build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Тролејбус во Скопје?

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Baze View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 409
  Quote Baze Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 02-Feb-2010 at 14:49

АЛТЕРНАТИВЕН ЈАВЕН ПРЕВОЗ ЗА НАДМИНУВАЊЕ НА СООБРАЌАЈНИТЕ ПРОБЛЕМИ


Тролејбус наместо трамвај за нов имиџ на метрополата!?

Украинскиот производител ЛАЗ им препорача на македонските власти да размислат за воведување на тролејбуски линии за чија реализација би биле потребни најмногу 2,5 години и околу 160 милиони евра


Додека граѓаните ги очекуваат првите украински автобуси кои во Скопје треба да пристигнат во јуни годинава, украинскиот производител ЛАЗ на македонските власти им порача да размислат за воведување на тролејбуски линии. За таа цел, менаџерите на компанијата, кои викендов беа домаќини на македонската делегација предводена од министерстот за транспорт и врски Миле Јанакиески, презентираа проект во кој до детали ги образложија предностите на овој вид алтернативен јавен превоз.
- Ние бевме во Скопје и од она што можевме да го забележиме е дека би требало што побрзо да воведете алтернативен јавен превоз. Наша препорака е тоа да бидат тролејбуси, а не трамваи како што веќе разгледувате, бидејќи проектот за воведување на тролејбуска траса е многу поевтин и би се реализирал за многу покусо време. За овој вид превоз не се потребни некои крупни градежни зафати, ниту изградба на пруга, туку само инсталирање електрична мрежа. Тоа се еколошки возила кои не ја загадуваат животната средина, а можат лесно да се снајдат во сообраќајниот метеж, бидејќи нивното движење е флексибилно и можат да ги заобиколат паркираните возила, на пример - истакна сопственикот на ЛАЗ Игор Чуркин по потпишувањето на договорот за производство на 80 единечни и 4 зглобни автобуси наменети за ЈСП Скопје. Тој информираше дека воведувањето на тролејбуски линии македонските власти би ги чинело најмногу 160 милиони евра, а дел од средствата би се обезбедиле преку европските инвестициски фондови.
- За изработка на проектот би ни било потребно околу една година, околу шест месеци за инсталирање на мрежата и една година за испорака на возилата, така што системот може да профункционира најдоцна за 2,5 години. Дизајнот на тролејбусите ќе биде уникатен и ве уверувам дека тие ќе го сменат ликот на Скопје - рече Чуркин.

Министерот Миле Јанакиески со интерес ја проследи презентацијата, но рече дека македонската Владата се уште не ја разгледала можноста да инвестира во алтернативен превоз за Скопје, туку е фокусирана на набавката на новите автобуси за јавниот превоз.
- Се надевам дека на 15-ти конечно ќе ја избереме фирмата за производство на двокатните возила за целосно да го обновиме возниот парк на ЈСП. А одлуката за воведување на алтернативен јавен превоз треба да донесат Градот Скопје и ЈСП - рече Јанакиески. Тој тврди дека Владата не ја разгледувала можноста за замена на даблдекерите со тролејбуси дадоколку тендерот за набавка на пропадне по петти пат. И од Градот велат дека не е разгледувана оваа можност, но информираат дека во моментов се изработува физибилити студија за сообраќајниот систем во градот, која треба да покаже кое е најдоброто решение за сообраќајните проблеми во Скопје.

http://www.vecer.com.mk/?ItemID=AC7D750DE5839B458596D35AEB487CDB
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 24-Jan-2010 at 23:26
Originally posted by Andrej_LJ

Со нив само се подобрува еколошката средина.
Да бидеме фер кон тролејбусите, сепак имаат и други предности над обичните автобуси, како на пример тоа што електро-мотор е далеку поприкладен за чести тргнувања и запирања (што секако е случај во градскиот превоз) од мотор со внатрешно согороување. Овој факт сигурно има барем минимално влијание врз комерцијалната брзина на тролејбусите и удобноста за патниците. Исто така, експлоатацијата на тролејбусите верувам дека е далеку поефтина отколку обичните автобуси, па инвестицијата бргу би бе исплатила и после би книжеле „заштеди“.

Но апсолутно се слагам дека да се потпреме на тролејбус како столб на јавниот превоз во Скопје едноставно е лудост. Без шини џабе ни е секоја математика.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 24-Jan-2010 at 22:07

 

Originally posted by Andrej_LJ

Со нив само се подобрува еколошката средина.

тоа ми беше поентата и мене, но само кога би бирал помеѓу автобус и тролејбус, не поинаку

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 24-Jan-2010 at 21:57
Апсолутно Скопје има потреба од ЛРТ и С-Бан мрежа, како комбинација од Метро Порто (кое си е ЛРТ но тие така го викаат) и Штудгарскиот С-Бан. Тролејбусот никако неможе да биде столбот на јавниот транспорт поради истите карактеристики (во смисла на капацитет, брзина и ефикасност) како автобусите. Со нив само се подобрува еколошката средина.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
VirginAtlantic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jun-2009
Location: Софиjа
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote VirginAtlantic Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 24-Jan-2010 at 21:47

За мен подобро е да се изгради система LRT слична на таа изградена во гр. Порто:

 
 
Тролејбусот не е наjдобрата опциjа /за мене лично/.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 24-Jan-2010 at 21:34
Сега веќе е доста хибридно, така да голема разлика нема и има

Класично метро во основа добива струја преку двете шини, додека LRT и транвајот една од контактниот вод а друга од шините.
Друга разлика постои помегу метро и транвај а тоа е ширината на колосекот која буквално е кој како му текнало.

Затоа нај актуелна, практична, поефтина, пресликани искуства ... е LRT бидејќи користи постојна стандардна железничка мрежа-траса, и лесно се преклопуваат со класичната железница
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 24-Jan-2010 at 21:13

Владимир имам прашање. 

разликата помеѓу ЛРТ и метрото е само во контактната мрежа или и во возот и шините. Знам дека имаше споменувања за ЛРТ да поминува низ тунел под плоштад и воедно под цела партизанаска. тоа нема врска со метро така.

пс. цената е повеќе од исплатлива



Edited by FoSsiL - 24-Jan-2010 at 21:14
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 24-Jan-2010 at 16:27
Krale, незнам дали „постот“ ти беше за темава или ... а ако не е тогаш зошто е пишуван.

И моето прашање дали ова ти изгледа - технологија од пред 1-2 века ?

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 24-Jan-2010 at 16:09


Прочитај го уште еднаш мојот пост од погоре, воопшто не зборуваме за толку различни работи, туку различен е пристапот.

Доколку сепак не се сложуваш, би било добро, еве низ конкретниов пример на Тролејбуси или трамвај со едно гумени тркала или нешто трето да се обидеме низ бројки да издискутираме што е најдобро за нас како земја.

Ако просечна македононска бруто плата е 31500 денари, чисто би сакал да ве потсетам дека од тие пари државата зема околу 14280 денари од секоја НАША просечна плата. Јас барем не се сложувам оваа голема сума пари која некој ми ја зима од џеб, да се троши неоправдано.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 24-Jan-2010 at 15:57
Тотално депримирачки делува во една држава медиокритетот да го издигнуваме на ниво на национална идеологија. Никако поинаку не можам да ги интерпретирам претходните неколку постови од типот - поарно ние да применуваме проверена технологија од пред 1-2 века, отколку да бидеме први во нешто.

Затоа и сме таму кај што сме, а не сме, ниту ќе бидеме еден Јапан, Тајван, САД, Германија, ОАЕ и да не редам други држави, каде во секој аспект се гледа да се биде прв.

Кога веќе ја спомна Словенија... еден цитат ќе ти дадам од мислам Дрновшек, на времето кога влезе СЛ во Еу. Сите во Мк би аплаудирале, би славеле на плоштади, итн, а типов вика: ние не сме задоволни со тоа што сме членки на Еу. Ние сакаме да бидеме ПРВИ во ЕУ.

Е затоа Словенија и Македонија се две држави епохално различни.

п.с. Архитектурава што ја пропагира државава е токму најдобар пример на тој медиокритет и бедна имитација на „веќе виденото“ во други држави и времиња.
п.с.2. воопшто не го пишувам ова како подршка за трамвај на тркала, не сум запознаен со проектот, туку со априори отфрлањето затоа што „тоа било нешто ново“. WOW, каков нон-сенс аргумент.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 24-Jan-2010 at 13:40
pbanks, ТОА
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 24-Jan-2010 at 13:36
Веројатно и Крале има право до некаде но го промашува контекстот. Имено точно е дека не треба да размислуваме догматски и да се плашиме да бидеме креативни, но секако тоа не треба да го правиме преку безмилосно трошење на парите на даночните обврзници за проекти кои им се сониле на политичарите, туку преку финансирање на R&D (ако зборуваме повторно за државни пари, тоа би било преку институти, едукација итн....) од каде понатаму би произлегле издржани и прогресивни идеи.

Конкретново прашање за јавен превоз е апсолутно апсолвирано. Се знае што е докажан модел во светот, железница, ЛРТ и метро се користат повеќе од 1 век како јавен превоз во многу светски градови и таму се има насобрано такво искуство пред кое неможе ние да се правиме ниту луди ниту слепи и како што вели Владимир да измислуваме топла вода.

На крајот на краиштата зошто пак мора да бидеме уникатни, од каде тој порив? Мене на пример ме фасцинира ужасно "досадната" Љубљана и Словенија кои се однесуваат комплетно спротивно од нас.

За крај би завршил со цитат на Steve Jobs кој пак го цитира Пикасо.

"Good artists copy, great artist steal"

Погледнете го клипот, трае помалку од една минута...




Edited by pbanks - 24-Jan-2010 at 13:36
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 24-Jan-2010 at 13:34
Би се сложил во основа, но мора приоритет еднаш да се стави и да да се реши.

А кога спомнуваш помали улици и помал промет ... да го завршиме она големото а потоа и електрични возила можеме да пуштиме низ тие делови, зашто во тие „мали улици“ уште и мража да оптегнуваме поради некојси тролебуси.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 24-Jan-2010 at 13:25
Мислам дека јавен транспорт без автобус-тролејбус е скоро невозможен. Навистина ЛРТ и приградска железница се најефикасни, но за деловите од градот каде што ЛРТ е прекомплициран треба да се примени автобуски превоз. А секако за да се заштеди на ресурси, таму каде што треба автобус ќе се пушти тролејбус (долгорочно, па дури и среднорочно се исплаќа).
Со моменталните автобуски линии можеби изгледа дека не треба, но тоа е бидејќи низ помалите улици во Скопје воопшто не ни има јавен превоз. Значи ЛРТ би бил применет на најголемите и најзафатени линии потпомогнат од автобуски-тролејбуски превоз ако има потреба, а споредните улички кои денес не ги опслужува јавен превоз да бидат застапени со автобуси-тролејбуси, со оглед на тоа што во таква уличка нема потреба од еден цел трамвај кога ќе има по 10-15 патници во просек во автобусот. Во колку градови низ светот помали од Скопје дури и во најзафрлената уличка поминува автобус едноставно бидејќи мора цел град да биде опслужен.
Зошто да чекам автобус на Теодосиј Гологанов ако живеам на дрезденска, кога може да поминува на дрезденска автобус? (ме имаат пуштено доттаму пеш за да фатам автобус).
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 24-Jan-2010 at 13:04
Ова ми делува ко поговорката:

„Подобро прв во село но не последен во град“

Мојот коментар на сето тоа е

„Да не измислуваме топла вода“

Clov постираше неколку поста погоре, еве и сликовито



Пре сиромашни сме за метро но не и толку богати за фрлање на тролебуси

Полека да уведеме лесно шинско возило комбинирано со градско-пригратска железница и ќе бидеме повеќе од задоволни ГРАЃАНИ
                            
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 24-Jan-2010 at 11:00
Не не не, сите што ги правеле тие објекти се повикале на тоа со цел да си ги одбранат глупостите, па затоа и моите предрасуди.

Што би требало да прифатиме и да бидиме уникатни во светот? Ете нашите научници какви не работи измислиле (некои ултра-ефективни системи за греење, за ладење, за осветлување, сите би нашле широка примена во државните институции), ама државата (сите влади со ред) глува да ги примени. Затоа ќе го продадат патентот надвор, и некоја фирма ќе се богати од тие финти, место државата да има нешто да се гордее.

Кога се глуви за извонредните нешта, зошто да сакам да сме први во нешто кога очигледно е глупаво - макар што трамвајот со тркала ниту е македонски изум, ниту ќе биде прво изграден кај нас за да го примениме како нешто прво во светот (значи нема да бидеме први ни во тоа).

Никогаш не сме способни први да бидиме, и нема да бидиме никогаш. Едноставно треба да бидиме доволно брзи во следењето чекор со другите што се први, тогаш имаме некаква надеж.

P.S. Не е ова напишано за препукување, едноставно на човек му е тешко (или му се гади) од она што се случува во државата, па мора некаде да се искаже. Ако се чувствуваш поинаку те сфаќам, но мое е да си кажам што јас чувствувам во врска со темата во прашање (како во онаа другата нишка).

Edited by гитардемон - 24-Jan-2010 at 13:14
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 24-Jan-2010 at 10:03


Точно знаев дека некој на ова ќе се повика... и тотално ќе ја промаши целта на мојот пост. Ок, нека ви биде.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 24-Jan-2010 at 04:28
Веќе сме уникатни и први во светот за многу глупости. Тргни од поткровјата, заврши со музеите.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 24-Jan-2010 at 01:42
Originally posted by Cloverstack



Се надевам дека ќе нема ништо од таа најава, барем додека не бидат решени крупните проблеми на тој концепт и додека не доживее широка примена во многу градови (ако доживее)


Ова е тотално погубен концепт за архитектура, инфраструктура, па и општо за се во државава... Затоа секогаш ќе бидеме последни, а никогаш први, од некој неоснован страв се да се проба и изработи некаде другде, па после овде...

Инаку не зборувам за конкретниов пример, туку општо. Зошто Скопје да не биде уникатно и ПРВО по нешто во светот?
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 23-Jan-2010 at 23:02
Originally posted by FoSsiL


еее тоа е ама кој да сфати

иначе ме интересира цена колку е

во секој случај е подобро побрзо


Скопје - Горче Петров 31,- денар
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.085 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.