build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 60>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #241 Posted: 03-Dec-2012 at 21:35
А да отвориме посебна тема во која секој од нас ќе напише што би направил со 250 милиони евра за подобрување на сообраќајниот хаос во Скопје? Секако со груба проценка на трошоците. Булевари, мостови, трамвај, метро... Чисто да видиме различни мислења.
?
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #242 Posted: 03-Dec-2012 at 16:42
Spored toa sto go procitav gore, zaklucuvam deka najpametno ke bide nisto da ne cepkat i da krenat race od proektot "Tramvaj vo Skopje". Koce neka kupuva pajtoni, brodovi, neka gradi plazi, neka sadi vrbi i slicno, no ova so tramvajot neka go ostavi na nekoj sto sustinski se razbira vo ovaa tematika!?
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #243 Posted: 03-Dec-2012 at 15:59
Че се избесам Suicide
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #244 Posted: 03-Dec-2012 at 15:38

нема што новинариве се феномени

30.10.2012 - Градоначалникот Коце Трајановски, на една од минатите седници за советнички прашања, изјави дека пролонгирањето е оправдано, бидејќи се работело за најскап проект на Градот.

Сега градските власти се одлучија проектот за трамвај да го реализираат со јавно приватно партнерство, а во финансиската конструкција освен Градот и концесионерот ќе учествува и Владата. Првичната проценка е дека изградбата ќе чини нешто повеќе од 243 милиони евра. Со 50 отсто ќе учествува Владата, а допрва ќе се одлучува колкав ќе биде уделот на концесионерот. Иако во Предлог одлуката на Градот Скопје за започнување на постапка за доделување договор за јавно приватно партнерство за трамвајскиот ситем стои дека тендерската документација ќе биде изготвена во рок од 60 дена од денот на влегувањето во сила на оваа одлука, во отчетот, градоначалникот Трајановски изјави дека очекува тендерот да се распише кон крајот на следниот месец. Студијата е изработена од унгарско-англиска консултантска куќа, а досега интерес покажале неколку странски фирми од Франција, Хрватска, Полска Чешка и Германија. Трамвајот на скопјани треба да им понуди подобар,побезбеден и поудобен јавен превоз.

Концесионерот што ќе биде избран за приватен партнер е задолжен за проектирање на трамвајската инфраструктура за линијата, изградба на трамвајска линија со должина од 24 км, изградба на трамвајски станици, депоа и набавка на најмалку 22 трамвајски возила, да врши превоз на патници и да ја одржува трамвајската линија. Договорот ќе биде потпишан на 35 години,а пред истекот на рокот, концесионерот треба да му го предаде на Градот. Предвидено е трамвајската Линија1 да го поврзува источниот и западниот дел на градот, односно од Ново Лисиче до Ѓорче Петров, минувајќи низ центарот – со вкупна должина од околу 24 км во двете насоки, и со фреквентна временска рамка од 3-6 минути.

http://faktor.mk/archives/6896


18.11.2012 - Уште колку градоначалници ќе „се возат“ на проектот за трамвај?

Непосредно пред истекот на мандатот Трајановски ќе биде во можност да избере концесионер, но изборите ќе го спречат да почне да гради

Судбината на долгонајавуваниот проект за трамвај, по се' изгледа, ќе биде јасна напролет. Извесно е дека на крајот од мандатот на актуелниот градоначалник нема да почне теренската реализација, иако можеби ќе бидат исполнети сите услови за тоа. Но, повеќе од јасно е дека новиот градски татко ќе добие чиста ситуација. Ќе му биде овозможено веднаш да почне со изведба на проектот, под услов трамвајот да му биде еден од приоритетите за изведба.

Според последните најави на Коце Трајановски, непосредно пред изборите ќе биде завршен тендерот, кој наскоро ќе го распише Град Скопје за избор на јавно-приватно партнерство. Но, како што неодамна посочи Трајановски, најповолен понудувач, сепак, нема да биде избран веднаш, бидејќи законот налага таквите постапки непосредно пред избори да бидат запрени.

Така, можеби првата задача на идниот градоначалник ќе биде да пресече за случајот трамвај. Или ќе продолжи, поточно ќе почне практично да го реализира тендерот, или ќе фрли во вода се' што досега на таа тема сработија Трајановски и поранешниот градоначалник Трифун Костовски, кој, се чини, направи се' што можеше во времето на неговиот мандат за проектот „Трамвај“ да се помести од мртва точка, бидејќи неговиот став беше дека на градот му е повеќе од потребен токму таков алтернативен превоз.

„Организацијата на алтернативен јавен превоз е повеќедецениски проблем во Скопје и со организацијата на шински превоз ќе се подобрат во значителна мера состојбите во транспортот на патници, намалувањето на сообраќајните метежи, зголемувањето на безбедноста и, секако, ќе се подобри и ќе се унапреди заштитата на животната средина“, смета сегашната градска гарнитура.

Иако од Костовски наследи речиси готов проект и беше потребно само да ја заврши последната, но и најтешка фаза, обезбедување средства за почеток на проектот, Трајановски се врати неколку чекори назад. Не го искористи наследеното од Костовски, со образложение дека разработената студија не одговарала на постојната и планирана инфраструктура.

„По преземањето на функцијата, Трајановски, како што беше предвидено и во изборната програма, ги разгледа сите дотогаш направени проекти и врз основа на повеќе параметри ги продолжи активностите за проектот „Градски трамвај“. Целата постапка продолжи со избор на консултант, за што претходно Советот донесе одлука. По спроведената постапка за избор, беше избрана фирмата „Виалто“ од Унгарија во соработка со британската компанија „ЕЦ Харис“. Двата конзорциума во првата фаза изработија Студија за концесија на трамвај во Скопје, а во втората ја изработија тендерската документација за приватно јавно партнерство. При изработката на овие два обемни материјала, сигурно имаат користено и дел од претходната документација на Град Скопје за воведување шински превоз“, објаснуваат од кабинетот на Трајановски за тоа што се' досега презела оваа градска гарнитура за реализација на проектот.

Последните најави оттаму се дека последната фаза е распишување на тендерот за избор на концесионер, кој е проценето дека ќе трае околу 180 дена по неговото објавување.

За 15 километри шини - 150 милиони евра

Досегашните процени на градската власт се дека избраниот концесионер ќе треба да вложи 150 милиони евра за изведба на замисленото. Во оваа фаза, тој би имал обврска да ја изгради првата трамвајска траса во должина од 15 километри на потегот од Ѓорче Петров до Ново Лисиче, како и да набави неколку трамвајски возила. Колку точно, досега надлежните не кажаа. Проценето е дека изведбата на оваа фаза би траела најмногу три години, што значи трамвајот би „тргнал“ најдоцна во 2016 година.

Инаку, во неколку наврати Трајановски потенцираше дека постојат неколку заинтересирани субјекти со кои се остварени средби за нивно запознавање со условите на претстојниот тендер.

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=0D2C25EB21571841A0DC30DB6BB06F45



Edited by +Protagorist - 03-Dec-2012 at 15:38
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #245 Posted: 19-Nov-2012 at 13:07

како да привлечеш најмногу внимание,хм откако ќе ја средите веб страницата,покани ги уредниците на културни рубрики да присуствуваат на перформанс на плоштад,земи корпа јајца и на секое јајце стави му буква за од нив да направиш зборои и реченица (порака) кои јајца откако ќе ги спржиш спакувај ги и однеси им ги за доручек на оделението за урбанизам во градската барака,а ако овие не сакаат да си кснат од кајганата,фрли им ја на градските кучиња (читај медиуми) кои бидејќи ова ќе им биде малку ќе мораш да најдеш и некоја коска за глодање,може и ретроактивна пр. предизборната ко од пост #382


Edited by Cloverstack - 19-Nov-2012 at 17:28
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #246 Posted: 19-Nov-2012 at 12:41
Бојан, одлична статија за градските превози на Скопје и регионалните главни градови! Јас истото мислев да го напишам и за Солун, но си ме претркал Thumbs%20Up Значи мене ми останува Букурешт (М4, М5, М6), но некој друг ден.

Секако дека треба да се бара гласност од Град Скопје. Не смее проект кој би го трасирал развојот на нашиот главен град за децении напред, да не се зборува воопшто, а информацијата да се поднесува селективно по желба на Градот. Но, кои се механизмите на наше располагање со кои можеме да го постигнеме тоа?

Што се однесува на нашата мобилизација, таа признавам заглави периодов, но имаме раздвижување. Едноставен, но со вкус сајт е во изработка (волонтираат мои другар и другарка кои имаат завршено ЕТФ), но изработката е зависна од нивното слободно време. Очекувам во почетокот на идната година да биде завршен и ставен во функција. Истото се однесува и за ФБ страницата, која ја чека веб верзијата за да започне да функционира. Навистина мислам дека треба повеќе да се обединиме и заложиме за запирање на овој безумен проект доколку не се променат скоро сите параметри. Влечењето на Град Скопје само ни оди во прилог.

Но еве за почеток, кажете како можеме да извршиме притисок врз градот и јавноста за да не чујат и посериозно ги објаснат параметрите. Да не забораваме дека од консултантската куќа Виалто не добив никаков одговор околу нивната студија иако им беа испратени 3 е-мејла, вклучително и еден на унгарски јазик се разбира од различни адреси и акаунти те. не мои.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #247 Posted: 30-Oct-2012 at 11:00
Најпрвин би сакал да му се заблагодарам на Андреј за големиот труд што го вложил во обработката и прикажувањето на резултатите со табели и пити, со што се отсликува иницијативноста на барем мал дел од граѓаните што имаат став за скопскиот трамвај.

Дечки, треба да се бара „Гласност“ од Град Скопје! Наместо да си нафрлаат кратки информации тука-таму за трамвајот, мислам дека треба да организираат една трибина на која ќе се говори на оваа тема а на чиј почеток одговорните лица од градот детално ќе ги запознаат експертите и заинтересираните граѓани со тоа што ќе се гради низ Скопје. Мислам дека од ваков начин на дејствување ќе излезе квалитетна критика, од која би произлегле солуции за критичните точки кои можат да се применат во натамошната постапка.
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #248 Posted: 30-Oct-2012 at 03:51

Во ноември избор на концесионер за трамвај

Тендер за избор на фирма-концесионер за трамвајската линија во Скопје ќе биде распишан во ноември годинава, најави вчера градоначалникот на Скопје, Kоце Трајановски, одговарајќи на советничко прашање на седница на Советот на Скопје.

Според условите во одлуката за јавно-приватно партнерство, која градската власт ќе ја разгледува в среда, на избраната компанија ќе ~ се даде рок од 35 години да ја стопанисува линијата, а за возврат ќе треба да ја изгради целата потребна инфраструктура од Ѓорче Петров до Ново Лисиче. Повикот ќе трае една година.

По истекот на договорот, концесионерот ќе му ја врати целата инфраструктура на Градот Скопје.


www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=DEF630E6B81A184C8954598009E5E920




Добро до кога ќе се заебаваат со ова трамвајот, прво ќе распишат тендер во мај/јуни па после во септември па октомври сега еве во ноември најавено на крај ќе излезе една недела пред избори да распишат...

И не ми е јасно кога веќе по секоја цена треба да има трамвај зошто толку долго ќе трае повикот ако се знае дека Коце последниот пат рече дека до нова година ќе се одбере концесионер, значи тоа е негде 3 месеци траење на тендерот а зошто сега ќе трае дури цела една година?

Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #249 Posted: 26-Oct-2012 at 18:31
Денес накај 16 часот возев долж Партизанска, делот од Тифани до Рузвелтова е таков хаос што доколку имаше и трамвај на една од трите ленти ќе беше трагикомично. Ова може е решение за некој друг град во светот но за Скопје не е. Решение треба да се бара за оние кои користат автомобили, не за оние кои користат јавен превоз, тие добија нови автобуси и тоа е одлично, тој проблем е минато. Моменталниот проблем во Скопје се решава со повеќе мерки, трамвајот не е една од нив, проширување на улиците е добро решение, но привремено.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
MartiniMKD View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 15-Jan-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 44
  Quote MartiniMKD Quote  Post ReplyReply #250 Posted: 26-Oct-2012 at 14:26
Противник сум на воведување на трамвај во Скопје.
Трамвајот никого нема да натера да остави автомобил по дома.
Тоа е работа на општа култура на граѓаните од Скопје и сите си знаеме таа каква е.
Трамвајот е застарена форма на превоз и тој во Скопје само ќе допринесе за поголеми гужви, непотребно трошење на финансиски средства, непотребно раскопување на штотуку реконструирани булевари, и гарантирам зголемен број на сообраќајни несреќи бидејќи ретко кој од нашиве граѓани има искуство со трамвај по улиците

Edited by MartiniMKD - 26-Oct-2012 at 14:29
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #251 Posted: 26-Oct-2012 at 12:44


Важноста на автономните траси:



Важноста на тунелот под пл. Македонија:
























Околу името на нашата иницијатива:









Edited by Andrej_LJ - 26-Oct-2012 at 12:50
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #252 Posted: 26-Oct-2012 at 12:26
Еве ги ветените резултати од мене. Направени се на релативно мала база гласови (под 50) , но апсолутно реално ја отсликуваат состојбата на мислење. Ме радува што резултатите покажуваат дека барем тука на форумов сме запознати со проблемите кои ги крие класичниот трамвај, како и со далеку поповолното за Скопје решение наречено ЛРТ. Сепак, голем проблем останува генералното незнаење на тематикава на поширокото население!

























Edited by Andrej_LJ - 26-Oct-2012 at 12:51
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #253 Posted: 26-Oct-2012 at 07:40
Значи, за 121,5 милиони евра (- можни концесии понатаму) некој ќе добие монопол врз најважниот и најдоходовниот потег во Градот. Ова ќе трае 35 години, без обврска да се шири системот (ако некој си замислува втор оператор, нека си купи мобилен) и со максимум 22 возила кои ќе сообраќаат на 10 минути.

Неминовно, ЈСП ќе претрпи големи загуби, а прашање е и како ќе се интегрира трамвајот во евентуален единствен систем за наплата. Во време кога сите нормални држави посветуваат особено внимание на развојот на јавниот транспорт, некој тука се обидува истиот да го закопа.

Ама важно, странска инвестиција.

Покрај ваквиот примарен капитализам, малку е тешко да се разговара за траси и технички решенија...
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #254 Posted: 26-Oct-2012 at 07:20
243 милиони евра!?

Можам да набројам сигурно 5 проекти кои може да се финансираат со овие пари и да придонесат драстично повеќе кога е сообраќајот во Скопје во прашање.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #255 Posted: 25-Oct-2012 at 13:49
Трамвај од 243 милиони евра за Скопје

25/10/2012 // Пред 7 минути // ЕКОНОМИЈА, МАКЕДОНИЈА // Коментирај

На почетокот на следната година ќе се распише тендерот за изградба на трамвајска траса во Скопје. Градските советници за ова ќе расправаат на седницата закажана за следната недела. Планирано е трамвајот да се гради со договор за воспоставување на јавно приватно партнерство, со концесија на 35 години, а пред истекот на рокот, приватниот партнер ќе мора да го предаде трамвајскиот систем во владение на Град Скопје. Концесионерот е задолжен за проектирање на трамвајската инфраструктура за линијата, која ќе биде долга 24 км, потоа за изградба на трамвајски станици, депоа и набавка на најмалку 22 трамвајски возила, да врши превоз на патници и да ја одржува трамвајската линија.

Градот смета дека на овој начин Скопјани ќе добијат алтернативен и квалитетен јавен превоз

- Оправданоста од доделување на договор за воспоставување на јавно приватно партнерство произлегува од потребата за воведување на нов концепт на организирање на јавниот превоз на патници на подрачјето на град Скопје, кој значително ќе го подобри квалитетот, брзината, ефикасноста, безбедноста и одржливоста на постојниот јавен превоз на патници во градот Скопје. Граѓаните на Скопје имаат потреба од воспоставување на нов концепт за организација на превозот на патници кој би го надградил сегашниот концепт на превоз на патници кој укажува на одредени недостатоци – се вели во Предлог одлуката за започнување на постапка за доделување на договор за воспоставување на јавно приватно партнерство за проектирање, изградба, финансирање, стопанисување и трансфер на трамвајски систем за превоз на патници во град Скопје.

Изградбата ќе чини 243 милиони евра

Вредноста на договорот за изградба на трамвајскиот систем се проценува на 243 милиони Евра. По објавувањето на тендерот, во рок од една година треба да се избере најповолниот понудувач кој ќе биде задолжен за изградба и стопанисување со трамвајскиот превоз.

Досега интерес покажале неколку странски фирми од Франција, Хрватска, Полска Чешка и Германија. Трамвајот ќе го поврзува источниот и западниот дел на градот, односно од Ново Лисиче до Ѓорче Петров, минувајќи низ центарот – со вкупна должина од околу 24 км во двете насоки. Во финансирањето на трамвајскиот систем во следните 35 години освен Градот, со 50 проценти ќе учествува и Владата. Во првите 4 години ќе се одвојат по 16 милиони евра, 3,4 милиони евра годишно од четвртата до деветата година, 1,3 милиони евра годишно од деветата до триесет и петтата година. Се уште не е одлучено со колкав процент во финансирањето ќе учествува приватниот партнер.

http://faktor.mk/news/archives/5831

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #256 Posted: 24-Oct-2012 at 14:32
До вечерва ќе ги постнам ветувам. Страшно малку слободно време имам периодов, но како што ќе кажам после, работата оди напред, макар и пополека отколку што би сакал!
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
SJCF View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 10-Nov-2009
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote SJCF Quote  Post ReplyReply #257 Posted: 24-Oct-2012 at 08:35
@ Andrej_LJ

Какви се резултатите од анкетата за трамвајот што стои во твојот потпис?
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #258 Posted: 19-Oct-2012 at 09:16
Previous
 
Се додека не превземаат конкретни чекори околу реализирањето на глупоста наречена класичен трамвај, треба да сме среќни и задоволни и да се надеваме дека после редовните локални избори 2013 ќе имаме понова градска администрација која ќе гледа на јавниот шински превоз од поинаква перспектива.
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #259 Posted: 19-Oct-2012 at 02:44
Пак зачкрипи ова со трамвајов, изгледа нешто го плаши Коце да распише тендер LOL
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #260 Posted: 13-Oct-2012 at 22:55
Ако веќе претходниот модел бил достапен само за во Америка, еве еден многу поблизок -Škoda 15T For City http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T.
Можност за возење на колосек од 950мм до 1524мм.Во Прага користат класичен железнички 1435мм колосек, а во Рига 1524мм. или некој ‘руски тип‘ на колосек.Можност за погон на сите осовини, во случаи за понерамни терени.

Чешката верзија

Латвиската верзија

Во профил


Ако веќе запнале за трамвај во скопје или во случајов лесна железница, не е лошо комбинација на набавката за МЖ со овие чешки возила, т.е. нивната ČD Class 471 (287 седишта во 2 класа и 23 во прва/140 - 160 кмч/2700КС/155 тони), поради близина,резервни делови и евентуални(колку-толку)попусти во цените ...
Само тешко дека би било од две причини, потребни ни се и ДМВ, а возот е само ЕМВ комбинација, а и тешко дека би добиле тендер освен ако не се двете набавки споени (дали и тогаш би понудиле најдобра понуда).
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.398 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.