build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3435363738 60>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #701 Posted: 06-Jul-2010 at 23:58
Истово лесно метро се прави и во Солун забораив да кажам.А инаку брзината им е тука негде со обичното метро.Ова италјансково е со брзина од 90 км/h.
Инаку за цената за кај нас мислев дека ако би била 80-90% од линијата над земја би било доста доста поефтино отколку онаа цената што е за целосно под земја
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #702 Posted: 06-Jul-2010 at 21:56
Всушност морам да те поправам. Грешка во податоците имаш дека во Софија Линјата 2 чини 247 милиони за 2.8 км, туку за истата цена се градат 7 километри и 7 подземни станици, плус на дел од нив ќе има и големи подземни П+Р паркинзи. Станиците се со должина од 105 метри, возовите ќе бидат со максимална должина од околу 100 метри.

Од друга страна пак, во Бреша за лесно метро/ЛРТ се даваат истите пари за линиај на која возовите ќе бидат долги под 40 метри (т.е. колку и класичните трамваи) и станиците ќе бидат многу покуси. Се разбира дека самите трошоци поврзани со градбата на објектот не се еднакви во Италија и Бугарија/Македонија и се согласувам дека на Скопје не му треба тешко метро, но и оваа варијанта не е толку евтина како што е претставена.



Инаку еден интересен податок е дека сето метро што до сега е изградено во Софија (Линија 1 - 18 км со 14 станици) чини 700 милиони евра. Средствата се обезбедени од градскиот и републичкиот буџет (600 милиони евра) и од еден јапонски кредит (104 милиони долари). Делот што сега се гради (Л1 и Л2 со нови 13 станици) се финансира за прв пат од европската унија во најголемиот дел и од републичкиот и општинскиот буџет.

Edited by Andrej_LJ - 06-Jul-2010 at 21:57
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #703 Posted: 04-Jul-2010 at 22:48
Би сакал да го погледнете и ова што го прави италијанската компанија AnsaldoBreda кое еден вид light metro и се вика AnsaldoBreda Driverless Metro. Го има во неколку градови низ европа и е прилично нов продукт. Многу е ефикасен и се движи автоматски без возач. Доколку се движи над земја секако цената е поефтина(во копенхаген поголемиот дел е над земја) а по потреба може нормално и под земја.
За Скопје според мене е измислено и би можело под земја да се движи само во центарот под плоштад.
За цената мислам дека е поефтино од обично метро
Во Бреша 13.1 километар Driverless Metro целосно под земја(значи како класично метро) кошта 575милиони
А во Софија Линија2 од метрото - 2.8 километри коштаат 247 милиони
Значи негде дупло поефтино Driverless Metro
Значи доколку би се направило во Скопје и при тоа 80-90 проценти да е над земја би било доста поефтино.
http://www.ansaldobreda.it/upload/allegati_prodotti/43_ITA_driverless.pdf
http://www.ansaldobreda.it/schedaProdotto.aspx?idProdotto=38&idCategoria=1&idSottoCategoria=2
http://en.wikipedia.org/wiki/AnsaldoBreda_Driverless_Metro
Back to Top
Jumbo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Mar-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 140
  Quote Jumbo Quote  Post ReplyReply #704 Posted: 04-Jul-2010 at 22:24
toasumjas да се надеваме дека некој ќе го разгледа твојот предлог, идејава ти е одлична.

Edited by Jumbo - 04-Jul-2010 at 22:27
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #705 Posted: 04-Jul-2010 at 12:43
Еве тука што вика, интересно е делот Functionality :

Technology

   Print
The fruits of 100 years’ experience – DCC’s People Mover Systems are based on cable propulsion technology and hold several key advantages. DCC's individualized system concept means developing the most efficient solution possible for optimum simplicity and functionality. Utilizing cable technology significantly simplifies maintenance, reduces O&M costs and improves reliability.

Simplicity
intelligent system concepts, each individually tailored to the customer’s needs
few moveable parts ensures fewer defects
the train affords the use of a simplified control system because a grip attaches it to the haul rope at an assigned point
a standardized, modular system allows for rapid installation and testing schedules
stationary drives and an emergency drive backup ensure stalled trains can easily be returned to the station for simple and save evacuation
cable technology's highly efficient propulsion solution affords simple power distribution without high power rates along the guideway

Functionality
low initial system investment costs
environmentally friendly
custom tailored system designed for its unique environment
simple, proven base technology
system safety and design according to International APM codes and standards

Reliability
outstanding performance records
operational in even the harshest climate conditions (snow, ice, wind, etc.)
ropeway equipment proven over decades

http://www.dcc.at/doppelmayr/solutions/en/detail.aspx


Edited by toasumjas - 04-Jul-2010 at 12:44
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #706 Posted: 04-Jul-2010 at 11:21
Идејава е одлична, навистина скоро ја имаат истата брзина со трамвајот,не знам дали е поефтино ,би рекол дека не е , али сепак штетата е помала и ако израчунаме ке испадне исто,се надевам некој ке помисли на вакво нешто ,особено како туристичка атракција низ некои локалитети во скопје, како што е примерот во вегас.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
toasumjas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Jun-2010
Location: Skopje/ljubljan
Online Status: Offline
Posts: 434
  Quote toasumjas Quote  Post ReplyReply #707 Posted: 04-Jul-2010 at 02:50
Ме интересира што мислите за идејата за People mover or APM (Cable Car, AGT, PRT, SkyTrain), поставен во доста градови во светот и е многу ефикасно превозно средство.И го произведува фирмата(допелмаер) која работи на жичарата кај нас па може и некој попуст да извлечеме
Ги има у доста градови низ свет:Венеција, Сингапур, Караказ(во изградба), Ванкувер, Низ многу градови во америка, Низ јапан и на доста други места и истотака на многу аеродроми се користа или како транспорт на самиот аеродром од терминали до терминал или како конекција со градот итн.


http://www.dcc.at/doppelmayr/references/en/detail.aspx





stanica





Edited by toasumjas - 04-Jul-2010 at 21:00
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #708 Posted: 06-May-2010 at 12:26
LRT Toronto:

http://www.youtube.com/watch?v=lgW1WprvOGg&feature=player_embedded



И еден пример како НЕУСПЕШНО се воведува ЛРТ. Премалку одвоени траси и премногу вкрстувања со останатиот вид на сообраќај. Имајќи в пред вид дека ова е во Соединетите Држави каде културата на возење е многу висока и од друга страна нашата ориенталска, моежете да претпоставите што не чека, доколку не се вовоеде ЛРТ кај нас на најправилниот можен начин:

http://www.youtube.com/watch?v=3FO_Jb35Ynk


Edited by Cloverstack - 06-May-2010 at 12:43
Back to Top
Baze View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 409
  Quote Baze Quote  Post ReplyReply #709 Posted: 21-Jan-2010 at 15:53
Трамвајот заглави во тендери

За сите капитални проекти Градот бара консултанти и приватни инвеститори

Сања Наумовска


Трамвајот, подземните сообраќајници и скијачката патека на Водно нема да видат бел ден уште долго време. Капиталните проекти, кои градските власти ги најавуваат од поодамна, се заглавуваат во законски процедури што ќе траат уште најмалку една година. Ќе се чека изборот на консултант, кој ќе треба, пак, да изработува студии за привлекување концесионери, а самата реализација е неизвесна и откако ќе заврши тој процес.

На избор на консултанти заглави проектот за воведување трамвај, кој практично беше најразработен од претходната градска гарнитура, а бившиот градоначалник Трифун Костовски остави и проект и пари за почнување на изградбата на депото во Ново Лисиче. Консултанти и приватни инвеститори ќе чекаат и подземната сообраќајница под плоштадот „Македонија“ и под Кале, како и скијачката патека на Водно. Градската власт се одлучи да бара консултант и за билбордите, за чие концесионирање веќе е истечен поголемиот дел од договорите.

Моментно, информираат од Градот Скопје, распишан е јавен повик за избор на консултант за проектот за трамвај во Бирото за јавни набавки и на страниците на специјализираното издание за јавни набавки на Европската унија, ТЕД.

„Што се однесува до подземните сообраќајници, скијачката патека, како и за консултантски услуги за поставување рекламни билборди, повикот е објавен само во Бирото за јавни набавки, а се очекува да се објави и во гласилото ТЕД“, информираат во Градот.

Понудите од потенцијалните консултанти градските власти ги очекуваат кон крајот на февруари. Потоа ќе следува период на евалуација, па избор на најповолен понудувач и жалби, а избраниот консултант ќе може да се знае дури летоска. Тој веројатно ќе добие рок од најмалку една година за да ги изработи студиите за концесионерите што би ги реализирале овие проекти. Целта на таквите студии е да се разгледаат сите можности за привлекување приватни инвеститори што би вложувале во трамвајот, сообраќајниците или во патеката и билбордите. Сепак, гаранции дека ќе се најдат приватни партнери за сите проекти нема, што значи дека градоначалникот Трајановски може и на половината од неговиот мандат да се најде на почетната точка.

„Градот има интерес од воведување трамвај и изградба на две подземни сообраќајници, за да се подобри состојбата со јавниот градски превоз и да се зголеми проточноста на сообраќајот во строгиот центар. Сепак, Градот нема доволно пари за реализација на овие големи проекти. Поради тоа, има потреба од почнување постапка за доделување концесија, за што ни е потребен консултант“, образложија градските власти пред неколку месеци, кога Советот на Скопје даде зелено светло за избор на консултанти.

Министерството за транспорт и врски неодамна ја избра шпанската фирма „Идом инженерија и консулторија“ да изработи студија за сообраќајниот систем на Скопје со идејни проекти за булеварот „Св. Климент Охридски“ и подземната сообраќајница од Соборниот храм до Комплексот банки. Шпанците ќе треба да направат студија за сообраќајниот систем на град Скопје, чија главна цел е да даде стратегиски долгорочни насоки за подобрување на урбаната мобилност на граѓаните и транспортот на стока со решенија што ќе се ориентираат кон одржлив развој на градот. Сообраќајната студија ќе треба да ги потврди определбите на важечкиот ГУП на Скопје или да предложи поинакви можности.

Во Градот велат дека работата на консултантите и на шпанската фирма нема да се совпадне. „Шпанската фирма ангажирана од Министерството треба да изработи идејни решенија за подземните сообраќајници, додека со одлуката на Советот на Скопје треба да се избере консултант што ќе направи студии за финансиската издржаност и условите за издавање под концесија на подземните сообраќајници“, појаснуваат од Градот.

 
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #710 Posted: 06-Dec-2009 at 22:07
Мене не ми прави проблем да се префрли на средина, само да не биде една траса, а така изгледа а и средишниот дел од тој дел на пртизанска е доста тесен така да не би се согласил за една шина во средина. Другиов дел што е барем во Карпош може и да се биде на страничните зеленила што се помеѓу пешачките и велосипедските патеки, но мислам дека ќе треба да се прават корекции кај автобуските станици. Нај искрено јас сум да се оди на коловозот насекаде во Скопје не комбинации, но и ова е добра идеја, но не е насекаде изводлива.

Edited by FoSsiL - 06-Dec-2009 at 22:11
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #711 Posted: 06-Dec-2009 at 21:26
Originally posted by Cloverstack

... туку да се трудиме да наметнеме дебата за квалитетот на проектот.

Впрочем ако не ни треба трамвај/ЛРТ, тогаш каде го гледаш решението за јавниот превоз?
Clov првата реченица е она право, Thumbs%20Up
но зашто да ја враќаме темата наназад и да се објаснуваме дали треба или не, Ohno
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #712 Posted: 06-Dec-2009 at 20:54
Originally posted by Supervisor

Средишно поставување на пруга на Партизански Одреди? Смешно. Катастрофално. Би рекол и очајно само колку да се изведе.
Зошто средишно поставување е смешно и катастрофално? Јасно дека импровизирано префрлање од еден на друг концепт е проблем, ама зошто средишно поставување би било катастрофално доколку се изведе целосно?


Originally posted by Supervisor

Сите овие проекти се смешни бидејќи крстосниците не се проектирани за трамвајски линии и затоа на Скопје не му е потребен трамвај во 21. век.
Како изгледаат крстосници проектирани за трамвајски линии и зошто не би можеле скопските да бидат такви  Dunno

А таа негативност према „трамвај во 21 век“ мислам беше вештачки и симплистички наметната уште од сам почеток. Од трамвај до трамвај има огромна разлика. Навистина, надлежните изгледа уште не се на чисто дека ни треба современ ЛРТ концепт со сите нишани, но без разлика на тоа, не треба да одиме со клизачи против трамвај/лрт генерално, туку да се трудиме да наметнеме дебата за квалитетот на проектот.

Впрочем ако не ни треба трамвај/ЛРТ, тогаш каде го гледаш решението за јавниот превоз?
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #713 Posted: 06-Dec-2009 at 19:37
Средишно поставување на пруга на Партизански Одреди? Смешно. Катастрофално. Би рекол и очајно само колку да се изведе.
Сите овие проекти се смешни бидејќи крстосниците не се проектирани за трамвајски линии и затоа на Скопје не му е потребен трамвај во 21. век.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #714 Posted: 06-Dec-2009 at 18:54




Ова е извадок од скоро ревидиран  ДУП за Тафталиџе, кај архивот на град Скопје.

Не знаеме до каде се стигнати со прецизирање на деталите околу трамвајот, ама еве веќе почнале пругите попрецизно да ги третираат во ДУП-овите.

Но овде збунува преодот од старнична на централна поставеност. Крстосницата е оваа:
42° 0'13.52"N  21°23'24.32"E

Можеби ова може да се објасни со некакво поевтино премостување на Вардар, но тоа е само претпоставка. Во секој случај, не е добро вака да се прешалтуваат пругите, ако ништо друго, затоа што се оптеретуваат крстосници. Би било добро доколку концептот за комплетно средишно поставување е сеуште во игра.



Не знам и дали намерно на едната страна трасата е ставена во зеленило, а на другата страна на простор на кој сега има тротоар, или е тоа грешка.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #715 Posted: 08-Nov-2009 at 17:42
Originally posted by dhany


Повеќе.....
http://www.ekosvest.com.mk/publikacii/urban_sinski.pdf

Го прочитав документов на м-р Гордан Стојиќ (сооб. инж.), исклучително е информативен. Кого го интересира проблематикава дефинитивно му го препорачувам. Има изобилство податоци кои сигурно ќе ни бидат корисни во понатамошната дискусија.

Сепак имам една замерка, а тоа е дека низ целиот документ силно се нагласува потребата за издвоени траси на ЛРТ и што помалку конфликтни точки со остатокот од сообраќајот, а на крај сепак следи препорака за изведба на траса која токму на тоа поле е крајно лоша.

Back to Top
ел_ченто View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 17-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote ел_ченто Quote  Post ReplyReply #716 Posted: 02-Nov-2009 at 15:42
Не ми се верува од каде ли ги копаат ваквите бистри идеи. Покрај сите основни проблеми со инфраструктурата, а богами и со јавниот превоз измислуваат претурање од шупливо во празно. Почнувајќи од дабл декерите, ЛРТ, па дури и за метро имаше најави сега и ова ми го продаваат, додека јас се возам во 45 години стари крнтии по кратери на патиштата. Па побогу, толку ли не размислуваат? 300 нови еднокатни автобуси(макар и кинески), или ајде, ако веќе сакаат поекономичен систем нека стават тролејбуси како што рече забеган. Немаше ли тоа да го реши проблемот без многу врева? Ама од вакви умови како што изгледа уште долго ќе се возиме со крнтиите по дупки низ градов.
Back to Top
VirginAtlantic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jun-2009
Location: Софиjа
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote VirginAtlantic Quote  Post ReplyReply #717 Posted: 02-Nov-2009 at 15:15
Originally posted by my Macedonia

tramvaj so gumeni trkala???
ima li nekoj nekoja slika, makar i od net
 
 
 
Клермон - Феран
 
И две мои слики от Клермон Феран /но с лош квалитет/.
 
 
Уникатно е кога се види на живо.
Ето и повеке по темата:


Edited by VirginAtlantic - 02-Nov-2009 at 15:16
Back to Top
The Man View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 135
  Quote The Man Quote  Post ReplyReply #718 Posted: 01-Nov-2009 at 21:11
Originally posted by my Macedonia

tramvaj so gumeni trkala???
ima li nekoj nekoja slika, makar i od net


http://www.modelkit-builder.com/2009/04/translohr-a-tram-on-rubber-tyres/
http://www.translohr.com/transport-public_gb.htm
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #719 Posted: 01-Nov-2009 at 20:27
tramvaj so gumeni trkala???
ima li nekoj nekoja slika, makar i od net
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #720 Posted: 01-Nov-2009 at 19:59
а нели е за наши услови најубаво е да имаме тролејбус, помал труд на инфраструктурата, нови „автобуси“ кои не можат да бидат двокатни и т.н. LOL
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3435363738 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 8.547 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.