ова со мобилниве радарски контроли веќе нема да им треба, со оглед дека на пат се нови контролни мерки како РФИД чипови за идентификација на возила #77 прашање на време е кога и кај нас ќе ги има по регистарските таблички(засега ги имаме по пасоши и л.к.), во еу сега идејата е во експериментална фаза[1], а во англија веќе е на сила[2] во овој случај казнени поени и прекршочни сметки одат по пошта наместо на лице место
“Годинава тоа што е новина МВР веќе објави на кои места, токму заради превенција , на кои места ќе има засилени контроли во однос на брзината со кои што се управуваат возилата. На интернет страницата на министерството објавена е мапа со критичните точки каде ќе бидат поставени радарски контроли за возачите да знаат навремено да ја намалуваат брзината односно да ги почитуваат правилата кои што важат на тие делови од патот“, изјави Иво Котевски, помошник министер за односи со јавноста во МВР
Фреквентноста на возилата, сега, во летниот период е неколкукратно зголемена, особено на патиштата кои водат до туристичките места во Македонија, па и сообраќајната полиција е покрај патиштата и автопатиштата со радарите. Затоа внимавајте на сите сообраќајни прописи, а особено на брзината со која возите, и најмногу на знаците за ограничување на брзината на 80 километри на час на автопатиштата. За да ви помогнеме да спасите најмалку 300 евра додека патувате низ државата
Со последните промени на Законот за безбедноста во сообраќајот, казната за брзо возење е 300 евра или 150 евра ако се плати во рок од осум дена. Фреквентноста на возилата, сега, во летниот период е неколкукратно зголемена. Особено на патиштата кои водат до туристичките места во Македонија. Поради тоа е зголемено и присуството на полицијата на патиштата и засилени се радарските контроли. Во Македонија се познати 30-ина места на кои задолжително стои полицијата и лови со радар, но со почетокот на летната сезона такви полициски точки има речиси двојно повеќе
За одбивање алкотест – 30.000 денари
Конкретно, измените предвидуваат возачот што ќе одбие да биде алкотестиран, да плати глоба од 500 евра, а ќе добие и прекршочна казна забрана за управување со моторно возило од една година. Граѓаните што возат без важечка сообраќајна дозвола, наместо досегашните 300 ќе плаќаат 400 евра. Толкава е казната и за оние што управуваат трактор без дозвола. Од 300 на 500 евра ќе биде зголемена казната за лицата што ќе бидат фатени додека возат, а имаат забрана за управување на возила, бидејќи поради прекршок им била одземена возачката дозвола. Осигурителните компании, пак, доколку не издадат европски извештај ќе платат глоба од 1.350 до 2.350 евра.
На автопат смеат да запираат само полициски коли со сини коцки
Од пред извесно време на автопатиштата запираат и вршат радарска контрола посебно обележени полициски “крајслери“, кои се обележени со сини коцки, залепени на автомобилот. Тие се дел од автопатската сообраќајна единица на МВР. Според најновите правила на полицијата, само тие се задолжени за контрола и патролирање на автопатиштата и само тие можат да запрат возачи на автопат. Надвор од автопатиштата, во овој период кога фрекфенцијата на возила е зголемена, на “крајслерите“ им помагаат и полицајци на скутери кои претежно патролираат во руралните и во урбаните средини.
Најголемата глоба за сообраќаен прекршок 500 евра
За големите сообраќајни прекршоци глобите се движат од 120 до 500 евра, и за нив не постои можност да се заменат со казнени поени кои се пишуваат во возачката книшка. Освен паричната казна, во оваа категорија глоби задолжително следува и прекршочна пријава за возачот, со која од судот се бара одземање на возачката дозвола на одредено време.
За помалите прекршоци возачите плаќаат глоби од 15 до 45 евра кои треба да се платат во рок од 8 дена од издавањето на налогот за наплата. Овие глоби може да се заменат со негативни поени кои, во зависност од прекршокот, може да бидат 10 или 25 негативни поени. http://www.moi.gov.mk/ShowAnnouncements.aspx?ItemID=8789&mid=1289&tabId=235&tabindex=0
Измени на законот за безбедност на сообраќајотЦело Скопје вози со затемнети стакла
Според промените, затемнувањето може да биде делумно, односно на задните странични стакла, како и на задното стакло е дозволена поголема затемнетост, и за тоа нема посебно пропишано правило, но предните бочни стакла и ветробранското стакло може да се затемнети најмногу до 7о отсто
Скопје врие од автомобили со затемнети стакла. Ако пред една година беше вистинска реткост да се видат возила со затемнети стакла, и тоа беше привилегија на службените возила, сега тие, практично, се секојдневна глетка. До пред два месеца, законската регулатива предвидуваше единствено минимално фабричко затемнување на стаклата. Само така автомобилите можеа да поминат на технички преглед и да се регистрираат, а притоа сопствениците да бидат казнети за затемнувањето. "Кога пред три години отидов на редовен технички преглед за регистрација на автомобилот, ме вратија бидејќи сум имал заштитни фолии. И покрај дозволата, издадена од МВР, за затемнување, сепак, ми беше наложено да ги извадам бидејќи немаше да ме пуштат на технички. Не се сеќавам колкави беа тогаш казните, но сепак не беа мали. Сега, пак, нема никаков проблем. Комотно можеш да си возиш со затемнети стакла. Се разбира дека тоа нема да биде целосно затемнување, но сепак до висок степен", вели жител на главниот град. Од Министерството за внатрешни работи потврдија дека се направени измени во Законот за безбедност и оти повторно е дозволен одреден степен на затемнување на стаклата. Затемнувањето е делумно, затоа што целосното затемнување на стаклата сe уште е е забрането. Степенот на затемнетост на стаклата се одредува со А-тест од Машинскиот факултет во Скопје. "А-тестирањето се прави кај нас на Машинскиот факултет. Со помош на апарат, се одредува степенот на затемнетост на стаклата на возилата. На задните бочни и на задното стакло е дозволена поголема затемнетост, и за тоа нема посебно пропишано правило во Законот за безбедност. Но за предните бочни стакла и за ветробранското стакло е одредена затемнетост до 70 отсто" ,објаснуваат од Машински факултет. Тие додадоа дека затемнувањето е најчесто со фолии кои фабрички се лепат уште во производството на автомобилите. Од Машинскиот факултет објаснуваат дека по А-тестот надлежното Министерство ја издава дозволата за степен на затемнување. http://www.vest.com.mk/?ItemID=CABB3D6FE4BC8940B1D176FDD30000FE&arc=1
(од Европа единствено во Шведска е целосно дозволена употреба на мобилен телефон при возење)
сите казни се прикажани во евра, а во повеќето места покрај казната следуваат и казнени поени, но по проценка на судија и повеќе[1][2][3] секаде казните се плаќаат накнадно единствено Италија е специфична по тоа што 25% од казната се наплаќа на лице место
Odnedavno je Slovenija uvela enormne kazne za prekršaje u prometu. Spadaju među najskuplje u Europi. Pojas - 125 Eur, za prekoračenje brzine više od 30 km na sat u naseljenom mjestu - 1.000 Eur. I nema pregovaranja, nema mita - nego se mora platiti odmah. http://www.puturist.com/info-i-savjeti/kategorije/12/vijest/1408.aspx
Балканот најригорозен, Англија најлиберална за алкохолот
Какви се законите надвор од нашите граници и на што треба да внимавате. Која е дозволената брзина на движење, колку алкохол е дозволено да консумирате додека возите, каде да користите светла преку ден, каде можете да зборувате на мобилен додека возите.
Со 130 километри на час ви е дозволено да возите по автопатите низ Австрија, Данска, Чешка, Финска, Франција, Хрватска, Словенија, Италија, Луксембург, Унгарија, Германија, Полска, Словачка, Швајцарија и Турција. Најмалата дозволена брзина за движење по автопат од само 90 километри на час е во Норвешка. Во Ирска и Англија е 112 километри на час, а во Шведска 110.
Во сите останати земји во Европа дозволата е иста, од 120км/час. Надвор од населени места границата се движи од 70км/час, додека во населени места таа е од 50 км/час до 60 км/час, освен во Ирска и Англија, каде што во населено место дозволената брзина е 48 км/час. Внимавајте на почетокот од вашиот пат, зашто најголемите казни се во нашето соседство. Најмалку алкохол, или подобро кажано воопшто алкохол, не смеете да консумирате ако возите во Чешка, Унгарија и Словачка. За тоа пак, може да пиете повеќе ако возите во Ирска и Англија. Таму ќе ви напишат казна ако имате 0,8 промили алкохол во крвта. Во сите останати земји во Европа дозволената граница е 0,5 промили.
Доколку возите преку ден, светла не мора да вклучувате во Бугарија, Грција, Ирска, Холандија, Англија, Швајцарија и Турција. Во сите останати земји светлата се задолжителни за моторните возила, освен во Италија и Унгарија, каде што светла се користат само надвор од населените места.
На мобилен телефон, додека возите, без проблем ви е дозволено да зборувате во Бугарија, Финска, Ирска, Луксембург, Шпанија, Шведска и Англија. Во другите земји можете да го користе мобилниот, но притоа не треба да ви бидат зафатени рацете.
Со 2 гриоти отиде возачката Со новите измени на Законот за безбедност на патиштата во Македонија им се дозволува на возачите да имаат алкохол во крвта, како и претходно, со најмногу 0,5 о/оо. Промена има за професионалните возачи и возачите-почетници. Оваа група управувачи со моторно возило со новиот Закон смеат да консумираат алкохол само до 0,1 о/оо. Ова значи дека по новите регулативи со 2 гриоти ќе ви отиде возачката дозвола.
Во Словенија построги казни за сообраќајни прекршоци
Во Словенија под 1 јули стапи на сила нов закон за сообраќај, со кој се предвидени построги казни за прекршителите на сообраќајните правила.
Посебно се ригорозни казните за возење под дејство на алкохол, за зголемена брзина и за неисправност на автомобилот.
Предвидено е одземање на возачката дозвола, парична казна од најмалку 1.200 евра и впишување на 18 казнени поени ако се вози 30 километри на час повеќе од пропишаната брзина на патиштата и повеќе од 50 километри на час во населени места.
Истата казна е ако кај алкотестот покаже дека возачот има 0,52 промили алкохол во крвта. Новиот закон предвидува програми за рехабилитација за возачите кои возеле под дејство на алкохол. http://svmagazin.mk/archives/5996
Hrvatska: Kazne za prekršaje u saobraćaju tri puta veće
Vozači koji su pogrešno skrenuli i vozili u suprotnom smeru na autoputu, do sada su plaćali 2.000 do 5.000 kuna (270 do 676 evra), dok će takvu vožnju policija sada kažnjavati novčano od 5.000 do 15.000 kuna (676 do 2.029 evra), a zakon prvi put omogućava i zatvor do 60 dana.
Nepoštovanje prednosti prolaska ubuduće će se plaćati 3.000 kuna (406 evra), a jednako će se sankcionisati i nepropisno preticanje.
Na autoputevima je zabranjeno preticanje desnom trakom za zaustavljanje u nuždi, a kažnjivo je i nedržanje razmaka, ili požurivanje vozila ispred sebe davanjem svetlosnih ili zvučnih signala.
Za svaki od tih prekršaja policija može da "rebne" vozača s 2.000 kuna (270 evra).
Za vozače kod kojih policija izmeri alkohol od 0,5 do 1,0 promila, kazne su od 3.000 do 5.000 kuna (406 do 676 evra), a oni s više od promila u krvi mogu očekivati sankcije i do 15.000 kuna (2.029 evra).
Bajkeri koji dolaze u Hrvatsku treba da znaju da šlemovi odsad treba da odgovaraju propisima, a da šlem za vreme vožnje obavezno moraju nositi vozači bicikla mlađi od 16 godina.
Патната безбедност зависи од безбедните возачи, безбедните патишта и безбедните возила. Е-Безбедноста се однесува на технологиите во возилата кои можат да му помогнат на возачот во итни случаи преку обезбедување витални информации и предупредувања со кои би се избегнало настанувањето на ситуацијата.
Овие системи имаат влијание врз безбедноста на патниците со тоа што му асистираат на возачот да донесе правилни одлуки и да ја задржи контролата врз возилото, а тоа го прават преку информирање, советување и алармирање за опасните ситуации. Електронската контрола на стабилноста (ESC), како и системот за предупредување и итно сопирање ја проценуваат ситуацијата во која се наоѓа возачот и преземаат акција за избегнување или минимизирање на последиците од незгодата. Другите системи, како на пример, мониторингот на мртва точка, предупредувачот за брзина и системот за одржување правец следат кога возачот се наоѓа во потенцијално опасна ситуација и обезбедуваат инстантно предупредување.
Е–Безбедносните системи се наоѓаат на пазарот веќе неколку години и се очекува да придонесат за значителни намалувања на жртвите на патиштата. Само системот за електронска контрола на стабилноста (ESC) може да спаси 4.000 животи во Европа и да спречи 100.000 повреди. Е–Безбедносната опрема во новите возила варира од модел до модел, од бренд до бренд, па дури и од држава до држава. Токму поради тоа е значајно корисниците да бидат информирани за овие технологии кои спасуваат живот и да инсистираат овие уреди да бидат вградени во возилата што ги купуваат.
„Употребата на интелигентни автомобилски технологии ќе ги направи возилата побезбедни од кога било. Сега е моментот за корисниците да извлечат корист од овие е-Безбедносни системи кои спасуваат живот“. Жан Тот, претседател, eSafetyAware
Електронската контрола на стабилноста (ESC) овозможува избегнување на сообраќајна незгода преку значајно намалување на ризикот од пролизгување на возилото во момент на ненадеен маневар, како на пример, избегнување на некој предмет, животно и слично. ESC рано го идентификува ризикот и го стабилизира возилото преку индивидуално сопирање на тркалата.
Мониторингот на мртвите точки (Blind Spot Monitoring) асистира за избегнување на незгода со возила кои се наоѓаат во соседната сообраќајна лента преку континуирано следење на мртвите точки од двете страни на вашето возило.
Системот за одржување правец може да асистира и да ве предупреди кога ненамерно ја напуштате сообраќајната лента или кога менувате сообраќајна лента без вклучен индикатор. Некогаш само момент на невнимание е доволен за возилото да застрани од својата лента. Додека системот за напуштање на лентата ве предупредува кога возилото ненамерно застранува од лентата, системот за одржување правец ви помага да го коригирате курсот на движење на вашето возило.
Предупредувачот за брзина помага да се одржи соодветната брзина и да се избегнат сообраќајни незгоди предизвикани од брзо возење. Предупредувачот ве информира за ограничувањата на брзината и ви кажува кога ги пречекорувате.
Системот за предупредување и итно сопирање рано ја детектира опасноста од судир со возилото пред вас. Во случај на потенцијална колизија ве предупредува за опасноста и кога ќе регистрира дека нема реакција во однос на предупредувањето, технологијата ги активира сопирачките заедно со системите за безбедносните појаси со цел да се избегне или минимизира незгодата.
Адаптивни фарови, опремени со напредни извори на светло како ксенон или LED, нудат оптимизирано осветлување на патот при ноќно возење. Системот континуирано го прилагодува на зракот на светлото, така што целата сцена е осветлена според ситуација на возење (градско светло, автопат, неповолни временски услови, соборено светло). Дури и на нагорнини и на заоблени криви, системот ја зголемува видливоста, овозможувајќи порано детектирање на опасностите и побрза реакција.
иако очигледно е дека се екстра решение, додека им падне цената или нам ни скокне стандардот rft гуми кај нас ќе бидат луксуз, ем 50% поскапи од стандардните [1] ем потребни се поопремени вулканизери... во овие услови можеби за во природа ќе биде идеално решение [2][3] но прашање е колку истото ќе се одржи во иднина пред иновациите [4][5][6]
ме интересира до сега немам користено кит за гуми [1][2] или поскапата опција RFT гуми [1][2] има ли некој искуство да препорача што е подобра опција него обична гума...
.
Јас имам РФТ и имам едно искуство:
- Дупната гума, за 30мин треба да сум на испит, надвор дожд.
Многу добра работа гледано од таа точка. Не менував гума, стигнав на време...
Лошо:
- Одам да ми ја поправат, дознавам дека може да се поправи, но во повеќето земји тоа не е дозволено. Многумина од „вулканизерите“ надвор од МК нема да ја поправат. (незнам за во МК)
- Ако често имаш проблеми со гумите, ќе треба доста пари да фрлаш по нови, скапи гуми.
- Ако немаш резерва, при целосно распаѓање на пневматикот (се случува), може да си чекаш некој да те качи на „пајак“ или да ти донесе нова гума.
- Малку потврдо возење.
- Мал избор.
Oбјаснување за информациите кои се наоѓаат на ѕидот на гумата. Што значи 205/55/R16 - 91 - W ? 205 – Ширина на гумата во мм. 55 – Односот на висина и ширина во проценти. R – Код за типот на гумата (R=радиална гума) 16 - Дијаметар на фелната изразено во цолови. 91 – Индекс на носивост. W – Брзински индекс (W=270 км/ч)
Други информации кои можат да бидат напишани на ѕидот на гумата:
C
–
со повеќе платна, за комбиња и лесни товарни возила RF и XL – знаци за појачани гуми, со поголем индекс на носивост. M+S – знак за зимски гуми (Кал и Снег)
Притисок во гумите Повеќето оштетувања на гуми се резултат на погрешниот притисок на гумите. Контролирајте го притисокот секои 2 недели, како и притисокот во резервната гума. Погрешниот притисок влијае негативно врз управувањето со возилото. Повеќето возила имаат табела за правилниот притисок која се наоѓа кај капакот за гориво или во вратите.
Полнење на гумите со азот. Предноста на таквото полнење со азот е во тоа што азотот го намалува триењето внатре во гумата, а со тоа го продолжува векот на траење на гумата и ја намалува потрошувачката на гориво. Исто така азотното полнење го држи поконстантен притисокот на гумите, така што притисокот на гумите во ваков случај се контролираат на 2 месеци.
Длабочина на газната површина Експертите докажаа дека на мокар пат гума со 1,6 мм длабочина на газната површина има два пати подолг пат на запирање од гума со 8мм длабочина на газната површина. Покрај продолжениот пат на запирање, се зголемува и опасноста од аквапланинг. Најдобро: Летни гуми со помала длабочина од 3мм да се заменат. Зимски гуми со помала длабочина од 4мм да се заменат. Контролирајте ја длабочината секои 4 недели.
Ротација на гумите Гумите кои се наоѓаат на погонската осовина се абат повеќе. Затоа треба тркалата по препорака од производителот на возилото да се ротираат за да се постигне еднакво абење (трошење) на гумите.
Век на траење на гумите На ѕидот на секоја гума е ставен знакот DOT, кој дава информација за година на производство на гумата. Првите два броја даваат информација за неделата а вторите два на годината на производство. На пример (0107) = прва недела 2007 година.
Кога треба гумата да не се вози повеќе? Со добро лагерување гума до 5 години стара може да се продава како нова гума.Резервните гуми постари од 6 години можат да се употребуваат само ограничен број на километри (до првиот вулканизер).Гуми постари од 10 години не се употребуваат повеќе и преставуваат опасност.
Нови гуми Зошто нови, а не користени/обновени гуми?
Не само што оптички новите гуми се подобри. Со поголемата длабочина на газната површина се зголемува сигурноста и комфортот како и се намалува бучавоста. Новите гуми се проверени од производителите и е издадена гаранција. Кај користените/обновените гуми сепак не знаете како е гумата возена пред да биде обновена на пример дали е оштетена на виталните места кои не можат да се поправат, со што може да дојде до експлозија на гумата за време на управувањето.
http://www.stop-go.com.mk/_leksikon/
ме интересира до сега немам користено кит за гуми [1][2] или поскапата опција RFT гуми [1][2] има ли некој искуство да препорача што е подобра опција него обична гума...
патем за теренци 6мм задолжителна длабочина и широчина на крампон... а дека мереле кај нас има муабети по нет
интересно во англија како што вели на клипот ако на сите четири гуми крампонот е под 4мм отиде возачката, всушност 3мм е кај нив, а до сега како и во еу било 1.6мм [1]
но крампонот не е секогаш фактор, колку што и самиот квалитет на гума, затоа и не треба да се штеди доколку се може, во спротивно повнимателно возење...
можам само да додадам дека, истрошени и некомпатибилни сезонски гуми можат да бидат сериозна опасност на лош асфалт и особено по клисурите кај нас, а особено во лето при прв дожд на жежок асфалт, каде летните гуми буквално почнуваат да лебдат над асфалтот - аквапланинг, исто опасно е и со зимски гуми во лето на жежок асфалт, затоа зимски зима а летни лето, можеби најдоро e повеќесезонски allround(allseason) гуми, но внимателно одржување и безбедно возење(брзина) се главните фактори...
кажете што од ова е уште задолжително, елек и боца мислам веќе не се или...
Противпожарен апарат повеќе не е задолжителна опрема за патнички моторни возила. Елекот е задолжителен.
исто дали и кај нас е задолжителна одредена длабочина на крампон на пневматици, и дали тоа сообраќајците го мерат, како што е наведено во првиот клип од претходниот пост дека е нормално во англија односно еу...
Минимална длабочината на шарите на слојот што гази по обем и широчина треба да биде минимум 4mm но само во зима. Погледни го членот 11 од Правилникот. Немам слушнато сообраќајци да контролираат длабочина на крампон.
кажете што од ова е уште задолжително, елек и боца мислам веќе не се или...
исто дали
и кај нас е задолжителна одредена длабочина на крампон на пневматици, и дали тоа сообраќајците го мерат, како што е наведено во првиот клип од претходниот пост дека е нормално во англија односно еу...
Can I mix different speed-rated tires on my car?If tires of different speed ratings are mounted on a vehicle, the lower speed-rated tires should be placed on the front axle regardless of which axle is driven. This is to prevent a potential oversteer condition. Vehicle handling may be affected, and the vehicle’s speed capacity is now limited to the lowest speed-rated tire.Can I mix tire types on my car?For best all-around performance, the same type tire should be used on all four wheel positions.Tires of different size designations, constructions, and stages of wear may affect vehicle handling and stability. NOTE: Some vehicles are intentionally fitted with different size tires on front and rear.Also, DO NOT mix radial and non-radial tires on a vehicle. If mixing tires is unavoidable, NEVER mix radial and non-radial tires on the same axle. If two radial and two non-radial tires are installed on a vehicle, the two radials MUST be installed on the rear axle and the two non-radials on the front axle.For four-wheel drive vehicles, if no instructions for tire mixing appear in the vehicle owners manual, adhere to the following guidelines:
Do not mix sizes. All four tires must be branded with the same tire size.
Do not mix radial and bias-ply tires. All four must be either radial or bias-ply.
Be sure that the outside circumference of all four tires is within 1.5” of each other.
Do not mix tread patterns, such as all-terrain and all-season.
Can I replace the tires on my car with a lower speed-rated tire?When replacing speed-rated tires, you must use replacement tires with ratings equal to or greater than those of the original equipment tires, if the speed capability of the vehicle is to be maintained. The handling of a performance vehicle may be different when the replacement tires are not the same speed rating. Refer to the vehicle owners manual to identify any tire speed rating restriction that could affect operation of the vehicle.
Do I have to replace my present tires with the same size tires?Never choose a tire that is smaller in size or has less load-carrying capacity than the tire that came with the vehicle. Tires should always be replaced with the same size designation — or approved options — as recommended by the vehicle or tire manufacturer. The correct tire size can be found on the door placard of the vehicle or by consulting your local authorized Michelin retailer.Your current tires’ size can be found by reading the markings on the sidewall. How to read a sidewallWhere do I install new tires if I only buy two?If you’re replacing only two tires, be sure to have the new tires installed on your vehicle’s rear axle. Here’s why:
New tires will provide better wet grip than your half-worn tires.
When new tires are installed on the rear, it helps reduce the potential for your vehicle to fishtail or hydroplane in wet conditions.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum