Author |
Topic Search Topic Options
|
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2361 Posted: 08-Aug-2008 at 10:58 |
Треба скроз да го баталат....
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#2362 Posted: 08-Aug-2008 at 10:42 |
Се бара нова локација за карго-аеродром
Владата
се премислува околу локацијата за изградба на карго-аеродромот.
Сугестиите од холандската компанија НАКО се оценуваат како корисни што,
со други зборови, значи дека селото Сушево како варијанта отпаѓа,
јавува „Нетпрес“. Владини експерти, според агенцијата, сега како нова
можна локација го посочуваат атарот на некогашното село Богословец, кое
припаѓа на општината Свети Николе. Аеродромот би бил една од
алтернативите на скопскиот аеродром Александар Велики. |
http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=3&tabid=1&EditionID=1471&ArticleID=96093
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2363 Posted: 04-Aug-2008 at 09:29 |
ЖАН ДИНАН, ДИРЕКТОР ВО КОМПАНИЈАТА „ЕГИС ПРОЖЕКТ“
Ќе донесеме евтини авиокомпании во Македонија
Клучна цел на нашиот проект е да го направиме летањето достапно за сите, а тоа може да се постигне ако се соз адепоголема конкуренција

Европскиот конзорциум „Егис прожект“ е една од четирите фирми што се квалификуваа за учество на тендерот за земање под концесија на македонските аеродроми. Проект-директорот во „Егис“, Жан Динан, вели дека инвестирањето во аеродромите „Александар Велики“ и „Св. Апостол Павле“ се вклопува во нивните стратегиски определби. Засега не открива колку ќе вложат во модернизација на двата аеродрома и во изградба на карго-аеродром во Штип бидејќи тендерската постапка се' уште трае. Една од целите на „Егис“ е да донесе евтини авиокомпании во Македонија, кои ќе ги намалат цените на авионските билети. Клучна цел на нашиот проект е да го направиме летањето достапно за сите. Тоа може да се постигне само ако се создаде поголема конкуренција и во Македонија ако дојдат евтини авиокомпании. Досега овие компании речиси ги игнорираа македонските аеродроми, што негативно се одразува врз цената на авиобилетите. Со сличен проблем се соочивме и на марсејскиот аеродром. Цените на авиобилетите беа превисоки и патниците често како превозно средство користеа воз. Сега една од овие компании очекува да превезе еден милион патници за само една година. Евтините авиокомпании на македонските аеродроми не само што ќе овозможат поголем број патници од земјава да летаат поевтино до повеќе европски и светски градови туку ќе придонесе и за унапредување на туризмот во Македонија. Благодарение на нив поголем број туристи ќе може да престојуваат во земјава.
Развој на „Бунарџик“
*Во конкуренција за земање на аеродромите под концесија се уште три меѓународни компании. Што предвидува Вашата понуда за да ги победи другите?
- „Егис“ во последните неколку години работеше на 1.000 проекти во 140 земји. Деловната стратегија на компанијата е експанзија преку обезбедување инженерски решенија за инфраструктурни и градежни проекти во сите делови на светот. Првичниот контакт со Македонија го имавме во 2005 година како носители на проектот за регионални патишта, кој се спроведува преку Министерството за транспорт. За овие неколку години добро ги научивме условите, правилата и олеснувањата за странските инвеститори. Остварената формална соработка со неколку градежни компании од Македонија ни овозможува уште подобро да се запознаеме со деловните обичаи во земјата. Имајќи предвид дека аеродромот „Александар Велики“ е на само три километри од слободната економска зона „Бунарџик“, нашата понуда ќе вклучи изградба на инфраструктура што индиректно ќе овозможи развој на зоната и ќе обезбеди полесен развој на инвестициите во „Бунарџик“. Досегашното искуство во изградба на автопатишта и други инфраструктурни објекти во Австралија, Германија, Австрија, Франција, Кореја и во други земји ќе ни биде од голема помош за исполнувањето на овие планови.
*Модернизацијата на двата аеродрома предвидува изградба на повеќе објекти. Колку овие градежни зафати ќе ги направат аеродромите во Скопје и во Охрид современи и функционални?
- Инвестицискиот план на „Егис“ вклучува изградба на потребната аеродромска инфраструктура и на споредни објекти и патишта, кои ќе овозможат ефикасно функционирање на аеродромите во земјата. Во светот авионскиот сообраќај бележи рапиден пораст, особено во земјите во развој. Обврска на компаниите што управуваат со аеродромите е да го следат и да го предвидат овој пораст. Овие трендови наметнуваат аеродромите да бидат подготвени да примат поголем број авиони, патници и карго-сообраќај. Во наредните неколку години очекуваме трендот на пораст на сообраќајот во авионската индустрија да се почувствува и на аеродромите во Македонија. Сметаме дека досегашниот аеродромски капацитет е целосно искористен и затоа се потребни инфраструктурни зафати. Сега на аеродромите во Македонија се нудат само неколку основни патнички и карго-услуги, а во иднина очекуваме нивниот број да се зголеми. Но, не е се' во порастот. Мора да се земат предвид и безбедноста и сигурноста на аеродромите. „Егис“ работи на истражување и развој на безбедносни производи за потребите на Меѓународната организација за цивилно воздухопловство. Врз таа основа планираме македонските аеродроми да прераснат во модел за безбедност и сигурност и да бидат управувани според нови светски стандарди.
Соработка со домашни фирми
*Споменавте соработка со домашни компании. Со кои фирми планирате да работите и за кои проекти?
- За проектот за стопанисување со македонските аеродроми „Егис“ веќе има склучено два ексклузивни договора со „Гранит“ и со „Давос“. Се решивме на ваков чекор зашто и двете страни може да извлечат голема корист. За вашата земја тоа значи задржување на капиталот и отворање нови работни места, а ние како инвеститори добиваме локална експертиза која само домашните компании може да ја понудат и обезбедат. Во сите земји каде што инвестираме никогаш не ја потценуваме вредноста на експертизата на домашните подизведувачи.
*Имаше многу полемики за тоа дали треба да се гради карго-аеродром во Штип. Дали ова е исплатлива инвестиција?
- Потребата за развој на карго-индустријата е најчесто предизвикана од зголемената трговска размена со други земји. Одлуката на македонската влада да изгради карго-аеродром во Штип зборува за еден економски модел што Македонија сака да почне да го применува. Земјата располага со поволна географска положба за да привлече и да пренесе карго од регионот до земјите на ЕУ, иако и врските со Кина не се помалку значајни. Изградбата на инфраструктурата околу Штип ќе биде клучен фактор за развој на аеродромот. Во Македонија се воведуваат промени, како што се проектите за транспортна инфраструктура финансисрани од ЕУ (ЕГ ИПА, ЕРДФ и други), за кои се очекува да го олеснат развојот на карго-превозот.
Спасијка Јованова
|
|
 |
GreatMakedon
Senior Member
Joined: 13-Nov-2007
Online Status: Offline
Posts: 186
|
Quote Reply
#2364 Posted: 16-Jul-2008 at 12:24 |
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#2365 Posted: 16-Jul-2008 at 09:03 |
До крајот на август ќе се знае концесионерот на аеродромите
|
|
Денес
започна втората фаза од тендерската постапка за модернизација на
аеродромскиот систем во земјава со издавање под концесија, соопштија од
Министерството за транспорт и врски.
Комисијата испратила покана до четирите квалификувани понудувачи за подигнување на тендерска документација.
Рокот на доставување понуди е до 25 август, по што комисијата ќе одбере
прворангиран понудувач, кој потоа ќе и биде предложен на Владата, која
пак ќе донесе одлука за избор на најповолен понудувач.
Во трката учествуваат четири компании – “Viena International Airport“,
Австрија; “TAV“, Турција; “Hochtief“, Германија; и “EGIS-Koupthing
Singer&Friedlander“, Франција и Велика Британија.
Во периодот на концесионирање на аеродромот “Александар Велики“, идниот
концесионер ќе треба да изгради нова терминална зграда, да се продолжи
полетно-слетната патека, да се изгради пристапен пат заедно со изградба
на нова клучка, да се инсталира систем за земска навигација, да се
изгради комунална инфраструктура, да се догради административна зграда,
да се изгради нов карго терминал, противпожарна станица и нов паркинг
за воздухоплови.
На Охридскиот аердором “Свети Павле“ идниот концеионер ќе треба да
направи реконструкција на постоечкиот паркинг, реновирање на објектите
во карго центарот, изградба на ВИП објект, изградба на пречистителна
станица и реконструкција на административната зграда.
Исто така ќе се гради и нов карго аеродром во Штип како алтернативен за
потребите на цивилната авијација со можност во иднина да стане главен
аеродром. Планирана е писта долга 2400 метри со можност за проширување
до 3000 метри, нова терминална зграда, два хангари за увоз и извоз,
административни објекти, инсталирање на радио-навигациски уреди,
паркинг простор за возила, пристапен пат со изградба на нова клучка и
комунална инфраструктура.
(Тотал) |
| http://www.total.com.mk/ShowNewsAdv.aspx?ItemID=11575&mid=303&tabId=1&tabindex=0
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2366 Posted: 07-Jul-2008 at 08:53 |
Смешно и жално а најтрагично е ова...
The Time-Table satisfies all international standards |
Него да се надеваме дека стварно за два месеци ќе биде готова концесијава па после нека се фалат како аеродромот ги задоволува сите стандарди а не ова 
Инвестициите пресудни за избор на концесионери на аеродромите

Се очекува вложувањата да изнесуваат околу 150 милиони евра
Симон Илиевски
ОХРИД – „Постапката за издавање под концесија на аеродромите ’Александар Велики‘ во Скопје и ’Св. Апостол Павле‘ во Охрид треба да заврши за два месеца, а основен критериум при изборот на концесионерот ќе бидат инвестициите“. Ова завчера при одбележувањето на 55-годишнината од охридскиот аеродром го најави Зоран Крстевски, директор на Јавното претпријатие за воздушен сообраќај, велејќи дека со тоа ќе почне нова ера на авиосообраќајот во Македонија.
„Речиси една година Владата води постапка за издавање на аеродромите под концесија и изградба на нов карго-аеродром во Штип. Сега се наоѓаме во втората фаза, во која на тендерот се пријавија познати светски компании, како што се германската ’Хохтив‘, виенскиот аеродром, турската ’Таф‘ и француската компанија ’Егис‘. Сега треба да се објави фазата во која тие ќе ги дадат понудите за планираните инвестиции. Очекуваме инвестициите да бидат околу 150 милиони евра за нова терминалска зграда и проширување на полетно-слетната писта на аеродромот во Скопје, а инвестицијата на охридскиот ќе се употреби за подобрување на карго-сообраќајот, паркинг-просторот и опремата“, најави Крстевски.
„За штипскиот карго-аеродром ќе се инвестираат околу 60 милиони евра“, соопшти директорот на аеродромското претпријатие Зоран Крстевски.
Охриѓани се горди на фактот што меѓу првите во регионот на 5 јули 1953 година слета првиот комерцијален авион од Белград и се надеваат дека ќе се реализира најавата за нови инвестиции во охридското воздухопловно пристаниште. „Горди сме што меѓу првите почнавме со авион да носиме туристи во Охрид. Тоа беше важен фактор за развој на туризмот на охридско-струшкото подрачје“, вели Томислав Тунтев, директор за авиосообраќај на охридскиот аеродром. Тој во својата монографија посветена на 55-годишнината, презентира голем број документи од кои може да се види уште во тоа време колку се увидело значењето на отворањето аеродром во овој регион.
По 25-годишна пауза, во саботата охриѓани можеа да уживаат во обновениот аеромитинг на кој учествуваа македонски аероклубови и хеликоптери на АРМ. Настанот го организираше Воздухопловната федерација на Македонија, со најава дека од идната година тој ќе стане вистинска туристичка атракција.
Utrinski
|
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#2367 Posted: 02-Jul-2008 at 14:30 |
абе бива ли ова да го постираат ко вест  како и да е... убаво
27 June 2008 year
The Publis Enterprise for Airport Services is proud to announce that a new Time-Table has successfully been installed.
The Time-Table satisfies all international standards and stands as a nice new addition to the Terminal Hall. |
http://skp.airports.com.mk/default.aspx?ItemID=447&id=114
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#2368 Posted: 12-Jun-2008 at 14:42 |
 Па веројатно преквалификацијата се заташка со изборите но со оглед на нивниот исход сигурен сум дека се ќе продолжи непречено.
Edited by pbanks - 12-Jun-2008 at 14:42
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2369 Posted: 12-Jun-2008 at 14:40 |
Originally posted by pbanks

Па тоа беше мислам што ги отвараа понудите пред 3 недели некаде. Хохтиф, Аердором Виена, тие Турците итн.
|
Знам за тоа, ја другше го сватив ова како да има втор дел во процедурата па затоа прашувам пошто од отварањето неам слушнато ништо 
Јавното отворање ќе се одржи на 19 мај, годинава. Во рок од десет дена од денот на јавното отворање ќе се изврши преквалификација на понудувачите.
|
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#2370 Posted: 12-Jun-2008 at 14:36 |
 Па тоа беше мислам што ги отвараа понудите пред 3 недели некаде. Хохтиф, Аердором Виена, тие Турците итн.
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2371 Posted: 12-Jun-2008 at 14:34 |
ЈАВЕН ПОВИК 21 Април 2008 година
ЗА УЧЕСТВО ВО ПОСТАПКА ЗА ДОДЕЛУВАЊЕ НА КОНЦЕСИЈА ЗА АЕРОДРОМИТЕ ВО РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА
Македонското Министерството за транспорт и врски на 10 април 2008 објави јавен повик за учество во постапката за доделување на концесија за аеродромот “Александар Велики“ - Скопје, аеродромот “Свети Апостол Павле“ - Охрид и изградба на нов карго-аеродром во Штип. Концедент на овој повик е Владата на Република Македонија, а предмет на концесијата е градба, реконструкција и користење на скопскиот и охридскиот аеродром и изградба на нов карго-аеродром во Штип. Концесијата не е делива. Според огласот од Министерството за транспорт и врски, рокот за доставување на тендерската документација за првата фаза во постапката за доделување на концесија (претквалификација) е 19 мај 2008 година до 12:00 часот по локално време, во Архивата на Министерството за транспорт и врски. Поднесувањето на тендерската документацијата мора да биде придружено со неповратен надоместок за апликација во износ од 8.000 евра. Јавното отворање ќе се одржи на 19 мај, годинава. Во рок од десет дена од денот на јавното отворање ќе се изврши преквалификација на понудувачите.
|
Ја го утнав ова преквалификување или.....
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2372 Posted: 21-May-2008 at 23:18 |
Па статијата е на англиски мислев таков е протоколот
|
 |
La Linea
Senior Member
Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
|
Quote Reply
#2373 Posted: 21-May-2008 at 18:49 |
Vardar, што е со англискиов?
|
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2374 Posted: 21-May-2008 at 15:05 |
Lets hope theres no delays, scandals and stuffups this time 
|
 |
MKballer
Groupie
Joined: 25-Nov-2007
Location: Detroit
Online Status: Offline
Posts: 93
|
Quote Reply
#2375 Posted: 20-May-2008 at 15:13 |
http://macedoniaonline.eu/content/view/1480/52/
Four companies compete for Macedonia's Airports |
|
|
|
Tendering documents within the first stage of Macedonia's airports concessioning process was opened Monday in the Ministry of Transport and Communications.
Companies "TAV" from Turkey, "Vienna Airport" from Austria, "Hochtief" from Germany, and "Egis" from France/Great Britain submitted the required documents.
After detailed review, the competent commission would submit a request for bids by interested companies, thus commencing the second stage within the project for overhaul of the technical and financial condition of airports in Macedonia, i.e. Skopje and Ohrid airports, as well as construction of a new cargo-airport in Stip.
The airports will be given under a 20-year concession, during which Skopje airport "Alexander the Great" should get a new terminal building, extension of the takeoff-landing runway by 500m, construction of an access road, installment of systems for ground navigation, construction of the required communal infrastructure, additional construction of the administrative building and a new cargo terminal.
Projections for Ohrid airport "St. Apostle Pavle" encompass reconstruction of the cargo terminal, construction of a VIP building, and reconstruction of the existing administrative building and the parking lot.
The new Stip cargo airport should acquire a new takeoff-landing runway, new terminal building, two hangers for import and export, two hangers for aircrafts garaging, construction of administrative facilities etc. |
Edited by Cloverstack - 20-May-2008 at 22:03
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#2376 Posted: 19-May-2008 at 20:56 |
аирлија
Германска, турска, австриска и француска компанија заинтересирани за модернизација на аеродромите
 4
странски компании се во трка за концесионерство врз македонските
аеродроми Александар Велики и Свети Апостол Павле во Охрид. Станува
збор за Турската компанија ТАВ, австриската Аеродроми Виена,
германската Хоткиф и француско-британската корпорација ЕџисБиком. До
крајниот рок само овие од вкупно 20-те компании доставија понуди до
тендерската комисија.
- Ќе пристапиме кон јавно отворање на доставената
документација. До 12 часот беа доставени 4 понуди од 4 компании, кои од
страна на членовите на комисијата за спроведување на постапката ќе
бидат отворени и разгледани дали се во ред - рече Игор Јанушев од
Министерство за транспорт и врски.
Аеродромите ќе се даваат под концесија на 20 години. Во тој
период идниот газда ќе мора да ги модернизира, а во Штип да изгради нов
карго аеродром. Според роковите од тендерската постапка, идниот
концесионер ќе се знае по изборите. | http://www.kanal5.com.mk/ShowNews.aspx?ItemID=33296&mid=1500&tabId=1&tabindex=0
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2377 Posted: 18-May-2008 at 02:04 |
Еве го новиот аеродром во вроцлав, полска слични критериуми со скопскиот со тоа што пољаците однапред нагласуваат дека треба да се остави простор за експанзија до 7 милиони од почетните 2. Ако скопје успее да добие нешто слично би бил пресреќен, било што ќе биде драстично подобрување од сегашниов само се плашам да не добиеме нов а сепак "стар" аеродром како со салата.
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#2378 Posted: 29-Apr-2008 at 18:53 |
Originally posted by гитардемон
а сега скопскиот сакаат да биди за директни прекуокеански летови, а невозможно е да се подигне неговата категорија?! шо подразбира то подигната категорија, поголеми терминали, или? ако планират да градат терени за голф до аеродромот, како е можно да нема место за да се шири па да треба да ги рамнат околните ридови??? (ова го имав прочитано негде) значи треба да биди за прекуокеански летови, а не можи да се подигни категоријата!?
|
Не знам за која категорија зборат... По дифолт би претпоставил дека зборат за ILS категорија, ама некои работи ме бунат во целава приказна па не сум баш сигурен... Како и да е, големината на терминалот нема врска со таа категоризација. А прекуокенските летови не се баш толку стриктно зависни од категоријата, тоа се сведува на повеќе или помалку прикладен аеродром. Исто така ни голф терените немаат никаква врска со проширувањето. Голф терените веројатно би ги граделе на локаации кои не го тангираат аеродромот, а продолжувањето на пистата се знае само во кој правец може да се изведе. Сепак, она со Штип многу ме багира... Дури и да е навистина таква зезната ситуацијата со скопскиот аеродром, Штип е многу лоша алтернатива од многу причини. Мислам дека треба да се стори апсолутно се за да се промовира и надгради скопскиот аеродром, а со тоа и да се искористи неговата идеална поставеност во однос на транспортните коридори и главната популациска и економска концентрација во државата. Па дури и ако тоа барало рушење на ридови... Ако ништо би добиле повеќе рамна површина во нашава планинска држава  Ама сериозно мислам дека поставеноста на скопскиот аеродром во однос на потенцијалниот штипски оправдува дури и такви големи и радикални зафати... Треба да се рачуна и на долгорочната цена што ќе се плаќа од евентуално форсирање на Штип како главен аеродром: 1. Локацијата го прави неатрактивен и силно му го ограничува потенцијалот за раст и развој. 2. Многу поголеми транспортни трошоци поради оддалеченоста од примарниот и неколку секундарни региони од интерес. 3. Многу послаба сообраќајна поврзаност, која и покрај големите дополнителни инвестиции кои ќе бидат неопходни, никогаш нема да може да се мери со сообраќајната поврзаност и потенцијал на постоечкиот скопски аеродром. 4. Неможност да се наметне како регионален играч, поради лошата регионална поставеност и други фактори. 5. Потребна е комплетна инвестиција, то ест аеродромот треба да се гради од нула. И не се само овие работи... Па нели Штип е познат по силни ветришта? Исто така надвор од памет ми е сега да се планираат толкави инвестиции за скопскиот аеродром, ако се мисли неговата улога да ја превземе некој иден штипски аеродром  Целава работа ми е некако матна...
|
 |
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
|
Quote Reply
#2379 Posted: 29-Apr-2008 at 13:53 |
а сега скопскиот сакаат да биди за директни прекуокеански летови, а невозможно е да се подигне неговата категорија?! шо подразбира то подигната категорија, поголеми терминали, или? ако планират да градат терени за голф до аеродромот, како е можно да нема место за да се шири па да треба да ги рамнат околните ридови??? (ова го имав прочитано негде) значи треба да биди за прекуокеански летови, а не можи да се подигни категоријата!?
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#2380 Posted: 29-Apr-2008 at 08:47 |
Хммм а нели кога се избори не смее влада да прави вакви работи????
И од кај сега повторно co ова.....
Концедент на овој повик е Владата на Република Македонија, а предмет на концесијата е градба, реконструкција и користење на скопскиот и охридскиот аеродром и изградба на нов карго-аеродром во Штип. Концесијата не е делива.
|
Неможе човек правилно да се информира и да сака.....а се прашувам дали и самиве новинари/политачри се ВООПШТО информирани.... еве што се пишување пред неколку недели....
Originally posted by pbanks
Париски и виенски аеродром ги пикираат домашните авиопристаништа
На јавниот повик што пред две недели го распиша Министерството за транспорт и врски, а заврши в петокот, се јавиле над дваесетина реномирани компании или конзорциуми кои веќе стопанисуваат со аеродроми
Голема заинтересираност од познати странски аеродроми за 20-годишно стопанисување со скопскиот и охридскиот аеродром. На јавниот повик што пред две недели го распиша Министерството за транспорт и врски, а заврши во петокот, се јавиле над дваесетина реномирани компании или конзорциуми кои веќе стопанисуваат со аеродроми. Меѓу најпознатите пристигнати пријави, како што неофицијално се дознава, се споменуваат виенскиот и парискиот аеродром, како и аеродроми од Германија, Грција и други.
- Деновиве ги очекуваме и изјавите што се доставени по пошта. Потоа изјавите ќе ги разгледаме за да имаме увид кои се заинтересираните и за нивниот профил. Потоа ќе ја информираме и Владата со предлог услови за тендерската документација. Очекуваме меѓународниот ограничен повик да биде распишан најдоцна за две недели - велат од Министерството за транспорт и врски.
Најдобриот концесионер кој истовремено ќе биде и инвеститор, треба да вложи во подобрување на техничката и финансиската состојба на аеродромите. Тој ќе биде добиен преку јавно наддавање и неговото име ќе се знае во текот на ова лето.
Владата се одлучи за моделот - скопскиот и охридскиот аеродром да ги даде под концесија на еден концесионер. Инвеститорот на "Александар Велики" ќе треба за 20 месеци од добивањето на концесијата да изгради нова терминална зграда, да ја продолжи пистата за 500 метри за слетување на големи воздухоплови, да ја дозаврши административната зграда и да изгради нов карго терминал и паркиралиште. "Свети Апостол Павле" пак, за 12 месеци од одењето под концесија треба да добие нов ВИП-објект и пречистителна станица, како и реконструирана аеродромска зграда.
Изградбата на трет аеродром во Штип, кој во почеток би бил за карго превоз и алтернатива за потребите на цивилната авијација, а подоцна би прераснал во главен аеродром во Македонија, би можел да добие друг инвеститор. Министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески најави дека како инвеститор би можела да биде и државата. Според него, од почеток повеќе ќе се инвестира во штипскиот аеродром, бидејќи местоположбата на скопскиот аеродром бара прескапи зафати за да се подигне неговата сегашна категорија. Инвестицијата во трите аеродроми е планирано да изнесува 200 милиони евра.
Во насока на давањето на аеродромите под концесија, Владата донесе одлука за преобразба на ЈП за аеродромски услови "Македонија" кое стопанисува со двете домашни авиопристаништа, во акционерско друштво во државна сопственост. Светлана БЛАЖЕВСКА
|
ПРЕДВРЕМЕНИТЕ ИЗБОРИ ГО ОДЛАГААТ ЈАВНИОТ ОГЛАС
Ќе почека изборот на нов газда на аеродромите
Неопходно е да ги дадеме аеродромите под концесија за да се остварат значителни инвестиции,за што во овој момент немаме пари , вели министерот Миле Јанакиески

Се замрзнува планот на Владата за давање на македонските аеродроми под концесија ако се закажат предвремени парламентарни избори во јуни. Иако заврши претквалификацискиот повик, на кој над 20 странски компании изразија намера да станат стопанственици на аеродромите, Законот за спречувањето на корупцијата налага целата постапка да се одложи до изборот на новиот состав на Ссобранието.Од денот на донесување одлука за распишување избори до нивното завршување, вклучувајќи го и рокот за жалби, односно до издавањето решение за добиен мандат на пратеник, не може да се отуѓува државен имот - вели Мирјана Димовска, претседателка на Државната комисија за спречување на корупцијата.
ИНТЕРЕСОТ ГОЛЕМ
Деновиве се очекуваше да биде објавен огласот за доделување концесија за градба, реконструкција и за користење на аеродромите „Александар Велики“ во Скопје и „Св. Апостол Павле“ во Охрид и за изградба на нов карго-аеродром во Штип. Меѓу заинтересираните компании се споменуваат виенскиот и парискиот аеродром, како и аеродроми од Германија и од Грција. Македонските воздушни пристаништа ќе се издаваат на 20-годишна концесија. Инвеститорот треба да вложи 200 милиони евра во реконструкција и осовремување на аеродромите, при што има обврска да ги задржи сите вработени во аеродромското претпријатие „Македонија“ најмалку седум години.Утврдени се условите што концесионерот мора да ги исполни во определен рок. Неопходно е да ги дадеме аеродромите под концесија за да се остварат овие цели, за кои се потребни значителни инвестиции, за што немаме пари. Со доделување на концесијата на инвеститор што има значително искуство за користење и развој на аеродромски услуги ќе добиеме поефикасни аеродроми. Со тоа ќе се зголеми и бројот на превезените патници и товар - изјави министерот за транспорт Миле Јанакиески.
СЕРИОЗНИ ОБВРСКИ
Според условите од јавниот оглас, еден концесионер ќе ги добие аеродромите во Скопје и во Охрид, а штипскиот може да го добие и друг инвеститор. Концесионерот на „Александар Велики“ за 20 месеци треба да изгради нова терминална зграда со минимална површина од 40.000 квадратни метри и со шест порти за патници. Пистата ќе се продолжи за 500 метри, со што ќе се овозможи слетување на воздухоплови за директни прекуокеански летови. Концесионерот има обврска да постави системи за земска и за сателитска навигација, да изгради паркинг за автомобили и пристапен пат, нова клучка, да ја догради административната зграда и да изгради нов карго-терминал. „Свети Апостол Павле“, пак, за 12 месеци од одењето под концесија треба да добие нова навигациска опрема, ВИП-објект, пречистителна станица и реконструирана аеродромска зграда. Штипскиот аеродром треба да биде со полетно-слетна патека од 2.400 метри, со можност за продолжување до 3.000 метри. Системите за инструментална и визуелна навигација и радионавигациските уреди треба да се постават три години по потпишувањето на договорот.Аеродромот во Штип во почеток би бил за карго-превоз и алтернатива за потребите на цивилната авијација. Намерата ни е во иднина да прерасне во главен аеродром во Македонија. Местоположбата на скопскиот аеродром диктира прескапи зафати за да се подигне неговата категорија - истакнува Јанакиески.
|
|
 |