build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Патна мрежа (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1617181920 84>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #341 Posted: 01-Jun-2019 at 17:58
Ажурирана карта на земјите од поранешна Југославија

За сè има вторпат
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #342 Posted: 01-Jun-2019 at 16:06
Ахам, океј, нека биде патната мрежа во Македонија одлична состојба, не ви требаат автопати, возете со 50 км/ч по магистрали во колона по саат време за растојание од 30 км каде што таквото возење предизвикува нервоза, па доста возачи одлучуваат да престигнуваат со ризични потези од типот на макази, па мораш не само да мислиш на тој пред тебе, туку и да гледаш во ретровизор да не има некој таков, па да му оставаш место да ти се упика затоа што покрај него и ти ќе загинеш.

Супер ни се патиштата, океј, така нека биде.

Edited by FiLo - 01-Jun-2019 at 16:07
Back to Top
daci92 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Dec-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1937
  Quote daci92 Quote  Post ReplyReply #343 Posted: 01-Jun-2019 at 11:22
Непознавајќи го професорот ,ниту неговата стручност и познавање на тематиката, а уште помалку разбирајќи што сака тој да каже му наредивте епитети, браво!!

Човекот колку добро ја познава патната мрежа на Македонија и во каква состојба е, вие не сте извозеле ни пола од тоа.
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 886
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #344 Posted: 31-May-2019 at 20:10
Мислам дека погрешно си ја интерпретирал изјавата на професорот. Тој не вели дека патишта како Плетвар - Градско се добри, туку вели дека во мнозинството ситуации во Македонија подобро е да се има квалитетен пат со две ленти отколку автопат што немаме пари да го изградиме, ниту одржуваме.

Во конкретната ситуација (според него) подобро е да се изгради пат со две ленти што нема големи висински разлики и нема остри кривини, бидејќи нема сообраќај што ќе го направи логичен (економски) избор експресниот пат или автопатот. Ако нема толку непрегледни кривини и качи се/спушти се на Плетвар - Градско, тогаш мнозинството возила ќе можат навреме да претекнат и да се расчистува сообраќајот.

Ако одиме според моите желби и твојата логика тогаш цела држава ќе треба автопат да ја направиме Big%20smile

Инаку не се согласувам дека патната мрежа ни е лоша заради лоши професори, туку заради лоши политичари. Тоа што на прсти можат да се избројат патишта кои се пробиени после 1991 и тоа што најголем дел од патиштата не се рехабилитирани 30 години зборува многу за политиката на водење на државата, а не за професорите од градежен факултет.
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 893
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #345 Posted: 31-May-2019 at 20:07
Не е проблемот дека нашите „експерти“ во областите како градежништво/инфраструктура и архитектура се заглавени во југословенско време туку тоа дека се заглавени во Скопје. Професорите на УКИМ се луѓето кои треба да ги образуваат најквалификуваните кадри, луѓе кои утре ќе планираат и изведуваат многу важни проекти, а истите тие професори не се мрднати со години од каде што се наоѓаат, немаат никаков апдејт стручен со децении и на нема карта да ги прашаш Струмица кај се наоѓа нема да знат да ти покажат.

Тука има големо влијание и академскиот фетишизам кој владее неприкосновоено кај нас, па ако имаш „проф. д-р“ пред името - инстант си Бог и нема потреба веќе ништо друго да правиш во животот за да го одржиш тој статус.

Edited by hcitrS - 31-May-2019 at 20:09
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #346 Posted: 31-May-2019 at 19:36
Тој професор Слободан нека не паламуди дека не треба инвестиција во нови автопати бидејќи очигледно е дека не се возел во скоро време по некои патни делници кои се се магистрала со по една лента во правец па да види што е проблем во возење.

Еве ќе споделам едно искуство од минатиот викенд кога бев до Битола и за враќање душата ни излезе по патиштата за кој професорот смета дека се океј. Конкретно, патен правец Плетвар-Градско. Уште од Плетвар не фати колона од возила каде што на почетокот беше океј, возевме со по 80 км/ч.
Но како одминуваа километрите и веќе наближувавме кон Дреновска клисура, темпото се успори на 40 до 60 км/ч и се така со тоа темпо, со таа брзина возевме до клучката Градско и автопатот коридор 10.
Кај Росоман имаше и блокирање на нормалното возење од страна на дрвосечачко возило кое возеше со 35-40 км/ч.

Затоа нека не паламудат овакви професори за тоа дали требало автопати или не, бидејќи од такви "експерти" патната мрежа ни е ваква, сите до еден заглавени во некое бившо југословенско време каде што не било битно дали до дестинацијата ќе стигнеш за 4 или 5 часа, битно да се измориш што е можно повеќе за едни мочани 150 км патување.

Edited by FiLo - 31-May-2019 at 19:37
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #347 Posted: 31-May-2019 at 16:25
Во државава никогаш ништо не е направено со долгорочна визија. Да имаа некаков развоен план, тогаш ќе направеа една супер-агломерација на Скопје и Куманово, со врски со Велес, Тетово и Свети Николе и 4 регионални агломерации (Тетово+Гостивар, Битола+Прилеп, Охрид+Струга, Штип+Кочани). Еве како би можела да изгледа ОхридСтруга:
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 886
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #348 Posted: 31-May-2019 at 12:40
За такво нешто потребна е стратегија. Јас не знам ниту една работа да сме направиле стратешки како држава изминативе 30 години. Се е импровизација со идеи преку ноќ добивани.

За Охрид - Струга конкретно, никој не помислува на воз се додека не се пушти линијата од Кичево, иако воопшто не е потребна за да се реализира локално, да придонесе за локалните жители, за туризмот, а потоа и за индустријата. Од Радожда до Св. Стефан да ги поврзе селата и двата градови, плус крак накај Вевчани. Целата траса е рамнинска. Може да биде главна туристичка атракција како метро возовите во Шпанија покрај море што возат. Но... ни патот не е како што треба, а не пак пруга Big%20smile

За Битола - Прилеп и Тетово - Гостивар, воз има, исто како да го нема. А патот... Битола - Прилеп е идеален за кршење камења во бубрези.
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 893
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #349 Posted: 31-May-2019 at 10:56
Многу е интересно/чудно што кај нас многу бавно се пробива (у ствари не ни постои) идејата за регионални “агломерации“, односно групирање/добро поврзување на поголем број помали места како противтежа на природо големите центри (во случајот на Македонија еден центар - Скопје). По мое видување создавањето на вакви агломерати, мини регионални метрополи, значително ќе го подобри квалитетот на живот и ќе ги задржи луѓето во помалите места.

Идеални кандидати за регионални агломерации според мене се Струга-Охрид и Битола-Прилеп. Прв чекор секако треба да биде нивно целосно и квалитетно инфраструктурно поврзување, како со пат така и со воз, со тоа што возот ќе функционира како еден вид метро и би бил многу чест во денот.
Како пример, ете ги Тетово и Гостивар, одамна се поврзани со автопат и во рамки на истата котлина скоро навистина станаа еден град.


Edited by hcitrS - 31-May-2019 at 10:58
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 886
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #350 Posted: 31-May-2019 at 09:38
Тешко дека ќе има експресен пат или автопат помеѓу Охрид и Струга во следниве 10 години со оглед на тоа колку расплинаа со експресните во источна Македонија. Во меѓувреме го рехабилитираа R1208 (нецелосно, сеуште не е довршен) на мизерен начин, со еден куп нерамнини (селски пат е порамен од овој) и никакво подобрување во безбедноста. Истовремено на E-852 сообраќајот е со прекини кај ТИРЗ бидејќи градат натпатник, но не знам што бидна со најавената рехабилитација од Подмоље до Струга. Од Охрид до Подмоље исто така најавија рехабилитација (иако ме чуди тоа бидејќи тоа е дел од автопатот), но сеуште ништо не е чепнато.

Од друга страна за Охрид - Пештани уште помалку ќе се случи нешто со оглед на ситуацијата со УНЕСКО моментално. Всушност, Св. Стефан - Пештани е проблемот, а не од Охрид, но тој проектот од ВМРО предвидуваше комплетно нова траса што мислам дека никогаш нема да се оствари ако се следат препораките од УНЕСКО.
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #351 Posted: 31-May-2019 at 09:17
Според оваа статистика, меѓу Струга и Охрид слободно може да се изгради автопат со по три ленти, и онака има сообраќај со над десет илјади возила дневно. Фотката е преземена од линкот во горната објава. Пред некоја година зборувавме за експресен пат меѓу овие два града, но гледајќи ги статистикиве, и автопат би бил исплатлив.

За сè има вторпат
Back to Top
Joralemon View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 02-Jun-2018
Online Status: Offline
Posts: 27
  Quote Joralemon Quote  Post ReplyReply #352 Posted: 30-May-2019 at 16:55
На три од десетте најфреквентни патни правци во Македонија нема автопат

И покрај тоа што се вложуваат стотици милиони евра во изградба на патната инфраструктура, македонските граѓани ја немаат можноста да патуваат по автопат или експресен пат на најфреквентните правци. Државата моментално гради два автопати (Кичево – Охрид и Миладиновци – Штип) и четири експресни патишта (Ранковце – Крива Паланка, Градско – Прилеп, Штип – Кочани и Штип – Радовиш), но ниту едниот, ниту другиот, не се на најфреквентните делници во земјава.

https://meta.mk/na-tri-od-desette-na-frekventni-patni-pravczi-vo-makedoni-a-nema-avtopat-infografik/



Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1161
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #353 Posted: 28-May-2019 at 11:37
Па и Струмица има бенефит од автопатот, како и цела источна Македонија. Идејата за форсирање на Штип како регионален центар воопшто не е лоша, особено универзитетот кој задржува луѓе од околните градови во тој регион. Среќа професоров што не е во МТСП.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #354 Posted: 28-May-2019 at 10:08
Ова беше јасно уште пред 10 години, кога факултетите во Битола беа затворени а беше отворен универзитет во Штип, кога не се инвестираше ништо во Битола (и Охрид дека на СДСМ), а се инвестираше во Штип и Ново Село и некое друго свирипичино. Ќе градеја карго-аеродром во Штип... Ем географски, ем економски најпаметна опција беше Струмица, ама знаеме што ги болеше.

Тоа што Грујо, Мијалков и останатата селска банда се од тие штипски села нема никаква врска, нели?

Автопат паралелен на постоечкиот, за градче со 50.000 жители, кој не е поврзан со ниту еден друг меѓународен коридор. Аеродром, и универзитет. Апсолутно никаква смисла, и без разлика колку се форсира, нема да го биде. Just because you want something to be true, doesn't make it true.

Edited by гитардемон - 28-May-2019 at 10:11
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #355 Posted: 28-May-2019 at 07:09
Намалете со емоции кога зборувате за автопатишта

Македонија има добра изграденост на патна мрежа. Нема потреба од нови автопатишта, ама постојните мора подобро да се одржуваат. И недостига организација за да се завршуваат патните проекти со предвидената динамика, вели професорот Слободан Огњеновиќ, од Катедрата за патишта на Градежниот факултет во Скопје. Тој забележува дека Полска е на дното во ЕУ според километри автопатишта во однос на територија, но затоа е на врвот според раст на БДП.

„Она што недостасува е да се догради уште Катланово-Велес, а ова што сега го сметаме за автопат, да биде алтернативен пат на постојниот, а од Велес кон Катланово треба да му се изгради уште една лента. Не може да кажете дека од Скопје до Велес е автопат, кога на делови има ограничување на 50 километри на час. Пред тунелот стои знак 50. Тоа не е автопат, минимум за автопат е да биде 80 на час. Треба да се догради од Велес до Катланово другата половина, што не е направена 40 години. Потоа Миладиновци-Куманово има две ленти, нема лента за застанување. Се правеше рехабилитација, не знам зошто не сe доврши, за да биде и таа делница со полн профил на автопат, кога веќе другата кон Скопје е автопат. Од Катланово, кон патниот јазол Петровец, сега ќе се шири, а овој од Скопје кон Куманово не. Зошто?“ кажува дел од недоумиците професор Огњеновиќ, кога говори за она што треба да се догради во делот на автопатската мрежа.

За автопатот од Скопје до Блаце, вели дека тие 20-ина километри не се многу и треба да се изградат.

„’Коридор 8’ е европски коридор кој поминува низ Македонија со 330 километри должина и ќе се гради на ниво на автопат, ама само од Гостивар до Охрид (со тоа што треба и кракот од Подмоље до Струга да се изгради). Значи, планиран е автопат од Куманово до границата со Албанија, ама не и од Куманово до границата со Бугарија, туку тоа ќе биде експресен пат. Би сакал некој да ми објасни кој и како го одлучил тоа. Зошто не се предвидува по целата должина автопат?“ укажува професорот, додавајќи дека треба подобра врска од Струмица до Ново Село, за што во фаза на проектирање е експресен пат. Сега се гради Штип-Радовиш експресен, ќе се проектира и од Радовиш до Струмица, како експресен пат.

„Не ми се допаѓа што автопат е само од Миладиновци до Штип, а кон Кочани се гради експресен, како и кон Радовиш. Не ми е јасно зошто во овој момент од Градско до Прилеп сега се гради експресен пат, со четири ленти, а од Прилеп до Битола е планиран автопат, додека од Битола до Меџитлија, пак експресен пат. Се согласувам дека толкави се можностите, ама зошто не довршува автопатот до грчка граница“, посочува Огњеновиќ.

Последната посебна стратегија за развој на патната мрежа во Македонија била направена во поранешна Југославија, за до 2000 година.

„Економска оправданост за градење нови автопати нема“, тврди професор Огњеновиќ. „Дури немаме ни за овие што веќе ни се направени. Според економска оправданост, треба да имаме 12 000 возила на ден по насока. Освен на делниците Глумово-Тетово и Тетово-Гостивар, каде што достигнува до 13000 ама во двете насоки, на сите други делници сообраќајното оптоварување е под 10 000 возила на ден, во двете насоки. Тоа е економскиот критериум – дали автопатот може сам себе да се одржува. Значи, не може. Но, при одлуката за градење автопат не се зема само тоа како критериум, туку и подобра поврзаност, поголема брзина и безбедност, а понекогаш одлучувачки момент е политиката или барањата од ЕУ. Но, на крајот останува дека не е важно само да се направи автопат туку тој мора и да се одржува. Ние земаме кредити за рехабилитација на патишта, што не треба. Треба да се обезбедат од буџет. Имаше обид да се дадат автопатиштата под концесија, концесионерите дојдоа, го видоа бројот на возила и си отидоа. Затоа што не им се исплати“, дециден е професор Огњеновиќ.

Вели дека кај нас не е полоша состојбата со автопатишта отколку во регионот.

„Тоа што Србија го има направено од Суботица до Табановце, ние го имаме пред нив направено. Тоа што нивниот автопат е подолг, и државата им е поголема. Ако го гледаме квалитетот, нашите автопати се постари и градени според постари прописи, чисто од причина да штедиме. Ние немаме лоши патишта поради тоа што не ни е изградена мрежата, туку имаме лоши патишта затоа што не се одржуваат. Годинава, ЈП за државни патишта ќе вложи 4.200 евра по километар патна мрежа, што е далеку под парите кои се издвојуваат во земјите во регионот, а во однос на развиените европски земји, ситуацијата е неспоредлива.

Реално, на терен, тоа значи дека одржувањето на автопатиштата опфаќа само крпење ударни дупки, интервентно чистење одрони, косење трева од банкините и од средната разделна лента и нередовно, обнова на хоризонтална сигнализација. Значи, нема ни збор за примена на некоја од мерките за превентивно одржување. Имено, залевање пукнатини или пак примена на некој вид површинска обработка на патиштата во Македонија не се изведуваат“, објаснува професорот.



Кој ќе направи 500 километри автопат?

За големи инвестиции во патна инфраструктура, Македонија нема капацитет во техничка смисла, во струката, вели професорот Огњеновиќ. – „И тоа е проблем. Може политичарите да кажат дека ќе направиме 500 километри автопатишта, но сега се поставува прашањето кој ќе ги направи. Го имаме ‘Гранит’, уште еден ‘Штрабаг’, другото се помали фирми. Проектантски фирми имаме 5-6, сè на сè. Тоа значи дека за големи проекти мора да ангажираме странски фирми.“



Миладиновци-Штип не требаше да се гради како автопат

Политиката креира лоши одлуки. Лошите патишта се последица на лошите одлуки, посочува професор Огњеновиќ. „Многу често изборот на тоа што и кога ќе се гради е дневна политика – да се добијат избори, да се даде ветување. Миладиновци – Штип не требаше да го градиме како автопат. Таму нема ни транзитен сообраќај. Нема ни да има. Главниот сообраќај ни се одвива по Коридор 10. Ние треба да привлечеме транзитен сообраќај. А Миладиновци-Штип нема да има транзитен сообраќај во голем обем. Имаше физибилити- студија за автопатот, направена во 2009 година, која покажа дека на таа делница ќе има потреба од автопат во 2037 година. Ако постои добар пат со две ленти, тој ја завршува истата транспортна работа како автопат, со 40 отсто од цената. Да, автопатот може да е инвестиција која треба да донесе додадена вредност, во туризмот, транспортот и слично, но тој бара одржување, ние тоа не го правиме и му паѓа вредноста. Должината на автопатиштата се мери, како што е усвоено, според 100 квадратни километри површина на државата. Должината на автопатската мрежа во Македонија ја пласира Македонија во средината во Европа. Полска е речиси на нула, со најмалку автопатишта и е една од земјите со највисок раст на БДП во Европа. Автопатот не е основен услов за да добиете странски инвестиции. Други работи се исто така важни.“



Политиката не слуша наука

Политиката воопшто не ја консултира науката кога се носат одлуките за патната мрежа, укажува професор Огњеновиќ. „Појава што е карактеристична за средно развиените држави во Европа, не само за Македонија, е емотивната склоност на политичарите, стручњаците и јавноста речиси секогаш потполно да се посветуваат на новоградбите и на големите проекти како што се автопатиштата, а притоа да се изгубат од вид дека исти, а можеби и поголеми економски ефекти државата може да оствари со квалитетно одржување и рационална реконструкција на сите категории постојни патишта, сразмерно со потребата од нив.“

Автопатот Загреб-Риека со загуба од 37 милиони евра годишно

Ни регионот не стои подобро со исплатливоста на патната мрежа. Во Србија, само околу Белград има нешто повеќе сообраќај. Ни во Хрватска. Таму е направена студија за автопатот Загреб-Риека, пред неколку години и тогаш имале 16 000 возила дневно и тој автопат прави загуба од 37 милиони евра годишно, посочува професорот Огњеновиќ.

Анита Салтировска

Фото: Борис Грданоски

https://nezavisen.mk/namalete-so-emocii-koga-zboruvate-za-avtopatishta/
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #356 Posted: 17-May-2019 at 14:31
Подготвителни работи за реконструкција на патен правец Маврово-Никифорово(од фб)







Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #357 Posted: 13-May-2019 at 12:40
Реконструкција на државниот пат Младо Нагоричане-Пелинце (фото: од фб профилот на Горан Сугарески)

За сè има вторпат
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #358 Posted: 28-Apr-2019 at 15:43
Generalnata slika za makedonskite patista e mnogu matna. Patistata, so isklucok na retki primeri, se vo ocajna sostojba.
Back to Top
Bakica View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 09-Feb-2016
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 93
  Quote Bakica Quote  Post ReplyReply #359 Posted: 25-Apr-2019 at 13:44
Катастрофални капитални инвестиции – за три месеци потрошени само 6%

Продолжува катастрофалната реализација на капиталните инвестиции. Во првиот квартал биле потрошени само 6.21% од планираните пари за цела година. За да се оствари проекцијата реализацијата би требала да биде над 20% или четири пати повеќе.

Владата во првите три месеци потрошила само 26.2 милиони евра од 422 милиони предвидени во буџетот за инфраструктурни проекти односно за изградба на патишта, железници, водоводи, болници, училишта.


https://denar.mk/203440/ekonomija/katastrofalni-kapitalni-investicii-za-tri-meseci

Edited by Bakica - 25-Apr-2019 at 13:44
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 694
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #360 Posted: 25-Mar-2019 at 15:47
Ako se misle na betonski barieri toa e dobra idea , no neznam kolku bi se realizirala so ogled na toa deka betonska gradba e skapa ... A za ovie so metalni salji imam videno takvi vo Amerika i tamu dosta gi ima na pravite delnici kaj sto nema krivini i se vo red od 2 ili 3 salji , mislam deka i dvete ovie opcii se mnogu po bezbedni od segasnite barieri sto gi ima na MKd patista.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1617181920 84>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.531 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.