![]() |
![]() |
![]() |
Железницата низ историјата |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 18> |
Author | |
hcitrS ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Nov-2015 Online Status: Offline Posts: 893 |
![]() ![]() |
Можда веќе се појавило видеото во нишкава, но е толку добро што може и повторно да се гледа. А покрај документарната вредност, содржана е во него и одредена духовна ука.
![]() Edited by hcitrS - 17-Feb-2016 at 00:21 |
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
The morning train from Presek, with Feldbahn, at the end of its four and a half hour trip, approaching Ohrid. Spring 1965. (Line closed 1966.)
Утринскиот воз од Пресек (со теснолинејката) на пат за Охрид, пролетта 1965 г. Патувањето траело четири и пол часа. Фотографијата е снимена во близина на Охрид. ![]() фото: John Phillips (flickr.com) Edited by Џоле - 16-Feb-2016 at 18:25 |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
Западна железничка траса и нејзините железнички станици /1919 – 1966
Извор: Лична архива на Науме Јаканоски од Струга; Македонски Железници; Declampe.net ![]() Западната железничка траса Скопје – Охрид функционирала од 1919 до 1966 година. Вкупната должина изнесувала 163 km, а во периодот додека функционира на местата каде поминувала биле израдени/обновени вкупно 201 објект, 48 мостови и 36 крстосници. Во нејзината изградба и изградбата на нејзините попатни станици учествуваат различни градители, согласно тогашните власти, дел од нив се Германските војници, Бугарските војници, Војниците на Кралевина СХС како и принудено Македонско население. ![]() ![]() Трасата почнувала од Скопје (Mала станица) преку Генерал Харис (Ѓорче Петров) каде се двоела на два крака: Прв крак во должина од 22,6 km Скопје – Орашје каде што на двете последни станици се вадела и товарела хромова руда од рудниците на Радуша. Втор крак Скопје – Подмоље преку Тетово , Гостивар, Кичево. Овој крак е најстрмниот и најтешко достапниот предел, на кој пругата се искачувала и до надморска височина од 1180м помеѓу станиците Сретково-Тајмиште-Буковиќ. Трет крак Подмоље – Охрид со должина од 7 km продолжувал покрај самиот брег на Охридското езеро, и завршувала на станицата и ложницата во Охрид. Четврт крак Подмоље-Тасмаруништа. Од станицата на Подмоље преминувајќи го Црн Дрим по железниот мост, пругата стигала во Струга, од каде што паралелно на реката достигнувала до крајната станица Тасмаруништа која била на 30 km од Дебар. ![]() Растојанието Скопје – Охрид овој воз го поминувал за околу 22 часа, со оглед на пределите низ кои минувала пругата, која што е редок инженерски потфат. Персоналот на една патничка композиција од 600 милиметарската линија се состоел од по еден машиновозач, ложач и возоводач и два кочничара, додека самата композиција од локомотива, товарен вагон и четири патнички вагони. ![]() ![]() Железничка станица Бериково ![]() Железничка станица Тајмиште ![]() ![]() Железничка станица Кичево ![]() Железнички станици Извор и Пресек ![]() Железничка станица Арабиново ![]() ![]() Железничка станица Охрид ![]() ![]() Железничка станица Струга ![]() ![]() Железничкиот мост на Дрим Во 1966 година е одржан референдум за укинување на “Комплексниот погон Гостивар” и ликвидација на теснолејката. Последниот воз од Охрид кон Гостивар тргна во Мај 1966 по кој пругата престанува со работа и е демонтирана. Материјалот го приложи и обработи: Стојаноска Софија http://marh.mk/%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B0-%D0%B8-%D0%BD%D0%B5%D1%98%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5/ |
|
За сè има вторпат
|
|
![]() |
|
mon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Dec-2009 Location: Europa Online Status: Offline Posts: 763 |
![]() ![]() |
Во тоа време текстовите за означување на фотографиите биле испишувани на предната страна на фотографиите веднаш после нивната изработката одн. во време на архивирањето на истите што значи дека на оваа фотографија е станицата „Охрид„. Инаку, сите оние кои се двоумат можат лесно да распознаат за која станица се работи доколку обратат внимание на бројот на столбови-носачи на надстрешницата на предната страна на зградата: охридската станица има четири столба а струшката само три од кои два на левата страна од прозорите во средината на градбата и еден на десната. ![]() . Edited by mon - 29-Dec-2015 at 09:49 |
|
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/ exYU: http://malezeljeznice.net |
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
ЖС Охрид (според некои Струга), 6.6.1921
![]() И Ќиро. Се извинувам доколку се повторуваат сликиве ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
sase ![]() Senior Member ![]() Joined: 02-Apr-2015 Location: makedonija Online Status: Offline Posts: 429 |
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
mon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Dec-2009 Location: Europa Online Status: Offline Posts: 763 |
![]() ![]() |
Браво за фотографијава Staro Skopje, прекрасна е! Интересно е што на неа се гледа локомотива 2000 на тогашните СДЖ која подоцна во ЈЖ станува серија 61. Локомотива од таа серија поточно машината ЈЖ 61-011 и ден-денес постои како монумент во Гевгелија: ![]() . Edited by mon - 26-Dec-2015 at 20:18 |
|
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/ exYU: http://malezeljeznice.net |
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Железничка станица Криволак за време на ПСВ
![]() |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Скопје
![]() |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Железница во Европа 1850
![]() 1913 ![]() |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
WolfLeader ![]() Senior Member ![]() Joined: 03-Aug-2015 Online Status: Offline Posts: 694 |
![]() ![]() |
И да имаат графити ,ама нека не се оштетуваат внатре да се зачува внатрешноста би било супер , а графитите не се некој тежок проблем .... ![]() |
|
![]() |
|
Gox ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 08-Oct-2015 Location: Prilep Online Status: Offline Posts: 44 |
![]() ![]() |
Ova bilo nekogas, a sega i da se renovirani vagonite, i novite vozovi ke gi vidime so grafiti, a posle drugi se krivi
![]() |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Нешто од бившата држава Ваков деловен воз од 1982 се обраќал на линија Сараево-Белград, а од 1984 на линија Сараево-Загреб 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() |
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Извор. Еве ја поголема. Според записот на Uskub на оваа слика, ми личи дека Скопје е 9то во најгорниот ред
![]() Edited by Staro Skopje - 17-Oct-2015 at 20:55 |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
mon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Dec-2009 Location: Europa Online Status: Offline Posts: 763 |
![]() ![]() |
БРАВО за материјаливе Старо Скопје ! Од каде е превземена оваа табела? Дали е има во поголем, почитлив формат? ![]() |
|
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/ exYU: http://malezeljeznice.net |
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Војници во ЖС Скопје за време на Првата светска војна
![]() |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Растојанија на железничките линии Истанбул-Едрине-Александрополис и Солун-Скопје-Митровица
![]() |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Фотографии од изградбата на најдолгиот македонски тунел, Буковиќ (7062м) во 1967
|
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
![]() |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 18> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |