.

Riga


Argentina


Kalinjingrad




BKM direktno sarađuje sa MAZom, tako


Poljska


Rumunija


Tramvaji




Minsk, dvosmerni




Izvor: http://transphoto.ru/


Posted By: BOJAN
Date Posted: 19-Dec-2011 at 11:01
Ви благодарам за исцрпните одговори на оваа тема, за мене е вистинска новост големиот опсег на средства за јавен превоз што ги нуди белорускиов производител.


Posted By: Александар
Date Posted: 20-Dec-2011 at 18:59
Ма белоруси баш напредују. Чак су и немци почели куповати њихове аутобусе!



Posted By: Александар
Date Posted: 20-Dec-2011 at 19:13
Ово им је најновији зглобни:

МАЗ 215

Основна разлика од осталих произвођача јесте та што они покушавају да убаце мотор у средину возила. Тиме је одржавање умногоме олакшано, а и зглоб је лишен притиска мотора из приколице. Посебна погодност може бити пратећа осовина на приколици и смањење радиуса окретања возила, што омогућује кретање возила по уским улицама и саобраћајницама. На крају, погон на средњој осовини омогућују боље понашање возила у зимском периоду. Главни проблем јесте положај мотора, који се мора налазити у предњем делу.



Сличан модел, МАЗ 205. Незванично је он из Крагујевца, а продат је неком пољском граду. Ево слика:









http://www.infobus.pl/text.php?id=42073&from=main


Posted By: OCB
Date Posted: 30-Mar-2012 at 17:20
Монорелса - Вупертал, Германија

1913



Денес



http://en.wikipedia.org/wiki/Wuppertal_Schwebebahn - http://en.wikipedia.org/wiki/Wuppertal_Schwebebahn


Posted By: Тркало
Date Posted: 30-Mar-2012 at 17:53
Originally posted by OCB

Монорелса - Вупертал, Германија

1913



Денес



http://en.wikipedia.org/wiki/Wuppertal_Schwebebahn - http://en.wikipedia.org/wiki/Wuppertal_Schwebebahn


На стариот мој школски од средно е преселен во Германија и се вработил на ова чудо баш во Вупертал.Првпат ко го слушав муабетот мислев дека е страшен лажго, а тогаш интернетот беше кај нас во почетен развој.Знам само дека се подобро платени возачите, во споредба со јавниот превоз кај нас.


Posted By: OCB
Date Posted: 30-Mar-2012 at 18:30
Originally posted by Тркало

Знам само дека се подобро платени возачите, во споредба со јавниот превоз кај нас.

Можеби правам несоодветна споредба но да споделам што најдов и знам од искуство. Според статистиките кои ги најдов, шоферите во јавниот транспорт во Вупертал заработуваат околу €2.000 што е под германската просечна плата која изнесува околу €2.700. Нашите пак заработуваат околу €400 што е над нашата просечна плата која изнесува околу €350. Од моето неколкугодишно искуство во користење на германскиот јавен превоз (во Источна и Западна Германија) имам чувство дека германските шофери не се задоволни од своите плати. Ова поради честите штрајкови и нивната видна нервоза додека се на работното место (особено во Источна Германија каде платата им е во просек околу €1.600).



Posted By: Falcon
Date Posted: 17-Jun-2012 at 02:22
Во Торонто, Канада е во процес замена на старите градски трамваи кои потекнуваат од седумдесетите со нови модерни возови од лесна железница.
Меѓу другите предности е тоа што овие се нископодни, имаат поголем капацитет за патници и малку поголема брзина. Повеќе информации на линков: http://lrv.ttc.ca/ - http://lrv.ttc.ca/


Posted By: Falcon
Date Posted: 27-Jun-2012 at 13:51
Се најави нов мега план за развој на јавниот превоз во Торонто. Се предлага да се финансира со зголемување на данокот на имот што секое домаќинство би го чинело во просек $45/годишно.





Posted By: Александар
Date Posted: 09-Aug-2012 at 17:56
Je l' Sanos radi? Vidim slike novih Sanosa u Rusiji?


http://fotobus.msk.ru/photo/715810/


Posted By: BOJAN
Date Posted: 09-Aug-2012 at 21:52
Originally posted by Александар

Je l' Sanos radi? Vidim slike novih Sanosa u Rusiji?


http://fotobus.msk.ru/photo/715810/


Можеби работат на некој партизански начин, склопуваат автобуси на некоја скришна локацијаBig%20smile. Има некој померодавен да одговори на прашањево?


Posted By: гитардемон
Date Posted: 14-Sep-2012 at 20:01
Нам вакви ни требаат:

[tube]acq5CGbUgfs[/tube]



-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: daci92
Date Posted: 10-Dec-2012 at 01:06
Санос работеше на истата локација ,во Керамидница до пред 2 години,само незнам дали денес сеуште работат таму ама сум прилично сигурен дека не се откажале.


Posted By: Falcon
Date Posted: 24-Jul-2013 at 11:41
Новата лесна железница во Торонто, Канада. Официјално ќе биде пуштена в година и треба да ја замени флотата од 30 години стари трамваи.

http://bcove.me/al478l9z


Posted By: Cloverstack
Date Posted: 28-Oct-2013 at 22:08
Не знам дали направиле cost-benefit анализа за ова, ама Јапонците уникатни по обичај   Smile

[tube]t-8hMD3DHs8[/tube]




Posted By: VirginAtlantic
Date Posted: 28-Oct-2013 at 22:52
Тоа е во Еланчове, Шпаниjа (Баскиjа).

[tube]XBV7L3vbOYA[/tube]

Нешто слично имам гледано за локомотиви - на 1,40 мин:

[tube]JCIhi0kj3SE[/tube]


Posted By: Џоле
Date Posted: 26-Dec-2013 at 10:32
Литвански автобуски постојки од времето на СССР. Ми се видоа интересни, па да ги споделам со вас. Инаку, овие фотографии се дел од проектот на фотографот Nicolas Grospierre (не знам како да го транскрибирам на македонски, па ќе го оставам во оригинал).



















-------------
За сè има вторпат


Posted By: Teglarot
Date Posted: 27-Dec-2013 at 10:21
Во секој случај, тие биле поиновативни и креативни пред 50 години него нашите ни драги - Коце и екипата во 2014.



Posted By: Denko
Date Posted: 21-Apr-2014 at 15:36
Megugradskiot avtobiski prevoz zema zalet vo Germanija. "Deutsche Bahn" dobiva seriozna konkurencija posebno vo kratkite i sredni relacii npr. do 250km. Za onie koi razbiraat germanski eve edna interesna reportaza na ova tema.

https://www.youtube.com/watch?v=PADcGjv1fpw



Posted By: Џоле
Date Posted: 11-Jul-2014 at 16:08
Компанијата Уралвагонзавод, во Екатеринбург го промовираше прототипот на новиот модел на трамваи, комплетно дизајнирани, изработени и произведени во Русија - RUSSIA ONE. Првите примероци ќе бидат произведени есенва, а тестирањето ќе биде во текот на 2015-та. Од прототипот до конечниот производ разликата во дизајн се очекува да биде максимум 10%. Најголемиот дел од надворешноста ќе биде направена од стаклени панели.


Трамвајот може да мине околу 90 километри на батерии, а цената му е околу 1 милион евра. Прв град што ќе ги добие овие трамваи е Екатеринбург, по него на ред е Омск, а трета е Москва.






























http://off.net.mk/full/zezalici/kanta/gradonachalnichko-eh-da-imam-ko-shto-nemam - http://off.net.mk/full/zezalici/kanta/gradonachalnichko-eh-da-imam-ko-shto-nemam

-------------
За сè има вторпат


Posted By: Danndy
Date Posted: 13-Jul-2014 at 03:06
FUCK MY LIFE!!!!

Совршенство, се заљубив!!!

-------------
Traveling.


Posted By: Dexter26
Date Posted: 22-Jul-2014 at 02:34
Јавниот превоз во Буенос Аирес - главниот град на Аргентина, штотуку се поднови со нови трамвајски возила од кинескиот производител на возови CSR (China South Locomotive & Rolling Stock Corporation Limited), истата компанија од која македонската влада нарача нови возови за Македонски Железници.
 
Ова се новите возови кои сообраќаат на трамвајската линија Sarmiento во Буенос Аирес - главниот град на Аргентина, долга 174 километри, со застанувања на 40 станици.
 
Конкретниот воз прикажан на фотографиите сообраќа на урбаната линија со реден број 11, чие што патување трае околу 60 минути.
 
http://www.infonews.com/2014/07/21/sociedad-154501-asi-son-los-nuevos-trenes-del-sarmiento-accidente-del-tren-sarmiento-linea-sarmiento-sarmiento-estatizado-trenes.php - http://www.infonews.com/2014/07/21/sociedad-154501-asi-son-los-nuevos-trenes-del-sarmiento-accidente-del-tren-sarmiento-linea-sarmiento-sarmiento-estatizado-trenes.php
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Posted By: Denko
Date Posted: 03-Sep-2014 at 00:24
Patuvanje so masinovozacot na eden berlinski S-Bahn, od Jannowitzbrücke do Olympiastadion. Patem se gleda i sto gradbi ima naokolu. Navistina interesno video...

https://www.youtube.com/watch?v=G1gj8fN9mwo


Posted By: jyvation
Date Posted: 05-Sep-2014 at 08:53
Ремонт на трамвај во Русија










Posted By: phenomenon
Date Posted: 05-Sep-2014 at 12:22
Originally posted by jyvation




Ваков ли трамвај треба да добие Скопје?

-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: Danndy
Date Posted: 05-Sep-2014 at 16:10
На стоногоалка ми личи.
Грдо нешто.

-------------
Traveling.


Posted By: zabegan
Date Posted: 05-Sep-2014 at 17:14
знам дека прашањево е поставувано и претходно, ама која е поентата да вршиш ремонт на возило ако го смениш од корен? нели е подобро да си купиш ново?
високоподните трамваи и онака се историја веќе


-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares


Posted By: Џоле
Date Posted: 05-Sep-2014 at 20:35
Originally posted by zabegan

знам дека прашањево е поставувано и претходно, ама која е поентата да вршиш ремонт на возило ако го смениш од корен? нели е подобро да си купиш ново?


И јас сакав да го прашам истото. И би додал: зарем не е поевтино да се изгради ново возило одошто да го „реконструираш“ од корен?

-------------
За сè има вторпат


Posted By: gjoko
Date Posted: 05-Sep-2014 at 21:03
така изгледа но во пракса не е така.кај нас во рек осломеј направија слично со неколку автобуси за превоз на работници.битолска фирма темелно им ја реконстуираше шасијата,внатре го сменија цел ентериер со нови материјали,генерален ремонт на моторот и механиката и нормално фарбање.сето тоа за неколку илјади евра по автобус,а нов знаеме колку кошта


Posted By: Џоле
Date Posted: 09-Oct-2014 at 18:05
Даблинските двокатни автобуси.



-------------
За сè има вторпат


Posted By: jyvation
Date Posted: 30-Oct-2014 at 22:32
Каде во ЕУ градскиот превоз е најевтин, а каде најскап?



Градскиот превоз во Софија е најевтин, споредено со цените во останатите главни градови на земјите од Европската унија, покажува истражување спроведено од белгиските медиуми.

Оваа услуга е најскапа во Копенхаген, 17 евра за билет со важност до 24 часа. На второ место според висината на цената е Стокхолм со 12 евра.

Во Софија таков билет чини две евра, во Букурешт 3,60 евра, а во Атина четири евра.

Брисел е во средината на класификацијата со цена на дневен билет од седум евра.

Во Париз дневниот билет чини 10,85 евра, а во Лондон меѓу 11 и 21 евро, според часовите на патувањето.

http://lider.mk/2014/10/30/kade-vo-eu-gradskiot-prevz-e-najevtin-a-kade-najskap/ - http://lider.mk/2014/10/30/kade-vo-eu-gradskiot-prevz-e-najevtin-a-kade-najskap/


Posted By: jyvation
Date Posted: 19-Dec-2014 at 20:15
Реставрација на еден од Лондонските стари даблдекери кој го спремаат за извоз во Австралија.Немам податоци колку имаат порачано, можеби само еден кој би бил туристичка атракција.







Posted By: beTon
Date Posted: 12-Feb-2015 at 17:41

interesno e deka vo zima vo 1 saat po polnokj gi zatvoraat vratite na metroto, poshto zaradi ekstremno ladnite temperaturi dosta bezdomnici gledaat da se butnat pod zemja

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=312&PID=185134#185134 - http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=312&PID=185134#185134



Posted By: beTon
Date Posted: 19-Feb-2015 at 15:00



http://www.urbanrail.net/eu/ru/pet/petersburg.htm - http://www.urbanrail.net/eu/ru/pet/petersburg.htm [ http://onlinereg.ru/ecp2007/Stp_metro.jpg - 1 ]

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=470&PID=189329#189329 - http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=470&PID=189329#189329

[tube]XshhL4lKnvs[/tube]




Posted By: beTon
Date Posted: 20-Feb-2015 at 20:42



русија наскоро со 11 метроа [ http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Underground_rapid_transit_in_Russia - 1 ]

нормално кинезите без конкуренција со 23 и со нови 15 во изградба

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems#List - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems#List

туку Турција пријатно ме изненади со 5 уште малку и на секои 10 милиони жители по едно, добра статистичка компарација за кај нас т.е. амбициите на форумашите тука


Posted By: beTon
Date Posted: 24-Feb-2015 at 00:25

[tube]GO4srzo-8Ro[/tube]


Posted By: gjoko
Date Posted: 24-Feb-2015 at 17:18
ништо чудно,и кај нас го има(скоро секогаш)


Posted By: phenomenon
Date Posted: 24-Feb-2015 at 21:58
Тоа не е ништо. Погледнете го ова:

[tube]pgyj_oIn7A0[/tube]

-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: beTon
Date Posted: 24-Feb-2015 at 22:11

чекај ова и анимации може да постираме во нишкава иако велат нормална појава ет [ http://www.tripadvisor.es/LocationPhotoDirectLink-g187510-i22726360-Gibraltar.html#22699941 - 1 ]


Posted By: beTon
Date Posted: 26-Feb-2015 at 18:00
Originally posted by gjoko

ништо чудно,и кај нас го има(скоро секогаш)


чудното е што е метро во прашање, па тро поклаустрофобично, ем за град ко Москва и неверојатно, исто тоа старите композиции немаат сензори, па штом ти фати врата пљачките или нешто поситно остана да висиш така


Posted By: jyvation
Date Posted: 23-Mar-2015 at 15:12
Кина го произведе првиот трамвај на водород

Кинеската компанија Сифанг го произведе првиот трамвај со водородни горивни ќелии во светот. Иновативното возило веќе излезе од фабриката на компанијата во Кингдао, провинцијата Шандонг.



Tрамвајот има капацитет од 380 патници, а местата за седење се 60. Дизајниран е со многу ниска платформа – 37,8 сентиметри од шините за да се олесни качувањето и слегувањето на патниците.

Според извори од компанијата развојот му траел околу 2 години, во кои со помош на истражувачки институции се дозволени клучни технолошки проблеми.

Трамвајот ги исполнува сите еколошки барања и не ја загадува природата. Единствено што ќе одделува, додека се движи, е вода.

Според информациите во кинеските медиуми, со едно водород полнење трамвајот може да измине 100 километри со просечна брзина од 70 километри на час. Полнењето трае само 3 минути. Просечната должина на една трамвајска линија во Кина е 15 километри.

Водородните горивни ќелии се нови, еколошки извор на енергија кој веќе наоѓаат примена во автомобилите.

http://vecer.mk/ekonomija/kina-go-proizvede-prviot-tramvaj-na-vodorod - http://vecer.mk/ekonomija/kina-go-proizvede-prviot-tramvaj-na-vodorod


Posted By: gjoko
Date Posted: 23-Mar-2015 at 21:08
Незнам дали знаете,мисијата Аполо13 која имаше хаварија на патот до месечината,беше заснована на овие водородни ќелии.Тие 21 ампер кои беа граница која можеше во тие хавариски услови да ги даде погонот,беа добиени од проток на водород и кислород низ пакети од горивни ќелии.

Само што во меѓувреме 40-50 години истите тие ни продава финти да ја користиме нафтата,а глеј-имало веќе спремно решение за енергија.



Posted By: jyvation
Date Posted: 09-Apr-2015 at 16:26
Овие трамваи на Шкода во Будимпешта ми се посимпатични од тие во Прага.



Posted By: Џоле
Date Posted: 27-Aug-2015 at 15:50
Развој на системот на подземна железница во Минск, Белорусија



-------------
За сè има вторпат


Posted By: jyvation
Date Posted: 20-Oct-2015 at 11:42


Етиопија ја доби првата трамвајска линија



Властите во главниот град на Етиопија, Адис Абеба неодамна ја пуштија во сообраќај првата трамвајска линија не само во таа земја туку и во цела Субсахарска Африка. Воведувањето на трамвај е проект што во голема мера е финансиран од Кина, што се смета за важен чекор на соработка. Двете трамвајски линии долги 34 километри и со капацитет од 60.000 патници дневно, ги изгради Кинеската железничка градежна компанија (China Railway Engineering Corporation). Вредноста на инвестицијата е 475 милиони долари од кои 85% се финансирани од страна на кинеската „Ексим банка“.



Трамвајскиот превоз го субвенционира државата, а цената на билетите, во зависност од должината на патувањето, изнесува од 0,08 до 0,25 евра.

Трамваите за кои шините и останата опрема се поставувани три години, ќе го олесни превозот на петте милиони жители на Адис Абеба кои досега користеле застарени и лошо одржувани автобуси и комбиња.



Во текот на последната предизборна кампања, во мај оваа година, државната власт повторуваше дека   трамвајот е „симбол на модернизацијата и симбол на нова Етиопија“.

Владата во Етиопија се потпира на Кина и во врска со други големи проекти: железница, автопати, хидроцентрали и сл.

http://www.porta3.mk/etiopija-ja-dobi-prvata-tramvajska-linija/ - http://www.porta3.mk/etiopija-ja-dobi-prvata-tramvajska-linija/


Posted By: beTon
Date Posted: 07-Jul-2016 at 23:28


мал лапсуз, во Рабат имаат  веќе некое време трам, така да втори  

https://en.wikipedia.org/wiki/Rabat-Salé_tramway - https://en.wikipedia.org/wiki/Rabat-Salé_tramway



Posted By: гитардемон
Date Posted: 08-Jul-2016 at 04:08
Мароко не е супсахарска Африка, Мароко е сахарска Африка, така да точно си напишале.

-------------
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.


Posted By: beTon
Date Posted: 08-Jul-2016 at 12:55



мал лапсус

~

по инерција, го запамтив рабатскиот трам заради постојките, но и мостоиве се за поздрав   

http://www.archdaily.com/426544/five-projects-win-aga-khan-award-for-architecture - http://www.archdaily.com/426544/five-projects-win-aga-khan-award-for-architecture







Posted By: beTon
Date Posted: 10-Jul-2016 at 09:00


кај нас нит пешачките мостови волку фино не ги вајаме, а тек па транспортните

http://www.thepolisblog.org/2013/02/tramway-casablanca.html - http://www.thepolisblog.org/2013/02/tramway-casablanca.html

http://urban-obs.com/role-street-furniture-public-spaces/ - http://urban-obs.com/role-street-furniture-public-spaces/ [ https://www.youtube.com/watch?v=pLwU2Ev7lQI&t=1m1s - 1 ][ http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=481&PID=189977#189977 - 2 ]

Few years ago, on 12.12.12, Casablanca’s first tramway departed on its very first journey through the bustling streets of this African metropolis. Its executor, Casatransport, constructed the considerable 31km tram tracks, street reconstruction and refurbishment, as well as the plantation of 4,000 trees in an astounding two year period. This film depicts the impact of this project, travelling alongside the tram through the city and interacting with the many characters that are now connected by this impressive, yet subtle piece of infrastructure.

уште сите марокански хејтери да ги повозат во трамов [ http://www.moroccoworldnews.com/2013/05/92970/50-personalities-believed-to-hate-morocco-2/ - 1 ] иако со право ги хејтаат заради садр [ https://en.wikipedia.org/wiki/Polisario_Front - 2 ] ситуација слична налик онаа на македонците по балканските војни




Posted By: beTon
Date Posted: 10-Jul-2016 at 11:09


сепак рабатските постојки се полезет за око ем од домашна фирма [ http://famab.ma/art/fr/contact.html - 1 ]     




Posted By: beTon
Date Posted: 10-Jul-2016 at 12:21

Addis Abeba 31.6  km - $475m [ https://en.wikipedia.org/wiki/Addis_Ababa_Light_Rail - 1 ]

~

Casablanca 31km  48 stations $745m [ http://www.railway-technology.com/projects/casablanca-tramway/ - 1 ]

~

за Рабат цехот не го најдов, но има нешто абер од проекциите, иако чудна диспропорција со Казабланка

Rabat two tram lines totalling 20 km and serving 31 stations – with an additional 10 km at an estimated cost of Dh800m (€71m) / Casablanca the project will run over a distance of 15 km and will cost between Dh8bn (€710.4m) and Dh9bn (€799.2m) [ http://www.oxfordbusinessgroup.com/analysis/moving-masses-improving-urban-transport-trams-and-trains - 1 ]

The Rabat Tramway company wants to extend its service to a number of new places in the Moroccan capital, including New Sale, Moulay Smail and Oulad Moussa. The new plans to extend the tramway network to cover 20 kilometers will cost between MAD 170 (EUR 15.7 mln) and 210 million (EUR 19.4 mln) [ http://www.railwaypro.com/wp/rabat-tramway-line-to-be-extended/ - 1 ]

~

[ http://www.uitp.org/news/structural-fund-morocco - 1 ] https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_town_tramway_systems_in_Africa#Morocco - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_town_tramway_systems_in_Africa#Morocco .   



Posted By: jyvation
Date Posted: 12-Oct-2016 at 19:14
Оваа метропола со години има бесплатен градски превоз



Градоначалникот на Талин, Едгар Сависар во 2013 година воведе бесплатен градски превоз по референдум со граѓаните.

Дел од луѓето сметаа дека ова е популистички проект кој не може да се дозволи, но тој и понатаму функционира.

Овој проект на естонската метропола и носи годишен профит од 20 милиони евра.

За да се возите бесплатно мора да сте жител на градот и да поседувате „зелена карта“ за чија изработка се плаќаат 2 евра.

Откако почна проектот, 25.000 луѓе се преселиле во градот за да ги користат овие бенефиции.

Целта на проектот е да се намалат трошоците на граѓаните и да се намали метежот во сообраќајот.

Според анкетите, 90% од граѓаните го одобруваат проектот.

Градскиот превоз е чист, секогаш има место, а возењето трае 15 минути.

http://faktor.mk/ovaa-metropola-so-godini-ima-besplaten-gradski-prevoz - http://faktor.mk/ovaa-metropola-so-godini-ima-besplaten-gradski-prevoz


Posted By: zabegan
Date Posted: 13-Oct-2016 at 01:49

тоа „25 000 луѓе се преселија во градот“ баш и не звучи добро за град како Скопје на пример...

-------------
Architects create dreams...politicians create nightmares


Posted By: Navigator
Date Posted: 13-Oct-2016 at 09:25
Тоа се тие булет статии. А да ни пренесеше авторот малку од приказната, па да разберевме како успеваат да ги направат тие 20 милиони евра профит. Или зошто секогаш има место кога се повеќе луѓе го користат јавниот транспорт.


Posted By: hcitrS
Date Posted: 13-Oct-2016 at 10:00
Скромен рисрч на вики спроведов и се работи за бесплатен превоз само во зона 1. Значи за деловите понастрана од центарот, сепак се наплаќа.
За профитот не побарав, ама многу се некако 20 мил само од туристи и странци да ги вадат.


Posted By: se_manda
Date Posted: 17-Oct-2016 at 22:27
Еве статија од Гардијан
https://www.theguardian.com/cities/2016/oct/11/tallinn-experiment-estonia-public-transport-free-cities


Posted By: BOJAN
Date Posted: 20-Dec-2016 at 13:00
Трамвајската мрежа меѓу урбаните зони во Шлезија е една од најголемите во светот. Поврзувајќи градови оддалечени на само неколку километри еден од друг, веројатно даваат егзотична замисла за патување од еден во друг град со трамвај. Во Катовице, заедно со помалите градови во околината, има повеќе трамвајски линии од автобуски. Системот одлично функционира, а граѓаните се навикнати да патуваат од едно до друго место со трамвај. Единствен проблем денес е времето на патување, така што со автомобил или автобус се стигнува побрзо од трамвај. Нешто повеќе на Википедија: https://en.wikipedia.org/wiki/Silesian_Interurbans













Posted By: Џоле
Date Posted: 16-Dec-2021 at 17:49


Берлин лабавее

Најмногу што на времето можеше да се ќари од јавниот превоз во Скопје беа филтерчиња од картите за автобус. Сега Берлин оди еден чекор понапред и пушти во оптек карти за метро од коноп што се јадат.



ЈСП Берлин одлучи да ги пушти коноп картите за да им помогне на патниците од главниот град малку да се опуштат од стресот на Божиќ и КОВИД.

Картите чинат 8,8 евра изработени се од хартија што може да се јаде, која е испрскана со „не повеќе од три капки“ масло од коноп, а ветувањето на ЈСП е дека тие имаат „смирувачки ефект“ кога ќе бидат изедени.

Се работи за масло добиено од семето, а не од цветот, заради што не содржи воопшто ТХЦ и ЦБД. Заради сето ова картите „воопшто не се штетни за здравјето“ и се „комплетно легални.“

„Вака без проблем можеш да патуваш низ Берлин цел ден, и потоа едноставно да го проголташ божиќниот стрес заедно со твојата карта,“ порачуваат од компанијата.

https://off.net.mk/zhivot-i-zabava/zanimlivosti/berlin-labavee

-------------
За сè има вторпат


Posted By: ehrlich
Date Posted: 17-Dec-2021 at 20:43
Берлин несфатениот град меѓу Германците, го обожавам.


Posted By: phenomenon
Date Posted: 21-Aug-2022 at 10:47
Around%20The%20World%20In%2030%20Unique%20Modes%20Of%20Transport

-------------
開始されていないだけの戦いが失われ、


Posted By: Џоле
Date Posted: 10-Apr-2023 at 20:11
Во меѓувреме, видео од една друга димензија... Јавен превоз со автономни [(самоуправувачки?) – како би го превеле ова?] возила во кинескиот град Гуангжу.

[tube]uyDRQPZKrls[/tube]

-------------
За сè има вторпат


Posted By: Vire
Date Posted: 10-Apr-2023 at 23:41




Print Page | Close Window