Скопски сообраќај (општо) |
Post Reply | Page <1 3031323334 157> |
Author | |||
Max
Senior Member Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3664 |
Quote Reply #621 Posted: 16-Feb-2010 at 19:42 | ||
ајде аирлија нека е! конечно нешто изводливо и конкретно во однос на скопскиот уличен хаос, јасно ова не е соломонско решение, туку само дополнително растоварување, кое како такво не е лошо да се вметне и кај мавровка! јасно дека урбаните автопати се приоритет, но и вакви комбинации се повеќе од добредојдени со оглед дека се брзо изводливи!
|
|||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #622 Posted: 16-Feb-2010 at 21:36 | ||
Јасно дека ова е решение гужвљата да се растерети - ако сега кај мавровка чекаат сите што одат и кон аеродром-и кон битпазар- и кон автокоманда и кон центар, со клучка без семафори ќе се чека на следните раскрници но само 1/4 од возилата што чекаат пред мавровка (груба математика).
Брзо, ефикасно и лесно решение. Да не спомнувам ефтино зашто некои чувствувам веќе ми дишат во врат. |
|||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #623 Posted: 16-Feb-2010 at 21:41 | ||
Не си ми јасен, викаш клучка а сепак четвртина ќе чекале. Клучка е за да никој нечека. Ај ако можеш скицирај како го тоа замислуваш.
|
|||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #624 Posted: 16-Feb-2010 at 21:50 | ||
По 1/4 од гужвата ќе се префрли на следните раскрсници, што значи сериозно растеретување на сообраќајот - бидејќи сега се чека од сите 4 страни, а тогаш секој ќе појде на својата страна и таму ќе чека. Не мислев на чекање пред Мавровка.
(Пример колите што доаѓаат преку мостот Г. Делчев сите чекаат на Мавровка - некои од кон автокоманда, некои кон Бит пазар, некои кон аеродром или пак кон гтц, со клучка на мавровка сите би се распределиле кон своите дестинации и ќе нема толку гужва.) |
|||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #625 Posted: 23-Feb-2010 at 00:42 | ||
|
|||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #626 Posted: 23-Feb-2010 at 00:46 | ||
Па проблемов со едносмерниве улици не сум го осетил нешто посебно на моја кожа иако сум жител во непосредна близина. Ретко ги користам овие улици во шпицевите. Оние проблеми кои се наведени горе со ризичните раскрници ги знам добро. Руски рулет е да свртиш на една од тие раскрници, ама уствари тоа ионака ќе си остане и со враќање на двонасочниот сообраќај. А главен проблем со овие улици е што се можеби најруинираните во Скопје. Тоа е невиден релјеф. Сепак додека Сава Ковачевиќ не се прошири во потполен профил како што е по гуп, нема да видиме квалитетно решение.
|
|||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #627 Posted: 23-Feb-2010 at 00:58 | ||
Како е замислено таму проширувањето? Имаш некоја скица?
|
|||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #628 Posted: 23-Feb-2010 at 01:04 | ||
Улицата е сега уствари на косо поставена од идната траса. Следи ги градежните линии ќе видиш лесно. Од Првомајска до народни херои може слободно да се прошири, со оглед на тоа што се работи само за запуштени дворови на некои колективни куќи кои најверојатно и се на државно земјиште. Воопшто не е никаков проблем. А инаку свртување од Сава на Првомајска треба да е со многу поголем радису од сегашпниов и треба баш да го пресекува тоа паркчето пред кулата.
|
|||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #629 Posted: 25-Feb-2010 at 06:30 | ||
- Како што спомнав, кај Мавровка дури и кога би имало клучка, тоа извесно би била „дијамант“ или евентуално друг тип семафоризирана клучка. - Се работи за сврзани садови. И од аспект на тоа што подобрување на протокот на една крстосница не решава премногу дури ни на таа крстосница, доколку соседните се исто така проблематични. И од аспект на тоа дека таа груба 1/4 не е сама за себе туку се надоврзува на некои други веќе постоечки „четвртини“ и други удели на соседните крстосници и пошироко. Едноставно кажано, кај Мавровка на пример не треба да поминуваат толку возила, туку треба да бидат дисперзирани преку целосно оформена и ефикасна примарна сообраќајна мрежа. Затоа ваквите најави за клучки на места каде досега не биле планирани според ГУП-от, колку и да звучат примамливо, им пристапувам скептично и се плашам дека се матење на водата или бегање од неопходните големи проекти. Додуша нема штета доколку само се вметнат во плановите, но доколку добијат приоритетен статус, тогаш ептен ќе се утне работата. Нема логика да се размислува за такви решенија, додека важечкиот сообраќаен ГУП не се реализира во многу поголема мерка, па после тоа да се види дали и какви прилагодувања се потребни. Во спротивно, ова се само импровизации кои не одалечуваат од сеопфатните долгорочни решенија (и преку одлевање на средства и преку одвлекување на вниманието и преку маскирање на проблемите). Ако навистина им дошло до клучки (би ме радувало тоа), нека изградат по некоја што веќе е планирана, а такви има десетици во ГУП-от. ---------------------------------------------------------- Туку што станува со ова? Навистина не ми е јасно каде планираат клучка на Даме Груев...
|
|||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #630 Posted: 25-Feb-2010 at 10:04 | ||
Дали ќе биде клучката дијамант јас не знам. Затоа и прашував дали има некои скици и како ќе се одвива просторот. Значи пред да видам некои проекти, не би сакал да нагаѓам дека ќе има семафори.
|
|||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #631 Posted: 26-Feb-2010 at 02:52 | ||
Просторот таму е исклучително ограничен од три страни... што е и нормално за градска средина. Така да речиси невозможно и тотално непрактично е да се изведе клучка со комплетно континуирани сообраќајни текови, ниту пак е потребна. Доколку некогаш се прави клучка на оваа локација, прилично извесно е дека би била од типот дијамант, или некој негов „дериват“. Значи би била со семафори, нема бегање од тоа. |
|||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #632 Posted: 26-Feb-2010 at 09:05 | ||
Не знам дали си ги видел новите клучки во Нови Београд, кои се на две нивоа, со кружен тек, односно комплетно без семафорско решение на релативно мал простор. Нешто помало исто така може да се изведе кај Мавровка. Еве ти линк од клучките во Белград овде. |
|||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #633 Posted: 27-Feb-2010 at 03:02 | ||
Не може да се споредува бидејќи во примерот што го даваш има две сообраќајници со огромен диспаритет. Едната е тој нивниот урбан автопат на кој нема никакви сообраќајни „пречки“, а другата („Шпанских бораца“) е таа што е приклучена на кружниот тек. Но „Шпанских бораца“ е очигледно сообраќајница со многукратно помал сообраќај и од булевар Гоце Делчев и од булевар Крсте Мисирков. Кај Мавровка, кружен тек на толкав простор и соочен со толкав сообраќај лошо би се справил, без разлика на кој од двата булевари би го поставил. Во секој случај, клучка со кружен тек е далеку од клучка која обезбедува непречен тек на сообраќајот. Семафорите се проблематични, но кружните текови исто така, и тоа генерално во поголем број околности и ситуации отколку семафорите. Всушност примерот што го даваш е индикативен во друга насока. Во Белград се работи за клучка помеѓу урбан автопат и обична градска сообраќајница. Клучката е „делумна“, односно овозможува комплетно непречен тек на сообраќајот само на автопатот. Ова е и најчест пристап низ светот - голем капацитет и голема мобилност се обезбедува со урбани автопати, а не со екстензивна денивелација на обичната градска мрежа. Скопје е исто така испланирано со урбани автопати и треба апсолутен приоритет да се стави на нив и на бројните други алки од примарната сообраќајна мрежа кои недостасуваат. Така меѓудругото и ќе се растеретат многу сообраќајници и крстосници кои сега се закрчени. Тоа е единственото решение кое ќе донесе вистински и долгорочни резултати. Ако после тоа гужвата остане на некои места, тогаш нека се разгледуваат дополнителни решенија. Но доколку се продолжи да се запоставува дооформувањето на примарната мрежа, а приоритет се стави на такви ад-хок решенија како клучка кај Мавровка, тогаш само ќе ги зацементираме деформациите во сообраќајните текови и нема да се справиме со гужвите. Edited by Cloverstack - 27-Feb-2010 at 03:28 |
|||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #634 Posted: 27-Feb-2010 at 09:45 | ||
Не се работи за комплетно решение со кружен тек. Едниот правец де факто добива приоритет (кој ќе биде зависи од пресметките на проточност), а исто така директен приоритет добиваат и сите свртувања на десно (што не е случај со сите семафорско решените двонивелациски клучки.
Единствено на кружниот тек се качуваат сите свртувања на лево и едниот прав правец (пример Бит Пазар - НБМ). Можеби си во право - ова да е преголем интензитет за кружниот тек, но има и кружни текови во светот со многу поголем проток од раскрсницата кај Мавровка кои функционираат беспрекорно. Чисто го давам како една идеја, бидејќи и со тунел и без, ваквата сосојба кај Мавровка не е одржлива на долг рок. |
|||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #635 Posted: 27-Feb-2010 at 12:07 | ||
Пресметките за проточност ќе ти се пореметат ако се изгради булевар на другата страна на градот. Пресметките се пратат според сообраќајни модели за генерален урбанистички план, а не според ситуацијата на терен. Затоа треба што поскоро да си се зафатиме со крупните сообраќјни проекти, за да не трба за истите тие раскрсници што сме ги направиле "клучки" да треба да даваме пари да ги рушиме и да ги прилагодуваме на новата ситуација. Една раскрсница не е изолиран случај од градот.
|
|||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #636 Posted: 27-Feb-2010 at 12:40 | ||
@ krale
Како да не си прочитал што сум напишал Цело време зборувам за клучка на две нивоа, со кружен тек, токму како примерот што го посочи.
|
|||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #637 Posted: 01-Mar-2010 at 01:12 | ||
Пак се чини дека не читате што пишувам. Многу јасно ми е мене дека сто тунели под градов, и поткопани автопати се подобро решение. Во исто време уште подобро ќе биде да воведеме метро, да пробиеме тунел и под Водно итн итн...
Но сега назад во реалноста, за проекти кои не чинат катаљон евра, туку скромни и реални суми. За 10-15 милиони евра, навистина не гледам проект кој може да има толкаво значење како клучка кај Мавровка (вклучувајќи решение и за Илинден). Ако имате подобар начин да потрошите 10-15 милиона кажете ми, баш сакам да чујам предлози. Пример на проточен кружен тек имаш овде: Прага Само не знам колку ова ќе ти фати око, пошто е од крале. |
|||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #638 Posted: 01-Mar-2010 at 07:26 | ||
А што е тоа што не сме прочитале? Јас имам впечаток дека е обратно. Не се работи за 100 тунели, туку за правилно димензионирана мрежа која сеопфатно би го покривала градот (а патем тунелите се бројат на прстите од една рака и не се никаков ликсуз туку неопходност... ниту пак мора да се изградат наеднаш сите, туку секој посебно би имал огромен ефект). И главнината на тие проекти не чини катаљон евра туку отприлика колку глупостите од Скопје 2014. А што е уште поважно, треба да се земе во предвид исплатливоста на тие проекти, а не нивното чинење. Зарем не би вложил и катаљон, доколку инвестицијата се врати за 5 години? Што се однесува до клучка кај Мавровка, тое е пред се изолирано „решение“. Цел град е закрчен... не знам како мислиш да се одглави со едно или две изолирани решенија. Така не само што ќе заглавиш 100 метри понатака, туку таа гужва може да ти ја парализира и самата клучка. Исто така Скопје е град кој зафаќа површина од речиси 20 илјади хектари, кои се мизерно покриени со примарна сообраќајна мрежа. Сваќаш ли колку е безначајна крстосницата кај Мавровка сама за себе? Доколку беа изградени барем некои зацртани решенија во ГУП-от, нека тргне секој од себе колку драстично поретко ќе требаше да поминува кај Мавровка. А токму тоа е поентата на една добро планирана мрежа - да нема непотребно кружење, да се елиминира преголем интензитет на одредени точки, да се добро покриени сите делови од градот... а сигурно не е поентата да се форсира една точка за од таму да мора да помине пола сообраќај во градот. Плус тоа, како што беше веќе спомнато неколку пати, не знаеме дали клучка кај Мавровка воопшто би ни била потребна кога ќе се реализираат други (вистински приоритетни) проекти. Сега за сега, освен исправање на крстосницата (што покрај поголема безбедност ќе донесе и малку подобра проточност), секаков друг проект е тотално сувишен. Уште еднаш нагласувам дека не сум против едноставно вцртување како долгорочен план, ама ако сакаат да се истрчуваат со градење (а на сметка на многу поприоритетни, покорисни и посеопфатни проекти) нека презентираат издржани сообраќајни модели како потврда за потребата (што сигурно нема да бидат во состојба да го направат).
Но пред се, очигледно е дека се работи за кружен тек кој по својата функција нема ништо заедничко со претпоставениот кружен тек кај Мавровка. Токму тоа е проблемот со генерализации и кога некој ќе види негде нешто па мисли дека е универзално применливо. Ама не се јаде се што лета |
|||
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #639 Posted: 01-Mar-2010 at 09:32 | ||
Кловер,
многу си напнат друже, олабави се малку. Не е точно дека за кружниот тек не знаеме ништо. Добро го знам кружниот тек и сообраќајот овде, од лично искуство. Значи тука имаш шест ленти од еден правец и четири од друг правец, ПЛУС трамвајски линии што се вкрстуваат во средината од двата правци. Сателитската снимка е направена 100% во викенд, но ајде не битно - ти побара пример на кружен тек со голема проточност, јас ти пуштам линк, и сеа испаѓа ЗОШТО ми пушташ линк работава? И по стоти пат истото објаснување колку супер би биле тунелите. Ок, тоа никој не го спори. Само што нивната сума е ненормална за град со буџет на Скопје. Друго прашање поставив, и мислам дека можеш да дадеш сериозен одговор. Имаш 15 милиони евра - како ќе ги потрошиш на сообраќајот во Скопје за да добиеш максимален ефект? (и не! не го сметам одговорот ги ставам во банка и чекам 20 години да станат 150 милиони евра па да градам тунел за сериозен). Edited by krale - 01-Mar-2010 at 09:36 |
|||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #640 Posted: 01-Mar-2010 at 11:25 | ||
Се фативте конкретно за мавровка раскрсницата. Таа раскрница е само симптом напроблемот недоизградена патна мрежа. А е една оид раскрницте што драстично ќе го сменат пгдс-от со фоградба на други прекинати делови во сообраќајната мрежа. Голем дел од сообраќајот овде во иднина треба да се пренасочи према нов мост кај влада, исто така голем дел од сообраќајот сега што доаќа од кај ману треба во динина да доаѓа од кај мтв. И се да градиме клучка што потоа не само што нема да биде потребна туку и ќе биде трн во здрава нога, ќе биде проблем за нормално функционирање, а парите се фрлени во ветер. Ова дури не се рамња со клучка континентал.
Е сега крале вака малку промовираш решение кружен тек како универзално решение за проблемите. Точно е дека низ свет повеќе се практикува од кај нас, но проблем е за оваа раскрница дури и вакво решение, со оглед на тоа што се работи за драстично асиметрични пгдс на правците, додека кружен тек е најфункционален кај раскрници каде ентропијата е максимална, односно каде приливот е унифромен по правците. Е сега кај нас може и треба да не биде до толку одфрлен како репшение, меѓутоа тука за оваа раскрница тоа не е решение. Додека со 15-те милиони евра наменети за сообраќајна мрежа почнувам проект тунел под плоштад. До кај стигне, стигне. Edited by lslcrew - 01-Mar-2010 at 11:28 |
|||
Post Reply | Page <1 3031323334 157> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |