build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Градска инфраструктура (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1718192021 30>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #361 Posted: 05-Oct-2010 at 12:49
lsl, зошто побогу да не може да се стават на вага тунелот под плоштад (и други инфраструктурни проекти) наспроти Ск2014, на пример по вакви параметри:

1. И едното и другото чинат пари кои доаѓаат од исти извори. Обемот на финансирање на едното уште како влијае на обемот на финансирање на другото, особено кога станува збор за толку перверзна диспропорција.

2. И едното и другото имаат параметар кој се вика приоритетност и логично е да бидат вагани и по тој многу битен периметар, само што доколку некој незапознаен од страна ја погледне нашата листа, сигурен сум дека ќе помисли дека има печатна грешка и дека позициите на инфраструктурата и Ск2014 се случајно заменети.


А ова со фабриките - очаен „аргумент“ и бидејќи збореше за ставање на неспоредливи работи во ист кош, ете ова ти е совршен пример како се прави тоа. Пред се, ако сакаш ќе ти најдам мои цитати каде што баш се чудам кога некој ќе речел „државата да вложи во фабрики“. Така да воздржи се од заклучоци дека ете не сум разбирал што е концесија... Но за да не бидеме толку плитки, државата сепак може индиректно да вложи и во фабрики, а тоа е преку инфраструктурата, а не преку барок и триумфални капии, а после за пруги да нема пари, за градски сообраќајници да бара концесионери и така натаму.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #362 Posted: 05-Oct-2010 at 08:50
Кловер горе доле ги изврте тезите во оваа листата. Нема врска, за СК14 имаме друга нишка да не отвараме и тука. Два апсолутно различни проекти (по сите параметри) се обидуваш да ги споредиш. Целта не беше да се докаже потребата од тунелот, туку да се докаже оф-топик наводно непотребата од СК14. Како чат-пат по некој новинарски текст што имаме можност да прочитаме со извртена теза. Дневна квота сарказам.

Фосил. Уште гледаме како бараат државата да отворела фабрики, ти очекуваш да разберат што е концесија. Па будала е една Франција што Ајфеловата Кула ја има на концесија оставено на стопанисување, изградена, готова пред цел век. Не е никаде во ниедно општество money flow туку така линеарно како што изгледа, земаш државни приходи, трошиш во јавни проекти, пак дургата година и се така. Измислиле луѓето модели како се доаѓа до проекти во прилично слабо-крвни општества како нашево. Постои концесионирање, кредитирање, донирање, фондови, приватен капитал во големи количини.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #363 Posted: 05-Oct-2010 at 02:47
@ Fossil

Ако концесионирање на градска сообраќајна мрежа е нашата капиталистичка иднина, треба малку да си го преиспитаме капитализмот што го развиваме.

Туку многу е поважно да видиме дали има некој аргумент зошто овие сообраќајници треба да ги дадеме под концесија. Единствен одговор кој можам да го замислам е дека немаме пари, ама со оглед на случувањата, тој одговор само ме разбеснува...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #364 Posted: 05-Oct-2010 at 02:41
lsl, од твојов пост можам да ги одвојам следниве поенти:

- Одлевањето на фантастични суми во Ск2014 воопшто не се одразувало на финансирањето на развојни проекти, затоа што Ск2014 не бил купен од супермаркет.
- Собата (државата) не ни била крш.
- Изградбата на Ск2014 била постимулативна за економијата отколку градење инфраструктура.
- Тунелот под плоштад бил поскап од Ск2014.
- Бројот на буџетски години бил поважен од вкупната сума на чинење.
- Постоело нешто што се викало заштеда во нематеријална добивка каде заштедата била во резервозрот(?!) на граѓаните.
- Нормално било за уметнички и духовни вредности да се издвојат многукратно повеќе пари отколку за резвојни проекти (без воопшто да навлегувам во „уметничките дострели“ на најголем дел на проектите од Ск2014).
- Кога се работело за кирии, тоа било штедење, а кога се работело за тајни или отворено напумпани хонорари, египетски мермер, итајлански леарници, стаклени топки од Колорадо и така натаму, тоа било стимулирање на економијата
- Ск2014 бил гаранција за инфраструктурен развој во иднина, и тоа без концесионери.
- Врти сучи, за се ни се криви медиумите.

Ок...

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #365 Posted: 05-Oct-2010 at 01:19
СК14 не е артикл на сталажа во некој супермаркет во странство и сега некој од кај нас со државните пари отишол на шопинг и го купил и го донел дома и ние сме го заштрафиле на плоштад, и покрај тоа што има тенденција што од невнимание што намерно низ медиумите така се прикажува. СК14 не е столна ламба во крш соба, иако така има тенденција да се создава фатаморгана. Е сега тунелов активира многу помалку економски гранки што автоматски значи помал обрт и помалку враќање во буџет од тие пари. Нема тука ланец од три-четири под-под-изведувачи што го има кај СК14 (без разлика на сите форми поврат на средства, даноци, никогаш не е тоа до крај), па од секоја алка да се собере по нешто назад. А и сигурно не очекуваш тунелот да биде дисперзиран во 8 буџетски години како што е дисперзиран СК14, нормално ни јас не очекувам. Тунелот е прилично флат, покомпактен, похомоген, помалку различни фирми би учествувале во него, помали ланци на подизведувачи и пред се поскап од СК14 без разлика со какви се бројки не се лецитира низ јавност. Е сега во интерес на објективноста и ова да го кажам. Ако заштедата на СК14 е во кирии и во нематерјална добивка (уметнички и духовни вредности, што не смее да се квалификуват како второстепени, најмалку како арч) тука заштедата е во резервозрот на граѓаните. Всушност кога ќе соберам на куп се, мислам дека тунелот (гледано економски) е некој потежок левел за буџетот и за владата што треба да го изиграат после овој, условно кажано, лесниот левел за играње (СК14). Ако Македонија успее да спроведе еден обемен проект како СК14, а нема зашто да не се спроведе, веќе 5-та година тече, веќе потоа не само сегашната туку повеќе ниедна наредна власт нема да може да си дозволи да не извози втор обемен проект како тунел под плоштад или Јужен Булевар или пруга за Бугарија. Макар еве и да бидеме со строги критериуми и да им го изземеме концесионерството како алатка.

Едноставно сакам да ти кажам дека проектите се некомпаративни, најмлаку така просто едноставно да се ставаат на кантар преку една бројка, макар тоа и била некоја си општо-прифатена медиумска "цена", најмалку блиска до реалната.

Edited by lslcrew - 05-Oct-2010 at 01:22
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #366 Posted: 05-Oct-2010 at 01:09

Гледајте кон иднината... живееме и сме опкружени со капитализам.... па ова е нормална појава и ја оправдувам.... Со некои уредувања....

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #367 Posted: 05-Oct-2010 at 00:51
Originally posted by lslcrew

Свети Климент Охридски мост+тунел може би и да не е толку скап и да не е сериозен кандидат за концесионирање, но тунелот под плоштад е.
Епа ете ќе одат и едниот и другиот... мада не ми е ни јасно по кој основ тунелот под плоштад бил толку скап да не сме можеле сами да го исфинансираме. Во екот на реализација на Ск2014, тоа едноставно не држи како аргумент, единствено отвара дискусија колку екстремно сме забегале со распределбата на парите.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #368 Posted: 05-Oct-2010 at 00:37
Не секоја гринфилд или новопланирана сообраќајница се квалификува за концесионирање. Не реков така воопшто. Оние за кои во дгледно време (десетина години) според проценка не би бил градот во можност да ги изгради. Не зборам да два три милионски проекти што би можеле за година две да има изгледни шанси да се реализираат, а ние уште сега да се заглавиме со дваесетгодишн концесии. Свети Климент Охридски мост+тунел може би и да не е толку скап и да не е сериозен кандидат за концесионирање, но тунелот под плоштад е.

Edited by lslcrew - 05-Oct-2010 at 00:38
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #369 Posted: 05-Oct-2010 at 00:25
Тоа што некоја сообраќајница не постоела и требало допрва да се гради, не го прави концесионирањето ништо подобар модел во случајов. Прво, по тој критериум секоја нова сообраќајница се квалификува како материјал за концесионирање. Второ, ни за речиси никоја постоечка сообраќајница никој не е приморан да ја користи. Трето, потребите на градот раснат, па ако до вчера Цветан Димов на пример можела некако да се справи со сообраќајот, утре веќе нема да може, па продолжението на Климент Охридски кон север не е за некој да се луксузира, туку нормална потреба. Но пред се, сообраќајната мрежа треба да го покрие релативно рамномерно цел град, а не за овие сообраќајници да ги рачунаме како ништо повеќе од меѓусебни алтернативи. На некој што од Нова Македонија треба да стигне до касарната Илинден, тунелот под кале ќе му биде далеку поповолна опција отколку Цветан Димов, а во некој поинаков пример обратно... зошто и двете да не се нормални булевари? Реално, ниту се работи за којзнае какви неверојатни проекти (таа перцепција е зацементирана поради нашата зачмаеност), ниту Скопје од сообраќаен аспект има потреба од концесионирани градски сообраќајници.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #370 Posted: 04-Oct-2010 at 23:36
Има низ свет поселдниве години некој нов модел на концесионирање, со променливи параметри. Односно мислам дека се договора помежу градот и концесионерот колку ќе биде профитот, на пример 130% и потоа преку транспарентна постојана ревизија и објективни мерила диманично се променува времетраењето во години или па другите параметри усогласено се договараат, како цена на едно проаѓање, месечен билет. Односно на некој ПП партнерство со динамични параметри кои се строго дефинирани по која методологија и алгоритми ќе се одредуваат. Дури и се оставаат опции доколку градот се заинтересира и предвремено да доотплати она што останало од договорениот процент. Нормално се врачунува во стабилни валути со засметани камати и инфлаторни стапки.

Овие две планирани сообраќајници се гринфилд, односно предходно нема ништо не постои па со тоа и никој не би бил приморан да мора да ги користи, за разлика на пример од Јужен Булевар кој ако има концесионер, граѓаните предходно делови користеле полуизграддени. Односно не гледам дека во догледни години ќе дојде до тоа да дискутираме за "узурпирани" траси за кои едвај чекаме да истече концесијата и да прејдат под градска капа. Така да концесионерство како опција не би требало да се отфрли веднаш, иако и јас би сакал да може градот сам да ги изгради.

Е сега доколку дојде, освен автоматски систем вињета не смее ништо друго ни да се помисли да се става. Мора да се одврзат рацете на полиција ефективно да реагира по неовластено користење (практично кражба), без долги постапки.

Мислам дека некои прифатливи цени дополнително субвенционирани, што максимум по џебот на граѓанинот ќе влијаат со некои дваесетина денара (од денешен аспект, понатаму нели динамично ќе се менува, варира, расте) ќе биде рамнотежа помеѓу максимален пгдс низ концесионираната сообраќајница и одбегнување со користење околни сообраќајници. Во секој случај динамично концесионерство треба да се разгледа како опција.

Edited by lslcrew - 04-Oct-2010 at 23:46
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #371 Posted: 04-Oct-2010 at 21:58
http://www.time.mk/read/NONE/0bc8f0ed0c/index.html
Сепак, шпанциве треба да побараат и концесионер.
Добро е, нема да има барокни тунели!
Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #372 Posted: 04-Oct-2010 at 21:32
Хммм, колку што се сеќавам ИДОМ треба да изработи студија исклучиво за концесионирање, а потоа и самите да донесат концесионер. Договорот бил ако не успееле да донесат концесионер, студијата немало да ја платиме, и тоа беше соопштено како некаков доказ дека е направен добар дил.
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #373 Posted: 04-Oct-2010 at 21:21
Originally posted by Cloverstack

...Кај автопатите има простор да збориме околу деталите на концесионирањето, ама за градскиве сообраќајници ќе се сложам со Андреј дека самиот модел е тотална утка. Едноставно нема паралела. Баш ме интересира кој точно и врз основа на какви критериуми ја донел одлуката за градскиве сообраќајници.
Ама, луѓе, кој вели дека некој донел одлука!?
ИДОМ од Билбао треба да изработи студии за проектите за подземни сообраќајници и забавен Луна парк во Скопје и да понуди најисплатлив модел за нивна изведба. Дури потоа, државната и општинската власт треба да пресечат.
Се разбира, пресудно ќе биде мислењето на членовите на build.mk. Thumbs%20Up



Edited by OKA - 04-Oct-2010 at 21:21
Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #374 Posted: 04-Oct-2010 at 21:08
Originally posted by OKA

Да, најубо, сами и автопатиштата да си ги напрајме. Ама слаби сме со „камен”!
Други начини без „камен”!?

Како што кажа Андреј, начини има, но јасно има и редица причини (сигурно не се причини за општо добро) ради кои тие начини не се применуваат.

А не сме ни до толку слаби со „камен“, да не можеме бар по нешто, скроз со наши сили да протуркаме. Прашањето е како го трошиме тоа со што располагаме. Сумата што државата ја троши на чудни „приоритети“ само во Малиот Ринг е фантастично голема и незбежно е прашањето каков ум и со какви мотиви направил таква распределба на финансиите.

Исто така се работи за компетентност и посветеност. Стандарден политичар сигурно многу повеќе милува да изгради триумфална капија или да нарача милионски лавови од Италија, отколку да се замара со комплексни проекти... не верувам дека некој станал политичар за да се замара... Тоа што и најзабеганите и најнепродуктивните аспекти од СК2014 имаат сериозна подршка меѓу граѓаните, а загрозен вид се оние кои својата подршка на политичките гарнитури ја темелат меѓудругото и на инфраструктурниот развој, тоа не говори баш многу добро за овој народ. Мене ми останува да се тешам дека со билд макар скромно придонесуваме за градење на ѓраѓанска свест на тоа поле.

Во секој случај, за тоа за автопатите не сум воодушевен, ама ми е разбирливо. Автопатите во поглед на функционирањето се многу попогодни за таков модел, а и инвестицијата е неспоредливо поголем залак од градските сообраќајници во Скопје кои ги планираат за концесионирање. Кај автопатите има простор да збориме околу деталите на концесионирањето, ама за градскиве сообраќајници ќе се сложам со Андреј дека самиот модел е тотална утка. Едноставно нема паралела. Баш ме интересира кој точно и врз основа на какви критериуми ја донел одлуката за градскиве сообраќајници. Се работи за многу сериозен проект со далекусежни ефекти и страшно е што не беше дадено никакво објаснување на што се темели таквиот избор, а не помалку страшно е што никој не ги ни праша господата да дадат некакво образложение. Форумов го читаат и новинари, па еве ваљда некој ќе реши дека прашањето е доволно провокативно.

Да сумирам, фактот што за вакви проекти никогаш не наоѓаме „камен“ го сметам за една од главните причини за тоа до каде дотуркавме досега.
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #375 Posted: 04-Oct-2010 at 19:56
Originally posted by Andrej_LJ

...Поарно самите да се задолжиме за нешто правилно и паметно...Зошто тие пари да не се влеат подоцна во градската/државната каса?
Хм, а кој гарантира дека ќе се влеат?
Потоа, замисли, ако државата земе сама да гради подземни сообрајќајници, тогаш ќе мора да прифатиме и тунелите да бидат во барокен стил.
Шега на страна, многу малку податоци има во јавноста за да може сериозно да се полемизира за „нај” моделот на евентуалната изградба на подземно Скопје.

Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #376 Posted: 04-Oct-2010 at 19:16
Темава е многукратно дискутирана. Според мене најважно е прво да се ревидира сегашната и изготви нова целосна стратегија за Скопје. Надополнета, со вклучени нови тенденции во урбанизмот, транспортот, екологијата... Тоа освен изградба на тангентите би значело и паралелно воведување на шински јавен транспорт. Мислам дека би било жалосно ако во средината на јужната тангента не се пушти ЛРТ! Е... за динги има и предпристапни фондови на ЕУ има и пристапни фондови на ЕУ има кредиторски институции, кои на државите (како институции) им даваат големи суми под исклучително поволни услови. Поарно самите да се задолжиме за нешто правилно и паметно, отколку приватно лице, па потоа ние неколкукратно повеќе да му ја вратиме инвестицијата. Зошто тие пари да не се влеат подоцна во градската/државната каса? За крај, но никако за потценување е фактот дека во нашата држава имаме особено слаби искуства со концесионери, почнувајќи од рокови, ветен обсег на инвестиции, квалитет на изведба и неможност за регулација на цената во разумни граници (т.е. преку криминални зделки, властите дозволуваат поголеми од нормалното маржи). Според мене подобро е да се изготви нова стратегија и почека некоја година, пред да се има готовност да се превземе проектот, отколку да се натегаме двојно подолго со ТАВ2.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #377 Posted: 04-Oct-2010 at 19:05
Originally posted by Andrej_LJ

Концесионирањето на градски сообраќајници е права утка на долг рок, со далекусежни негативни последици врз животот во Скопје. Има многу други начини градот заедно со државата да ги реализира овие проекти.
Да, најубо, сами и автопатиштата да си ги напрајме. Ама слаби сме со „камен”!
Други начини без „камен”!?
Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #378 Posted: 04-Oct-2010 at 18:49
Концесионирањето на градски сообраќајници е права утка на долг рок, со далекусежни негативни последици врз животот во Скопје. Има многу други начини градот заедно со државата да ги реализира овие проекти.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
OKA View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Dec-2009
Location: Yenni Maalе
Online Status: Offline
Posts: 332
  Quote OKA Quote  Post ReplyReply #379 Posted: 04-Oct-2010 at 18:32
Originally posted by Мартин

Денес се вршеше испитување на земјиштето и пред Тифани, имаше и табла поставена но бев во такси, па неможев да ја фотографирам.
Точно, истата екипа и табла како онаа посочена во http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=666&PID=76497#76497
Дефинитивно шпанциве засукале ракави. Нема што, голема работа ќе биде ако стигнат до тендер за концесионирање на подземниве сообрајќајници. Ако се реализираат подземните траси кај Владата (под Кале), продолжението на Партизанска под Тифани и подземен булевар под старата железничка, можеме слободно да заборавиме на Скопје какво што досега го знаевме. Па си купиш underground traffic вињета и шибаш за 3,28 минути од Универзална до Супер Веро. Па, па, па,...

Врзи два поста без СК2014 и освој трет гратис!!!
Back to Top
Мартин View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 366
  Quote Мартин Quote  Post ReplyReply #380 Posted: 04-Oct-2010 at 11:20
Денес се вршеше испитување на земјиштето и пред Тифани, имаше и табла поставена но бев во такси, па неможев да ја фотографирам.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1718192021 30>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.016 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.