build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Урбанистички целини
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

ГУП - Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #161 Posted: 24-Sep-2008 at 12:02
Originally posted by lslcrew

пбанкс оддамна се двоумам, и незнаев колку сум во право дека може да се збрише комуникацијата партизанска вмро. Ете сега гледам дека го делам исто мислење со некој друг. Инаку добра опција е!


Па не и фали ништо на таа комуникација ама за повисока цел би ја жртвувал.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #162 Posted: 24-Sep-2008 at 11:27
пбанкс оддамна се двоумам, и незнаев колку сум во право дека може да се збрише комуникацијата партизанска вмро. Ете сега гледам дека го делам исто мислење со некој друг. Инаку добра опција е!
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #163 Posted: 24-Sep-2008 at 11:09
@Clover

муабетот ми беше дека комуникацијата ВМРО-Партизанска може комплетно да се збрише за да се оспособи со полн потенцијал главната транзитна подземна артерија. Голем дел од таа гужва која моментално удира слепо во Тифани и трга по контурите на Мал Ринг воопшто не иде кон центар туку транзитира. Значи притисокот кон центар би бил многу помал и разгранувањето на сообраќајот може да се изведе уште на раскрсницата ПАртизанска-Климент Охридски (кон центар и кон Илинденска/Гоце Делчев).

Значи воопшто не би размислувал на варијанти каде би се создал bottleneck. Би идел или со онаа варијанта јавниот превоз да понира порано низ засебен тунел или со ова што јас го зборувам.
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #164 Posted: 21-Sep-2008 at 00:13
Skicata od tunelot sto si ja pravel malku ponapred da ja namestis ,mislam poblizu do raskrsnicata, i tuka da se napravi nesto ovie drugite koli sto idat za bul. partizanski da pominat poslobodno ,znaci sepak partizanski da bide takva kakva sto e, a ulickava sto ide od bul goce delcev da ima i nekoj nadvoznajk imam videno na internet ima popametni idei , samo sto ti vikam deka problemot e vo budzetot na gradot.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #165 Posted: 20-Sep-2008 at 22:24
Originally posted by mitatos

Супер е скицата што ја направи Clover@ но би можело да се помести малку понапред  ,а и има и други варијанти во врска со тунелот само што се потребни многу пари и не верувам дека некогаш тоа ке се изреализира ,градот ептен е сиромаф ,понекогаш има право тривка што се жали дека буџетот на Скопје е мал. Во право е.

Што да се помести понапред?
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #166 Posted: 20-Sep-2008 at 22:23
Originally posted by lslcrew

Има простор да се изведе тунел со 6, а да останат 4 ленти за партизанска. Процепот е широк одприлика 40 метри. Башка да не го заборивиме средишното зеленило кое може да компензира една лента. И уште една ќе оди на сметка на тротоар, велосипедска патека, странично зеленило.
Има простор за 10 ленти ако се силува работата...
Средишното зеленило го врачунав, погледни ја убаво скицата.
Е сега како точно би имало простор за 10 ленти. Прво да се редуцира ширината на лентите на 3,25м што мислам дека е краен минимум за ваква сообраќајница. Плус да се се изведат тротоари по 2,5 метри што би било исто минимум со оглед на тоа дека се работи за центар. Плус велосипедски патеки од 1,5м и простор за неопходни странични и средишна бетонска бариера (и столбови во средина) во функција на тунелот околу 3 метри вкупно. Странично зеленило па и дрворед, во варијанта со 10 ленти најпаметно одма да отпишеш.

10х3,25+2х2,5+2х1,5+3=43,5m

Значи со вакво форсирање на сметка на све друго, можда и ќе пројде... Ама одма нов проблем - кривината за избегнување на Тифани треба да биде пооштра, затоа што во Мал Ринг е правена математика за не толку широк коридор (нели се бунеше градот што општина центар ја редуцирала ширината на подземниот коридор).
Исто така ме чуди почетокот на оваа кривина - испаѓа дека треба порано да почнува и со тоа да узурпира простор на површина, додека тунелот уште понира, па горе сече сообраќајни ленти... Стварно не ми е јасно како ќе се реши ова... Сигурно на лош начин Roll%20eyes
Ама така е кога урбаната мафија може да се заебава со стратешките планови на градот... Bash


Инаку се си мислам дека во некој напис беше спомната „новата“ широчина на подземниот коридор како што го турка општина центар, но се утепав барајќи и пак не успеав да го најдам тој податок. А тој податок е една од најважните „непознати“ во целиов муабет што го правиме Wallbash





А за другиот крај од тунелот има слобода да излезе кај дрво декор и после кај народна банка може класична 4-крака раскрсница.

Епа не е така, ни таму не е планирана четворокрака крстосница, туку клучка (а и со право, затоа што тука вкрстувањето не е со малиот прстен, туку со Бул. Кочо Рацин кој има уште поголема сообраќајна „тежина“, а плус и клучката со Крушевска е во непосредна близина, па е потребно да се осигура континуирана пропустливост на Бул. К.Ј.Питу.
Ама за тука тоа не е клучно прашање, затоа што просторот е поширок, па може да дојдат во предвид и „подарежливи“ решенија. Главниот проблем останува на Партизанска.

Во секој случај лсл, ја не би се истрчувал толку, прашање е дали и кога ќе добиеме 2х2, а засебен простор за ЛРТ да не ни спомнувам...



Ама колку повеќе размислувам, вакво решение се повеќе и повеќе ми се допаѓа:
Originally posted by Cloverstack

Единствена варијанта што ми текнува, што можеби донекаде ќе те задоволи и тебе и лсл, а што е функционална и изводлива е во контекст на тоа што спомнав ЛРТ трасата да понира уште пред ул. Ленинова - тоа да се изведе така да биде по една заедничка лента во секој правец што ќе ја користат и автобуси и трамваи (тунелски влез и излез резервиран исклучиво за масовниот јавен превоз), кои веднаш после понирањето на булеварскиот тунел ќе му се приклучат и така барем во заедничкиот подземен дел ќе се добие некој модифициран 2х3. Не дека тоа е скроз иделано решение, ама вака од прва, компаративно ми изгледа како поповолна од другите варијанти. Нормално, тоа бара и поголема инвестиција, ама ја по дифолт сум за поскапи решенија доколку долгорочно се очигледно подобри и поисплатливи.
Па нели ионака запињаш за уште една мегаломанска замисла, то ест метро, па ваква опсежна денивелација на ЛРТ мрежата сигурно нема да ти пречи Big%20smile


Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #167 Posted: 20-Sep-2008 at 21:29
Супер е скицата што ја направи Clover@ но би можело да се помести малку понапред  ,а и има и други варијанти во врска со тунелот само што се потребни многу пари и не верувам дека некогаш тоа ке се изреализира ,градот ептен е сиромаф ,понекогаш има право тривка што се жали дека буџетот на Скопје е мал. Во право е.


Edited by mitatos - 20-Sep-2008 at 21:32
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #168 Posted: 20-Sep-2008 at 20:51
Има простор да се изведе тунел со 6, а да останат 4 ленти за партизанска. Процепот е широк одприлика 40 метри. Башка да не го заборивиме средишното зеленило кое може да компензира една лента. И уште една ќе оди на сметка на тротоар, велосипедска патека, странично зеленило.

А за другиот крај од тунелот има слобода да излезе кај дрво декор и после кај народна банка може класична 4-крака раскрсница.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #169 Posted: 20-Sep-2008 at 20:11
Originally posted by pbanks


Но генерално сум на линија со ЛСЛ. Булеварот треба да има 2х3 заради континуитет.
2х3 би било невозможно да се изведе ниту со минимум задоволителни карактеристики, а мислам дека непотребно ставаш толкав голем акцент на некој таков тип на континуитет. За овој тунел (како и за тој пред влада), главен проблем би бил генерално големиот обем престројувања на мали растојанија, а не „континуитетот“ во однос 2х3 / 2х2 per se.

Незнам зошто не би имало место за такво нешто
Па таму реално има место за максимум 8 ленти вкупно. Ако 6 од нив му „доделиш“ на тунелот, ти остануваат 2 за сите други потреби, то ест по една за секој правец (и тоа не 2х1, туку раздвоени, посебни ленти што е значително полоша варијанта од повеќе аспекти)


и незнам каква врска има градиентот со тоа дали се две или три ленти.
Па нема врска со тоа директно. За градиентот зборев во контекст на замислата на лсл - Тифани да се руши, таму да се оформи класична четворокрака крстосница, а тунелот да почнува после таа крстосница, во правец на плоштад. Градиентот едноставно го ставив во математиката дека не би требало да се руши само Тифани, туку све помеѓу Тифани и Магос.


Единствена компликација ја гледам во тоа дека нема да има простор за дополнителни ленти во потегот Соборна Црква-Тифани кои ќе водат до улицата позади Кинг Бургер/Соборна црква и до улицата која е крајна граница на Мал Ринг (незнам дали и овој дел кај Т-Мобиле, МТ Алмако итн се вика Даме Груев).
Тој дел колку што знам се вика Булевар ВМРО, но името секако не е многу битно.
Тука мислам дека ти е главниот превид во анализата - грубо ја поценуваш важноста на комуникацијата помеѓу крстосницата кај соборна и крстосницата кај тифани. Имај на ум дека сообраќајниот прстен околу Мал Ринг треба да добие комплетно булеварско решение и неговата важност во иднина ќе биде и поголема поради значително поголем капацитет. Луѓето ќе го користат како класичен прстен, за разлика од сега кога има тесни грла и еднонасочни делови.

Споредните улучки од кај Кинг Бургер и од кај соборна мање више, ама во услови на веќе закрчена врска, тие исто така ќе прераснат во голем проблем.

За да се добие добар подземен транзит јас пре би импровизирал тука во комуникациите со овие улички отколку со подземниот коридор.
Дури и толку лесно да ја жртвуваме комуникацијата помеѓу двете крстосници и во однос на нејзе да импровизираме како што викаш, таму веднаш ќе се створи гужва која ќе го блокира и влезот во тунелот. Како последица, претпоставената придобивка од 2х3 би се претворила во своја спротивност и би го направила и тунелот полошо да функционира, а не само комуникацијата помеѓу двете крстосници.

Еве едно сликовито сценарио затоа што овие работи стварно тешко се објаснуваат само со текст. Со зелено ги имам одбележано возилата кои би транзитирале низ тунелот, а со сино возилата кои се упатени во други правци. Тие засебни единечни ленти во голем дел од денот не би биле во состојба да се носат со потребите, а особено на нивниот влез има потенцијал да се створи "bottlenck", кој ќе го блокира не само пролазот по тие ленти, туку ќе опструира се наоколу и ќе стимулира општ хаос.
Ова сценарио и оптимистички зема во предвид дека трамвајски шини тука нема да прават дополнителни компликации, туку дека ЛРТ трасата ќе понира уште пред ул. Ленинова (убеден сум дека тоа е клучен предуслов за добро решавање на влезот во булеварскиот тунел во било која варијанта). Доколку тука се вкрстат и ЛРТ шини, хаосот ќе биде уште поголем...
Инаку јасно се гледа дека од лошото решение не би бил загрозен само тунелот, туку и крстосниците лесно би се блокирале, особено таа кај соборната црква.





Има и други проблеми со 2х3 тунел, но не сакам да влегувам во комплицирани објаснувања за работа што е всушност равенка со премногу непознати...

Единствена варијанта што ми текнува, што можеби донекаде ќе те задоволи и тебе и лсл, а што е функционална и изводлива е во контекст на тоа што спомнав ЛРТ трасата да понира уште пред ул. Ленинова - тоа да се изведе така да биде по една заедничка лента во секој правец што ќе ја користат и автобуси и трамваи (тунелски влез и излез резервиран исклучиво за масовниот јавен превоз), кои веднаш после понирањето на булеварскиот тунел ќе му се приклучат и така барем во заедничкиот подземен дел ќе се добие некој модифициран 2х3. Не дека тоа е скроз иделано решение, ама вака од прва, компаративно ми изгледа како поповолна од другите варијанти. Нормално, тоа бара и поголема инвестиција, ама ја по дифолт сум за поскапи решенија доколку долгорочно се очигледно подобри и поисплатливи.


Edited by Cloverstack - 20-Sep-2008 at 20:34
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #170 Posted: 20-Sep-2008 at 18:49


Таман помислив дека лсл ме разбра што зборам, сега и со тебе недоразбирање за што всушност се работи Bash Big%20smile

Ќе мора да нацртам, вака не бива...

Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #171 Posted: 20-Sep-2008 at 14:44
Не сакам да влегувам во дискусија со Кловер на овие теми бидејќи обично е добро поткован и знае што збори. Веројатно и сега е така.

Но генерално сум на линија со ЛСЛ. Булеварот треба да има 2х3 заради континуитет. Последните ленти би се користеле за јавниот превоз а другите две би биле транзит за возила.

Незнам зошто не би имало место за такво нешто и незнам каква врска има градиентот со тоа дали се две или три ленти. Единствена компликација ја гледам во тоа дека нема да има простор за дополнителни ленти во потегот Соборна Црква-Тифани кои ќе водат до улицата позади Кинг Бургер/Соборна црква и до улицата која е крајна граница на Мал Ринг (незнам дали и овој дел кај Т-Мобиле, МТ Алмако итн се вика Даме Груев).

За да се добие добар подземен транзит јас пре би импровизирал тука во комуникациите со овие улички отколку со подземниот коридор.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #172 Posted: 20-Sep-2008 at 13:19
Originally posted by lslcrew

За раскрницата кај соборна имаш право. Проверив сега у ГУП!

А за автобусиве незнам како тоа не би ги пуштил. Па нели рекорд треба да биде пешачка зона доколку овие тунели постојат. Автобусите мора да се доле. Можеби со прошируваше и тоа може да се реши.


Рекорд и да биде пешачка зона, улицата би можела да си поминува доле, ова го имаме дискутирано. Ама тоа е чисто моја преференца, проширувања за постојки си остануваат како една од работите што би требало да се планираат во тунелот. На крајот на краиштата 2 х 3 за тунелот останува невозможно, така да ќе мора да се гледа 2 х 2 да се изведе најдобро што може.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #173 Posted: 20-Sep-2008 at 13:06
За раскрницата кај соборна имаш право. Проверив сега у ГУП!

А за автобусиве незнам како тоа не би ги пуштил. Па нели рекорд треба да биде пешачка зона доколку овие тунели постојат. Автобусите мора да се доле. Можеби со прошируваше и тоа може да се реши. Инаку доколку Скопје добие вакви тунели некој ден, многу интересно ќе изгледа спојот на паркингот под ГТЦ со тунелот. Сега тука има еден премногу остар наклон воопшто непогоден за чекање семафор.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #174 Posted: 20-Sep-2008 at 12:58


Слободно скицирај, ама ептен си ги помешал работите...

Прво не знам од каде таа сигурност дека Тифани ќе се сруши и ќе ни остане „само во спомените“. Јас мислам дека тој филм тешко дека ќе го гледаш... Но тоа и онака е сосема ирелевантно. Имено тоа за што се прозиваше Тифани дека смета, не е дека тунелот требало да почнува од таму, туку дека таа со својата „длабочина“ би му сметала и на тунел што би почнувал после соборна. Тоа наводно го „решиле“ избегнувајќи ја Тифани со дупла кривина на самото понирање на тунелот, што нашиве таленти најверојатно ќе го искомбинираат со некој гаден нагиб и ќе завршиме со мизерни карактеристики, а се работи за исклучително важна алка во нашата сообраќајна мрежа.

Туку да се вратам на ова ти што си го замислил. Не знам од каде искочи тоа, ама планот воопшто не бил таков ни пред ни после изградбата на Тифани. Планот си беше и останува да биде понирањето да е помеѓу раскрсниците кај соборна и Тифани.
За да се изведе како што кажуваш ти, не би требало да се сруши само Тифани, туку све помеѓу Тифани и новиот објект на телеком, вклучувајќи го и него. Затоа што понирање на тунел не се прави во два метри, туку за да обезбедиш пристоен нагиб ти требаат над 80 метри кои би требало да се надоврзат на пожелни 50-60 метри „луфта“ после раскрсницата (за да не се чека на семафор на значителна угорница), испаѓа дека порталот на тунелот ќе биде кај Магос. Е сега прашање е колку под земја е Магос и дали и тука нема да треба да направат некоја дупла кривина за да се избегне. Stern%20Smile
Така да мислам дека треба да ја баталиш теоријава...

П.С.
Ја доле автобуси не би пуштал, но без разлика, не е проблем да се направат постојки со проширување.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #175 Posted: 20-Sep-2008 at 09:48
Партизанска ќе си понира од кај тифани, кога тифани ќе ја чуваме само во спомените, а не во сред центар. Значи тунелот место да понира од сред раскрсница може да си пројде раскрсница и да си влезе под земја, исто така обратно и на излез. Ај ќе скицирам. Инаку пропусната моќ ќе треба да биде јако појака од рекорд. Пази, и доле треба да стојат автобуси.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #176 Posted: 20-Sep-2008 at 05:44
Originally posted by lslcrew

Абе што корист од два со два, само ќе го преместиме РЕКОРД под земја.
Рекорд е едно, а ова е друго и како правец и како конфигурација и како пропустна моќ. Да не ги мешаме работите.


3со 3 е подобро, за да се задржи континуитетот од партизанска, и после кога ќе излезе непосредно пред комплекс банки пак да си продолжи со три.
Ај пак да ти го поставам истото прашање: на пример што простор ќе остане на Партизанска ако понираат вкупно 6 ленти?
Без разлика каде ќе биде тоа понирање... Мора да се остави простор за сообраќајот што нема да транзитира низ тунелот, за ЛРТ, за тротоари и велосипедски патеки. Со толку голема ширина на оската на Партизанска не располагаме. Мислам дека ќе биде тешко добро да се изведе и 2 х 2, а камо ли 2 х 3


И не само поради тоа. Што да речеме ако се деси сообраќајка доле. Пристап нема никаков и автоматски закрчен сообраќај.
Ова ептен го преувеличи, ситуацијата не би била воопшто толку критична, ниту различна од 2 х 3.
А дефинитивно не би бил ни прв ни последен градски тунел со 2 х 2 и не знам дека негде од тоа се изродиле толкави проблеми.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #177 Posted: 20-Sep-2008 at 05:31
Абе што корист од два со два, само ќе го преместиме РЕКОРД под земја. 3со 3 е подобро, за да се задржи континуитетот од партизанска, и после кога ќе излезе непосредно пред комплекс банки пак да си продолжи со три. И не само поради тоа. Што да речеме ако се деси сообраќајка доле. Пристап нема никаков и автоматски закрчен сообраќај. Ако веќе отвараме градилиште да го направиме асално. Финансиските издатоци не се многу поголеми за 6 ленти одколку за 4. Поскапо е накнадно да се проширува. Веќе е време да се планира ова!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #178 Posted: 20-Sep-2008 at 05:23
Генерално во ред е ова (иако имам резерви во однос со касарната Илинден), но само ако се редизајнира целата инфраструктура пошироко, за овие населби добро да се вклопат и добро да функционираат. Ме плашат забелешките на некои од стручњаците дека тоа не е случај...


Originally posted by lslcrew

тунел под плоштад комплетно (3 со 3 ленти)
2 х 3 не ни може да се изведе баш задоволително... На пример што простор ќе остане на Партизанска ако понираат вкупно 6 ленти?
2 х 2 е сосема доволно (ако е изградена и останатата мрежа), плус ЛРТ да проаѓа на посебен простор, а не да зафаќа 2 од тие зацртани 4 ленти. Ова во нормални услови не би било под знак прашање, но видовме дека новите верзии на Мал Ринг предвидуваат 2 х 2 без дополнителен простор за шини. Bash
А како тргнале работиве, можда ни тие 2х2 на крај нема да ги добиеме Ohno Wallbash


додека Центар се залага за бришење или поместување на булеварот Крушевска Република од Маџир Маало.
Овие никако да си ја избијат од глава таа ненормална идеја Roll%20eyes
Каков ли страотен коктел од корупција, неспособност и неодговорност е потребен, за некој воопшто да помисли да спомнува таква работа, во името на којзнае какви интереси. Bash Bash Bash


Edited by Cloverstack - 20-Sep-2008 at 22:18
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #179 Posted: 20-Sep-2008 at 04:09
Супер е све што се планира. Ја не признавам констатации од типот дека Скопје треба да се закочи во проширување. Добро е што Скопје се шири, само прво нека се изградат Крушевска, Северен и Јужен комплетно, тунел под плоштад комплетно (3 со 3 ленти), Цветан Димов комплетно, Првомајска до центар комплетно, па после не е проблем да се шири. Со вака недоградена мрежа ништо не правиме. А со оглед на формата на Скопје само два градски автопати ќе ја премостат гужвата, секако и споредните (битни) проекти што ги набројав неколку реда погоре!
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #180 Posted: 20-Sep-2008 at 04:01
Елитни населби наместо касарни


Ова е една од алтернативите за промена на глобалната слика на македонската метропола според која целосно би се преуредиле касарните Илинден, Аеродром, Ѓорче Петров и уште три локации


Со привршување на процедурата за донесување на новиот Генерален урбанистички план на Град Скопје, можно е таканаречените градски сиви зони, да израснат во големи елитни населби.
Ова беше една од алтернативите за промена на глобалната слика на Град Скопје, што беше главна тема на вчерашната дебата во градското собрание. Партиципативното тело на Град Скопје заедно со Агенцијата за просторно планирање, ја презентираа можноста во новиот идеен урбанистички план на Скопје да се вметне проект со кој 6 локации ќе добијат можност да се трансформираат во нови станбени елитни населби. Тоа се локациите каде што во моментов се наоѓаат војничките касарни и се нарекуваат "сиви зони", а земјиштето е сопственост на Министерството за одбрана. Станува збор за целосно преуредување на касарните Илинден, Аеродром, Ѓорче Петров и уште три локации.

Денешните воени комплекси би требало да се расчистат, постојните објекти да се урнат и земјиштето да се подготви за изградба на нови станбени комплекси. Според проценките на експертите, во новите станбени зони би се обезбедил простор за околу 60 илјади жители.
Од Агенцијата за просторно планирање велат дека тие веќе имале направено сообраќаен, хидроелектричен и градежен план за реализација на оваа замисла, но сето залагање во моментов мора да се одложи, се до монентот додека не заврши постапката за донесување на новиот Генерален урбанистички план на Скопје.
- Со оглед на тоа дека има законски рокови кои мора да се испочитуваат и да поминат неколку фази од постапката за донесување на новиот ГУП, ваквите елитни зони и натаму ќе се нарекуваат сиви - истакнаа урбанистите.

http://vecer.com.mk/?ItemID=485A0C6644DB264DA3565FEC9CBC4657


Со измените на ГУП некогашните касарни ќе станат станбени комплекси

Во „сивите зони“ во Скопје се планира да се изградат станови за 60.000 луѓе

Сања Наумовска

Измените и дополнувањата на Генералниот урбанистички план на Скопје се донесуваат во незаконска скратена постапка и без ниедна стручна анализа, забележаа стручњаци-урбанисти на јавната расправа организирана вчера во Градот Скопје. Измените на ГУП кои се однесуваат на поранешните „сиви зони“, во кои се наоѓаа објекти на Министерството за одбрана, ги побара и ги финансира Владата, со цел на овие локации да се направат станбени и деловни комплекси.

Како што информираше претставникот на Партиципативното тело за урбанизам на Градот Скопје, Михаил Токарев, на местото на касарната „Илинден“ треба да се гради станбена населба во која би живееле од 25.000 до 30.000 луѓе и која ќе претставува една од најголемите населби во државава. На местото на воените објекти во Бардовци, предвидено е да никне елитна населба, а на делови од касарните во Аеродром и во Ѓорче Петров, пак, станбени згради, односно комерцијални објекти.

Според претпоставките на изработувачите на измените и дополнувањата на ГУП, Агенцијата за планирање на просторот, во новите цивилни населби се очекува прилив на 60.000 луѓе, кои тука би живееле или би работеле. Во тој правец се движеа и најголемите забелешки на дел од дискутантите на вчерашната јавна расправа, кои се интересираа во колкав временски период ќе се случи приливот и од каде ќе дојдат овие луѓе.

Тие забележаа дека постапката за измена е нарушена со тоа што не се направени потребните стручни анализи како овој прилив на луѓе би влијаел на околината, на инфраструктурата и сообраќајот во градот. Забелешка имаше и на нацрт-формата во која се понудени измените, за кои и Советот на Скопје на една од своите седници побара да бидат во предлог- форма.

„Ниедна стручна расправа за измена на Генерален план не се изведува на овој начин, без графички планови, за кои и би требало стручната јавност да дискутира. Истовремено, со инсистирањето само на измени во определените сиви зони, без да се анализира нивното влијание на околината, од Генералниот план ќе создадат еден ’франкенштајн план’“, истакна професорот и урбанист, Мирослав Грчев.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=8F26C17D72D8C2468E738F9FF8574104



Во Скопје ќе се населат нови 60.000 жители

Никој не знае за колку време ќе бидат населени зградите и комплексите што ќе се градат на местото на касарните „Илинден“ „Гоце Делчев“ и „Јане Сандански“


Според планот, Бардовци треба да стане елитна населба

Скопје ќе добие нови 60.000 жители. Овие луѓе ќе се населат во новите згради што ќе се градат на местото на касарните „Илинден“, „Гоце Делчев“, „Јане Сандански“, како и касарната во Бардовци. Како што најавија урбанистите, кои вчера учествуваа на расправата по повод измените на Генералниот план на Скопје (ГУП), комплексите на Министерството за одбрана ќе се уредуваат по програма на Владата. Откако ќе се измени Генералниот план на Скопје, Владата планира да го продаде државното земјиште на инвеститори, кои таму би граделе станбени и зони со комерцијална намена.  До бројката од 60 илјади нови жители е дојдено со пресметките за просечна густина, додека вистинската никој не ја знае. На местото на објектите на Министерството за одбрана ќе се изградат згради, кафулиња, хотели. Кај „Илинден“ ќе се гради урбана населба, на местото на „Гоце Делчев“ - комерцијални објекти, а во Аеродром - станбени згради. Во Бардовци е предвидена елитна населба.  Главниот проблем е што сите зборуваат за измени, но никој не направил истражување за колкав временски период би се доселиле тие 60.000 луѓе, за една, две или 10 години.

- Не е познато ни од каде ќе дојдат, ни за колкав временски период. Тоа ќе биде истражено во рамките на ГУП - изјавија вчера од градското партиципативно тело за урбанизам, кое се противи на измените.Професор Михаил Токарев, член на ова тело, потенцираше дека не е време за измена на ГУП, односно мора да се запазат законите пред да се пристапи кон усвојување на измените.

Претставници од Општина Карпош вчера предупредија и на проблем со имоти што се предмет на денационализација. Рекоа дека поранешни сопственици на национализиран имот се прашуваат дали некој ќе ги обесштети, но од Агенцијата за урбанистичко планирање се оградија, велејќи дека тие се само планери.Одлуката за драстични измени на ГУП беше донесена пред некој месец, а на усвојувањето претходеше жестока расправа од опозицијата, која гласањето го нарече незаконско.

- Законот не познава измени на ГУП без претходно Градот да донесе годишна програма. Исто така, потребна е и студија зошто се оди кон измени - рече тогаш Тања Томиќ, која обвини дека власта сака во скратена постапка да го измени планот со цел да ги спроведе своите интереси.За измените на Генералниот план на Скопје, Владата на Градот ќе му префрли 250.000 евра. Со цел постапката да тече беспрекорно, треба да се обезбедат уште 750.000 евра. Новиот план пред се' е предизвикан од потребата во границите на Скопје да влезе и Општина Сарај. Исто така, ќе се оди и кон измена на многу други решенија, имајќи предвид дека владејачката коалиција во Советот, „За подобра Македонија“, смета дека сегашните урбанистички и сообраќајни решенија не соодветствуваат со реалните потреби на Градот.

Освен влегувањето на Сарај во градски граници, скопските општини имаат свои желби што со години ги доставуваат до Градот. Барањата се однесуваат на пренамена на земјишта, односно акцент е ставен кон профитабилни дејности како што е изградбата на станови. Со цел легализација на седум до десет илјади дивоградби, Општина Кисела Вода смета дека во ГУП треба да се вметнат дивите населби Усје, Пинтија, Припор, како и дел во Драчево. Карпош, пак, бара проширување на градежниот реон на Водно во заштитениот појас, со цел легализација на дивоградбите на таканареченото Шпанско село. Општина Бутел има предлог меѓу гробиштата и Серава - зона за спорт, додека Центар се залага за бришење или поместување на булеварот Крушевска Република од Маџир Маало.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=F4DA266A409E3F409AD0DEFAE7815F62

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.285 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.