![]() |
![]() |
![]() |
Метробус Скопје (Bus rapid transit / BRT) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 56789 22> |
Author | ||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|
Не може да ме убеди некој дека ЛРТ барем како што почна да го поректира Трифун од Ѓорче до Ново Лисиче е нешто непотребно или преамбициозно за град како Скопје. Ниту сумите за изведба не се нешто превисоки, ниту па тековното одржување за кое вреди да добива субвенција од градот ако треба.
Тоа што Коце не беше заинтересиран, а Шилегов неспособен да се избори за кофинансирање со Влада е огромен проблем. Ова е едно решение од типот на проширувањето на Гологанов. Не треба да се изведе затоа што на долг рок е нешто што ќе прави проблеми за понатамошниот развој за градов. Само што тука влогот не е една улица, туку цел јавен превоз. Се знае како и што треба и според ГУПови, а и дискутирано е на форумов со години. |
||
![]() |
||
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
|
Идејниот проект во март, се чека на Собранието за потпишување на договорот за „трамвајот на тркала“
Градот Скопје во текот на март очекува да го добие идејниот проект и пропратната документација за првата линија на брзиот автобуски систем (БАС) во Скопје на потегот од Ѓорче Петров до Ново Лисиче. Градските власти за „Мета.мк“ велат дека немаат никакви најави за доцнење во изработката на идејниот проект, за кој беше склучен договор за проектирање минатата есен. По изработката на идејниот проект, градските власти ќе треба да ја стават на увид на јавноста документацијата за тоа како ќе изгледа функционирањето на првата линија од „трамвајот на тркала“, која ќе биде долга 12,81 километри, ќе има 21 автобуска постојка и 2 автобуски терминала. Откако ќе се изработи идејниот проект, следен за подготовка е основниот проект, коj ќе бидe стожер на изведбата на брзиот автобуски систем. „Распишувањето на огласот за избор на проектант за Изработката на основниот проект и целокупната пропратна документација за првата линија од БРТ Скопје, ќе го спроведува Европска банка за обнова и развој (ЕБОР)“, велат за „Мета.мк“ од Град Скопје. Динамиката со која ќе се изготвува основниот проект зависи од реализацијата на кредитното задолжување кај ЕБОР, која пак во моментов се наоѓа на разгледување во Собранието на РСМ. Кредитот од 70 милиони евра за двете БРТ линии во Скопје се наоѓа пред собраниската Комисија за финансирање и буџет, а откога ќе го помине овој филтер, предложениот закон за должување кај ЕБОР во второ читање треба да се најде пред пратениците на некоја од следните собраниски седници. Документот што земјава планира да го склучи со ЕБОР може да се разгледа овде. Првата транша од кредитот на ЕБОР во висина од 47,6 милиони евра треба да се искористи за изработка на основниот проект, изградба на првата БРТ линија, но и за идните депоа во Ѓорче Петров и Ново Лисиче, реконструкција на булеварите и улиците по кои ќе минува трасата, набавка на нископодни автобуси на компримиран природен гас, систем за управување со сообраќајот, систем за управување со возниот парк, систем за информирање на патниците и систем за наплата на билети. Втората транша од 22,4 милиони евра ќе се реализира како подоцнежна фаза, и тоа за реализација на втората БРТ линија од Кисела Вода до Бутел. Покрај заемот од ЕБОР, банката ќе додели и неповратни средства за техничка поддршка за имплементација на двете линии од „трамвајот на тркала“. Од Град Скопје велат дека договорот за кредитот со ЕБОР ќе се потпише откога законот ќе биде изгласан од пратениците во Собранието. Инаку, со првата БАС линија од Ново Лисиче до Ѓорче Петров и обратно би се патувало за 35 минути, со комерцијална брзина на автобусите од околу 19,2 километри на час. Ова ново средство за масовен превоз во Скопје ќе биде физички одвоено од постојниот коловоз, а би се движело по средината на булеварите и улиците низ кои ќе поминува трасата. https://meta.mk/idejniot-proekt-vo-mart-se-cheka-na-sobranieto-za-potpishuvanje-na-dogovorot-za-tramvajot-na-trkala/ |
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
единствена предност на ЛРТ во Скопје е што ќе можеше да се интегрира во железничкиот сообраќај а предност на БРТ е што е потребна минимална инфраструктура и е полесно за правење измени и додатоци |
||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||
![]() |
||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|
Има многу нијанси на БРТ и ЛРТ. Ние ќе добиеме основна варијанта на БРТ, нецелосно одделена од останат сообраќај, со вркстување на секоја можна раскрсница и што нема да понира под Мал ринг. Овие 35 минути тешко дека ќе ги достигнеме, но останува да видиме. Овој коридор е оската на градот и ако збориме за долгорочни решенија треба да е LRT done right. Но не го гледаме тој филм како и да е, така да останува со автобуси да се задоволиме.
|
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
Која би била пречката на трасата за BRT да се наредат шини по 10-15 години и да прерасне во LRT?
|
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
||
За сè има вторпат
|
||
![]() |
||
David ![]() Senior Member ![]() Joined: 05-Feb-2020 Online Status: Offline Posts: 211 |
![]() ![]() |
|
Ова го верглам цело време,зошто да чекаме и да се надеваме на нешто подобро за 10-15 години кога може сега од прва да се направи или барем да се почнепа по етапи да се гради,да поскапото но и милион пати поквалитетно и попривлчено решение. |
||
![]() |
||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|
Во право сте, ќе биде веројатно корисно и за LRT.
|
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
демек боље е да направиме проект што ќе не кошта дупло поскапо а ќе биде масивно импровизиран? |
||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Трифун релано не почна ништо, освен 50 различни празни муабети. И добро е што останаа празни муабети, затоа што таму имаше се и сешто, само не ЛРТ. Тоа беше едно постојано лутање на сите полиња, а сепак и покрај толку лутање не успеаа со идеите да отидат подалеку од она што го виделе во Загреб и Сараево. Имаше само една константа што остана во текот на целиот процес, а тоа е дека секогаш контурите на системот беа класичен уличен трамвај концептуално заглавен во доцен 19 век. На крај наводно испроектираа некаква линија од Ново Лисиче до Џамбо (не објавија никаква проектна документација во јавност), ама за среќа не обезбедија ни 2% од финансиската конструкција дури ни за тоа, па бевме поштедени од церемонијално раскопување на улици. Мислам дека Трифун Костовски сфаќаше дека јавниот превоз во Скопје мора темелно да се реформира и модернизира. Впечаток ми е и дека човекот лично имаше желба и добра волја во тој правец. Но Трифун и луѓето во неговиот тим имаа нула визија како тоа треба да се направи. Edited by Cloverstack - 06-Feb-2021 at 04:07 |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Од аспект на тоа колкав исчекор во добар правец би направиле со квалитетен ЛРТ/БРТ се согласувам дека нема некоја разлика. Насушно ни е потребно или едното или другото, ден поскоро. Исто така од аспект на патник, нема суштинска разлика дали е ЛРТ или БРТ, доколку е квалитетно дизајнирано и изведено. Но разлики има на други полиња. ЛРТ е многу поголема стартна инвестиција, но поштедлив систем на долги стази. Како прво возилата (иако потешки) се многу поекономични: - директно електрично напојување од високонапонска мрежа - електрични мотори по дифолт се далеку поефикасни од било каков мотор на течно гориво - регенеративно кочење - многукратно помал "rolling resistance" Втора работа во однос на долгорочните заштеди, е што шинско возило на електричен погон, во принцип бара многу помалку техничко одржување отколку автобус со мотор со внатрешно согорување. Исто така имаат многу подолг рок на траење, па ако автобусот после 15-тина години и милион километри треба да го носиш на отпад, на шинското возило можеш да му направиш ремонт и модернизација (техничка и естетска) и да тера барем уште толку. Е сега ние со CNG-хибрид правиме чекор во правец на поголема стартна инвестиција, а помали долгорочни трошоци, што е за поздравување. А исто така со CNG-хибрид имаме и големи еколошки бенефити. Не е исто како електричен трамвај, ама секако неспоредливо подобро од класични дизел мотори. Значи нашиов иден БРТ има карактеристики кои донекаде може да компензираат некои битни предности што ги има ЛРТ. Други предности на ЛРТ се капацитетот на поединечните возила (ЛРТ во принцип е поадекватно за справување со шпицови) и безбедноста на патниците. Исто така и сам спомна, предност на ЛРТ барем во нашиов случај ќе беше што ќе можеше да се поврзе и да функционира на делови од постоечката железничка мрежа. Но ЛРТ е прилично поригиден концепт. Тоа е особено крупна негативна страна кога не станува збор за во старт одлично испланиран и реализиран систем, туку за заебанции какви што се најавуваа кај нас, кои всушност никогаш не беа ЛРТ... Кај нас ќе отидеа многу пари за катастрофални решенија што понатака ќе беше тешко и скапо да се модифицираат и менуваат. БРТ е многу пофлексибилен, измени и прилагодувања се прават многу полесно и поефтино, а со оглед на моменталната ситуација на терен, од огромна важност е во Скопје да ни останат опции за опсежни измени и еволуција на системот. И долгорочно гледано, можеби најважно од се: баш поради ригидноста на ЛРТ, мислам дека БРТ е во значителна предност во однос на иднината и има многу поширок простор за усовршувања со користење на идни трансформативни технологии, како и прилагодување кон нови концепти на функционирање на сообраќајот кои неизбежно ќе дојдат. Edited by Cloverstack - 06-Feb-2021 at 04:17 |
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
Во понапредните држави (како Сингапур на пример) имаат сфатено дека самото тоа што едно возило е електрично не значи и дека е поеколошко. Во услови кога нашата струја во најголем дел се произведува од јаглен, електричен автобус во никој случај не е поеколошки отколку автобус на компресиран гас. Поеколошки е за Скопје, ама затоа битолчани ќе фаќаат рак. ![]() Во кратки црти, супер што не се електрични бидејќи нашата струја доаѓа примарно од јаглен, а ако веќе се решат на електрични - може да се тролејбуси, барем ако фатат пожар не се толку опасни, и не мора да му ја мислиме на батериите. Инаку, супер е што се хибриди и што имаат регенеративно кочење. |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
|
https://www.google.com/maps/@-22.2110819,166.4658731,3a,75y,280.73h,70.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipNqmxfjWHdzY2YovuKp1ncWYgZ-I8nrYDmDmc5s!2e10!7i6720!8i3360?hl=mk
https://www.google.com/maps/@-22.2108376,166.4651689,3a,75y,283.08h,70.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipMejpe7_uWwW_f9geMuezMe4R91CxKEcf-XVr1w!2e10!7i6720!8i3360?hl=mk https://www.google.com/maps/@-22.2106483,166.464571,3a,75y,153.75h,71.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipMHsMNUUO4EuwAvkEk_Vp4epLQfvirIGbiIDZ98!2e10!7i6720!8i3360?hl=mk |
||
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Ама ЛРТ нема батерии, а возила на хибриден погон имаат. |
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
Е да де, ама муабетот беше за електрични автобуси VS компресиран природен гас. |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Па нели ми реплицираше мене, а јас никаде не спомнав електрични автобуси ![]() Споредба правев на CNG-хибрид автобус со електрично шинско возило за LRT. Во секој случај држи вода твојот аргумент дека користење на електрично напојување во земја каде најголем дел од производството на електрична енергија е од лигнит, не е баш толку еколошки како што изгледа на прв поглед. Е сега дали по тоа конкретно прашање вреди да навлегуваме во нијанси од типот колку и во кои ситуации е поеколошки CNG-хибрид BRT, а колку и во кои ситуации е поеколошки LRT со напојување од контактна мрежа. Мислам дека не. И едното и другото се неспоредливо поеколошки од дизел автобуси со мал капацитет, заглавени во градска гужва. Edited by Cloverstack - 06-Feb-2021 at 14:25 |
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() Да да, апсолутно си во право за електричните шински возила. Ете, сепак ги апсолвиравме и електричните автобуси како (лоша) алтернатива. |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|
![]() Сликиве заслужуваат почесно место во музејот на ЈСП. @Clover имаше некои скици од проектот на Трифун, али да, не знам зашто помислив дека е некакво современо LRT решение. Инаку, за многу битен минус на LRT опцијата кај нас може да се смета и тоа што не сме способни да менаџираме таков систем. Базични јавни претпријатија тешко функционираат, не па ова. Вандализам исто е нешто што не знаеме да спречиме, така да кај нас репарирање ќе треба да е на 5 години. Сепак сериозна администрација треба да изработи барем идеен проект за LRT Ѓорче-Ново Лисиче, Јужен булевар, градски транспорт на постоечката пруга, како и врска со аеродромот. Без оваа основна мрежа не гледам како град со демографија и географија како Скопје може да се смета за сериозен и функционален европски град во 21 век. На страна од ова може и 50 BRT линии да има, ама мора да се знае и планира во иднина што е основата. |
||
![]() |
||
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
|
Не-техничко резиме од проектот:
https://skopje.gov.mk/media/6246/brt-project-ebrd-nts_mkd.pdf |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 56789 22> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |