![]() |
![]() |
![]() |
Автопат Кичево - Охрид |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3536373839 45> |
Author | ||
jyvation ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 11-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 4191 |
![]() ![]() |
|
Значи и Гранит се активирале
![]() |
||
![]() |
||
enigma ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 24-Feb-2015 Online Status: Offline Posts: 14 |
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Тркало ![]() Senior Member ![]() Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
![]() ![]() |
|
Тууу бе ако веќе плаќаме за глупи градби против своја волја, за автопатот и ќе преплатиме!Има се, може се!
![]() Ако толку се гледаше кај нас на строго економски показатели, главниот град немаше да е со сменет (осакатен) лик во 3-4 години.А и економијата ни е јасен показател колку ни (им) се битни стриктно економски параметри. |
||
![]() |
||
Navigator ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-May-2014 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 678 |
![]() ![]() |
|
Воопшто не е застарено тврдењето автопат = економски развој. Напротив, во вакви еконосмки услови како нашите е многу актуелно и применливо. Земјите што си ги зел за споредба, Шпанија и Хрватска, не се најсоодветните од неколку причини. Шпанската економија е премногу концентрирана во неколку сектори (финансиски услуги, туризам, метална индустрија, земјоделие и енергија од обновливи извори) и директно зависи од глобалните текови. Шпанија не успеа да ја диверзифицира економијата и извозот, а во такви услови новата инфраструктура може да ги зголеми транспортот и евентуално транзитот, а не да генерира еконосмки раст. Од друга страна, Хрватска и нејзините политичари се толку status-driven, наместо results-driven, што резултира со комплетен економски колапс. За нив е важно да имаат убави плажи и фенси хотели, да имаат туристи што ќе потрошат доволно за да го наполнат буџетот и да не мора да мислат на производното стопанство што им пропаѓа се повеќе. Еве провери податок, дали во последните 3-4 години во Хрватска се има реализирано страснки индустриски гринфилд проект со, да кажеме, 1000 вработувања.
Твојот став дека автопат треба да се гради според податоците за густина на сообраќај е точно, ама од аспект на концесионер. Државата не е концесионер, не е компанија што ја интересира единствено профит. Државата, по дефиниција, освен економскиот, треба сериозно да го разгледа и социјалниот аспект. Кај нас пак, најчесто и политичкиот, што вклучува и етнички аспект. Така да, според мене, тема на која може и треба(ше) да се фокусираме е дали цената по километар на делниците е реална (притоа без паушалини коментари), а не дали автопатите треба да се градат. Не паѓајте на плитиките манипулации за оргомни кредити, празни буџети, провизии, историски задолжувања... Единственото историско во цел овој муабет со ефтините пари од Кина е историската шанса, ние, државите од ЈИЕ да имаме пристап до кинескиот суфицит и тоа да го искористиме за подобрување на основната инфраструктура, затоа што држави како нашите, очигледно никогаш самостојно нема да можат да финансираат вакви проекти. |
||
![]() |
||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|
За жал твоето тврдење е застарено, изградбата на автопат (значи се фокусирам на автопат, не на друг вид пат - експресен, регионален и сл) не носи секогаш економски бенефит. Тоа најдобро се виде во Шпанија каде се изградија стотици км автопатишта и пруги за брзи возови, но не се разви економска активност на тие подрачја. Исто со Хрватска, не сметај ан тоа дека се отворило некое гранапче и бенз пумпа. Пак ќе кажам, главен елемент кога се гледа дали е исплатливо или не изградба на автопатско решение е густината на сообраќај. Барем така е во капитализмот, но ако сакаат да се задоволат потребите на општеството без разлика колку чини тоа, тогаш пеќи, нека се гради. Но се подигаат кредити кои некој ќе треба да ги враќа, а не ќе можат да се вратат од самото постоење на автопат, ќе ги враќа државата. Тоа веќе не е мојата „смешна“ теза, туку факт. Убаво е да се вози по автопат, но некој треба да палти за тоа. А дали ќе дојде индустрија во Охрид и Струга самоз атоа што има автопат, ќе покаже времето |
||
![]() |
||
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
|
Точно. Треба да гледаме според онаа, "If you build it, he will come" (Field of dreams 1989 ![]() Единствено, можеби, попаметно решение ми се чини е да се направи современа железница до Охрид. Сигурно и поевтино ќе чинеше, а и тој транспорт е поекономичен, и поеколошки. |
||
![]() |
||
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
|
Охооо, та зарем на своја врата ќе тропа. Хинт: БИЛД(ерберг). ![]() |
||
![]() |
||
shrink ![]() Newbie ![]() ![]() Joined: 23-Oct-2014 Online Status: Offline Posts: 24 |
![]() ![]() |
|
Без да навлагам во проценки дали е преплатен или не автопатов и да влагам во политички дискусии, тезата дека автопатот е неисплатлив ми е страшно погрешна. Па зар само проток на сообраќај е параметар по кој се одредува дали автопатот е исплатлив ? А времето да се стигне од една до друга точка што ќе биде скратено тоа не е ли вредност ? Можните инвестиции во градовите кои ќе се поврзат со автопатот, кои можеби не се случиле до сега баш поради тоа што не биле добро поврзани тие градови. Мислам дајте со вакви смешни тези. Македонија е мала земја која би рекол дека мора да има добра инфраструктура. Па дури и без патарини а да се намалат глупи небитни трошоци во буџетот мислам дека може да се одржуваат автопатите.
|
||
![]() |
||
Vasilij ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jun-2014 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 339 |
![]() ![]() |
|
Епа тоа е тоа. Тоа е и суштината на проблемот, КОЛКУ ЧИНИ АВТОПАТОТ?! Уште пред почеткот на изградбата многу експерти алармираа за цената правејќи споредба со цените во регино...На крај ако и се погледне на реалноста и вистината во очи испаѓа дека трите автопатски делници се поскапи одколку реалната сума.Конкретно за Кичево-Охрид проценките беа дека би чинел 275-290 милиони евра, што е значително под 374.Јас би се водел според светските стандарди и цена на чинење на 1км конкретно за рамничарски терен се движи од 2,5 до 3 милиони евра.Бидејќи Миладиновци - Штип во 80% од трасата е целосно рамничарски испаѓа дека реалната цена на чинење е некаде околу 170-175 милиони евра, исто така значително под 204те колку што се плаќа сега.
|
||
![]() |
||
Svarog ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 21-Mar-2015 Online Status: Offline Posts: 92 |
![]() ![]() |
|
И тоа како е преплатен... На форумов имаше споредба за изградба на автоппатот што го гради Актор и автопатот што се гради во БИХ каде што теренот е целосно планински. Споредете ја цената по километар и ќе видите дека е преплатен.
Цената беше дискутабилна дури и на тендер. Кој може да објасни зошто е прифатена понуда која е 40 млн/е поголема од најдобрата понуда. Алооо не се 5-6 милиони, 40 милиони евра се... Друг настан што дава сомнителност на сето ова е и Актор и парите кои беа вадени од банките во Македонија. Сето ова го потврдува и истрагата што е преземена од страна на Грција. И да постоеа снимките на СДСМ и да не постоеа, и да се вистинити и да се монтирани, постојат други цврски факти што кажува дека нешто е сомнително. @Kultuzin воопшто не ми е јасно како Македонија доби автопати по крајно поволни услови? Звучи како коментар изваден од ракав, а ако не, пиши зошто. |
||
![]() |
||
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
|
Nenad toa e OK nesto da ne ti se dopaga, da mislis deka ekonomski ne e isplatlivo i deka mozelo da se napravi podobro. Na kraj na kraevite toa e i poentata na forumot i na edna ZDRAVA diskusija. No vmetnuvanjeto i pustanjeto na kreiranite razgovori koi sluzat za gola politicka bitka i doaganje na vlast vo diskusija e SE samo ne seriozna podloga za ZDRAVA diskusija. Jas ovoj Forum go percepiram mnogu seriozno i ne bi sakal diskusiite da ni se svedat na kometiranje na spekulaciji. P.S. Se izvinuvam ako pogresno sum go ipercepiral tvojot post no kako sto rekov i pogore, komentiranjeto na "ti rekom mi rece" muabeti e cista Politika i zatoa da se vozdrzime od komentiranje na politicka Propaganda za koja ke ima sudska postapka i duri togas ako se dokaze nesto moze da stane predmet na diskusija. |
||
![]() |
||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|
Jas moeto mislenje za toa deka avtopatot ne e ekonomoski isplativ go kazav uste mnogu porano od ova so porakite. Kako sto velam deka i gasovodot nema da bide isplativ, kako i toa deka SK 2014 e glupost. Taka da nikoj ne moze da me obvini deka drvam politika.
|
||
![]() |
||
citizenK ![]() Newbie ![]() Joined: 06-Dec-2014 Online Status: Offline Posts: 27 |
![]() ![]() |
|
Култузин е во право, преку таквото од политика на форуми за градежништво и архитектура. Ако некој знае колку реално чини автопатот и мисли дека е преплатен нека каже а не да коментираме судска постапка која уште не е ни почната.
|
||
![]() |
||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|
Култузин ако некој дрви политика овде тоа си ти.од тебе и кид_а не ми се отвара форумов.Според тебе секој што размислува со своја глава а поинаку од тебе и власта е соросоид или сдсмовец или предавник. Овоа веке нема смисла |
||
![]() |
||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Kultuzin, ај да не бидам безобразен, ама одиш против интелектот на десетици луѓе кои овде размислуваат со своја глава. Дали снимките за корупција со овие автопати се сечени, прелепувани, вадени од контекст или што и да е друго, може да си даде одговор секој човек со своја глава! Дај ние овде да видиме колку чини еден километар автопат. За тоа да разговараме! |
||
![]() |
||
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
|
Сакаш да дрвиш политика и тоа како сакаш, затоа секој пост ти е политика и тоа чисто шпекулативна политика базирана на сечени, прелепувани и вадени од контекст телефонски разговори. Не постои држава во светот каде што врз основа на телефонски разговор може да се донесе пресуда. За сите тие договори има документи и токму тоа на крај ќе го испита судот. Македонија добија два автопати по екстремно поволни услови и тоа се фактите а не материјали добиени со помош на странски служби. Како и да е ФОРУМОТ се претвора во политичко гласило со самото објавување на овие нелегално стекнати материјали. Не сакам да верувам дека СОРОС тропнал и на вратат на БИЛД. |
||
![]() |
||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|
Не сакам да дрвам политика, но ако снимките се точни јасно е зошто се гради автопат на место (барем според мене и уште неколку ллуѓе кои се занимаваат со изградба на инфраструктура) каде нема економска оправданост. Според густината на сообраќај доволен ќе беше и експресен пат (иако и тој е на граница)
|
||
![]() |
||
Vasilij ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jun-2014 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 339 |
![]() ![]() |
|
И за овој автопат истата приказна како за Демир Капија- Смоквица.Проценката беше колу 280 милиони евра, а накрај испадна 374.Како тоа одеднаш цената се зголемила за 90 милиони евра ќе требе очигледно некој да одговара.Најстрашно е што обвинувањата од страна на опозицијата држат вода бидејќи уште пред да почне изградбата се збореше за цената, условите, и зошто се бираат фирми кои не се најповолни понудувачи...
|
||
![]() |
||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|
Јас верувам дека ни приближно незнаат колку ќе кошта автопатот.какви све проблеми им излегуваат секојдневно,можно е да нема `вишок пари за распределба`.
само еден тип кај с.Попоец им бара со тужба по 1000 (илјада) евра дневно за поминување на камионите низ неговиот имот кој не е работен последниве 40 години. И работата тука е стопирана.Еден друг (џандар) ги натера да копаат и преместуваат кабел поставен пред многу години во неговиот имот,но сега ``ќе правеле пари со тој кабел``.И луѓето од Трансмет копаа канал околу цел простор . Да не одиме подалеку од тоа што обично проектантите грубо ги пресметуваат милионите кубици земја,а многу пати незнаат што излегува под неа.Оној дел после Пресека кај споменикот беше предвиден да се копа само со машини,ама излегоа огромни карпи,па мора да се носат бушилици,па експлозив,..... се плашам дека цената на автопатот ќе излезе многу повеќе него што сега се надеваат Политика не би мепал,а за провизиите постоеле,постојат и ЌЕ постојат.Затоа вака жестоко се напаѓаат меѓусебе-за провизиите и нетреба тука да се правиме наивни |
||
![]() |
||
Svarog ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 21-Mar-2015 Online Status: Offline Posts: 92 |
![]() ![]() |
|
Не само со автопатов, туку и со многу други проекти меѓу кои и изградбата на Стадионот Филип Втори кој и тоа како е претплате.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3536373839 45> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |