build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Јавен автобуски превоз (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1920212223 86>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #401 Posted: 10-Jan-2016 at 23:38


Воведен е како не, ама како што реков и претходно до 1 мај (кхкх, до избори) ќе важат и старите карти. Инаку, картички со едно возење купени во билетарници, кои беа 30 денари, повеќе нема да има можност да се купат во нив, односно не постојат, само со купувања кај шоферот (35 денари). Само картите со десет возења се уште постојат.

Иако мене се уште не ми е јасен до крај тарифниот систем и планирам да си продолжам со велосипед секаде каде што е можно, избегнувајќи ги ЈСП на секој можен начин, кои продолжуваат со своето неодговорно работење.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #402 Posted: 10-Jan-2016 at 22:17
дали е воведен новиот тарифен ситем систем или нема абер уште?
и дали некој знае дали тарифите кои ги има на сајтот на ЈСП се конечните?
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #403 Posted: 21-Dec-2015 at 18:33
Originally posted by alexsend

Цената на единечен билет мора да биде поскапа за да се стимулираат граѓаните да користат електронски картички.



Aко веќе сакаат цената на билетот да биде поскапа, нека воведат експресни линии со минибусеви како во Белград (како Ѓорче Петров -Драчево, Ѓорче Петров-Илинден, Радишани-Драчево, Радишани-Сопиште, Волково-Ново Лисиче) кадешто билетот ќе биде 60 денари и ќе се купува исклучиво во возилото, а не тука да ми измислуваат топла вода и да ми градат вртелешки.

開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #404 Posted: 21-Dec-2015 at 17:55
Цената на единечен билет мора да биде поскапа за да се стимулираат граѓаните да користат електронски картички.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #405 Posted: 21-Dec-2015 at 15:55
I mene cenive mi se ok, no ima ranlivi kategorii na luge koi ne mozat da kupat bilet a javniot prevoz treba da bide za site dostapen.
PS: Toa so penzionerive e nevidena glupost a site znaeme so kakva cel.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #406 Posted: 21-Dec-2015 at 03:37
превозот не мора да е бесплатен, сосема реални се и цениве што ги имаме... проблемот е во тоа каде одат тие пари и што точно се прави за да се оправда таа наплата, освен тоа што те носат од точка а до точка б

значи ја за таа карта се тепам со пензионери во автобус, и тоа е само еден од милијарда проблеми
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #407 Posted: 20-Dec-2015 at 12:57
Vo zemja so 30% nevrabotenost, so 2000 den. socijalna pomos, so sistem vo koj se e koncentrirano vo glavniot grad, taka sto sekoe utro od vnatresnosta se upatuvaat stotici avtobusi i nekolku pati poveke avtomobili kon Skopje, i so JSP koe i onaka cica ogromni sumi od drzavniot budzet, javniot gradski prevoz treba da bide besplaten.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #408 Posted: 20-Dec-2015 at 11:40
Originally posted by mirakuliks

Бризбен има еден од најскапите цени за карти во свет за јавен транспорт и покрај тоа претпријатието има потреба од субвенции.


Moжеби има еден од најскапите билети во светот (иако и тоа е релативно, кажи кој е соодносот на цената на билет за едно возење во споредба со просечната плата во Бризбен), но затоа има:

- BUZ service, Free loop bus и CityGlider bus service(http://www.brisbane.qld.gov.au/traffic-transport/public-transport/buses)

- CityCat, CityHooper и CityFerry (http://www.brisbane.qld.gov.au/traffic-transport/public-transport/citycat-ferry-services)

- Queensland rail city network (https://www.queenslandrail.com.au/forcustomers/stationsmaps/maps)

Скопје има САМО автобуски превоз. Нема ни трамвај, ни тролејбус, ни вотербус, ни ферибот, па дури ни приградска железница.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #409 Posted: 19-Dec-2015 at 15:59
Мислам дека темава за како функционира системот на плаќање со електронска картичка ја имам веќе елаборирано поназад. И тогаш кога пишував се сеќавам дека потполно истите неразбирања за придобивките на тој систем што беа реплицирани од други членови ги читам и во последниве две страници.
Значи принципот кој е применет во ценовникот е многу сличен ако не и малтене ист на тој што се применува во Бризбен и Мелбурн. Сиднеј сега е во процес на етаблирање на систем на плаќање со електронска картичка.
Имено кога се воведоа електронските картички цените кои беа постоечки се задржаа како цени кои ќе се наплаќаат со картичките додека цените за билет кај шоферот (и ова важи само за автобускиот превоз, за воз и трамвај не се издаваа веќе класични билети) беа покачени за да стимулира употребата на електронските картички.
Еднаш кога ќе се етаблира системот и повеќето патници ќе ги користат картичките ќе приметите само како ќе ве нервира кога некој ќе сака да купи карта кај шоферот пото само ќе ви одолговлекува патувањето. Ова е од мое лично искуство.
Е сега мислам дека имам образложение за тоа што претставува дневен или неделен "билет".
Имено може тоа да се реши на два начина. Првиот кој е покомплициран е да се активира картичката за дневен или неделен билет преку инсталираните посттерминали или за персонализирантите картички преку интернет. Вториот и многу поедноставен систем е поставување на горна граница на колку може некој да потроши од електронската картичка дневно, односно неделно. Имено според ценовникот ако потрошите 150 денари во денот за возења, секое наредно возење во денот би ви било бесплатно односно секое возење после четвртото во денот ви е бесплатно. Соодветствено ако во неделата достигнете до сума од 500 денари секое наредно возење во неделата ќе ви е бесплатно. Тоа би дошло на пример ако четири дена по ред користите од електронската картичка колку за дневна карта, тогаш возењата во наредните три дена од неделата ви се бесплатни.
Тоа се два функционални модели за кои знам и се имплементирани успешно.
Како што и порано елаборирав а и сега укажав драстично повисоката цена за билетите кај шоферите е само и само да се стимулираупотребата на електронската картичка. А цената за електронската картичка е симболична со оглед на тоа дека ќе биде користена повеќе години.
Ова може горазјаснува првото прашање на забеган.
За второт прашање можам само да шпекулирам дека поскапа е цената бидејќи се вкалкулирува услугата што ја наплатува мобилниот оператор.
За третот прашање, веќе имаше пишано за дистрибутивната мрежа, имено решение кои е застапено и во Австралија. Непресонализирантите картички се достапни како во билетарите така и во локалните тобакоа, додека за персонализираните треба да се иде кај официјалните билетари. За персонализираните карти искрено мене ми е малку непотребен фактот да треба да се стави слика. Тука во Бризбен ти купуваш картичка која има свој сериски број и ако сакаш да ја персонализираш само идеш на интернет и внесуваш свои податоци за картичката која ја користиш. Тоа ти овозможува и да наместиш автоматски да ти се надополнува картичката со одреден износ кога ќе се испразни со тоа што ќе ја поврзеш со твојата лична сметка.
Забеган одговорот на твоето последно прашање е многу едноставно. Контролорите ќе бидат снабдениу со електронски читачи кои ја отчитуваат картицата исто како инсталираните читачи на автобусите и им покажуваат на контролорите кога е последниот пат кога си ја отчитал картата, на која станица и евентуално на кое возило или линија.
Тука најверојатно има уште еден детаљ кој не ми е мене баш најасен. Никаде не се спомнува дали и при излегување треба да се отчита картичката. Ова е потребно за системот да знае дали станува збор за возење само во зона 1 или и зона 2 (градска и приградска). Јас се сомневам дека ова и ќе биде така само не е образложен овој детаљ. Исти така со овој начин на читање на картицата најверојатно ќе постои и паричен пенал ако не се отчита картичката при излегување од автобусот. Вака е барем во Австралија.
Во однос на информацијата дека е поместен датумот за новиот ценовник (тука имплицитно се мисли на поскапиот билет купен кај шоферот) за мај само покажува дека заборавиле да дадат тест период во кој народот ќе се навикне на новиот систем. Најверојатно тест периодот и бил планиран, ама бидејќи политичариве наши се "таленти" излгеда се избрзале да покажат дека прават нешто добро. Па отпосле сфаќаат дека се избрзале кога ги гледаат негативните реакции на нардот, кои секагаш ќе постојат кога се менува добро познат систем. Народот, а особено кај нас е скептик во поглед на промена кон понови технологии. Само сетете се колку време помина додека се научи народот да користи дебитни картички наместо да носи секогаш кеш во џеб.
Се на се основниот концепт на имплементација на електронската картичка е во рамките на тоа што е застапено во светот. Е сега постојат технички детали кои се нејасни или за кои постојат поедноставни решенија а се резултат на неискуството на ЈСП а до некаде и на фирмата добитник на тендерот за електронските картички.
Еден доказ за ова е фактот дека читачите се специјално дизајнирани и произведени само за нас, а сум сигурен дека со едноставна адаптација на читачи кои се применуваат во други поголеми метрополи и кои се произведуваат во многу поголеми броеви би поминале поевтино и ќе осигураат многу поевтини разервни читачи бидејќи со тек на вереме самите читачи ќе почнат да се расипуваат (5/10 години) и ќе треба да се набавуваат нови.
Во однос на цените воочливо е дека нема некои премногу големи заштеди ако се користата дневни, неделни или месечни карти. Имено јас тргнувам од точката каде секој секој што користи јавен транспорт најмалку ќе треба да искористи две возења дневно (кон и од работа/факултет/школо) во текот од пет дена во неделата. Во овој случај ќе се потрошат 70-80 денари на ден односно 350-400 денари на недела, односно 1500-1700 денари на месец. Од тука се гледа дека ретко кој од тие што редовно го користат јавниот транспорт ќе имаат некоја придобивка со дневната, неделната или месечната карта.Во однос на картата за десет возења во рок од 15 дена за 250 денари е малку во конфликт со неделната карта. Ако идеме по системот на ограничување колку може да се потроши електронската картичка, тогаш имплементација на билетот од 10 возења би била следнава, ако се навршат 7 возења во период помалку од 15 дена тогаш следните три возења се бесплатни, со можност за повеќе безплатни возења ако во меѓувреме се постигне условот за дневна карта. И тука се јавува конфликт со неделната карта. Тоа значи дека многу поретко ќе се постигнува условот за неделна карта. Ако ова го ставиме во моделот на користење на јавниот транспорт кој го наведов погоре, тогаш е се гледа дека картата од 10 возења е поевтина алтернатива на неделната и де факто се гледа дека постоењето на таа карта за 10 возења се базира на погорниот модел (5 дена по две возења од и кон работа). Што е поинтересно е и фактот дека со оваа карта е поевтино да се користи јавниот транспорт отколку да се набави месечна карта.
Како и да е воведување на ситемот на наплаќање со елетронска картичка овозможува многу лесен и брз начин на менување и прилагодување на цените како и моделите за поевтини цени при редовно користење на јавниот транспорт (дневни, неделни, 10 возења). Со елетронската картичка нема да има потреба повеќе од тендери за печатење на класични билети а со тоа и долгорочно ќе се намалат расходите на ЈСП.
А ЈСП како и секое претпријатие за јавен транспорт нема никогаш да биде профитабилно и ќе има потреба да биде субвенционирано од градот. Бризбен има еден од најскапите цени за карти во свет за јавен транспорт и покрај тоа претпријатието има потреба од субвенции. Но тоа не значи дека јавниот транспорт треба да биде бесплатен, бидејќи тоа не би било фер спрема тие што нередовно го користата јавниот транспорт. Тие веќе допринесуваат за функционалност на претпријатието преку данокот што го плаќаат. Фер е тие што навистина го користат јавниот транспорт да плаќаат поголем удел во одржувањето на претпријатието, и тој поголем дел доаѓа во форма на билети кои се наплаќаат.
Идејата за комплетно бесплатен јавен транспорт, што всушнот значи комплетна финансиско одржавање на претпријатието од страна на градот односно даночните обврзници има смисла и оправданост само таму каде што над 80% од населението редовно го користи јавниот транспорт и економијата на градот е доволно јака за тоа.
Во целава анализа комплетно го игнорирам моментот "Тркало" на Вардар бидејќи самиот проект и идејата тоа да биде под финансиски и технички менаџмент на ЈСП се според мене сулуди.

Edited by mirakuliks - 19-Dec-2015 at 16:40
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #410 Posted: 19-Dec-2015 at 12:04
Originally posted by ehrlich

Епа, тој загубар, прави Панорамско тркало како капитална инвестиција

Инаку, најновото им е дека нема ништо да се смени до 1 мај, некако случајно датумов се помести после, како гласање да ќе има тогаш, чудно
Pak so pari od drzavniot budzet i po naredba na...
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #411 Posted: 19-Dec-2015 at 06:28
мене цените ми се ок, не е ок тоа што системот е невидена мешаница од цени кои очигледно некој произволно си ги наредил...
дури и мене сега не ми се некои работи јасни
1. што значи дневен или неделен билет? колку сакаш се возиш во тој временски период? ако е така, тогаш цената е во ред и е поевтина од досегашната
2. зошто цената за плаќање со мобилен е поголема?
3. каде ќе може да се набават картичките? дали сите билетари на ЈСП ќе ги издаваат? и зошто на никому не му смета фактот што на целото подрачје на градов има вкупно помалку од десет билетари, а огромен број на автобуски постојќи?
4. ова е можда малце поглупо прашање, ама како знаеме дали одреден патник го куцнал својот билет за време на возењето?

проблемот со наплатата во јавниот превоз беше во се, освен во тоа дали била електронска или не... поентата на модернизацијата е да се намали потребата од контролори, да се ослободат возачите од таа обврска и да не се прават гужви при влез во автобус

од сите ствари што можевме да ги копираме од други градови, ги ископиравме нивните обележја, а ваквите системи не...
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
kiriOK View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Apr-2012
Location: Tamworth,UK
Online Status: Offline
Posts: 1023
  Quote kiriOK Quote  Post ReplyReply #412 Posted: 19-Dec-2015 at 05:38
Ова ме присети кога на баба ми (и сите други) и стигна барање за наново да го закупи гробното место на дедо ми (иако го направила,направиле) тоа уште порано...но не,требаше наново да се искешира,овој пат околу 5 илјади денари.
Тогаш ми текна од каде вадат пари за проекти како опростување на долговите на посиромашните граѓани и слично.

Така и ова,треба некој да плати за превозот на пензионерите и сега најново на студентите.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #413 Posted: 19-Dec-2015 at 00:13
Епа, тој загубар, прави Панорамско тркало како капитална инвестиција

Инаку, најновото им е дека нема ништо да се смени до 1 мај, некако случајно датумов се помести после, како гласање да ќе има тогаш, чудно
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #414 Posted: 18-Dec-2015 at 23:23
Gradskiot javen prevoz treba da e besplaten, kako vo Talin. I taka JSP e zagubar pa sekoja godina cica od drzavniot budzet milionski sumi.
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 893
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #415 Posted: 18-Dec-2015 at 22:00
Edno faking evro za jsp?? Vo Skopje?? vo Pariz karta za metro e 1.20-1.50 eur koja ti vazhi 1h za site linii metro, a gi ima 15-16..

Edited by hcitrS - 18-Dec-2015 at 22:04
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #416 Posted: 18-Dec-2015 at 18:40
Originally posted by kultuzin

За кои цени зборите. 35 денари билет? Тоа ли е скапо?


A ние што не сме скопјани ќе треба да плаќаме по 60 денари. И да, скапи се билетите ако ги споредиме со главните градови на земјите од Европа кои се еднакво сиромашни како Македонија.

Во Чишинау цена на билет за едно возење во тролејбус е 1, а во автобус е 2 молдавски леја. Еден молдавски леј изнесува 2.82 денари.

http://www.md4ever.com/ro/explore/transportation/bus/index.html

Во Тирана цена на билет за eдно возење во автобус е 30 леки (13.5 денари).

http://www.tiranabuses.com/stacionet.php?sid=43#ar_gallery

Во Тбилиси цена на билет за едно возење во автобус е 40 тетри (0.4 лари), во метро исто така 40 тетри, а во минибус е 50 тетри. Една лари (100 тетри) изнесува 23.5 денари.

http://tbilisiguide.ge/w/transport.php?cat=public_transport

Во Ереван цена на билет за едно возење во метро или во автобус изнесува 100 драми (помалку од 12 денари)

http://armintour.com/yerevan-city-transportation-4/
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #417 Posted: 18-Dec-2015 at 17:50
Никој не вика дека треба кај шофер да се купуваат билети, туку едноставно да има опција за купување на хартиен билет од автомат или билетарница и тој да биде по иста цена како и останатите.
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
СК View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 02-Feb-2014
Location: СКопје
Online Status: Offline
Posts: 106
  Quote СК Quote  Post ReplyReply #418 Posted: 18-Dec-2015 at 17:25
а зашо бе праите уопште толкава драма со колку ќе коштало кај шофер??! па не купујте кај шофер....купете по една картица за смешни 100ден и готово све е као претходно.... башка не се тупиш кај шофер да чекаш и да не прајме муабет дека е понормално да не се замара шофер да продава карти.....
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #419 Posted: 18-Dec-2015 at 15:31
Јас сум за вакво нешто, едноставно и практично.

Единечниот да се намали, да се воведе дневен со разумна цена, би немало потреба од некој билет за прекачување како сега од 90 мин, и дневниот би бил најпрактичен за завршување некоја работа имајќи во предвид дека денес за такво нешто ти требаат минимум 70 денари за еден автобус во двете насоки. Со тоа, би бил покористен, попопуларен и мислам дека и повеќе приход за ЈСП. Месечниот да се намали на 1000.

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #420 Posted: 18-Dec-2015 at 15:26
Пост пејд мислам дека само.
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1920212223 86>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.398 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.