build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје на Кензо Танге

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #141 Posted: 09-Jul-2008 at 23:15
мислам дека танге имал бришан простор за секаков експеримент, но она што го извадил на маса како проект морало да го има во фиока во некаков вид можеби концепт, но преку ноќ туку така не се прави проекција на простор па дури и да ги имаш елементите спремни како лего коцки, такада најверојатно кензо доста и импровизирал (имам такво чувство иако со него работел цел свет архитекти)... исто незнам дали можело нешто да помине а да не биде прочистено во БГ заводите за социјализам и контраразузнавање па така од мастер-план Ново Скопје одобрен е и реализиран планот Шарено Скотје, па сега се бориме да фатиме некој нов ритам кој реално е возможен единствено ако се ослободиме од старите навики само лошото да го бараме во нас... дури и се да искристализираме џабе е кога ностоп имаме активен чип за комплекс од ниска вредност...

она каде сме најјаки а тоа е културата и традицијата, тоа треба да го искористиме креативно (градот да зборува, ако може и да пее LOL) па така доволно е пр. да изворниот ритам од 7/8-ни го распостелиме како плоштади околу центарот и да добиеме ако ништо друго бар симболика на ионака збунетиот концепт кој сме го затерале, исто повеќе од потребно е (навечер) да ги осветлиме атрактивно позначајните мостови, фасади, фонтани, УЛИЦИ, кејот... поле на кое во моментов има доста простор за експерименти и тоа не толку гломазни а воедно и ефтини како што е www.agabekov.com -
Дубровник

Хелсинки


Колоњ


Тортоса


Атина


Женева



дефинитивно само ова чаре ни останува за се друго треба време. живци и пари и тоа многу а од тоа скоро со се сме во дефицит...

може исто да се интервенира и со разни артистички блокови, како што е по сите метрополи еве еден пример на креда графити стереоскопија




Edited by beTon - 25-Jul-2008 at 17:10
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #142 Posted: 09-Jul-2008 at 21:27
очигледно интервјуто не се чита најдобро од сликити најверојатно бидејќи photobucket автоматски ја редуцира сликата на 1024х768..... па еве го во текстуална форма истото
се надевам дека нема да боде очи пак LOL

Теа модерна 7 ноември 2007
АРХИТЕКТОТ ОД ВИЕНА ИВАН МИРКОВСКИ ЈА ОТКРИВА ВИСТИНАТА ЗА ПОСТЗЕМЈОТРЕСНО СКОПЈЕ
СПОРЕД ВИЗИЈАТА НА ТАНГЕ СКОПЈЕ ТРЕБАЛО ДА ИЗГЛЕДА КАКО ЊУЈОРК
Иван Мирковски, 27-го-дишен македонски архитект кој живее и работи во Виена, е на прагот да ја осветли докрај вистината, која 40-ина години лежи подзатскриена, фрлена и заборавена во „кафезот" на еден од скопските музеи. Мирковски успеа да ја пронајде макетата на јапонскиот генијален урбанист Кензо Танге од неговиот детален урбанистички план за ново Скопје по земјотресот, футуристичко - архитектонска визија, која да беше реализирана, Скопје денес ќе беше еден од водечките европски градови, слично како квартот Менхетен во Њујорк. Но балканскиот провинциски дух и овде ги замешал своите прсти... Во текот на неговата експедиција „Скопје", Мирковски успеа да ја пронајде оригиналната скрипта на комплетниот проект на Танге за Скопје, печатена во Јапонија во 1966 година, вреден експонат кој ги содржи сите факти и студии за имплементација на Деталниот урбанистички план

Поводот за разговоров е фантас-тичен, но сепак, најубаво ќе биде да одиме по ред и, пред се, да ја за-познаеме јавноста со тебе. Ја завр-шуваш првата година од Архитектонскиот факултет во Скопје, ама едно туристичко патување во Виена ти ја менува инцидентно иднината. Како?
Во јуни 1999 година завршив прва година на Архитектонскиот факултет во Скопје и заминав во Виена по покана на мајка ми, Елизабета Аврамовска - ликовен уметник и архитект, која живееше и твореше таму еден краток период. Ги запознав Сергеј Никољски и Емилија Гранкова (архитекти од Виена), кои ме насочија кон Техничкиот универзитет во Виена TU Wien. Условите беа прифатливи, татко ми Марјан Мирковски ме поддржа целосно, Виена ми остана во срце... и така се случи...
Иако во мегувреме веќе беше примен на Архитектонскиот факултет во Берлин, каде претходно конкурираше, сепак Виена ја избра и како универзитетска можност и како средина каде би можел да се ритуализираш. Зошто изборот падна на австриската престолнина?
За еден месец престој во Виена, сфатив дека TU Wien е еден од најдобрите универзитети во Европа за студии по архитектура. Австрија е блиску до Македонија, има 12 месеци скијање, нуркање на дофат на рака, Венеција за викенд... Берлин ми беше прва опција и до ден денес сум вљубен во градот, но за жал некои работи кои ми беа приоритет, Универзитетот во Берлин не можеше да ми ги понуди. Варијантата отпадна штом го запознав градот покрај Дунав...
Заврши архитектура на Државниот технички универзитет во Виена, еден од најреспектабилните, потоа го продолжи своето образование на истиот факултет со постдипломски студии. Меѓу двете нивоа на студии реализираше урбанистички проект за еден австриски град, користејќи го филмскиот јазик, и сними експерименталентален филм, иако твојот професор беше во почетокот скептичен... проект кој подоцна се покажа повеќе од успешен...
Првиот дел од студиите го завршив со еден голем урбанистички проект во 2003 година под менторство на проф. д-р Ерих Рајт, декан при катедрата за урбанизам на TU Wien. Се работеше за проект за главниот град на австриската покраина, Niederösterreich, Sankt Pölten. Бевме неколку тимови на студенти кои работеа под директно менторство на проф. Рајт. Проблематиката на градот лежеше во административното ткиво кое никако не можеше да се вклопи со останатиот дел. Се работи за град од типот на Бон во Германија, кој со товарот на се повеќе присутната администрација се отуѓува од населението кое во пораст се отселува. Мојата идеја беше експериментален филм (емисија), односно директен пренос (дигитално) на сите случувања од цела Австрија на главниот плоштад на градот во прашање (преку монтажни структури, видеобимови, локално вмрежување итн). Проф. Рајт на почеток беше скептичен околу филмување на проект кој повеќе припаѓа на хартија... Филмот помина феноменално, беше прикажан во градот Сент Пултен, пред многу новинари и врвни луѓе од политиката. На наше изненадување се пројави интерес за вистинско имплементирање на идејата. Излеговме во повеќе весници, со интервјуа, а проф. Рајт до ден денес е во контакт со администрацијата која работи на тоа проектот да ја види светлината на денот. Следната година филмот доби прва награда како најдобро мулти-медијално решение.
Овој успешен потег го наведе деканот на катедрата за урбанизам при твојот универзитет, професор Ерих Рајт да те побара за негов асистент. Во што се му асистираше?
Во јуни 2003 година проф. Рајт ме покани да работам како асистент на катедрата за урбанизам во Виена. Тука започнува еден нов период од мојот живот. Искуството беше одлично со оглед на тоа што бев единствен странец на нашата катедра. Подготвував предавања и материјали, патував како асистент на екскурзии водејќи студенти на проекти во странство, чував испити... Во Италија, Лацио, се одржа еден од најголемите проекти на кој присуствував како асистент заедно со мојот професор, гости од Германија и 40-ина студенти. Тука снимив неколку кратки филмови кои во 2007-мата учествуваа на изложба во Италија. Наскоро, во декември ќе се појават и на фестивал за краток филм во Бруклин, Њујорк и во Букурешт. До ден денес соработувам со катедрата по урбанизам на различни проекти, во моментов учествувам во голема студија околу пазарите во Источ-на Европа како нов урбанистички концепт под водство на проф. д-р Адреас Хофер.
По оваа загрејувачка увертира следуваат прашања за кои одвај че-кам да ги слушнам одговорите. Со еден од најценетите македонски архитекти, кој долги години живее и работи во Виена, Сергеј Никољски, соработуваш буквално од самото твое доаѓање во Виена. Имате работено од дизајн, преку урбанизам до архитектура. Кои позначајни проекти би ги издвоил?
Од самото мое доаѓање во Австрија учев, а потоа почнав и да соработувам со Сергеј Никољски. Како што времето одминуваше растев по различни архитектонски бироа, соработував со Сергеј и со неговото партнерско биро Schluder Architectur, учев занает. Учествував на ка-питални станбено-урбанистички, индивидуално-станбени и дизајн-проекти. Еден од нив беше огромен конкурс каде учествувавме две би-роа за станбен комплекс во Виена. Светски познатите Coophimmel(b)lau победија и со тоа сфатив дека се дружам со врвен тим архитекти кои можат да изгубат некогаш, но само од најдобрите. Освоивме второ место! Следуваа многу други проекти... Задоволство ми направи проектот за винарија од синџирот Wien&Со во самиот цен-тар на Виена. Денес тоа е едно од „нашите" места за излегување. Како поважни проекти исто така би ги издвоил и станбениот комплекс на улицата Summeringerhaubtstrasse во Виена, првата награда на конкурсот на Казино Австрија и неколкуте огромни конкурси на кои земавме учество во 2006 година во Австрија. Последниве години работам и на индивидуални куќи и ентериери во Скопје и во Италија, заедно со арх. Бојана Димитровска (Рим, Италија).
Но постои еден истражувачки проект на кој и двајцата со особено внимание и амбиција му се имате посветено, проектот за Скопје по земјотресот. Сакавте во Скопје да направите архитектонски центар, кој ќе го носи името на јапонскиот архитект Кензо Танге и во кој ќе бидат архивирани сите архитектонски проекти од земјава... Што се случи со идејава, зошто не успеавте да ја матери]ализирате?
Сергеј го запознав една вечер во неговото биро. Се сеќавам почна да ми раскажува за една негова идеја околу некојси павилјон „Кензо Танге", кој би му служел на градот Скопје како центар за архитектура, јавни трибини... Понатаму, таа идеја се влечка низ целата моја приказна „Виена", за во определени моменти од овие мои 9 години таму, да кулминира на неколку фронта: темата солидарност со постземјотресно Скопје, темата социологија, темата изградба на архитектонски центар, па се до темата урбанизам преку документарен филм. Павилјонот имаше големи шанси да биде реализиран пред 4 години, кога бевме примени на неколку состаноци кај тогашниот градоначалник на Скопје. Јапонската амбасада во Виена не прими на неколку состаноци и одобри 50% од сите средства што би ги обезбедила Македонија. За жал, многу ни е позната на сите нам политичката ситуација кај нас, па проектот остана да чека подобри денови. Денес не гледам на идејата како нереализирана, на Скопје му недостасува архитектонски центар и тоа е факт. Секогаш сум оптимист.
Идејата за овој проект еволуираше и зазема нови димензии. Сериозно се навлекуваш на филмскиот јазик, со чија помош раскажуваш приказни за архитектурата. Затоа ќе снимиш документарен филм за Скопје по звмјотресот и ќе откриеш некои затскриени, сега веќе подза-боравени вистини кои јавноста досега или не ги знаела или ииала ис-кривена проекција за нив. Никој не знае точно што се случи со фамозниот конкурс од 1963 година на кој беа мобилизирани осуммина светски етаблирани архитекти и на кој Кензо Танге ]а извојува победата да направи мастер-план за Скопје?
Идејата документарен филм за Скопје постои уште од самите почетоци на темата, која во суштина е неистражена јама полна со праша-ња и празни одговори. Почнав да истражувам уште пред две години, разговарав со луѓе, копав по книги, документи, тропав по врати на институции... Во целата таа моја екс-педиција „Скопје" наидов на многу интересни работи кои колку-толку излегоа од правта насобрана за овие 40-ина години. Оригиналната скрипта на комплетниот проект на Танге за Скопје, печатена во Јапонија во 1966 година, ја добив со помош на еден мој пријател. Тоа е многу вреден експонат кој ги содржи сите факти и студии за имплементација на Деталниот урбанистички план за централното градско подрачје - сообраќајниот систем, транспортниот центар, Градската порта и Градскиот ѕид. Во 1964 година Југославија ги повикува Обединетите нации кои го овластуваат Специјалниот фонд, како нивно тело, за изработка на главен урба-нистички план за централното градско подрачје на Скопје. Проектот Скопје ќе биде запаметен како единствен од таква големина во историјата на Специјалниот фонд на ОН. Како проект-менаџер со ова тело раководел г. Адолф Циборовски од Полска. Во 1965 година сви-кан е интернационален конкурс на поканети автори. Учествуваат: Ба-кема и Ван ден Брук (Холандија), Александар Ѓорѓевиќ (Белград), Македонијапроект (Македонија), Луиџи Пичинато (Италија), М. Роти-вал (САД), Е. Равникар (Словени-ја), Мишевиќ - Венцлер (Р.Хрватс-ка) и К. Танге (Јапонија). Во мај 1965 година првата награда ја де-лат тимот на Кензо Танге, кој доби-ва 60 отсто и проектот на Мишевиќ - Венцлер, кој добива 40 отсто од наградата. Овие два труда заедно со Институтот за урбанизам и архи-тектура од Скопје ја формираат та-канаречената 9-та варијанта. На 25 февруари 1966 година Танге склу-чува договор со Обединетите нации (број на договор: ЦОН 26/66) за консултант при изработка на Деталниот урбанистички план за централно-то градско подрачје на Скопје...
Повторно со помош на Никољски ти си сега во активен контакт со македонскиот писател Ермис Лафазановски, со чија помош го правиш сценариото и описниот сториборд за филмот. Верувам дека веќе имаш прецизна наративна и сликовита ви-зија како ќе го спакуваш филмот. Па, како?
Со Ермис не се познавам се уште лично. Целата комуникација Виена-Скопје одеше преку мејл и така во 2004-тата настана првиот сториборд за документарен филм. Реномираниот писател Лафазановски го изработи, а јас почнав да го надополнувам и да снимам по него. Приказната е лична. За градот кој тукушто треба да го пушти првиот крик. Име без Град, платна и шаторски крила кои се веат на ветрот, миризбата на смртта, сенките на авионите со хуманитарна помош... Структурата, ликот и перспективата на градот се изгубени засекогаш под правта на уништувањето. Градителите и макетата на Скопје се главниот фокус во целата приказна. Сцените ги снимам низ Скопје, дел преземам од Кинотеката на Македонија. Исто така снимам интервјуа со одредени личности од каде црпам интимни детали од првите неколку моменти по катастрофата. Нарацијата во филмот е на актерот Сенко Велинов, кој активно учествува во проектот.
Практично за овој истражувачки проект ти си добитник на грант од твојот универзитет...
Оваа пролет конкурирав со овој проект за стипендија при надворешниот институт на Техничкиот универзитет на Виена. Проектот доби трикратна стипендија.
Овој проект со Сергеј веќе го презентиравте и во Виена на покана на еден куратор, каде предизвика сериозен интерес. Што говорат искуствата од север, колкава и каква е поддршката за да се реализира?
• Галеријата за модерни уметности во Виена, МАК, ануално одржува изложба наречена МАК NITE, каде куратор е светскиот архитект Хаидулф Гернгрос. Нашиот тим на чело со Никољски беше поканет во 2004. Се претставивме со проектот „Your Aid To Ѕкорје". Се проектираше мој краток филм, а низ галеријата парадираа 77 луѓе претставници на 77-те земји кои му помогнале на Скопје по катастрофалниот земјотрес. Тоа беше голем перформанс, проектот беше објавен во списанието СТ/А/Р и во други печатени медиуми. Искрено, чувствувам резигнаци-а кога гледам дека луѓе кои немаат никакви допирни точки со еден мал град, некаде на југ, активно се интересираат и сакаат да преземат нешто. Додека кај нас, таа тема длабоко е закопана во кал како некаква Пандорина кутија.
Она што е можеби највозбудливо во целава приказна е што многумина го обвинуваат Танге особено за тоа како несоодветно е проектиран Градскиот ѕид во центарот на Скопје, во кој струењето на воздухот е ужасно, а никој не ја знае вистинската вистина што точно се случи, зошто Танге не го реализира својот мастер-план?
Танге (1913-2005) беше еден од најгенијалните урбанисти на сите времиња. Во 1960 година работи на мастер-планот на Токио и на неговата структурна реорганизација, а по Скопје, работи на мастер-план за централен дел на Сан Франциско. Водата и симбологијата му биле главна тема при креирање на урбанизмот. Скопје - град на Вардар, им велел Танге на своите соработници. Од Градската порта (Железничката станица) кон никогаш нереализираниот плоштад Република водела градската администрација на две нивоа: пешачко и сообраќајно. Плоштадот бил замислен на сегашниот куп ѓубре околу Народна банка и реката Вардар, каде би биле концентрирани сите административни тела, мост во средина и широко отворен простор во вид на плоштад.
Градскиот ѕид, пак, бил замислен како аркадно изградени станбени блокови кои требале да бидат 3 ката (9 метри) издигнати од нивото на улицата. Под тие високи аркади (на пример, Џенова) би струел воздух во пеколните летни денови, а граѓаните би можеле под длабока сенка слободно да пешачат низ срцето на градот. Нивото број 4 требало да биде тераса/пасарела каде жителите слободно би можеле да циркулираат пешки. Целиот потег, од железничката станица, двата плоштада (еден непостоен) и околу малиот ринг бил замислен како пе-шачки коридор кој би лебдел врз сообраќајниот метеж. По заминувањето на јапонскиот тим од Скопје, амбицијата полека се разложува и приказната за модерно Скопје исчезнува.

Во тоа време макетата на мас-тер-планот на Танге мистериозно исчезна. За после повеќе од четири децении ти да ја пронајдеш во едно од депоата на Музејот на град Скопје и тоа не целата, искршена и подзатскриена...
Од Музејот на град Скопје добив огромна поддршка. Кураторот Јас-минка Намичева соработува со мене и ми помага на секое поле. Заедно со неа, пролетта 2007-ма ја пронајдовме првата оригинална, изгубена макета од студиото на Танге изработена во 1966 година во Токио. Беше зафрлена во нивното депо и со помош на фотогра-фии успеав да ја идентификувам. Сега е моментално во фаза на ре-конструкција и е главен сегмент од мојот документарен филм.
Тоа значи дека Скопје во тоа време, кога целиот свет му беше наклонет, имал 100 проценти гратис-шанса да прерасне во убав и светски препознатлив град. Каде ја бараш вината? Кој не сакал денес да се гордееме со нашиот матичен град, а не да се срамиме од сиви-лото и грдотиите кои секојдневно никнуваат без особен ред и смисла за естетика?
Вината не може да се бара индивидуално. Целиот концепт на нашето опстојување како држава се сведува на парадокс и импровизација. Скопје се уште ѕирка под си-вилото на урбаниот хаос. Треба убаво да се концентрираш и мислам дека се уште можеш да го видиш. Нашиот Град. Како оние оптички игри во кои мора убаво да се загледаш во хаосот за да излезе вистинската форма.
Вистина ли е дека архитектонскиот мастерплан на Танге за Скопје во тоа време бил дотолку експериментален што Скопје требало да биде Њујорк на Балканот?
И повеќе! Во 60-тите години се појавува бруталистичкиот стил во архитектурата, како одговор на модернизмот инспириран од швајцарскиот архитект Ле Корбизије. Стилот во кој Танге одговара на проблематиката со која се соочува Скопје е наречен според материјалот кој Корбизије го нарекува beton brut. Името Скопје требало да носи град од преодната фаза од модернизмот кон постмодернизмот. Денес со тоа би го носел приматот еден од најинтересните и најмодерните градови во Европа. Слично како квартот Менхетен во Њујорк, кој на средина на 19 век бил експериментално започнат со градење.
Точно ли е дека Танге го има избришано неговиот мастер-план за Скопје од своето сиви?
До пред неговата смрт во 2005 година, мастер-планот за Скопје го немаше во неговото сиви на неговиот официјален сајт. По 2005-тата, на новиот веб-сајт на студиото Kenzo Tange Associates може да се забележи дека проектот Скопје стои во листата на изработени мастер-планови. Се некако ми личи дека господинот Танге тоа не би го одобрил.
Сето ова ќе го снимиш како документарен филм, кој практично ќе биде одбрана на твоите постдипломски студии. Кога планираш сето ова да го завршиш и дали по премиерното прикажување во Виена ќе можеме во Скопје да дознаеме за болната вистина за историјата на нашиот град?
• Завршувам во јануари 2008 година со прикажување во Виена, а потоа следи подиумска дискусија со гости (архитекти) од Австрија и прикажување на филмот во Скопје.

Ивана Тасев
ТЕА модерна 7 ноември 2007















Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #143 Posted: 09-Jul-2008 at 19:50
Него кога сме кај маќетиве, да ве прашам: Абе што бидна со онаа макетата што ја имаше во Стоковна Мост внатре. Мислам дека беше дел од турска чаршија.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #144 Posted: 09-Jul-2008 at 19:49
Јас да ви кажам право, од ден на ден како излагаат на виделина материјаливе од Танге, се повеќе не ми се свиѓа неговата идеја. Потполно сум против во тоа време да се тргнело кон враќање на старо Скопје (и се га сум против). Добро е што се тргнало во модернистички правец, но правцето на Танге и не е баш некој добар. Премногу е ниска градба, премногу сци-фи. Камо среќа да го замислел како Њу Јорк, ама не е така.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #145 Posted: 09-Jul-2008 at 19:45
...

















Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #146 Posted: 08-Jul-2008 at 19:13
што е до честа, неа ја заслужува Иван Мирковски млад архитект и артист кој е асистент на техничкиот факултет во Виена, кој како во авануристичка приказна се крева од таму и почнува да истражува тука за постземјотресно Скопје и ај што тргнал во невозможна мисија па на крај и ја наоѓа и спасува оригиналната макета од планот на Кензо која како заборавено азно дремела во скиснатите депоа на музеј на град скопје, а за да излезе авантурата уште по живописна нашиот урбан херој “со привремен престој во Виена“ снима и документарен филм за идејата Ново Скопје и воедно организира и спектакуларна дебата за истата, ни помалку ни повеќе со 9+1 интерНАЦИОНАЛци и армија домашни интелектУАлци обидуајќи се да поттикне позитивна енергија во главите на апатичните и “претежно без компас“ автохтони неимари кои преживуваат во нашата ни бетонска џунгла...


абе батево иако е млад, мислам дека и за почесен градски архитект треба да се избере, само човек со таква енергија може да проба нешто да подспаси од скопскиов калабалак... чесно заслужен Applause !

на мисла сум дека нашиот урбан херој нема да застане тука и ќе направи и продолженија на веќе почнатиов муабет, па со вакви смели потфати прашањата се отвораат не се затвораат, којзнае може и да добие инспирација за потемелно истражување на просторниот план на МКД ’02-’20, па зошто да не и за она што би не чекало потоа пр. мегалополис, скопски залив или нато балканска логистичка база за крупни куршлуси Question !

инаку филмот што го снимил за оваа авантура се вика “The Name without the City” најверојатно монтирал и музика од No Name Nation за ефектот да биде целосен LOL
се надевам дека урбаниотМКхерој од TUW ќе биде доследен до крај во своите намери па документарецот како и форумот ќе ги пушти free on-line како сведоштво за најимпровизираниот главен град во Европа а воедно и идејно најангажираниот на светско ниво доколку австријците не го повампириле веќе со авторски права бидејќи филмот е снимен во соработка со професорот со кого делат катедра...

за сега од него на нет е достапно само интервјуто со кое почнала трибината www.forumskopje.com со архитектот Богдан Богданович во Белград...




она што фалеше можеби во авантурава е внукот на Кензо со изневерениот впечаток од дедому LOL туку ај од оваа кожа не се бега, негде на нет прочитав доста оригинал изјава...“на скопје не му треба хирург - му треба психијатар“ но ја би додал психијатар со тропикалистички пристап во анализите Grouphug

Back to Top
evolutionary View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 198
  Quote evolutionary Quote  Post ReplyReply #147 Posted: 07-Jul-2008 at 15:19
Ja vo postot so sliki na objekti spored planot na Kenzo toa veke go kazav.
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #148 Posted: 07-Jul-2008 at 14:49
@Evolutionary

Originally posted by Vladimir


Во времето кога се изградени тие се во тек со светската архитектура (побарајте Paul Rudolph - YALE University...)


Значи не е тоа лично влијание на Кензо туку на светскиот тренд во архитектурата во тоа време.  Ова влијание во Скопје е поизразено бидејќи најголемиот развон импулс на градот му се случил ете кога брутализмот бил актуелен. Независно дали тоа му се допаѓа на некого или не.

Edited by pbanks - 07-Jul-2008 at 14:49
Back to Top
evolutionary View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 198
  Quote evolutionary Quote  Post ReplyReply #149 Posted: 07-Jul-2008 at 14:43
Masterplanot za rekonstrukcija na postzemjotresno Skopje e na Kenzo Tange. Objektive se gradeni spored negoviot plan i vlijanie, ne znam kade spomnav deka se raboti za negovi dela?


Edited by evolutionary - 07-Jul-2008 at 14:47
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone
Back to Top
Vladimir View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Vladimir Quote  Post ReplyReply #150 Posted: 07-Jul-2008 at 14:31
Еве малку инфо за МКД современа архитектура:
http://www.build.com.mk/docs/MKDCARCHRD.pdf

Ова е само еден дел...







Edited by Vladimir - 07-Jul-2008 at 14:34
Back to Top
Vladimir View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Vladimir Quote  Post ReplyReply #151 Posted: 07-Jul-2008 at 13:59
Супер е дека сите наведени објекти се од МАКЕДОНСКИ архитекти.
НИЕДЕН не е од Кензо Танге!

Студентски дом - архитект Георги Константиновски
Телекомуникации - архитект Јанко Константинов
Блоковите од Градски Ѕид - групи архитекти од македонските проектантски фирми - Бетон, Македонија Проект..   - концептот произлегува од планот на К.Т.


Во времето кога се изградени тие се во тек со светската архитектура (побарајте Paul Rudolph - YALE University...)





Edited by Vladimir - 07-Jul-2008 at 14:23
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #152 Posted: 07-Jul-2008 at 08:28
LOL
Шознам мене не ми сметаат но не ги ни сакам, да беа многу повеќе низ градов можеби и ќе се сложев со тебе али вака не ми сметаат којзнае колку Dunno
 
Back to Top
daniel View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 26-Apr-2008
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote daniel Quote  Post ReplyReply #153 Posted: 07-Jul-2008 at 08:22
Originally posted by evolutionary

Originally posted by Vladimir

  Кои се тие мноштво градби од Кензо Танге? Ајде кажете 2.
Неаргументирано зборувате. Си најдовме дежурен виновник...


Avtor e na masterplanot za rekonstrukcija na gradot posle zemjotresot, ne vikam deka e los, toa sto go napravil vo Skopje ne e najdobro od nego, mene licno ne mi se sviga od pricini koi prethodno gi spomnav, ne znam dali mozelo podobro vo toa vreme. Na krajot na kraistata uste poloso e sto celata negova zamisla ne e sprovedena do kraj, taka barem ke imavme edna celina, vaka parce po parce deluva frankenstajnovski.

Centar, blokovi:

Studentski:

Valjda blok u Centar (ako ne sum vo pravo neka me popravi nekoj):

Posta:

Valjda pak Posta:



 
Gnas mi e da gi gledamWallbash
Ako beshe do mene, nema ni edna da ostani.
Kenzo samo trebashe doma da si stoj.
Back to Top
evolutionary View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 198
  Quote evolutionary Quote  Post ReplyReply #154 Posted: 07-Jul-2008 at 06:42
Originally posted by Vladimir

  Кои се тие мноштво градби од Кензо Танге? Ајде кажете 2.
Неаргументирано зборувате. Си најдовме дежурен виновник...


Avtor e na masterplanot za rekonstrukcija na gradot posle zemjotresot, ne vikam deka e los, toa sto go napravil vo Skopje ne e najdobro od nego, mene licno ne mi se sviga od pricini koi prethodno gi spomnav, ne znam dali mozelo podobro vo toa vreme. Na krajot na kraistata uste poloso e sto celata negova zamisla ne e sprovedena do kraj, taka barem ke imavme edna celina, vaka parce po parce deluva frankenstajnovski.

Centar, blokovi:

Studentski:

Valjda blok u Centar (ako ne sum vo pravo neka me popravi nekoj):

Posta:

Valjda pak Posta:



Djurob, zabegavme so temava, ova slobodno mozes da go prefrlis na posebno mesto, a moze i veke ima nishka.

Edited by evolutionary - 07-Jul-2008 at 08:26
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone
Back to Top
Vladimir View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Vladimir Quote  Post ReplyReply #155 Posted: 07-Jul-2008 at 00:06
Originally posted by zabegan

тоа сакав и ја да го кажам, дека не е лош архитект, но тој си градеше она што тој си сакал да изгради и на друго место ама не му дале, гарант он појма немал што е Скопје предтходно
 End of story, да не забегуваме ептен од темата иако до сега отидовме доста офтопик


Kenzo Tange е добитник на Pritzker награда за архитектура, што е еднакво на Нобелова награда. (http://www.pritzkerprize.com/tange.htm)

Еве извадок за тоа што „му дале“ да прави:

Aioi Insurance Co.Ltd., Headquarters Building
Aioi Insurance Co.Ltd., Headquarters Building for Morioka Branch
American Medical Association Headquarters Building
Arabian Gulf University
Acqui Terme Kur Resort Redevelopment Project
A Plan for Tokyo- 1960
Apricare
Apricare Research and Development Center
Algeria International Airport
Akasaka Prince Hotel
Atami Garden Hotel
Bangkok City Tower
Bay Square Yokosuka
Bears Paw Japan Country Club, Club House
Bentala Master Plan
BMW Italia Headquarters Building
Bologna New Northern Development
Book Printing Factory in Numazu
Brickfield Hill Development
Catania Librino Centre
Cathay Cineplex
Central Area New Federal Capital City of Nigeria
Chinese Highschool Student Boarding House
City Telecommunication Centre
Civic Library of Acqui Terme
Dentsu Osaka Branch
Edinburgh Square Master Plan
Ehime Prefectural Hall
Expansion and Renovation of Hotel President
Facade Design for Thermal Power Plant at Torviscosa
FCG (Fuji-Sankei Communications Group) Headquarters Building
Feasibility Study for Taipei Municipal Sports Dome Stadium
Gan-Chen Commercial District Development Project
Grand Ecran (Place d'Italie, Paris)
Grand Sierra Zaoh
Guan Bee Building
Hakuaien
Hanae Mori Building
Headquarters Building for The University of Tokyo
Headquarters Building for WHO in Geneva
Hiroshima Children's Library
Hiroshima International Conference Centre
Hiroshima Kosei-nenkin Culture and Service Centre
Hiroshima National Peace Memorial Hall for Atomic Bomb Deceased
Hiroshima Peace Center
Hiroshima Peace Center Memorial Hall
Hiroshima Peace Memorial Museum
Hyogo Prefectural Museum of History
Hyogo Prefectural Museum of Modern Art
Ichinomiya Housing Project
I.H.D. Center
Imabari City Hall
Info-Square Garden
Japan Olivetti Technical Centre
Japanese Embassy and Chancellery in Saudi Arabia
Japanese Embassy in Mexico City
Jen-Ai Road Super High Class Residential Towers
Kagawa New Prefectural Government Office (1996 / Phase I)
Kagawa Prefectural Government Office (1958)
Kagawa New Prefectural Government Office (2000 / Phase II)
Kagawa Prefecture Gymnasium
Kasugai Aguri Community Center
Kemayoran Telecommunication Tower
Kimitsu Central Hospital
Kimitsu Cultural Hall
Kindom Construction Co., Chung-Ho Shopping Complex
Kindom Construction Co., Shin-Yi Headquarters Building
King Faisal Foundation Headquarters Complex (Phase I)
King Faisal Foundation Headquarters Complex (Phase II)
King Saud University Al-Gassim Campus
KL Automobile Centre
Komatsujima City Healthy Center/Mirika Hall
Kowloon Tsim-Sha-Tsui Development
Kurashiki City Hall
Kurayoshi City Hall
Kuroki-cho Town Hall
Kuwait Embassy and Chancellery
Kuwait International Air Terminal Building
Kuwait Sports City
Lin-Sen North Road Residential
Makuhari Prince Hotel
Master Design Baltimore Inner Harbour Project
Master Plan and Design for ENI Administration Centre
Master Plan for City of Jesolo
Master Plan for Expo '70
Master Plan for Hiroshima
Master Plan for Milanofiori-2 (3 towers)
Master Plan for Pilgrims Accommodation in Muna
Master Plan for Reconstruction of Skopje City Centre
Master Plan for Yerba Buena Centre San Francisco
Metro Bank General Headquarters Building Proposal
Minneapolis Arts Complex
Musee Franco-Japonais et la Donation Tremois
Nanyang Technological Institute
Napoli Administration Centre
National Diet Library, Japan
National Gymnasiums for Tokyo Olympics
New JTC Headquarters Building
Nichinan Cultural Centre
Nikko Toshogu Shrine Reception Hall and New Shrine Office
NTUC Building Development
Otsu Prince Hotel
Overseas Union Bank
Overseas Union Bank in Malaysia
Pacific Rim Plaza
Pan-Chao Development
Park Hyatt Tokyo
Paya Leber Condominium
Phoenix University Master Plan
President Group Taipei Headquarters Building
Prince Housing and Development Co, Shin-Yi Headquarters Building
Redevelopment of the Golden Shoe Carpark and the Multi-storey Carpark Sites
Redevelopment of Overseas Union House
Redevelopment of Tanjong Pagar Complex
Redevelopment Plan for Falck Steel Factory Area
Redevelopment Plan of Tsukiji District proposal
Residence
Royal State Palace
Saigon South New City Center
Saint Mary's Cathedral
Sathorn Square Bangkok
Shanghai Bank Headquarters Building
Shanghai International Arts Center Development
Shanghai X-1 Financial Building
Shiodome B Block Development Plan
Shiomi Station Front Areas A and B Housing development
Shimizu City Hall
Shin-Yi C-1 High Class Service Apartment Towers
Shinjuku Park Tower
Shizuoka Convention Hall
Shizuoka Press and Broadcasting Centre Headquarters Building
Shizuoka Press and Broadcasting Centre in Tokyo
Singapore Indoor Stadium
Singapore National Library
Sogetsu Hall and Office (1958)
Sogetsu Hall and Office (1977)
Subic Bay Freeport Development Master Plan
Sumi Memorial Hall
Sunlake Country Club Clubhouse
Taipei University of the Sacred Heart
TeleTech Park
The International School of the Sacred Heart
The New Tokyo City Hall Complex
Tianjin Olympic Stadium
Toin School
Tokyo Dome Hotel
Tokyo Fashion Town
Tokyo Metropolitan Government Office
Totsuka Country Clubhouse
Toyota Europe Design Center
Tsuda College Library
Turkish Embassy and Chancellery
UE (United Engineers) Square
United Nations University Headquarters Building
University of Constantine: students' residences
University of Oran
UOB (United Overseas Bank) Plaza
Upper Bukit Timah Condominium
Urban Redevelopment Authority Headquarters Building
Yamaguchi Prefectural Museum in Hagi
Yamanashi Press and Broadcasting Centre
Yame Gakuin (Junior High and High School) Gymnasium
Yarmouk University
Yokohama Art Museum
YTL Corporate Headquarters and Apartments
Yukari Nursery School


166 проекти.
Доволно?

http://www.ktaweb.com/works/en_index.html




Back to Top
Vladimir View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Vladimir Quote  Post ReplyReply #156 Posted: 06-Jul-2008 at 23:59
Originally posted by evolutionary

. Samoto toa sto vo mnostvoto gradbi kombinira japosnki tradicionalen stil so moderna arhitektura e nepodobno za cel grad, bidejki mu dava nekakov cuden izgled.  Da se rabotese za nekoj japonski grad ili da se rabotese za samo edna gradba nemase da ima problem.


Кои се тие мноштво градби од Кензо Танге? Ајде кажете 2.
Неаргументирано зборувате. Си најдовме дежурен виновник...
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #157 Posted: 06-Jul-2008 at 22:08
Originally posted by evolutionary

Kenzo Tange e eden od najpoznatite i najceneti arhitekti vo 20 vek koj gradel po celiot svet megutoa mojata poenta ne se sostoese vo toa dali e toj dobar ili los tuku vo toa dali toj voopsto trebal da bide izbran za covek sto ke go gradi i osmisluva post-zemjotresno Skopje koe trebal da go gradi mestimicno i od nula. Samoto toa sto vo mnostvoto gradbi kombinira japosnki tradicionalen stil so moderna arhitektura e nepodobno za cel grad, bidejki mu dava nekakov cuden izgled.  Da se rabotese za nekoj japonski grad ili da se rabotese za samo edna gradba nemase da ima problem. Profesionalno ne mozam da go kritikuvam bidejki ne se smetam za kompetenten za takvo nesto.
тоа сакав и ја да го кажам, дека не е лош архитект, но тој си градеше она што тој си сакал да изгради и на друго место ама не му дале, гарант он појма немал што е Скопје предтходно
 End of story, да не забегуваме ептен од темата иако до сега отидовме доста офтопик
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
evolutionary View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 198
  Quote evolutionary Quote  Post ReplyReply #158 Posted: 05-Jul-2008 at 17:35
Kenzo Tange e eden od najpoznatite i najceneti arhitekti vo 20 vek koj gradel po celiot svet megutoa mojata poenta ne se sostoese vo toa dali e toj dobar ili los tuku vo toa dali toj voopsto trebal da bide izbran za covek sto ke go gradi i osmisluva post-zemjotresno Skopje koe trebal da go gradi mestimicno i od nula. Samoto toa sto vo mnostvoto gradbi kombinira japosnki tradicionalen stil so moderna arhitektura e nepodobno za cel grad, bidejki mu dava nekakov cuden izgled.  Da se rabotese za nekoj japonski grad ili da se rabotese za samo edna gradba nemase da ima problem. Profesionalno ne mozam da go kritikuvam bidejki ne se smetam za kompetenten za takvo nesto.
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #159 Posted: 05-Jul-2008 at 13:17
А малку да ги образложевте своите ставови? Зошто е Танге добар, зошто е лош? Не само вака празни пароли.

Ќе ви ја посочам точка 3 од правилникот

Строго е забрането spam-ување. Убаво обмислете ги вашите коментари пред да ги постирате. Возджете се од постирање кратки, банални и несуштински коментари. Модераторите го задржуваат дискреционото право да избришат коментари кои ги сметаат за spam без претходно предупредување.


http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=179&FID=3&PR=3

Back to Top
evolutionary View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 198
  Quote evolutionary Quote  Post ReplyReply #160 Posted: 05-Jul-2008 at 11:43
Originally posted by zabegan

Кензо тангата си правеше архитектонски експерименти во Скопје од кои само пола му имаат добро испаднато


Zarem ne ja primeti ironijata vo moite zborovi.
Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.418 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.