Нафтовод АМБО |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||||||||||||||||||||
ink
Senior Member Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
Quote Reply
#1 Topic: Нафтовод АМБО Posted: 11-Dec-2011 at 02:25 |
|||||||||||||||||||
Има грешка - Бургас-Александруполис не е гасовод, а нафтовод. Edited by Cloverstack - 12-Dec-2011 at 01:22 |
||||||||||||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #2 Posted: 09-Dec-2011 at 14:12 | |||||||||||||||||||
АМБО е различен од Бургас-Александрополис, вели директорот ФергусонПретседателот на управниот одбор и извршниот директор на нафтоводот АМБО, Тед Фергусон, за специјализираното издание за енергетика „Платс“ изјави оти овој планиран транс-балкански нафотовод со капацитет од 750 илјади барели дневно има многу предности во однос на проектот Бургас-Александрополис, чиј капацитет беше 700 илјади барели дневно, но кој завчера беше откажан од страна на бугарските власти од економски и еколошки загрижености. Фергусон додаде и дека не е јасно зошто Бугарија се откажа од нафтоводот Бургас-Александрополис, но додаде и дека двата проекти се различни поради бројни причини без да елаборира. АМБО, нафтовод чие име ги содржи почетните земји низ кои тој треба да поминува: Албанија, Македонија и Бугарија, беше конкурент на Бургас-Александрополис, за кој, пак, се планираше да биде многу покус и да поминува само низ Бугарија и Грција и со тоа се се прескокнат пренаселените Дарданели од чии две страни се наоѓа Истанбул и низ кои поминуваат многу танкери и други бродови со што се создава ризик од еколошка катастрофа. Поддршката за АМБО е ратификувана од страна на трите земји низ кои треба да поминува, а Фергусон за истото издание минатиот месец изјави дека целосна еколошка и социјална студија ќе биде направена кога ќе се соберат доволно финансиски средства, како и дека таа треба да трае цела година. Тој, исто така, додаде и дека е сигурен оти финансискиот интерес на потенцијалните инвеститори ќе се материјализира кога предвидливи количества на нафта ќе потечат од наоѓалиштата на Црното Море во поголеми количества. Член на управниот одбор на АМБО е и поранешниот македонски министер за инвестиции, Глигор Ташковиќ. Инаку, во однос на откажувањето на Бугарија од гасоводот Бургас-Александрополис, во меѓународните аналитички кругови се смета дека тој е жртва на битката меѓу Бугарија и Русија во областа на енергетиката. Двете земји имаат различни ставови и во однос на изградбата на нуклеарката „Белене“ заради која се судат пред Арбитражниот суд во Париз, а годинава имаше и недоразбирања во однос на единствената рафинерија во Бугарија „Нефтохим,“ која е во сопственост на рускиот „Лукоил,“ а која бугарските власти накратко ја затворија заради недостиг на мерачи на производството со објаснување дека на тој начин постои можност за прикривање на даноците и акцизите. Легенда: мапи на планираните траси на АМБО (горе) и на сега откажаниот Бургас-Александрополис (долу) http://www.plusinfo.mk/vest/25790/AMBO-e-razlichen-od-Burgas-Aleksandropolis-veli-direktorot-Ferguson |
||||||||||||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #3 Posted: 07-Dec-2011 at 13:31 | |||||||||||||||||||
Sofija odustaje od izgradnje naftovodaObjavljeno: Dec 07. 2011. 09:41
SOFIJA, Bugarska odustaje od izgradnje transbalkanskog naftovoda Burgas-Aleksandrupolis iz finansijskih razloga, piše sofijski dnevnik “Standard”. Bugarska je u posljednje dvije godine izmirila sve obaveze prema međunarodnoj kompaniji za igradnju naftovoda “Trans Bolkan Pajplajn” u iznosu većem od šest miliona evra. Pregovori o projektu Burgas-Aleksandrupolis vode se od 1994. godine, a u zajedničkoj kompaniji zaduženoj za realizaciju izgradnje Rusija učestvuje sa 51 odsto, a Bugarska i Grčka sa po 24,5 odsto. Ovaj naftovod, dužine 300 kilometara i propusnih kapaciteta 50 miliona tona godišnje, bio je zamišljen kao alternativa i trebalo je da rastereti turske moreuze Bosfor i Dardanele. Izgradnja naftovoda trebalo je da počne 2011. godine, a završi se 2013. godine. Moskva je nedavno objavila da će zamrznuti ovaj projekat, ali da ga neće otkazati jer posjeduje odobrenje Evrope. List “Standard” navodi da bi bugarski premijer Bojko Borisov već danas mogao da saopšti da Sofija odustaje od izgradnje naftovoda Burgas-Aleksandrupolis. http://www.capital.ba/sofija-odustaje-od-izgradnje-naftovoda/ |
||||||||||||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #4 Posted: 14-Nov-2011 at 15:02 | |||||||||||||||||||
Ташковиќ: АМБО подготвено чека касписката нафта да пристигне до Црното МореПланираниот АМБО нафтовод, кој треба да пренесува нафта од бугарското пристаниште Бургас, преку Македонија до албанското пристаниште Валона на Јадранот е се уште одржлив, смета еден од основачите, поранешниот македонски министер за инвестиции и член на бордот на АМБО, Глигор Ташковиќ. Тој, во интервјуто за специјализираното издание за енергетика „Платс Енерџи“, кое го издава една од најголемите издавачки куќи на светот „МекГро енд Хил,“ вели дека проектот во последно време се држел настрана од јавноста, барајќи инвеститори и чекајќи поволен момент за негово материјализирање. АМБО е нафтовод кој е проектиран да пренесува нафта од 750 илјади барели дневно при што касписките резерви би биле пренесени преку Црното Мора без потреба да поминуваат преку преоптоварениот Босфорски залив, кој го сече Истанбул на два дела и каде што постои опасност од еколошка катастрофа со несогледливи последици со оглед на пренаселеноста на бреговите од двете страни на Босфорот. АМБО беше замислен во летото 1993 година и е конкурент на уште два потенцијални нафтоводи: Бургас-Александрополис на грчкиот егејски брег, и Самсун-Чејхан, кој ја сече Турција на два дела од север на Црното Море до југ на Медитеранот. Но, и овие два потенцијални нафтоводи се соочуваат со големи одложувања. Бургас-Александрополис наидува отпор кај бугарските власти, а Самсун-Чејхан, исто така, не предизвикува ентузијазам кај турските власти. Сето ова се случува на големо незадоволство на Русија, која сака својата нафта да ја пренесе до Медитеранот преку овие нафтоводи. Но, и овие два нафтоводи, како и АМБО, се соочуваат со одложувања и заради недостигот од сурова нафта која требаше да стигне до Црното Море во доволни количества за да се наполни еден или два од овие нафтоводи. Но, и покрај 10-годишно чекање, доволни количества нафта никако да стигнат. Следен проблем е финансирањето. Инвеститорите, пред се, големите нафтни компании, за кои се очекува дека ќе бидат спремни да вложат пари, се првиот предуслов за вакви проекти. - Банките не се подготвени да финансираат нафтоводи кои немаат договори за гарантирана испорака на нафта. Сепак, откако инвеститорите ќе го обезбедат неопходното финансирање и трансортните бродски компании ќе покажат спремност да достават нафта, финансирањето од банките ќе следи – смета Ташковиќ и додава дека ако некој од суверените фондови од Блискиот Исток покаже интерес за финансирање на АМБО, „ние сигурно ќе го поздравиме нивниот интерес.“ АМБО планира да биде во добра позиција да ги пренесе вишоците на нафта за кои се очекува дека ќе стигнат на брегот на Црното Мора од 2013 година - Во моментов, производството на нафта од Каспискиот регион е наменето за западните пазари и заради тоа има потреба од западна траса која ќе го прескокне Босфорскиот залив – вели Ташковиќ. Соопштението објавено во декември 2010 година за експанзија на Каспискиот нафтоводен конзорциум (СРС), раководен од нафтниот гигант „Шеврон“ е добра вест за АМБО и „ги цементира неговите долгорочни шанси за успех,“ смета Ташковиќ. „Шеврон“ официјално со стартуваше проектот вреден 5,4 милијарди долари да се удвои капацитетот на нафтната рута на СРС до нивото од 67 милиони метрички тони годишно (1,34 милиони барели дневно) до 2015 година. Новите количества нафта ќе пристигнат од проектите Тенгиз и Карачаганак во Казахстан, каде што производството на сурова нафта сигурно ќе расте, а веројатно и од нови преокти каков што е нафтоносното поле Корчагин во Русија, кое започна да работи годинава, како и полето Кашаган во Казахстан, чиј почеток е закажан за 2015 година Растот на достапноста на нафтата сигурно ќе доведе до дополнително отежнување на нејзиниот транспорт преку Босфорот и подолго чекање, како и поголеми мешаници и тоа особено во зимските сезони. Покрај ова, се стравува и од можна еколошка катастрофа, како што се зголемува нивото на транспрт на нафта. Ташковиќ смета дека економската оправданост на АМБО е посупериорна во однос на конкурентските нафтоводи. Тој, исто така, додава и дека Бугарија, Македонија и Албанија, земјите низ кои АМБО треба да поминува, имаат потпишано трипартитна конвенција, која е внесена и во нивните национални законодавства. - Таа сега има статус на законски договор. Ние имаме проект со клуч на рака и чекаме само нафтата да пристигне – вели Ташковиќ. (Легенда: предвидените рути на трите конкурентски нафтоводи: АМБО, Самсун-Чејхан и Бургас-Александрополис) |
||||||||||||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #5 Posted: 16-Feb-2011 at 14:46 | |||||||||||||||||||
odi vo prilog na ambo Русија го запира финансирањето на нафтоводот Бургас-Александрополис 09:41 |
16 февруари 2011
Форум
Руските учесници во проектот за нафтоводот Бургас-Александрополис ќе објават дека запираат со неговото финансирање, јавува РИА Новости
Претходно
шефот на „Транснефт" ,Николај Токарјов, тврдеше дека проектот за
трансбалканскиот нафтовод не е замрзнат, но практично на него не се
работи, откако Бугарија не ги исплатила во договорениот рок долговите на
проектот. Претходно „Транснефт" повеќепати се жалеше дека Бугарија не
го финансира својот дел од проектот „Бургас-Александрополис", како
резултат на што се напластени многу долгови. |
||||||||||||||||||||
ink
Senior Member Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
Quote Reply #6 Posted: 30-Dec-2010 at 01:40 | |||||||||||||||||||
До голема степен не може да се изгради Бургас-Александруполис,заштото трасето преминува преку национален парк + во програма на ЕУ за зачуване на природни зони "Натура 2000". Друго многу битно нешто е дека Бургас е само на неколко километри от едни от големите турскички курорти во БГ-Слончев Брег, Несебар,Созопол. Един разлив на нафта,ке направи штета за милиарди евра и според владата ризикот е голем. АМБО е почти обречен след като имаше и локален референдум за изградбата на каквито и да е нафтоводи во бургаско. |
||||||||||||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #7 Posted: 29-Jul-2010 at 15:01 | |||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #8 Posted: 09-Jul-2010 at 09:35 | |||||||||||||||||||
Во право си shaun, но тој нафтовод е директна конкуренција на АМБО, а од друга страна наводните причини за повлекување на БГ од Бургас-Александрополис би се однесувале и на АМБО, иако не сум воопшто убеден дека на Борисов токму евентуалните еколошки ризици му се она што навистина му боде очи.
|
||||||||||||||||||||
shaun.r
Groupie Joined: 06-Jul-2009 Location: skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #9 Posted: 09-Jul-2010 at 08:36 | |||||||||||||||||||
Vladimir , mislam dake ova se odnesuva na konkurentot na AMBO Burgas-Aleksandropulis , za toj naftovod Bugarite se pismanat |
||||||||||||||||||||
Vladimir P
Senior Member Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
Quote Reply #10 Posted: 07-Jul-2010 at 14:17 | |||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||||||||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #11 Posted: 21-May-2010 at 18:27 | |||||||||||||||||||
Две европски компании сакаат да инвестираат во АМБО
Владата во Чешка сака да инвестира во АМБО, а уште една европска компанија преговара за вклучување во нафтоводот. Одговорните луѓе во конзорциумот што ќе го гради нафтоводот кој ќе минува низ Албанија, Македонија и Бугарија велат дека разговорите се во завршна фаза и најверојатно ќе бидат финализирани годинава. „Во моментов спроведуваат длабински анализи за проектот АМБО, тоа е група која ја претставува чешката влада која е заинтересирана да инвестира во енергетски проекти за да се заштити себеси од растот на цените на енергенсите“, изјави Тед Фергусон, конзорциум АМБО. Проектот АМБО не е мртов, напротив тој е во предност пред конкурентските нафтоводи, вели и поранешниот министер за странски инвестиции Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО. Според него 2010. ќе биде година која ќе донесе нов импулс во реализацијата на мега проектот значаен за целиот регион. „Ниту еден најавените нафтоводи не е изграден, имаше некои објави по медиумите, церемонијални копања, поставување камен темелници но ништо не е отидено напред. АМБО е се уште на иста напредна позиција како што беше пред неколку години, ние се уште чекаме нафта да дојде од Казахстан и Русија“, вели Глигор Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО. АМБО сигурно нема да почне да се гради уште неколку години, но добро е што за него има согласност од трите земји низ кој треба да се протега. „Добар напредок е тоа што меѓу Македонија, Бугарија и Албанија се склучени одредени спогодби кои им овозможуваат на потенцијалните инвеститори на АМБО, да работат како да го градат нафтоводот на една територија, а не на територија на три земји“, рече Борис Рикаловски, експерт.
Низ АМБО ќе се пренесува нафта за европскиот пазар, од Бургас - Бугарија, низ Македонија до Валона, Албанија. Од транзит земјава ќе заработува по околу 20 милиони долари годишно. „Тој проект е потребен, кога ќе се реализира и како, не можам да дадам такви проекции, но можам да кажам дека проектот е корисен и потребен за регионот, а и за Македонија“, изјави Фатмир Бесими, министер за економија. Руско-украинскиот спор за гасот исцрта нова енергетска мапа каде се води голема трка за контрола на енергетските извори и коридори. Македонија е само набљудувач на битката што ја водат моќните држави. Македонија е далеку од почетните и завршните точки на најважните енергетски патишта. Далеку од големите производители и потрошувачи на енергенси. Таквата позиција и малиот пазар ја прават земјата неважна при трасирањето на нафтоводите и гасоводите. Токму затоа, според експертите, властите треба поагресивно да се борат за место на Македонија на енергетските коридори. http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?vestID=123413 |
||||||||||||||||||||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #12 Posted: 10-May-2010 at 10:10 | |||||||||||||||||||
Економија | 10.05.2010АМБО не е мртовДве европски компании ќе се вклучат во проектот АМБО. Екс-македонскиот министер Глигор Ташковиќ тврди дека нафтоводот што треба да минува низ Албанија, Македонија и Бугарија е најизвесен од сите конкурентски проекти.
Проектот АМБО не е мртов, напротив - очекуваме 2010 да донесе нов импулс во реализацијата на овој крупен зафат, извонредно значаен не само за Македонија, туку за целиот регионот. Ова во разговор за Дојче веле го тврди поранешниот македонски министер Глигор Ташковиќ, член на конзорциумот АМБО. Тој открива дека две европски компании ќе се вклучат во проектот.
„Најново е што имаме две нови компании кои преговараат да се вклучат во проектот. Се вршат подготовки, преговорите се во завршна фаза, очекуваме исход за најмногу шест месеци. Станува збор за две европски компании, една од исток и една од западниот дел на континентот“, вели Глигор Ташковиќ.
Македонија настрана од играта
Руско-украинскиот спор за гасот ја покажа европската зависност и исцрта нова енергетска мапа. На неа нема место за Македонија. Земјата е само набљудувач на големите игри што ги водат моќните држави за контрола врз енергетските извори и коридори. Набуко, Северен, Јужен тек, Син тек. Ниту еден од овие гасоводи нема да минува низ македонска територија. Реализацијата на АМБО не може да почне со години, но Ташковиќ е уверен дека овој нафотвод е најизвесен проект во однос на конкуренцијата.
Bildunterschrift: Енергетската мапа на Европа
Многу е тешко во денешно време да се гради нафтовод или гасовод што минува во повеќе од три земји. Потребно е да се усогласи легислативата, да има добрососедски односи како предуслов и сето тоа да се менаџира. Затоа, крупните проекти треба да се планираат во најмногу три земји.
„Повеќе од три е кошмар. Логистички, бирократски кошмар. Мислам дека ова се силни аргументи кои ги потврдува состојбата на терен. Во овој регион има најмалку пет замислени траси кои се конкуренција на АБМО. Но, ниту милиметар од нив не е изграден.“
За место треба да се избориш
Македонија е далеку од почетните и завршните точки на најважните енергетски патишта, далеку од големите производители и потрошувачи на енергенси. Таквата позиција и малиот пазар ја прави земјата неважна при трасирањето на гасоводите и нафтоводите. Затоа властите треба да лобираат повеќе и да се борат поагресивно за место на Македонија на енергетските коридори, вели Ташковиќ со цел земјата да обезбеди статрегиско долгорочно решение за енергетска стабилност.
Македонија е
енергетски зависна од увоз. Иако има недостиг од енергенси во изминатите
години многу малку или воопшто не инвестираше во изградба на нови
капацитети. Дури лани, толку време од осамостојувањето, земјата изготви
енергетска стратегија што ги зацртува приритетите и проектите во
наредните 20 години. |
||||||||||||||||||||
Korsis
Senior Member БАНИРАН Joined: 09-Feb-2010 Location: Бугарија Online Status: Offline Posts: 102 |
Quote Reply #13 Posted: 09-Mar-2010 at 12:03 | |||||||||||||||||||
Во бугарските медиуми и општо во бугарската jавност за АМБО не се зборува уште од периодот на поранешната влада на Сергеj Станишев. Мислам дека овоj проект не е приоритет и на новата влада на Боjко Борисов. Еден пример - во авторитетниот економски дневен весник "Дневник" последните публикации, директно поврзани со активности околу АМБО, се од 2007 година. |
||||||||||||||||||||
Max
Senior Member Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3664 |
Quote Reply #14 Posted: 09-Mar-2010 at 04:27 | |||||||||||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #15 Posted: 31-Dec-2009 at 03:26 | |||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #16 Posted: 18-Dec-2009 at 21:01 | |||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #17 Posted: 25-Sep-2009 at 22:18 | |||||||||||||||||||
Драган, ништо не е почнато да се гради и дај боже да е тоа така само поради економската криза, бидејќи проектов е далеку од сигурен.
|
||||||||||||||||||||
Dragan
Senior Member Joined: 19-Feb-2009 Location: Tetovo Online Status: Offline Posts: 1172 |
Quote Reply #18 Posted: 25-Sep-2009 at 17:29 | |||||||||||||||||||
Кловер. може ти знаеш дали имам некакви првични информации дали нешто почнато да се гради или се чека пролонгирање поради економскава криза, зашто ја сум за едно големо ДА на овој проект, ми е криво што цел Балкан има гасоводи, нафтоводи а Македоија да нема ?
|
||||||||||||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #19 Posted: 25-Sep-2009 at 13:39 | |||||||||||||||||||
Да ја забележиме оваа вест бидејќи нафтоводот Бургас-Александрополис е директен конкурент на нафтоводот АМБО. Некои извори одат и дотаму што тврдат дека има „место“ за само еден од овие нафтоводи.
http://dnevnik.com.mk/?ItemID=006781D8BFCACA488EB59C3CAB449203 |
||||||||||||||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #20 Posted: 22-May-2009 at 19:27 | |||||||||||||||||||
Да, поентата е да се заобиколат преоптоварените Босфор и Дарданели и што помалку танкери да поминуваат таму. Но уште поважна е борбата за обезбедување на касписката нафта. Доколку земјите извознички од тој басен немаат доволно алтернативи за пренесување на нафтата до западните пазари, Русија ќе го има главниот збор, а со тоа снабдувањето на Америка од овој басен (за што досега Вашингтон направи огромен геополитички влог) ќе биде дикирано во голема мерка од вољата на нивни противници.
|
||||||||||||||||||||
Post Reply | Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |