![]() |
![]() |
![]() |
Верски објекти (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1112131415 63> |
Author | |
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
дали ова е проект на Викторија поп Стефанија |
|
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
|
![]() |
|
macedonia ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Feb-2008 Location: Lerinsko Online Status: Offline Posts: 754 |
![]() ![]() |
Штипско Ново Село
![]() |
|
![]() |
|
JOE ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2010 Location: Bitola Online Status: Offline Posts: 226 |
![]() ![]() |
Битола,Битољ,Манастир,Монастирли…
град со најповеќе историја во Република Македонија,град со најмногу знаменитости од време на големото Отоманско царство.Град во кој е и познатата принцеза на Балканот Хајдар Кади џамијата.. ![]() Изградена во 1561-1562 година, со средства од Ајдар бег, како едно големо дело од ремек делата на отоманскиот архитект Мимар Синан, кој бил нарекуван Микеланџело од Блискиот Исток, поради грандиозноста на Сулејмановата џамија во Истанбул и Селимовата џамија во Едрене, кои исто така биле негови дела. Според Евлија Џелебија од XVII век, оваа џамија се сметала за една од најубаво декорираните во тоа време кога се изградила.По двете светски војни,таа најмногу се запостави и од неа остана само фасадниот дел.Хајдар Кади џамијата е единствена во регионот со отворен трем и според записите, таа имала две минариња. Историјата говори дека таа била реставрирана последен пат во 1890 година и во 1910 година, пред посетата на султанот Решад Vти на Битола. Овие дена е и за првпат пуштена светлосната илуминација која навистина не остава без здив. Битола и битолчани со многуте убави знаменитости во нашиот град,можиме амо од туризам да живееме… Меѓу кои е и нашата најубава принцеза на балканот џамијата Хајдар Кади од Битола бабам Битола… Машала ! http://www.babambitola.mk/ Edited by JOE - 27-Apr-2016 at 10:27 |
|
![]() |
|
hcitrS ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Nov-2015 Online Status: Offline Posts: 893 |
![]() ![]() |
Ме интересира Ваше (на секој кој сака да го напише) мислење околу активноста на големите верски организации во последно време во Македонија. Дали се обогатиле нешто, па ај да им фрлиме и на овие, си велат; нешто геополитички им станавме битни, причини би имало повеќе за ова...
Ватикан како најбогат, не се истакнува и толку многу, но руските влијаниja се повеќе од нападни дури, би рекол ![]() |
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Новата бискупска резиденција на Водно. Фото: миа.мк
![]() Edited by Џоле - 21-Mar-2016 at 18:38 |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Една необична црква за нашево поднебје - Свети Климент на Осогово, во близина на Кочани
![]() фото: Сашко Стефановски |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
pfc ![]() Groupie ![]() Joined: 27-Nov-2012 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 55 |
![]() ![]() |
Прометив кај црквата Пресвета Богородица дека е заграден со тараби плацот кај што била црквата Св. Мина, знае ли некој за што се работи ќе се обновува црквата или се заштитуваат нејзините темели?
|
|
![]() |
|
ehrlich ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
![]() ![]() |
Очигледно сакате да си играте така и да си давате бројки од ракав, 830 цркви нема само во Далмација во Хрватска, а не пак во целата, но добро, верувајте си.
Патем: 4000 верски храмови во Бугарија |
|
![]() |
|
King ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 24-Apr-2015 Online Status: Offline Posts: 654 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
ehrlich ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
![]() ![]() |
![]() Ептен ми е глупа споредбава, затоа што веројатно повеќето сте свесни дека поголем дел од црквите се стари цркви, параклиси, споменици на култура и слично, кои се изградени многу одамна, како и половина од џамиите во Македонија (втората половина е проблематична). Додека ова податоциве на членот погоре, би замолил со извор, а не вака, просто лупање од ракав, зашто баш и токму така ми делуваат, истресени од ракав. |
|
![]() |
|
one1 ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 13-Mar-2013 Online Status: Offline Posts: 416 |
![]() ![]() |
Зошто е Македонија ретардирана држава и во кој правец одат погубиите на ВМРО и на ДУИ
Во Македонија ако се спореди соодност на верски објекти во споредба со училишта ја имаме следната состојба. Верски објекти 2577 Училишта 1041 односно само 120 средни училишта. Погубиите на двојниот фашизам во Македонија, и една споредба со соседна Бугарија и Хрватска. Во Бугарија има 1600 верски објекти, а 3200 училишта на 8 милиони жители. Во Хрватска постојат едвај 930 верски објекти а скоро 3000 училишта на 4 ипол милиони жители. ![]() |
|
Плав, не црвен.
Масон, не комунист. Критичар, не поттрчко. |
|
![]() |
|
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
нема логика во 21-ви век кога сите имаат начин на информации и мерење време, сеуште да ѕвони камбана или да пее минаре...
проблемот е многу поопшт отколку што е фокусиран на религиозните објекти... еве, затоа спомнав погоре, ако толку се правиме паметни и општествено-свесни, тогаш нека се воведат регулации за висина на објекти, за бучава и т.н. проблемот не се решава со градење на 50 параклиси низ Аеродром или со крст во Бутел или слично... не кое простачко ниво се размислува човече |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
Нашите цркви може да ти се случи да стоиш до неа и да не забележиш дека има црква. Но затоа џамиите ако не се гледаат и слушаат во радиус од 50 километри не си ја извршуваат својата примарна функција а тоа е да вршат притисок врз немуслиманското населени. Особено новите џамии финансирани со пари од Саудиска Арабија и Турција. Затоа ми е банално да правам споредби со малите може да се каже и украсни цркви кои го збогатуваат секој пејсаж и најчесто се вклопени во околината со оние грдотии од по 50 метри кои го узурпираат и деградираат просторот. |
|
![]() |
|
ehrlich ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
![]() ![]() |
Токму, така, еве прост пример, а тоа и се гледа од статистиката, во Пелагониско-преспанската епархија има 505 цркви и манастири, што не е чудно, ако се знае дека во Долно Дупени има дури 11 цркви, но да, повеќето веројатно се само параклиси, како што се четирите новоизградени цркви во Лазарополе во изминативе 30-тина години.
Поентата на сето ова, секогаш ми одвраќа на тоа да се истакнуваат црквите по бројноста, а за нивниот изглед, местоположба во селата, не би говорел, додека во исто време, џамиите и нивните минариња во последно време, никој скоро и да не ги коментира. Токму денес, возевме до Гостивар со точак преку Желино-Стримница-Радиовце-Чегране-Форино-Чајле, каде само во овие села има можеби повеќе од 20 џамии и тоа од тие со по 50-тина метри високи минариња и слично. И кога ќе слушнам дека ќе правеле џамија во Матка, па ко божем веќе нема во Горна Матка со две минариња, кои се гледаат од било каде. Да не зборам за нивната јачина на молитвите, како што сум и рекол, јас во Ѓорче не ја слушам црквата, ама битно џамијата од Крушопек и тоа како ја слушам, бидејќи навистина е потребно за 0 муслимани кои живеат во населбата. |
|
![]() |
|
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
![]() Е сега, колку од хр. објекти се активни цркви, а колку мали селски црквичиња/параклиси и сл. не знам. Во едно од селата од кај што влечам корени има можда 5-6 и повеќе црквички, ама една е активна/секојдневна, а другите само за слава и сл. Веројатно во купот се наоѓаат и објектите кои се културно-историски споменици, а кои не се активни како верски објекти... |
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Интересна споредба:
![]() |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
VO ZIVO:Otvaranje na rekonstruiraniot del na manastirskiot kompleks ZRZE.
http://tvnova.mk/ Edited by kultuzin - 06-Mar-2016 at 13:13 |
|
![]() |
|
Dragan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2009 Location: Tetovo Online Status: Offline Posts: 1172 |
![]() ![]() |
Прашање до сите: Дали споменикот на УЧК им донесе подобра економска состојба на албанците?
Дали крстот ќе им донесе подобра економска состојба на македонците? Дали поставување на религиозни симболи во биполарна држава носи некој напредок ? |
|
![]() |
|
mirakuliks ![]() Senior Member ![]() Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
![]() ![]() |
My Macedonia, малку утопично звучи тоа што го кажуваш за албанија, сигурен сум дека реалноста не е до толку сјајна, но Албанија со Македонија не се споредливи. Во нашва држава имаш многу покомплексен сплет на интереси и односи. Тие имаат малку економски но многу повеќе религиозен, етнички и политички карактер.
На пример премногу е очигледно дека во последниве десет години во Македонија се инвестира во изградба на џамии кои во доста случаи според големината се диспропорционални во однос на населените места кои ги опслжуваат. Значи не е проблемот што се гради џамија туку големината на џамијата ги прави останатите жители (атеисти, христијани и други религии) да се чувстуваат непријатно и со перцепција дека муслиманите преку големината на објектите проектираат супериорност во однос на другите граѓани. Освен тоа доста често добиваме информации дека тие џамии се исто така изградени на диво, без обезбедена маркица во ДУП и платени комуналии. Ова остава впечаток кај немуслиманското население дека муслиманите со тоа што не го спорат ова дека ја подржуваат оваа практика на непочитување на законите и поткопуванје на државниот поредок во држвата. Во идеална држава во општината треба да се донесе одлука за маркица за религиозен објект кој ќе се вклопува урбанистички со впишани максимални димензии за која промена на ДУП ќе се изгласа со бандентерово мнозинство, а религиозниот објект ќе се изведе во рамките на предвидената маркица како по површина така и по висина. Оваа процедура досега воглавно е запазена за скоро сите христијански религиозни објекти (со некои исклучоци), но не и за доста од муслиманските објекти изградени во последниве 10 години. Можеш да ја согледаш нерамнотежата и изворот на револт и негодување кај немуслиманското население. Нажалост ова не завршува тука. Истата ситуација го погодува дел од христијанското население емоционално многу подлабоко и се чувствува нападнато, па почнува да се брани со тоа што ги користи истите методи со изградба на христијански објекти кои се предимензионирани и одаваат порака на супериорност кон нехристијаните, и тоа го прават на истиот нелегален начин без бадентерово мнозинство и согласност од сите групи во општината. И ова создава револт кај муслиманското население. И така почнува магичниот круг на меѓусебно обвинување, бунење, протестирање со тенденција да заврши во крвав конфликт.....за што? затоа што една или друга религиозна група не согледува дека одлуките за начинот и формата на кој градат религиозни објекти кои се направени еднострано ја поткопуваат можноста за меѓурелигиозна толеранција и разбирање. Истиов принцип важи и за други објекти само наместо основата да е религиска таа може да биде една од горенаведените. На пример етничка, како во случајот со двоглавиот орел. Поентата е ако сакаме мирна и просперитетна држава треба да ги почитуваме законите на кои сите сме се согласиле. Секое непочитување или неосудување на прекржување на тие закони од страна на цела граѓанска група, било тоа религиска, етничка или политичка води до тензии, нетолеранција и конфликт. Моменталната реалност во Македонија е дека албанското население односно нивните мнозински држвани претставници не го осудуја нелегално поставениот споменик двоглав орел (поточно тие потпомогнаа во неговото нелегално поставување) додека христијаните (доминантно македонци) почнаа градба на предимензиониран крст без претходно согласност од останатите групи во општината. Реалност која е создадена од политичките интереси на политички групи кои се стремат да го користат принципот раздеј па владеј, и со оглед на ситуацијата средствата кои ги користат сеуште функционираат бидејчи еве ти се буниш за крстот а култузин се буни орелот и џамиите. Сума мсумарум, како што кажав претходно ситуацијата е комплексна а во моментов единствено профитираат политичките елити. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1112131415 63> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |