build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Автопат Кичево - Охрид

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 45>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #201 Posted: 26-Aug-2020 at 11:30
Foundation of Overpass km 5+374.25- Interchange Podmolje Section 5!
-Highway Kicevo-Ohrid





https://www.facebook.com/mne.2018
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #202 Posted: 16-Aug-2020 at 14:25
Извадоци од видеото

https://www.facebook.com/IDSCS/videos/355733295588776

...







Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 694
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #203 Posted: 12-Aug-2020 at 06:35
Originally posted by MKDSTRUGA

Фирма од Албанија работи знам. Земале пари за Ковид19 помош да исплатат плати и не дале плате. Каква Банана Држава колку ли пари се перат на патов. Замислете фирма која единствено постои во државава за да работи на Државни проекти зема помош од истиот тој државен буџет за плати? Перат пари лом праат си делат по 1 евро сите.


Toa dokazuva kakva drzava sme za zal , nema poveke so da se komentira Ne e ukrivuvam firmata voopsto , krivi se nasite gladni volci so i do den deneska ne se nasitia so kradenjeto , treba nekoj povod da im dade na taa stranska firma pa tie da napravat takvo nesto.
Back to Top
MKDSTRUGA View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Jun-2018
Online Status: Offline
Posts: 465
  Quote MKDSTRUGA Quote  Post ReplyReply #204 Posted: 08-Aug-2020 at 19:34
Фирма од Албанија работи знам. Земале пари за Ковид19 помош да исплатат плати и не дале плате. Каква Банана Држава колку ли пари се перат на патов. Замислете фирма која единствено постои во државава за да работи на Државни проекти зема помош од истиот тој државен буџет за плати? Перат пари лом праат си делат по 1 евро сите.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #205 Posted: 08-Aug-2020 at 18:13
Ако не грешам на терен треба да работат Гранит и Викторија Инвест Елбасан,нели Гранит ја преземаа делницата на Трансмет? Сигурно имаат и некои ситни изведувачи ангажирано чинам Ноче ДООЕЛ помага со кранови за вијадуктите...можеби грешам но во секој случај уште долго ќе се чека завршницата на овој автопат.
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 504
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #206 Posted: 08-Aug-2020 at 17:50
Срамота, срамота.
Денес поминав одејки накај Струга, и апсолутно ништо немаат чепнато. Едноставно срамота.
Од делот кај Охрид се вози по новиот лев асфалт, де вози повеќе од пропишанпто, правила не се почитуваат, се престигнува по полна линија.
Од бензинските ништо нема(т) срушено, и кај подмоње надвожњакот го имат срушено, и има некој импровизиран кружен тек. Другото појма немам оти не одевме преку Кичево за Охрид, туку преку Ресен.

За тоа со косините неможат да го средат сега па да ги поделат на 2 дела?
Косини со 150 метри??? Wtf кој будала прави таков автопат...

Ајде делот со наклоните и така и така, ако има мостови нема да треба да се искачува толку многу ама пак цената нагло ќе порасне, што во овој случај се деси.

За другото се што е кажано е во право.
За жал тоа е што се деси, претходната власт си намести компанија која што нема врска со правење автопат. Тоа што утнаа е утнато.

До сега Македонија требаше по 15 пати да беше целосно комплетирана планираната автопатска мрежа. Ќе чекаме уште 10 години за Кичево - Гостивар да го завршат, и уште дупло ќе се исперат пари.

Се надевам еден ден ќе се смени ова што ни се дешава во државата па ќе се казнат сите тие што се криви за овие грешки.

Епа од мене толу, веќе нема што да кажувам а и немам живци да се нервирам веќе да зборам за овакви ствари, и сево ова што ни се дешава во последните 10 - 15 години.

Уште нешто:

Охрид - Струга - Дебар иако за немој не му личи така, ама има далеку повеќе автомобили во просек. Моментално се враќам кон Охрид и можам да ви го потврдам тоа. Исто и за Охрид - Ресен - Битола. Има премногу камиони.
Во иднина и овие правци ќе треба да имаат нови и соодветни патишта.
Еее има многу патишта за кои што повеќето мислат дека нема многу коли ама има. Особено летна / зимска сезона.

И Радовиш - Струмица треба да биде автопат а не експресен пат, од повеќе причини. Да не зборам за Струмица - Ново Село.

И друга работа, на овој автопат сега само 1 градежна компанија работи???
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #207 Posted: 07-Aug-2020 at 21:09
Минатиот викенд го возев овој дел, можам да кажам дека видлив напредок има само кај вијадуктите, додека на рамен терен речиси и да не видов работник, само на враќање се асфалтираше еден мал дел, ама не се сеќавам каде поточно.
За сè има вторпат
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #208 Posted: 07-Aug-2020 at 19:18
Originally posted by гитардемон


CONSTRAKT ABILITY


For real? Сигурно бил во САД а не во Индија?

Баш се зачитав во текстот, но проектант во САД да бил, а Constructability да го пишува како Јамајканец, чудно троа.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #209 Posted: 07-Aug-2020 at 10:54

CONSTRAKT ABILITY


For real? Сигурно бил во САД а не во Индија?
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #210 Posted: 07-Aug-2020 at 09:25
Грешки на автопатот Кичево-Охрид

од Божидар Миљовски

Грешките на автопатот Кичево-Охрид може да се сумираат во три крупни насоки: грешки на политичарите и политиката, корупциски грешки на Владата и грешки на градежниците и на надлежните институции.

Грешките на политичарите и политиката се состојат во тоа што 20 години во Македонија немало градење автопати и 20 генерации што завршиле факултет немале шанса да проектираат и да градат автопатишта. По 20 години доаѓаат наеднаш четири автопати, поради што овие генерации учат на грешките. Понатаму, 16 години во Министерството за транспорт и врски, како и во Јавното претпријатие за патишта, седеле правници поради што не можело да се очекува некаква стратегија во градежништвото, никакво планирање од страна од политиката.

Владата направила корупциски грешки при продавањето на проектот, за лична и партиска провизија, со цени кои биле двапати поголеми од пазарните.

Со овие две грешки немам намера да се занимавам, бидејќи постојат посебни органи за тоа. Но, имам намера да ги анализирам грешките на градежниците и на надлежните институции.

Пред да почнам да ги анализирам овие грешки ќе направам една мала дигресија во врска со моите 32 години активност во градежништвото во САД. Таму работев како консултант во три фирми: „Perini MA“, „O&G Industi CT“ и „Tudor Selima CA“, кои заедно сега прават од 10-12 милијарди годишен обрт. Моето учество беше во „CONSTRAKT ABILITY“, односно „Како да се гради поевтино“, а тоа значи оцена, предлог за препроектирања на проектот за поевтино градење и заштеда на пари. Работејќи на вакви објекти јас го сметам констракт абилити како многу важна ревизија и преправка на проектите, заради што ќе се обидам и овој проект да го анализирам од овој аспект.

Во 2014 и во 2015 година го посетив градилиштето и добив претстава за случувањата, бев консултиран за тунелот, стабилноста на косините, додатните истраги за мостовите и друго. Да ги наброиме фирмите кои учествувале во изготвувањето на документацијата: Проектанти на патот се „Prima Enginering“ (сега ликвидирана) и ZIM, и двете фирми не се проектанти на патишта и користеа надворешни проектанти. Истражните работи ги работел ГИМ и неколку геолошки фирми, но најважно е што испитувањата ги нарачувале и воделе инженери на Јавното претпријатие за патишта и тука е направена најголемата грешка во претходните геолошки испитувања кои беа 0,5-0,6 % од чинење на проектот, а во светот се движат од 2-3 %. Со вакви постапки „грешките од секој долар помалку за испитување, после се плаќаат 100 долари“. Во време на изведувањето се воочени овие грешки од недоволните испитувања и се нарачаа дополнителни испитувања за мостовите, тунелот и за некои други објекти.

Главниот ревидент и консултант на сите проекти на Јавното претпријатие за патишта е Градежниот факултет. Градежната дозвола ја издаде Министерството за транспорт и врски. За изведувач на работите по партиска линија е избрана фирмата „Трансмет“, на која ова ѝ беше прв објект во автопатиштата. Надзорот го зеде фирмата ГИМ. Наброените фирми се учесници во целиот процес од испитување до градење на автопатот Кичево-Охрид и тие најдобро ги знаат сите проблеми.

Ги набројуваме проблемите од проектирањето, испитувањата и градењето од аспект на „констракт абилити“. Не можеме да градиме ваков проект со испитувања од 0,6 %. Проектантот и инженерите од Јавното претпријатие за патишта морале проектот да го поделат на два дела. Прв дел од Кичево до Пресека и втор дел од Пресека до Охрид. И во двата дела проектантот не ги решил приклучоците од споредните патишта. Проектантот заборавил дека постои „банализација“ на сообраќајот, односно никако долги правци со ист наклон, зашто возачите заспиваат од монотонија. Ако оваа делница беше направена со благи наклони горе-долу ќе се избегнеа многу мостови и многу високи потпорни sидови.

Втора голема грешка на проектот е водењето на двете ленти на исто ниво, наместо да се поделат на две нивоа. Кој е тој автопат со косини од 150 метри? Тоа не е можно да се одржува. Ако го поделеа на две нивоа ќе имаа косини по 20-30 метри. Една од големите грешки е и тунелот. Изгледа сите заборавија дека пред 30 години, кога се реконструираше делницата од Извор до Пресека беше работена варијантата од Извор до Пресека долу и со тунел под Пресека. Оваа варијанта со тунел под Пресека ја напуштивме, зашто беше заклучено дека ќе имаме тунел со големи притисоци и подземни води. Не знаеме како дојде до тоа тунелот да биде дефиниран за градба во тврди карпи, дури и без подграда, а во суштина излезе најтешка категорија на тунел и чини 2-3 пати поголема сума од договорената.

Изведувачот, кој немал никакво искуство со автопатиштата се впушти да работи по целата траса, а не концентрирано по 3-4 километри, па кога ќе ги заврши нив до тампон да оди на следни, итн. Овде има забелешка за Јавното претпријатие кое требаше да ургира брза изградба на лесната делница од тунелот до Охрид, која според мои оценки по две години можеше да биде пуштена во сообраќај.

Пред две години држев предавање во Друштвото на инженери, гласно им кажав на сите 120 присутни дека на западниот пат ќе изгубиме уште 150 милиони евра. Пред неколку месеци беше потпишан анекс на 182 милиони евра. Бидејќи во ова не се вклучени санациите на косините ќе се додадат нови 30 милиони евра, па така цифрата ќе стане 210 милиони.

Завршувам со ова објаснение зашто сакам јавното мислење да знае кој е виновен што Северна Македонија ќе плати најскап автопат во регионот, за што сигурно јас не сум повикан да судам. Предлагам да седнат на иста маса сите учесници во проектот: проектанти, изведувачи на програмата за испитување, ревидентот на испитувањата, консултантите, ревидентите на проектот, издавачот на градежната дозвола, надзорот и самите тие да кажат кој е и колку е виновен за штетата од 210 милиони евра.

https://www.slobodenpecat.mk/greshki-na-avtopatot-kichevo-ohrid/?fbclid=IwAR2-qdDyZ3Rcq4a3XeOddujbmKB7rQEuEWG5ljstxFB7zXhlTv04lTloMuQ
За сè има вторпат
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #211 Posted: 18-Jul-2020 at 13:04
од фб

Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #212 Posted: 18-Jul-2020 at 13:04
УТРЕ ОД 12-15 ЧАСОТ ПРЕКИН НА СООБРАЌАЈОТ КИЧЕВО-ОХРИД НА ДЕЛНИЦАТА ПРЕСЕКА-ПЕСОЧАН

Сообраќајот на патниот правец Кичево–Охрид, делница Пресека-Песочан, утре биде блокиран во двата правци во период од 12 до 15 часот, соопшти АМСМ.

Прекинот ќе биде поради минирање на патниот правец, што ќе го врши „Илинден“ АД.

https://sdk.mk/index.php/makedonija/utre-od-12-15-chasot-prekin-na-soobrakajot-kichevo-ohrid-na-delnitsata-preseka-pesochan/
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 694
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #213 Posted: 13-Jul-2020 at 20:37
Ima napredok , no so bavno tempo , nerealno e 2021 da bide gotov koga ima uste mnogu rabota , poarno i neka bide 2020 ama barem da bide zavrseno kako so treba..
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 504
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #214 Posted: 13-Jul-2020 at 03:53
Дее така, сега ме убеди ова дека 2021 ќе биде последен рок да се заврши оваа делница.
Ќе биде возбудливо да се вози низ овој автопат.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #215 Posted: 12-Jul-2020 at 10:57
od fb





https://www.facebook.com/NOCE-DOOEL-
Back to Top
Aleksandar oh View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 28-Jun-2020
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Aleksandar oh Quote  Post ReplyReply #216 Posted: 09-Jul-2020 at 22:27
Населба Чекоштина - обезвреднета,Мауцкер и Св.Еразмо - обезвреднети, Подмоље и Оровник - обезвреднети. Земјиштето можеше да е иста цена како во Пештани или Рача (50-100 Евра). Ама сега ќе имаат автопат. Зошто не се среќни? Можеби ќе градат сопствениците индустриски капацитети. Ќе имаат и прекрасен поглед на туристите кои доаѓаат во Охрид со 120 км на час. Освен автопат сопствениците на имот ќе имаат и клучки, пристапни патишта, сервисни и регионални. Се ќе изгледа како најубавата индустриска зона во Европа. Кога ќе дојде железница и таа тука нека ја стават. Прекрасен план за развој на Охрид.
Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 504
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #217 Posted: 09-Jul-2020 at 14:29
Originally posted by Marxentric

Originally posted by user8642

Како може да споредувате проекти од типот на изградба на нов пат кој е долгогодишен проект од милиони евра цена, да споредувате со тотално оперативни прашања дали се собирал отпадот, граѓаните фрлале не фрлале. Па уште џабе биле патиштата ако не биле чисти. Ја прв со две раце ќе потпишам Македонија да ги изгради сите автопати предвидени макар и ако цената за тоа биде да бидат цело време потрупани со ѓубре. Абре тоа се неспоредливи прашања, големината им е неспоредлива, капитална инвестиција не се става на кантар со оперативна култура и функционалност. Како можете да ги мешате овие работи?

Поентата беше дали да се гради или не поради еколошки причини, па следствено на тоа е очекувано да се искоментира дека нашата природа, вода, земја се загадува од несовесните индивидуи, а не од асфалтот. Јас сум за градење, потребни се 600 км автопат во Македонија за да кажеме имаме супер патна мрежа, но ако цената е да бидеме затрупани со депонии, тогаш подобро нека останат калдрмите. Им завидувам на Словенците, кое задоволство е да се вози таму, една кеса или шише нема да видиш фрлено, овде на 1 км квадратен може да бираш дал ти треба користена гума, пелена, шпорет, пикавец, текстил...


Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #218 Posted: 09-Jul-2020 at 14:22
Originally posted by user8642

Како може да споредувате проекти од типот на изградба на нов пат кој е долгогодишен проект од милиони евра цена, да споредувате со тотално оперативни прашања дали се собирал отпадот, граѓаните фрлале не фрлале. Па уште џабе биле патиштата ако не биле чисти. Ја прв со две раце ќе потпишам Македонија да ги изгради сите автопати предвидени макар и ако цената за тоа биде да бидат цело време потрупани со ѓубре. Абре тоа се неспоредливи прашања, големината им е неспоредлива, капитална инвестиција не се става на кантар со оперативна култура и функционалност. Како можете да ги мешате овие работи?

Поентата беше дали да се гради или не поради еколошки причини, па следствено на тоа е очекувано да се искоментира дека нашата природа, вода, земја се загадува од несовесните индивидуи, а не од асфалтот. Јас сум за градење, потребни се 600 км автопат во Македонија за да кажеме имаме супер патна мрежа, но ако цената е да бидеме затрупани со депонии, тогаш подобро нека останат калдрмите. Им завидувам на Словенците, кое задоволство е да се вози таму, една кеса или шише нема да видиш фрлено, овде на 1 км квадратен може да бираш дал ти треба користена гума, пелена, шпорет, пикавец, текстил...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #219 Posted: 09-Jul-2020 at 12:24

Фрлањето ѓубре би било само еден минорен, практично занемарлив еколошки ефект од изградбата и функционирањето на експресен пат низ Галичица.

Со оглед на зацртаната траса, и со оглед во која држава живееме, тешко е да се поверува дека митигирањето на еколошките проблеми било земено сериозно при проектирањето. Уште повеќе, со оглед на тоа како тогашната власт имаше склоност да избрзува со реализација на недопечени проекти (Кичево-Охрид е најеклатантен пример), просторот за сомнеж е огромен.

Сепак не можам да дадам финален суд дали е подобро да се гради или да не се гради експресниот пат, затоа што имам премалку информации. Но немам доволно информации затоа што ниту проектот, ниту студијата за влијание врз животната средина, ниту било кој друг значаен документ за проектот никогаш не беше јавно достапен на сајтот на некоја државна институција. Тоа само по себе кажува многу за еден проект што треба да се гради во национален парк.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2041
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #220 Posted: 09-Jul-2020 at 11:57
Како може да споредувате проекти од типот на изградба на нов пат кој е долгогодишен проект од милиони евра цена, да споредувате со тотално оперативни прашања дали се собирал отпадот, граѓаните фрлале не фрлале. Па уште џабе биле патиштата ако не биле чисти. Ја прв со две раце ќе потпишам Македонија да ги изгради сите автопати предвидени макар и ако цената за тоа биде да бидат цело време потрупани со ѓубре. Абре тоа се неспоредливи прашања, големината им е неспоредлива, капитална инвестиција не се става на кантар со оперативна култура и функционалност. Како можете да ги мешате овие работи?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 45>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.313 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.