build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железници (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 69>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #261 Posted: 24-Feb-2010 at 16:13
Крале во последниве два поста ја погоди поентата, само што правиш грешка со терминот комунистички пошто тоа е сосема друг домен, подобро да употребиш фраза државна планирана економија или слично. Особено ми се свиѓа терминот бејбистување на распашани атрофирани државни монополи.

Инаку Павче исто така погоди една друга поента што државата ќе се најде во ситација да мора да дава вештачко дишење на единствените монополи.

Инаку ваквиот модел е пред се битен за мали држави како на балканот, зашто доколку сите го спроведеме овој модел кој воедно е предуслов за соработка по хоризонтала меѓу државите во рамки на европската унија, а со тоа и меѓу балканските држави. За нас како мали држави особено е битно поради тоа што ќе отвори можност да се јават регионални оператори.

Пак морам да повторам. Досегашните лоши модели на приватизација нека не ви бидат релевантни дали да го долиберализираме она што сеуште останало монополско како рецидив на прошлиот систем. Гледам на пбнакс ова му е еден од главните стравови, ноирмално оправдани после сите работи што ни се имаат десено во државава, но сепка не смее тоа да не држи заковани за старото поради страв од новото. Железницата сега е "страно тело" во нашево општество според функционирањето и организиациска структура.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #262 Posted: 24-Feb-2010 at 16:17
Originally posted by lslcrew


Пак морам да повторам. Досегашните лоши модели на приватизација нека не ви бидат релевантни дали да го долиберализираме она што сеуште останало монополско како рецидив на прошлиот систем. Гледам на пбнакс ова му е еден од главните стравови, ноирмално оправдани после сите работи што ни се имаат десено во државава, но сепка не смее тоа да не држи заковани за старото поради страв од новото. Железницата сега е "страно тело" во нашево општество според функционирањето и организиациска структура.


ЛСЛ неможе да се правиме луди дека живееме во Шведска или Финска. Се знае каде живееме и како се однесуваме и апсолутно мора тие работи да ги ставаме во равенката. Едно е да знаеме каде сакаме да стигнеме, друго е да ја дефинираме трасата до таму а токму тука мислам дека грешите ти и крале...
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #263 Posted: 24-Feb-2010 at 16:40
И сега што треба да правиме, чаре? Неможеме да го вртиме цело време стравот и да не држи залепени. Не е тоа никаков аргумент дека треба да останеме вака нереформирани, на пола. А нити па бољи времиња неможат да го сменат минатото дека сме имале досегашни лоши реформи. Се прават грешки и со железница може ќе се направат, ама може постепено да се пегла, неможеме да останеме залепени за дно со железницата. Башка едно време се форсираа национални авиопревозници и тој концепт пропаѓа, пазарот ги присилува државите да идат кон либерализација. Кога околу нас ќе либеразлизираат сите, ние ќе бидеме црна дупка.

Инаку да надополнам околу битност за нас како мали држави. ЕУ е пред се заедница на региони, а после тоа на држави. Затоа треба да конвергираме кон регионалниот пристап. А либерализацијата сама по себе го овозможува тоа.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #264 Posted: 24-Feb-2010 at 16:54
Originally posted by pbanks


Македонскиот железнички пазар мора да биде прво профитабилен за да биде интересен за приватни компании.


A сега стана „македонскиот железнички пазар“? Ок, ова се вика потсвесно менување на ставови, што ми се допаѓа. Не е веќе МЖ-Т, него „железничкиот пазар“, токму тоа за што зборуваме цело време.


Џабе ти е црна либерализација ако основните услови за тоа не се исполнети. Не ми ги нафрлај рандом примерите од Германија кои дури денеска се решаваат полека да ги разделат дејностите па делумно (не целосно) и постапно да ги приватизираат. Запрашај се колку вредност прво создале, каков развој направиле пред да се појде кон следното ниво (кое е секако логично) а тоа е либерализација во секој можен сектор каде што има реална основа за тоа и против никој овдека не е принципиелно. И наместо да изигруваш навреден запрашај се дали е можно не така мал


Не се работи за рандом примери. Се работи за концепт на либерализација кој функционира во ЦЕЛА ЕВРОПА уште многу одамна. Постот на Владимир воопшто не е релевантен, бидејќи таму се работи за приватизација на ДојчеБан, една од многу фирми што работат на пазарот веќе речиси деценија ипол. Пазарот е одамна либерализиран.

Значи моделот за кој се залагаш, е напуштен во Европа не вчера, или завчера, туку повеќе од деценија, како промашен модел, кој не и користи ниту на државата, ниту на економијата, ниту на транспортот. Ама ние редовно изиграваме некои експериментални глувци.
Back to Top
pavche View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 17-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 431
  Quote pavche Quote  Post ReplyReply #265 Posted: 24-Feb-2010 at 17:33
Се сложувам дека приватизацијата и повлекување на државата не може да биде панацеja за секој проблем од општествено-економскиот живот, но може да биде добар почеток за решавање на секој проблем поврзан со државниот монопол. Како позитивен пример за реформи може да се даде приватизацијата на естонските железници(како по-близки, и ако да не са баш балканци). Во првите години по продажбата им продуктивноста на трудот во железницата во Естонија се зголеми скоро два пати, персоналот е значително намален, профит зголемува неколку пати. После и таму имаше некакви големи скандали помеѓу фирмата сопственик и владата, кои завршија со закупуването назад на фирмата од државата, но тие како да беа предизвикани од надворешни интереси.

Постои и лошата верзија на БГА "Балкан" (авио превозникот) од Бугарија, кој беше продаден за 1 $, и веднаш потоа фирмата купувач го банкрутира и разпродаде средствата за отпад. Тоа беше голем неуспех ...

Не треба да се заборавjа и дека железницата е задолжена со социјални функции, кои тешко можат да се обезбедат од приватен инвеститор. Евтини билети за пензионери, студенти и т.н.(така е во Бугарjа поне). Во една од најголемите пазарно ориетирани земји во светот - САД, има идентичен проблем. Државно субвенционираната фирма Амтрак, како БДЖ или МЖ, се потребни субвенции во износ од стотици милиони долари. Но Амтрак се занимава само со превоз на патници. Превоз на тешките товари се презема од приватни, несубсидирани компании како CSX, Union Pacific и други.

Навистина работата е тенка, но мора од некаде да се започне.

А што се однесува до линијата - Крива Паланка - Гуешево коja видов да сте коментирали по нарред, мислам дека многу разумен потег на Македонската влада би било наместо да дава пари од сопствениот буџет да кандидаства за субвенционирање по европските претпристапни фондови. Тоа би бил нај лесно добиениот проект пред евро комисијата. Имаме важна сообраќајна врска со држава веќе член на Унијата минаваща по трасе на меѓународен коридор. Но овде е важно и самата влада да направи доста напори и да напредне брзо со европската интеграција, но да не забегнуваме од темата.


Edited by pavche - 24-Feb-2010 at 17:33
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #266 Posted: 24-Feb-2010 at 17:40
Социјалните задолжености пак си остануваат на товар на државата која преку министерството за труд и социјална политика ќе си префрла средства за таков бенифициран превоз. Нема ништо тука што треба да се пренесе. Проблем би било како во случајот со ТАВ да им се натураат вработени што значително би го отежнал евентуалниот тендер доколку би се продавала мж-т. Но не зборува за продажба на мж-т и како таа да се изведе. Зборуваме цело време за воведување можност за приватици. Може би зашто некој од дискутантите потствесно заслепени од монополскиот систем забораваат дека има место за повеќе субјекти па било каква евентуална трансформација им личи на некаква приватизација, како што на пример се продаде предвереме нереформирано есм. Се подели како што сега се подели мж и се продаде недореформирано.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #267 Posted: 24-Feb-2010 at 17:51
Ееее баш тоа. Јас цело време посочувам дека некои ги мешаат термините приватизација и либерализација.
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #268 Posted: 24-Feb-2010 at 18:09

ЖЕЛЕЗНИЧКИОТ СИСТЕМ ТРГНУВА ВО ЛИБЕРАЛИЗАЦИЈА


Државните возови никакви, со приватни до поголем профит

Со новите законски прописи се предвидува приватни возови да возат по пругите за што на претпријатието МЖ - Инфраструктура ќе му плаќаат соодветен надоместок. Се очекува најголем интерес да има за вложувања во товарниот транспорт


Делови од железничкиот систем во државава ќе се приватизираат со цел да се овозможи приватни возови да се движат по нашите пруги кои би се издавале под концесија. Ова се предвидува со предлог-законот за железнички систем кој веќе влезе во собраниска процедура, а со неговото профункционирање треба да овозможи влез на конкуренција во железничкото транспортно претпријатие кое произлезе од поделбата на ЈП Македонски железници пред две-три години.

Со законот се предлага до 2012 година од државниот буџет да се обезбедат средства за негово спроведување, при што 11,8 милиони евра се предвидуваат за реконструкција, ремонт, одржување и заштита на железничката инфраструктура, а околу 4,7 милиони евра ќе бидат наменети за компензација на услуги од јавен интерес во железничкиот превоз на патници. Со предлог-законот се предвидува издавање на дозволи за вршење јавен железнички превоз, како и за управување со железничка инфраструктура, издавање сертификат за сигурност и одобрение за сигурност, а и одредување на право на пристап до железничка инфраструктура во меѓународниот и внатрешниот превоз.

Со новите законски прописи се предвидува приватни возови да возат по пругите за што на претпријатието МЖ - Инфраструктура ќе му плаќаат соодветен надоместок. Се очекува најголем интерес да има за вложувања во товарниот железнички транспорт, и тоа особено од компаниите од металскиот индустриски комплекс. Неодамна во јавноста се појавија неофицијални информации за заинтересираност за вклучување со свои вложувања во железничкиот транспорт на Макстил и Фершпед, кои ги користат услугите или учествуваат во организацијата на транспортот со железницата. Што се однесува за железничкиот превоз на патници, тој, како нерентабилен, по се изгледа и натаму ќе мора да се субвенционира од државата, поради малите приходи што ги носи, а големите трошоци што се јавуваат при неговата реализација.
-Ако некој приватен превозник е заинтересиран и за патнички сообраќај и ако понуди подобри услови од сегашните, тогаш ќе може да добие дозвола и за вршење таков превоз - стои во образложението на предлог-законот.

Во врска со овој зафат, беше изработена посебна Студија за приватизација на идното АД МЖ Транспорт, за која средствата за подготовка беа обезбедени од финансиската помош на Светската банка, од која во септември 2005 година МЖ зеде заем од 15 милиони евра за реформи во железницата, кој треба да се врати до 2022 година.

Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #269 Posted: 24-Feb-2010 at 19:32
Originally posted by krale


A сега стана „македонскиот железнички пазар“? Ок, ова се вика потсвесно менување на ставови, што ми се допаѓа. Не е веќе МЖ-Т, него „железничкиот пазар“, токму тоа за што зборуваме цело време.


да крале, неможам да си признаам дека изгубив пред твоите супериорни аргументи Roll%20eyes


Не се работи за рандом примери. Се работи за концепт на либерализација кој функционира во ЦЕЛА ЕВРОПА уште многу одамна. Постот на Владимир воопшто не е релевантен, бидејќи таму се работи за приватизација на ДојчеБан, една од многу фирми што работат на пазарот веќе речиси деценија ипол. Пазарот е одамна либерализиран.
Значи моделот за кој се залагаш, е напуштен во Европа не вчера, или завчера, туку повеќе од деценија, како промашен модел, кој не и користи ниту на државата, ниту на економијата, ниту на транспортот.


Незнам дали ни ова ќе помогне човек тебе да ти докаже нешто, но барем да прочитаат другите кои инаку би останале дезинформирани по она што го напиша.

Австрија - Government owned corporation -  http://en.wikipedia.org/wiki/ÖBB
Белгија - Government owned corporation - http://en.wikipedia.org/wiki/NMBS/SNCB
Чешка - Public - http://en.wikipedia.org/wiki/ČD
Хрватска - Government Owned - http://en.wikipedia.org/wiki/Hrvatske_Željeznice
Данска - Government Owned - http://en.wikipedia.org/wiki/Danske_Statsbaner
Естонија - State owned (ренационализирана во 2007) - http://en.wikipedia.org/wiki/Eesti_Raudtee
Финска - Government owned corporation - http://en.wikipedia.org/wiki/VR_(Finnish_railway_company)
Грција - State owned group of companies - http://en.wikipedia.org/wiki/Hellenic_Railways_Organisation
Унгарија - Public company - http://en.wikipedia.org/wiki/MÁV
Литванија - Group of public companies - http://en.wikipedia.org/wiki/Lithuanian_Railways
Холандија - State owned company - http://en.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
Норвешка - State owned - http://en.wikipedia.org/wiki/Norges_Statsbaner
Романија - Group of public companies - http://en.wikipedia.org/wiki/Caile_Ferate_Romane
Шпанија - State owned - http://en.wikipedia.org/wiki/RENFE

Во некои од овие земји веќе има ДЕЛУМНА либерализација во многу мали сегментги (најчесто карго), во најголемиот дел земји се прават ПРИПРЕМИ за една таква либерализација која НИКОЈ ОВДЕКА НЕ ЈА ОСПОРУВА.

Она што ги поврзува СИТЕ земји е дека пред да помислат на приватизацијата е средување и развој, па потоа преструктуација и сегментација на јавните монополи. На никого не му паднала на памет генијалната идеја да ја даде цела земја под концесија и некој друг да ја развива а ние само да пиеме кафе на кеј. РАЗБЕРЕТЕ дека без наша, македонска одговорност кон железницата или било што друго НИКОЈ нема да ви даде решение на тацна а посебно не приватник или концесионер, особено не во еден вака комплексен систем каде се потребни огромни инвестиции со дискутабилно враќање на инвестицијата.


Ама ние редовно изиграваме некои експериментални глувци.


Експериментални глувци изигруваме веќе 20 години поради вакви бистри идеи како вашиве каде се се разградува, се уништува, се атомизира во име на некаков развој и прогрес и само подлабоко се заглибува во калта.

Наместо да изигравате авангардни капиталисти и да не правите нас другите некакви плашливи конзервативни комуњари, ставете прст на глава и направете малку подетална анализа за тоа како и зошто се прават некои процеси кои се ужасно комплексни, бараат многу труд, одговорност, посветеност и работа и не се сведуваат на ..... "Ејјјјјјј пер, ај ќе поделиме концесии...".

Против либерализација не е НИКОЈ, но против раскрчмување и пропаст треба да биде  секој. Неможе да почне куќа да се прави од кров па надоле, се оди од темел па нагоре.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #270 Posted: 24-Feb-2010 at 19:40
Тоа што овој список на држави покажува дека има железнички компании кои се поседувани од страна на државата не го менува фактот дали треба да се дозволи влез на приватници или не. Како ние ќе си го менаџираме после/пред тоа мж-т е сосема друго прашање. Никој не ја спори тезата дека мж-т мора да биде одговорно менаџирано, но во никој случај тоа не треба да го сврстуваш со моменттот кога ќе оставиме простор и на други оператори да влезат на пазарот.

Поради обејктивност на муабетот во прилог на првиот список треба да следи уште еден список со показатели колку држави имаат отворена можност да навлегуваат приватни компании и до кој степен, без разлика дали имаат елементи од железницата кои се државни и во каква финансиско-витална состојба се. Ако една држава ја има во горниов список не значи дека во таа држава нема либерализиран железнички пазар и дека е комплет државно, да напоменам да не делува како некоја суптилна сугестија со дискутантите. А и сам кажа дека се правеле реформи во таа насока, па контрадикторно ми малку што сметаш дека не би требало на време да го фатиме чекорот со нив. Премногу состојбата во која се наоѓа мж-т ја корелирал нпостребнои со тоа дали и колку треба да се иде кон либерализација.


Edited by lslcrew - 24-Feb-2010 at 19:45
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #271 Posted: 24-Feb-2010 at 19:44
Originally posted by lslcrew

Тоа што овој список на држави покажува дека има железнички компании кои се поседувани од страна на државата не го менува фактот дали треба да се дозволи влез на приватници или не. Како ние ќе си го менаџираме после/пред тоа мж-т е сосема друго прашање. Никој не ја спори тезата дека мж-т мора да биде одговорно менаџирано, но во никој случај тоа не треба да го сврстуваш со моменттот кога ќе оставиме простор и на други оператори да влезат на пазарот.


Ама што ќе добиеш со ова? Кој легитимен оператор ќе ти дојде и ќе ти нуди квалитетна услуга во квалитетни вагони на овие пруги, со овие цени и во овие услови? Ќе испадне исто како со приватните автобуси во Скопје каде ќе се донесе некој крш, па со роднини и братучеди ќе се добие одредена линија и така понатаму со години.

За каргото сметам дека може да постои флексибилност и сега иако не сум уверен повторно во интересот на некој да се натпреварува во ситуација кога во цел регион пругите се ноќна мора.

Нo.... Монополската позиција меѓу другото се користи за консолидација. Значи МЖ треба да се реформира да работи што оптимално а државата треба што повеќе да го помага за да максимално зајакне пред некаква поделба, продажба или пак либерализација каде ќе треба да се соочи и со други. Зошто оваа консолидација и зајакнување не се случува, тоа е вистинското прашање за кое треба да се покажат прсти и да летаат глави.

Се друго е каубојштина со која ништо нема да се добие.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #272 Posted: 24-Feb-2010 at 19:47
Originally posted by lslcrew


Поради обејктивност на муабетот во прилог на првиот список треба да следи уште еден список со показатели колку држави имаат отворена можност да навлегуваат приватни компании и до кој степен, без разлика дали имаат елементи од железницата кои се државни и во каква финансиско-витална состојба се. Ако една држава ја има во горниов список не значи дека во таа држава нема либерализиран железнички пазар и дека е комплет државно, да напоменам да не делува како некоја суптилна сугестија со дискутантите. А и сам кажа дека се правеле реформи во таа насока, па контрадикторно ми малку што сметаш дека не би требало на време да го фатиме чекорот со нив. Премногу состојбата во која се наоѓа мж-т ја корелирал нпостребнои со тоа дали и колку треба да се иде кон либерализација.


Јас прилично објективно дадов образложение за процесите во различните земји. Инаку во најголеммиот дел не се работи за "елементи на железницата кои се државни" туку супериорност на државата со барем 90% од пазарот дури и во земји со делумна либерализација.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #273 Posted: 24-Feb-2010 at 19:54
Добро пбанкс, ако веќе планираме да градиме пазар ќе го градиме со сите нишани и цената на услугите нема да ја регулира никаква регулаторна комисија туку пазарот. Единствено субвенцијата ќе се уредува од некоја комисија која би требало да биде за сите иста, и која нормално ќе има минимална вредност по формула со договорите меѓу државата и евентуални приватници.

А дека со оставање монопол на една компанија треба да се доведе до консолидација се прави повеќе штета на целокупниот железнички превоз во државата одколку што и се помага на конкретна компанија која на првото стапнување на пазарот излегувајќи од стакленото ѕвоно викано монопол, ќе пропадне. Консолидација нема никогаш вака да се случи, напротив имаме повеќе од пола век искуство што кажува дека се случува токму обратниот процес дисконсолидација. Друга работа, зашто ЕУ би тргнала во такви процеси на реформирање ако толку добро им изгледал концептот на државни железници.

А ако и после две децении либерализацијата на било кој пазар изгледа каубојштина тогаш веројатно дискусијава ја водиме од некој економско-идеолошки аспект или можеби некој друг, пошто инаку не гледам друга причина за вака дијаметрално да се разликуваме во мислењето.


Edited by lslcrew - 24-Feb-2010 at 19:58
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #274 Posted: 24-Feb-2010 at 20:01
Ајде тогаш презентирај ми како ти тоа го замислуваш. Посочи ми примери, каде нешто такво што предлагаш успеало и под кои параметри.

Јас стварно незнам што повеќе да кажам кога селективно ми се читааат постовите во кои се си пишува и пак се врти едното исто.
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #275 Posted: 24-Feb-2010 at 20:04

додека не се прелесече во најмала рака инфраструктурата нема да има многу абер од квалитетни железнички услуги! 

се надевам дека по К8 ќе се раздвижат во иднина нови возои, кои би можело да тераат и како меѓународни, бар мак-бг, но мора цела мрежа да се среди па дури тогаш ќе видиме озбилен развој на ова поле, во меѓувреме посекако ќе се појавуваат компании кои ќе се развозуваат итн. но дефинитивно нема да бидне скоро бум, исто како и со авио сообраќајот, се додека не биднат новите аеродроми на тав ќе си ја тераме просечно па и подпросечно! 

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #276 Posted: 24-Feb-2010 at 20:05
Инаку гледам горе се спомна Естонија дека ја има ренационализирано (веројатно се мисли експропреирано) железницата. Тоа е токму последица на продавање делои недокрај трансформирани како што кај нас бешпе грешка со ЕСМ, па нити денеска се знае што е продадено и што е чиво од мрежата, ниту односите меѓу останатите соучесници. Истата грешка ја имаше и Чешка со електростопаснвото кој аси го одкупи назад, а и Груевски мислам дека неколку пати пред две години упати неформални понуди тоа да биде и кај нас. Не сакам да ја проширам дискусијата сега и во други домени ван железницата, но огромни грешки се прават кога ќе се приватизираат не докрај реформирани сегменти од економијата, кои единствено се лечат со ренационализација. За било какви маневри да правиме на железничкиот пазар ни треба прво да го реформираме системот. Секакви потези со една нога во социјализам, а со една нога во капитализам се само груба импровизација што само толку ја дозакопува железницата.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #277 Posted: 24-Feb-2010 at 20:07


Е ајде де како го реформираш системот. Кој е планот?
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #278 Posted: 24-Feb-2010 at 20:07
Originally posted by pbanks

Ајде тогаш презентирај ми како ти тоа го замислуваш. Посочи ми примери, каде нешто такво што предлагаш успеало и под кои параметри.


Ај ќе се обидам деновиве да склопам еден поопширен пост како замислувам целосно пошто вака меќу постовиве само реслови презентирам од идејата. Инаку интересна тема зафативме за обработка.


Edited by lslcrew - 24-Feb-2010 at 20:08
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #279 Posted: 24-Feb-2010 at 20:13


Cheers
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #280 Posted: 25-Feb-2010 at 09:50
pbanks... пак ти со железници што се во сопственост на државите. Кој тоа го спори?

Тоа што не се разбираме цело време е дека железничкиот пазар е либарлизиран. Не со закон на секоја држава посебно туку со правилниците на Комисијата на ЕУ. Што значи не постои држава во која не е либерализиран пазарот или не се движи во таква насока.

Еве што успеав да ти ископам како податок од 2004. Во следните земји ЕУ доделила највисоки оценки за целосна либерализација:

- В. Британија
- Шведска
- Германија
- Холандија
- Данска
- Италија
- Швајцарија
- Португалија

Кај следните земји доделила средна оценка за делумна либерализацијата: Норвешка, Австрија, Полска, Чешка, Финска, Латвија, Луксембург, Белгија, Словачка, Унгарија, Словенија и Франција.

И кај следните членки утврдила слаб прогрес на либреализацијата: Естонија, Литванија, Грција, Шпанија и Ирска.

Edited by krale - 25-Feb-2010 at 09:54
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 69>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.395 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.