![]() |
![]() |
![]() |
Железнички музеј |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12345> |
Author | ||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Скопје и по години говорење на оваа тема не доби Железнички музеј. Цивилизациски сме назадени, а случајно почетоков на март ме одведе патот до Железничкиот музеј во Белград. Направив неколку фотографии, уживајте:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
Наовој линк можете да прочитате во врска со основање на Музеј на
железниците во Скопје. Нашот колега од форумот господинот Владимир П. има
зачувано многу интересни работи кој ке бидат изложени во идниот
железнички музеј.
https://meta.mk/imame-bogato-zheleznichko-nasledstvo-no-nemame-muzej-i-interes-za-da-go-zachuvame-galerija/ |
||
![]() |
||
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
|
Доделена е просторија за основање на Музеј на железниците во Транспортен центар
Јавното претпријатие Железници на РСМ-Инфраструктура има доделено просторија во рамките на Транспортниот центар-Скопје, која што ќе служи за основање на Музејот на железниците на нашата земја. Од ова јавно претпријатие ја потврдуваат ваквата информација, посочувајќи дека одлуката е донесена на крајот на минатата година. Веќе се назначени и лица коишто во претстојниот период ќе работат на основање на новата музејска установа. Работите за основање на Музејот на железниците и за опремување на просторијата во која ќе биде сместена оваа установа во моментов се забавени поради епидемијата со коронавирусот. Но, активностите треба да се забрзаат штом се надмине корона кризата. – Иницијатива и желба за отворање на железнички музеј постои многу одамна. ЈП ЖРСМ располага со голем број на експонати коишто пред неколку години беа изложени во Музејот на град Скопје – велат за „Мета.мк“ од ова јавно претпријатие. Македонија, заедно со Албанија, се последните две земји во Европа кои немаат основано Музеј на железниците. Земјава има богато наследство од 147 години зад себе, за кое се насобрани фотографии, документи, публикации и бројни железнички артефакти кои сведочат за развојот на железницата на овие простори. „Мета.мк“ веќе објави сторија за потенцијалот што би можел да го има идниот Музеј на железниците во Скопје, како за привлекување на посетители, така и за едукација на младите генерации за развојот на железницата во нашата земја. https://meta.mk/dodelena-e-prostorija-za-osnovanje-na-muzej-na-zhelezniczite-vo-transporten-czentar/ |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Колку што сум информиран во моментов имаме пристојна бројка на најразлични стари локомотиви, вагони и други железнички возила. Некои се доволно сочувани, а некои беа обновени/репарирани по различни основи... Би било убаво да имаме комплетна листа на возен парк што може да се квалификува за железничкиот музеј, односно што е тоа би можело да се изложи веднаш, а што е тоа што би можело брзо и ефтино да се доведе до статус на пристоен музејски експонат. Ако некој од познавачите на железницата има такви подетални информации, молам да пише. Во секој случај мислам дека би било штета изложбата на тој возен парк да биде во депото Лисиче. Особено ако музејот функционира во рамки на Транспортен центар, но и во било кој случај. Мислам дека и возниот парк и останатата поставка треба да бидат сместени во Главната железничка станица Скопје, ако сакаме тој музеј навистина да има услови да заживее и да биде самоодржлив. Во депото Лисиче сигурно би имало очајна посетеност. Идеална локација за изложба на возниот парк мислам дека се 9-ти и 10-ти колосек на железничката станица: - Ниту се во функција, ниту некогаш ќе бидат. - Просторот може да се огради и пристап да има само контролирано, директно од главната музејска просторија што би била испод. - Има постојан проток на луѓе околу транспортниот центар, што многу ќе помогне за подобра посетеност. Особено што експонатите што ќе бидат паркирани на 10-ти колосек ќе се гледаат и од пошироката околина, па тоа ќе биде магнет и за полно љубопитни деца да ги убедат родителите да ги однесат да ги видат парните локомотиви и другите чудни возила ![]() Е сега за тоа така да функционира треба прво да се решат две работи: 1. На колосек 10 мислам дека воопшто не е поставена пруга, а мислам дека на колосек 9 (иако таму МЖ често паркира вагони и машини) пругата не е целосна. Но сметам дека поставување на пруга со должина од уште 200-300 метри не би требало да биде голем проблем, затоа што таа треба да исполнува само најминимални технички критериуми, односно да овозможува повремено нешто да се размести, донесе или одвлече... Подлогата е веќе спремна, па доволно би било да се донесат и без финеси да се заштрафат некои стари размонтирани шини. А должината е минорна. 2. Главната музејска просторија треба да биде под пероните 9 и 10, а и да има можност да се изведе пристап до платформата изнад. Изгледа дека во избор може да влезат (целосно или делумно) единствено една од овие две опции: - Некакви си запуштени простории што прашање е колку продуктивно се користат, ако воопшто се користат. - Електронско казино (општествена црна дупка) кое е магнет за сомнителни типови и појави околу автобуската и железничката станица. Се надевам дека ова казино е само кираџија. ![]() Пристапот до горе би можел да се изведе на еден од овие три начини: - Мислам најдобро би било доколку може да се искористи/пренамени лифтовското окно што е идеално лоцирано (заокруженото во средина). Очигледно се работи за товарен лифт што требало да функционира за пошта и роба, ама изгледа никогаш не профункционирал, а прашање е дали воопшто е вграден лифт таму. Димензиите се околу 7х3 и комотно внатре би можело да се направат скали, па и плус да се вгради помал лифт ако треба. - Алтернатива за пристап се отворите за излез за 7 и 8 перон. Таму има „дупки“ во бетонската конструкција што сигурно е оставено како подготовка за изведба на скали токму какви што постојат за пероните 1-6, во моментот кога ќе се јави потреба. За потребите на музејот би било прескапо да се изградат идентични такви скали, но може да се изведе нешто многу поскромно, а функционално (битната работа е дека пристап постои). Незгодно е што не се излегува на идеалната локација, па за посетителите ќе треба да се направи премин преку колосеците 8 и 9. Исто така ова решение подразбира и дека нема да се јави потреба од активирање на колосекот 8, за што реално не треба многу да се грижиме, мислам дека со оглед на сегашниот сообраќај, па и со најоптимистичките долгорочни перспективи, тоа е практично загарантирано. - Во краен случај, би можело да се изведе и некаков пристап од надворешната страна, за што како почетна точка може да послужи терасата што ја имам заокружено најдесно. Но ова не би било поволна варијанта од повеќе аспекти, чисто ја спомнувам дека постои како можност ако од некоја причина има пречка да се реализираат другите. ![]() Секако, добредојдени се мислења за подобрување или дополнување на изложенава замисла. Да резимирам, мислам дека крајно време е да се најде модел и да се обезбедат скромните финансиски средства за железничкиот музеј да стане реалност, и да си биде целиот убаво спакуван во рамки на Транспортен центар. Имаме еден куп музеи од областа на историјата/културата/уметноста што финансиски коштале неспоредливо повеќе, а од областа на технологија и наука немаме речиси ништо. Во случајов имаме практично спремен музеј - и возен парк и секакви други експонати и одличен простор/локација. Има и луѓе ентузијасти. Сето тоа само треба само добро да се спакува. Греота е музеј од ваков калибар и значење да не се реализира заради незаинтересираност, или глупи административни пречки, или минорни финансии. Edited by Cloverstack - 08-Feb-2021 at 09:06 |
||
![]() |
||
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
|
Ова е една од попаметните идеи што сум ги прочитал во последно време.
Сум имал прилика да бидам во неколку простори долу испод железничка станица, низ поштата, низ железничките канцеларии, од другата страна кај синдикатот, во мини-конференциската сала со бина одма позади дискотеката бивша. Комплетно се, до просторија, изгледа како да паднало бомба. Изгледа постаро од што реално е. Ужас. Толку многу простор има долу, а толку несоодветно употребен, баален, запуштен, греота! |
||
![]() |
||
mon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Dec-2009 Location: Europa Online Status: Offline Posts: 763 |
![]() ![]() |
|
![]() Еден од најголемите железнички ентузијасти кои некогаш живееле и живеат во Македонија кој на сите нам ни е добро познат а тоа е Владимир Петков, со безрезервна и неизмерна сила го туркаше прашањето за железнички музеј на сите можни начини но за жал, безуспешно. Мој личен осврт и одговор на прашањето зошто нема заинтересираност кај раководните и политичките структури за изградба/доградба и отворање на еден ваков музеј е следниот: - доколку „нештото„ ќе генерира некоја економска корист, тогаш идејата е вредна за разгледување. Доколку „нештото„ ќе носи голема економска корист, од која ќе може еден дел да се префрли во „лев и десен џеб„ а тоа никој да не го примети, тогаш идејата е вредна за реализација. Во случајов, еден железнички музеј би генерилал можеби финансии за самоодржување но ништо повеќе од тоа па таа идеја не е вредна ни за да се најде на дневен ред кај структурите кои би требале да ја разгледаат, одобрат и реализираат. Како што Cloverstack веќе напиша место за музеј и те како постои, постојат и возила, предмети и документација кои верно ја отсликуваат историјата на железниците кај нас и со кои би можел да се направи многу убав музеј. Меѓутоа како што кај нас обично и бива, човечкиот фактор е најголемиот кочничар на сите добри и напредни идеи. Чисто информативно, на некои им е познато на некои не: пред само неколку години до Владата на Македонија и до ресорното министерство беше доставено барање и потребна документација за добивање на одобрение и средства за отпочнување на реализација и изградба на Музеј на железниците во Македонија. Барањето беше одбиено со образложение дека тие финансиски средства ќе се употребат за потребите на националните малцинства во Македонија, за нивни културни програми на националната телевизија (која впрочем никој од нив не ја гледа), и слични манифестации за кои никој нема појма каде и кога се одржуваат (читај: никому не му е гајле). Прашање: ако веќе мислиме на задоволување на потребите националните малцинства зарем еден железнички музеј не би бил и нивни музеј со оглед дека и тие уживаа во благодетите на услугите на железниците во Македонија во текот на целата историја. Но како што погоре напишав, се додека реализирањето на некоја идеја нема да донесе делење на финансиските користи од истата, нема да добиеме еден ваков музеј. Поради сево ова горе напишано, многу сум скептичен дека во догледно време ќе дочекаме таква можност да купиме влезница и со неа да посетиме Музеј на Железниците во Македонија. ![]() |
||
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/ exYU: http://malezeljeznice.net |
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
инаку ако не сум грешка, вторипт заокружен простор е една од запуштените чекални на железничката кои воопшто не се користат
|
||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
По повод 150 години од македонски железници музејот во Скопје повторно се активира на старата локација под железничката станица.
![]() Edited by sase - 11-Oct-2023 at 15:21 |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() Оваа убавица беше донесена на железничката станица и мислам дека теба да се изведе некој покриен дел за перманентно да остане тука. ![]() Edited by sase - 08-Oct-2023 at 10:03 |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
Се припрема и простор за макета 350х220см
![]() ![]() |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
Колега Ванчо го чисти просторот од остатоците при монтирањето на гипскартонот
![]() ![]() |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
Материјалите за основата се спремни па се фаќаме за работа.
![]() ![]() ![]() ![]() Edited by sase - 08-Oct-2023 at 09:59 |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
Конечно доби и ногарки
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
Некоја слика од работната акција.
Се земаат мерки. ![]() Сечење ![]() ![]() ![]() ![]() Edited by sase - 08-Oct-2023 at 10:31 |
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
Една групна слика на присутните: Владимир,Сашо,Ванчо и Стево
![]() И на крај мора А ТЕСТ ![]() ![]() |
||
![]() |
||
hcitrS ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Nov-2015 Online Status: Offline Posts: 893 |
![]() ![]() |
|
Браво! А музејот е отворен во некои регуларни термини или исклучиво со најава?
|
||
![]() |
||
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
|
Секој работен ден колегата Ванчо е таму тој е врботен во мж е сега може да има некој ислкучоци кога оди на терен.
|
||
![]() |
||
hcitrS ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Nov-2015 Online Status: Offline Posts: 893 |
![]() ![]() |
|
Можеби има нова шанса за посолиден музеј по „планот на Кловерстак“. Скопје неодамна го доби „наддавањето“ да стане Европски Град на Културата 2028 (https://nezavisen.mk/vo-zhivo-proglasuvanje-evropski-grad-na-kulturata-2028-skopje-ili-budva/). Градот во соработка со Владата имаат предвидено поголеми средства од обично за ова да се реализира, а и нешто ќе капни и од ЕУ. Железнички музеј би можел и да биде дел од „со една пушка два зајаци„, т.е. до што разбирам имаат предвиден буџет за подобрување на инфраструткурата, па ако веќе се реновира нешто железничката може и музеј посолиден да се направи, а да се фати тоа во филм дека ем се реновира и разубавува железничката за потребите на многубројните гости кои ќе дојдат (да не навлегуваме во детали дека моментално нема меѓуардони патнички ![]() Можеби нова прилика ако стигне до точното уво поз ![]() |
||
![]() |
||
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12345> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |