![]() |
![]() |
![]() |
Закон за градење |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||||||||||||||||
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() Posted: 15-Jun-2016 at 04:16 |
|||||||||||||||
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Max ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 07-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 3686 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
од последниот пасус малку нејасно звучи дали по дифолт може во сектор урабнизам при општините да се вработени и нестручни лица, можеби и навистина ова е случај во некои рурални општини па и затоа да прибегне власта на ваква норма исто мислам имаше нешто и во врска со надзорот и осигурувањето, ко да чув такво нешто на поминување од наша-тв, но да почекаме и официјално инфо што ќе пројде во собрание 05.06.2015 - http://www.pravdiko.mk/shto-predviduvaat-novite-izmeni-vo-zakonot-za-gradene/
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Измени во Законот за градење: Изведувачот мора да има докази за потеклото на градежниот материјал
![]() Владата предложи измени на Законот за градење до Собранието со кои се предвидува намалување на можноста за користење нелегално експлоатирање на градежен материјал. Имено, целта на изменувањата и дополнувањата на законот е да се пропише обврска за изведувачот да обезбеди докази за песокот, чакалот и градежно-техничкиот камен кој го користи при изградбата и на тој начин да се спречи употребата на нелегалено ископани песок, чакал и градежно-технички камен. За прекршување на овие одредби со законот се предвидени глоби во износ од 15.000 до 17.000 евра во денарска противвредност за правни лица – изведувачи. Глоба во износ од 9.000 до 11.000 евра во денарска противвредност е предвидена и за одговорното лице во правното лице, додека глоба во износ од 7.000 до 9.000 евра во денарска проттивредност ќе му се изрече за прекршок на инженер за изведба ако при изведување на градби не обезбеди докази за потекло на градежно-техничкиот камен, градежниот песок и чакал. Овие измени се изготвени по одржаните работни средби со претставници на Сојузот на стопански комори на Република Македонија, а по констатираното незаконско екплоатирање на овие градежни суровини, што како кражба, исто така се смета и за кривично дело. Согласно измените во законот, при градењето надлежниот инспектор треба да утврди дали изведувачот обезбедил докази за потекло на градежно-техничкиот камен, градежниот песок и чакал, а доколку констатира дека истите не се обезбедени, за тоа да го извести надлежниот орган кој го издал одобрението за градење како и Државниот инспекторат за техничка инспекција. Со измените на Законот понатаму се врши и усогласување на одредбите за добивање на овластувања за физички лица во поглед образованието а заради усогласување со Законот за високо образование, прецизирање на одредбите за одземање на лиценци и овластувања, допрецизирање на категоризацијата на градби како и прецизирање на други одредби од законот, заради негова поуспешна имплементација. http://tocka.com.mk/1/66893/izmeni-vo-zakonot-za-gradenje-izveduvacot-mora-da-ima-dokazi-za-potekloto-na-gradezniot-materijal |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
ОТКАКО УСТАВНИОТ СУД УКИНА ЧЛЕНОВИ ОД ЗАКОНОТ ЗА ПРОСТОРНО И УРБАНИСТИЧКО ПЛАНИРАЊЕ Стопирано градењето на зградите монструми Ниту еден од овие објекти не смее да продолжи да се гради, сe додека општините или Владата не најдат законска мерка како тие да се легализираат, додека оние што добиле ваква дозвола, сега не смеат да почнат да градат
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
А да тие новите измени... Не знам какво темпо е планирано со нив, можеби некој друг знае нешто повеќе. Во секој случај нема да промакне кога ќе се донесе, или ако има некој покрупен пресврт.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
vlatce07 ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 21-Jan-2011 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Мислев за тој што го најави Груевски. Со намалување на процедурата за вадење градежна дозвола, само основен проект ќе имало, без локациски услови, без одобрение за употреба и сл. Само 4 документи мислам дека ќе треба. Ќе бидат само 2 или 3 категории за градба. Треба да влезе на владина седница овој месец. Така имам слушнато.
Edited by vlatce07 - 04-Feb-2011 at 09:13 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Донесен си е бе друже
![]() Стариот закон за градење од 30.06.2005 колку што јас разбирам автоматски е вон сила со носењето на новиов, кон крајот на 2009. Еве го новиот закон од 28.10.2009 http://www.build.mk/docs/users/cloverstack/Zakon za gradenje 20091028.pdf Еве измени и дополнувања што се направени на 20.09.2010 http://www.build.mk/docs/users/cloverstack/Zakon za gradenje 20100920_IiD.pdf И сега со најновава вест значи се укинати членовите 138 и 140 Edited by Cloverstack - 04-Feb-2011 at 00:52 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
vlatce07 ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 21-Jan-2011 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Да не знае некој до кај е процедурата за новиот закон за градење и има ли најави кога ќе го донесат?
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Гитар, можеби не се изразив најразбирливо во претходниот пост.
Со ЛУПД: - Воведување на дискрециони права. - Тотална нетранспарентност. - Лесни паушални измени за секој објект/парцела поединечно. - Бројот на измени е практично неограничен, а нивното усвојување може да биде експресно, практично моментално. Без ЛУПД: - Упадите барем во некоја мерка ќе се ограничат, бидејќи сепак е покомплицирано, понеисплатливо и поризично кога тоа се прави без дискрециони права. - Постојат базични предуслови за транспарентност, со што граѓаните барем можат да ги забележат неправилностите и злоупотребите, па барем да биде алармирано јавното мислење. - Потешко остварливи поединечни упади кои имаат за цел удоволување на поединечни инвеститори. - Бројот и брзината на измените (упадите) се ограничени со траењето на нормалните процедури. Не дека со самото укинување на ЛУПД ќе се отарасиме од злоупотреби и урбана мафија, ама барем ќе бидеме во прилично подобра ситуација. ЛУПД со вакви процедури како да беше скроена за стимулирање на корупција и урбанистички хаос во многу поголеми размери од досега. Edited by Cloverstack - 03-Feb-2011 at 21:07 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Па факт е дека сè во државава се ситнополитички игри, затоа и гледам од тој аспект. Нема врска која партија е/ќе биде на власт, а која опозиција, јасно е дека се контраат до бескрај. Затоа треба добар закон кој ќе налага увид во одлуките и нивно образложение, односно поголема транспарентност.
|
||||||||||||||||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Гитар премногу од ситно политички некако гледаш на работиве. No way Jose, владејачка партија,опозисицка општина. Подолгогодишни се овие закони и намери да се расчистува со дивоградбите, не се за година две па после ако дојде друга партиј некогаш после години она ќе треба да продлжи да ги спроведува.
Јас на друг начин гледам на работиве. Сега се имаше обид неуспешен да се подобори законодавството и она решение како евентуална конфискација да се направи многу понапред со решенија на општина, министерство. Е сега што правиме со тој што излегол од маркицата врз државно земјиште, тој не ли нарушил туѓ имот. Као се комплетираше маркицата за веро, не ли беше тоа нарушување на приватен имот. И тој член сеуште стои во законите и сеуште може инвеститори да се повикувата на него. Што не паднал тој член. Далеку од тоа дека се просудува стварно според разум и логика. Се бираат по два три најбитни члена од некој закон што треба да донесе голема реформа и се укинуваат. Или ќе шлапаме теории како тоа грачанинот е најбитен па инвеститорот да биде суров феудалец и е овозможуваме комоции и каде што ги нема ни нема потреба да ги има. Или малку ќе воведеме ред, и жестоко ќе се тргне и ефикасно во борба со криминал. Глуп е што се иде на ура од никаква регулативи сега се носи строг закон преку ноќ. Јас ги охрабрувам да продолжат да напнуваат да се донесат законите, малку нека припазат што пишуваат зашто често да се обори некој член се користат технички грешки во речениците. А ова за носење урбанистички планови со еднократен упад прашање е колку може да донесе некое подоборување. Има некои заглавени и се заглавуваа проекти на овој основ. Становите за армијата, едно време гмалл. Од друга страна отвора такви можности за злоупотреба да не ми изгледс како најсјано решение. А министерството има можност да одземе ингеренции на некоја општина во урбнизам. Еве може да го користи кога се заглавува некој план намерно а има објективен интерес да се изградат станови или трговски. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Не сфаќам зошто викаш дека градоначалникот или министерот би го направиле тоа подискретно отколку другите општински органи? Викаш дека може градоначалникот или министерот да потпише еден документ и потоа да не одговори на ниедно прашање зошто ја донел таа одлука, односно да не сноси никаква одговорност?
По редовната процедура, одлука за ДУП се донесува со мнозинство при гласањето во советот на општината, така што партијата на власт секогаш победува во гласањето - значи реално исто ти се фаќа дали градоначалникот потпишал пусулче или советниците го изгласале на седница. Тука навистина предноста е што по редовна процедура има јавна расправа (колку толку), и опозицијата може да ги искаже своите критики, но верувам дека доколку некој градоначаник се дрзне да измени ДУП по своја мерка, во никој случај опозицијата нема тоа да го преќути и ќе биде обзнането на широката јавност исто колку и да било по редовна постапка. Е сега ако во општината на власт е опозиционерска партија, тогаш дистинкцијата е јасна, но погорното беше за случаи кога министерот и мнозинството во општинскиот совет се од иста партија. _______ Значи да резимирам: јасно дека вака ќе биде потранспарентно, но реално законов има ефект само во општините каде што советниците и/или градоначалникот се од опозициската партија во собранието. Затоа те прашав дали сметаш може ваква измена да биде направена од градоначалник без притоа да се слушне гласот тие што се против ваквата измена, и дали во таквите случаи нивниот глас ќе биде помалку чуен отколку при редовна процедура? Edited by гитардемон - 03-Feb-2011 at 20:43 |
||||||||||||||||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Не си во право околу тие четири члена што се однесуваат на Локалната урбанистичка планска документација. Нивното укинување има огромна тежина. Една работа е комплет да се фризира некој урбанистички план и сето тоа да помине низ сите процедури кои овозможуваат барем основни предуслови за транспарентност, а сосема друго е практично со дискрециони права некој таму во секој момент да може да прави измени за секоја парцела посебно, да менува катност и висина, да менува површина за градба и така натаму... и сето тоа далеку од очите на јавноста. Верувам дека урбаната мафија не ни можеше да посака подобар подарок од Локалната урбанистичка планска документација и фала богу што тоа оружје и е одземено многу бргу. Само дефинитивно треба да се преброиме колку упади се направени во урбанистичките планови во меѓувреме. И не сум правник, ако може некој да објасни што со тие случаи сега?
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Делот со конфискација на земјиштето уште под почеток беше осуден на пропаст, и беше јасно. Како може да ти го конфискува некој земјиштето?
Сум за поекстензивно рушење на дивоградбите од страна на властите, ама притоа да ти го конфискува некој земјиштето, no way José! _____ Тоа пак со пеналите и немањето право на жалба е уште полошо - па како може да не му оставаш на некој простор за жалба? Жалба се поднесува и во судења за убиство, па не можело жалба во ваков случај. Ако судството не е кадарно да се справи со овие работи тогаш може проблемот е во судството и законите што го регулираат работењето на судовите, а не во правото на жалба и законите за урбанизам и градежништво! ______ За овие последните четири члена, реално во моментов и не се менува ништо, бидејќи и онака градските архитекти и градските власти задолжени за ДУП се најчесто од владејачката партија па сакале или не ќе делуваат како што ќе каже министерот. Вака барем на хартија „не смее министерот да си го пика носот“. Е сега не мора да значи дека и во иднина во сите општини и понатаму ќе има луѓе од истата партија како партијата на власт, па така во иднина укинувањето на овие членови може да има ефект. Сигурно „опозициска општина“ нема туку така да остави министер да се меша во урбанистичките планови, но од друга страна знаејќи ги политичките игри кај нас, ова може да биде и лоша работа. Ама пак знаејќи ги и министрите, за која добра работа некогаш би интервенирале во ДУП? Edited by гитардемон - 03-Feb-2011 at 19:49 |
||||||||||||||||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
build.mk ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-May-2010 Online Status: Offline Posts: 216 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Се надевам дека процедурата за ЛУДП навистина во најбрз можен рок ќе биде укината. Се работи за упад во системот на урбано планирање, подарок за урбаната мафија, стимулирање на уште поголема корупција во институциите, уште поголемо урбанистичко сакатење на македонските градови и квалитетот на живеење во нив. Накратко, вовед во далеку поголем хаос отколку сегашниот, а и сегашниот е на завидно ниво. Како да досега урбаната мафија немаше доволно механизми и сила, па еве требаше уште нешто такво да и биде сервирано. Добри страни на мерката не гледам. А и ако се укине можноста за ЛУДП, сепак е направена огромна штета, од 300 градби по тој терк навистина боли глава. Особено би ја прозвал Општина Центар, од која по обичај доаѓа страшна смрдеа... Нивната екцесивна „великодушност“ во одобрување на барањата мислам дефинитивно заслужува да биде ставена под лупа и подетално испитана.
Edited by Cloverstack - 03-Dec-2010 at 20:52 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Edited by Cloverstack - 23-Nov-2010 at 23:34 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Baze ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 409 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Одлично уште тоа му требаше на Скопје уште неколку години дупки, добро сега мора владата да ги задржи ионака малкуте инвестиции, а кутрите инвеститори немаат пари за да започнат со нивните изградби, а несака ни да им го одземе земјиштето затоа што ќе ги избрка, и останува да чекаат и ние да чекаме на милоста на инвеститорите да земат да градат па макар и во селдниве 20 години тоа да не се случи. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Новиот закон за градба ги олабави инвеститорите Законот ги продолжи роковите за завршувањето на објектите и им купи време на инвеститорите уште неколку години Сања Наумовска Новиот закон за градба целосно ги релаксираше инвеститорите во
Скопје. Иако летото е дел од годината, кој градежниците со нетрпение го
очекуваат, во главниот град чеканите не се слушаат надалеку. Законот ги
продолжи роковите за завршувањето на објектите и тоа за оние од прва и
од втора категорија до десет години, а за оние од трета до шест години и
на инвеститорите им купи време уште неколку години да ја развлечат
изградбата. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
МИНИСТЕРСТВОТО
ГИ ПРЕЗЕНТИРА НОВИНИТЕ ВО ЗАКОНОТ ЗА ГРАДЕЊЕ
Странци ќе градат во Македонија Административните процедури ќе се поедностават, инвеститорите ќе имаат помали трошоци и помалку бирократски пречки кога ќе вадат дозволи за градба, за технички прием или друг вид документација - предвидуваат измените во Законот за градба, кои се во собраниска процедура, а ги подготви Министерството за транспорт и за врски. Измените во Законот предвидуваат можност странски фирми да може да учествуваат во постапка за градење, под исти услови како и домашните. - Се предвидува странско правно лице да може во Македонија да ги врши работите на проектирање, ревизија, изведување и надзор, пропишани со овој Закон, доколку добие потврда за вршење на наведените работи по државен орган - вели Драган Симоновски, портпаролот на Министерството. За фирмите од Европската унија што сакаат да градат во Македонија ќе им се бара лиценца од матичната држава, а за фирмите од земјите што не се од ЕУ ќе им се бараа и портфолиото за досегашните проекти што ги има реалзирано фирмата. - Се предвидува странско правно лице да може во Македонија да ги врши работите на проектирање, ревизија, изведување и надзор, пропишани со овој Закон, доколку добие потврда за вршење на наведените работи од органот на државна управа, надлежен за вршење на работите од областа за уредување на просторот - објаснува Симоновски. За добивање таква потврда странската фирма треба да достави докази дека е регистрирана за вршење на соодветната дејност во земјата во која има седиште, и оти има лиценца за вршење на соодветните работи. Поинаква е постапката за фирмите од земјите надвор од ЕУ. - Правно лице од држава што не е членка на ЕУ треба да достави и листа на извршени работи. Врз основа на доставените докази, органот на државната управа кој е надлежен за вршење на работите за уредување на просторот ќе издаде потврда, во согласност со овој Закон, странското правното лице да може да ги врши во Македонија. За вршење на тие работи странското правно лице е должно во Централниот регистар на Македонија да регистрира подружница или правно лице - информира портпаролот Симоновски. Со измените на Законот се зголемуваат казните за недозволено поставување урбана опрема - летни тераси, стреи, клупи за седење и слично. Глобата за правно лице сега изнесува од пет до 7.000 евра, за одговорното лица од две до 4.000 евра, а за трговците-поединци од четири до 6.000 евра. Симоновски вели дека оваа измена е дел од усвоените мерки на Владата за унапредување на казнената политика и за антикризните мерки. - Предвидени се санкции за изведувачите ако не водат градежен дневник и градежна книга за изведените градежни работи, ако не состават писмен извештај за изведените работи, ако не го означат градилиштето со информативна табла и ако не ја поседуваат соодветната документација на градилиштето. Пропишаните глоби за овие прекршоци се движат од две до седум илјади евра - изјави Симоновски. Новина која се внесува со измените на Законот е и тоа што за помалите објекти, станбени згради и куќи, при постапката за предавање во употреба ќе биде потребен само извештај од лицето кои е овластено за надзор, а за поголемите објекти ќе биде потребно и одобрение за пуштање во употреба. http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=1&EditionID=2056&ArticleID=143586 |
||||||||||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |