build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Проширување на бул. Даме Груев

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 21-Oct-2016 at 09:59
Нова епизода од шпанската серија „Проширување на Даме Груев“...

___________________________________________

„ДАМЕ ГРУЕВ“ ЌЕ СЕ ШИРИ В ГОДИНА

Проширувањето на улицата „Даме Груев“ ќе почне дури в година. Градските власти се' уште ја обезбедуваат потребната документација, а допрва треба да одлучат и како ќе го решат проблемот со зградата на „Макотекс“, чии делови пречат за непречено ширење на улицата. Откако ќе се изработи основниот проект ќе се знае и како и колку ќе се урива од зградата која се наоѓа на трасата на булеварот.

„За улицата ‘Даме Груев‘ се изработува инфраструктурен проект кој е веќе готов, па сега следува само добивање согласност за него. Сообраќајниот проект се' уште не е изготвен, а по неговото изготвување ќе се пристапи кон изработка на основен проект, по што ќе се знаат сите детали околу изградбата, чинењето и други архитектонски решенија“, информираат од Град Скопје.

Оттаму пред половина година распишаа оглас за изработка на проект за инфраструктура со сите фази за улицата „Даме Груев“, од раскрсницата со улицата „Димитрија Чуповски“ и улицата „ВМРО“ до улицата „11 Октомври“ и улицата „Филип Втори Македонски“. Од Градот проценија дека за тој ангажман ќе платат околу 5.000 евра.

Истовремено, надлежните во неколку наврати информираа дека Градот заедно со ИЗЗИС ја разгледува варијантата да бидат урнати само приземјето и првиот кат од крајната вертикала на зградата, па да се постават потпорни столбови и булеварот да минува под зградата. Но, потоа било утврдено дека зградата не е доволно цврста, па затоа сега постои и варијанта да се урнат сите четири ката.

Независно што дилемата се' уште не е решена, по барање на градоначалникот Коце Трајановски, Советот на Град Скопје пред извесно време донесе одлука за размена на деловен простор со фирмата „Центро“. За деловниот простор во приземјето на зградата, каде што некогаш беше „Рубин кармин“ и првиот кат, сопственикот доби деловен простор во градската катна гаража „Тодор Александров“.

Инаку, идејата за булеварско решение на улицата „Даме Груев“ е стара повеќе години. Тоа е едно од неопходните сообраќајни решенија за растоварување на сообраќајниот метеж во „Мал ринг“. Урбанистичкиот план предвидува булеварско решение за потегот од ТЦ „Палома бјанка“, па се' до Собрание. Неколку пати беше напоменато дека по ширењето на оваа улица, ќе се измени сообраќајниот режим во делови од централното подрачје. Во план е „Димитрие Чуповски“ да се претвори во пешачка зона.

http://utrinski.mk/?ItemID=9DD8760984A740408F83C621B64A9867
За сè има вторпат
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 01-Jun-2015 at 23:58
Originally posted by zabegan


упорно се бутка и оваа глупава идеја како да е феноменално решение

зошто да биде едноставно и да се реши сообраќајот со други проекти, кога може да биде и комплицирано и да рушиме објекти за веќе постоечки улици


Забеган ретко се случува да се согласиме во нешто но јас многу енергија вложив да обрнам внимание дека тотално е непотребно оваа улица да се проширува а со тоа се забива нож во грб на сите заложби скопје колку толку да прерасне во велосипедски град.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 01-Jun-2015 at 21:48

упорно се бутка и оваа глупава идеја како да е феноменално решение

зошто да биде едноставно и да се реши сообраќајот со други проекти, кога може да биде и комплицирано и да рушиме објекти за веќе постоечки улици
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
jyvation View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 4191
  Quote jyvation Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 31-May-2015 at 12:23
ЌЕ СЕ РУШИ ЗГРАДА ЗА „ДАМЕ ГРУЕВ“ ДА СТАНЕ БУЛЕВАР



Според испитувањата на ИЗИИС, најверојатно нема да биде изводливо да се уриваат само приземјето и првиот кат од зградата

Град Скопје се' уште нема донесено конечна одлука на кој начин ќе се проширува улицата „Даме Груев“, во централното градско јадро. Во моментов улицата има само една проодна коловозна лента, поради изградбата на катната гаража зад хотелот „Плаза“. Од Градот Скопје информираат дека во моментов ги разгледуваат сите можни технички аспекти за зградата на улицата „Даме Груев“.

Градоначалникот на Скопје, Коце Трајановски, пред Советот на Градот, пред неколку месеци, информираше дека оваа улица мора да стане булевар, бидејќи новите објекти, Министерството за финансии и катната гаража ќе повлечат и поголем сообраќај. Проширувањето на „Даме Груев“ е препорачливо и поради намалување на фреквентноста на улицата „Димитрие Чуповски“, по која поминуваат речиси сите градски автобуси кои сообраќаат во центарот на градот и на која се наоѓаат централните автобуски станици.

Градските власти идејата за проширување на „Даме Груев“ во булевар со 4 ленти ја отворија пред година и пол. Според Генералниот урбанистички план на Град Скопје, овој дел од Малиот ринг е предвидено да биде булевар. На потегот од трговскиот центар „Палома бјанка“ па се' до Собранието, има доволен простор за проширување. Во план е за тоа да се искористат постојните паркинзи за изведување на уште две ленти. Реализацијата во најголем дел се одложуваше поради зградата „Макетекс“, чиј еден дел лежи точно на трасата на булеварот.

Градските власти тогаш го ангажираа Институтот за земјотресно инженерство, да направи испитување на стабилноста на објектот и анализа за тоа кои се можните решенија кои ќе дозволат градежни зафати на зградата.

Првичната идеја која ја најави градоначалникот Трајановски предвидуваше рушење на приземјето и првиот кат, во висина од 6 метри, за да може сообраќајницата да поминува под зградата. Сепак, според испитувањата на ИЗИИС, најверојатно нема да биде изводливо да се уриваат само приземјето и првиот кат од зградата и со потпорни столбови да се зацврсти објектот, поради тоа што зградата не била доволно цврста и стабилна. Затоа градските власти ќе мора да се одлучат за други варијанти, меѓу кои е и рушење на сите четири ката, што ќе значи и обесштетување на сопствениците. Во тој дел на зградата нема станбен простор, туку тоа се деловни простории.

Советот на Скопје во февруари годинава донесе одлука за размена на деловен простор со фирмата „Центро“ која е во стечај, за деловниот простор во приземјето на зградата каде што некогаш беше „Рубин кармин“ и за првиот кат. „Центро“, според договорот, ќе добие деловен простор во катната гаража „Тодор Александров“, која се наоѓа отспротива.

http://utrinski.mk/default.asp?ItemID=EFF61FA066E47743A8A01FA7C97A6907
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 15-Apr-2015 at 15:02
во 50-тите мислам дека е направена, барем вака гледано по слики од „Старо Скопје“.
Back to Top
Staki View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 11-Oct-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 125
  Quote Staki Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 15-Apr-2015 at 10:19
Ме интересира дали знае некој кога е изградена зградата „Макотекс“ или барем тој дел што треба да се урива?
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 15-Apr-2015 at 09:57
Uste go butkat ovoj proekt so koj definitivno ke se zakopa Nadezda Skopje vo skoro vreme da stane grad na velosipedite. Mesto tie pari nepotrebno da se frlaat za ovoj bulevar treba sto pobrzo da se napravi Juzen Bulevar a ovaa ulica kako i site drugi ulici vnatre vo golemiot ring da se koristat kako servisni za doaganje do parkinzi i za stanarite vo toj del. Kako i da e lugeto koi se povikani za ovaa problematika uste Ednas pokazuvat kolku nemat znaenje, vizija a so toa nitu namera za podrska na velosipedskiot soobrakaj. Mora da se razbere se dodeka se prosiruvat bulevari edinstveno sto se dobiva e uste pogolem broj na avtomobili a toa nema kraj. Zatoa vo sekade vo svetot se odi vo sprotivna nasoka potesni bulevari a poveke Javen Soobrakaj i pred se posiroki i poudobni velosipedski pateki.


Ќе се урива целата зграда Макотекс за Даме Груев да стане булевар?

15.04.2015 - 09:44:58


    

   
Проширувањето на улицата Даме Груев во булевар и уривањето на дел од зградата „Макотекс“ се уште е статус кво - градоначалникот Kоце Трајановски е на два ума кое решение да го прифати за реализација на овој проект од трите опции што му ги понуди Институтот за земјотресно инженерство (ИЗИИС). Зградата е стара и допрва ќе следуваат испитувања на кој начин и колку од неа ќе се урне, иако веќе е донесена одлука на Советот на сопственикот „Центро АД“ во стечај да му се надоместат два од четирите ката со деловен простор во катната гаража во изградба „Тодор Александров“.




Како што пишува Дневник, уривањето на дел од оваа зграда е клучно за изградбата на новата сообраќајница. Таа се наоѓа на раскрсницата со улицата Македонија и лежи на трасата на идниот коловоз на булеварот. Беше најавено дека двете нови ленти ќе се оформат откако ќе се урнат првите два ката од зградата, а тежината од горните да ги превземе мост кој ќе се поврзе со зградата од спротивната страна на улицата, а возилата ќе минуваат под него.

Дека работата е речиси готова за оваа варијанта говори и фактот што пред еден месец Советот на Град Скопје одлучи сопствениците да се обесштетат со 136 квадратни метри деловен простор во гаражата. Сега доколку се востанови дека е потребно да се избере друга од предложените варијанти, тоа ќе значи и повисока цена на целиот проект и допрва ќе се утврдува колку градската власт ќе треба да плати ако се урива целата вертикала.

- Првично во студијата беше одредено дека може и врз таа основа да почна да се прави проект. Соработуваме со сегашниот сопственик за замена на просторот. Тука има и други сопственици. Пред склучување сме на договор, но тоа не се прави додека се не биде целосно, во смисла да сме сигурни во нашата одлука, а тоа ќе биде познато откако ќе биде изработен проектот. Тој требаше да се предаде некаде втората половина на март, но има проблеми со зградата и таа не е во таа состојба како што беше предложено во студијата - информира Трајановски пред Советот.

Негов став е дека целата зграда треба статички да биде санирана, а тоа во студијата не е предвидено зашто се тргнало од претпоставката дека е во ред.

- Треба да се руши целата вертикала - приземје и 4 ката. Порачана е процена за целата зграда, па потоа ќе се види што да се прави. Според процената од ИЗИИС, санацијата ќе чини повеќе отколку да се урне зградата - појасни скопскиот градоначалник, додавајќи дека според првичните сознанија откупувањето на целата зграда би чинело до 1,2 милион евра.

- Булеварот е многу важен за градот, тој не е случајно проектиран и се трудиме да го реализираме - дециден е тој.

Од одделението за односи со јавноста во Градот изјавија дека во наредниот период ќе следуваат прелиминарни испитувања со кои ќе се види дали ќе треба да се уриваат четири ката во вертикала или само два со изградба на мост.

http://www.skopjeinfo.mk/gradot/1717906990/ke-se-uriva-celata-zgrada-makoteks-za-dame-gruev-da-stane-bulevar
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 25-Nov-2014 at 07:01
Originally posted by Kid_A

Originally posted by fichot

Треба протест да се организира против ова епохално глупо решение.


Да, следен пат кога ќе треба да се работи некој проект слободно ќе ги препратам кај тебе да се обратат за совет. Ако може маил, број или било што од тебе за да знам кај да ги препратам?

Овој проект не е од вчера, туку е разработуван и разработуван со години и години, но најголем проблем беше зградата и неможноста да се реши тој дел од проектот.

Ако оставевме руљата да владее со овој свет и да го слушавме нејзиното “демократско“ право да одлучува никаде немаше да стигнеме. Верувај има многу постручни лица од мене и тебе коишто работат на овој проект.



Руљата во вид на дебили на раководни функции и сега владее со нашиот свет.

Нема потреба да се повторувам, има доволно коментари кои ја потенцираат нелогичноста на решението.

Проширувањето на ДГ може било зацртано уште одамна, ама и многу други работи биле истотака. Значи ако се друго баталиш тоа не може да функционира само од себе. Поздрав.

Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 25-Nov-2014 at 02:48
Originally posted by one1

Ах море луѓе ова со Даме Груев е за чиста десетка. Онаа улица што требаше да понира и да тера под кеј и да се спојува кај најлошата раскрсница во Центар кај Веро ќе беше катастрофа од невидени размери. И закрчен град две години. Вака како така Рекорд ќе се ослободи со тек на време и другава ќе биде булеввар. Ако Јужен во центар ќе тера под земја и не го снајде слична судбината да се откажат и од него тогаш тоа е доволното што му треба на Скопје за следниве 10 години. Со тоа што СЕКАКО најдоброто решение и најскапо е спајање на Партизанска под плоштад со Кузан Јосифовски.
значи да повториме дали се е јасно... преместуваш сообраќајница, од една, на друга страна на блок згради, и таа сообраќајница, завршува на истите раскрсници и булевари каде што завршувала и другата сообраќајница... како воопшто ова може да ти звучи логично?
истите проблеми кои сега ги имаш, ќе продолжиш да ги имаш... само ќе бидат преместени малку појужно... со оглед на тоа колку скапо го кошта градот да го изведе зафатот, треба да се руши објект и да се исече еден куп дрва, и да се жртвува пешачки простор и паркинзи

како што рековме и претходно, единствено логично решение е да се направат двете сообраќајници еднонасочни и заеднички да функционираат како булевар...
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
one1 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 13-Mar-2013
Online Status: Offline
Posts: 416
  Quote one1 Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 25-Nov-2014 at 01:32
Ах море луѓе ова со Даме Груев е за чиста десетка. Онаа улица што требаше да понира и да тера под кеј и да се спојува кај најлошата раскрсница во Центар кај Веро ќе беше катастрофа од невидени размери. И закрчен град две години. Вака како така Рекорд ќе се ослободи со тек на време и другава ќе биде булеввар. Ако Јужен во центар ќе тера под земја и не го снајде слична судбината да се откажат и од него тогаш тоа е доволното што му треба на Скопје за следниве 10 години. Со тоа што СЕКАКО најдоброто решение и најскапо е спајање на Партизанска под плоштад со Кузан Јосифовски.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 24-Nov-2014 at 23:34
Овој проект е уште една импровизација, всушност импровизација на неуспешната импровизација наречена подземна уличка која им се виде прескапо.

Овој ПРЕДЛОГ преку ноќ стана тоа што ти го нарекуваш проект, баш поради неуспешноста и немање волја на градските власти да го реализираат оригиналниот план за подземен коридор под плоштад.

Ќе ми простиш, ама си имаме работа со малоумници...
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Kid_A View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 24-Nov-2014
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 452
  Quote Kid_A Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 24-Nov-2014 at 23:18
Originally posted by fichot

Треба протест да се организира против ова епохално глупо решение.


Да, следен пат кога ќе треба да се работи некој проект слободно ќе ги препратам кај тебе да се обратат за совет. Ако може маил, број или било што од тебе за да знам кај да ги препратам?

Овој проект не е од вчера, туку е разработуван и разработуван со години и години, но најголем проблем беше зградата и неможноста да се реши тој дел од проектот.

Ако оставевме руљата да владее со овој свет и да го слушавме нејзиното “демократско“ право да одлучува никаде немаше да стигнеме. Верувај има многу постручни лица од мене и тебе коишто работат на овој проект.

Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 24-Nov-2014 at 22:31
Треба протест да се организира против ова епохално глупо решение.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 20-Nov-2014 at 21:25
Јас сепак би сакал подземен пешачки кај зградата на Макоил, а коцката кај Бристол конечно да се затвори за сообраќај и да си стане пешачка зона. Таман со новите велелепни згради, ќе ја личи.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Staki View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 11-Oct-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 125
  Quote Staki Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 20-Nov-2014 at 20:11
Ако целиот јавен превоз го префрлат преку Рекорд, нема да е загубена улицата како што викате. На овој начин предност би добил јавниот превоз, во однос на индивидуалниот. Пример наместо кога одиш до плоштад да ја паркираш колата 10 минути од местото, автобусот би те оставил многу поблиску. Исто така времетраењето на едно возење со автобус низ центарот би се скратило за некоја минута. Предност би добиле и таксистите, ако смеат да возат низ оваа улица. На Даме Груев би имало барем еден семафор помалку или два ако не се планираат семафори кај зградат на Макоил. Така возилата кои поминуваат низ оваа улица би се движеле побргу, бидејќи нема да има автобуси. Е сега тоа е предноста на пренасочувањето на сообраќајот и доколку се случи според овој модел. Сличен модел има Љубљана и колку што имам видено функционира успешно. Проблемот се јавува кај автомобилите, бидејќи би биле прилично демотивирани да возат по Даме Груев, улица која би те кружела низ центарот. Така возачите ќе се пренасочуваат кон побрзите булевари, како што се Гоце Делчев и Св. Кирил и Методиј. Овие булевари и сега се оптоварени многу, така што не знам уште колку возила можат да поднесат. Сеуште не можам да оценам дали е позитивно или негативна оваа промена за целиот сообраќај. Како и да е мислам дека треба детална анализа да направи градот да види дали е потребно сето ова да се направи и за тие пари.
Back to Top
Petar Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Sep-2014
Online Status: Offline
Posts: 271
  Quote Petar Skopje Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 20-Nov-2014 at 18:28
Дрвата за Коце никогаш не биле проблем.
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 20-Nov-2014 at 18:14
За тоа зборувам. Па згора на тоа ќе правеле стратегија за велосипеди. Која стратегија жити се кога сите улици ги направија булевари, буквално со автомобил можеш да стигнеш кај сакаш. Стратегија на сите градови за зголемување на велоспедистите е токму блокирањето на централното градско подрачје за автомобили.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 20-Nov-2014 at 18:14
Јас не знам што ќе се реши со ова. Ќе се инвестираат брдо пари во дислоцирање на истата улица на само стотина метри подолу. Ќе се исече дрворедот, ќе се укинат постоечките паркинг - места долж Даме Груев... Чекам барем едно разумно објаснување, освен она дека требало да се формира пешачка зона долж Димитрија Чуповски. Сакам да кажам, има многу ПОПРИОРИТЕТНИ сообраќајни проекти во Скопје од овој глупав проект.
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 20-Nov-2014 at 16:14
Според мене Даме Груев не треба да се роширува и треба да с остане повеќе како сервисна улица отколку како главна артерија. Главното проширување треба да се бара со јужен булевар. Инаку вака само злото фо преместуваме од една во друга улица. За загадувањео смешно е и да се коментира. За да се спречи тоа треба комплетн малиот ринг да биде ослободен со сообраќај. Да се дозволи само пристап до гаражи , дотур на роба , градски превоз и станарите се друго нека го врти рингот.
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 20-Nov-2014 at 12:42
Па аман бе, како ќе намалите загадување ако уништите дрворед од 600 ако не и поише метри за новиот булевар, а колите ќе ги бутнете баш под балкон на луѓето? Како ќе растеретите сообраќај кога уместо да идете со кола право према Аеродром/К.Вода, сеа ќе идете десно и ќе имате потенцијалност од тесно грло у 4-5 попладне, кога најмалце 10 коли континуирано проаѓаат на црвено. Какво растеретување на сообраќај кога од улица со 4 се префрлате пак на улица со 4 ленти. Ја знам зошто се прави ова, за да ја нацртаат Димитрија со барок, па после таму пешачка зона да направат и да глумат европска метропола, пустите комплекси не се излечени очигледно. Сите пари ќе ги потрошат само за да го сменат ликот на комунистичко Скопје. Вака шипак што ќе викате дека на Рекорд ќе се симнете, или на Ванила.

Најбоља идеја е реновирање на Даме, останување еднонасочна, правење на три еднонасочни ленти на Димитрија, а четвртата да биде за автобуси кои идат према Дром и К. Вода. Така ќе се добие 3х3 решение, кое сега е 2х4 и кое пак носи гужва. Не дека и мојов предлог 3х3 е добар, али барем не е погубен како градскиов!
23ka.wordpress.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.098 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.