build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Вардарска Долина

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 14>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
zdravozivo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2012
Location: Kavadarci
Online Status: Offline
Posts: 211
  Quote zdravozivo Quote  Post ReplyReply #121 Posted: 30-Dec-2012 at 19:30
Со толку пари јас би размислувал на брза пруга или некој нов вид хибриден транспорт и на патници и на стока,бидејќи се стварно многу пари.
Ева вака апстрактно да кажам на пример,колку би им одговарало на земјите од источна европа да имаат брза транспортна врска со балканот,
а па да не зборувам колку им одговара на балканците нешто вакво
Моментално голем дел од нашиот извоз а и на блиските комшии е со источно европските земји.
Шинскиот траспорт многу малку се користи во овој случај,за тоа преостанува патниот кој е скап а пред се многу бавен посебно кога зборуваме за свежа роба,но сепак како така функционира
Баш и мислата ми е околу свежата роба (зеленчук,овошје....) која од искуство во трговијата можам да ви кажам дека веќе повеќе години нема место за балканските свежи производи на европските пазари (таму или се трошат од оние на лик убавите а не вкусни производи главно од Италија и Шпанија, или по скапата органска храна)
Кај нас го немаме ни тоа ни тоа,всушност некаден сме помеѓу овие две групи со нашите производи,иако сме поевтини на пример од италјаните сепак превозот и давачките ни се по скапи,а прозиводите иако се по вкусни,во продавница неможат со италјанските лепотици
Но муабетот ми беше друго (забегав малце од темата)
За разлика од нив,источна европа веќе можеме да кажеме дека делумно се храни од балканот
За еден камион да стигне до Москва му е потрбно 1 до 2 недели
а истиот се троши во маркетите за 1 неполн ден
(на пример сите праски во тиквешијата го задоволуваат еден блок во москва само 1 недела)
и превозот стигнува најчесто и до 30% од вкупната сума (што е многу во овој бизнис)
Е сега кога би бил превозот намален на цена и значително по брз,источна европа може не делумно туку целосно да се храни од балканот
И ете ти ја таа економска врска со БРИК,нашите земјоделски базирани земји би растурале во тој сектор,нема потреба од субвенции кога би имале произведувачите постојана побарувачка и висока цена на сите производи
Ај ќе престанам тука па друг пат повеќе ќе попишам околу ова
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #122 Posted: 30-Dec-2012 at 17:38
Предмалку гледав еден документарец за Рајна, од нејзиниот извор па се до излевањето кај Ротердам. Еден од најинтересните податоци беше дека Швајцарија иако Рајна е пловна од Базел и не минува многу километри низ Швајцарија по нејзе се транспортира 15% од целокупниот извоз на Швајцарија.Овој податок според мене е најдобар показател за тоа колку водените улици можат да бидат важни за економијата. Е сега земајќи во предвид дека оваа река тече низ Швајцарија,Германија,франција и холандија јасно е дека овие земји имат интерес и можност оптимално користење на водните ресурси на оваа река без оглед на инвестициите и вложувањата.Е сега за Вардар е сосема различна приказната едно потребни се многу поголеми вложувања, второ земјите низ кои минува неможат да се пофалат со некој извоз кој би го искористил оптимално овој вид на транспорт, трето ниту една од трите држави а особено Македонија нема ниту опрема ниту образован кадар за користење и менаџирање со овој вид на транспорт и четврто не и последно Рајна се излива кај ротердам најголемото пристаниште и трговски центар во европа.А каде се излива вардар? Можеби е смешна споредбата но сепак сакав да доловам дека вакви инвестиции се исплатливо само во случај на поволна конфигурација на теренот, поволна местоположба и економски опкружување.се плашам дека тоа не е случај со плов
носта на вардар.
Back to Top
shyes View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2007
Location: Australia
Online Status: Offline
Posts: 259
  Quote shyes Quote  Post ReplyReply #123 Posted: 24-Dec-2012 at 01:02
Мислење од народот за оваа идеа.

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #124 Posted: 23-Dec-2012 at 18:35

Србија ќе го гради каналот Дунав-Морава-Вардар?

Министерството за природни ресурси, рударство и просторно планирање на Република Србија почнало со подготовката на документацијата за изработка на просторен план за посебна намена за пловен канал Дунав-Морава-Вардар

Проценетата вредност на вкупната инвестиција за изградба на каналот изнесува меѓу 15 и 17 милијарди долари, а само за делот кон Србија ќе треба да бидат обезбедени од 10 до 12 милијарди долари. Но тоа се проценките направени од експертите во седумдесеттите години од минатиот век,  наведува ресорниот министер Милан Бачевиќ.

Овој канал ќе биде поголем од каналот Рајна-Мајна или Сена - Рона, или Одра и Висла. За реализација на овој проект било разговарано со раководството на една кинеска компанија. Засега не се открива нејзиното име. Но се разговарало и со некои американски компании од Илиноис, а имало и заинтересирани партнери и од Германија.

- Очекуваме до мај следната година успешно да се завршат многу разговори кои сега се водат, рекол министерот Бачевиќ. Тој не кажал  дали ќе биде даден под концесија, граден со стратешко партнерство или некој друг облик на соработка.

Просторниот план на проектот , кој ќе се вика пловен канал Белград-Солун треба да покрие површина од околу 10.500 квадратни километри, што е големина како Косово и Метохија.

Голема корист од него би имале и Македонија и Грција . Тој ќе ги промени економските, политичките и геостратешките односи во Европа, на корист на сите луѓе до овој регион.

Српските медиуми наведуваат дека при последната посета на српскиот претседател Томислав Николиќ биле добиени позитивни сигнали од политичкото раководство на Македонија и Грција.

http://www.novamakedonija.com.mk/DetalNewsInstant.asp?vestInstant=11847

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #125 Posted: 02-Dec-2012 at 01:50
@Cloverstack

Тие негативни рефлекси следуваат по автоматизам откако ќе се земе во предвид фактот дека сонот наречен Пловен Балкан води потекло уште од доцните 1960-ти години, а до денешен ден не е превземено ништо конкретно за негова реализација.

Од 1967 до 1991 година во поранешна Југославија, па од осамостојувањето на Македонија во 1991 година, па се до денешен ден, само се зборува за тој проект наречен Пловен Балкан, а не се превзема ништо конкретно со цел негова целосна реализација, па од тука следува моето лично мислење дека, барем во Македонија, никој не е заинтересиран за реализирање на таков проект, бидејќи после повеќе од 21 година независна македонска држава, сепак ни збор не сме слушнале од македонска страна за реализирање на таков проект, сите најави и планови доаѓаат од српска страна, иако за волја на вистината, доколку реализацијата на тој сон наречен Пловен Балкан воопшто започне, истата ќе мора да започне во Србија, да продолжи низ Македонија и да заврши во Грција.

Секако дека прекрасно звучи транспортен пловен коридор кој ќе се поврзува со меѓународни води да поминува низ Македонија, но тој засега само замислен транспортен коридор го опфаќа речното корито на реката Вардар, која поминува низ Велес, поминува во близина на Градско, Криволак, ТЕЦ Неготино, Демир Капија, како и во близина на Гевгелија, така што било каква реализација на проектот Пловен Балкан во сегашната замисла би опфаќала сериозни градежни зафати во близина на тие населени места, а несомнено би опфаќала и експропријација на приватен имот и преселување на население.

Јас секако дека прифаќам се и сешто што би било профитабилно за македонската економија, но не по цена на преселба на население и не по цена на загадување и уништување на природата, а кога не слушаме ништо за реализацијата на проектот Пловен Балкан од македонска страна, тоа води кон заклучокот дека нема интерес кај македонската страна.

Ние сеуште не сме завршиле со целосна изградба на Коридор 8 и на Коридор 10, сеуште не сме железнички поврзани со Бугарија, а камо ли па да дочекаме транспортен пловен коридор кој ќе не поврзува со меѓународни води, песимизмот следува од овие факти, а не од нешто што ни е во гените.

Еве јас лично се надевам и посакувам да грешам, па за едно 10 до 15 години да дочекаме да имаме и целосно изграден Коридор 8 и целосно изграден Коридор 10 и целосно функционален Пловен Балкан, но фактите го говорат спротивното, барем за нас Македонците фактите говорат дека од македонска страна, барем од актуелната влада од 2006 година па наваму, не сме слушнале ама баш ништо за овој проект наречен Пловен Балкан.

Edited by Dexter26 - 02-Dec-2012 at 01:54
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #126 Posted: 01-Dec-2012 at 23:41
Кловер,во право си,кај нас во гените е влезено неверувањето на ветувањата.Ова не е од сега ова е со векови ндградувано во самите гени.Ние и да видиме нешто,прво ќе се сомневаме дека се работи за дубиоза.

Ако си живеел цело време само со ветувања за кули и градови,а во стварност живееш во сосема поинакви услови,проекти каде треба да се инвестира над 10 милијарди евра по дифолт се прогласуваат за нереални
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #127 Posted: 01-Dec-2012 at 21:52

За жал повторно автоматски негативни рефлекси. Но ако околу резервираноста која постои за остварливоста на проектот можам да имам донекаде разбирање, тогаш за тезата дека овој проект бил неинтересен за Македонија, навистина не знам што да кажам.

Знам дека веќе не испрограмираа да се плашиме од крупни инфрааструктурни проекти (или уште полошо, да не можеме ниту да ги замислиме). Знам дека има и можни сериозни гео-политички препреки за реализацијата на овој проект. Но овде гледам се даваат сосема поинакви „аргументи“.



Originally posted by Dexter26

Ова е еден од ретките инфраструктурни проекти, доколку навистина може да се нарече инфраструктурен проект, на кои се противам, од еколошки причини.
Зошто не би бил наречен инфраструктурен проект?

Како и да е, на претходната страница исто така ја зачна таа тема околу екологијата и јас како одговор пишав доста опширен пост. Нели би било поконструктивно да водиме вистинска дискусија и да реплицираш на конкретните аргументи кои ги наведов, наместо повторно да се лансира тезата дека проектот е еколошки неприфатлив, како да тоа е вистина сама по себе која не заслужува дискусија туку треба само да се повторува?



Originally posted by Dexter26

Но за разлика од проектот Скопје 2014 на кој му се потсмевавме велејќи дека нема пари за истиот да се реализира, овој сон наречен Пловен Балкан не само што е скап, туку е и неинтересен за македонската страна, не само на политички, туку и на граѓански план.
Всушност разликата со Ск2014 е во тоа што тој економски дубиозен проект се финансира со буџетски пари, а е крајно непродуктивен. За проектот пловен пат Дунав-Морава-Вардар-Егеј ќе има кој да направи трезвена рачуница дали е исплатлив и ако е исплатлив да си го финансира од свои извори (што патем е сосема обратно на она што го наметнуваш, всушност би значело огромен прилив на финансии од странство во Македонија).

Но уште поважно, те молам образложи зошто пловниот пат Дунав-Морава-Вардар-Егеј според тебе е „неинтересен за македонската страна, не само на политички, туку и на граѓански план“. Што точно значи тоа?

Јас напротив, мислам дека реализацијата на овој проект е од непроценливо значење за Македонија и дека всушност не ни може нешто подобро да и се случи на оваа држава во било каква догледна иднина. И ова го имам опширно образложувано на страниците на оваа нишка и не би сакал да се повторувам како папагал, туку би сакал да дискутирам. Можеби не сум во право, можеби проценките ми се погрешни итн, но посочи ми аргументирано каде точно мислиш дека грешам. Би сакал да зборуваме околу конкретни работи, а не со некакви догми. Значи прашувам, што е толку „неинтересно“ за Македонија во тоа да стане дел од еден таков стратешки еврокпски транспортен коридор, самата да добие пловна врска со отворено море плус со мрежата на внатрешни пловни патишта во западна и централна Европа, државата да стане далеку поважна во меѓународни рамки и нашата стабилност да не биде некакво маргинално прашање за големите, да добиеме огромни нови енергетски и водостопански потенцијали и успат да добиеме многу нова копнена транспортна инфраструктура итн итн... За овие и слични придобивки може да збориме многу поопширно, ако си расположен за вистинска дискусија.



Originally posted by Dexter26

Било каков план за реализирање на ваквиот сон наречен Пловен Балкан би морал да подразбира масовно иселување на население по течението на тој канал.
Каде точно ќе има потреба од масовно иселување? И колку масовно всушност би било тоа? И дали тоа преселување, без разлика дали го толкуваш како масовно или не, значи дека тие луѓе ќе останат на улица, или можеби најголем дел од нив едвај би чекале да се преселат во подобри услови кои се разбира би бил должен да им ги обезбеди тој што би го реализирал проектот, било да е концесионер или што веќе...



Originally posted by gjoko

се согласувам Декс,ова е премногу скапо ,така што инвестицијата неможи да се надокнади со разликата на зголемените трошоци за превоз по заобиколните правци
Зарем може пресметката да се направи толку едноставно? Ајде да оставиме потенцијалните инвеститори да се занимаваат со екстремно комплицираните пресметки за исплатливоста на овој исклучително компликуван проект, кој ќе има најразлични ефекти, дел од нив тешко предвидливи. Во меѓувреме ние како држава (заедно со Србија и Грција кои исто така би имале огромен интерес од проектов) да обезбедиме поволна клима и предуслови за негова реализација.

Впроечем погледни ја Европа, особено нејзините поразвиени делови се прошарани со илјадници и илјадници километри канали, а и реки кои се вештачки оспособени за пловност. Најголем дел од тие канали и реки се со далеку помала стратешка вредност и економска логика од потенцијалниот пловен пат Дунав-Морава-Вардар-Егеј, па затоа не гледам зошто по дифолт баш кај нас би било неисплатливо или невозможно да се реализира таков проект.




Edited by Cloverstack - 01-Dec-2012 at 22:07
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #128 Posted: 01-Dec-2012 at 12:47
се согласувам Декс,ова е премногу скапо ,така што инвестицијата неможи да се надокнади со разликата на зголемените трошоци за превоз по заобиколните правци
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #129 Posted: 01-Dec-2012 at 04:16


Сништа, само пусти сништа.

Ова е еден од ретките инфраструктурни проекти, доколку навистина може да се нарече инфраструктурен проект, на кои се противам, од еколошки причини.

Но за разлика од проектот Скопје 2014 на кој му се потсмевавме велејќи дека нема пари за истиот да се реализира, овој сон наречен Пловен Балкан не само што е скап, туку е и неинтересен за македонската страна, не само на политички, туку и на граѓански план.

Било каков план за реализирање на ваквиот сон наречен Пловен Балкан би морал да подразбира масовно иселување на население по течението на тој канал, а тоа мислам дека не само Македонците, туку и Србите и Грците не би го прифатиле.

На крајот на краиштата, не сме Кина, каде што над 1 милион и 300 илјади луѓе беа присилно иселени за да се изгради браната Три Клисури, а за волја на вистината, Кинезите подготвуваат нов закон со кој таквите присилни иселувања со цел оставање слободен простор за изградба на инфраструктурни проекти, ќе станат минато, па ако Кинезите можат да се навикнат на сегашноста, тогаш можеме и ние.

Edited by Dexter26 - 01-Dec-2012 at 04:19
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #130 Posted: 01-Dec-2012 at 02:04

Каналом Дунав–Морава––Вардар плове лепи снови

Ажурирано пре 2 часа 42 минуте

Министарство природних ресурса, рударства и просторног планирања разматра велики пројекат изградње канала Дунав–Морава–Вардар и, како каже ресорни министар Милан Бачевић, планска документација би могла бити спремна већ до половине идуће године.


По његовим речима, постоји велико интересовање страних инвеститора за изградњу новог пловног пута дужине око 655 километара, који би ишао највећим својим делом токовима Мораве, а бочни канали протезали би се до Краљева, Ниша и Скопља. Неке рачунице показују да би се канал градио око 12 година и коштао око осам милијарди евра, а запослио око 30.000 радника!


Колико је у данашње време кризе реалан такав мегаломански пројекат није тешко закључити. Коридор 10 смо почели да градимо пре велике кризе па га још нисмо завршили, мост преко Дунава код Бешке изграђен је на једвите јаде, градња новог „Жежеља„ још је у почецима, а о брзинама возова од 160 километара на час још увек маштамо јер нема двоколосечне пруге на европском Коридору 10.

Секретар Удружења за грађевинарство у Привредној комори Србије Горан Родић изјавио је за наш лист да је Србији сваки нови пројекат добродошао, па и нови каналски систем, међутим, у овако тешкој економској ситуацији приоритети свих приоритета су радови на Моравском сливу (изградња брана, обалоутврда, система за наводњавање за око 100.000 хектара плодног земљишта, акумулационих језера с питком водом), за шта треба око 1,2 милијарда евра. Родић каже да је други приоритет завршетак изградње две акумулационе бране, „Ровно„ код Ваљева и „Селово„ код Прокупља, у које је до сада уложено 150 милиона евра, а још недостаје 20 милиона. Такође је неопходно да се наставе радови на брани „Рзав„ (код Ариља) ради обезбеђивања довољне количине воде за пиће. За тај посао недостаје око 60 милиона евра. У таквој ситуацији када Србији прети жеђ – гладна већ јесте – готово је нелагодно слушати најаву о изградњи нове каналске мреже, док, истовремено, војвођански канали нису уређени.


Родић додаје да се нови каналски систем може градити уколико се пронађу инвеститори и финансијска варијанта обостране користи. Министар Бачевић каже да интерес за тај пројекат показују Русија, НР Кина, Немачка, Македонија и Грчка. Успут речено, с обзиром на то да се о успостављању речног пута Дунав – Морава – Вардар – Егејско море прича већ 100 година, нејасно је како се није реализовао у нека богатија времена, осамдесетих годин прошлог века.

Почетком светске кризе у Србији се размишљало о томе да би изградња тог канала могла бити наш њу-дил, сличан ономе председника Рузвелта у долини реке Тенеси од 1933. до 1935, када је заустављена криза не само у Америци него и читавом свету. Проф. др Ненад Милеуснић, члан Одбора САНУ за економске науке, каже да би нови пловни пут грађанима Србије обезбедио национални доходак већи од дохотка готово свих држава у региону. Тврди да би ефекат од експлоатације канала донео више од 9.000 долара друштвеног производа по глави становника. Као могуће начине финансирања спомиње донације, кредите и концесије, за које сматра да су најнеповољнија варијанта.

Подаци говоре да је први пројекат изградње тог канала у Србији јавности предочен још 1904, а израдио га је професор Универзитета у Београду Никола Стаменковић. После тога је 1961. урађен други пројекат, затим трећи од 1973. до 1980, међутим, али ни тих златних година бивше Југославије није реализован.    

Р. Даутовић

Пут краћи 1.260 километара               

Изградњом канала Дунав – Морава – Вардар – Егејско море пут бродовима од Београда до Солуна скратио би се 1.260 километара, што би значајно смањило транспортне трошкове који оптерећују цену робе. Међу предностима тог пројекта се наводи да би се с новим системом електрана које би се ту градиле повећала и производња електричне енергије, побољшало снабдевање питком водом и омогућило наводњавање земљишта, смањиле поплаве и штете које изазивају. Трајно би се регулисало отицање подземних вода, изградили рибњаци, развио бањски туризам, изградила пристаништа у приобалним градовима, јефтино експлоатисао шљунак и песак за грађевинске потребе...

ttp://www.dnevnik.rs/ekonomija/kanalom-dunav%E2%80%93morava%E2%80%93%E2%80%93vardar-plove-lepi-snovi


...

Kanal Dunav - Morava - Vardar - Aksios - Egejsko more, pravilno i trajno bi regulisao nivo vode i rečnih tokova. Izgradnjom 64 "stepenice" od Smedereva do Soluna, od kojih bi na Dunavu bilo 39, a u slivu Egejskog mora 25, bile bi rešene visinske razlike, koje na ovom potezu iznose 491,6 metara.

...
03.05.2006
http://arhiva.kurir-info.rs/Arhiva/2006/maj/03/V-10-03052006.shtml

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #131 Posted: 24-Nov-2012 at 15:19

U izgledu gradnja plovnog puta Dunav-Morava-Vardar

Objavljeno: nov 24. 2012. 14:44

BEOGRAD, Ministar prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Srbije Milan Bačević izjavio je danas da postoji veliko interesovanje stranih investitora za izgradnju plovnog puta Dunav-Morava-Vardar, na koji Srbija čeka posljednjih 100 godina, kao i za eksploataciju uljnih škriljaca i izgradnju gasovoda Južni tok kroz Srbiju.

 

Izgradnja Južnog toka ušla je u zakonom predviđeni postupak javnog uvida, koji ističe 6. decembra, a poslije toga, na osnovu urađenog nacrta zakona, će biti proglašen projektom od Nacionalnog značaja, čime se u velikoj mjeri olakšava i ubrzava sam proces početka realizacije, rekao je ministar Bačević Radioteleviziji Srbije (RTS).

Prema Bačeviću, osnovni smisao čitavog postupka jeste da se izbjegnu mogući nesporazumi i kašnjenja sa projektom oko eventualnih problema u postupku eksproprijacije.

Budući da je Srbija jedina na trasi Južnog toka koja taj gasovod još nije proglasila nacionalnim projektom i s obzirom da se i u javnosti čuje da Rusija ima primjedbe zbog toga što se posao odugovlači, Bačević je kazao da postoje procedure koje moraju da budu ispoštovane kako da bi energetska transverzala što prije bila proglašena Nacionalnim projektom.

Ministar je istakao da veliko interesovanje za projekat ekspoloatacije uljnih škriljaca u Aleksincu pokazuju neke kompanije iz Narodne Republike Kine, kao i iz Estonije i Kanade.
„Bez obzira na naše prijateljske odnose sa Rusijom, bez obzira na pozitivna poslovna iskustva sa „Gaspromom“ preko NIS-a, oni neće biti u grupi privilegovanih. Želimo da sprovedemo jedan međunarodni tender, gdje će posao dobiti onaj ko bude najpovoljniji“, objasnio je Bačević.

Ministar je najavio da će tender biti raspisan krajem decembra ove godine.

Bačević je posebno govorio o veoma velikom projektu, plovnom putu Morava-Vardar-Dunav.

Ministarstvo trenutno pregovora o stvaranju uslova za pripremu i obezbjeđivanje finansijske podrške za izradu prostornog plana.

Veliko interesovanje za taj projekat pokazuju Rusija, NR Kina, Njemačka, Makedonija, Grčka.
„To je najveći projekat na koji Srbija u ovom trenutku može da računa za desetine decenija i najveći projekt koji ova država može da sprovede. Što se tiče izrade prostorno planske dokumetacije, mislim da je ovo ministarstvo spremno da je kompletno završi do polovine iduće godine“, smatra Bačević.

Prema ministru, do polovine 2013. biće dovedeni do kraja mnogi razgovori sa potencijalnim investitorima.
„Nadam se dobrim rezultatima tih razgovora tim prije što je u razgovore o ovoj temi uključen i predsjednik Tomislav Nikolić“, zaključio je Bačević. Tanjug

http://www.capital.ba/u-izgledu-gradnja-plovnog-puta-dunav-morava-vardar/

Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #132 Posted: 11-Nov-2012 at 17:19
да,мене многу ме изненади човекот.се докажува дека многу зборуваат тукатака дури дојдан на власт,после си тераат многу добро.

за жал мислам дека само Кина има капацитет да влезе во ваков проект,но бидејќи на европјаните им се тресат гаѓите од самата помисла на нив и нивно влегување во инфраструктурни проекти на тлото на Европа,мислам дека ќе чекаме да заздрават економоски поголемите ЕУ држави,па некои од нив да инвестира(Франција,Италија или Германија)
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #133 Posted: 11-Nov-2012 at 13:09
Таман работа да ја градиме ние со соседите, не сум луд  Smile

Ама ако некој друг многу посилен е заинтересиран да ја гради, сепак во регионов треба да има предуслови на политичко ниво кои во моментов ги нема. Тоа ми беше поентата, дека Николиќ повлече неколку можеби чудни потези, кои ако се стават во контекст на неговите предизборни најави, оставаат простор да се протолкуваат дека значат некаков обид да се створат такви предуслови.


Edited by Cloverstack - 11-Nov-2012 at 13:09
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #134 Posted: 11-Nov-2012 at 12:52
сепак мислам Кловер дека Вардарска долина е премногу голем залак за нас.Ние(па и Србите) неможиме да изградиме електрани од типот на Чебре,па камоли Вардарска Долина.скептик сум,ама потајно се надевам дека сум во грешка
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #135 Posted: 11-Nov-2012 at 02:52

Следејќи ги потезите на новиот српски претседател Томислав Николиќ во врска со Македонија, оставам простор сето тоа да е поврзано со неговата верба во пловниот пат Дунав-Морава-Вардар-Егеј и желбата да се создадат услови за негова реализација. Николиќ и предизборно го најавуваше проектот:

http://www.alo.rs/politika/42093/Toma_gradi_kanal_od_dunava_do_Egejskog_mora

Со оглед дека се работеше за предизборна најава, јас тоа го сфатив многу несериозно, но човекот веќе почна и отворено да зборува за создавање на оска Србија-Македонија-Грција. Дури и во самата Грција штотуку даде ваква изјава:

Николиќ истакнал дека ако има расположение и таква иницијатива, Белград може да посредува меѓу Атина и Скопје.

- Можете да замислите како би изгледало се ако сите соработуваме. Тоа би било потпорен столб на Балканот, а можеби и на цела Европа, изјавил Николиќ.


http://telma.com.mk/index.php?task=content&cat=1&rub=4&item=21576


Нормално, овие изјави се пренапумпани, но сепак кога ќе се соберат потезите и изјавите на Николиќ, можеби се обидува да постави темели за нешто покрупно. Да не заборавиме дека работата почна со една чудна понуда во врска со МПЦ, која беше прилично асиметрична во полза на Македонија и која значеше губење на политички поени на Николиќ внатре во Србија, а потоа следеше и реално или наводно недоразбирање со Грција, кога коментираше Македонско-Грчки теми кои исто така се бариера за речиси било каква соработка. Не ми се верува дека е до толку наивен па без причина да влегува во минско поле. Мислам дека фактот што уште на самиот почеток од мандатот покажа голема заинтересираност за односите помеѓу трите држави е исклучително индикативен, но ќе мора да почекаме времето да ги искристализира вистинските намери.


Edited by Cloverstack - 11-Nov-2012 at 03:14
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #136 Posted: 16-Aug-2012 at 11:54
Кловер,јас сум негативно настроен кон ова бидејќи сум навикнат да се зборува за огромни проекти,а на крај една шупа не се направило.Дај боже да се направи овој проект,ако треба и лично би помогнал ако треба и со копач и лопата би работел без пари.ова за нас би претставувало како државата да добила џек Пот,но скептик сум.

околу техничките решенија за проектот мислам дека би се одело со канал околу Скопје,центарот и камени мост се премногу далеку од трасата.

А и Велес би се решил со длабење на коритото,а ако терба и водостојот би се нивелирал према потребите.

Ама јунак да го изгради и плати ова се бара
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3686
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #137 Posted: 16-Aug-2012 at 06:40
во право си за еконосмкиот бенефит Кло јас тоа не го спорам, а екологијата ја гледам само ко куршлус но не и хаварија, односно ако цел транспорт биде условен пример со модерни пловила и контролни мерки ваквата непозната ко ништо може да се дерогира! иако ко што вели Џакомо ди Стефано преку реките доаѓаат и добри но и зли работи [1] а за наши услови и многу тешки грдосии кои тешко дека ние некако би ги условиле со посебни дозволи, битно нели парата да тече а што неминовно си повлеквит и хаварии!

исто и за централите се сложувам, повеќе од добредојден момент се истите, се додека морава не се врзува со вардар, бидејќи:
- мене ме ремети тоа транспортната појава т.е. нема да биде сеисто Македонија да е пловна, а во случајов ќе стане и главна европска рута, што за мала земја утре значи масовна индустијализација, е тука го јадеме стапот, доаѓаат брзо "филантропи" се инсталираат и експлоатираат се и сешто и на крај јасно или патот под нозе или не купуваат со се гаќи, бидејќи ние нели лакоми за развој спремни сме да си продадеме и очите само да кренеме некое облакодерче плус минус!

кратко речено - мирот ќе ни го земат, и буквално и фигуративно! но не ми мери по моите метафизички инсинуации, кои те уверувам дека и да бидам премиер тешко би ги профурал доколку неокј во еу или кина реши да инвестира во проектов! да фрлам уште тро сарказам абе за некое време ќе има потоп та што фајде сега за 50 години да се брзаме, ќе си дојде егејско кај гевгелија и ето ни море
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #138 Posted: 16-Aug-2012 at 04:08
Момци искрено сум малку разочаран од негативниве коментари. Овој проект би бил благодет за сите нас и би било корисно подобро да се запознаеме што тој всушност значи, пред да го напаѓаме со замерки кои навистина не држат.


Originally posted by Max

Кина кој друг, само ќе биде греота да се запусти Македонија, односно по Вардар да пловат баржи! иако економски е исплатливо вакво нешто, сепак еколошки би било катастрофа по нас, евентуално да се изведе во туристички цели што нема логика, лично не би се согласил со ваква идеја која само ќе ја нагрди земјата, не дека ние ко држава ќе имаме особен бенефит, дури ни макстил нема лимот да го транспортира со бродои, окта си има нафтовод, кој ѕинго може сунгер ќе извезува во кина битно некој ќе се оБогати штом стаи параф на ваква ујдурма! е да гранит ќе кубури со поарен буџет, таман да го продадат полезет утре то директорите!
Неверојатно кратковидо и плитко е бенефитите од овој проект да не ги гледаш подалеку од Макстил, Окта и Гранит   Ohno

Пред се ова не е локален проект, туку пловен пат кој би имал и глобално значење. Тоа значи дека од Суецкиот канал и од источниот Медитеран воопшто, ќе има краток пловен пат до срцето на континентов и до развиената мрежа на внатрешни пловни патишта во западна и централна Европа. А чисто како попатен резултат на тоа, и Македонија ќе добие ем воден пат до отворено море ем врска со развиената мрежа на внатрешни пловни патишта во западна и централна Европа. За значењето на водениот транспорт се надевам нема потреба особено да елаборирам.

Те молам за пример погледни мапа на Европа, ваљда нема да е премногу тешко да се воочи дека со мали исклучоци најразвиените региони се оформени или околу битни морски пристаништа, или се наоѓаат долж внатрешните пловни патишта (пловни реки и канали). Неоспорен факт е дека околу ваквите пловни патишта има далеку подобри услови за развој, поради редица фактори. Покрај овие стимулативни фактори, Македонија би имала голем бенефит и од средствата кои ќе се влеваат во државниот буџет (транзитот на баржи сигурно нема да биде бесплатен, ниту пак правото за оперирање со каналот ќе му биде дадено на некого за џабе.).

Изградбата на пловниот пат автоматски би значела реализација и на другите компоненти на проектот Вардарска долина. Тоа значи дека практично успат би добиле неколку нови хидроелектрани (вкупно над 1000 GWh годишно), нова двоколосечна пруга со сите предуслови да биде пруга на која ќе може да се постигнуваат високи брзини, нови мостови, нови наводнувани земјоделски површини...

Еколошка штета несомнено ќе има, но секој проект прави помала или поголема еколошка штета. Ваљда работите треба да се ставаат во перспектива. Прашањето е колкава ќе биде штетата и колкави ќе бидат бенефитите од комплетно реализирање на проект како Вардарска Долина. Мислам дека огромните бенефити неспоредливо ќе ги надтежнат еколошките штети. И со право... Еве земи на пример колкава еколошка штета ќе се направи со ХЕ Бошков Мост (иако можеби оправдано), за апсолутно неспоредливо помал бенефит. Е сега ајде да претпоставиме дека Вардарска Долина штотуку се реализирала. Дали ќе имаше резон да размислуваме за Бошков Мост во такви услови? Не поради тоа што Вардарска Долина би произведувала далеку повеќе електрична енергија, туку поради фактот што оваа држава би била финансиски далеку посилна па би можела сериозно да се посвети на поскапите еколошки извори на енергија и на далеку потемелни мерки за енергетска ефикасност. Слично на Бошков Мост, ист ќе биде случајот и со други помали проекти ширум државава, со потенцијал да нанесат значителна еколошка штета. Едноставно би имале економска основа која би ни овозможила значително да го спуштиме прагот на толерантност кон таквите проекти. Исто така би имале економска основа како држава да направиме чекори кон поголеми еколошки стандарди во сите сфери, затоа што верувал или не, овие 2 милиони жители на ова парче земја, со самото свое присуство и активност, веќе прават неспоредливо поголема еколошка штета и од 20 Вардарски долини.

Всушност од Вардарска долина во одредена мерка можеби би имало и директни еколошки бенефити, не само индиректни бенефити и директни штети. Како прво ставањето под контрола на толку големи водени ресурси не значи само голем економски потенцијал, туку веројатно и позитивни еколошки ефекти, особено во иднина со непредвидливи и опасни климатски промени кои полека веќе стапуваат на сцена. Како второ, пловниот пат ќе преземе значително количество товарен сообраќај кој инаку би се одвивал по патиштата и пругите, а водениот транспорт е енергетски далеку поефикасен.

За геопостратешката тежина на пловниот пат Егеј - Вардар - Морава - Дунав и потенцијалните огромни придобивки за Македонија нема премногу да навлегувам, иако на ова поле има навистина широк простор за дискусија. За жал постои опасност таа дискусија да забега во несакан правец. Само ќе спомнам дека:
- Пловниот пат би ја направил Македонија држава со далеку поголема тежина и важност отколку сега.
- Србија и Грција би биле упатени на добри односи со нас.
- Внатрешниот проблем кој си го имаме со сепаратистички и федералистички идеи значително ќе биде намален. Ако не поради друго, тогаш поради фактот што пловниот пат и пределите непосредно долж него би биле златна кокошка на државата, а нели не би било многу паметно некој што живее во други делови од државава да сака да се откаже од тие златни јајца.

Камо среќа проектов навистина да види бел ден и тоа што поскоро. За жал тоа не е ниту лесно ниту едноставно ниту извесно. А српските најави (под услов да се коректно пренесени) делуваат прилично несериозно и воопшто не влеваат надеж.



Originally posted by ink

И што, сакат да обратат Морава да тече от Дунав ком Вардар?! Па тоа е катастрофа.
Не, тоа не е катастрофа туку тоа е невозможно. Целта е сосема друга. Пролистај ја нишкава.



Originally posted by Dexter26

Не знам за населените места низ кои поминува српската река Морава, уште попозната како Велика Морава, исто како што не знам за населените места низ кои поминуваат реките Западна Морава и Јужна Морава, чиишто води всушност ја формираат Велика Морава, но знам дека македонската река Вардар не може и не смее да биде пловна река низ населените места низ кои поминува, како што се Скопје, Велес и Гевгелија, бидејќи едноставно не можеме како Кинезите да си дозволуваме присилно иселување на стотици илјадници граѓани за да можеме да си дозволиме Вардар да поминува како пловна река низ тие места.

А за последиците по околината па да не правиме муабет, тоа ќе не чини многу поскапо од било која присилна преселба, бидејќи едно се присилно иселени луѓе, а друго е уништена околина и уништени растителни и животински видови.

Декстер, какво присилно иселување на стотици илјадници граѓани???
- Скопје воопшто не е засегнато со планот. Поврзувањето На Вардар со Морава би се остварило преку Пчиња и преку вештачки канал кој би ја поврзал Пчиња со Морава во делот каде што недостасува поголем природен воден тек. Пловниот пат не доаѓа ни во близина на Скопје.
- Гевгелија исто така не е засегната. Вардар тече значително поисточно од градот. По пловниот пат нема да се движат прекуокенаски бродови туку баржи, што значи не станува збор за којзнае колкави негови димензии. Такви пловни реки и канали има еден куп низ светов.
- Во Велес ќе треба да се дислоцираат поголем број на жители, еве преку сила нека се и 2 илјади, но зошто на тоа гледаш како на трагедија, ако бидат адекватно обештетени? А на Велес како град веројатно не ни може нешто подобро да му се случи од реализацијата на овој пловен пат.

Во врска со последиците по околината веќе му пишав на Мах, но еве накратко уште една поента -  и во западните земји се градени вештачки канали и се приспособувани реки да бидат пловни, па не гледам дека таму настанала некаква еколошка катаклизма. Зошто ние би биле специјален случај?



Edited by Cloverstack - 16-Aug-2012 at 04:14
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #139 Posted: 11-Aug-2012 at 22:03
Српските власти велат дека засега не се откажуваат од таканаречениот проект Пловен Балкан, што не значи дека нема да се откажат од истиот тој проект во иднина, но додека планираат да туркаат негова реализација, прво ќе треба на своја територија да ја направат Морава пловна и да ја започнат изградбата на тој канал се до Македонија, што несомнено би било огромен предизвик најверојатно и за светски познатите професионални инженери, а не само за балканските инженери.
 
По поплавите во 1954 година предизвикани од реката Јангцекјанг во Кина, Мао Це Тунг во својата поема Пливање ја опишал својата визија за "ѕидови од камен" кои ќе се издигнеле од дното на речното корито на реката Јангцекјанг.
 
Визијата на Мао Це Тунг станала реалност дури 52 години подоцна кога во 2006 година завршила изградбата на браната Три Клисури, во 2008 година истата била официјално пуштена во употреба, во 2012 е пуштена во употреба последната од планираните 32 големи турбини за производство на електрична енергија, секоја со капацитет за производство на електрична енергија до 700 MW, но дури во 2014 година, после 60 години од поплавите во 1954 година, кога се очекува официјално да биде пуштена во употреба пловната рампа која ќе овозможи бродовите да продолжат да пловат низ реката Јангцекјанг и пред и после браната Три Клисури, конечно овој проект ќе биде целосно завршен.
 
Визијата на Мао Це Тунг почнала да се реализира во декември 1994 година, цели 40 години после поплавите од 1954 година, неофицијално истата е станата реалност веќе во 2008 година, односно 54 години подоцна, а официјално се очекува да стане реалност во 2014 година, односно цели 60 години подоцна.
 
Од друга страна, таканаречениот проект Пловен Балкан датира уште од далечната 1967 година, помлад е од визијата на Мао Це Тунг за "ѕидови од камен" кои ќе се издигнеле од дното на речното корито на реката Јангцекјанг, за цели 13 години, истиот проект е стар веќе 45 години и ништо не е превземено околу неговата реализација.
 
Не знам за населените места низ кои поминува српската река Морава, уште попозната како Велика Морава, исто како што не знам за населените места низ кои поминуваат реките Западна Морава и Јужна Морава, чиишто води всушност ја формираат Велика Морава, но знам дека македонската река Вардар не може и не смее да биде пловна река низ населените места низ кои поминува, како што се Скопје, Велес и Гевгелија, бидејќи едноставно не можеме како Кинезите да си дозволуваме присилно иселување на стотици илјадници граѓани за да можеме да си дозволиме Вардар да поминува како пловна река низ тие места.
 
А за последиците по околината па да не правиме муабет, тоа ќе не чини многу поскапо од било која присилна преселба, бидејќи едно се присилно иселени луѓе, а друго е уништена околина и уништени растителни и животински видови.
 
Најверојатно таканаречениот проект Пловен Балкан ќе остане само сон на српските власти и најверојатно така и треба да остане, освен ако мајката природа си ги вмеша прстите и не натера да постапиме во правец кон реализација на овој проект, но за нешто такво ќе треба некоја сериозна и радикална природна промена, а јас не помнам кога последен пат нешто такво се случило на овие македонски простори.
 
http://www.sitel.com.mk/dnevnik/biznis/bachivik-kanalot-dunav-morava-vardar-najgolem-strateshki-proekt
 

Српските власти не се откажувааат од пловен пат Дунав-Морава-Вардар

 
11.08.2012 - 14:29
 
Српските власти нема да се откажат од пловен пат Дунав-Морава-Вардар, проект тежок 17 милијарди долари.
 

 
Српскиот министерот за природни ресурси,  Милан Бачевиќ, изјавил дека станува збор за огромна инвестиција. Според планираното, првата фаза од работите најверојатно треба да заврши во рок од 5 години, а целиот проект за пловниот пат за 7 или 8 години. за кој владее голем интерес.
 
- Со копањето на каналот, Србија со еден удар ќе реши два проблема, ќе се спаси од суши и од поплави. Што се однесува до финансискиот удел на Србија, Бачевиќ изјавил дека тоа зависи од моделот за кој ќе се определи државата, убеден дека ќе предложи стратешко партнерство или концесија. Инаку, овој проект не е значаен само за Србија, туку и за сите подунавски земји.
 
На пловниот канал ќе работат 5 до 6 хидрцентрали со инсталирана моќност помеѓу 300 и 400 мегавати електрична енергија, а патот од северна Европа до Егејското море, ќе биде пократок за 1.200 километри.
 
Пловен Балкан е проект стар од 1967 година. И тука се поставува прашањето?! Како да се направат пловни Морава и Вардар? Доколку со канали се насочи дополнителна вода во нивните корита, тоа ке повлече иселување на население за реализација на проектот. Но дури и да стигнеме до оваа фаза,  како бродовите ќе половат по реката Вардар?! кога мостовите долж речното корито се толку ниски, што едвај може да помине обичен чамец, а камо ли брод?!
 
Идејата за да се изкористи водниот потенцијал на реката Вардар е стара неколку децении. Со овој проект се предвидува создавање на нов пловен пат кој би бил долг 700 км, и преку Дунав на север би бил поврзан со Рајна и со Северното Море, потоа со подунавските земји и Црно Море, како и со сите држави кои излегуваат на Средоземјето, вклучувајќи го тука и Суецкиот Канал, преку кој би се сообраќал практично со целиот Исток.
 
Борис Грујоски

Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #140 Posted: 11-Aug-2012 at 21:49
Originally posted by makonix

Бачивиќ: Каналот Дунав-Морава-Вардар најголем стратешки проект
11.08.2012 - 14:29 |

    Бизнис

Пловниот канал Дунав-Морава-Вардар е најголем стратешки проект на Србија, вреден 17 милијарди долари, изјави српскиот министер за природни ресурси, рударство и просторно планирање Милан Бачевиќ.

Тој истакна дека станува збор за огромна работа за која се потребни сериозни подготовки и додаде оти за проектот владее голем интерес.

Бачевиќ рече дека е реално првата етапа од работите да биде завршена во рок од пет, а комплетната работа за седум-осум години.

- Од петни жили ќе го туркаме овој проект. Со прокопување на каналот Србија со еден удар ќе реши два проблеми, сушата и поплавите. Морава на тој начин од поплавување ќе штити од 70.000 до 80.000 хектари најквалитетно обработливо земјиште. И исто толку ќе ги наводнува во сушниот период попречните канали. Земјоделското производство ќе биде утростручено, вели Бачевиќ.

Според него, ќе работат пет до седум хидроелектрани со инсталирана моќност од 200 и 400 мегавати електрична енергија, а ќе биде покус патот од Северна Европа до Егејот за 1.200 километри.

Што се однесува до финансискиот удел на Србија во проектот, Бачевиќ рече дека тоа зависи од моделот за кои ќе се определи државата. - Ќе предложиме стратешко партнерство или концесија, кредити никако. Во оваа приказна нема да влегуваме додека не се обезбеди финансиска логистика, а политичка веќе имаме. Инаку, ова не е значаен проект само за Србија, туку и за сите подунавски земји, истакна министерот.

http://sitel.com.mk/dnevnik/biznis/bachivik-kanalot-dunav-morava-vardar-najgolem-strateshki-proekt

И што, сакат да обратат Морава да тече от Дунав ком Вардар?! Па тоа е катастрофа.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.258 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.