build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - МАН)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 27-Jun-2020 at 08:20

Јасно е дека само партиски полтрони ќе седат на директорските позиции во сообраќајните (и општински, а и државни) претпријатија, но некој мора да почне да врши притисок тоа да бидат стручњаци од полето, а не луѓе кои до вчера биле во министерство за земјоделие, па преминале во државна изборна комисија, и на крајот станале директори на МЖ.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 26-Jun-2020 at 17:33
Го имам слушано Шилегов кога го објаснуваше новиот БРП и викаше дека тогаш ќе ги укинат приградските линии и дека ќе создадат мали чворови на крајот на БРП и од таму ќе тргнуваат автобусите, а на местото на БРП нема да има или ќе има ретко автобуси.

Работата е што ова може да се реализира и сега и одма. Само пример со чвор во Ѓорче Петров:

1. Линија 32 (место Љубин Транспортен, Љубин-Ѓорче)
2. Линија 56 (место Бојане/Копаница/Рашче Транспортен, Бојане/Копаница/Рашче-Ѓорче)
3. Линија 60 (место Матка Транспортен, Матка-Ѓорче)
4. Линија 64 (место Никиштане Транспортен, Никиштане-Ѓорче)

Дури и 12ка може да се прилагоди на ова. За сметка на ова, би имало повеќе автобуси на линиите 2 и 5, со што и самите градски линии би биле растеретени, а воедно не би имале бескрајни автобуси на линија во должина од над 30 километри во насока.

Ама треба малку мозок нели...
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 25-Jun-2020 at 20:57
Originally posted by Denko

Originally posted by zabegan

Originally posted by ehrlich


@zabegan

За ЈСП се поклопуваме со мислењата, не само на оваа тема. Целосно си во право. За децентрализацијата јас се залагам за повеќе средства на општини и реорганизација на поголемо ниво, но тоа е веќе сосем друга тема. И повеќе ми беше напишано во таа насока, отколку дека на најнеодговорното претпријатие треба да му се даде нешто
не не, само во контекст на цената на билетите зборам
не е потребно да биде висока цената на билет со сите поволности што ЈСП ги има, во своите 30 години постоење, ЈСП со мали инвестиции, со адекватен тарифен систем и со пониски цени, можело да направи многу
а реално револтот на многу граѓани веќе е преголем за да им се стави поголема цена, за која немаат доверба како ќе се користи
Jas zboram deka ne e mozen kvaliteten javen prevoz so evtin bilet, ili da, mozen edokolku finansiskata dupka se nadopolnuva od drugo mesto (Vlada, Grad). Tuka pred se mislam na vozniot park. Vakvi MAN-ovi ne se odrzuvaat so 30 denari bilet...
Za drugoto se soglasuvam.
јас мислам дека може да има евтини билети ако се адаптира тарифниот систем, затоа и викам дека не се посебно жални, поради тоа што и вака имаат неколку вида на приходи, а тарифниот систем им е така скоцкан и погоден, да им прави што е можно повеќе пари и е поволен за нив, а не за корисниците
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
skopskodete View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Feb-2017
Online Status: Offline
Posts: 926
  Quote skopskodete Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 25-Jun-2020 at 11:36
А дали некој размислил да има по неколку автобуси во рамки на секоја општина во Скопје кои би биле менаџирани и финансирани од самите општини, а од друга страна би функционирале градските автобуси (со малку редуцирана бројка), со тоа што градските автобуси би биле финансирани од државата (бидејќи постои единствен вид единица како Град Скопје во цела држава)? И секако, автобуските линии би се надополнувале.

Edited by skopskodete - 25-Jun-2020 at 11:38
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 25-Jun-2020 at 09:48
Originally posted by zabegan

Originally posted by ehrlich


@zabegan

За ЈСП се поклопуваме со мислењата, не само на оваа тема. Целосно си во право. За децентрализацијата јас се залагам за повеќе средства на општини и реорганизација на поголемо ниво, но тоа е веќе сосем друга тема. И повеќе ми беше напишано во таа насока, отколку дека на најнеодговорното претпријатие треба да му се даде нешто
не не, само во контекст на цената на билетите зборам
не е потребно да биде висока цената на билет со сите поволности што ЈСП ги има, во своите 30 години постоење, ЈСП со мали инвестиции, со адекватен тарифен систем и со пониски цени, можело да направи многу
а реално револтот на многу граѓани веќе е преголем за да им се стави поголема цена, за која немаат доверба како ќе се користи
Jas zboram deka ne e mozen kvaliteten javen prevoz so evtin bilet, ili da, mozen edokolku finansiskata dupka se nadopolnuva od drugo mesto (Vlada, Grad). Tuka pred se mislam na vozniot park. Vakvi MAN-ovi ne se odrzuvaat so 30 denari bilet...
Za drugoto se soglasuvam.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 25-Jun-2020 at 00:57
Originally posted by ehrlich


@zabegan

За ЈСП се поклопуваме со мислењата, не само на оваа тема. Целосно си во право. За децентрализацијата јас се залагам за повеќе средства на општини и реорганизација на поголемо ниво, но тоа е веќе сосем друга тема. И повеќе ми беше напишано во таа насока, отколку дека на најнеодговорното претпријатие треба да му се даде нешто
не не, само во контекст на цената на билетите зборам
не е потребно да биде висока цената на билет со сите поволности што ЈСП ги има, во своите 30 години постоење, ЈСП со мали инвестиции, со адекватен тарифен систем и со пониски цени, можело да направи многу
а реално револтот на многу граѓани веќе е преголем за да им се стави поголема цена, за која немаат доверба како ќе се користи

Edited by zabegan - 25-Jun-2020 at 01:10
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 23-Jun-2020 at 08:33

@zabegan

За ЈСП се поклопуваме со мислењата, не само на оваа тема. Целосно си во право. За децентрализацијата јас се залагам за повеќе средства на општини и реорганизација на поголемо ниво, но тоа е веќе сосем друга тема. И повеќе ми беше напишано во таа насока, отколку дека на најнеодговорното претпријатие треба да му се даде нешто
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 22-Jun-2020 at 23:14

тоа што го зборам јас е баш дека цената на картата не е причинител за тоа што ЈСП не инвестирале во ништо со години
се работи за монопол во превозот, каде дури и распашаните приватни превозници се припоија, и граѓаните кои немаат сопствено превозно средство или немаат услови да го користат, сакале или не, била цената 10 денари или 100, граѓаните кои го користат превозот, ќе продолжат да го прават тоа

плус, зошто не дискутираме за тоа како условите за профит им се значително зголемени во последните 10-15 години?
реклами на автобусите кои се доста скапи
обновен возен парк од страна на државата
електронски билети со повеќе возења на кои им истекува рокот после многу краток период
минимален кредит на картичка од 100 денари
наплатени казни за возење без платен билет

и покрај тие прекрасни услови за профит, ЈСП решава да си пука во нога и да одвраќа се повеќе и повеќе граѓани од користење на јавен превоз и со сета дрскост после да изигрува немоќна кризно изнемоштена фирма

и 10 денари карта да беше, барем еднаш годишно ЈСП да воведуваше мали новитети, реформации и инвестиции во себе, после сите овие 30 години постоење ќе можеше да не дере и со 10 евра карта ако сака



Edited by zabegan - 22-Jun-2020 at 23:15
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 22-Jun-2020 at 23:09
Со смешните буџети на локалните власти, невозможно е самите да изведат каков било покрупен проект. Додека не се спроведе вистинска децентрализација, централната власт и те како треба да им го дава на општините тоа што и онака треба да е нивно. Град Скопје за годинава (пред ребалансите) планираше расходи од 116 милиони евра, со тие пари за еден мандат ни пола флота на ЈСП не може да се обнови (освен ако тоа не биде единствен расход), а не пак нешто покрупно како БРТ и целосна реорганизација.

ЈСП може да биде профитабилно доколку она што е најавено се исполни и граѓаните почнат помасовно да користат БРТ и автобус.

Покрај ова, треба воведување такса за јавен превоз, која би ја плаќале сите кои живеат во Македонија без разлика дали и колку го користат, а која би зависела од местото на живеење. За сметка на ова би поевтиниле билетите.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 22-Jun-2020 at 22:32
Originally posted by zabegan

Originally posted by Denko

Originally posted by zabegan

мислам дека потрагичното во тексотв е што се поставува прашање „Зошто министерката не му излезе во пресрет на претпријатието кое работи со големи загуби?“

што е ЈСП бе? дом за сирачиња? добротворна организација што се базира на донации? ...катастрофа е тоа каков ни е менталитетот и како лошо се потркепува од медиумите
Te razbiram, no da ne bide zagubar karatata treba da bide 100 denari. Spremni ste na toa?
точно вака размислува и менаџментот на ЈСП, дека они се жртвите што народот (што е приморан) им плаќа евтино

економска, здравствена или еколошка криза? крени ги цените на билетите (скрати ги линиите по пат)
гориво за авотбусите? крени ги цените на билетите и скрати ги линиите
автобусите се расипуваат од неодржување на истите се неадекватно распоредени според прометот на патници? крени ги цените на билетите и скрати ги линиите
направена е банална инвестиција драстично помогната од владата? крени ги цените на билетите и скрати ги линиите

пошто загубарско претпријатие каде менаџерите сакаат да лежат и да си лапаат парички нема никогаш да размислува за сериозни инвестиции, реорганизација и планско работење на нивниот промет, линии и возен парк, како и тарифен систем кој не потекнува од праисторијата

да не збориме што истото претпријатие лапа добра пара од реклами и нема еден автобус купено само, и многу е свесно дека нема апсолутно никаква конкуренција на пазарот, особено сега, кога и приватниците влегоа под нивниот систем

што се однесува до твоето прашање, да, спремен сум да дадам и 100 денари за карта, ама да знам бар за што ги давам
Ne go branam jas meandjmentot na JSP, jasno mi e deka e zanikade, bez idei, bez iniijativi itn. No nema kvaliteten javen prevoz so 30 denari karta, osven drzavata da finansisa kako vo Talin pa site besplatno da se vozime.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 22-Jun-2020 at 21:11
Originally posted by ehrlich


Изјавата „зошто цела Македонија да го финансира градскиот превоз во Скопје“ е погрешна на повеќе нивоа.

Прво и основно, никој никому не финансира затоа што ако има вистинска децентрализација, а не оваа т.н. што ја имаме моментално, Скопје ќе треба да има вистински буџет, а не овој хелоу кити буџет што го има. Цела индустрија е тука, пола држава живее и работи тука, па и те како по сите основи му припаѓа голем дел на градот. Така што Скопје добива зрнца, а не некој нешто му дава.
во никој случај не треба владата да инвестира во локален јавен транспорт, без разлика дали Скопје е главен центар на државата или не

единствено општината е таа што може да сноси инвестиции, и тоа во поглед на прилагодување на инфраструктурата за автобуски превоз, а не со директна инвестиција во препртијатието

во поглед на тоа кој колкав буџет треба да има, мислам дека еден од проблемите лежи во тоа што Скопје го расцепкаа на општини, ама тоа е веќе друга поопширна тема
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 22-Jun-2020 at 21:01
Originally posted by Denko

Originally posted by zabegan

мислам дека потрагичното во тексотв е што се поставува прашање „Зошто министерката не му излезе во пресрет на претпријатието кое работи со големи загуби?“

што е ЈСП бе? дом за сирачиња? добротворна организација што се базира на донации? ...катастрофа е тоа каков ни е менталитетот и како лошо се потркепува од медиумите
Te razbiram, no da ne bide zagubar karatata treba da bide 100 denari. Spremni ste na toa?
точно вака размислува и менаџментот на ЈСП, дека они се жртвите што народот (што е приморан) им плаќа евтино

економска, здравствена или еколошка криза? крени ги цените на билетите (скрати ги линиите по пат)
гориво за авотбусите? крени ги цените на билетите и скрати ги линиите
автобусите се расипуваат од неодржување на истите се неадекватно распоредени според прометот на патници? крени ги цените на билетите и скрати ги линиите
направена е банална инвестиција драстично помогната од владата? крени ги цените на билетите и скрати ги линиите

пошто загубарско претпријатие каде менаџерите сакаат да лежат и да си лапаат парички нема никогаш да размислува за сериозни инвестиции, реорганизација и планско работење на нивниот промет, линии и возен парк, како и тарифен систем кој не потекнува од праисторијата

да не збориме што истото претпријатие лапа добра пара од реклами и нема еден автобус купено само, и многу е свесно дека нема апсолутно никаква конкуренција на пазарот, особено сега, кога и приватниците влегоа под нивниот систем

што се однесува до твоето прашање, да, спремен сум да дадам и 100 денари за карта, ама да знам бар за што ги давам

Edited by zabegan - 22-Jun-2020 at 21:17
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 22-Jun-2020 at 20:32
Originally posted by ehrlich


Изјавата „зошто цела Македонија да го финансира градскиот превоз во Скопје“ е погрешна на повеќе нивоа.

Прво и основно, никој никому не финансира затоа што ако има вистинска децентрализација, а не оваа т.н. што ја имаме моментално, Скопје ќе треба да има вистински буџет, а не овој хелоу кити буџет што го има. Цела индустрија е тука, пола држава живее и работи тука, па и те како по сите основи му припаѓа голем дел на градот. Така што Скопје добива зрнца, а не некој нешто му дава.
Se soglasuvam nacelno, no sepak ne se zrnca toa sto dobiva Skopje i ne e cela industrija vo Skopje.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 22-Jun-2020 at 19:30

Изјавата „зошто цела Македонија да го финансира градскиот превоз во Скопје“ е погрешна на повеќе нивоа.

Прво и основно, никој никому не финансира затоа што ако има вистинска децентрализација, а не оваа т.н. што ја имаме моментално, Скопје ќе треба да има вистински буџет, а не овој хелоу кити буџет што го има. Цела индустрија е тука, пола држава живее и работи тука, па и те како по сите основи му припаѓа голем дел на градот. Така што Скопје добива зрнца, а не некој нешто му дава.

Edited by ehrlich - 22-Jun-2020 at 19:31
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 22-Jun-2020 at 15:12
Originally posted by Macedonicus

Не треба билетот да е скап за ЈСП да е во добивка. Треба само бројот на патници да се зголеми т.е 70% од граѓаните да користат јавен транспорт, 30% моторни возила. За тоа да се случи ЈСП прво треба да донесе уште 200 нови автобуси и да ги модернизира линиите на движење, и конечно да профункционираат нормални ноќни линии. Финансискиот товар за овие нови автобуси може да го сноси Владата.
Epa toa e poentata. Vo vakvi okolnosti mora Vladata da go snosi finansiskiot tovar. Zosto cela Makedonija da go finansira gradskiot prevozvo Skopje? Ako sakate germanski javen prevoz treba i cenite da se germanski. Bidejki toa za makedonskiot dzeb e neizdrzlivo togas mora Vladata da pomaga.
PS: Da bese Makedonija normalna drzava kako sto ne e finansiskata pomos treba da ja prezeme "Grad Skopje".
Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 398
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 22-Jun-2020 at 15:01
Не треба билетот да е скап за ЈСП да е во добивка. Треба само бројот на патници да се зголеми т.е 70% од граѓаните да користат јавен транспорт, 30% моторни возила. За тоа да се случи ЈСП прво треба да донесе уште 200 нови автобуси и да ги модернизира линиите на движење, и конечно да профункционираат нормални ноќни линии. Финансискиот товар за овие нови автобуси може да го сноси Владата.
ಠ_ಠ
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 22-Jun-2020 at 13:27
Originally posted by zabegan

мислам дека потрагичното во тексотв е што се поставува прашање „Зошто министерката не му излезе во пресрет на претпријатието кое работи со големи загуби?“

што е ЈСП бе? дом за сирачиња? добротворна организација што се базира на донации? ...катастрофа е тоа каков ни е менталитетот и како лошо се потркепува од медиумите
Te razbiram, no da ne bide zagubar karatata treba da bide 100 denari. Spremni ste na toa?
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 22-Jun-2020 at 12:36
СТИГНАА УШТЕ 9 ЕКО АВТОБУСИ, СЕ НАДЕВАМЕ МИНИСТЕРСТВОТО ЗА ФИНАНСИИ ЌЕ СЕ ПРЕМИСЛИ И ЌЕ СЕ ПУШТАТ ВО СООБРАЌАЈ, ВЕЛАТ ОД ЈСП „СКОПЈЕ“

Уште 9 еко автобуси стигнаа денеска од Загреб во Скопје. Со тоа на ЈСП„ Скопје“ досега од германскиот производител МАН му се испорачани 25 од вкупно 33 автобуси на гас за јавниот превоз во градот. Автобусите во моментов се на царина и најдоцна до утре ќе бидат во гаражата на претпријатието.

„Кога ќе бидат пуштени во сообраќај не можеме да кажаме. Поради актуелната ситуација со КОВИД-19, се соочуваме со финансиски потешкотии во работењето и затоа побаравме од Министерството за финансии да бидеме ослободени од плаќањето на ДДВ за возилата, односно да ни дозволат да се пребиеме со средствата кои ќе треба да ги добиеме по основ поврат на ДДВ. За жал, на барањето не добивме позитивен одговор. Сепак, се надеваме дека надлежните ќе имаат разбирање, ќе се предомислат и ќе ни излезат во пресрет, имајќи ја предвид нашата основна дејност, која е во интерес на граѓаните“, велат од ЈСП „Скопје“.

Министерката за финансии Нина Ангеловска во саботата на прашањето на САКАМДАКАЖАМ.МК зошто не се излегува во пресрет на јавното претпријатие и не им се одговори позитивно на барањето за пребивање на данокот, рече дека станувало збор за системски данок и ќе дошло до нарушување во функционирањето на системот.

„Разбирам дека претпријатието поради кризата има потешкотии во работењето, но ако ослободиме едно претпријатие од оваа обврска, тогаш и други ќе бараат. Автобусите се царинети, па му овозможивме друга флексибилност на ЈСП, односно наместо за 30 дена, му дадовме подолг рок да го плати ДДВ“, рече Ангеловска.

Од почетокот на епидемијата на КОВИД-19 ЈПС „Скопје“ има загуби во работењето од 4,5 милиони евра.

А. АНТЕВСКА

https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha/stignaa-ushte-9-eko-avtobusi-se-nadevame-ministerstvoto-za-finansii-ke-se-premisli-i-ke-se-pushtat-vo-soobrakaj-velat-od-jsp-skopje/
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 21-Jun-2020 at 22:47
мислам дека потрагичното во тексотв е што се поставува прашање „Зошто министерката не му излезе во пресрет на претпријатието кое работи со големи загуби?“

што е ЈСП бе? дом за сирачиња? добротворна организација што се базира на донации? ...катастрофа е тоа каков ни е менталитетот и како лошо се потркепува од медиумите
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 21-Jun-2020 at 13:44
Originally posted by гитардемон

Originally posted by <Fresno>

Дојдело не постои. Дошло е правилна свршена форма.



Друго е минато свршено време, друго е ова што го разговараме. „Ќе дошол“ или „ќе дојдел“? „Ќе купил“ или „ќе купувал“? „Ќе изел“ или „ќе јадел“? Оттука, „ќе дошло“ не постои како форма. Ќе дојдело, или ќе дојде, зависи што сака да каже писателот.
Pa toa ti kazuvam. Nema standardi, zatoa nikoj ne vnimava na jazikot. Zboruvaat kako ke im dojde.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.156 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.