build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Останати теми
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Просторни планови

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 02-Mar-2016 at 13:43

значи настрана оправданоста на нашата полиција да интервенира во самоодбрана, настрана медиумскиот сензационализам, сепак тука се работи за хуманитарна криза која токму бидејки грците неможат да ја изменаџираат дозволуваат уште од старт на нивна територија сеопшта калакурница, а како би привлекле внимание и медиумски извршат притисок врз "солидарната" европа, решенија има многу а ако некој ги има у куфер тоа дефинитивно е европската унија, но плашејки се да не станат мигрантска оаза трокираат по секој шав, те поздрави романот ИДГ на Лучич стварно и службите паѓаат есапат пророштва, макар маслото било токму на америте со оглед дека не ги подржаа во обновата после јасминовиот пуч на секуларниот блиски исток, та сега индиректно сето тоа ќе го платат
но да не забегуваме во теории на млака вода, муабетот е дали во просторните планови треба да се најде место за навалата на мигранти, дали можеме да ги пребираме истите колку е тоа етички па ко такви и да ги интегрираме во градовите, дали е паметно доколку ширум отвориме врати или не потиснат а доколку не се образовани да ги населими рурално ко во Мариово, дали од тоа може да се има и економски бенефит доколку се организираат кон органско производство и сл. - муабетот за нашите социјални и еко-освестени случаи [1]

на крајот вреди да се запрашаме дали ако нас не закачи нешто слично, не би ли посакале и нам вака да ни помогнат, дури уште поубаво доколку ни понудат организиран живот во природа него гетоизирање в град, иако како гетоизирани масите полесно се контролираат [1] може делува аберов ко промовирање резервати за индијанци, но факт е дека ние со постојните урбани прилики и буџети сме на стаклени нозе а не пак да прибереме по градовите масовен мигрантски налет, ова сега што се случува настрана несреќата на ирачаните и сиријците мене ми личи на пробна прилика за она што би се случило при некаква катаклизма


    
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 02-Mar-2016 at 12:56
Previous
 
Увезување на мигранти со сомнително минато - бидејќи не се сите од Сирија, Ирак и Авганистан, туку добар дел се од северна Африка и од други држави во кои не беснеат ниту војни ниту хуманитарни кризи - не е реална опција и варијанта, туку е загарантирана катастрофа.
 
Ние едвај преживуваме со овие од другава страна на Шар Планина кои ни ја сардисаа државата во 1990-те години, а во 2001 година ни демонстрираа и на дело што ги чека Македонците во местата каде што овие таканаречени мигранти ќе станат мнозинство, па сега да увезуваме мигранти и од другата страна на Средоземното Море, е загарантирано самоубиство, а не страв.
 
Што се однесува до медиумските критики упатени до македонските власти поради реакцијата на полицијата во одбрана на македонските граници, воопшто не треба сериозно да ги земаш во предвид критиките од пристрасните медиуми, а особено од британските медиуми како БиБиСи, кој дури и во својата матична држава Велика Британија ужива репутација на пристрасен медиум кај сопствените гледачи.
 
Во основа, не само британските медиуми, туку и француските медиуми и германските медиуми се речиси целосно пристрасни околу потеклото и позадината на овие таканаречени мигранти - над 90% од сите британски, француски и германски медиуми намерно и свесно молчеа и одбиваа да известуваат за силувањата во Келн, насилствата во Кале и други градови низ Германија и Франција, но затоа еве ги, како муви на измет се нафрлуваат веднаш против македонската полиција бидејќи употребила солзавец во одбрана на македонските граници. А за споредба, кога францускиот генерал Кристијан Пикемал од Француската Легија на странски борци, беше уапсен за време на протести во Кале, Франција, против примањето мигранти, француските медиуми или воопшто не известуваа за неговото апсење, или го спуштија човекот на ниво на криминалец, само бидејќи протестирал против примањето мигранти од блискиот исток и од северна Африка.
 
Фала му на Бога за Интернетот, кој сеуште ужива независност како електронски медиум, и благодарејќи на кој веднаш добиваме информации од прва рака, бидејќи во спротивно можеби овие силувања, насилства и апсења ќе останеа заташкани, слично како што и силувањата од страна на пакистански имигранти на малолетници во Велика Британија беа заташкувани со години.
 
16 (ШЕСНАЕСЕТ) ГОДИНИ ЗАТАШКУВАЊЕ
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal
 
Што да се прави со тие кои ќе се заглават помеѓу македонската и грчката граница или помеѓу македонската и српската граница ?
 
Многу едноставно - депортација назад во нивната матична држава.
 
Ако навистина се од Сирија, Ирак или Авганистан - а добар дел од нив не доаѓаат од овие држави - товари ги на авион и правец за Дамаск, Багдад или Кабул.
 
Или, ако Европската Унија е подготвена и желна да ги прими со отворени прегратки таканаречените мигранти, тогаш добредојдена е да ги транспортира со сопствени хеликоптери до Косово, каде што има своја мисија, а од аеродромот во Приштина во правец на било која држава членка на ЕУ која толку страствено обожава да увезува мигранти, како Германија на пример, покојниот Борис Трајковски се прослави со јавен говор во кој повика на нешто слично на ова.
 
Да, тоа ќе чини пари, за кои "добродушната", "добронамерната" и "хуманитарната" Европска Унија е добредојдена да ги обезбеди. Македонската влада слободно може да ги пренасочи парите од европските пристапни фондови за вакви цели.
 
Или па може со камиони да ги депортираат кон турската граница, па султанот во Анкара нека ги прими, бидејќи е голем бранител на мигрантите на кои им дозволува да транзитираат низ неговата држава. Но тоа е веќе работа на грчката држава, која се граничи со Турција, а не на Македонија.


Edited by Dexter26 - 02-Mar-2016 at 12:59
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 02-Mar-2016 at 11:55

велат ако ја затвориме "целосно" границата прво ќе навлечеме екстра револт на себе, а потем и дополнително лош имиџ како држава, иако годи деновиве кога по сите национални светски телевизии ги слушамe репортерите како велат Македонија Македонија, мислам во однос спорто за името подобар спин за нас здравје макар ете ко антиреклама и заради блиндирањето на границата но и заради "за сега" неколкуте канистри солзавец, цела среќа се случи истовремено и тоа демолирањето на џунглата кај Кале во Франција па малку од малку се разводни притисокот врз нас, но таму склет имаат неколку илјади а тука илјадници мигранти, ем народ е со кратка меморија ти текнува како сите срипаа на почетокот околу воведувањето ред со пендреци кога беше фрка околу организирање првично на транспортот [1][2] па така и сега повторно ќе бидеме добро запазени, она тек кога затвориме врати тек тогаш сме најпосакувани
димензионирањето на просторните планови не може и не треба да се потпира врз стравови туку реални опции и варијанти, ние требаме да го имаме социолошки испланирано моментот што доколку дојдат и заглават поголема група мигранти да речеме 100к кои за наши стандарди значат демографска бомба, што, ќе ги депортираме сите, каде, во Грција, хм да бидеме пореални, во иднина нам може и милиони мигранти да не сардисаат, што од војни што од болести, што од економски кризи, затоа и сметам дека долгорочно попаметно е со нив да се најде некој компромис него на сила да се бркаат, просто да се има варијанта како човечки да се згрижат, а евентуално со рфид тагови да се контролираат [1] токму ако ова не е случај истите може да се радикализираат, ко што скоро беше случај со терористите од Белгија кои се произлезени од бриселските гетоа, каде ај што нема работа туку немаат место ни каде цивилизирано да дефецираат, а тоа ќе биде случај и кај нас доколку се остави ајде да речеме залутаните сами да се снаоѓаат

потенцијално модифицирање на Мариово како мигрантски еко камп ќе биде финансирано и со европски средства, зошто не и азилантски чекпоинт ако ништо друго, кај нас првично виден во Криволак, а кој во почетокот амбициозно се најавуваше во "хуманитарна" Европа, но кој со оглед дека звучи преамбициозно никој луд не би го прифатил од прва, арно ама ако навистина навалат милиони в Грција ова само по себе ќе се наметне ко неопходна опција, и кај нас и кај сите по балканската рута, мислам збориме за хуманост и за 21 век па дајте бар еден минимум да можеме да им понудиме на прогонетите, иако за тоа крива е Европа и Сад, иако Грција има буџет кој од шала би креирал слично нешто за разлика од нас, но грците ко ксенофоби не сакаат и во нормални услови да чујат за ова, а не пак затекнати и со кризава сега, дури дозволувајки си и по градовите да ги пуштат само како не би направиле мигрантски енклави и на копно [1] иако по островите тоа е случај но таму никој од нив не би останал, не замерајте но ќе прокоментирам дека грците индиректно станаа и супер-хумани бидејки нели неможат да си ги заштитат границите, иако ако ви текнува пред некоја година токму со Турција први кренаа на балканов бодликава жица, ајде нешто помлака политика има сириза но дефакто ни од блиску не им помагаат на избеглиците ко тоа што го прават турците

HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 02-Mar-2016 at 04:03
Previous
 
Кога мигрантите би доаѓале од нашето соседство или од некое друго европско општество, идејата би ти била одлична.
 
Но овие конкретни "мигранти" се луѓе кои доаѓаат од тотално поинакви делови од светот во споредба со Балканот, луѓе со тотално поинакви култури, навики, традиции, обичаи, но најважно од се, овие конкретни "мигранти" се луѓе со тотално поинаков менталитет наспроти менталитетите не само на нас балканските народи, туку и наспроти менталитетите на сите европски народи.
 
Одлични примери за ова ти се силувањата во Келн, Кале и други места низ Германија и Франција, каде што жените сега се плашат сами да излезат на улица поради страв од силување од страна на истите овие конкретни "мигранти".
 
А тек па за терористичките напади во Париз на 13 ноември 2015 па да не правиме муабет, освен да запомниме дека некои од терористите поминаа низ македонските граници и транзитираа низ Македонија и Србија кон нивната крајна дестинација во Франција, каде што не заминаа во потрага по подобар живот, туку во потрага по крвопролевање.
 
И без овие таканаречени мигранти, македонскиот дел од пеколот е доволно голем, не ни требаат поголеми дози од истиот отров кој редовно го консумираме на дневна база изминативе децении, ако не и векови.
 
Мариово и останатите напуштени места низ Македонија ќе мораат да чекаат на подобри времиња со доаѓањата на некои подобри ревитализатори, со подобра култура, подобри навики, подобри традиции, подобри обичаи, подобар менталитет, од некои подобри краеви, наспроти овие таканаречени мигранти кои транзитираат низ Македонија и Србија кон централна, западна и северна Европа.


Edited by Dexter26 - 02-Mar-2016 at 04:07
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 02-Mar-2016 at 01:40

со сегашниот но и идниот наплив на азиски и афрички мигранти, на кои им биднавме сигурна рута кон запад, не дека порано не бевме, но сега сме дополнително промовирани со ова последната сириска криза, сметам дека добро би било да се имаат во предвид и вакви параметри ко можни новибранови на мигранти кои заглавени ниваму нитаму а заради хуманитарни причини би требало да ги згрижиме, со тоа и однапред да имаме раработено стратегии налик со нив Мариово да го ревитализираме и сл.

~

другата опција е да се забарикадираме со жици и ровови, чекајки на еу да прати авиони и од европска на европска територија директно да ги згрижи хуманитарните избеглици, но мишн импосибл за сите економски мигранти за кои ќе треба поозбилен пристап да имаме, ако не азил и некоја земјоделска интеграција пример во мариовско, тогаш бедем на југот, иако реално ко земја надвор од еу ем со потпросочен економски стандард и сите граници да ги отворимеширум нас со леснотија ќе не заобиколат

A world divided: mapping border fences - http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2016/01/daily-chart-5

false aims of false consciousness



~

30.11.2015 - http://www.grreporter.info/en/40_km_long_fence_along_greekmacedonian_border/13651

https://en.wikipedia.org/wiki/European_migrant_crisis#Closure_of_green_borders

http://sputniknews.com/europe/20151207/1031378927/macedonia-refugee-crisis-policing-eu-borders.html">




Edited by +Protagorist - 02-Mar-2016 at 18:41
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 18-May-2015 at 15:00


во минатото ето Охриѓани ни кроеле капа, но сега Скопјани ја имаат таа чест

инаку во процедура е донесување нови просторни планови за националните паркови

...

Regionalen prostoren plan na Ohridsko-prespanskiot region (1972). Direkcija za
prostornpo planiranje, Ohrid.

Prostoren plan na Socijalisticka Republika Makedonija (1982). Institut za prostorno planiranje, Ohrid.

Prostorni planovi na opstinite Veles, Ohrid, Prilep, Bitola. Institut za prostorno
planiranje, Ohrid 1976-1989.

Studija za posirokoto podracje na gradot Ohrid (1987). Institut za prostorno
planiranje, Ohrid.

Plan za prostorno ureduvanje na nacuionalnite parkovi „Galicica”, „Pelister”(1988).
Institut za prostorno planiranje, Ohrid.

Osnoven urbanisticki plan na Skopje, kniga 15, Zavod za urbanizam i arhitektura
na grad Skopje – Skopje (1964). Polservis – konsultanti i inzeneri – Varsava,
Zdruzenie Doksijades, Atina, Skopje.

Osnoven urbanisticki plan na grad Skopje, Izmeni i dopolnuvanja, kniga 7 (1982).
Zavod za urbanizam i arhitektura” Skopje”, Skopje.

Edinstvena metodologija za izrabotka an prostornite i urbanisticki planovi (1988).
Republicki komitet za urbanizam, gradeznistvo, soobracaj i zastita na covekovata
okolina, Skopje.

Prostoren plan na Republika Makedonija – Indikatori za inventarizacija i kriteriumi
za valorizaija na prostorot (1995). Zavod za urbanizam i stambeno-komunalna
tehnika na RM, Skopje.

Prostoren plan na R Makedonija (1999). JP za prostorni urbanisticki planovi, Skopje. Steiner, F. (1991):The Living Landscape. An Ecological Approach to Landscape
Planning. Mc Grow Hill

http://www.paek.ukw.edu.pl/wydaw/vol6/12_hadzi.pdf

Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 18-May-2015 at 14:00


[quote]Просторен план – стратегија за просторен развој

...

Потребата за просторно планирање произлегува од планското предвидување на идните активности во сите сфери на човековото живеење , а особено во делот на организирање на просторот, како ограничен ресурс. Со примена на просторно планирање, со изработување и донесување на соодветни просторни планови со кои се планира фундаменталната организација на просторот , се истражуваат и утврдуваат насоки за организирање на просторот на ниво на држава, а со разработување на утврдените насоки за развој на ниво на региони во рамки на државата, на ниво на општини или специфични просторни целини, со што сите субјекти во конкретниот простор имаат основна рамка на идната организација на базичните сегменти на просторот на државата. Планирањето треба да се одвива во континуитет и со синхронизирана поврзаност се добива оптимална целина на просторот.

Просторни планови

Просторното планирање е различно уредено во разни земји со оглед дека тоа е тематика која се регулира на национално ниво, во зависност од вкупните општествени состојби. Во рамки на Европската Унија се утврдуваат соодветни насоки за организирање на просторот на Европа, со нагласка на заедничките аспекти како инфраструктурните коридори, заштитата на околината, користењето на енергијата, полицентричниот развој и слично. За одбележување е Европската Просторно-развојна Перспектива (ESDP- European Spatial Development Perspective , Stockholm, Sweden, 2006), како битен концепт на политиката на просторно планирање. Системот на просторно планирање е организиран на национално ниво, со различни начини на нормативно регулирање и институционална организација, но во основа со просторното планирање се утвдуваат планерските политики од заеднички интерес. Исто така и во Република Македонија просторното планирање е на национално ниво, а се регулира со одредбите на Законот за просторно и урбанистичко планирање.

Динамика на изработување

Изработување на просторните планови во Македонија датира од седумдесетите години на минатиот век со оформување на соодветни сознанија за планирањето на просторот, оформување на стручни кадри и стручна организација за изработување на просторни планови и тоа Институтот за просторно планирање- Охрид (директор д-р Пантелеј Митков). Првиот просторниот план на СР Македонија е донесен во 1982 година.

Според Информација на Министерството за урбанизам, градежништво и заштита на животната средина (од септември 1995 година) , покрај ПП на Републиката, донесени се просторни планови на региони (Охридско- Преспански; Источна Македонија; Полошки регион и регион Мариово) , ПП на подрачја со посебна намена (Национален парк Маврово, НП Галичица и НП Пелистер), како и просторни планови на сите општини, освен Неготино и Свети Николе). Ако се анализира динамиката на донесување просторни планови, се констатира дека динамиката е соодветна и дека се донесени најголем број просторни планови за конкретни подрачја. Акцентот во деведесетите години беше во основа насочено кон изработување на нов Просторен план на РМ (во натамошниот текст – ПП на РМ) – со оглед дека планскиот период на постојниот ПП беше до 2000 година.

Кон изработување на нов ПП на Републиката се пристапува во 1995 година, со донесување на Програма за изготвување и донесување на ПП на РМ (Сл. весник на РМ бр. 17/95 од 28 март 1995 година). Во 1997 година донесена е Одлука за формирање Координационо тело за следење и насочување на изработката на одделни фази на Просторниот план на Р. Македонија (Сл. весник на РМ бр. 61/97) .

Во функција на насочување на изработката на просторниот план, а во организација на Министерството за урбанизам, градежништво и заштита на животната средина се одржа Меѓународен научен симпозиум во Охрид во март 1998 година. На собирот во 10 сесии беа презентирани 90 реферати со теми за различни аспекти на просторното планирање објавени во Зборник на трудови (на 668 страни). Сето тоа говори за третманот на просторниот план, со кој се утврдува стретегијата за просторен развој на Републииката, што е вреден пример кој треба да се следи.

После реализирање на законски утврдените процедури се донесе нов Просторен пан на Република Македонија во 2004 година . Значи, во доменот на Просторниот план на државата нема застој на континуитетот на планирање.

Со оглед на концентрацијата кон ПП на РМ, односот кон другите просторни планови е на пониско ниво, со оглед дека нема законска обврска за задолжително изработување и донесување на просторни планови за помали просторни целини. Но, во ПП на РМ се утврдени соодветни одредби за Спроведување на ПП на РМ (дел 3). Поконкретно во делот 3.3. Изработка на планови од приоритетно значење, утврдени се подрачјата од посебен државен интерес и значење за кои е потребно да се изготват просторни планови, во функција на разработување на ПП на РМ, како: план за подрачјето на коридорот 8 и 10; за Охридско-преспанскиот и Дојранскиот туристички регион; за подрачја на водни акумулации; за пошироки заштитни зони на споменици од меѓународно и национално значење ; за Скопскиот регион, Полошкиот регион; за сливното подрачје на реката Треска и други планови, и се утврдени конкретни рокови за реализација до 2007 година. Секако, тоа е резултат на амбициозните плански предвидувања, со оглед дека изработувањето на тие делови на ПП на РМ е далеку од реализација, а се работи за витални простори за државата.

Во ПП на РМ утврдени се одредби во делот 3.4. Одредби за спроведување на планот по области, каде се наведени плански одредби по области (со мин. 4 точки -за област Минерални ресурси до максимим 23 точки за област -Животна средина). Разработени се одредби за следните области: Земјоделско земјиште, Шуми и шумско земјиште, Минерални ресурси, Заштита на природното наследство, Процес на урбанизација,населени места и селски подрачја, Јавни функции, Население и стопанство, Водостопанство, Енергетика, Сообраќај и врски, Животна средина и Културно-историско наследство. Тоа значи дека е неопходно да се направи согледување на степенот на спроведувањето на одредбите по сите точки од областите и да се добие слика за нивото на спроведувањето на планските одредби.

Во врска со следењето на реализацијата на ПП на РМ, а со оглед дека од донесувањето помина 10 години, потребно е да се изработи соодветен аналитички материјал и да се организира јавна презентација и низа на стручни расправи, со цел да се согледа степенот на спроведување на Просторниот план и да се презентира нивото на реализација и во кои дејности има примена на планските поставки, а во кои области има недоволна реализација ( дури и неповолни состојби) и да се трасираат следните активности во насока кон оптимално организирање на просторот ,за квалитетен долгорочен просторен развој. Согледувањето ќе предизвика потреба од интензивирање и насочување на примена во одделни сегменти на просторот и евентуални потреби од дополнување и измени (корекции) на некои сегменти на планот, што може да се реализира според законски пропишана постапка.

Особен акцент во аналитичкото согледување на спроведувањето на ПП на РМ треба да се насочи кон сензитивните простори и состојбата во тие подрачја (сливови на реки, инфраструктурни коридори, подрачја на рудници, депонии за комунален отпад и депонија за опасен отпад, туристички подрачја и слични специфични подрачја) со цел поефикасно организирањето на просторот на државата.



Примена на Просторен план

Со оглед дека најголемиот број на просторни планови се донесени врз основа на стариот ПП на СРМ и нема одвивање на процес на усогласување на досега донесените просторни планови (особено на општините), со планските поставки на постојниот ПП на РМ, се констатира дека нема употреблива примена на тие просторни планови односно нема соодветен континуитет на просторните планови.

Од досегашниот период на примена на стариот и новиот ПП на РМ може да се констатира дека на сите нивои се согледува недоволна посветеност за примена преку натамошна разработка на планските одредби , како од одделните дејности кои имаат влијание врз развојот на просторот се до помалите субјекти на локално ниво. Во основа планот НЕ СЕ ПРИМЕНУВА ДОВОЛНО во активностите на субјектите, односно се се сведува на формално консултирање на планските одредби, без суштинска надградба и разработка со вклучување на предизвиците на конкретните просторни особености ( на пример: проценка на развојот на еко туризмот и предвидување развој на индустрија во ист простор; или лоцирање на индустрија и промоција на производство на грозје за квалитетни вина со географско потекло во ист простор; потреба од ефикасна разработка на микро локалитети предвидени за регионални депонии со цел поефикасно справување со загадувањето на средината; разработка на подрачја за производство на здрава храна; национална стратегија за зачувување на квалитетот на водата како ресурс и за идните генерации и слични аспекти). Појавите треба да се разработуваат интегрално со согледување на сите меѓусебни влијанија. Според искуствата на многу земји, за одделни аспекти на организацијата на просторот има суштински расправи на различни нивои, со цел да се согледаат сите влијанија од планираната активност на другите сегменти на средината, како принцип на разработка на планските насоки.



Активности за развој на просторно планирање.

- За поефикасна разработка на ПП на РМ се наметнува потреба од итна изработка на просторни планови за одделни подрачја утврдени со планот (според дел 3.3 на ПП на РМ);

- при изработка на просторни планови, треба да се согледуваат повеќе сценарија на развојот со примена на принципите на одржлив развој и избор на оптимално решение;

- потребна е поголема примена на планските поставки на ПП на РМ од сите субјекти;

- одржување на континуитетот на изработка на просторни планови;

- суштинско вклучување на научната и стручната јавност при изработка на просторните планови, особено во текот на расправите по одделни развојни предвидувања, со почитување на различни агли на гледање, за повисок квалитет на просторот.

http://www.porta3.mk/prostoren-plan-strategija-za-prostoren-razvoj/[/qoute]


Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 14-Mar-2015 at 23:50

веројатно ќе треба и просторниот план да се менува односно дополнува заради новиот гасовод, веројатно тоа ќе треба да е случај и за пловен вардар, но и за евентуална нуклеарна централа в Мариово
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 12-Mar-2015 at 14:18

50. Светски конгрес на урбанисти во Ротердам

http://www.porta3.mk/50-svetski-kongres-na-urbanisti-vo-roterdam/


Градовите што ќе земат активно учество и ќе ги отворат вратите на своите работилници со различни актуелни теми за сите заинтересирани планери, архитекти и дизајнери се:

Антверпен: „Како да се преструктурира продуктивниот град“

Дортмунд: „Како да се изедначи економскиот развој преку просторните планови”

Девентер: „Како да се воспостави правна рамка за локално интегрирано планирање”

Амстердам, Шипхол: „Како да се создаде мрежа во глоблизиран Свет“

Мастрихт: „Како да се создаде прекуграничен урбан систем”

Амстердам: „Како да се изгради градот на кооперативен начин”

Вагнинген: „Како да се нахранат светските метрополи”

Ротердам: „Како да се развие ултрамодерна синергија на градот со пристаништето”

Гронинген: „Како да се одржат водата и енергијата како ресурси“

Ајндховен: „Како да се реагира кога традиционалните индустрии ќе згаснат“

Делфт: „Како да се создаде одржлив регион на знаење“

Брисел: „Како да се создаде меѓународен капитал со локални жители”


Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 23-May-2012 at 12:09
Благодарам многу за линков:

http://www.balkaninstitut.com/pdf/izdanja/posebno/Prostorno%20planiranje.pdf
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 23-May-2012 at 10:01

наидов на интересен текст кој има исклучително добри поенти http://www.qideas.org/blog/those-who-can-fix-anything-restoring-through-city-planning.aspx ваквото размислување за заедништво, сплотеност и поврзаност е особено корисно во мултикултурно општество а каде има простор за пеглање на разликите, тоа би морало да се спроведува во просторното планирање и на поголемо и на помало ниво, почнувајќи пример од брза железница помеѓу Ку-Ско-Те [1] па се до градење и Црква и Џамија на плоштад Македонија [2], и покрај се идеи за кои сеуште не е касно без разлика на одредени пречки кои за сметка на подигнување и одржување на мултикултурниот соживот лесно би можело да се дислоцираат, дали инспекциски или донаторски, а мотив плус би требало да е и постојната грда слика, во случајов од железничкиот транспорт или доградбите на плоштадот, нешто што е нормално пример за развиените земји [3] но може да биде исклучок и кај нас, со оглед дека кога е неопходно и здрави заби се менуваат со корисен носечки имплантат, улога која би ја имале два сакрални објекта на двете најголеми верски заедници во земјава...


Edited by Max - 20-Sep-2023 at 02:00
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 22-May-2012 at 22:50
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 29-Aug-2011 at 11:00

Alternative SDIs

http://slashgeo.org/poll/2011/07/18/Esri-ArcGIS-Online-vs-Google-Earth-Builder

~ ./'\. ~

(edit: утепаа работа ГР така да чорба) ¬ http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=76&PID=272937#272937
(сепак фино надежно звучеше муабето пред една деценија ...)


Google Earth Builder allows anyone to publish and share spatial data: points of interest, vectors and imagery. And everything is automatically indexed so it’s searchable (indeed: no ISO Metadata required!), automatically georeferenced, reprojected and displayed in Google Earth or Maps, and it sits on Google's cloud: so no storage, scaling or performance headaches anymore http://www.google.com/enterprise/earthmaps/builder.html


~ ./'\. ~

(штета ова флешчево за Мозаичен Фрактален Урбанизам испарило,
но се најдвит по некој абер на нет [1][1][1][2]~[2])


интерактивна научно-едукaтивна презентација за просторен план, промовирана преку online flash платформа... http://www.wix.com/journaldub/tesina-upc/conclusiones#!__euro

Reticulating the emerging city: urban ecotones, spatial networks, and ecological structure as instruments of configuration. A contemporary lecture of the territorial mosaic of the urban region of Thessaloniki http://www.wix.com/journaldub/tesina-upc

TERRITORIAL MOSAIC CITY – Project of contemporary territories, is a research project that is being developed in DUOT of the UPC. The project of the contemporary territories is renewed territorial project that encourages the all urban containment, articulation of urban fragments, adequacy of different city shapes in a new system of organization, physical and functional, which meets a model of “territorial mosaic city.” http://www.ciutatmosaicterritorial.com/en/
http://www.ciutatmosaicterritorial.com/es/casos-de-estudio/


A new structure to rethink the efficiency of the metropolis: the territorial-mosaic-city
https://theportandthecity.wordpress.com/ [1]

...

http://urban-age.net/cities/istanbul/data/2009/

~ ./'\. ~

https://www.ramirodcrego.com/gee



Edited by Max - 20-Sep-2023 at 01:44
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 07-Aug-2011 at 22:00

Се крои нов просторен план за скопскиот регион - http://www.build.mk/?p=2392

http://app.gov.mk/uploads/pplan07_detail.pdf

Нацрт Просторен План на Скопскиот регион (2005 - 2020)Просторниот план на Скопскиот регион претставува разработка на Просторниот план на Република Македонија, кој го опфаќа просторот на Скопската котлина, односно Скопскиот плански регион, согласно НТЕС класификацијата. Планот претставува долгорочен, интегрален, развоен документ, кој ја дефинира просторната организација на Регионот, целите и концепциите на просторниот развој на одделни области и условите за нивна реализација. Тоа е мултидисциплинарен проект, изготвен врз основа на 18 експертизи изработени од повеќе стручно-научни институции со учество на голем број специјалисти и супспецијалисти од различни области. Изработката на ПП на Скопскиот регион започна со усвојување на Програмата за изработка на просторни планови во 2002 година од страна на Владата на РМ. Просторниот план на Скопскиот регион е документ кој обезбедува конзистентност и коресподенција на ГУП-от на градот Скопје и урбанистичките планови на општините на подрачјето на регионот, со Просторниот план на Државата. Планот опфаќа територија на која се сместени вкупно 155 населби, со 578 144 жители, административно организирани во 17 ЕЛС. Површината на планскиот опфат изнесува 1815 км2. Основни цели на Планот се:

- Дефинирање на просторен модел за рационална организација, уредување и заштита на Регионот;

- Утврдување на оптимална дистрибуција на активности, физичките структури и населението, врз основа на просторно-функционалните економските, техничко-технолошките, и еколошките и критериуми базирани на принципите на одржлив развој;

- Обезбедување услови за усогласено функционирање на постојните и планираните инфраструктурни системи, населби, производните капацитети и други системи;

- Рационално искористување на природните ресурси и заштита и ревитализација на создадените вредности;

- Функционална, економска и социјална интеграција на Регионот со соседните региони во национални и интернационални рамки.

http://app.gov.mk/4.prostorni_planovi_detail.asp?ID=7




Edited by Max - 20-Sep-2023 at 00:50
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 02-Aug-2011 at 20:25
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 02-Aug-2011 at 20:12
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 31-Jul-2011 at 23:02



Физибилити студија за организација на нова населба помеѓу Миладиновци и Св.Николе

Основањето на нова населба во просторот меѓу Миладиновци и Свети Николе е идеја внесена во Програмата за приоритетна изработка на урбанистички планови на МТВ (2008 година), усвоена од Владата на Република Македонија. Основната цел на оваа студија е да ги испита содржините во наведениот простор, можностите за развој утврдени во планската документација, пред сe во Просторниот план на Република Македонија, да се обиде да го дефинира соодветниот просторен модел на населбата и да ги согледа позитивните, но и негативните ефекти од општествено-економскиот и законодавниот аспект. Студијата детално ги третира просторно-планерските аспекти на процесот на основање и изградба на нова населба, преку кои се конкретизира општествената интенција за изградба на нова населба. За поедноставување на сложените релации кои произлегуваат од воспоставената типологија на нови населби, и со неа поврзаните методолошки варијации на процесот, во студијата е воспоставена матрица на методолошки чекори кои треба да се превземат за реализација на различни видови нови населби. Студијата содржи: анализа на домашни и меѓународни искуства во изградба на градови; анализа на просторот - природни карактеристики, население, еконономски состојби, инфраструктура, природно и културно наследство; можности за развој; просторен модел; плаузабилност и физибилност; SWOT анализа и заклучок.http://app.gov.mk/4.studii_detail.asp?ID=3


Edited by Max - 20-Sep-2023 at 00:36
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 31-Jul-2011 at 22:32


Нацрт Просторен план за Националниот парк Галичица

Планот, пред сè, е фокусиран врз заштитата на овој исклучително вреден и чувствителен простор и во тие рамки нуди плански решенија за одржлив урбан развој на населбите, ревитализација на руралниот простор и традиционалните занимања и координирање на просторниот развој во насока на одржливо управување со природните и културните ресурси. Просторниот план на Националниот парк Галичица е стратешки плански документ кој претставува разработка на Просторниот план на Република Македонија и Просторниот план на охридско-преспанскиот регион. Се изработува во две фази: нацрт и предлог план. Досега е изготвена фазата нацрт план, која е презентирана на 19. Меѓународен салон на урбанизам во Шабац, во ноември годинава, каде ја доби првата награда во категоријата просторни планови. Националниот парк, како комплексна целина со Охридското и Преспанското Езеро, претставува простор со висока вредност потврдена преку исклучително богатство на биодиверзитетот и уникатност на екосистемот, искажани со присуство на бројни ендемски и реликтни растителни и животински видови. Исто така, застапеноста на високовредните атрибути на антропогените активности, чие значење ги надминува границите на регионот и државата, го комплетира списокот на особеностите што придонеле Охридското Езеро и градот Охрид да бидат прогласени за дел од светското културно наследство под непосредна заштита на УНЕСКО. Поради особените природни убавини и карактеристичниот растителен и животински свет на планината Галичица, дел од нејзините шумски предели на површина од 25 хектари во 1958 година од Народното собрание на Народна Република Македонија, со Закон се прогласени за Национален парк. Токму овој простор, кој согласно националните и меѓународни ИУЦН стандарди е оценет и заштитен како подрачје од највисока категорија - национален парк, е непосреден предмет на изработка на просторниот план. Со изработката на овој долгорочен интегрален и стратешки документ е направен обид за воспоставување баланс помеѓу барањата за обезбедување економски развој на регионот, социјална благосостојба на населението и еколошка рамнотежа. Планското решение во целост се потпира на принципите на одржлив развој, кои се вградени, односно претставуваат база на просторно планерската методологија, општо прифатена и применета во овој плански документ. Планот, пред сè, е фокусиран врз заштитата на овој исклучително вреден и чувствителен простор и во тие рамки нуди плански решенија за одржлив урбан развој на населбите, ревитализација на руралниот простор и традиционалните занимања и координирање на просторниот развој во насока на одржливо управување со природните и културните ресурси. 

Основни цели на Планот

Со оглед на фактот што Националниот парк Галичица претставува комплексно просторно-функционално подрачје со специфични природни, еколошки и економски вредности, основните цели на неговиот просторен развој и уредување се повеќезначни. Прво, дефинирање на рационален и оптимален просторен модел за организација и користење на просторот и зачувување на биодиверзитетот и заштита на природните вредности кои го чинат националниот парк. Потоа, координирање на просторниот развој во насока на одржливо управување со природните и културните ресурси. Понатаму, дефинирање на просторни услови за развој, како дел од интегралното управување во рамките на севкупниот систем за заштита на животната средина. Исто така, утврдување на оптимална дистрибуција на активности, физичките структури и населението, со почитување на еколошките, економските, техничко-технолошките, и просторно-функционалните критериуми, како и обезбедување услови за одржлив урбан развој на населбите и подигнување на квалитетот на живеење. Меѓу другите цели се организација на инфраструктурата со минимално влијание врз околината и ревитализација на руралниот простор, постојните структури и капацитети, и традиционалните начини на стопанисување. И конечно, дефинирање на потребната просторно-планска документација за уредување и обликување на просторот и утврдување на урбанистичко- технички услови за соодветна изградба, односно реконструкција и уредување на просторот во согласност со намената и зонирањето на просторот.  Плански решенија Планските решенија кои ги нуди просторниот план ќе обезбедат создавање на порационална организација на различните видови на користење на земјиштето, како и нивна меѓусебна поврзаност, со што би требало да се избалансираат потребите од социо- економски развој, заштитата на животната средина, зачувување на природните вредности и нивото на техничката опременост на просторот. Економските решенија за развој на регионот што ги нуди планот се засноваат на дејности кои се еколошки одржливи, односно незагадувачки. Карактеристиките на подрачјето како дел од туристичкиот регион со меѓународен карактер наметнаа доминантно место во економските решенија да добие туризмот, како основна стопанска гранка, во рамките на која максимално се вклучува приватната понуда. Посебен акцент е ставен врз еко-туризмот, развојот на локалните бизниси, традиционалните занаети и дејности специфични за овој простор, потоа производството на здрава храна и др. На ваков начин се очекува повторно заживување на населените места кои се карактеризираат со процеси на депопулација и максимално мотивирање на локалното население за иницирање и развој на производство со печат на еко-производ. За интегрален економски развој и кохезија на целиот простор во Националниот парк Галичица, е потребно да се обезбеди перманентна кооперација на локалната и националната власт, Управата на Паркот, месното население, бизнис заедницата и невладиниот сектор, со цел зголемување на инвестициите, отворање нови работни места, како услов за економски раст, подобрување и просперитет на економската положба на населението во границите на Националниот парк. Концептот за развој на стопанските активности и нивна дистрибуција поаѓа од основната цел за одржлив економски развој поставен врз принципите на заштита на природните вредности на Паркот. Според овој концепт, врз основа на постојните потенцијали и можности во структурата на стопански дејности, се предвидува доминација на туристичката дејност во сите расположиви видови, во сите населби и на целиот простор на Националниот парк, со исклучок на строго заштитените простори. Потоа, развој на земјоделството, со понатамошно зголемување на полјоделското производство и овоштарството, особено производство на градинарски култури и развој на сточарството. Во стопанската структура значајни дејности со перспектива за развој во плански период до 2020 година ќе бидат трговијата и занаетчиството. Развојот на шумарството, односно експлоатацијата на дрвната маса ќе биде под строго контролиран режим. Исто така и развојот на производните, односно преработувачки дејности се ограничува на строго дефинирани простори според постојната урбанистичка документација и условен со максимална примена на стандардите за заштита на животната средина. Развојот на останатите дејности, сообраќајот, комуналните дејности, финансиските услуги и другите јавни функции ќе се одвива во согласност со процесот на урбанизација и развојот на плански преферираните стопански дејности во вкупната економска активност на населението во рамки на Националниот парк Галичица. Основен чинител за развој на туризмот претставуваат исклучително вредните природни ресурси, водата, планината, воздухот и специфичната флора и фауна. Како дополнителни чинители се културно-историското наследство, амбиенталните и пејсажни вредности. Со цел туризмот да стане поттикнувач и двигател на вкупниот економски развој на Националниот парк, потребно е пред сè остварување на определбите за заштита и зачувување на природните потенцијали и на останатите чинители на туристичката атрактивност на просторот како мотив за туристички престој и материјална база за интензивен туристички развој, ревитализација и ефикасна опременост на населбите со објекти од инфраструктурата и други содржини потребни за дополнување на туристичката понуда (трговска мрежа и услужни објекти, културно забавни, спортско рекреативни содржини). Врз основа на природните потенцијали во Националниот парк се издиференцирани специфични туристички простори: крајбрежниот појас со водите на Охридското и Преспанското Езеро и планинскиот појас на Галичица, во рамките на кои се дефинирани 3 туристички зони (охридско крајбрежје, преспанско крајбрежје и ридско- планинска зона, со вкупно 17 туристички локалитети). Локалитетите се рангирани по значење и во рамките на секој од нив се предвидени видови на туризам кои ќе се развиваат во планскиот период и типови на туристички и рекреативни активности. Со комплексна валоризација на вкупните туристички вредности и компаративните погодности на подрачјето на Паркот, досегашните остварени резултати и очекуваниот туристички промет за наредниот плански период, се проценува дека на крајот 28 јануари 2011 ПОРТА3 35 35 урбанизам од 2020 година Националниот парк ќе располага со околу 20.000 легла во хотелите, мотелите, камповите, домашното сместување и во други видови сместувачки капацитети. Предвидената рецептивна материјална основа претставува основа за квалитетна туристичката понуда која во концепцијата на вкупниот туристички развој на Националниот парк поаѓа од поставките за одржлив развој. Развој на населбите Планот обезбедува стратешка рамка за изработка и донесување планска документација од пониско ниво, во прв ред урбанистички планови за населбите што се наоѓаат во границите на Паркот, и друга документација за планирање и уредување на просторот. Во таа смисла Планот предвидува насочување на просторниот развој на населбите во рамките на постојните плански граници, со поинтензивно и порационално користење на земјиштето; подигнување на животниот стандард и нивелирање на разликите во квалитетот на живеење помеѓу урбаните и руралните населби. Особено внимание се обрнува на осовременување на традиционалните и внесување на нови функции и активности преку кои, во услови на висок степен на заштита на животната средина, ќе се реафирмира живеењето во руралната средина, како и врз активирање на локалните ресурси за развој и компаративните предности на просторот. Во развојот на населбите покрај соодветното инфраструктурно и функционално екипирање, како предуслов за поинтензивен туристички и воопшто економски развој, особено внимание треба да се обрне и на архитектонското обликување. Негувањето на традиционалната македонска архитектура при изградба на нови и реконструкција на постојните објекти е битно, пред сè заради континуитетот во развојот на населбите и зачувување на културното наследство, но и поради можностите за подигнување на квалитетот на услуги во туризмот, со вклучување на овие објекти во туристичката понуда. Во планирањето и уредувањето на крајбрежните населби треба да се вградат и почитуваат определбите што се потврдени во листата на светското природно и културно историско наследство и ставени под заштита на УНЕСКО во 1980 година. Тие, во прв ред, се однесуваат на регулиран и плански раст и развој на населбите во крајбрежниот езерски појас. Потоа, на изградба на туристички населби во крајбрежјето, со ограничена туристичка понуда, која не предизвикува деградација на природните вредности и уредување на крајбрежните простори врз основа на регулирана заштита во појас од 300 до 1000 метри од бреговата линија. Во ридско планинските населби акцентот треба да биде врз реконструкција на постоечкиот станбен фонд кој е детерминиран како супстандарден и амортизиран. Зони на заштита Со Планот се утврдуваат четири зони за заштита во рамките на кои се определува и видот на економската активност. Тие се: Зона за строга заштита, Зона за активно управување, Зона за одржливо користење и Заштитен појас. Во Зона за строга заштита може да се обавуваат само научно-истражувачки активности. Во одделни делови од оваа зона дозволени се посети под строго регулирани услови, кои се во функција на развој на туристичката дејност и тоа: прошетка по патеката на островот Голем Град, прошетка со кајче по извориштето во Свети Наум организирана од ЈУНПГ и искачување на врвот Магаро по планинската патека. Во Зона за активно управување од економските активности се дозволени екотуризмот и традиционалното екстензивно земјоделство. Во Зона за одржливо користење се дозволени економски активности и тоа: туристички и угостителски активности; производство на огревно дрво; собирање на лековити растенија и габи; земјоделско производство; трговија и занаетчиство; производни и преработувачки дејности за мали претпријатија и семејни бизниси (чисти, незагадувачки техничко-технолошки процеси); други комплементарни незагадувачки дејности. Во Заштитен појас примарна цел на управувањето е контрола на човековото влијание од Зоната за одржливо користење, додека при вршење на стопанска дејност е предвидено задолжителна примена на мерки за заштита

http://www.porta3.com.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=2814&Itemid=129



Просторен План на Националниот парк Галичица (2010-2020), во изработкаПросторниот план на Националниот парк Галичица е стратешки плански документ кој претставува разработка на Просторниот план на РМ и Просторниот план на Охридско-преспанскиот регион. Планот го опфаќа просторот кој согласно националните и меѓународни IUCN стандарди е валоризиран и заштитен како национален парк. Паркот е прогласен во 1958 год., со донесување на Закон за прогласување на шумските предели на планината Галичица за Национален парк од Народното собрание на Народна Република Македонија. Овој долгорочен интегрален и стратешки документ претставува обид за воспоставување баланс помеѓу барањата за обезбедување економски развој на регионот, социјална благосостојба на населението и еколошка рамнотежа. Планските решенија кои исцело се потпираат на принципите на одржлив развој ќе обезбедат:

  • Дефинирање на рационален и оптимален просторен модел за организација и користење на просторот и зачувување на биодиверзитетот и заштита на природните вредности кои го чинат националниот парк;
  • Координирање на просторниот развој во насока на одржливо управување со природните и културните ресурси;
  • Обезбедување на услови за одржлив урбан развој на населбите и подигнување на квалитетот на живеење;
  • Ревитализација на руралниот простор, постојните структури и капацитети и традиционалните начини на стопанисување;
  • Дефинирање на потребната просторно-планска документација за уредување и обликување на просторот и утврдување на урбанистичко-технички услови за уредување на просторот.

За интегрален економски развој и кохезија на целиот простор на Националниоот парк “Галичица” врз одржливи основи поставен на строгите мерки на заштита на природните вредности потребно е да се обезбеди перманентна кооперација на локалната и националната власт, Управата на Паркот, месното население, бизнис заедницата и невладиниот сектор со цел зголемување на инвестициите, отварање на нови работни места како услов за економски раст и подобрување и просперитет на економската положба на населението во границите на Националниот парк. Концептот за развој предвидува доминација на туристичката дејност во сите расположиви видови, во сите населби и на целиот простор на Националниот парк со исклучок на строго заштитените простори, потоа развој на земјоделството, трговијата и занаетчиството. Со Планот се утврдуваат четири зони за заштита во рамките на кои се определува и видот на економската активност:

  • Зона за строга заштита
  • Зона за активно управување
  • Зона за одржливо користење и
  • Заштитен појас

http://app.gov.mk/4.prostorni_planovi_detail.asp?ID=2





Edited by Max - 20-Sep-2023 at 00:35
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 23-Sep-2010 at 17:18
Промовиран Просторниот план на Охридско-преспанскиот регион 

Изготвен стратешки документ кој го регулира уредувањето и користењето на овој простор

Mинистерот за животна средина и просторно планирање, д-р Неџати Јакупи, ја предводеше делегацијата на МЖСПП, која во соработка со Агенцијата за планирање на просторот на Р. Македонија, денес, во Охрид, во салата на Собранието на Општината го промовираше Просторниот план на Охридско-преспанскиот регион. Целта на оваа промоција беше навремено да се информираат сите засегнати субјекти за важноста на овој документ кој има стратешко и планско значење за уредување и користење на просторот на целиот Регион.

Покрај делегациите на двете државни институции, на настанот присуствуваа и градоначалниците на петте општини на Регионот, (Охрид, Струга, Ресен, Дебарца и Вевчани), како и претставници на заинтересираните јавни институции, невладини организации и стопанственици.   

Министерот Јакупи пред присутните изјави: “Просторниот план на Охридско-преспанскиот регион има повеќекратно значење за развојот на Р. Македонија. Тој нуди  релевантни просторно-плански решенија и дефинира долгорочна стратегија за уредување и користење на просторот, врз основа на принципите на одржливиот развој, а во функција на ефикасна заштита на природниот и културно - историскиот капитал на Регионот.”

Охридско-преспанскиот регион претставува поголем дел од територијата дефинирана со природните граници на двата непосредно поврзани басени на Охридското и Преспанското Езеро, а се протега и на територијата на соседни Р. Грција и Р. Албанија. Меѓународниот карактер на просторот, како и големиот природен потенцијал, поставуваат императивна потреба за ефикасно менаџирање на заштитата на овој простор. Просторниот план е еден од основните инструменти за имплементација на принципите на одржливиот развој, преку планските решенија за организација, заштита и уредување на просторот, во услови на комплексна социополитичка и економска трансформација на општеството и нагласена грижа за животната средина.
http://www.moepp.gov.mk/default-MK.asp?ItemID=1F907E3A88030941B9075566FD864F42
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 18-Mar-2010 at 19:14

Запирање на непланската урбанизација на земјоделските површини


Последниот просторен план за скопскиот регион е изработен во шеесетите години на минатиот век

 
%20  
Со просторниот план за скопскиот регион ќе се заштитат земјоделските површини, а ќе запре трендот за нивно урбанизирање. На презентацијата што вчера се одржа во Советот на градот, претставниците на подготвувачите на планот од Агенцијата за просторно планирање, истакнаа дека не се предвидува проширување на границите на скопскиот регион. Со донесувањето на овој план се дефинира просторниот модел за организација, уредување и заштита на регионот. Зоран Томиќ, урбанист во градот и консултант во изработката на планот, вели дека квалитетот на животот на населението е многу опаднат, поради што е потребно да се изработи еден ваков план.

- Последниот просторен план за скопскиот регион е изработен во шеесетите години на минатиот век. А по правило вакви планови се изработуваат во континуитет, на секои десет години најмалку. Со овој план ќе се заштитат флората и фауната, како и земјоделското земјиште - објасни Томиќ.

Соња Липиткова, заменик-министерка за животна средина и просторно планирање, кажа дека сите забелешки што ќе бидат дадени на стручна расправа и забелешките од стручната ревизија што е формирана од МЖСПП ќе бидат вградени во нацрт-планот, кој дури потоа ќе се усвои.

Градоначалникот Коце Трајановски смета дека планот за скопскиот регион е многу значаен како за градот, така и за општините.

- Овој план ќе биде основа за донесување на новиот генерален урбанистички план за Скопје, кој би требало да биде готов до крајот на 2011 или почетокот на 2012 година. За изработка на ГУП ќе бидат потребни два милиони евра. Со него индустриската зона се поместува надвор од градот, а на нејзино место ќе се градат станбени и деловни објекти. Сé уште не се знае дали вонградските населби ќе се внесат во ГУП. Откако ќе се донесе планот за скопскиот регион ќе се знае во која насока да се работи и ГУП - кажа Трајановски.

Во нацрт-планот за скопскиот регион се прецизирани процентот на шумите, ловиштата, а исто така се предвидени и начините за подобрување на нивниот квалитет. Во планот, покрај постојните индустриски зони, се воведуваат и неколку нови. Предвидена е заедничка индустриска зона за општините Кисела Вода, Студеничани и Зелениково. Во општината Петровец индустриска зона ќе има на просторот меѓу Горно и Средно Коњаре, а во општината Сопиште на потегот од селото Говрлево на патот кон Маркова Сушица.

Мислењата на стручните лица присутни на презентацијата на планот беа поделени. Златко Поповски, советник на градоначалникот на општината Сопиште кажа дека е разочаран од тоа што го видел. Тој додаде и дека видел многу планови за европските градови, но дека скопскиот не е ни сличен на нив.

- При изработка не е употребена никаква методологија, туку само се нафрлани податоци и статистика. Не може кон една толку голема работа да се однесуваме на несериозен начин, мора да ги вклучиме и универзитетите, да употребиме малку математика и нови методологии за просторно планирање- објасни тој.

Иван Блинков, професор на Шумарскиот факултет, кажа дека кога се работи за шумите и за водите, не може да се употребува математика.

- Математичките приоди никогаш не важат во шумите и водите, а ние не можеме да се споредуваме со Германија или, пак, со Финска и со нивните методологии - посочи Блинков.

Од секторот за урбанизам на градот кажаа дека во планот не се посветило доволно внимание за изворот Рашче и дека тој дел треба да се доработи според понови информации.
 
   
Автор: Александра Денковска


http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=318101038479&id=14&prilog=0&setIzdanie=21937
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.414 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.