build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3233343536 60>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #661 Posted: 22-Nov-2010 at 21:02
да бидам ироничен, циничен или не.... ај сами проценете....

Толку време сме назад... што веќе не ни прави разлика кое решение би го одбрале.

Само ќе ви кажам неколку работи... Скопје не е голем град, не смее, а нема ни да биде... а не ни сакам да биде....

Баш убави жардињери со ружи, дрва, елки, и други цвеќиња, дури и ситем за наводнување капка по капка , да беше, ама сепак функционира.... извенете ама јас не би заменувал за некојси трамвај.... ама тој некојси трамвај, радо би го ставил на местото на едно 50.000 автомобили кои возат низ Скопјево, за џабе, за мангупирање или "комфор".... а и така таа за...на жолта лента не служи за џабе.... Наместо уништување прекрасни жардињери би го ограничил сообраќајот на приватни возила-автомобили во градот, поготово во тесениот центар.... нека ми извинат сите кои повеќе им се допаѓа да седат удобно во автомобил, ама нека знаат дека колќу што има коли во Скопјево со по еден човек во нив толку има луѓе кои се гмечат во автобусиве и се влечат по пола саат од Аеродром до Карпош, или кај Мавровка или Првомајска....

Не е толку до тоа што ние имаме зае.на инфраструктура колку што немаме поим од градски живот. И што ќе изградиме и автопати низ Скопјево и пак ќе ни бидат џабе, ќе направиме и тунели и пак истото, и трамвај и тој ќе биде заникаде ако не се спроведе политика која ќе ги средува овие работи и како ќе се одвива сообраќајот во Скопје.

Да разјсниме. Единствена потреба од автомобил е само кога имаш нешто закажано во доцните часови, како на гости, но и тоа не е голема причина, постојат такси возила кои безбедно ќе ве однесат до дома ако сте се поднапиле. И друга причина е за движење надвор од Скопје, но и тука има алтернативи.... или пак ако живеете во Бардовци, и другите периферни населени места, но и за нив би важело до одредено место може со кола, после паркираш во некоја катна гаража или паркинг и потоа јавен превоз....

Имам многу да кажувам околу ова, односно да го средам, така убво дотерано.... ама треба повеќе време и повеќе глави за размислување.... но еве нека стои вака..... немојте да сфатите погрешно.... има голема смисла само треба да се долови, или пак ако можете да ја видите без да правам шминки....

И еден заклучок... правиме студии за наредните години, а незнаеме дека наредните години ќе ни донесат многу нови начини на превоз во градови по кои треба да се стремиме да бидеме.... а не овие поголемиве кои немаат смисла од живот, освен ако не сте за бизнис, и раководење....

Сфатете ако сакате убав живот ќе одиме еко.... да не се гушам во смогов за.бан....

Но тоа секако иде со одличен јавен транспорт... зашто се ми паѓа во вода...

Пс. Што му фали на Копенхаген и неговите граѓани кои возат велосипеди.... а ние сме запнале за автомобили и зошто трамвајот би бил на трета лента....

Не сме назад со инфраструктурата колку со тоа што го имаме во главата.... да изградиш нешто ќе ти требаат и две години и повеќе ама после имаш конкретен производ.... ама да створиш навика на 300.000 граѓани да возат велосипеди или да користат јавен транспорт.... баш туку така од чиста волја... не е така лесно....

И сите слики и шеми изгледаат убаво.... и да не ме сфатите погрешно... јас 100% оправдувам јавен транспорт.... ама не оправдувам мегаломанија или преголемо трошење средства само да се задоволат оние кои возат автомобили.... и во никој случај неможеме да споредуваме градови... кои и да се.... и воопшто да не го спомнуваме Скопје.... зашто секој град е различен и неможе да се споредува по вакви параметри... премногу е варијабилно... и релативно....


Едит: Ги собрав двата коментара во овој па да не прави забуни еве образложение... да не правам постови за џабе...





Edited by FoSsiL - 22-Nov-2010 at 21:12
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #662 Posted: 22-Nov-2010 at 21:00
Originally posted by nylon



Би сакал да слушнам повеќе мислења за "copy/paste" со модификации на системот од Сиетл во Скопје, бидејќи мислам дека тоа е совршениот концепт за Скопје.


Извини не видов дека си го напишал ова. Сиетл или голем дел од американските градови имаат сосема друга концепција од европските и Скопје. Сега точно за Сиетл незнам, но ако можам да генерализирам, тогаш ќе го испоставам следното: амери градовите се со силно движење кон центарот во текот на денот и нивно пустеење во текот на ноќта. Во Скопје од друга страна огромен дел од центарот е населен и самиот генерира многу движење и по работното време. Потоа Америка има премногу голема територија и затоа градовите им се ретко населени во предградијата, а со тоа и развлечени и непривлечни за јавен транспорт со висок капацитет како ЛРТ-то. Ете и самиот гледаш дека трасата минува низ сосема пусти полиња, покрај автопат во некој свој дел. Потоа секој ЛРТ систем е само еден дел од целиот систем за јавен транспорт во еден град (многу често најважниот дел е токму ЛРТ, доколку градот нема метро). Во Америка не е баш развиена културата за користење на многу форми на јавен транспорт, така што голем дел од нивните градови немаат приградска железница, немаат нормален трамвај и имаат редка мрежа на автобуски линии и многу помалку се употребува системот П+Р (паркирај и вози се). Сите овие системи со тоа што го надополнуваат ЛРТ-то, го оптоваруваат дополнително, што може да биде проблем во деловите каде мрежата поминува низ густо населени населби (какви се повеќето во Скопје). Затоа на Скопје му е потребна погуста ЛРТ мрежа, која би се надополнувала (растоварувала и истовремено оптоварувала) со други мрежи за јавен транспорт.

Не велам дека системот во Сиетл е лош (те. можеби за градот си е добар), но овој концепт е развиен и применет најмногу во Европа, каде градовите се многу послични со нашиот и мислам дека нивна модификација и примена во Скопје би била поуспешна.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #663 Posted: 22-Nov-2010 at 20:48
БОХУМ самиот има околу 400 000 жители, но во негова непосредна близина се и градовите Херне и Гелзенкирхен, кои имаат по 175, односно 280 илјади жители (да знам дека збирот прави повеќе од Скопје, но затоа имаат и една целосно оперативна метро линија и уште една во изградба)!

МЕТРОТО:
Линии: 1 (U35)
Должина: 15.3 km (11 km подземни)
Ширина: 1435 mm

ЛРТ:
Должина: 84 km (11.7 km подземни)
Линии: 8 (301, 302, 306, 308, 310, 318)
Ширина: 1000 mm











Сепак, ваква мрежа пак мислам дека би била преамбициозна за Скопје (освен можеби за линијата Лисиче-Ѓорче) и тоа не заради подземните делови или станици (кои до смрт ги плашат нашите надлежни и дел од софорумците, кои тоа го сметаат за невозможно), туку заради самата должина на станиците и метро составите, кои се дизајнирани за многу поголем капацитет од тој што Скопје може да го генерира.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #664 Posted: 22-Nov-2010 at 20:38
ТА...незнам колку е во склоп на темава, но сметам дека треба со факти да се трудиме да ги убедиме противниците на ЛРТ во Скопје, за нужноста на ваквите системи во градовите од ваква (дури и многу помала) големина. Особено кога станува збор за главен град, каде се сконцентрирани голем дел од институциите и услужниот сектор на државата, кои сами по себе генерираат многу движење низ и околу градот. И неможев да не ги земам Германија и Австрија како пример за успешно воведувањ и екслоатација на многу различни системи на шински транспорт. Прво би ги определил различните термини кои се користат во германско говоречките земји (кои се од една страна меѓусебно многу различни а спека поврзан и кои се многу збунувачки токму заради нивната сродност и многубројност):

U-Bahn или Untergrundbahn значи буквално подземна железница, односно метро. Тоа значи сосема бесконфликтен тип на јавен шински транспорт со најголем капацитет. Метро-составите се долги по 120 метри и составени од 5-6 вагона. Самите станици се поставени вообичаено на 1000 метри растојание, односно помалку од тоа на постарите или пренаменети линии. Интервалот на движење е мал до 1.5 минути, но во текот на денот може да се растегне и до 5-6. Се обележува со буквата U, на сина основа.

S-Bahn или Stadtschnellbahn, Stadtbahn односно Schnellbahn буквално значи (брза) (при)градска железница. Се работи за концепт кој користи класични ЕМУ возови и ја експлоатира постоечката железничка мрежа, во смисла на пруги и станици. Линиите на овој систем стигнуваат до поодалечените населби на градот, станиците се многу поретки, односно се наоѓаат на по 3-4 км растојание и интервалот на движење на самите композиции е доста редок (најчесто помеѓу 10 и 30 минути преку денот). Самите линии се преферирани од жителите на приградските и сателитските населби/градови, пред се заради нивната поголема брзина од метрото. Мора да се нагласи дека секоја линија од приградкста железница прави врски со метро станиците на големи терминали. Се обележува со буквата S, на сина или зелена основа, во зависност од градот.

Straßenbahn или трамвај (буквален превод би бил уличен воз), е застарениот и веќе постепено заменуван модел на шински градски превоз. Станува збор за мрежа по која се движат трамваи, чија должина варира помеѓу 25 и 50+ метри (на пример во Будимпешта го имаат најдолгиот едночлен трамвај на светот затоа што ужасно каснат со меторто), станиците се на растојание од 250-400 метри и немаат право на предност, односно ги делат улиците со останатите учесници во сообраќајот. Се обележува со зелена буква Н, на жолта основа, што значи буквално спирка/постојка (но не и станица, треба да се разликува дека станица е јазол од повисок ранг, каде има трансфер).

СИТЕ ТРИ КОНЦЕПТА се користат во големите градови како Берлин, Хамбург, Минхен, Виена итн. при што меѓусебно се дополнуваат. Се работи за градови кои имаат над милион жители, со многу концентрирани стари градски предели, нови бизнис и комерциални центри и голем број сателитски и приградски населби.

ГРАДОВИТЕ КАКО СКОПЈЕ (ПОМЕЃУ 300 ИЛЈАДИ И МИЛИОН ЖИТЕЛИ), пак користат симплифицирана и здружена варијанта од сите три вида на горепосочен превоз. Најчесто се работи за две поврзани мрежи од кои ендата е приградската железница која ги користи железниците и ги поврзува приградските населби и втората мрежа е симбиоза помеѓу класичниот трамвај и метрото. Каква ефикасност, брзина и превозен капацитет ќе има линијата зависи од тоа дали истата ќе земе повеќе белези на класичниот трамвај и лесното метро. Од тоа зависи и дали ќе добиеме (наредени по хиерархија од низок кон повисок ранг): 1.брз трамвај, 2. метро-трам или 3. преметро/лесно метро.

БРЗИОТ ТРАМВАЈ има повеќе карактеристики на трамвај отколку на метро. Ретко подземен (иако често денивелиран), со кратки возови и станици и класични трамвајски возила со должина од околу 30 метри.

МЕТРО-ТРАМ би рекол дека има подеднакво и до двете. Во централните подрачја и клучните транспортни јазли е денивелиран и со подземни/надземни станици, често користи два споени трамвајски возила (со околу 50-60 метри вкупна должина) и со станици кои се разпределуваат на секои околу 400-600 метри.

ЛЕСНО МЕТРО/ПРЕ(Д) МЕТРО е систем кој го развиваат градови кои во иднина сакаат да изградат целосно одделен метро систем. Тие градат долги по 120 метри станици и пошироки тунели, но се воведуваат возила кои се смеса помеѓу метро возовите и трамваите. Бројот на вагони во составот според потребата се зголемува и достигнува од 60 до 120 метри. Сите станици во центарот се подземни/ретко надземни и комплетно независни, додека во пооддалечените региони возат повторно на засебни траси (кои не се физички секогаш одделени од останатите, на пример пешаците), нешто што при метрото не е практика. Постепено како што расте потребата по виша форма на јавен транспорт со поголем капацитет, вообичаено се градат тунели, ровови или ескади, кои идеално и целосно ги одделуваат трасите од останатите учесници.

Според мене, секој од овие концепти значи и ЛРТ, но тоа е многу широко определена категорија. На Скопје веројатно му треба мрежа која ќе биде во неколку линии застапен МЕТРО-ТРАМОТ, а во неколку БРЗИОТ ТРАМВАЈ.

СЕ НАДЕВАМ ДЕКА БЕВ ЈАСЕН А СЕГА ДА ПОМИНЕМЕ НА НЕКОЛКУ ПРИМЕРИ. Се разбира секој град си има воведено различна форма на транспорт во зависност од примерите, кој се наоѓа во распонот помеѓу класичниот трамвај и тешкото метро:

ЛИНЦ:

Linz (главен град на Горна Австрија - 190,000 жители)

- 900 mm
- должина 21.1 km
- 3 линии
- иако Линц е навистина мало градче, сепак мрежата содржи и денивелирани траси, подземни и вкопани станици итн. Самиот тунел е долг 2 километри со 2 целосно подземни станици и една вкопана но со отворен кров. Треба да се нагласи дека поради фактот што градот е мал, овој систем е повеќе трамвајски, со малку примеси на ЛРТ.









"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #665 Posted: 22-Nov-2010 at 20:05

Хаха, за Виена го треснав тоа 100 години, сакав да кажам многу одамна.
А за аквадуктот знаев дека грешам и сакав да го ставам во наводници затоа што ми текнуваше вистинскиот термин.

Би сакал да слушнам повеќе мислења за "copy/paste" со модификации на системот од Сиетл во Скопје, бидејќи мислам дека тоа е совршениот концепт за Скопје.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #666 Posted: 22-Nov-2010 at 19:30
Се согласувам, само имам две минорни забелешки во однос на твојот пост. Првата се однесува на тоа дека Виена пред точно 112 години ја има пуштено својата прва целосно одвоена градска железница, која сега е дел од У6.

1898 - in this year Otto Wagner's Stadtbahn (Metropolitan Railway) was officially opened. Today's metro is based on this system, but the Stadtbahn was a full-scale railway, operated with steam engines and run by the Federal Railways.

Еве дел од сеуште запазената и делумно во експлоатација интфаструктура на Ото Вагнер во Виена (отворен 1898 година):







Второто се однесува на фактот што аквадукт пренесува вода, а ти веројатно мислиш на ескада/мост.

За крај би истакнал дека пред некој месец се позаинтересирав за градскиот транспорт во германските градови, со големина и нужди слични на Скопје и дојдов до многу интересни концепти и идеи. Германците се навистина шампиони во јавен транспорт, особено кога станува збор за комбинирање и измислување на многу различни типови на шински градски и приградски јавен транспорт.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Observer View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Oct-2010
Location: MK
Online Status: Offline
Posts: 271
  Quote Observer Quote  Post ReplyReply #667 Posted: 22-Nov-2010 at 19:07
nylon и Andrej_LJ ми го дадоа одговорот. Не се изразив најдобро, мене ме интересираше дали и колку трамвајот би влијаел врз сообраќајот со автомобили, а нивните одговори и идеи се прифатливи за мене - трамвајски сообраќај кој ќе биде целосно одвоен или да има минимално влијание врз автомобилскиот сообраќај. Особено ми изгледа добро овој трамвајов во Сиетл само не знам кај нас колку има простор за вакво нешто.
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #668 Posted: 22-Nov-2010 at 18:58
Originally posted by Andrej_LJ

NEEEEIN! Градете си барок, но не ми го чепкајте јавниот транспорт кога сте толку некомпетентни!

1) Зошто навистина секоја гарнитура прави своја студија за трамвајот во Скопје?
2) Веќе верувам на сите ни станаа јасни неколку работи:
   а) шински тип на јавен транспорт на Скопје му е НЕОПХОДЕН ако мисли да се развива забрзано и во правилна насока. Разглобувано е 100 пати за поволностите и позтивната промена во целокупниот начин на живеење.
   б) тој шински тип на транспорт не смее да биде Трамвај од 19 век, туку од 21 век. Тоа значи колку што се може понезависни траси на линиите на шинскиот превоз, од останатиот (автомобилскиот) сообраќај!
3) НАЈВАЖНО од се според мене се две нешта: прво треба да се наложи на проектантот да испланира мрежа на за класичен трамвај, туку за метро-трам или за лесно метро/брз трамвај. Не смее да се дозволи шинските возила (тоа не значи под дифолт трамвајски, туку некаков хибрид помеѓу трамвај и елетричен воз, особено кога станува збор за линија со повисок капацитет како онаа Н. Лисиче-Ѓ. Петров), да возат по неодвоени ленти, макар тоа и да се третите ленти кои се наменети за автобуси. Јас преферирам во 99% од случаите шините да се на средина на булеварите, со соодветната денивелација, каде тоа е неопходно и серазбира онаму каде што е изводливо под профатливи услови и цена. Второ, кога се планира рбетот на градскиот јавен транспорт, тоа не смее да се прави одвоено од сите останати видови на сообраќај. Како што имаме многу пати сугерирано, тој мора да биде надополнет од регионална/градска железница, за која Скопје веќе има перфектна изградена железничка инфраструктура, која само треба да се надополни и реконструира! Тие три приоритетни насоки се кон Ѓ. Петров/Сарај, Драчево и Бунарџик/Аеродром Петровец! Исто така не смее да се планира трамвај без да се земе во предвид автомобилската мрежа и нејзината надоградба, особено кога таа е нераскинлив и круцијален дел од самата шинска мрежа. Така на пример би било тотална будалаштина (зборови не наоѓам дури), ако се помисли на градење на ЛРТ мрежа без да се изгради барем тунелот под Плоштадот! Второ, незнам како им е замислена линијата од Клинички кон Бутел, но иако јас се залагам да оди подземно под улица Макдонија (притоа досегнувајќи до најклучните и фрекфрентни точки во центарот), сепак може да се изведе истата по(д) и во средината на бул. Климент Охридски, преку новиот мост на Вардар и тунелот под Кале (ууууф и една многу длабока станица на самото Кале...) достигајќи брзо и ефикасно до северните делови на градот! Мислам дека е ужасно потребно и да се размисли за изградба на линија по средината на Јужната тангента, особено во делот од центарот до студентскиот дом Гоце Делчев.

Како што кажавме има безброј варијанти, но има само неколку клучни фактори, кои не смеат да се занемарат. Тоа се: бесконфликтен шински сообраќај со возила со голем капацитет и точност, кои поминуваат денивелирано, особено на најоптоварените точки на градот и мрежа која се дополнува со останатите форми на транспорт како регионална/градска железница П+Р паркинзи и останат тип на јавен и приватен транспорт! Тоа се критериуми кои би морале да се наложат во порачувањето на проучувањето (кое е енто по ред)!

Апсолутно се согласувам. Сличното пробав да го опишам во некој пост погоре. Кога веќе се размислува за шински превоз мора да се размислува барем за концепти не постари од 10 години. Нема логика во 2010 да размислуваме за воведување на сличен трамвајски систем каков што во Виена е направен пред 100 години.
Одвојувањето (денивелирањето) на трасата од постојниот сообраќај е далеку поевтино споредено со изградбата на подземна железница, а се добива прилично иста брзина и прецизност. Како предност на ЛРТ-то во однос на подземната железница е флексибилноста.
Шинските возила практично би биле Streetcar што значи дека може да се движат и по улиците како класичен трамвај.
Како пример би го навел Link Light Rail во Сиетл. Системот е изграден пред 7-8 години и е доста револуционерен во употребата на трамваите.
Всушност трасата на некои делови е денивелирана по средината на "булеварите", на некои делови оди по самата улица како класичен трамвај, а има и делови каде е на посебни "аквадукти" како и подземни делови на трасата.

Еве неколку слики. Link Light Rail Сиетл








Edited by nylon - 22-Nov-2010 at 19:26
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #669 Posted: 22-Nov-2010 at 18:30
NEEEEIN! Градете си барок, но не ми го чепкајте јавниот транспорт кога сте толку некомпетентни!

1) Зошто навистина секоја гарнитура прави своја студија за трамвајот во Скопје?
2) Веќе верувам на сите ни станаа јасни неколку работи:
   а) шински тип на јавен транспорт на Скопје му е НЕОПХОДЕН ако мисли да се развива забрзано и во правилна насока. Разглобувано е 100 пати за поволностите и позтивната промена во целокупниот начин на живеење.
   б) тој шински тип на транспорт не смее да биде Трамвај од 19 век, туку од 21 век. Тоа значи колку што се може понезависни траси на линиите на шинскиот превоз, од останатиот (автомобилскиот) сообраќај!
3) НАЈВАЖНО од се според мене се две нешта: прво треба да се наложи на проектантот да испланира мрежа на за класичен трамвај, туку за метро-трам или за лесно метро/брз трамвај. Не смее да се дозволи шинските возила (тоа не значи под дифолт трамвајски, туку некаков хибрид помеѓу трамвај и елетричен воз, особено кога станува збор за линија со повисок капацитет како онаа Н. Лисиче-Ѓ. Петров), да возат по неодвоени ленти, макар тоа и да се третите ленти кои се наменети за автобуси. Јас преферирам во 99% од случаите шините да се на средина на булеварите, со соодветната денивелација, каде тоа е неопходно и серазбира онаму каде што е изводливо под профатливи услови и цена. Второ, кога се планира рбетот на градскиот јавен транспорт, тоа не смее да се прави одвоено од сите останати видови на сообраќај. Како што имаме многу пати сугерирано, тој мора да биде надополнет од регионална/градска железница, за која Скопје веќе има перфектна изградена железничка инфраструктура, која само треба да се надополни и реконструира! Тие три приоритетни насоки се кон Ѓ. Петров/Сарај, Драчево и Бунарџик/Аеродром Петровец! Исто така не смее да се планира трамвај без да се земе во предвид автомобилската мрежа и нејзината надоградба, особено кога таа е нераскинлив и круцијален дел од самата шинска мрежа. Така на пример би било тотална будалаштина (зборови не наоѓам дури), ако се помисли на градење на ЛРТ мрежа без да се изгради барем тунелот под Плоштадот! Второ, незнам како им е замислена линијата од Клинички кон Бутел, но иако јас се залагам да оди подземно под улица Макдонија (притоа досегнувајќи до најклучните и фрекфрентни точки во центарот), сепак може да се изведе истата по(д) и во средината на бул. Климент Охридски, преку новиот мост на Вардар и тунелот под Кале (ууууф и една многу длабока станица на самото Кале...) достигајќи брзо и ефикасно до северните делови на градот! Мислам дека е ужасно потребно и да се размисли за изградба на линија по средината на Јужната тангента, особено во делот од центарот до студентскиот дом Гоце Делчев.

Како што кажавме има безброј варијанти, но има само неколку клучни фактори, кои не смеат да се занемарат. Тоа се: бесконфликтен шински сообраќај со возила со голем капацитет и точност, кои поминуваат денивелирано, особено на најоптоварените точки на градот и мрежа која се дополнува со останатите форми на транспорт како регионална/градска железница П+Р паркинзи и останат тип на јавен и приватен транспорт! Тоа се критериуми кои би морале да се наложат во порачувањето на проучувањето (кое е енто по ред)!


Како надополнување и подкрепа на горе кажаното, ќе посочам само примери на далекугледност од нашето најблиско соседство:

-БЕЛГРАД, кој сега го гради мостот на Ада, во неогавата средина остава простор и за два шиснки колосека, по кои се предвидува некој ден да поминува меторто или ЛРТто, во зависност од тоа што ќе одлучат. Иако се многу далеку од реализација на независен шински концепт, сепак се зема в предвид.
-АТИНА со изградбата на Аттики Одос, односно нивниот систем внатрешни градски автопати изгради и паралелен на автопатот приградски шински систем, кој минува по средината на коловозите.
-БУКУРЕШТ (кој за мое изненадување покрај своите 4 метро линии и МД5 која ќе почне да се гради во 2011, има и една ЛРТ линија, односно Т41) во моментов гради еден огромен (скоро 2 км мост/надвозник со многу клучки) кој е дел од внатрешниот прстен на градот. Таму исто така има шински линии во средината, кои ќе прават поврзување на Т41 со Гара де Норд (каде се сретнуваат и МД4 и МД1).Станува збор за Пасажул Басараб. Красен пример за интеракција, надополнување на неколку типа системи.
-СОФИЈА сега со изградбата на МД2 гради и клучка на неколку нивоа, како и буферни П+Р паркинзи кои би кореспондирале со метрото. Да не зборуваме дека уште во времето на комунизмот, при работата на Националниот Дворец на Културата, значи пред 1981 се изградиле две станици и тунелите меѓу нив, делови од системот кои треба да се поврзат дури во 2012 година, или 30 години подоцна.

Edited by Andrej_LJ - 22-Nov-2010 at 18:41
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #670 Posted: 22-Nov-2010 at 18:14
Затоа има разноразни мерки кои можат да ја забранат употребата на автомобили во центарот на градот. Не може никој да те натера да користиш јавен превоз многу јасно. Затоа, авто-пеш
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #671 Posted: 22-Nov-2010 at 18:12
Јавниот превоз секогаш треба да биде во предност пред индивидуалниот. Затоа има методи да се ограничат ленти, па ако треба и улици исклучиво за јавниот превоз. Има и методи на стимулација на користење јавен превоз. Има градови каде дури и осумдесетина проценти од населението користи јаен превоз и тоа се практични примери дека може да се направи ако се сака функционален јавен превоз. Брзо возење е привремена лоша навика и ќе ве молам малку повеќе да се оидувате да направите некоја опсерваија во глава пред да се пише колку да се пише. Изградба на трамвајска мрежа наспроти една лоша навика што може за исклучиво брзо време да се реши, се некомпаративни работи. Како слон и мравка е.

Гитар и твои ставови имаат изнервирано, и мене и многу други, но никој не и рекол директно дека нервираш. Те молам задржи си за себе, не е тоа расправа на темава. Општеството е виновно што не сровело и допрва сег аправи обиди за унапредување на јавниот превоз. Информирање нема многу да донесе, апели па воопшто. Има методи како што кажав предходно, нормално доколку стварно се спроведат.
Back to Top
Observer View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Oct-2010
Location: MK
Online Status: Offline
Posts: 271
  Quote Observer Quote  Post ReplyReply #672 Posted: 22-Nov-2010 at 18:03
гитар јас гледам од аспект на возач на автомобил. Никогаш не сум користел јавен превоз и не сакам да ме принудат на тоа, уживам во комфорот или се шетам пеш :-)
Back to Top
Plugger View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 15-Sep-2008
Online Status: Offline
Posts: 378
  Quote Plugger Quote  Post ReplyReply #673 Posted: 22-Nov-2010 at 17:57
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #674 Posted: 22-Nov-2010 at 17:44
Originally posted by Observer

По средината на улиците? Од тоа и се плашев :-) Научен сум на брзо возење а трамвајот ќе биде огромна пречка особено ако е на средина на улиците! Второ нели се набавуваат еден куп нови еднокатни двокатни автобуси а сега и трамвај? Не е малку голема инвестицијата во јавниот сообраќај за вака краток временски период?

Ако мислеше на мојот пост, на средина на улиците мислев тој да биде одвоен од коловозот. На пример шините да се подигнат на 1 метар над коловозот и да биде совршено ограден.
Нешто слично има во Сиетл и тоа е доста нов и модерен концепт на ЛРТ. Значи мислев на траса која ќе биде апсолутно независна од останатиот сообраќај, практично ќе се добие нешто слично на подземна железница, само што нема да биде под земја.

Придобивки:
1. Многу поголема брзина на ЛРТ-то
2. Прецизност во времето на пристигнување на станаците на ЛРТ-то
3. Многу поефикасен систем на наплата
4. Без ризици за сообраќајни незгоди поради ЛРТ-то
5. Практично претворање на булеварите во урбани автопати, бидејќи ќе биде невозможно пешак да помине преку нив.
6. Раскрсници на две нивоа
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #675 Posted: 22-Nov-2010 at 17:24
Човече поентата на јавниот превоз е да се минимизира автомобилскиот сообраќај. Инвестиција во јавниот превоз не може никогаш да биде преголема! Ќе треба допрва да се инвестира во автобуси што се движат на водород.


Морам да се надополнам, ништо против тебе, иако твоите ставови не само што ми сметаат, дури и ме нервираат, но не си ти виновен, виновно е општеството и недоволното информирање за бенефинитите од јавниот превоз. (барем од квалитетниот јавен превоз).

Edited by гитардемон - 22-Nov-2010 at 17:40
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Observer View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Oct-2010
Location: MK
Online Status: Offline
Posts: 271
  Quote Observer Quote  Post ReplyReply #676 Posted: 22-Nov-2010 at 17:16
По средината на улиците? Од тоа и се плашев :-) Научен сум на брзо возење а трамвајот ќе биде огромна пречка особено ако е на средина на улиците! Второ нели се набавуваат еден куп нови еднокатни двокатни автобуси а сега и трамвај? Не е малку голема инвестицијата во јавниот сообраќај за вака краток временски период?
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #677 Posted: 22-Nov-2010 at 17:13
Зошто барем најоптоварената линија, онаа која тргнува од Лисиче, а завршува во Ѓорче Петров не се одвои од автомобилскиот сообраќај. Ако не се одвои нема да биде ефикасно ЛРТ-то. Со надоградба на 9-10 раскрсници на две нивоа и тунел од Народна Банка до Соборна црква би се добила непреќината траса за ЛРТ, која би можела да оди по средината на булеварите Јане Сандански, Кузман Јосифовски-Питу и Партизанска. Ако се огради трасата и каде што се наоѓаат станиците да се направат подземни премини кои би се користеле и како влезови за станиците (Се влегува од двете страни на булеварот, и на средината негде на подвозникот да биде влезот на станицата каде што би имало рампи, па потоа по скали би се одело горе на станицата на сегашните жардиниери). Со тоа покрај што ќе се овозможи далеку погоелма брзнина на лрт-то и ќе се обезбеди сигурна наплата на билетите (нешто како во метро системите), ќе се подобри и протокот на автомобили, бидејќи раскрсниците ќе бидат на две нивоа, односно ќе нма раскрсници.

Чисто како идеја, оддамна ми има текнато, па сакам да слушнам ваши размислувања.
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #678 Posted: 22-Nov-2010 at 12:34
Za haosot kje se grizat ungarskata i angliskata kompanija, znaci se kompanii sto doagjat od drzavi sto znaat nesto!   ne e kako da kazam ,, kineska roba,,
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #679 Posted: 22-Nov-2010 at 12:25
Originally posted by Observer

Јас сум малку скептичен во однос на тоа како трамвајот ќе влијае на сообраќајот. Во смисла дали се одзема просторот за автомобили, дали тоа ќе значи побавно возење на автомобилите и тн. ?


Не заборавај дека идеата е преку трамвајскиот сообраќај да се растерети автомобилскиот
Back to Top
Observer View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Oct-2010
Location: MK
Online Status: Offline
Posts: 271
  Quote Observer Quote  Post ReplyReply #680 Posted: 22-Nov-2010 at 12:06
Јас сум малку скептичен во однос на тоа како трамвајот ќе влијае на сообраќајот. Во смисла дали се одзема просторот за автомобили, дали тоа ќе значи побавно возење на автомобилите и тн. ?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3233343536 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.580 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.