![]() |
![]() |
![]() |
Од регионот - Софија |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 23242526> |
Author | |
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Ама темата постои само еден ден, а веќе има 250+ посети, што не е лошо со оглед на тоа што не станува збор за прв пат претставена тематика, туку само за продолжение. Монолог е затоа што е следење на континуиран развој, но токму Софиското метро има поттикнато бројни дискусии, меѓу кои и таа дали на Скопје му е потребно метро и каква всушност мрежа ни е нужна. Понатаму, ова мене ми е хоби и искрено не би ми пречело и да е чиста презентација, без претенции да се развиваат значајни дискусии. Всушност форумов е доста ограничен во поглед на квалитетни дискусии на многу подрачја, заради недоволно познавање на тематиката од доволен број на челнови. Сепак, темава е наменета за целиот јавен градски транспорт на градот, не само за метрото.
Треба да се разграничат поимите, кои во јавниот транспорт се многу важни, затоа што со себе носат огрпмни разлики во нивните капацитети, дизајн, време на изведба, комфорт, брзина, превозна способност итн. итн.. И Карслуе и Порто се градови кои имаат брзи трмаваи/ЛРТ мрежи кои се многу далеку од класичното метро по сите овие параметри. Сепак и двата града се многу помали од Софија и е разбирливо што си изградиле вакви мрежи, примерни за нивните димензии и потреби, но тие и натаму си остануваат само ЛРТ/трам мрежи, кои се доста поминорни од класичното метро. Тука треба да се нагласи дека Порто има одлична мрежа, која е модерно дизајнирана и изведена, но која чини фантастични 3,5 милјарди евра, наспроти неколкукратно поефтината варијанта на Софија, иако се работи за изградба на инфериорното ЛРТ во споредба со класичното метро. Инаку бап пред некој ден ги разгледував шинските возила од поголем капацитет кои возат низ Карлсруе, кои иако стари би биле идеални за град како Скопје, затоа што се компатибилни како со уличната, така и со железничката мрежа. Ете, за градови како Скопје и Порто, ЛРТ мрежа е сосема доволен носител/столб на јавниот транспорт, но за Софија за жал тоа е далеку под потребите. Затоа и се формираше иницијативата СПАСИ МЕТРОТО, кое се бори за класично метро по трасата на МД3. |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
Не ми е поентата да се расправам туку поентата ми е да знам што е поентата на темата. Сега после твоето излагање малку ми се појасни работите. Инаку вака темата ми личеше на монолог или one man show што секако не е поентата на форумите.Сум бил во Германија и сум се возел со метро сум имал за среќа прилика да се возам со метро во многу големи градови но ете тоа комбинираното решение во Порто каде што трамваите бувално преку мост влегуват во стена ми оставило најголем впечаток.
Инаку кога веќе зброуваме за метро и Германија во моментов се гради во Карлсруе комбинирано решение за низ центарот на градот и мислам дека овој модел би бил најидеален за Скопје. На овој линк може подетално да се информираш, ако сакаш се разбира. http://www.diekombiloesung.de/kombiloesung/ |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Никој не претендира дека меторто на Софија треба да ти биде важно. Никој не те принудува да кликнеш на било која тема со сила, тоа го правиш доколку те заинтересира. Скраја да е дека е прво по било што во светов. Ова го правам затоа што е убедливо најблиското метро до нас, во земја која беше слична на нашата, но и е едно од најбрзо развивачките се метро системи во Европа. Што сепак не е за потценување, ресурсот со кој располага Бугарија не е голем, а се успева да се направи нешто квалитетно и големо, со мислење за интегриран јавен транспорт и одржливост на системот на долг рок. Исто така мене лично Бугарија ми е многу драга и со задоволство го следам нејзиниот напредок.
Што се однесува за ЛРТ мрежата во Порто, верувај јас сум доста добро информиран, но не ми сугестирај што да претставувам. Сепак ако тебе те интересира, никој не ти брани да направиш ти слична репортажа, анпротив тоа е добредојдено. Но, како што гледам ќе треба доста да проучиш, затоа што Порто нема ништо налик на класичното метро на Софија, туку класична ЛРТ мрежа, која има само 7 километри подземен дел. Но, оставам ти да ги проучиш деталите на ова "метро", кое исто така не се одликува по ништо од другите низ светов. Всушност незнам зошто нешто треба да е прво на светот за да биде претставено тука... Ако си бил во Германија, Бенелукс итн. ќе видиш дека и новите метро мрежи се градени сосема скромно и едноставно, затоа што примарната цел на системите од таков тип е да придвижуваат брзо и комфортно лица од точка А до точка Б, не да бидат први во светот по било што. |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
Само не ми е јасно зошто толку би ни било важно метрото во Софија, како да е прво во светот.Ако сакаш да видиш метро ремек дело тогаш гуглај за метрото во Порто Португалија каде што луѓето карпи бушеле и е навистина чудо на архитектурата. Инаку ова е навистина метро како метро.
Како и да е секоја чест за трудот иако не ја сфаќам поентата. |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Неколку многу интересни и креативни промоторски плакати, изработени во врска со иницијативата СПАСИ МЕТРОТО, која се занимава со борба за давање гласност на проблемите кои може да доведат ако третата линија на метрото во Софија биде изградена како лесно метро. Се работи за граѓанска иницијатива, предимно од членовите на ССЦ-БГ, кои работата ја водат многу сериозно и посветено. Се испраќаат писма со многу прашања кон градоначалничката Јорданка Фандакова и гиректорот на Метрополитен Стојан Братоев. Исто така беше привлечен и добар медиски интерес со репортажата на познатата телевизија бТВ.
![]() ![]() Моите две омилени: ![]() ![]() Тука можете да погледнете за што станува збор: http://www.facebook.com/spasimetroto http://spasimetroto.org/ И видео од репортажата на бТВ во врска со изградбата на третиот метро-дијаметар: http://www.youtube.com/watch?v=xg9GfmgGx0A ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Уште малку слики од репортажата на весник Дневник на метростаницата Цариградско Шосе (декември 2010):
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
И за крај станицата Цариградско Шосе, каде се гради и најголемиот подземен П+Р паркинг:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() Ова е моменталната сосотојба на сите 11 станици од Линијата 2, кон денешен датум, односно фебруари 2011 година. Следуваат уште двете станици на МД 1 -Младост 3 и Цариградски Шосе.
![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Последната станица е Џејмс Баучер, каде што засега ќе завршува МД2, а за во иднина се планира истата линија да биде продолжена во два смера. Едниот е јужно се до Обиколницата, а другата насока е кон исток, се до Студентски Град.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Станицата која веројатно е во најнапредната фаза на изградба е таа крај хотелот Хемус, крстена Свети Наум (иако има уште предлози како Арсеналска, Музеј на Земјата и луѓето или Хемус). Дури и внатрешното оформување веќе почна да добива форма:
![]() ![]() ![]() ![]() На сликите се гледаат дури и поставените шини под платрофмите:
![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Следната станица е на крајот на бул. Витоша, односно пред Националниод Дворец на Културата. Станицата делумно е изградена во времето на изградбата на целиот комплекс НДК и сега само се довршува внатрешноста и се прави врската со станицата Сердика-2, односно тунелот под Витошка.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Стигнавме до централната станица, каде ќе има трансфер на МД1. Оваа станица сеуште не е одлучено како ќе се вика, но предлозите се неколку: Сердика-2, Средец или Св. Неделја. Тука се гради и археолошкиот комплекс, кој ќе биде под коловозите на бул. Марија Луиза и над самата метростаница на МД2. Во овој комплекс ќе бидат изложени наодите од неколку историски епохи на Софија. Се гради исклучително подземно.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
![]() Тука се гледа јасно еден од излезите од станицата, кој е на многу повисоко ниво од тунелите и платформите:
![]() Ете го отворот каде треба да избие ТБМ:
![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Станицата Лавов мост исто така е во напредната фаза на изградба и ја чека тунелопорбивната машина да помине низ неа, кон ЦУМ, Халите и станицата Сердика 2.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Внатрешноста на станицата, односно платформите и машините кои ја опслужуваат тунелопробивната машина:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Следна станица е МС Централна Гара, каде се наоѓаат Централната железничка и Централната автобуска станици. Исто така веќе е покриена и се работи внатре. На првите слики се гледаат тубусите, кои се употребуваат при формирање на тунелите кога ТБМ/Кртицата ќе помине низ земјата. Сега машината се наоѓа помеѓу Централна Гара и Лавов мост:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Самата метростаница Банишора:
![]() ![]() ![]() Тука се гледа местото, каде што МД 2 ќе се расклонува на север кон населбата Илијанци, каде треба да биде и идното сопствено депо на МД2. До тогаш, депото на МД1 во Обелја ќе ги опслужува сите возови на линиите 1 и 2.
![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Малку слики од МС Банишора, кај населбата Триаголника, каде беше и стартовата шахта, каде влезе тунелопробивната штит-машина, која сега патува кон станицата Лавов Мост. Крајната дестинација на ТБМ е станицата НДК, додека сета земја се праќа на ленти се до шахтата кај Триаголника, од каде се извозува со камиони:
![]() Стартовата шахта на ТБМ:
![]() ![]() ![]() Edited by Andrej_LJ - 12-Feb-2011 at 16:55 |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() Долж булеварот Ломско Шосе, кон претходната станица-Надежда: ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Метростаница Хан Кубрат и тунелите долж Ломско Шосе:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 23242526> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |