![]() |
![]() |
![]() |
Вардарска Долина |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 56789 14> |
Author | ||||
zdravozivo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 04-May-2012 Location: Kavadarci Online Status: Offline Posts: 211 |
![]() ![]() |
|||
Со толку пари јас би размислувал на брза пруга или некој нов вид хибриден транспорт и на патници и на стока,бидејќи се стварно многу пари.
Ева вака апстрактно да кажам на пример,колку би им одговарало на земјите од источна европа да имаат брза транспортна врска со балканот, а па да не зборувам колку им одговара на балканците нешто вакво Моментално голем дел од нашиот извоз а и на блиските комшии е со источно европските земји. Шинскиот траспорт многу малку се користи во овој случај,за тоа преостанува патниот кој е скап а пред се многу бавен посебно кога зборуваме за свежа роба,но сепак како така функционира Баш и мислата ми е околу свежата роба (зеленчук,овошје....) која од искуство во трговијата можам да ви кажам дека веќе повеќе години нема место за балканските свежи производи на европските пазари (таму или се трошат од оние на лик убавите а не вкусни производи главно од Италија и Шпанија, или по скапата органска храна) Кај нас го немаме ни тоа ни тоа,всушност некаден сме помеѓу овие две групи со нашите производи,иако сме поевтини на пример од италјаните сепак превозот и давачките ни се по скапи,а прозиводите иако се по вкусни,во продавница неможат со италјанските лепотици ![]() Но муабетот ми беше друго (забегав малце од темата) За разлика од нив,источна европа веќе можеме да кажеме дека делумно се храни од балканот За еден камион да стигне до Москва му е потрбно 1 до 2 недели а истиот се троши во маркетите за 1 неполн ден (на пример сите праски во тиквешијата го задоволуваат еден блок во москва само 1 недела) и превозот стигнува најчесто и до 30% од вкупната сума (што е многу во овој бизнис) Е сега кога би бил превозот намален на цена и значително по брз,источна европа може не делумно туку целосно да се храни од балканот И ете ти ја таа економска врска со БРИК,нашите земјоделски базирани земји би растурале во тој сектор,нема потреба од субвенции кога би имале произведувачите постојана побарувачка и висока цена на сите производи Ај ќе престанам тука па друг пат повеќе ќе попишам околу ова ![]() |
||||
![]() |
||||
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
|||
Предмалку гледав еден документарец за Рајна, од нејзиниот извор па се до излевањето кај Ротердам. Еден од најинтересните податоци беше дека Швајцарија иако Рајна е пловна од Базел и не минува многу километри низ Швајцарија по нејзе се транспортира 15% од целокупниот извоз на Швајцарија.Овој податок според мене е најдобар показател за тоа колку водените улици можат да бидат важни за економијата. Е сега земајќи во предвид дека оваа река тече низ Швајцарија,Германија,франција и холандија јасно е дека овие земји имат интерес и можност оптимално користење на водните ресурси на оваа река без оглед на инвестициите и вложувањата.Е сега за Вардар е сосема различна приказната едно потребни се многу поголеми вложувања, второ земјите низ кои минува неможат да се пофалат со некој извоз кој би го искористил оптимално овој вид на транспорт, трето ниту една од трите држави а особено Македонија нема ниту опрема ниту образован кадар за користење и менаџирање со овој вид на транспорт и четврто не и последно Рајна се излива кај ротердам најголемото пристаниште и трговски центар во европа.А каде се излива вардар? Можеби е смешна споредбата но сепак сакав да доловам дека вакви инвестиции се исплатливо само во случај на поволна конфигурација на теренот, поволна местоположба и економски опкружување.се плашам дека тоа не е случај со плов
носта на вардар. |
||||
![]() |
||||
shyes ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2007 Location: Australia Online Status: Offline Posts: 259 |
![]() ![]() |
|||
![]() |
||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||
Србија ќе го гради каналот Дунав-Морава-Вардар?Министерството за природни ресурси, рударство и просторно планирање на Република Србија почнало со подготовката на документацијата за изработка на просторен план за посебна намена за пловен канал Дунав-Морава-Вардар![]() Проценетата вредност на вкупната инвестиција за изградба на каналот изнесува меѓу 15 и 17 милијарди долари, а само за делот кон Србија ќе треба да бидат обезбедени од 10 до 12 милијарди долари. Но тоа се проценките направени од експертите во седумдесеттите години од минатиот век, наведува ресорниот министер Милан Бачевиќ. Овој канал ќе биде поголем од каналот Рајна-Мајна или Сена - Рона,
или Одра и Висла. За реализација на овој проект било разговарано со
раководството на една кинеска компанија. Засега не се открива нејзиното
име. Но се разговарало и со некои американски компании од Илиноис, а
имало и заинтересирани партнери и од Германија. http://www.novamakedonija.com.mk/DetalNewsInstant.asp?vestInstant=11847 |
||||
![]() |
||||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|||
@Cloverstack
Тие негативни рефлекси следуваат по автоматизам откако ќе се земе во предвид фактот дека сонот наречен Пловен Балкан води потекло уште од доцните 1960-ти години, а до денешен ден не е превземено ништо конкретно за негова реализација. Од 1967 до 1991 година во поранешна Југославија, па од осамостојувањето на Македонија во 1991 година, па се до денешен ден, само се зборува за тој проект наречен Пловен Балкан, а не се превзема ништо конкретно со цел негова целосна реализација, па од тука следува моето лично мислење дека, барем во Македонија, никој не е заинтересиран за реализирање на таков проект, бидејќи после повеќе од 21 година независна македонска држава, сепак ни збор не сме слушнале од македонска страна за реализирање на таков проект, сите најави и планови доаѓаат од српска страна, иако за волја на вистината, доколку реализацијата на тој сон наречен Пловен Балкан воопшто започне, истата ќе мора да започне во Србија, да продолжи низ Македонија и да заврши во Грција. Секако дека прекрасно звучи транспортен пловен коридор кој ќе се поврзува со меѓународни води да поминува низ Македонија, но тој засега само замислен транспортен коридор го опфаќа речното корито на реката Вардар, која поминува низ Велес, поминува во близина на Градско, Криволак, ТЕЦ Неготино, Демир Капија, како и во близина на Гевгелија, така што било каква реализација на проектот Пловен Балкан во сегашната замисла би опфаќала сериозни градежни зафати во близина на тие населени места, а несомнено би опфаќала и експропријација на приватен имот и преселување на население. Јас секако дека прифаќам се и сешто што би било профитабилно за македонската економија, но не по цена на преселба на население и не по цена на загадување и уништување на природата, а кога не слушаме ништо за реализацијата на проектот Пловен Балкан од македонска страна, тоа води кон заклучокот дека нема интерес кај македонската страна. Ние сеуште не сме завршиле со целосна изградба на Коридор 8 и на Коридор 10, сеуште не сме железнички поврзани со Бугарија, а камо ли па да дочекаме транспортен пловен коридор кој ќе не поврзува со меѓународни води, песимизмот следува од овие факти, а не од нешто што ни е во гените. Еве јас лично се надевам и посакувам да грешам, па за едно 10 до 15 години да дочекаме да имаме и целосно изграден Коридор 8 и целосно изграден Коридор 10 и целосно функционален Пловен Балкан, но фактите го говорат спротивното, барем за нас Македонците фактите говорат дека од македонска страна, барем од актуелната влада од 2006 година па наваму, не сме слушнале ама баш ништо за овој проект наречен Пловен Балкан. Edited by Dexter26 - 02-Dec-2012 at 01:54 |
||||
![]() |
||||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|||
Кловер,во право си,кај нас во гените е влезено неверувањето на ветувањата.Ова не е од сега ова е со векови ндградувано во самите гени.Ние и да видиме нешто,прво ќе се сомневаме дека се работи за дубиоза.
Ако си живеел цело време само со ветувања за кули и градови,а во стварност живееш во сосема поинакви услови,проекти каде треба да се инвестира над 10 милијарди евра по дифолт се прогласуваат за нереални |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
За жал повторно автоматски негативни рефлекси. Но ако околу резервираноста која постои за остварливоста на проектот можам да имам донекаде разбирање, тогаш за тезата дека овој проект бил неинтересен за Македонија, навистина не знам што да кажам. Знам дека веќе не испрограмираа да се плашиме од крупни инфрааструктурни проекти (или уште полошо, да не можеме ниту да ги замислиме). Знам дека има и можни сериозни гео-политички препреки за реализацијата на овој проект. Но овде гледам се даваат сосема поинакви „аргументи“.
Како и да е, на претходната страница исто така ја зачна таа тема околу екологијата и јас како одговор пишав доста опширен пост. Нели би било поконструктивно да водиме вистинска дискусија и да реплицираш на конкретните аргументи кои ги наведов, наместо повторно да се лансира тезата дека проектот е еколошки неприфатлив, како да тоа е вистина сама по себе која не заслужува дискусија туку треба само да се повторува?
Но уште поважно, те молам образложи зошто пловниот пат Дунав-Морава-Вардар-Егеј според тебе е „неинтересен за македонската страна, не само на политички, туку и на граѓански план“. Што точно значи тоа? Јас напротив, мислам дека реализацијата на овој проект е од непроценливо значење за Македонија и дека всушност не ни може нешто подобро да и се случи на оваа држава во било каква догледна иднина. И ова го имам опширно образложувано на страниците на оваа нишка и не би сакал да се повторувам како папагал, туку би сакал да дискутирам. Можеби не сум во право, можеби проценките ми се погрешни итн, но посочи ми аргументирано каде точно мислиш дека грешам. Би сакал да зборуваме околу конкретни работи, а не со некакви догми. Значи прашувам, што е толку „неинтересно“ за Македонија во тоа да стане дел од еден таков стратешки еврокпски транспортен коридор, самата да добие пловна врска со отворено море плус со мрежата на внатрешни пловни патишта во западна и централна Европа, државата да стане далеку поважна во меѓународни рамки и нашата стабилност да не биде некакво маргинално прашање за големите, да добиеме огромни нови енергетски и водостопански потенцијали и успат да добиеме многу нова копнена транспортна инфраструктура итн итн... За овие и слични придобивки може да збориме многу поопширно, ако си расположен за вистинска дискусија.
Впроечем погледни ја Европа, особено нејзините поразвиени делови се прошарани со илјадници и илјадници километри канали, а и реки кои се вештачки оспособени за пловност. Најголем дел од тие канали и реки се со далеку помала стратешка вредност и економска логика од потенцијалниот пловен пат Дунав-Морава-Вардар-Егеј, па затоа не гледам зошто по дифолт баш кај нас би било неисплатливо или невозможно да се реализира таков проект. Edited by Cloverstack - 01-Dec-2012 at 22:07 |
||||
![]() |
||||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|||
се согласувам Декс,ова е премногу скапо ,така што инвестицијата неможи да се надокнади со разликата на зголемените трошоци за превоз по заобиколните правци
|
||||
![]() |
||||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|||
![]() Сништа, само пусти сништа. Ова е еден од ретките инфраструктурни проекти, доколку навистина може да се нарече инфраструктурен проект, на кои се противам, од еколошки причини. Но за разлика од проектот Скопје 2014 на кој му се потсмевавме велејќи дека нема пари за истиот да се реализира, овој сон наречен Пловен Балкан не само што е скап, туку е и неинтересен за македонската страна, не само на политички, туку и на граѓански план. Било каков план за реализирање на ваквиот сон наречен Пловен Балкан би морал да подразбира масовно иселување на население по течението на тој канал, а тоа мислам дека не само Македонците, туку и Србите и Грците не би го прифатиле. На крајот на краиштата, не сме Кина, каде што над 1 милион и 300 илјади луѓе беа присилно иселени за да се изгради браната Три Клисури, а за волја на вистината, Кинезите подготвуваат нов закон со кој таквите присилни иселувања со цел оставање слободен простор за изградба на инфраструктурни проекти, ќе станат минато, па ако Кинезите можат да се навикнат на сегашноста, тогаш можеме и ние. Edited by Dexter26 - 01-Dec-2012 at 04:19 |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
http://arhiva.kurir-info.rs/Arhiva/2006/maj/03/V-10-03052006.shtml |
||||
![]() |
||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||
U izgledu gradnja plovnog puta Dunav-Morava-VardarObjavljeno: nov 24. 2012. 14:44
Izgradnja Južnog toka ušla je u zakonom predviđeni postupak javnog uvida, koji ističe 6. decembra, a poslije toga, na osnovu urađenog nacrta zakona, će biti proglašen projektom od Nacionalnog značaja, čime se u velikoj mjeri olakšava i ubrzava sam proces početka realizacije, rekao je ministar Bačević Radioteleviziji Srbije (RTS). Prema Bačeviću, osnovni smisao čitavog postupka jeste da se izbjegnu mogući nesporazumi i kašnjenja sa projektom oko eventualnih problema u postupku eksproprijacije. Budući da je Srbija jedina na trasi Južnog toka koja taj gasovod još nije proglasila nacionalnim projektom i s obzirom da se i u javnosti čuje da Rusija ima primjedbe zbog toga što se posao odugovlači, Bačević je kazao da postoje procedure koje moraju da budu ispoštovane kako da bi energetska transverzala što prije bila proglašena Nacionalnim projektom. Ministar je istakao da veliko interesovanje za projekat
ekspoloatacije uljnih škriljaca u Aleksincu pokazuju neke kompanije iz
Narodne Republike Kine, kao i iz Estonije i Kanade. Ministar je najavio da će tender biti raspisan krajem decembra ove godine. Bačević je posebno govorio o veoma velikom projektu, plovnom putu Morava-Vardar-Dunav. Ministarstvo trenutno pregovora o stvaranju uslova za pripremu i obezbjeđivanje finansijske podrške za izradu prostornog plana. Veliko interesovanje za taj projekat pokazuju Rusija, NR Kina, Njemačka, Makedonija, Grčka. Prema ministru, do polovine 2013. biće dovedeni do kraja mnogi razgovori sa potencijalnim investitorima. http://www.capital.ba/u-izgledu-gradnja-plovnog-puta-dunav-morava-vardar/ |
||||
![]() |
||||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|||
да,мене многу ме изненади човекот.се докажува дека многу зборуваат тукатака дури дојдан на власт,после си тераат многу добро.
за жал мислам дека само Кина има капацитет да влезе во ваков проект,но бидејќи на европјаните им се тресат гаѓите од самата помисла на нив и нивно влегување во инфраструктурни проекти на тлото на Европа,мислам дека ќе чекаме да заздрават економоски поголемите ЕУ држави,па некои од нив да инвестира(Франција,Италија или Германија) |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Таман работа да ја градиме ние со соседите, не сум луд
![]() Ама ако некој друг многу посилен е заинтересиран да ја гради, сепак во регионов треба да има предуслови на политичко ниво кои во моментов ги нема. Тоа ми беше поентата, дека Николиќ повлече неколку можеби чудни потези, кои ако се стават во контекст на неговите предизборни најави, оставаат простор да се протолкуваат дека значат некаков обид да се створат такви предуслови. Edited by Cloverstack - 11-Nov-2012 at 13:09 |
||||
![]() |
||||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|||
сепак мислам Кловер дека Вардарска долина е премногу голем залак за нас.Ние(па и Србите) неможиме да изградиме електрани од типот на Чебре,па камоли Вардарска Долина.скептик сум,ама потајно се надевам дека сум во грешка
|
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Следејќи ги потезите на новиот српски претседател Томислав Николиќ во врска со Македонија, оставам простор сето тоа да е поврзано со неговата верба во пловниот пат Дунав-Морава-Вардар-Егеј и желбата да се создадат услови за негова реализација. Николиќ и предизборно го најавуваше проектот: http://www.alo.rs/politika/42093/Toma_gradi_kanal_od_dunava_do_Egejskog_mora Со оглед дека се работеше за предизборна најава, јас тоа го сфатив многу несериозно, но човекот веќе почна и отворено да зборува за создавање на оска Србија-Македонија-Грција. Дури и во самата Грција штотуку даде ваква изјава:
Нормално, овие изјави се пренапумпани, но сепак кога ќе се соберат потезите и изјавите на Николиќ, можеби се обидува да постави темели за нешто покрупно. Да не заборавиме дека работата почна со една чудна понуда во врска со МПЦ, која беше прилично асиметрична во полза на Македонија и која значеше губење на политички поени на Николиќ внатре во Србија, а потоа следеше и реално или наводно недоразбирање со Грција, кога коментираше Македонско-Грчки теми кои исто така се бариера за речиси било каква соработка. Не ми се верува дека е до толку наивен па без причина да влегува во минско поле. Мислам дека фактот што уште на самиот почеток од мандатот покажа голема заинтересираност за односите помеѓу трите држави е исклучително индикативен, но ќе мора да почекаме времето да ги искристализира вистинските намери. Edited by Cloverstack - 11-Nov-2012 at 03:14 |
||||
![]() |
||||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|||
Кловер,јас сум негативно настроен кон ова бидејќи сум навикнат да се зборува за огромни проекти,а на крај една шупа не се направило.Дај боже да се направи овој проект,ако треба и лично би помогнал ако треба и со копач и лопата би работел без пари.ова за нас би претставувало како државата да добила џек Пот,но скептик сум.
околу техничките решенија за проектот мислам дека би се одело со канал околу Скопје,центарот и камени мост се премногу далеку од трасата. А и Велес би се решил со длабење на коритото,а ако терба и водостојот би се нивелирал према потребите. Ама јунак да го изгради и плати ова се бара |
||||
![]() |
||||
Max ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3686 |
![]() ![]() |
|||
во право си за еконосмкиот бенефит Кло јас тоа не го спорам, а екологијата ја гледам само ко куршлус но не и хаварија, односно ако цел транспорт биде условен пример со модерни пловила и контролни мерки ваквата непозната ко ништо може да се дерогира! иако ко што вели Џакомо ди Стефано преку реките доаѓаат и добри но и зли работи [1] а за наши услови и многу тешки грдосии кои тешко дека ние некако би ги условиле со посебни дозволи, битно нели парата да тече а што неминовно си повлеквит и хаварии!
исто и за централите се сложувам, повеќе од добредојден момент се истите, се додека морава не се врзува со вардар, бидејќи: - мене ме ремети тоа транспортната појава т.е. нема да биде сеисто Македонија да е пловна, а во случајов ќе стане и главна европска рута, што за мала земја утре значи масовна индустијализација, е тука го јадеме стапот, доаѓаат брзо "филантропи" се инсталираат и експлоатираат се и сешто и на крај јасно или патот под нозе или не купуваат со се гаќи, бидејќи ние нели лакоми за развој спремни сме да си продадеме и очите само да кренеме некое облакодерче плус минус! кратко речено - мирот ќе ни го земат, и буквално и фигуративно! но не ми мери по моите метафизички инсинуации, кои те уверувам дека и да бидам премиер тешко би ги профурал доколку неокј во еу или кина реши да инвестира во проектов! да фрлам уште тро сарказам абе за некое време ќе има потоп та што фајде сега за 50 години да се брзаме, ќе си дојде егејско кај гевгелија и ето ни море ![]() |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Момци искрено сум малку разочаран од негативниве коментари. Овој проект би бил благодет за сите нас и би било корисно подобро да се запознаеме што тој всушност значи, пред да го напаѓаме со замерки кои навистина не држат.
![]() Пред се ова не е локален проект, туку пловен пат кој би имал и глобално значење. Тоа значи дека од Суецкиот канал и од источниот Медитеран воопшто, ќе има краток пловен пат до срцето на континентов и до развиената мрежа на внатрешни пловни патишта во западна и централна Европа. А чисто како попатен резултат на тоа, и Македонија ќе добие ем воден пат до отворено море ем врска со развиената мрежа на внатрешни пловни патишта во западна и централна Европа. За значењето на водениот транспорт се надевам нема потреба особено да елаборирам. Те молам за пример погледни мапа на Европа, ваљда нема да е премногу тешко да се воочи дека со мали исклучоци најразвиените региони се оформени или околу битни морски пристаништа, или се наоѓаат долж внатрешните пловни патишта (пловни реки и канали). Неоспорен факт е дека околу ваквите пловни патишта има далеку подобри услови за развој, поради редица фактори. Покрај овие стимулативни фактори, Македонија би имала голем бенефит и од средствата кои ќе се влеваат во државниот буџет (транзитот на баржи сигурно нема да биде бесплатен, ниту пак правото за оперирање со каналот ќе му биде дадено на некого за џабе.). Изградбата на пловниот пат автоматски би значела реализација и на другите компоненти на проектот Вардарска долина. Тоа значи дека практично успат би добиле неколку нови хидроелектрани (вкупно над 1000 GWh годишно), нова двоколосечна пруга со сите предуслови да биде пруга на која ќе може да се постигнуваат високи брзини, нови мостови, нови наводнувани земјоделски површини... Еколошка штета несомнено ќе има, но секој проект прави помала или поголема еколошка штета. Ваљда работите треба да се ставаат во перспектива. Прашањето е колкава ќе биде штетата и колкави ќе бидат бенефитите од комплетно реализирање на проект како Вардарска Долина. Мислам дека огромните бенефити неспоредливо ќе ги надтежнат еколошките штети. И со право... Еве земи на пример колкава еколошка штета ќе се направи со ХЕ Бошков Мост (иако можеби оправдано), за апсолутно неспоредливо помал бенефит. Е сега ајде да претпоставиме дека Вардарска Долина штотуку се реализирала. Дали ќе имаше резон да размислуваме за Бошков Мост во такви услови? Не поради тоа што Вардарска Долина би произведувала далеку повеќе електрична енергија, туку поради фактот што оваа држава би била финансиски далеку посилна па би можела сериозно да се посвети на поскапите еколошки извори на енергија и на далеку потемелни мерки за енергетска ефикасност. Слично на Бошков Мост, ист ќе биде случајот и со други помали проекти ширум државава, со потенцијал да нанесат значителна еколошка штета. Едноставно би имале економска основа која би ни овозможила значително да го спуштиме прагот на толерантност кон таквите проекти. Исто така би имале економска основа како држава да направиме чекори кон поголеми еколошки стандарди во сите сфери, затоа што верувал или не, овие 2 милиони жители на ова парче земја, со самото свое присуство и активност, веќе прават неспоредливо поголема еколошка штета и од 20 Вардарски долини. Всушност од Вардарска долина во одредена мерка можеби би имало и директни еколошки бенефити, не само индиректни бенефити и директни штети. Како прво ставањето под контрола на толку големи водени ресурси не значи само голем економски потенцијал, туку веројатно и позитивни еколошки ефекти, особено во иднина со непредвидливи и опасни климатски промени кои полека веќе стапуваат на сцена. Како второ, пловниот пат ќе преземе значително количество товарен сообраќај кој инаку би се одвивал по патиштата и пругите, а водениот транспорт е енергетски далеку поефикасен. За геопостратешката тежина на пловниот пат Егеј - Вардар - Морава - Дунав и потенцијалните огромни придобивки за Македонија нема премногу да навлегувам, иако на ова поле има навистина широк простор за дискусија. За жал постои опасност таа дискусија да забега во несакан правец. Само ќе спомнам дека: - Пловниот пат би ја направил Македонија држава со далеку поголема тежина и важност отколку сега. - Србија и Грција би биле упатени на добри односи со нас. - Внатрешниот проблем кој си го имаме со сепаратистички и федералистички идеи значително ќе биде намален. Ако не поради друго, тогаш поради фактот што пловниот пат и пределите непосредно долж него би биле златна кокошка на државата, а нели не би било многу паметно некој што живее во други делови од државава да сака да се откаже од тие златни јајца. Камо среќа проектов навистина да види бел ден и тоа што поскоро. За жал тоа не е ниту лесно ниту едноставно ниту извесно. А српските најави (под услов да се коректно пренесени) делуваат прилично несериозно и воопшто не влеваат надеж.
Декстер, какво присилно иселување на стотици илјадници граѓани??? - Скопје воопшто не е засегнато со планот. Поврзувањето На Вардар со Морава би се остварило преку Пчиња и преку вештачки канал кој би ја поврзал Пчиња со Морава во делот каде што недостасува поголем природен воден тек. Пловниот пат не доаѓа ни во близина на Скопје. - Гевгелија исто така не е засегната. Вардар тече значително поисточно од градот. По пловниот пат нема да се движат прекуокенаски бродови туку баржи, што значи не станува збор за којзнае колкави негови димензии. Такви пловни реки и канали има еден куп низ светов. - Во Велес ќе треба да се дислоцираат поголем број на жители, еве преку сила нека се и 2 илјади, но зошто на тоа гледаш како на трагедија, ако бидат адекватно обештетени? А на Велес како град веројатно не ни може нешто подобро да му се случи од реализацијата на овој пловен пат. Во врска со последиците по околината веќе му пишав на Мах, но еве накратко уште една поента - и во западните земји се градени вештачки канали и се приспособувани реки да бидат пловни, па не гледам дека таму настанала некаква еколошка катаклизма. Зошто ние би биле специјален случај? Edited by Cloverstack - 16-Aug-2012 at 04:14 |
||||
![]() |
||||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|||
Српските власти велат дека засега не се откажуваат од
таканаречениот проект Пловен Балкан, што не значи дека нема да се откажат од истиот тој проект во иднина, но додека планираат да туркаат негова реализација, прво ќе треба на своја
територија да ја направат Морава пловна и да ја започнат изградбата на
тој канал се до Македонија, што несомнено би било огромен предизвик
најверојатно и за светски познатите професионални инженери, а не само за балканските инженери.
По поплавите во 1954 година предизвикани од реката Јангцекјанг во Кина, Мао Це Тунг во својата поема Пливање ја опишал својата визија за "ѕидови од камен" кои ќе се издигнеле од дното на речното корито на реката Јангцекјанг. Визијата на Мао Це Тунг станала реалност дури 52 години подоцна кога во 2006 година завршила изградбата на браната Три Клисури, во 2008 година истата била официјално пуштена во употреба, во 2012 е пуштена во употреба последната од планираните 32 големи турбини за производство на електрична енергија, секоја со капацитет за производство на електрична енергија до 700 MW, но дури во 2014 година, после 60 години од поплавите во 1954 година, кога се очекува официјално да биде пуштена во употреба пловната рампа која ќе овозможи бродовите да продолжат да пловат низ реката Јангцекјанг и пред и после браната Три Клисури, конечно овој проект ќе биде целосно завршен. Визијата на Мао Це Тунг почнала да се реализира во декември 1994 година, цели 40 години после поплавите од 1954 година, неофицијално истата е станата реалност веќе во 2008 година, односно 54 години подоцна, а официјално се очекува да стане реалност во 2014 година, односно цели 60 години подоцна. Од друга страна, таканаречениот проект Пловен Балкан датира уште од далечната 1967 година, помлад е од визијата на Мао Це Тунг за "ѕидови од камен" кои ќе се издигнеле од дното на речното корито на реката Јангцекјанг, за цели 13 години, истиот проект е стар веќе 45 години и ништо не е превземено околу неговата реализација. Не знам за населените места низ кои поминува српската река Морава, уште попозната како Велика Морава, исто како што не знам за населените места низ кои поминуваат реките Западна Морава и Јужна Морава, чиишто води всушност ја формираат Велика Морава, но знам дека македонската река Вардар не може и не смее да биде пловна река низ населените места низ кои поминува, како што се Скопје, Велес и Гевгелија, бидејќи едноставно не можеме како Кинезите да си дозволуваме присилно иселување на стотици илјадници граѓани за да можеме да си дозволиме Вардар да поминува како пловна река низ тие места. А за последиците по околината па да не правиме муабет, тоа ќе не чини многу поскапо од било која присилна преселба, бидејќи едно се присилно иселени луѓе, а друго е уништена околина и уништени растителни и животински видови. Најверојатно таканаречениот проект Пловен Балкан ќе остане само сон на српските власти и најверојатно така и треба да остане, освен ако мајката природа си ги вмеша прстите и не натера да постапиме во правец кон реализација на овој проект, но за нешто такво ќе треба некоја сериозна и радикална природна промена, а јас не помнам кога последен пат нешто такво се случило на овие македонски простори. http://www.sitel.com.mk/dnevnik/biznis/bachivik-kanalot-dunav-morava-vardar-najgolem-strateshki-proekt Српските власти не се откажувааат од пловен пат Дунав-Морава-Вардар
|
||||
![]() |
||||
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
|||
И што, сакат да обратат Морава да тече от Дунав ком Вардар?! Па тоа е катастрофа. |
||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 56789 14> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |